Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afspraken

April

03: Michelle 2e echo

06: Jane 1e echo

06: Krullie Allerlei afspraken op het ziekenhuis, waaronder 2e echo

06: Lucky-t 1e echo

07: Dani 20 weken echo

09: Tammy 1e echo

10: Snoekse 1e echo

14: Daan Nekplooimeeting

14: Popje 2e Echo

16: Champietal combinatietest

21: Daan VK 10:00 uur

21: Champietal VK 18:00 uur

mei

4: Dani controle gyn.

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

21 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

05 november: Krullie

08 november: Michelle

10 november: Jane

15 november: Popje

25 november: Tammy

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn Baby Chantal en diva

Super he als alles zo lekker klopt tijdens de eerste echo!! Nu wat meer genieten!!

Liefs Popje

Geplaatst
Afspraken

April

20: Mijnbaby 2e echo

mei

Uitgerekende datum

Ik heb de maand mei toe gevoegd.

Ik mag 20 april voor me 2e echo... spannend!

Geplaatst

Mijn Baby,

Super dat je eerste echo zo goed was! Lijkt me geweldig om te zien!

Hier is alles oke. Heb wel het idee dat ik de ene dag meer last van mn borsten heb dan de andere dag. Zijn er meer die dit hebben?

Snoeske

Geplaatst

Ik heb niet echt heel erg last van mijn borsten ze voelen we harder aan dan normaal, verder ben ik nog wel erg moe maar dat is normaal en hoord er bij.... vandaag voelde ik me voor het eerst een beetje misselijk....

Geplaatst

Fijn om te horen dat jullie ook weinig voelen. Ik heb ook eigenlijk geel last van mn borsten, net wat mijnbaby zegt ze zijn harder. En 's avonds ben ik sneller moe dan normaal maar verders geen gekke dingen. Heb wel sinds vandaag af en toe een beetje andere buikpijn (pijn, pijn, het is zo klein dat het eigenlijk niet zo genoemd mag worden) maar het anders als de afgelopen dagen. Ben blij als het maandag is.

Geplaatst

Pientjebaby, thnx!! ja wel even een pak van je hart... ondanks dat ons zwangerschap nog erg pril is, is het wel een hele mooie ervaring!!! Nu op naar de 2e echo!

Geplaatst

Nog maar een week en dan ben ik alweer op de helft... vreemd enerzijds voelt het nog steeds heel pril en anderzijds vliegt de tijd gewoon voorbij, vooral die laatste paar weken zijn heel snel om gegaan.

Met jullie allemaal ook alles goed?

Liefs Dani.

Geplaatst

Afspraken

April

20: Mijn baby 2e echo

mei

juni

8: Daan 20 weken echo

Uitgerekende datum

Dani, de tijd gaat echt hard zeg!

Jij alweer bijna op de 20 weken!!

Hier gaat het ook goed...

Ben alleen in de ochtend heel even misselijk, duurt 5 minuutjes of zo, en dan ben ik er de hele dag vanaf hahaha

Gaat goed zo...!

Ook de vermoeidheid is een beetje minder aan het worden.

Vorige week de hele week een beetje een zeurderig gevoel in mijn buik gehad, maar dat is nu weer helemaal weg.

ff afkloppen... klop klop...

Op naar 14 april...

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Hier gaat het allemaal redelijk hoor.

Heb enorm veel last van mn borsten, dus heb vanacht echt mega but geslapen. Kon niet op mn zij liggen en niet op mn buik. Verder was ik vanmorgen echt heel erg broert, maar nadat ik had gegeten ging het wel weer beter. Voel me erg loom.

Ook ik merk dat ik 's avonds erg moe ben, gisterenmiddag ook ff een dutje gedaan. Lag tv te kijken maar heb wel wat delen gemist hahaha. dus ben ik maar even op bed gaan liggen.

Ohhh nog een weekje en dan mag ik ook (eingelijk) mn beeb gaan bekijken, kan echt niet meer wachten. Ben zo benieuwd.

Btw doen er meer mensen hier mee aan moeders voor moeders???

Kuzzz

Geplaatst

Hi meiden,

Hier gaat het prima. Mn misselijkheid is zo goed als verdwenen gelukkig. Ik heb t alleen 's ochtends nog als ik wakker wordt maar na een beschuitje en een glas Activa gaat het weer top. Wel ben ik nog steeds moe maar dat vindt ik niet zo erg. Ga 's avonds vroeg naar mn bed en slaap de hele nacht heerlijk door. Heb geen last van mn borsten alhoewel ze wel wat groter zijn geworden, hahaha!

Eindelijk heb ik maandag mn eerste echo. Dan ben ik 8w+6d zwanger. Dat wordt wel heel spannend. Dan weten we eindelijk of het goed gaat daarbinnen, en of het 1 is of 2 zijn, aangezien er 2 topemmy's zijn teruggeplaatst.

Mijnbaby, fijn voor je dat je echo helemaal oke is. Je zult wel blij zijn met deze bevestiging!

Michellle, volgens mij heb jij morgen je 2e echo toch? Heel veel plezier daarbij!

Dani, bij jou schiet t idd al lekker op. Voel je je goed en ben je heerlijk aan het genieten?

Liefs, Jane

Geplaatst

Super om te lezen dat het goed met jullie gaat meiden. Wat genieten die echo's of niet? Eindelijk wat meer zekerheid. Ennuh...ik kan het misschien simpel zeggen maar echt genieten hoor!!! Niet teveel piekeren met z'n allen.

Geplaatst

Ik heb me inmiddels aangemeld bij moeders voor moeders. Vind dat ik het andere vrouwen verplicht ben om mee te doen!!

Geplaatst

Hoi Popje,

Zo'n idee had ik ook wel, ik heb zelf ook pregnyl gebruikt en dat is nu net het medicijn dat hun maken. Dus ik zoiets, ik heb het gebruikt en nu kan ik ook andere mensen helpen die het nodig hebben om kinderen te kunnen krijgen.

vind echt wel goed wat die mensen doen, want zonder hen hadden wij mss geen kinderen kunnen krijgen....

Kuzzz

Geplaatst

Precies zo denk ik er ook over. Ik wil ook heel erg graag meedoen maar moet even navragen of het kan. Want mn zus zei dat zij toen niet mee mocht doen omdat ze bepaalde schildkliermedicijnen gebruikte. Ik gebruik deze ook, maar wellicht is het inmiddels veranders dus zal maar eens gaan informeren volgende week. Eerst maar eens even de echo afwachten maandag.

Geplaatst

Ola dames,

Ik had in de ochtend echt even 5 min onwijs last van harde steken in me buik, ik werdt er echt naar van bah... gelukkig was het na 5 min ook weer weg..

verder gaat het nog steeds goed, voel me lekker ben alleen echt heel erg moe en moet VAAK plassen..... Ik kan niet wachten tot ik voor me 2e echo langs mag komen.... haha

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alles goed. Morgen 2e echo, spannend!!

Ik mag helaas niet mee doen met MvM. Daar ben ik tijdens mijn vorige zwangerschap al achtergekomen. Ik heb voor 1996 langer dan een half jaar in Groot-Brittannie gewoond, en dan mag je niet mee doen (ivm een verhoogde kans op ziekte van Kreuzveld Jacobs - BSE => gekke koeienziekte). Heeft met europese regelgeveving te maken. Niets aan te doen, maar wel jammer...

Greetz, Michelle

Geplaatst

Jullie zitten alweer te wachten op de 2de echo.....en ik moet nog steeds wachten op de eerste....ben echt zo benieuwd hoe het met mn beeb gaat.

Ik had vanmiddag echt mega last van mn buik. Niet echt een harde buik maar meer gevoel van misselijkheid en een rare smaak steeds in mn mond. Gelukkig wel normaal kunnen eten, maar zelfs met koken had ik het niet echt breed. Maar even lekker voorzichtig gegeten en daarna ging het wel weer.

Verder ben ik ook vreselijk moe steeds. Normaal als ik een nachtje 6 uurtjes slaap heb ik daar geen last van, maar nu moet ik dan 's middags echt even een dutje gaan doen. En elke avond echt vroeg naar bed, om 2200 lig ik al.

Dus ik ga me nu lekker klaarmaken. Spreek jullie morgen weer.

Slaap lekker!!!

Kuzzz

Geplaatst

Ik zal eerst iets over ons vertellen.

Wij zijn An en Ge daarom ange.

Ik 40jr en mijn vriend 36 jr.

Uit andere relaties al kinderen.

Ik 2 kids beide al een aardige leeftijd.En mijn vriend 1 dochter.

Nadat we al een tijdje bij elkaar waren begon t toch weer te kriebelen om een kleine van ons samen.

Zo gezegd zo gedaan denk je.NIET dus....

In 2007 begonnen met IUI ( 6x) niets geworden

In 2008 naar een ander ziekenhuis en daar zijn we gestart met IVF.

Deze zijn ook beide niet gelukt.

In jan.2009 is er besloten om ICSI te gaan doen. Deze is dus zoals jullie kunnen zien gelukt.

Wij hadden al op 7 maart positief getest.Maar we durfden ons hier nog niet met zekerheid neer te zetten.Dit ook omdat ik sinds de test tot nu iedere dag minimaal bruine afscheiding heb.

Op 1 april hadden we onze 1ste echo. JIPPIE.

Wat is er een druk af gevallen zeg. Alles ziet er goed uit. Een mooi kloppend hartje, 14,4 mm groot.

We zijn nu 8 weken en 2 dagen zwanger. Uitgerekend op 11 november.

Bij deze sluit ik me bij jullie aan.

Pff een lang verhaal geworden.

Geplaatst

Afspraken

April

20: Mijn baby 2e echo

mei

juni

8: Daan 20 weken echo

Uitgerekende datum

Ange: Welkom hier op het forum!!! Zet je jezelf in het lijstje erbij?

Michelle: Voor jullie vandaag de 2e echo... heel veel succes en ik hoop dat je nog ff langs komt om ons op de hoogte te houden.

Tammy: Hoe gaat het nu? Heb je lekker geslapen vannacht??? Ik heb me na de 1e echo aangemeld voor MvM...

Mijn baby: Die steken heb ik ook nog steeds. Ik denk zelf dat het van de darmen af komt. En voor je het weet is het de 20e..

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Haaai Maatje,

Met hoeveel weken hebben jullie de nekplooimeeting??? ik zou ook graag een nekplooimeeting willen? en misschien kan het de 20ste dan ik ben dan 9 weken of is het dan nog te vroeg??

Geplaatst

Jaja vanacht heerlijk geslapen...maar had ook stand by dienst, dus werd om 0030 gebeld.....balen. Maar daarna weer heerlijk verder geslapen.

Kan vanmorgen dan ook echt niet mn bed uitkomen hahaha. Mn man heeft me er echt uit moeten schoppen, bijna letterlijk.

Vind het toch leuk om te lezen dat er behoorlijk wat mensen zich hebben aangemeld voor MvM. Doen we allemaal toch wat voor de medemensen.

Ange: Welkom hier. Jullie lopen zeker helemaal in de wolken nu je je beeb hebt gezien.

Michelle: Hoe is je 2de echo gegaan, ziet het er allemaal goed uit???

Kuzzz

Geplaatst
Diva gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

Geniet er lekker van.

Pas je het lijstje aan????

Groetjes van Daan

Sta ik in een lijstje?? Sorry ik ben echt een newbie op dit gebied.

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik heb de echo vanmiddag pas. Ik vind het toch wel heeeeeeel spannend allemaal hoor....

Ange, welkom en gefeliciteerd!!

Diva, het lijstje is het overzicht met afspraken en de uitgerekende datum, je kunt de meest recente versie kopieren uit een bericht een jezelf ertussen zetten, als je dat wilt.

Groet, Michelle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden