Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Caroline

bedankt!!! de vorige vond ik "sprekender" met een afbeelding van de zwangerschap maar vond het oneerlijk omdat het 2 hummeltjes zijn en er werd er slechts 1 afgebeeld...dan maar deze, ook lief hihi

komt jouw startdatum al wat in zicht?

liefs

Babeth

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ja, moet wel morgen of overmorgen zijn. Ik zit te wachten tot ik ongesteld word namelijk... En het ziekenhuis moet me laten starten maar daar ga ik wel van uit eigenlijk.

Kan je nu Babeth noemen zie ik maar ik ben Meiske nog zo gewend....

Caroline

Geplaatst

Hai Caroline

ik luister naar allebei hoor hihi

Fijn te horen dat je nu eigenlijk ieder moment kan gaan starten..laat die vervelende ongi maar komen!!! en nu voor het laast voorlopig

alvast heel veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Ik heb vanochtend de combinatietest gehad en alles zag er goed uit. Het kindje mat 12w3 (en ik ben officieel 12w1d), maar dat schijnt heel normaal te zijn. De nekplooi was ook heel netjes qua grootte en nu is het afwachten op de bloedtest. Die uitslag komt pas over 2 weken bij de vk.

Men denkt dat ik een voorliggende placenta heb (dus aan de voorkant van de buik) en dat was ook goed, want dan had ik nooit problemen bij de bevalling. Ook was het hoofdje mooi dicht en kon je precies de hersenhelften zien.

Ik ben dus erg blij, want nu zijn de spannende weken voorbij en kan het grote genieten gaan beginnen!!

Dorine, hoe is het bij jou gegaan? Ik hoop dat alles goed is!

Geplaatst

Hi dames,

Vanochtend de termijnecho gehad en alles was goed. Ben vandaag precies 10 w en 5 dagen zwanger en de beeb is al 4 cm. Wat gaat het nu hard.

Op 7 december heb ik een afspraak staan voor de nekplooimeting en dat zal voorlopig de laatste echo zijn.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wow simonja! Wat geweldig dat alles goed was. Ben zo blij voor je. Nu ben je over die nare datum heen. Kan je eindelijk gaan genieten.

Gefeliciteerd!

Geplaatst

Hi Ursela,

Ja, dank je wel. Ik heb vanochtend de nodige tranen gelaten omdat het dan nu toch echt wel goed was. Ik was zo zenuwachtig vanochtend dus het was echt een ontlading.

Nu begin ik er wel in te geloven dat het deze keer allemaal wel goed zal komen. Ben wel blij als ik volgende week de 12 weken grens heb bereikt maar ik begin er nu wel een goed gevoel over te krijgen.

Esk, fijn om te horen dat bij jou ook alles goed was.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ha Dorine,

We zaten tegelijk te typen! Mooi dat het bij jou ook goed was. Een hele zorg minder.

Geplaatst

Meiden wat fijn dat alles er goed uitziet. Hoop voor jullie dat het grote genieten nu idd kan gaan beginnen!

Geplaatst

Hoi Dorine en ESK

wat fijn te lezen dat alles goed is zeg!!

Dorine nog heel even en dan ben jij ook op de grens van 12 weken, maar het zit echt wel goed hoor!!

dames geniet ervan, ik blijf jullie topic volgen....de kans dat het voor mij ook Juni wordt is zeer groot

liefs

Babeth

Geplaatst

Ha allemaal,

Gewoon lekker mee blijven lezen, Babeth, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Denk je dat je je uitgerekende datum niet haalt met de tweeling??

Ik kreeg vandaag ook zo'n opmerking van de echoscopiste, moest er zo om lachen. Ineens zei ze (toen ze net eventjes eerder gezegd had dat het er eentje was): "jullie krijgen ook een tweeling". Dus wij helemaal van "huh"!! Wat blijkt: kleintje heeft straks het sterrebeeld Tweeling. Ik lag helemaal in een deuk... en heb 'm met succes gebruikt bij m'n collega's vandaag.

Ik heb trouwens een kinderwagen gekocht. Zomaar m'n eerste echte babyaankoop gedaan!! Een collega bood 'm aan en ik vond 'm mooi, dus heb 'm gekocht. Helemaal blij ermee!

Esther, leuk dat je af en toe meeleest! Ik hoop dat het met jou ook een beetje gaat. Ik volg je topic in ieder geval wel altijd.

Dorine, nu gaat het echt helemaal goedkomen hoor! Die week is zo voorbij hoor! En een beetje vertrouwen moet je hebben. Ik weet het, hartstikke moeilijk (ik denk dat je dmv internet ook veel te veel weet tegenwoordig en daar wordt ik nogal onzeker van soms). Ik heb er nu weer alle vertrouwen in.

Okeeeee, heel lang verhaal :icon_biggrin:, dus ik ga er weer even mee stoppen...

Geplaatst

Hey meiden

Blij dat de echo's allemaal goed waren!

Ik begin nu een beetje mijn positie broeken te dragen zit even net iets fijner.

Ik heb van de week nog een broek gekocht bij miss etam. Normaal 40 euro maar ging 70% van af dus dat was lekker. Aangezien je het niet zo heel lang zal dragen ben ik toch wel op koopjes jacht. En wat Ariva zei is ook wel een goeie alleen dan zit het bij je benen en kont een beetje te los. Ik ben bezig mijn man te stimuleren de baby kamer te gaan doen maar tot nu toe weinig succes,dan zegt hij ah joh we hebben nog 6 maanden. Echt een man hahaha.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is lang geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen. Heb een heftige tijd achter de rug maar ja wij gaan 2010 postief tegemoet.

Ik wil jullie allemaal feliciteren met de goede echo´s die jullie hebben gehad en ga nu lekker genieten dat heb je verdiend.

Heel veel succes met alles.

Liefs Es

Geplaatst

@ESK, ik heb vandaag ook de eerste baby-aankoop gedaan. Mijn man is morgen jarig en ik heb een rompertje gekocht met een leuke tekst voor papa. Zo schattig.

En tsja, ik moet zeggen dat ik er nu ook wat meer vertrouwen in begin te krijgen. Vandaag hebben we trouwens het hartje gehoord, zo bijzonder. Toch weer iets extra's vandaag!

Es, ik ben blij om weer iets van je te horen en dat 2010 een prachtig jaar voor jullie mag worden!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hai Esk

de kans is zeer groot dat ze eerder komen, tenminste dat lees ik overal!

vandaag kreeg mijn man bericht dat een collega bevallen is van een tweeling met 28 weken Gelukkig gaat alles goed met moeder en de kindjes!

Wel een mooie grap van ed echoscopiste, het zal heel eventjes stil geweet zijn nietwaar?

over een kinderwagen gesproken....vandaag bedacht ik me ineens dat het best zo zou kunnen zijn dat zo'n dubbele niet achterin past (peugeot 307), maar goed dat zien we wel weer tzt.

Wat leuk dat jij hem al gekocht hebt, super!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

dag allemaal,

daar ben ik ook weer eens! Van harte gefeliciteerd met alle goede echo's. En Dorine, ik kan me helemaal voorstellen dat je zo zenuwachtig was! Ech super dat het goed was!

wij waren gisteren in het ziekenhuis voor het gesprek over welke testen te doen en welke niet. Gezien mijn leeftijd is de kans best groot dat uit de combinatietest nog steeds een verhoogd risico komt (leeftijd weegt zwaar). Daarom hebben we besloten te gaan voor de meeste zekerheid en laten we 30 december een vruchtwaterpunctie doen. Moet zeggen... is niet echt iets waar ik me op verheug... zo'n lange naald door je buik heen...

en verder is het wachten geblazen tot week 11 voor de volgende echo. pff duurt echt lang. zeker omdat ik eigenlijk zo weinig zwangerschapskwalen heb (behalve erg moe) maak ik me een beetje zorgen...

Wat betreft babyspulletjes mag ik in ieder geval de wieg van mijn beste vriendin lenen. Die is namelijk echt prachtig. een soort houten half ei van gevlochten hout(eigenlijk niet uit te leggen). Verder doe ik nog helemaal niets tot na mijn uitslag van de vruchtwaterpunctie.. dus dat is volgens mij eind januari. Ik wil niks jinxen...

groet,

Tessa

Geplaatst

Hi Tessa.

Lang niet gezien idd maar ik ben blij om te lezen dat het met jou allemaal goed gaat. Kan me voorstellen dat het lang duurt tot je volgende echo en dat je niet uitkijkt naar de vruchtwaterpunctie. Het idee klinkt mij ook eng maar er zijn je al een hele boel vrouwen voor gegaan.

Natasja, ik zag dat jij vandaag de termijnecho hebt. Leuk hoor. Ik hoop dat jullie ook een mooi plaatje te zien krijgen. Laat je het ons weten?

En dames, hoe zit het verder met jullie buiken? Ik begin nu toch echt een buikje te krijgen. Ik voel ook dat m'n middenrif aan het oprekken is want af en toe heb ik daar kleine steekjes. Ook beginnen m'n broeken nu echt strak te zitten, het bovendste knoopje gaat toch echt wel vaker los....

En wat ook raar is. Wij hadden ons in eerste instantie voorgenomen om na de echo van deze week het nieuws bekend te gaan maken. Maar... we durven het gewoon niet, bizar he? We hebben allebei nog steeds het gevoel dat die 12 weken voorbij moeten zijn dus ik schreeuw het nog steeds niet van de daken!!

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

Termijnecho

Natasje (Otjes) 26-11

VK

Natasja 26-11

Kiet 2-12

Esk 7-12

Dorine 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Dorine 7-12

Kiet 10-12

Natasja 11-12

Geplaatst

Hoi Simonja,

ik snap dat je nog voorzichtig bent maar ik zou het lekker van de daken schreeuwen! nu mag het!

Trouwens dames mogen we trouwens smeerkaas eten of niet?

Geplaatst

zou niet weten waarom je geen smeerkaas mag eten... Is niet rauwmelks of iets.

Wat ik wel nog heb geleerd is dat we moeten oppassen met voorverpakte vleeswaren en vis (zoals gerookte zalm) vanwege de listeria bacterie. Hebben anderen dat ook gehoord?

tessa

Geplaatst

Smeerkaas mag volgens mij wel, heb nog nooit gehoord dat dit niet zou mogen.

Die listeria bacterie is volgens mij alleen maar van toepassing op verpakte gerookte zalm dus die mogen we niet eten. Lekker vers van de visboer natuurlijk wel!!

Geplaatst

ik zag toevallig bij de albert heijn van die deense smeerkaas die je in de bugles chips kan doen ... maarja durfde het niet goed te eten.. dus ik kan dat gewoon eten?

Geplaatst

Kiet, als het echte smeerkaas is, dan kan het geen kwaad (is goed verhit geweest), maar ik zou als ik jou was even kijken op het etiket: als er iets van au lait cru of rauwmelks of ongepasteuriseerd op staat, dan mag je het niet hebben. Alles wat een hittebehandeling heeft ondergaan kan je gewoon eten.

Smakelijk!

Geplaatst

Ok ik ga het even checken hihi ja je kan maar niet voorzichtig genoeg zijn he..

met jullie alles goed?

Geplaatst

Idd Kiet, we kunnen niet voorzichtig genoeg zijn met wat we eten. Ik was gisteren boodschappen aan het doen bij de Sligro en daar kan je altijd heel veel dingen proeven. Ze hadden ook hele lekkere kazen liggen. Ik eerst de verpakkingen van die dingen lezen en daarna pas wel / niet iets nemen. Werd eigenlijk best wel vreemd aangekeken door die mevrouw die bij de kaas stond. hahaha

Met mij alles goed. De kwaaltjes worden echt een stuk minder. Wel heb ik af en toe 'bandenpijn' en voel ik m'n middenrif zodra ik een beetje onderuitgezakt ga zitten.

Maar goed, dit zijn wel leuke pijntjes. Alles begint daarbinnen nu ook wel te groeien dus ik ben er alleen maar blij mee.

Geplaatst

Echo 2

IVFSH 12-12

Echo 3

Tessa 8-12

Joyce 17-12

Termijnecho

Natasje (Otjes) 26-11

VK

Natasja 26-11

Kiet 2-12

Esk 7-12

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Dorine 7-12

Kiet 10-12

Natasja 11-12

Heb mezelf er even bijgezet stond er niet tussen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden