Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet ook wel dat iedereen het lief bedoelt en intresse toont, maar zoals gisteren was ik dus in de voortuin bezig. Dus iedereen die langs liep uit de straat vroeg het steeds. Later kwam ook nog eens mn schoonvader langs en er belde nog iemand...pff dan wordt je er wel een beetje moe van.

Zo mijnbaby: je bent wel heel snel met de kamer haha. Lijkt me wel heerlijk, vooral als je 's avonds naar bed gaat even kijken in de kamer.

Ik ben ook nog niet bij babypark Gouda geweest. Ik dacht steeds dat Babydump in Eindhoven al groot was.....not. Denk dat ik Goude maar eens voor zaterdag op het programma ga zetten haha.

Volgens mij kan je die lotions al smeren als je weet dat je zwanger bent. Om het te voorkomen heb ik de creme van Zwitsal mama. Die smeer ik maar en ik ziet wel of het werkt.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Tammy

Ja he we hebben goed gekeken bij verschillende zaken en we waren er gauw uit, we hebben echt een prachtige kinder kamer gekocht, best prijzig maar hij was het helemaal waard!!! en de kinderwagen hebben we ook al besteld. de levertijd van de kinderkamer is 8 tot 12 weken. maar we hebben afgesproken dat we alles pas 2,5 maand voor de baby er is binnen willen hebben, we moeten namelijk nog de boel schilderen en wil 1 wand behangen..... maar goed we hebben het al besteld en we hoeven niet meer te zoeken haha.... HEERLIJK!!

Ps dames voor welke kinderwagen zijn jullie gegaan? en waarom die?

wij hebben gekozen voor de Quinny Buzz, in het strawberry rood.....

We vonden het aller eerst een handige kinderwagen, hij is makkelijk opvouwbaar,

en rijd onwijs lekker!

Geplaatst

Daan wat een onwijs leuke wieg! En niet duur, zeker niet als je ziet wat er allemaal bij inbegrepen is. Heerlijk om 's avonds even nog de spulletjes te bekijken dat doe ik ook elke keer weer.

Geplaatst

wat leuk om jullie verhalen te lezen, geniet er maar lekker van, je gaat het nog missen!!!

(dat klinkt voor jullie nu nog heel ver weg, maar geloof me, het is zo voorbij! al krijg je er dan wel iets geweldig moois voor terug!)

Geplaatst
Daan wat een onwijs leuke wieg! En niet duur, zeker niet als je ziet wat er allemaal bij inbegrepen is. Heerlijk om 's avonds even nog de spulletjes te bekijken dat doe ik ook elke keer weer.

@ Dani

Hoe is het met jullie? Ik hoop goed! so jij gaat ook als een speer......

Beweegt je kleine jongen al veel??? of is die lief voor je haha...

x

Geplaatst

Ik heb zojuist geregeld dat we zaterdag lekker gaan shoppen in Gouda hahaha.

Voor een kinderwagen weten we het echt nog niet, heb met mn moeder een mooie van Musty gezien. Maar weet niet of mn man die ook wel mooi vind. Verder is het voor ons erg belangrijk dat je makkelijk het handvat kan verstellen. Ik ben namelijk maar 160 en mn man is 195 lang. Verder hebben we ook echt geen idee of we 3 wielen nemen of 4. Weet nog niet eens het verschil ertussen. Denk dat we in Gouda maar eens alles moeten uitproberen.

Het is wel makkelijk als je de kinderkamer al bestelt hebt....moet de kamer wel op tijd klaar zijn. Mss bij ons wel een idee, want anders hebben we altijd zoiets...pfff komt volgende week wel. En daarna moet alles ineens op het laatste moment. Wij moeten alleen ook een nieuwe vloer laten leggen, dus mss beter om dat toch eerste te laten doen. Maar goed zien wel hoor.

Fijna avond nog allemaal!!!

Geplaatst

@mijnbaby, ja de tijd gaat nu wel heel erg snel hoor, over anderhalve maand ga ik al met verlof, wat een heerlijk vooruitzicht is dat toch, lekker lang zomervakantie :D de kleine man beweegt vol op ( is nu al net zo'n draak als zijn papa hihi)

Fijn om te lezen dat het hier met alle dames ook zo lekker voorspoedig gaat en dat iedereen al lekker bezig is met alles in orde te maken voor de komst van de kleine.

Ik merk alleen wel dat ik nu steeds nieuwsschieriger wordt naar hoe het straks allemaal zal gaan als de kleine er is, hoe wij zullen zijn als gezin. Ik heb er helemaal zin in!

Liefs Dani

Geplaatst

Hallo,

Leuk om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is. Het is ook ontzettend leuk om lekker rond te neuzen.

Wij hebben al een babykamer van onze dochter, zij is nu 4. Ik bedenk met net dat ik dat ook wel eens in mijn handtekening had mogen zetten, oeps.

Haar babykamer gaan we gewoon weer gebruiken, die is creme en vrij neutraal, wel gaan we eeen beetje verbouwen, we krijgen een dakkapel op onze woning om zo meer ruimte te creeren, heb er wel enorm zin in.

Qua thema leek mij dat delftsblauw/hollands (blauw met bijv. rood) ook wel leuk.

Snoeske

Geplaatst

Dani, jij bent inderdaad een voorbeeld voor ons hoor hahaha

Soms gaat de tijd best snel, maar ik vindt dat het wel wat sneller mag...

Kan echt niet wachten...

Hoe gaat het met iedereen?

De vermoeidheid en misselijkheid zijn volledig voorbij, heb alleen problemen met slapen s' nachts... veel plassen ggrrr...

Mijn man zegt de hele tijd: wen er maar aan....:)

Verder gaat de buik ook super hard nu... maar wel heel erg leuk om te zien hoe je in een paar weken kan veranderen.

We maken elke woensdagavond foto's voor in het zwangerschapsdagboek en dan zie je echt het verschil wel.

Ook iedere week wegen, de buik/heupen/borstomvang meten voor in het boek...

Nou, ga er hier weer vandoor, vandaag hoor ik waarschijnlijk om mijn contract verlengd zal gaan worden of niet... mijn baas was erg aan het twijfelen wat hij moest doen nu ik zwanger was en of hij een verlenging in deze rare tijd er bij de hoge bonzen in Frankrijk doorheen kreeg.

Spannend allemaal weer.....

Doei Doei!

Geplaatst

@champietal: de moederhond was die dag wel heel sip, en bleef maar liggen, dus ik denk wel dat ze het door heeft gehad dat ze er 1 miste. Maar de volgende dag was het over.

Vind het echt moeilijk om een kamertje te vinden naar mn zin, wat is dat in Gouda?? dat ken ik niet??

Geplaatst

Hier gaat alles ok hoor, wat je net zegt Maartje....wordt ook helemaal gek van de wc haha. Moet er soms 's nachts wel 2x uit om te gaan. En dan vooral vanacht met dat onweer kan je ook niet echt makkelijk meer in slaap komen.

Das wel een idee om zo'n boek bij te houden. Waar ik sport doen ze om de 8wk meten en elke week wegen. Dat houden hun ook bij, dus kan het ook bij hun opvragen. Mn moeder wilde nog een zwangerschapsagende voor me kopen vlak voordat we naar Australië gingen, maar is niet meer gelukt. Dus heb ik nog tegoed.

Lucky: wij gaan zaterdag in Gouda kijken. ik had er ook nog niet van gehoord, dus ben benieuwd of we daar wat leuks kunnen vinden. Maar moet denk ik wel lukken met 10.000 m3 aan baby spullen haha. Ik laat wel weten hoe het was zaterdag.

Hoe gaat het verder met de andere pups??

Maartje: Hoop dat je contract verlengd gaat worden. Ben al aan het duimen voor je.

Kuzzz

Geplaatst

Nou, het hoge woord is eruit.

Mijn contract wordt helaas niet verlengd omdat mijn baas echt iemand voor 40 uur op mijn functie (management assistent) wil hebben.

Mijn laatste werkdag is 7 augustus.. officieel zou ik per 16 september met verlof gaan, dus het maandje is ook wel te overbruggen.

Echt erg vindt ik het eigenlijk niet, de kleine gaat voor en ik kan na de bevalling een beetje rondneuzen naar een andere baan in de buurt van mijn woonplaats Rijen....

Tammy, zo'n boek is echt leuk! Kun je de week doornemen en lees je allemaal handige dingetjes...

Leuk om later aan je kindje te geven...

En Gouda, ik ben zoooo nieuwschierig wat dat is... als je op hun site kijkt hebben ze wel leuke spulletjes...

Geplaatst

Hoi Maartje,

He wat jammer dat je contract niet verlengd wordt. Gelukkig heb je er zelf niet al te veel moeite mee.

Ik heb ook problemen met het werk, dus heb gisteren gemeld dat ik uit Antwerpen weg wil en in Rdam iets wil doen. Ze gaan deze week overleggen wat ik moet gaan doen en hopelijk vrijdag meer info. Werk iig tot aan mn verlof 17-10 in Antwerpen. Zit dan ook nog met het probleem dat ik veel te veel vakantiedagen heb staan...nog 4weken ruim, weet alleen niet wanneer ik die moet gaan opmaken.

Lekker straks extra lang verlof en daarna rustig verder kijken. Goed zoeken is er genoeg te doen.

Kuzzz

Geplaatst

Hallo,

Hier ook gedoe met het werk, mijn contract wordt zowiezo tot mijn verlof verlengd. In augustus hoor ik of ik ook na mijn verlof kan terugkomen en of het dus doorloopt.

Ik heb er ook geen moeite mee als ik straks wat langer thuis zou zitten. Heeft ook wel voordelen.

K' ben alleen wel benieuwd hoe snel het vinden van een eventuele andere baan zou gaan. Het is natuurlijk niet de ideale tijd om te solliciteren... maar wie dan leeft, wie dan zorgt.

Groetjes Snoeske

Geplaatst

Jeetje zeg wat een gezeur bij iedereen op het werk. Het wordt eens tijd dat ze gaan uitvinden dat mannen een deel kunnen overnemen hahaha.

Gelukkig heb ik een vast contract, dus ze mogen me niet ontslaan tot 6mnd na de bevalling.

Hebben meer mensen problemen met hun werkgever???

Geplaatst

Hey meiden, wat een gedoe met werk zeg.

Dacht dat ik de enige was.

Het is inderdaad wel een slechte periode op dit moment, maar eerder dat onze kleintjes er zijn hoop ik toch dat het wat beter gaat met de economie.

Het is wel de bedoeling dat ik 3 daagjes in de week ga werken en gelukkig gaat mijn moeder oppassen ( 2 dagen bij ons, 1 dag bij haar)

In deze tijd is het voor mij ook niet mogelijk om volledig thuis te gaan zitten, we hebben vorig jaar een huis gekocht waar we net een half jaar in wonen en ik ben ook niet het type om 5 dagen in de week thuis te zitten.

Heb altijd lof voor vrouwen die dit wel kunnen.

En trouwens, helemaal vanuit zwijndrecht naar antwerpen elke dag heen en weer?? Knap hoor!

Doe je dit met de trein of met de auto?

Wij zijn vorig jaar vanuit Dordt naar Rijen verhuisd en mijn man moet iedere dag op en neer naar Alblasserdam en dit is al een drama met files...

Geplaatst

Jeetje wat een gezeik allemaal met het werk! Echt belachelijk!!! Wordt inderdaad tijd dat er een mannen-oplossing voor het zwangerschapsverlof komt :-)

Ik ben van de eerste ook zwanger geworden in het eerste jaar bij een nieuwe werkgever. Zat behoorlijk in de piepzak, maar heb gelukkig wel gewoon een nieuw contract gekregen. Voor onbepaalde tijd nu, dus dat is wel zo relaxt. Maar ik vind het wel vreemd allemaal hoor. Zo lang is die periode van 4 maanden verlof nou ook weer niet, en de werkgever krijgt het salaris gecompenseerd, dus die schiet er ook niets bij in.

Ik ben na mijn verlof de vorige keer 4 dagen gaan werken (officieel nog gewoon 5 dagen, maar ik neem iedere week een halve atv dag op en werk een halve dag thuis/of het betreft compensatie omdat ik ook nog wel eens 's avonds op pad ben). Heel prima geregeld dus, vind ik zelf. Helemaal omdat ik er financieel dus ook niet op achteruit ben gegaan.

Michelle

Geplaatst

@tammy: de rest doet het prima, groeien goed. En zijn zo lief. Je kan ze eventueel zien op marktplaats, als je zoekt op rottweiler en zaltbommel moet je het kunnen vinden.

Geplaatst

Mei

29: Mijnbaby VK ( 14 wk en 4 dagen)

juni

2: Daan verloskundige (18w+6d)

2: Mijnbaby We gaan naar Dokter papa

8: Daan 20 weken echo (19w+5d)

8: Champietal VK

9: Champietal 20 weken echo (20w+5d)

11: Lucky-t controle zh (16 wk+3dg)

15: Dani controle zh (29 wk + 4 dg)

16: Tammy laatste controle zh

23: Ange vk

27: Champietal 4D pretecho

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Jee meiden wat een toestanden op het werk, gelukkig heb ik daar geen last van. Wel vervelend hoor dat je je daar dan juist nu druk over moet maken bah!

Ik heb net weer controle gehad en we zijn voor nu wederom goed gekeurd, ligging is goed en het hartje klopte mooi, wel jammer dat er nu geen echo's meer komen. Voor de volgende controle bloed prikken, dat blijf ik iets verschrikkelijks vinden maar goed het hoort erbij.

Lucky wat fijn dat het nu met de puppies goed gaat.

Geplaatst

Dames mijn eetlust is behoorlijk groot geworden merk ik haha, om de zoveel tijd neem ik iets te eten... al is het maar een chracker of stuk ontbijt koek, hoe ervaren jullie dit? ik probeer zo gezond mogelijk te eten, en in het weekend ben niet zo steng... moet wel leuk blijven haha

Geplaatst

Had heel wat bij te lezen van de afgelopen dagen!

Grappig dat iedereen al zo bezig is geweest met de kamertjes.

Wij toevallig ook...

We hebben donderdag 2 superleuke white-wash ledikantjes gekocht...en ook de kinderwagen hebben we besteld.

Omdat we natuurlijk ook een duo-wagen nodig hebben, heb je niet zo heel veel keus vind ik... Maar het is zeker wel gelukt!! We gaan voor de zwarte duo-walker! Erg mooi en fijn, vind ik!

Verder ben ik al een beetje aan het aftellen naar mijn vakantie/verlof!! Nog 8,5 week werken! Dat gaat echt heel erg snel! Ik werk in het onderwijs en over 8,5 week begint de grote vakantie. Onze gynaecoloog raadt bij een tweelingzwangerschap aan om te stoppen tussen de 24 en 28 weken. Als de vakantie begint ben ik 25 weken, dus hopelijk ga ik dat gewoon halen.

Mijn buik begint nu wel enorm te groeien...ben dus ook flink aan het smeren met de buikcreme van Zwitsal! Ik heb de afgelopen weken al van meerdere mensen (die ik niet echt ken) gehoord; "Goh, wat leuk dat je zwanger bent". Dan is het dus niet meer de twijfel van is ze wat dikker geworden??? :huh1:

Ben met de kinderen een musical aan het instuderen en doe dus ook alle dansjes met ze. Kreeg ik vandaag de vraag van één van de kids: 'Juf, worden die baby's niet heel erg misselijk van al dat gedraaí?' Echt zo schattig!

Rond deze periode zouden we ook wat kunnen gaan voelen, toch?? Heeft iemand al iets gevoeld? Lijkt me zo'n mooi moment!!

Ik moet er volgens mij nog wel ff op wachten...heb de placenta aan de voorkant liggen. Blijkbaar duurt het dan wat langer???

Het beste weer voor iedereen!

Geplaatst

Dani: Gelukkig is alles weer helemaal goed met je beeb.

Lucky: heb ff gekeken en wat een scheetjes. Echt heel lief.

Ik heb idd ook gelezen dat je rond de 16de week je beeb(s) zou kunnen voelen. Lijkt me echt helemaal het einde om het dan echt te voelen.

Dat heen en weer rijden valt best mee hoor, het is ongeveer 50min rijden. En heel belangrijk bijna geen last van files. Ik rijd altijd via Bergen op Zoom en soms is het een klein beetje file bij Roosendaal. Als je idd de andere kant op moet is het een drama, ik zie ze altijd stil staan op de A16.

Mijnbaby: ook ik heb geloof ik de hele dag honger haha. Zal er wel bijhoren.

Kuzzz

Geplaatst

Morgen zou bij mij op het werk de baas komen, maar die komt nu pas dinsdag...balen!!!

Ik had gehoopt morgen te weten wat ze hadden verzonnen voor na mn verlof, maar nu moet ik nog eens het hele lange weekend wachten.

Baal er best wel van, wilde nu eindelijk wel een beetje duidelijkheid hebben. Maar goed nog maar even wachten.

Hoe is het verder met alles dames???

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een gedoe op het werk voor vele. Gelukkig geen last van (nog niet althans)...... Ik sta de hele dag op mn werk (zit in de sales) en ik merk dat ik aan het einde van de dag wel moe ben. Ben benieuwd hoe lang ik het nog kan volhouden. Heb al wel besloten om 6 weken vantevoren mn verlof in te laten gaan (als ik dat haal). De gyn adviseerd me wel goed naar mn lichaam te luisteren, dat vergeet ik nog wel eens. Gelukkig remt mn vriend me wel daarin.

Het gaat helemaal goed hier. Voel me echt fit en energiek! We kijken erg uit naar de 20 weken echo. Ben zo benieuwd of alles nog goed gaat in mn buikkie. Hopelijk weten we dan ook de geslachtjes van de beebs. We zijn zó nieuwsgierig! In mijn omgeving vindt iedereen het geweldig dat er een tweeling op komst is. Iedereen leeft heel erg met ons mee. Mn buik begint nu toch echt wel grotere vormen aan te nemen. Het gaat zo snel ineens!

Liefs, Jane

Geplaatst

Nou hier mn eerste zwangerschapsdip. Heb sinds gisteravond heel erg hoofdpijn, echt extreem. Heb er de halve nacht van wakker gelegen, en vanochtend was ik ineens duizelig en misselijk. Heb vandaag ook de hele dag hoofdpijn gehouden.

Toch maar even vanmiddag de huisarts gevraagd en die zei dat ik maar even langs moest komen want hij wilde toch mn bloeddruk opmeten. Maar die was gelukkig goed. Voorlopig advies, probeer extra te rusten en goed te drinken. Nou ja proberen maar dan, maar dat vind ik altijd al moeilijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden