Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grappig he, dat iedereen een mening heeft over wat het gaat worden... ik heb een collega die bij hoog en laag zweert dat ze straks aan m'n buik kan zien wat het gaat worden en dat ze er nog nooit heeft naastgezeten... ik neem dit soort dingen maar met een korreltje zout... volgens mij klopt het nooit.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb vanmiddag voor het eerst echt steken in mijn linkerborst (en niet zo'n klein beetje). Hebben jullie dit ook al ervaren?

Lekker Marchan dat je al op de 12 weken zit. Eindelijk de zenuwen voorbij of heb je ze nog?

De VK had bij mij ook een andere datum berekend (die van de eerste dag van de laatste keer dat je ongesteld was) en kwam op 15 juni uit. Volgens de laatste echo bij de fertiliteitpoli is het 2 dagen eerder namelijk 13 juni. Zij heeft het vruchtje opgemeten aan de hand daarvan is de datum 2 dagen eerder (klopte precies). Het ziekenhuis gaat uit van de dag dat je de pregnyl gezet hebt en je eisprong aan de hand van de pregnyl.

Denk dat wij wel willen weten wat het gaat worden. Misschien houden we het dan voor onszelf of we gaan het rondbazuinen, dat weten we nog niet.

Kiet, veel plezier morgen met de echo.

Meiske, wat leuk een tweeling. Had je er nog over gedacht dat als de andere emmie ook was blijven plakken je wel zwanger had kunnen zijn van een drie- of vierling hihi.

Dorine, vervelend dat je je nog steeds zo misselijk en rot voelt. Ik hoop voor je dat het snel een beetje beter wordt.

Esk, als je je straks weer fitter voelt, dan komt het allemaal goed hoor.

Liefs

Natas

Geplaatst

Ik heb in ieder geval m'n pot foliumzuur ingeruimd voor de Davitamon zwangerschaps multivitamine (mama nogwat, ben de naam kwijt). Hopelijk zit daar wat extra's in dat helpt. Ik had het gevoel dat ik namelijk wat (?) miste in mijn voeding en dat het daardoor kwam... misschien toch ijzer of zo. Ik heb ze nu 1 dag en vandaag voel ik me stukken beter (maar ja, kan ook komen doordat ik vannacht goed geslapen heb...).

Die steken herken ik helemaal niet, maar het zal er ongetwijfeld bijhoren. Ik heb wel last van bloedend tandvlees bij het tandenpoetsen.

Geplaatst

meiden ik breek even in in jullie topic!

Die moeheid:...daar klaagden mijn zussen ook altijd over. Zij hadden tijdens de zwangerschap allemaal een te laag hb en kregen daar staal voor. Roosvicee Ferro wil ook nog wel eens helpen. Je hb kun je heel makkelijk even bij je ha laten checken!

sterkte!

Geplaatst
meiden ik breek even in in jullie topic!

Die moeheid:...daar klaagden mijn zussen ook altijd over. Zij hadden tijdens de zwangerschap allemaal een te laag hb en kregen daar staal voor. Roosvicee Ferro wil ook nog wel eens helpen. Je hb kun je heel makkelijk even bij je ha laten checken!

sterkte!

Ik heb inderdaad het idee dat bloedarmoede de boosdoener wel 's zou kunnen zijn, ik heb een lange geschiedenis ervan. Ik denk dat ik het komende week maar 's even laat checken... Thanks!

Geplaatst

Veel plezier!! Het is ook hartstikke leuk en je zal zien dat er al een enorm verschil is met de vorige keer. Dat is geweldig om te zien.

Geplaatst

Hoi Kiet,

Ik kan me voorstellen dat je de uren aan het aftellen bent. Dat het straks maar met mooie plaatjes beloond mag worden.

Veel plezier en we horen graag hoe het geweest is.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Simonja, de 2e echo heb ik inmiddels gehad en alles zag er goed uit (32 mm groot). Eindelijk heb ik t hartje nu horen kloppen en de armpjes en beentjes heb ik zien "zwaaien" (17 dec 3e echo).

Meiske, wat n geweldig nieuws; dubbele verrassing.

Marchan, ik had jouw stukje gelezen over "buikjes", dat t te vroeg zou zijn? Ik ben al 4 kg aangekomen en volgens de gyneacoloog heeft dit te maken omdat ik voor de 2ekeer zwanger ben. Ik heb al echt een buikje. In de 2eweek dat ik gonal-f gebruikte, ben ik ook al wat aan gekomen... Maar t kan wel zo zijn dat ik straks ff n tijdje niet veel dikker wordt, omdat er ruimte genoeg is (ook fijn om te weten).

W.b. de combinatietest; volgens mij had de geneacoloog t over een bedrag van €160,- , omdat ik jonger ben dan 36jaar moet ik t zelf betalen.

Zo is t ook bij het opslaan van sperma; wij kregen daar onlangs een rekening van ( 2 rietjes,,, ). Nagevraagd bij de verzekering, maar we moeten t zelf betalen (duur geintje).

Tot zover weer n berichtje van mij... groetjes!

Geplaatst

Hoi Joyce,

Wat fijn dat alles goed was bij jullie. Alweer 32 mm, gaat best snel he?

Ik blijf het vreemd vinden om te lezen dat er zoveel verschil zit tussen verzekeringen (het lijken wel ziekenhuizen.haha)

Ik zou, als ik geen aanvullende verzekering had, ook de combinatietest zelf moeten betalen maar die wordt nu dus hieruit vergoed.

Laten jullie wel of geen combinatietest doen?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Meiden,

gisteren de 2e echo gehad was echt super leuk wat een verschil zeg met 2 weken geleden we zagen echt een klein mensje! hij of zij lag heerlijk te bewegen echt superrrrr leuk kan niet wachten tot de volgende echo haha!

Geplaatst

Hee meiden!

Wat fijn dat het goed gaat: leuk om te lezen van die echo's! Wij moeten helaas nog drie weken wachten tot we weer mogen.

De kwaaltjes (kwalen...) zijn hier ook flink toegeslagen. Sinds donderdag hou ik bijna niets meer binnen... Hopen dat het maar voor even is, want ik kan zo echt bijna niet naar mijn werk: hang constant boven de pot.... Maar goed: dat betekent wel dat er nog genoeg gaande is in mijn buik en daar ben ik heel blij mee!

Geniet van jullie weekend!

Geplaatst

Hi dames, hoe gaat het nu met jullie? Met mij lijkt het ietsjes beter te gaan. Tot nu toe het hele weekend nog niet overgegeven dus er lijkt verbetering in te komen. Ze zeggen ook dat de kwaaltjes in week 10 het ergst zijn, nou, dat was vorige week....

Ik heb het lijstje er maar weer eens bijgepakt zodat we weten wat er deze week allemaal gaat gebeuren.

Esk en Natasje, deze week zijn wij weer aan de beurt. Zijn jullie zenuwachtig of zijn jullie nu helemaal overtuigd dat alles goed zit? Ik begin uiteraard wel weer zenuwachtig te worden en ben weer blij als het woensdag is.

Groetjes Dorine

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

Termijnecho

Dorine (Simonja) 25-11

Natasje (Otjes) 26-11

VK

Natasja 26-11

Esk 7-12

Dorine 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Esk 25-11

Natasja 11-12

Geplaatst

Ha Dorine,

Ja, ik begin ook 'n beetje zenuwachtig te worden... het is zo vreemd, dan zie ik die echo met tien weken en dan ben ik helemaal opgelucht en heb ik er alle vertrouwen in, maar dan ben ik nu bijna 2 weken verder en dan begin ik toch weer te twijfelen. Volgens mij heeft het te maken met het feit dat je nog zo weinig (zeg maar gerust niets) voelt van de kleine. Dat geeft toch een beetje onzekerheid, tenminste, bij mij wel.

Woensdag is voorlopig dan ook de laatste keer dat ik de kleine ga zien. Daarna moet ik het 2 maanden stellen met 2 bezoekjes aan de verloskundige waar ik dan het hartje kan horen.

Hoe gaat dat bij jou? Krijg je nu nog steeds meer echo's?

Geplaatst

Hi Esk,

Ik heb precies hetzelfde als jou. Als ik de echo van een week geleden zie ben ik helemaal blij. Daarna begin ik, net als jij, weer te twijfelen omdat je idd nog zo weinig merkt. Ik zal echt blij zijn als ik de beeb straks ga voelen.

Voor mij zitten de extra echo's er ook al op. Ik heb as woensdag een termijnecho en aan de hand daarvan wordt bepaald wanneer de daadwerkelijke nekplooimeting is. Dat zal dan ook voor mij de laatste echo zijn tot aan de 20 weken. Pfff, kan me er niets bij voorstellen. Ik heb de afgelopen 5 weken elke week een kijkje mogen nemen dus het zal verschrikkelijk lang gaan duren tot die 20 weken. Maar goed, tegen die tijd zijn wel de meest riskante 12 weken voorbij en ik hoop dat dit mij een stukje rust gaat bieden.

Hoe laat mag jij woensdag? Ik ben gelukkig al om 9.15uur aan de beurt dus ik hoef op woensdag niet zo lang te wachten.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ik mag om half tien, dus maar een kwartiertje later dan jij. Ik krijg meteen de nekplooimeting. Verder wilden ze nog bloedprikken, zowel voor de nekplooimeting, als de bepaling van m'n bloedgroep, rhesus en dat soort dingen. Die waren namelijk nog niet bepaald...

7 december mag ik dan naar de verloskundige en dan horen we voor het eerst het hartje kloppen, want we hebben het wel gezien, maar niet gehoord nog.

Ik pas trouwens m'n broeken niet meer... moet dus op zoek naar een zwangerschapsbroek, maar die lijken me allemaal zo groot... iemand suggesties waar je iets leuks kan kopen?

Geplaatst

Dat bloedprikken, dat moet ik ook nog allemaal doen. Dit moet ik in de 12e week laten doen dus als het goed is volgende week.

Ik zal op 16-12 bij de VK pas voor het eerste het hartje gaan horen, lijkt me zeer speciaal en gelukkig voor dan ook een bevestiging :-)

Wat zwangerschapskleding betreft heb ik geen idee. Ik begin nu langzaamaan te merken dat sommige broeken strakker beginnen te zitten dus ik draag momenteel veel rokjes en jurkjes. Als je straks op pad bent geweest hoor ik wel van je waar ze leuke kleren hebben. hahaha

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik moet 2 dec voor de eerste keer naar de verloskundige en 10 dec hebben wij de nekplooimeting

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik heb je op het lijstje gezet zodat we ook jouw afspraken kunnen volgen :-)

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

Termijnecho

Dorine (Simonja) 25-11

Natasje (Otjes) 26-11

VK

Natasja 26-11

Kiet 2-12

Esk 7-12

Dorine 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Esk 25-11

Kiet 10-12

Natasja 11-12

Geplaatst

Hallo junidames. Nu ben ik eens keer bij jullie ob bezoek.:bye: Ik ben uit meigroepje en ik wil jullie complementeren: wat hebben julli gezellig en lekker vol hier... Het is zo leuk om dingen te lezen die we hebben al mee gemaakt en dat komen zo veel dingen overheen, dat ik een ding wil zeggen" kom eens keer langs bij ons op bezoek en daar kunnen julli ook wat van leren misschien '.

Hoi Esk en Simonja : Kleding op 'dit moment' blijf een moejlijke onderwerp voor de modebewuste vrouwen. Ik zit zelf ook mee. Ik bal behoorlijk . Maar wat ik doe is het gewoon bij een leuke winkel instappen en ik kijk direct 'uitverkoop'. WAnt daar hebben ze vaak die grotere maten. Het is niet super mooi :shower1:, maar wat goedkoper en draagbaar voor een korte tijd.

Sorry voor NL taal . Groetjes.

Geplaatst

Ha Arriva, ik lees wel mee hoor, met het mei-groepje, maar daar is het wel een stukje rustiger. Wat betreft die kledingtips, daar kan ik zeker wat mee.

Ik ben een beetje zenuwachtig voor morgen en vandaag heb ik al de hele dag een zeurende pijn. Alsof je spierpijn hebt van het te lang aanspannen van je buik, zeg maar. Het is niet echt kramp, maar het trekt wel door naar m'n rug. Herkenbaar?

Verder begin ik me wat fitter te voelen, gelukkig. Gister zelfs pas na half elf naar bed gegaan, da's al weken niet voorgekomen.

Geplaatst

Hi Esk,

Je spierpijn is voor mij niet herkenbaar maar wel het nerveuze. Pff.. ik heb het toch weer zwaar vandaag. Ben zo 'stom' geweest om mijn 9 maanden dagboek van vorig jaar nog eens te voorschijn te halen en wat denk je. Vorig jaar had ik op precies dezelfde dag (10w en 5) de echo (ook nog op woensdag) en toen klopte het hartje dus niet meer. Sinds ik die ontdekking heb gedaan ben ik echt onwijs zenuwachtig. Morgen ben ik dus precies net zo ver als de vorige keer.. Pfff.. wanneer zou het wat makkelijker worden?

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine en Natasja

heel veel succes morgen (en overmorgen) bij de echo!!!

Dorine, je maakt je vast onnodig druk (wel begrijpelijk uiteraard!)

groetjes

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden