Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Dorine: ondanks het niet skiën heel veel plezier in Oostenrijk.

@ Esk: nu is het wachten op je eigen kleintje

@ Marchan: nog iemand die het geheim probeert te houden. Mij is het bij mijn moeder niet gelukt. Gigantisch versproken (ze gaat het niet verder vertellen de lieverd).

@ Kiet: je hebt gelijk, zoveel leuks en zo moeilijk kiezen.

Wat gaat het allemaal snel hè!

Ben afgelopen vrijdag nog naar de vk geweest. Alles was goed, pols 60/110, baarmoeder iets onder de navel en hartje was ook weer te horen (we wisten al dat dat goed zat ivm de pretecho eerder vorige week).

Ga gauw weer aan het werk!

Liefs

Natas

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

VK

Natasja 15-01

Esk 08-02

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Dorine 10-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Kiet 01-02

Tessa 09-02

Pretecho

Marchan 15-02

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Heb mijn afspraak voor de pretecho ertussen gezet. Ben dan 24.4 weken en ben benieuwd of ik dan hetzelfde geslacht te horen krijg.

Hey natas het gaat me wel moeite kosten om het geheim te houden. Mijn moeder wilt het absoluut niet weten. Mijn dochter van 6 wilt het wel weten dus dat gaat leuk worden.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vraagje..

tijdens je zwangerschapsverlof bouw je toch gewoon vakantiedagen op?

Geplaatst

Hi dames,

Marchan, wat fijn dat alles goed was op de echo. En weer iemand die gaat proberen het geheim te houden. Ben ik zometeen nog de eerste die gaat onthullen wat het bij ons gaat worden. Gelukkig ook nog maar een weekje wachten maar de tijd gaat hier wel vrij snel om.

Helaas niet op de ski's maar lekker met een goed boek boven op de berg en genieten van het uitzicht. Wel aprés-ski natuurlijk maar dan met een alcoholvrij witbiertje. Ik kan jullie vertellen, ook die zijn goed te drinken :-)

Ik spreek jullie snel weer.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hi dames,

Marchan, wat fijn dat alles goed was op de echo. En weer iemand die gaat proberen het geheim te houden. Ben ik zometeen nog de eerste die gaat onthullen wat het bij ons gaat worden. Gelukkig ook nog maar een weekje wachten maar de tijd gaat hier wel vrij snel om.

Helaas niet op de ski's maar lekker met een goed boek boven op de berg en genieten van het uitzicht. Wel aprés-ski natuurlijk maar dan met een alcoholvrij witbiertje. Ik kan jullie vertellen, ook die zijn goed te drinken :-)

Ik spreek jullie snel weer.

Groetjes Dorine

Geplaatst

VK

Esk 08-02

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Dorine 10-02

Natasja 12-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Kiet 01-02

Tessa 09-02

Pretecho

Marchan 15-02

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Heb het lijstje even aangepast.

'k Wil ook wel zo'n witbiertje proberen :-)

En nog even een vraagje: hebben jullie hyves?

Geplaatst

VK

Esk 08-02

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Dorine 10-02

Natasja 12-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Kiet 01-02

Tessa 09-02

Pretecho

Marchan 15-02

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Heb het lijstje even aangepast.

'k Wil ook wel zo'n witbiertje proberen :-)

En nog even een vraagje: hebben jullie hyves?

Geplaatst

Dag allemaal,

afgelopen vrijdag positieve uitslag gekregen van de vruchtwaterpunctie. De baby is helemaal in orde! Ofwel, weer super goed nieuws en nu op naar de 20 weken echo. Daarna houdt het een beetje op met de echo's toch? Behalve dan gewenste pretecho's neem ik aan.

Ofwel, nu moeten we echt serieus aan de slag met de namen. En gezien wij ervoor gekozen hebben het geslacht niet te willen weten moet dit zowel een jongen als een meisjesnaam worden. Helemaal niet gemakkelijk...

Verder gaat het groeien van de buik gestaag verder. Ook van mij hoeven jullie geen buikfoto te verwachten. Mijn buik zonder kind is al best aan de aardige maat, dus om dit nu op een foto vast te leggen... :happy:

Lekker hoor Dorine even een weekje vrij! Moet ik ook maar even snel gaan plannen!

ga weer snel aan het werk!

groet,

Tessa

Geplaatst

Dag allemaal,

afgelopen vrijdag positieve uitslag gekregen van de vruchtwaterpunctie. De baby is helemaal in orde! Ofwel, weer super goed nieuws en nu op naar de 20 weken echo. Daarna houdt het een beetje op met de echo's toch? Behalve dan gewenste pretecho's neem ik aan.

Ofwel, nu moeten we echt serieus aan de slag met de namen. En gezien wij ervoor gekozen hebben het geslacht niet te willen weten moet dit zowel een jongen als een meisjesnaam worden. Helemaal niet gemakkelijk...

Verder gaat het groeien van de buik gestaag verder. Ook van mij hoeven jullie geen buikfoto te verwachten. Mijn buik zonder kind is al best aan de aardige maat, dus om dit nu op een foto vast te leggen... :happy:

Lekker hoor Dorine even een weekje vrij! Moet ik ook maar even snel gaan plannen!

ga weer snel aan het werk!

groet,

Tessa

Geplaatst

Hi Tessa,

Fijn dat de uitslag van de vruchtwaterpunctie goed was. Na de 20w echo idd alleen nog maar gewenste pretecho's. Gaat lang duren dan he?

Hoe zit het met het voelen van jullie beebs? Ik voel de kleine sinds deze week elke dag zonder dat ik hier moeite voor hoef te doen. Zodra ik lekker rustig zit of 's-nachts in bed lig voel ik hem/haar bewegen. Zo leuk.

ESK, nog maar 3 daagjes en dan mag je ook al voor de 20w echo. Ben je zenuwachtig of valt het wel mee?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hi Tessa,

Fijn dat de uitslag van de vruchtwaterpunctie goed was. Na de 20w echo idd alleen nog maar gewenste pretecho's. Gaat lang duren dan he?

Hoe zit het met het voelen van jullie beebs? Ik voel de kleine sinds deze week elke dag zonder dat ik hier moeite voor hoef te doen. Zodra ik lekker rustig zit of 's-nachts in bed lig voel ik hem/haar bewegen. Zo leuk.

ESK, nog maar 3 daagjes en dan mag je ook al voor de 20w echo. Ben je zenuwachtig of valt het wel mee?

Groetjes Dorine

Geplaatst

ik voel de beeb ook bewegen vooral s'avonds als ik rustig zit of lig.

maar voel het ook elke dag beter! zo mooi he!

Geplaatst

Ik voel de baby helaas nog niet. Ik denk dat het ook nog wel even gaat duren... ik kijk erg uit naar de echo van vrijdag. Gelukkig is 'ie al in de ochtend.

M'n placenta ligt dus echt helemaal voor m'n buikwand, dus dan is voelen schijnbaar erg moeilijk. Ach ja, als de baby groter wordt zal ik het wel gaan voelen en dan is het fijn een schokdemper te hebben...

Geplaatst

Hi ESK,

Idd, nu kan je niet wachten totdat je ook iets gaat voelen en straks zijn wij allemaal jaloers op jouw schokdemper.

@Kiet, bij mij is het ook als ik rustig zit of lig. Zodra ik zelf met dingen bezig ben voel ik hem ook niet.

's-avonds is mijn beeb niet zo beweeglijk maar 's-ochtends vroeg wel. Leuk wakker worden, vooral nu ik de tijd heb om lekker nog even te blijven liggen zodra ik wakker word.

ESK, nog maar 2 daagjes en dan heb je waarschijnlijk nu al een kijkje kunnen nemen bij je beeb. Wat is dit weer een spannende tijd he? Zelf ben ik ook blij als het maandagochtend is en we (hopelijk) te horen hebben gekregen dat alles oké is, maar dat zal wel.

Geplaatst

@ESK, zie nu net dat jij ook alweer meer dan 20w zwanger bent. De tweede alweer die een mijlpaal heeft gehaald. Woehoe, wat gaat het nu toch wel hard bij ons he? Zelf ook nog maar 5 daagjes!

Geplaatst

worden jullie ook zo verwend met cadeautjes?

wij wel ik heb nog nooit zoveel cadeautjes gehad als nu.

vandaag weer van een collega een buikband gekregen met to be delivered in juni'10 echt zoo leuk! we vinden het zo leuk dat iedereen zo mee leeft en het zijn bij ons ook de mensen waarvan je het niet verwacht die juist met iets komen!

Geplaatst

@Kiet: wat fijn dat alles goed is. En cadeautjes, dat valt wel mee bij ons. Mijn moedertje komt af en toe met wat leuks aanwaaien. Ik had met de kerst al een hele luiertas vol van haar gekregen: fles, knuffeltje, 2 rompertjes, kammetje, borsteltje, nagelknippertje, voedingverdeler etc. Vorige week kwam ze met een babygym voor in de box aanlopen. Echt heel lief. Van een vriendin heb ik 2 paar sokjes gekregen en van een collega een ieniminie polotje van Mexx.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden