Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé Dani, wat een tegenvaller... zwanger worden is 1, maar direct daarna hoop je toch ook heel erg dat je kindje gezond geboren wordt, met alles er op en er aan: 10 vingertjes, 10 teentjes etc. Gelukkig is het een operabele aandoening/defect, maar leuk is anders. Toch wel even verdrietig, al zullen jullie niet minder van je kleine wondertje houden. Sterkte met verwerken!

Alle andere dames die ik nog niet gefeliciteerd heb met de zwangerschap: oprecht en van harte gefeliciteerd!!!

Jane, superleuk om te lezen dat je een tweeling verwacht!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

April

09: Tammy 1e echo

10: Snoekse 1e echo

14: Daan nekplooimeting

14: Popje 2e Echo

16: Champietal combinatietest

20: Mijn baby 2e echo

20: Champietal VK 18:15 uur

21: Daan VK 10:00 uur

21: Jane 2de echo

21: Lucky-t 2e echo / mag nu naar ziekenhuis dichtbij

27: Michelle 12 weken echo + combinatietest

27: Jane 12 weken echo + nekplooimeting

mei

4: Dani controle gyn.

juni

8: Daan 20 weken echo

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

05 november: Krullie

08 november: Michelle

10 november: Jane

15 november: Popje

23 november:mijnbaby

23 november: Lucky-t

25 november: Tammy

Goedemorgen meiden!

Hoe gaat het hier met iedereen en de beebjes??

Tammy, vandaag je 1e echo!!! Spannend!!!! Geniet er lekker van...

Moon, wat leuk dat je hier komt kijken!! Ik hoop dat je snel bij ons komt....

Geplaatst

April

21: Ange 2de echo 12.10 / Nadenken over combi-test.

mei

4: Dani controle gyn.

juni

Uitgerekende datum

11 november: Ange

Gisteren voor de 1ste keer bij de verloskundige geweest.

Alleen maar gepraat,voornamelijk info gekregen over de combinatie test en 20 weken echo. Hier gaan we samen nog even over nadenken. Als we de combi test willen moet ik voor de 21ste even gebeld hebben. Dan kunnen ze dat nog extra plannen.

Alle meiden die erbij zijn gekomen Gefeliciteerd

Geplaatst

April

15: Dani gesprek kinderarts ivm schisis

28: Dani controle gyn.

mei

juni

Uitgerekende datum

Ik heb er ook weer even wat afspraken tussen gezet.

Bedankt voor jullie berichtjes, het was inderdaad wel even schrikken maar inmiddels zijn we er wel weer vrij nuchter onder, er staat ons mannetje straks een heleboel te wachten maar er iets aan veranderen kunnen we toch niet dus we laten het maar zoveel mogelijk over ons heen komen.

Tammy voor jou een spannende dag vandaag, heel veel plezier met de eerste echo!

Liefs Dani.

Geplaatst

Hi meiden,

Het gaat hier even niet zo goed. Ben nu echt de hele dag weer kotsmisselijk en vreselijk moe. Zodra ik iets eet komt het er weer uit. Kan gewoon bijna niets binnenhouden. Ik ga maandag maar weer naar accupunctuur, dat helpt goed tegen de misselijkheid. Als ik thuis kom van mn werk ga ik bijna rechtstreeks naar mn bed en val als een blok in slaap. Hopelijk gaat het straks wel beter want ik kan niet echt genieten nu. Heb t ff zwaar nu!

Tammy, spannend je eerste echo vandaag. Ben heel benieuwd hoe het was.

Moon, leuk dat je lekker meeleest hier! Hopelijk kunnen we jou hier snel begroeten!

En Snoeske, jij bent morgen aan de beurt voor je eerste echo. Jij had er toch ook 2 terug laten plaatsen? Spannend hóór!

Liefs Jane

Geplaatst

April

20: Krullie: 3e echo

28: Krullie: 12 weken echo + nekplooimeting

mei

juni

Uitgerekende datum

07 november: Krullie

Zo...alle afspraken weer bijgewerk!

Geplaatst

Dames,

Sorry voor mijn onsmakelijk taalgebruik, ik ben vandaga 7 weken en 3 dagen zwanger...

Net ondekte ik dat ik iets voelde vloeien, het was slijm en had een licht bruine kleur, is dit erg??? ik heb dit niet eerder gehad..... wel aan het begin maar toen was het kleurloos en toen zei het ziekenhuis dat het normala is door de zwangerschap hormoon dat je er slijm vrij komt......

Help.....

Hoop dat ik het straks niet meer zie...... was 1 mallig...

Geplaatst

Mijn baby..

Jeetje meissie, zal wel schrikken zijn geweest.

Ik hoop dat het weg is en blijft voor je, anders kun je voor de zekerheid misschien ff de arts of zo bellen???

Zelf heb ik ook last van veelvuldig vloeien, het loopt er gewoon uit ( lekkere praat hier ) maar die kleur heb ik niet gezien..

Succes!

Groetjes van Daan

Geplaatst

@Tammy, vandaag de grote vliegreis! Heel veel plezier daar samen met jouw mannetje lekker genieten van al het moois dat je daar gaat zien en meemaken. Ik hoop dat je gisteren een mooie echo hebt gehad.

@ Mijn baby, ik zou me nu nog niet te druk maken over dat beetje verlies, zolang het niet helder rood is en/of niet gepaard gaat met flinke krampen. Schijnbaar is het een beetje oud bloed en doordat je nu ook wat meer slijmverlies hebt lijkt het al snel erger dan dat het is, maar als je er onzeker van wordt moet je gewoon even contact opnemen met het zkh want uiteindelijk hebben zij er zo veel meer verstand van dan wij hebben.

@Snoeske, veel plezier vandaag bij de eerste echo!

Geplaatst

Dani@ wat schrikken zeg maar aan de andere kant zijn er genoeg technieken die jullie manneke kunnen helpen.

@ mijnbaby ik verlies nog steeds af en toe oud bloe en slijm. Kan geen kwaad zolang je geen krampen hebt in buik en rug.

alle anderen, sjiek de hartjes. Ik hoop ook zo dat wij snel een hartje mogen zien kloppen.

April

16: Hellen 2e echo

mei

juni

Uitgerekende datum

27 november: Hellen

Geplaatst

hallo allemaal,

@ mijn baby - ik ben met 7w+3d (en 4 dagen) ook een heel klein beetje bloed verloren. Alleen met het afvegen, maar wel meerdere keren. Ik zat helemaal in de stress en wist 'zeker' dat het niet goed was. Heb niet naar het ziekenhuis gebeld omdat ik bang was dat het dan misschien wel echt wat zou zijn. Beetje onlogisch, maar toch... Het was de volgende dag gelukkig over en ik had anderhalve week laten een echo-afspraak staan. Toen was alles gelukkig in orde... In het ziekenhuis heb ik het bij de afspraak wel verteld, en daar gooiden ze het op de extra doorbloeding van de baarmoeder. Ze zeiden ook dat als het heel weinig was en niet helder rood, er in principe niets aan de hand was... Hoop dat het je iets geruststeld, maar bij twijfel gewoon het ziekenhuis bellen.

@ Hellen, hoe is het met jou? Blijf je positief testen? Wat een toestand, maar ik hoop voor je dat het wel gewoon goed zit!!

@ Snoeske, veel plezier en succes vandaag met de eerste echo. Hoe laat mag je???

@ Jane, hoe is het nu? Balen dat je je zo belabberd voelt!!! Hoop dat het snel beter gaat... Maar ja, met 2 beebs in de buik gebeurt er natuurlijk ook wel een heleboel!!

Hier gaat het zwangerschaptechnisch volgens mij allemaal heel ok. Ik merk wel dat ik echt al een buik krijg... Ik denk dat ik toch de zwangerschapskleren maar vast van zolder ga halen, want sommige broeken zitten inmiddels echt te strak!! Wel bizar, bij de zwangerschap van Jasmijn hoefde ik echt pas met 4.5/5 maanden aan de zw-kleding en nu al voor de 3 maanden grens!!!

Helaas hebben we gister van Patrick (mijn man) wel heel slechte berichten gekregen uit het ziekenhuis. Het lijkt erop dat zijn nieuwe medicijnen toch niet aanslaan, dus nu wordt er gekeken of hij aan een nieuw experiment mee kan gaan doen. Dat is dus extreem onzeker allemaal en het voelt heel dubbel allemaal met mijn zwangerschap.... Soms zou ik willen dat ik de toekomst kende, gewoon om te weten wat ons de komende periode allemaal te wachten staat... Is er een medicijnexperiment, mag hij eraan meedoen, krijgt hij het placebo of niet, werkt het en hoe zijn de bijwerkingen??? Maar helaas, we moeten gewoon afwachten en zien. Heb hierdoor vannacht wel allerbelabberdst geslapen. Ben heel bang dat hij er straks niet meer als deze kleine geboren wordt...

Het is toch wel gek hoe een situatie door één telefoontje weer heel erg kan veranderen...

Michelle

Geplaatst

Jee Michelle ik kan me voorstellen dat dit weer een heleboel onzekerheden met zich mee brengt, ik zou willen dat ik de woorden voor je had om je gerust te stellen, dat ik je kon vertellen dat alles wel goed komt maar helaas kan niemand de toekomst voorspellen voor jullie. Ik wil je toch even laten weten dat ik onwijs met jullie mee leef uit de grond van mijn hart.

Geplaatst

@ michelle

ik ben nog steeds zwanger. vandaag gaan we de 7e week in.

Beetje genieten maar ook erg spannend omdat ik eerst het hartje wil horen kloppen.

Het was en blijft spannend.

misschien heb ik het niet goed gevolgd maar wat is er met je man?

Heel veel sterkte met alles.

@ hanneke hoest met jou

@ dees zit alles nog goed?

en alle anderen, hoest daarmee?

Geplaatst

Hi Hellen,

Wat goed dat het allemaal nog binnenzit. Je had/hebt wel een heel roerige start, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je eerst een harje wilt horen. Een beetje bevestiging!!

In 2001 is bij mijn man (toen nog vriend :-)) schildklierkanker geconstateerd. Operaties en bestraling ten spijt is het toch niet weggegaan en in 2006 heeft het ziekenhuis de behandelingen gestaakt omdat er inmiddels meerdere uitzaaiingen in allebei zijn longen zaten (zijn kankersoort reageert helaas niet op chemo en dan rest alleen de mogelijkheden om beide longen te verwijderen of te bestralen, maar zonder longen kun je niet leven. vandaar het predikaat 'terminaal'). Als een wonder ben ik halverwege 2006 zwanger geworden (ondanks al zijn behandelingen en medicijngebruik) en kon mijn man vlak een week na de geboorte van onze dochter in april 2007 meedoen met een medisch experiment. Net op tijd, want hij had inmiddels ook al een grote tumor in zijn lever. Dit bleek een wondermiddel en zijn tumoren werden kleiner en een aantal verdween zelfs. Juist vanwege onze dochter bestond er een grote wens bij ons voor nog een kindje. Maar de samenstelling van de medicijnen stond een natuurlijke zwangerschap in de weg. Dus hebben we bijna een jaar (sinds dec. 2007) gesoebat met het ziekenhuis of zij ons wel of niet wilden helpen met onze kinderwens (zij vonden het een heel groot ethisch dilemma gezien zijn conditie). Gelukkig was het antwoord uiteindelijk positief. Door de wachtlijst voor de kijkoperatie hebben we in 2008 3x een iui-poging gedaan, al was bekend dat de kans op succes vrij miniem was. Eind 2008 bleek ineens dat mijn man resistent voor het medicijn geworden was, maar er was al een beter medicijn in ontwikkeling en het was de verwachting dat hij dat ook weer 1 a 2 jaar zou kunnen slikken voordat resistentie zou optreden. Hopelijk is er daarna een 'echt' medicijn wat het veel langer doet en minder bijwerkingen heeft, maar met dit medicijn kon hij in ieder geval weer wat 'tijd kopen'. Het ziet er in ieder geval positief uit met heel veel ontwikkelingen op dit gebied. 1 februari jl. zijn we toen begonnen met de eerste ivf-poging en die was gelukkig gelijk goed. Begin maart was de uitslag er: zwanger. Wij dolgelukkig. Maar nu hebben we gister dus gehoord dat tegen alle verwachtingen in deze medicijnen het toch niet aanslaan bij hem en dat een aantal tumoren weer is gegroeid. Dat is natuurlijk niet zo mooi (understatement). Zeker met de zwangerschap nu, die extreem gewenst is, voelt het wel weer heel dubbel allemaal. We hebben al wel eerder in dit schuitje gezeten, en toen is het ook goed gekomen, maar toch. Hoeveel kan een mens / lichaam hebben? Het voelt een beetje alsof we niet te gelukkig mogen worden, want dan komt er altijd weer een donderwolk voor de zon. Je bent zo machteloos, echt heel frustrerend. Je bent afhankelijk van procedures en protocollen en dat kost over het algemeen heel veel tijd. Terwijl we dat nou juist niet hebben. Gelukkig is er dus wel weer een volgend medisch experiment, dus er is hoop, maar hoe langer het duurt, hoe ongunstiger het is. En helaas kun je niets doen om de zaken te bespoedigen... En dat is misschien nog wel het *@#$&($#$ van alles!!!

Heel verhaal, maar het is wel even lekker om het van me af te schrijven.

Michelle

Geplaatst

Michelle, weet even niet wat ik moet zeggen. Houd moed meis! Ook ik leef met je mee!

Hier nog steeds misselijk. Het lijkt wel of ik er aan begin te wennen. Er zijn momenten dat het heel goed gaat maar ook momenten dat ik me echt belabberd voel. Hopelijk gaat het beter als ik de 12 weken gepasseerd ben. Ik kijk heel erg uit naar dat moment. Ik zou ook graag weer willen zwemmen maar ik heb er gewoon de kracht niet meer voor. Ach, als het maar goed gaat met de ukkies dan vind ik alles best.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey Jane,

Lijkt me inderdaad niet zo leuk om of moe of misselijk te zijn. Echt een beetje balen allemaal. Daar wordt de wolk volgens mij ook niet echt roze van :-))

Hoop voor je dat het na 12 weken beter gaat. We zijn al een heel eind op weg!! :-)

Ik voel me nu een beetje alsof ik in een emotionele achtbaan zit. Maar het is heel gek, want dergelijk slecht nieuws went best snel. Het is natuurlijk niet voor het eerst dat we slecht nieuws krijgen, en op de een of andere manier komt het toch wel weer altijd een soort van goed. Ik bedoel de artsen hadden Patrick max. tot januari 2007 gegeven. En het is nu maar mooi april 2009. Wonderen bestaan en daar moeten we ons dus maar zoveel mogelijk op richting. Echt, de medische wereld kan zo veel (kijk maar naar al onze zwangerschappen!!) en de technologie gaat zo snel. Wij hebben er echt alle vertrouwen in dat het een kwestie van tijd is voordat er een blijvend medicijn tegen zijn aandoening is. We moeten alleen zorgen dat Patrick er tegen die tijd ook nog is, en als dat kan door al die medicijnexperimenten (die uiteraard wel heel gericht op zijn ziekte zijn), so be it dan. Hoop is een mooi iets...

Michelle

Geplaatst

joh michelle wat een verhaal. Heel heftig om dat zo te lezen. Sommige mensen krijgen wel heel veel te verstouwen. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen. Heel veel sterkte gewenst samen en veel geluk op de momenten dat je kunt genieten!

liefs esther

Geplaatst

@ lucky

bedankt heb het net gelezen.

ik moet do weer voor echo dan eens even bespreken.

ben bij huisarts onder controle en niet meer bij een internist.

vraag me af of dit zo kan blijven of niet.

afwachten dus.

Geplaatst

@Michelle: jeetje meid wat een klap weer he. Vind het heel knap dat je zo positief blijft denken. Als ik onze situatie met jullie vergelijk hebben we zoveel geluk gehad. Dat besef ik nog iedere dag. Maar ik realiseer me dat het ook anders kan lopen. Ik heb heel veel respect voor de manier waarop je er mee omgaat en mijn gedachten gaan naar jullie uit.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Hallo Allemaal

Wij hebben gister onze eerste echo gehad. Daarop was een heel mooi kloppend hartje te zien en het beebje groeit goed!

Echt onwijs gaaf om te zien, wat valt er dan een boel spanning van je af!

Michelle, wat een verhaal, heel veel sterkte met alles.

Groeten Snoeske

Geplaatst

Hey Snoeske,

Wat gaaf he!!! Heel erg gefeliciteerd. En inderdaad, de spanning valt van je af he. Vanaf nu kun je echt gaan genieten!!

x Michelle

Geplaatst

@ michelle

jeetje wat een verhaal, werd er helemaal stil van.

hoop ook zo voor jullie dat er snel een medicijn komt en dat jullie met zijn allen kunnen genieten van het leven maar vooral jullie kinderen.

Ik ga voor je bidden meid!

@ snoeske

Wauw, wat zullen jullie gelukkig zijn.

@ hanneke

lukt het wachten nog?

hier alles goed, wel wat bruine afscheiding maar echt minimaal.

ben niet vooruit te branden maar ja alles voor het goede doel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden