Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Neeeeeeeeeeeeeee hellen!!!!!!!!!!!!

Oww meissie toch...

Weet even niet meer wat ik moet zeggen...

Heel veel sterkte met dit slechte nieuws en huil maar lekker bij elkaar uit!

Groetjes van Daan

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hellen...wat verdrietig zeg. Ik wens jou en je vriend/man heel veel sterkte toe. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

knuffel

esther

Geplaatst

O no Hellen, wat verschikkelijk voor jullie. Heel veel sterkte toegewenst meissie!

Liefs, Jane

Geplaatst

Lieve meiden, allereerst onwijs bedankt voor jullie reacties, dat doet toch een heleboel goed.

Lieve Hellen, jee meis wat een onwijs harde klap is dat, ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte voor jullie.

Geplaatst

@ Dani, jeetje meid, je kindje is verder gelukkig gezond, maar toch een grote domper.

Dat je al weet dat je kleine mannetje zoveel ellende staat te wachten qua operaties.

Echt balen

@ Hellen, wat intens verdrietig is dit. Je zat al in een soort achtbaan in het begin en dan moet het zo eidigen voor jullie. Heel veel sterkte met het verwerken. Ik heb er geen andere woorden voor!!

Geplaatst

hi,

Vanmiddag mijn nekplooimeting gehad. De uitslag kreeg ik helaas nog niet, die krijg ik pas bij de VK. Ik hoop dus a.s. maandag, ik weet niet hoe snel het gaat.

Het enige wat ik zag is dat ze het twee keer heeft gemeten en de ene keer was het 1,5 en daarna 1,6.

Ik zie bij Daan dat die dat ook had en dat dat heel erg positief is!!

De baby is nu 7 cm., gaat hard!!

Met een buikecho zagen ze niet zoveel dus het werd weer een inwendige echo. Daardoor zagen we wel al wat meer. De hartkamers zagen we al en ook dat de blaas al vol zat. Was weer een leuk gezich. Nu zullen we de baby pas weer over 7 weken zien.....

Vandaag wel het tweede trimester bereikt. Toch wel weer een mijlpaal.........helemaal blij dus op dit moment!!

Geplaatst

Chantal,

Wat goed om te lezen dat je een mooie echo hebt gehad.

Wel vervelend dat er geen buikecho gemaakt kon worden.

Mijn echo van 3 weken geleden was ook via de buik erg onduidelijk, maar dit kwam door mijn darmen en de verstopping.

Maar even naar de WC geweest voor de laatste echo en toen was alles duidelijk te zien ( lekkere praat sorry )

Nog een paar daagjes wachten en dan krijg je de uitslag bij de VK.

Onze arts vertelde ons dat de plooi tussen de 1,6 en 3,3 moest zitten, dus 1,6 is een hele mooie score, gefeliciteerd!!

Wel jammer dat je nu weer 7 weken moet wachten op een nieuwe echo.

Ik ben benieuwd wat onze VK zegt, omdat het een kleine praktijk is hebben ze geen echo machine en kunnen ze daar dus alleen naar het hartje luisteren.

( hoe zit dat bij jullie VK?? )

Ik hoop dat ze ons voor de 16e week nog ergens anders een echo laten krijgen... dat zou dan ongeveer rond 20 mei zijn en dan is mijn mannetje jarig en die wil toch wel graag weten wat het wordt..

Misschien kunnen we het dan al zien net zoals bij Dani....

Hoe gaat het met de rest van de meiden???

Dani, gaat het alweer wat beter???

Even nog een vraag tussendoor ( wil niet gelijk als een miep de VK bellen ):

De laatste week na het werk of in het weekend na wat huishoudelijke activiteiten heb ik wat last van steken.

Dus als ik in 1 keer op sta van het zitten of van het bukken..

Het is aan beide kanten en ik moet dan gewoon even gaan zitten van de pijn...

Na een paar minuutjes trekt het wel weer weg, maar fijn is het niet.

Iemand enig idee???

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hey Daan, die pijn die jij beschrijft is bandenpijn, je moet je voorstellen dat jouw baarmoeder in die banden hangt, doordat de baarmoeder nu groeit moeten die banden meerekken, als jij druk op je buik uit oefent moeten ze nog iets meer uitrekken en dat kun je soms voelen, het kan geen kwaad maar kan wel als vervelend worden ervaren en zelfs pijnlijk aanvoelen.

Ik hoop voor je dat je rond de 16de week nog een echo krijgt en dat de beeb even de beentjes wijd wil doen, ik vond het helemaal geweldig dat we het zo vroeg al wisten, lekker gericht al van alles kunnen kopen, heerlijk.

Hier gaat het op zich wel goed hoor, het nieuws begint langzaam aan in te dringen. Het gekke is dat ik nu nog veel meer ''last'' heb van moedergevoel, ik wil nu alles gaan regelen voor de geboorte zodat ook alles echt ruim op tijd klaar is en we daarna er gewoon voor de volle honderd procent voor kunnen gaan zonder ons druk te maken over dingetjes die nog af moeten. Ik geniet ook nog steeds wel van het zwanger zijn, de groeiende buik en de bewegingen daar binnen hoor, het zijn meer de zorgen voor later die even op speelden maar dat probeer ik nu wel los te laten, het is nu éénmaal niet anders dus ik kan me er nu wel heel druk over maken maar het veranderd niets. Bovendien is ons mannetje verder gezond en spelen er geen levensbedreigende dingen en dat is natuurlijk ook heel veel waard.

Chantal spannend dat je nog even een paar dagen moet wachten voor je de uitslag hebt maar zoals ik het lees zit het helemaal goed hoor. Fijn dat je nog weer even hebt kunnen kijken naar de beeb.

Michelle hoe is het nu bij jullie?

En hoe gaat het met de andere meiden hier?

Liefs Dani

Geplaatst

Hé Daan,

Die steken heb ik ook hoor.

Ik maakte mij daar ook wel zorgen over, maar dat heeft vooral ook met je darmen te maken en zoals Dani zegt de bandenpijn.

Het is vaak ook een zeurendgevoel.

Ik merk ook als ik druk ben geweest dat het 's avonds nog erger is...

Geplaatst

Hey Chantal,

Goed nieuws van de combinatietest. Is toch wel fijn dat ze al even gebeld heeft!! Wij zijn de 27e weer aan de beurt, toch wel weer spannend. Ik heb afgelopen woensdag al even bloed laten prikken, dus hopenlijk krijgen we de uitslag gelijk...

Hier is het verder wel ok. Ook steken (zeurend en prikkend). En ook nog wel moe. Ik mis alle favoriete series op tv omdat ik in slaap val zodra ik even rustig ga zitten. Heel gezellig voor mijn hubbie ;-))

Helaas hebben we nog geen nieuws uit het ziekenhuis voor mijn man. Wel heel gek hoe snel het 'nieuws' deze keer is ingedaald. Ik weet het wel, maar probeer er niet te veel aan te denken. Het staat gewoon ergens in mijn bewustzijn 'geparkeerd' totdat we meer informatie/duidelijkheid hebben. Ik blijf me er ook over verwonderen hoe dicht intens geluk en verdriet bij elkaar liggen. Als ik nadenk over mijn man word ik heel verdrietig, maar als ik dan denk over ons kindje in wording, ben ik gelijk weer super blij. Maar het is wel een beetje een achtbaan op deze manier. Ik merk wel dat ik de 'toekomst' ook nog even heb uitgezet. Morgen is ver genoeg...

Maar overal gaat het dus toch best goed. Ondanks alles genieten we enorm van elkaar, onze dochter, deze zwangerschap en het mooie weer!

Dikke knuffel, Michelle

Geplaatst

Hallo Meiden,

Fijn Champietal dat de uitslag van de test goed was, geeft toch meteen wat meer rust.

Hier gaat het even wat minder, heb een flinke griep te pakken, heb me in tijden niet zo beroerd gevoeld. Ik maak met toch wel zorgen hoor omdat ik ook zwanger ben nu. Hopen dat het snel over gaat.

Groetjes Snoeske

Geplaatst

Snoeske, lekker rustig aan doen, dan ben je zo weer de ouwe....

Champietal, wat heerlijk, kan je met een gerust hart genieten van je zwangerschap..

Morgen hebben we ons 2e echo!!!! Ik heb er zo naar uit gekeken....

Geplaatst

Chantal wat fijn dat deze uitslag goed is, is toch weer een stukje opluchting.

Snoeske, lekker uitzieken hoor in principe kan het geen kwaad voor de zwangerschap dus maak je daar niet te druk over.

Dees vandaag is jouw grote dag, de eerste echo en voor mijnbaby vandaag alweer de tweede, geniet er van meiden en hou ons ook nog even op de hoogte, we genieten graag mee hihi.

En voor de andere dames, een fijne dag vandaag, het wordt weer lekker weer dus daar gaan we maar heerlijk van genieten!

Geplaatst

Hey meiden,

Het gaat allemaal lekker met iedereen zo te lezen. Fijn hóór! Ook hier gaat het prima. Ik voel me goed, ben niet meer zo moe en heb weer meer energie. Durf nu voorzichtig dingetjes te gaan regelen. Heb me nu gestort op kinderopvang. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig. Vooral als je zegt dat je een tweeling verwacht. Maar ja, het gaat ons wel lukken.

Morgen heb ik mn eerste afspraak in het ziekenhuis in mijn woonplaats. Ben heel benieuwd en vindt het reuze spannend. Ik hoop dat we nog weer ff naar de ukkies mogen kijken. En dan de week erop op de nekplooimeting. Ik hoef niet voor bloedafname want dat heeft geen zin als je een tweeling verwacht. Hopelijk krijg ik meteen de uitslag, wel zo prettig.

Chantal, fijn hoor dat je meting goed is. Je kan nu lekker onbezorgd je tweede trimester ingaan.

Snoeske, hoe gaat t nu met je? Al weer een beetje opgeknapt?

Dees, vandaag je eerste echo, spannendddd! Jij hebt er toch ook 2 terug laten plaatsen? Laat je het ons snel weten?

Mijnbaby,, veel plezier vandaag! Misschien is dit wel je laatste echo in het ziekenhuis en mag je gewoon naar de VK?

Daan, Michelle, Krullie, Lucky, hoe gaat t met jullie?

Liefs, Jane

Geplaatst

April

20: Mijn baby 2e echo

20: Dees 1e echo

20: Champietal VK 18:15 uur

21: Daan VK 10:00 uur

21: Jane 2de echo

21: Lucky-t 2e echo / mag nu naar ziekenhuis dichtbij

21: Ange 2de echo 12.10 / Nadenken over combi-test.

27: Michelle 12 weken echo + combinatietest

27: Jane 12 weken echo + nekplooimeting

28: Dani controle gyn.

juni

8: Daan 20 weken echo

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

05 november: Krullie

08 november: Michelle

10 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

25 november: Tammy

Hey meiden!!

Zo, zijn we weer na een heerlijk weekendje zon..

Jeetje, was echt goed te doen gisteren!

Hoop dat jullie ook een fijn weekend gehad hebben!?

Bednakt voor jullie lieve antwoorden op mijn "steken" vraag... ben al wat meer gerustgesteld..

De steken zijn al een paar daagjes niet geweest gelukkig.. Voelde niet fijn aan en ik geef het morgen wel even aan bij de VK. Ben echt super benieuwd hoe of wat en of we lekker mogen genieten van het kloppende hartje van de kleine. Gelukkig zit er een opname functie op de mobiele telefoon, dus gelijk even opnemen :)

Dees, vertel vertel vertel!!!! Spannend hoor!

Jane, fijn te lezen dat je je zo goed voelt!! Paar weekjes geleden was dat wel anders... Veel succes morgen in het ziekenhuis.. Kun je weer ff lekker spieken :)

Dani, hoe gaat het met jullie?? Wel onwijs gaaf om te zien dat je gewoon al over de helft heen bent!

Mijn baby, 2e echo voor jullie! Ben ook onwijs nieuwschierig hoe of wat!

Snoekse, heel veel beterschap meissie! Lekker je bedje in en je laten verwennen door je mannetje!

Michelle, is er inmiddels wat meer nieuws vanuit het ZH voor je mannetje???

Chantal, kijk, een prima score! Ben benieuwd hoe het bij de VK gaat vanavond... succes!

Hellen, hoe is het met jou gegaan dit weekend??

Geplaatst

het is er al uit.

ik had net een soort wittig ballonnetje in mijn maandverband.

ik heb het open gemaakt en er liep vocht uit.

ik kon geen embryo zien, ook wel logisch tis maar mm.

nu pas komt er bloed mee.

Mooi om te zien. Is ook wel goed om er naar te kijken. heb het doorgespoeld in de wc.

had al gevraagd of ik iets moest bewaren maar dat hoefde niet. En mijn man wil het absoluut niet zien dus meteen weggespoeld. Anders blijf ik ernaar kijken.

ben wel blij dat het eruit is.

ben benieuwd wat ze morgen zeggen

meiden ik blijf jullie volgen en zet hem op.

houd jullie embryo/foetus lekker binnen en geniet over 9/8/7/6/5/4 maanden van jullie wonder.

wij volgen ooit, onze tijd komt ooit ook een keer,

Geplaatst

Hellen,

Tuurlijk volgens jullie ons 'ooit' (lees 'snel'!!).

Er is maar 1 ding positief bij je, je weet in iedergeval dat je zwanger kan worden.

Dat was bij ons op een gegeven moment ook maar de vraag.

Niets aan de hand, maar toch niet zwanger worden.

Weet je al of jullie snel weer gaan beginnen aan een volgende behandeling of wil je eerst even uitrusten van alle heftige dingen de afgelopen maanden??

Geplaatst

@ chantal

we willen zsm door. dus wachten op een ongi en dan bellen.

dan gaan we het traject in voor onze cryo. we hebben er 1 dus erop of eronder en anders beginnen we aan poging 2.

ik zie het ook positief. we kunnen zwanger raken, we kunnen topembryo''s maken. we komen er wel.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ons 2e echo was echt in 1 woord GEWELDIG, zooooo leuk... we zagen ons wondertje....

vorige keer was het nog een stipje maar nu was het echt al een babytje, ''het'' had handtjes en voetjes en we zagen het bewegen.... we waren echt in de wolken en nu nog steeds hahha..... de gyno heeft onwijs veel leuke foto 's gemaakt echt leuk!!! het zag er allemaal erg goed uit en de baby, was goed gegroeid ze zei dat die even groot is als een baby van 9 weken en 2 dagen dat terwijl we 9 weken precies zijn.....

Op naar de volgende echo......

Dees hoe was jou echo???

Dames die morgen moeten heel veel suc6/plezier!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden