Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Tabitha, goed dat je toch gewoon 6 pogingen hebt!

Nicole, heb je een leuke vakantie gehad? Ik hoop dat het niet nodig is om te beginnen met de nieuwe ronde! Ik duim voor jullie!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb een poosje rondgekeken op dit forum. Interessant hoor. Ik zie goede en minder goede berichten. Vooral veel mensen die met elkaar meeleven.

Ik heb een vraagje. Ik ben 34,5 jaar en heb een dochter van 7 uit een eerder huwelijk (was wel een prematuurtje). Daarvoor heb ik ook al een dochter gehad, die bij de geboorte is overleden (ook te vroeg geboren). Beide keren ben ik op natuurlijk wijze na één keer proberen zwanger geworden.

Nu heb ik een nieuwe man en die heeft ook al een dochter. Zij is nu 5, en de moeder is destijds ook in één keer zwanger geworden.

Samen hebben we dus twee mooie meisjes. Op zich een heel gelukkig (samengesteld) gezinnetje zijn we dus. Nu knaagt er toch nog een behoorlijke kinderwens bij mij, dus toch maar weer aan het proberen gegaan. Na 2 jaar is er echter er nog niets gebeurd. We hebben alle tests gedaan in het ziekenhuis, maar er kan geen oorzaak gevonden worden. Onbegrepen primaire infertiliteit noemen ze dat (omdat we nog nooit van elkaar zwanger zijn geweest). We mogen door voor IUI, of meedoen aan een onderzoek waarin we eventueel ook mee mogen doen met IVF als je voor die testgroep wordt ingedeeld.

Ik twijfel heel erg of we het moeten doen...

We hebben al twee fijne kinderen. Dus we zijn al behoorlijk gezegend en mogen écht heel blij zijn met wat we hebben. En bovendien ook nog behoorlijke lastige, emotioneel beladen zwangerschappen achter de rug. En het klinkt allemaal zo onnatuurlijk... alsof ik het niet zou moeten/mogen willen. Of dat het mij niet gegund zou zijn of iets van die strekking....

Herkent iemand dit gevoel en deze twijfels? Hoe gaan jullie daarmee om?

Liefs Mama F

Geplaatst

Welkom mama f op dit forum.

Ik herken je gevoelens en twijfel wel hoewel ik zelf nog geen kinderen heb. Ik denk ook wel eens: het zal wel niet gebeuren omdat ik er niet geschikt voor ben of het is niet voor niks dat ik niet zwanger word... Ik probeer alleen het e.e.a. te verklaren voor mezelf met die gedachtes. Ik weet van mezelf dat ik graag concreet bewijs wil zien, wil ik iets voor waar aannemen. Misschien herken je dit wel?

Wat vindt je man ervan?

Ik heb de iui niet als heel onnatuurlijk ervaren, maar meer als een kans/extra hulp. In mijn ogen is ivf een volgende stap, dus ik weet niet of je daar meteen mee moet beginnen.

In ieder geval heel veel succes met het nemen van een beslissing!

Nicole ik had deze keer ook niet het gevoel zwanger te zijn, maar was het wel. Helaas wel maar heel kort. Vingers gekruist maar weer...

Groet van Ellie

Geplaatst

Hoi, vanmorgen opgestaan met de beruchte menstruatie hoofdpijn ( tenminste voor mij dan ) dus ik ga er van uit dat ik vanavond of morgen ongesteld ga worden. Als dat zo is dan moet ik beginnen met de Deca te gaan spuiten ... Geertgen bellen en op cd 2 de Gonal F er bij spuiten en dan zijn we gestart met onze derde en tevens laatste poging .... ik heb er wel moeite mee hoor dat het zogenaamde "einde" in zicht is ... Bij Geertgen houdt het in ieder geval voor ons op want ik ben al wat maandjes over de leeftijdsgrens heen .... mijn man vroeg of we nog ergens anders terecht zouden kunnen in ieder geval voor de IUI maar dat weet ik niet .... ik weet dat ze in Rotterdam tot 45 jaar gaan maar of ze dat ook nog doen na 3x IVF zonder resultaat dat weet ik dus niet ... ik zal nog eens om me heen kijken en luisteren wat er nog voor mogelijkheden zijn ... maar natuurlijk gaan we ook hopen dat dit niet hoeft dus we gaan nog eerst vol goede moed de derde poging in ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Hallo,

Ik ben hier ook voor het eerst.

Morgen moeten wij het ziekenhuis bellen, dan gaan we beginnen met IUI. Vrijdag avond ongesteld geworden. Na 1,5 jaar proberen.

We zijn echt vreselijk gelukkig met onze zoon van 3, maar we zouden zo graag nog een broertje of zusje voor hem willen.....nu maar afwachten wat ons allemaal staat te gebeuren.

Geplaatst

@ Nicole,

Nou ik hoop echt voor je dat de laatste poging lukt of eigenlijk dat togh deze poging gelukt is !!

@ Hortensia,

Welkom !! Heel veel suc6 morgen bij de uitgangsecho !!

Liefs Tabitha

Geplaatst

Welkom op dit forum Hortensia! Je kunt hier goed je ei kwijt.

Hier weer een ei van mij:

Enige tijd geleden hebben we mijn schoonmoeder in vertrouwen genomen over de mmm waar we in zitten. Ze was erg enthousiast en leefde erg met ons mee. Vorige week was het zo ver, ik had twee dagen achter elkaar een positieve test. Dat was feest, ze kwam langs om mee te vieren in de feestvreugde. Echt superleuk om iemand om je heen te hebben die ons zo steunt. In de loop van de week verloor ik bloed en dat werd zo veel dat ik wist dat het over was. Ze heeft sindsdien niets meer van zich laten horen en vertelde het hele verhaal ook nog eens aan haar dochter(schoonzus) toen die vroeg of er soms iets aan de hand was. Nou ja zeg! Het vervelende is dat we nu erg onzeker zijn over een volgende zwangerschap en ook nog eens ons vertrouwen in haar weg is. We denken wel dat ze er spijt van heeft en een paar keer langs is geweest, maar 1 keer lag ik op de bank en de andere keer hadden we visite. Misschien een beetje haatdragend van ons, maar we hopen dat ze zich er zelf ook rottig onder voelt.

Misschien niet zo'n interessant verhaal, maar ik moest het effe kwijt.

Groet van Ellie

Geplaatst

Hi Ellie,

Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen even weg is in haar, want het is niet leuk als ze het aan anderen vertelt natuurlijk. Ik kan begrijpen dat het ook voor moeders/schoonmoeders heel moeilijk is om je kinderen heel verdrietig te zien en dat ze er zelf ook verdrietig van worden, maar dat is nog geen reden om het verder te vertellen.

Ik hoop voor jullie dat jullie het uit kunnen spreken en het vertrouwen weer wat hersteld kan worden want alle steun die je nu kunt krijgen is natuurlijk erg welkom. Ik heb dat zelf ook gemerkt de afgelopen dagen, nu duidelijk is dat we met IVF gaan starten.

Ik heb het wel helemaal aan mijn moeder, zusjes, schoonmoeder en schoonzusje verteld waarbij bij iedereen heel wat tranen gelopen hebben. Ik hoop natuurlijk wel dat ze het aan niemand verder vertellen, want daar zit ik ook niet op te wachten, maar ze leven wel allemaal mee en zijn heel lief voor ons. Afgelopen week kreeg ik bijvoorbeeld een grote bos bloemen thuis bezorgd om ons een hart onder de riem te steken.

HOe gaat het nu met jou zelf? Red je het een beetje?

Geplaatst

Ha lady's

k ben weer terug van vakantie!Wat is er weer veel bij geschreven!! ga ik allemaal nog eens op m'n gemak door lezen.

Welkom nieuwe dames!

ik was in de vak. ongi geworden, gelukkig zelfs al wel binnen 14 dagen, op dag 12 begon het al, en dag 13 zette het door.

k had er helemaal geen last van gelukkig, kon écht van m'n vakantie genieten, en had de instelling van 'jammer dan'. k voelde me ook niet terleurgesteld ofzo. k had het te druk met vakantie vieren ;-)

En ik had me er ook niet op ingesteld dat het gelijk zou gaan lukken.

Dus gelijk weer gestart met de Deca en volg. wk. controle echo, hopelijk kan ik dan wel gelijk verder met Gonal F en ist niet weer zo'n gezeur als de vorige keer!

Liefsss

Geplaatst

Hoi dames,

ik kom uit de IVF groep maar uiteindelijk is het toch IUI geworden. ( ben begonnen met 36 follikels, kreeg minder hormonen waardoor het er 15 werden, en 3 dagen later zaten er maar 2 goede follikels, dus toch voor IUI gegaan)

En weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. We hebben hiervoor 5 iui's gehad, en weet niet of jullie het herkennen, maar het vertrouwen wordt steeds wat ''minder''.Ik ga er ook al niet meer vamuit dat het zo kan zijn ! Maar...das natuurlijk ook niet goed...

zit inmiddels op dag 3 na de IUI, en heb alleen erg last van buikpijn/beursgevoel. Zelfs zo erg dat geslachtsgemeenshap niet mogelijk is...Hebben jullie dat ook wel eens gehad naar een IUI behandeling ? Ze moesten wel met een tang het slangetje begeleiden misschien dat het daardoor komt ?

Nou de dames die allemaal nog wachten ! Succes en zal ook voor jullie duimen !

Geplaatst

Welkom voor alle nieuwe hier...

veel nieuwe berichten ik zal ze nog allemaal even lezen maar voor degene die ongi zijn geworden sterkte met de nieuwe poging.

Ik ben vanochtend gebeld door het ziekenhuis en zal 20 augustus worden geopereerd. Na dat herstel mogen we hopelijk verder. Misschien wordt het ook wel uitgesteld omdat ik toch weer natuurlijk zwanger ben geweest al is het weer na 5 weken ongeveer mis gegaan. Ik wil graag beginnen met behandelen omdat ik er zo geen vertrouwen in heb en hoop dus niet dat ik weer moet gaan wachten maar goed eerst de operatie maar afwachten. Zie er best wel tegenop al is het de derde keer... Ik weet wat er gaat gebeuren..

Nou iedereen heel veel sterkte met het wachten en dergelijke!!! ik lees en leef met jullie mee!!!

Liefs

Geplaatst

Dorien, het komt vast wel weer goed hoor, maar op dat moment was ik al verdrietig en teleurgesteld en dit was gewoon net even te veel. Ik ben nu ook niet de vrolijke vrouw die ik meestal ben, maar verder gaat het wel. Het starten met het ivftraject lijkt me overigens heel spannend! Veel succes alvast. Ik moet nog wachten tot 25 augustus voor meer info.

images?q=tbn:ANd9GcRUrlEp4fCmiYyZ30kA9PlpT0G_4Z5GaZS7x_rVb4cxTJXVIiY&t=1&usg=__lueJRKP5BjSlNsjuEpJh9ESyB6o=

Veel succes met je operatie Begina!

Isa-beau, ik heb zelf tot nu toe geen last gehad bij de iui, maar heb van diverse dames gehoord die wel pijn hadden na afloop. Ik hoop dat het snel over is voor je.

Groet van Ellie

Geplaatst

Nou vandaag was de testdag, en helaas de test was zoals ik al verwacht had negeatief :sad:

Nou maar wachten tot ik ongi word en op naar poging 5 !!

Geplaatst

@Tabitha, jammer meid dat de test negatief is ik herken je zinnetje gelijk ... eigenlijk hoeven wij niet te testen want we weten van te voren al dat het niet raak zal zijn ( tenminste veel vrouwen voelen dat ) ik in ieder geval wel en toch doen we een test .... Nou meid .... op naar ronde 6 .....

Ik ben vandaag voor de uitgangsecho geweest .... en alles zag er keurig uit van binnen .... dus we gaan nu gewoon weer door met spuiten en volgende week vrijdag terug komen voor de follikelmeting .... ben benieuwd .....

gr. Nicole

Geplaatst

Heey Nicole,

Jhaa eigenlijk had ik niet eens hoeven testen maar jhaa togh maar even gedaan en mijn gevoel had togh weer gelijk hihi.

Maar ik ga nu niet naar ronde 6 ik ga nu naar ronde 5 hihi

Liefs Tabitha

Geplaatst

Bah tabitha dat het weer niet zo mag zijn voor jullie ! succes bij ronde 5

hier nog een week wachten, maar weet er niet van hoor. Heb nu al pijn in mijn onderrug af en toe, en ben moe, dus ben bang dat het eraan zit te komen !

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb me woensdag aangemeld bij dit forum en het is voor mij de 1e keer dat ik op een forum zit. Dus erg handig ben ik er nog niet mee...:bigwink:

Ik heb mezelf voorgesteld (bij wie is wie) en nu vond ik deze IUI-dames hangplek. Aangezien wij ook gaan starten met IUI dacht ik: laat ik me hier ook maar voorstellen!! Of is het dan dubbelop?? Zo ja, sorry daarvoor!

Maar goed, hier komt t'ie:

Ik ben Ilona (29 jaar) en ben 10 juli 2009 getrouwd met Laurens (32 jaar). We zijn nu 15 maanden bezig om zwanger te worden en sinds kort weten we dat het zaad van mijn man niet optimaal is (wel vruchtbaar, maar erg traag). Ook ik heb wat ‘onderzoekjes’ gehad, waaronder een baarmoederfoto met contrast, en dat was gelukkig allemaal goed.

Afgelopen woensdag waren we bij de gynaecoloog om alle resultaten te bespreken en hij zei dat we met deze resultaten wel ‘gewoon’ zwanger zouden kunnen worden, maar dat het langer duurt dan gemiddeld. Maar om ons niet langer te laten wachten en aangezien mijn man vanwege zijn werk vaak van huis is (10 dagen weg/4 dagen thuis), stelde hij IUI in eigen cyclus voor!

We zijn erg blij dat hij ons zo serieus neemt en dat hij er zoveel vaart achter zet (want onze huisarts wilde in 1e instantie eigenlijk geen verwijsbrief geven)!!

Mijn cyclus is vrij regelmatig (27-28 dagen) en eigenlijk moest ik as maandag ongesteld worden en dan mochten we gelijk beginnen!! Maar toen ik thuis kwam van de gynaecoloog, bleek ik opeens ongesteld te zijn geworden. Dus ik heb gelijk gebeld en nu moet ik volgende week donderdag al langskomen voor een FM dan is het afwachten wat er verder gaat gebeuren!! En of mijn man wel thuis is natuurlijk, want anders schiet het ook niet op….. Een spannende periode dus!!

Ik wil iedereen veel succes wensen en mocht er iemand nog tips hebben, dan zijn die uiteraard van harte welkom!!

Groetjes Ilona

Geplaatst

Ilona welkom hier! Ik hoop voor jullie dat het gaat lukken en spannend is het inderdaad. Dat blijft het elke keer als de verwachte testdatum eraan komt. We hebben trouwens hetzelfde beroep lees ik.

Tabitha op maar weer naar de volgende ronde. Ik wacht met je mee. Mijn intuitie heeft me ook nog niet in de steek gelaten tot nu toe. Als ik ongesteld moet worden voel je dat ( en niet alleen aan de buikpijn) en ook bij de laatste iui poging voelde ik dat ik zwanger was, en ook dat het mis ging . Dat was heel gek.

Groet van Ellie

Geplaatst

@tabitha sterkte

succes met je 5de iui

@ilona welkom en heel veel succes met de iui..

nou hier is het lekker rustig geen hormonen heerlijk zeg

geen zh gewoon lekker doen waar ik zin in heb niks moet alles mag hihihi

fijne dag nog iedereen

liefsss

Geplaatst

Net bij de arts geweest voor de uitgangsecho, zag er allemaal goed uit en mag weer beginnen met de puregon.

24 augustus weer terug komen voor FM dus als het allemaal meezit waarschijnlijk 26 augustus IUI-5

liefs Tabitha

Geplaatst

Hey allemaal.

Jammer Tabitha dat t weer mislukt was. Maar lekker dat je gelijk weer door kan gaan voor de volgende ronde.

Bij ons lag het een soort van 'stil' door de vak. periode. Moest wel gewoon m'n Deca spuiten, met alle opvliegers die er bij horen...ppfffftt...

Maar woensd. weer echo, k hoop dat het nu sneller gaat lukken dat de vorige keer.

Welkom Ilona, Wat fijn dat jullie gyn. je zo serejeus neemt, en dat je gelijk kan starten zeg. Moet je in je eigen cycles ook nog hormonen erbij gebruiken??

Wij hebben zelf weer een heel ander traject nl. niet in eigen cycles, maar met een koelkast vol hormonen zeg maar ;-) ...ma ja, alst maar help..

Lekker Angel, dat je ff 'pauze'mag houden. Ff geen gezeur, maar dat zal strax wel over zijn, wanneer mag je door voor IVF??

liefssss voor allen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden