Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hoi hoi,

Ja ik had 9 maart eigenlijk ook de GA, maar toen ik de brief kreeg heb ik hem verzet naar een individuele afspraak. Ik denk dus dat degene die pas deze week de uitnodiging heeft gehad in onze plek gaat. Wij mogen nu pas eind maart komen, ik baal wel stevig, nu gaan jullie vast ook voor in de behandeling. Ik ben dan namelijk ook net ongesteld als het tegenzit. Als we 9 maart waren gegaan had ik direct erna misschien wel mogen starten. maar ja mijn mannetje had liever een individuele afspraak en ook hij heeft hier inbreng in. Wij hebben trouwens Dr. Kremer.

Wel een drukte zeg, nu maar hopen dat we allemaal snel doorkunnen en niet rondes moeten wachten vanwege de drukte.

Wij hebben de brief, als ik me niet vergis, donderdag gekregen. Dus misschien hebben wij jullie plekje gekregen.

Je hebt gelijk dat je dan een individuel afspraak hebt gemaakt. Wel balen dat dit dan eind maart gepland wordt. Er stond ook duidelijk in de brief vermeld dat eerder een afspraak maken niet mogelijk was i.v.m. de drukte op het moment.

Ik word 7 mrt weer ongi als het goed is. Dus als ik 9 mrt de afspraak heb moet ik ook weer een maand wachten helaas, begin april wordt het dan en dan moet ik nog geluk hebben dat er plek is.

Ik probeer wel 9 mrt te regelen dat ik me nog mag aanmelden hoor.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wel grappig, wij zijn al heel lang in de MM maar pas 19 januari hebben wij zelf echt de stap gezet om door te gaan. Wij zijn 8 feb niet naar de voorlichtingsavond geweest, mochten dus ook 9 maart naar de GA, lopen dus gelijk op. Alleen schuiven wij nu zelf de boel iets op. Ach ja, na zolang gewacht te hebben, kan een maandje er ook nog wel bij toch?

(wie houden we daarmee voor de gek hahaha, ik wil nu!)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij gaan morgen voor onze eerste punctie (ICSI) naar het Radboudt. Normaal gaan we naar de Gelderse Vallei en nu voor de punctie naar Nijmegen. Fijn om vooral goeie berichten te lezen. Ik vind het wel spannend allemaal. Zijn er meer meiden die normaal gesproken in de Gelderse Vallei lopen en voor de punctie en tp naar Nijmegen gaan? En hebben jullie nog tips zo vlak voor de punctie :)??

Groetjes,

Kim

Geplaatst

Ja dat klopt we lopen gelijk op..Leuk!

Die voorlichtingsavond vond ik wel heel erg interessant. Door de microscoop kijken, een schema gekregen met daarop de stappen die je maakt als je aan een behandeling begint (hangt al aan de binnenkant van het keukenkastje, haha) en de uitleg van Prof. dr. Kremer. Lijkt me een erg leuke man!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het liefste vandaag nog begin. Ik wil me zo graag aanmelden dat ik er nu al van baal dat ik zondag ongesteld word, haha..

Ik kan me er nog geen voorstelling van maken hoe dat gaat tijdens de GA. Je krijgt ook per paar een gesprek met de verpleegkundige toch, waar dan een verslagje van wordt gemaakt?

Geplaatst
Hallo allemaal,

Wij gaan morgen voor onze eerste punctie (ICSI) naar het Radboudt. Normaal gaan we naar de Gelderse Vallei en nu voor de punctie naar Nijmegen. Fijn om vooral goeie berichten te lezen. Ik vind het wel spannend allemaal. Zijn er meer meiden die normaal gesproken in de Gelderse Vallei lopen en voor de punctie en tp naar Nijmegen gaan? En hebben jullie nog tips zo vlak voor de punctie :)??

Groetjes,

Kim

Wat spannend zeg! Ik wil je alvast heel veel succes wensen en dat er maar een mooi wondertje mag komen. Laten jullie 1 of 2 embryos terugplaatsen?

Ik kan je helaas nog niets over een punctie vertellen want ik heb het nog nooit meegemaakt.

De Gelderse Vallei is dat Arnhem?

Geplaatst
Hallo allemaal,

Groetjes,

Kim

Hoi Kim,

Jeetje spannend hoor!

Zie je er tegen op?

Heel veel succes morgen. Helaas heb ik geen tips voor je,

want ik moet nog beginnen met spuiten voor onze eerste ICSI.

Xxx

Paula.

Geplaatst

Hi Sanne,

In de buurt van Arnhem ja, Ede. Zoals het er nu naar uitziet gaan we voor 2 embryoos.....erg spannend allemaal. Jij nu in het traject voor eerste IVF? Jij ook heel veel succes en hoop op net zo'n wondertje voor jou!

Kim

Geplaatst

Hi Paula,

Erg spannend, zie er een beetje tegenop, maar kijk er nog meer naar uit :) Voor jullie ook spannend dus. Nou mocht ik dan wat tips hebben na volgende week, dan laat ik het weten.

Succes de komende tijd!

Kim

Geplaatst
Hallo allemaal,

Groetjes,

Kim

Kim,spannend zeg.Morgen jullie eerste punctie!

Ik kan je ook nog geen tips geven,helaas. Maar wens je heel veel succes!

:goodluck1:

Geplaatst
Hi Sanne,

In de buurt van Arnhem ja, Ede. Zoals het er nu naar uitziet gaan we voor 2 embryoos.....erg spannend allemaal. Jij nu in het traject voor eerste IVF? Jij ook heel veel succes en hoop op net zo'n wondertje voor jou!

Kim

Ja de eerste IVF behandeling. Maar ik moet me nog aanmelden. Dat mag na de gezamenlijke afspraak en die staat gepland op 9 maart.

Hebben jullie de beslissing ook af laten hangen van de kwaliteit van de embryos? Ik vind het lastig hoor.

Geplaatst

mijn tips

luister goed naar alle aanwijzingen van de artsen en verpleegkundige

let er goed op dat je je ademhaling goed houd

en doe echt moeite om alles te ontspannen , hoe beter ontspannen je lichaam is hoe minder pijn

en laat het verder over je heen komen

ik heb de dagen ervoor wat valdispert genomen vooral om er goed bij te slapen de nacht er voor zodat ik uitgerust aan de punctie begon

Geplaatst

Kim, Ik heb ook geen tips, alhoewel ik al 5x een punctie heb gehad !!! je moet echt proberen rustig te blijven, als is dat natuurlijk makkelijk gezegd,

maar je krijgt hele goede begeleiding daar en je krijgt een roesje waardoor het lijkt of je dronken bent, je ziet dan effe alles draaien, maar het is echt goed te doen die punctie, en je moet maar denken: over 10-15 minuten ben ik alweer klaar en mag ik lekker uitrusten in een apart kamertje met een kopje koffie of thee,

Heel veel succes en we gaan allemaal duimen dat je een mooie oogst aflevert !!!

Groetjes Jessica

Geplaatst
hoi hoi,

Ja ik had 9 maart eigenlijk ook de GA, maar toen ik de brief kreeg heb ik hem verzet naar een individuele afspraak. Ik denk dus dat degene die pas deze week de uitnodiging heeft gehad in onze plek gaat. Wij mogen nu pas eind maart komen, ik baal wel stevig, nu gaan jullie vast ook voor in de behandeling. Ik ben dan namelijk ook net ongesteld als het tegenzit. Als we 9 maart waren gegaan had ik direct erna misschien wel mogen starten. maar ja mijn mannetje had liever een individuele afspraak en ook hij heeft hier inbreng in. Wij hebben trouwens Dr. Kremer.

Wel een drukte zeg, nu maar hopen dat we allemaal snel doorkunnen en niet rondes moeten wachten vanwege de drukte.

mijn man wilde dat ook omdat ie gelezen had dat je daar met zijn allen zit en dat er dan daarna een verslagje gemaakt werd maar dat is helemaal niet zo het enige wat je daar doet is ze leggen je alles uit je hebt de spuiten voor je liggen en de rest van de spullen en ze gaan helemaal uitleggen hoe het allemaal werkt en wanneer je wat moet spuiten dan mag je jezelf gaan spuiten maar ik wilde dat niet want mijn man gaat dat spuiten bij mij maar de rest heeft het wel een keer geoefend er zaten ook 2 stellen bij die hadden iui gehad dus die hoefte niet want die kunnen dat dus al dus helemaal geen verslagjes enz alleen maar HEEL VEEL INFORMATIE succes

Geplaatst
Kim, Ik heb ook geen tips, alhoewel ik al 5x een punctie heb gehad !!! je moet echt proberen rustig te blijven, als is dat natuurlijk makkelijk gezegd,

maar je krijgt hele goede begeleiding daar en je krijgt een roesje waardoor het lijkt of je dronken bent, je ziet dan effe alles draaien, maar het is echt goed te doen die punctie, en je moet maar denken: over 10-15 minuten ben ik alweer klaar en mag ik lekker uitrusten in een apart kamertje met een kopje koffie of thee,

Heel veel succes en we gaan allemaal duimen dat je een mooie oogst aflevert !!!

Groetjes Jessica

Vind het wel een prettig idee dat je een roesje krijgt,maar de eventuele pijn zal er niet minder om zijn denk ik.

Misschien van te voren een pijnstiller?

Sharon; Ik ken de prikinstructies ook al;omdat ik bij de iui's ook al hormonen gebruikt heb.

Maar toch zou ik naar zo'n avond gaan; alleen al voor de informatie. Als ik dat van Sanne zo lees; Echt wel heel leerzaam!

Het is tenslotte voor ons allemaal nieuw.

Sanne en ik kennen elkaar al wel een tijdje.We hebben het samen heel veel over ivf,en over onze ervaringen.

Het was best dus heel erg lollig dat we elkaar hier ook treffen hihi.!

Geplaatst

Ik ga er maar vanuit dat de punctie niet prettig zal zijn. Dan kan het alleen maar meevallen. Ik heb zelf ook nooit last van de eendebek, daar hebben sommige vrouwen al pijn van. Het verschilt gewoon per vrouw volgens mij. Die HSG bijvoorbeeld, vond ik absoluut niet prettig. Toen heb ik wel even heel hard mijn tanden op elkaar gebeten.

Ja, ik ken Pammie al een tijdje. Zoals Pammie al zegt, wij hebben het er samen veel over en nu heel toevallig komen we elkaar hier ook tegen. Pammie is eigenlijk de enige in onze woonplaats die mij heel erg goed begrijpt. Altijd fijn om dan met elkaar te praten. Mensen die dit niet meemaken of hebben meegemaakt kunnen dit niet goed begrijpen. Maar gelukkig heb ik wel veel familie/vrienden waar ik mijn ei ook wel kwijt kan hoor. Ik heb ook een tweelingzus waar ik lief en leed mee deel.

En natuurlijk mijn lieve vriend waar ik alles bij kwijt kan.

Geplaatst

Sanne en Pammie, wat leuk dat jullie mekaar hier weer treffen, en fijn dat je met iemand kunt praten die je zo goed begrijpt !!!!

Pammie, Idd het roesje is erg prettig met de punctie, en je krijgt ook pijnstilling mee van het ziekenhuis die je de avond ervoor kunt innemen zodat je rustig kan slapen, en de volgende ochtend (dag van de punctie) mag je er nog een nemen, ik heb het een keer gedaan, maar merkte niet echt dat ik rustig werd, dus heb ze niet meer (aan)genomen.

Na de punctie heb je natuurlijk wel wat last, maar dat is elke keer verschillend vond ik altijd,

de ene keer kon ik 3 dagen niks als alleen maar liggen, en de andere keer ging ik op bed liggen thuis en stond daarna alweer te strijken, zijn echt momentopnames.

Ik had met het intake ook erg last van de eendebek?? heb ik anders nooit, maar nu deed de co-assistente het, en misschien zat ze te schuin ofzo? maar ze hebben nu voor de zekerheid meteen een uitstrijkje gedaan.

zitten jullie allemaal op de digipoli? las dat sommige het niet fijn vonden?

Groetjes jessica

Geplaatst

Wat is het hier rustig zeg...

Jessy; Wat vervelend dat je zo'n last van de eendebek had tijdens het uitstrijkje.

Ik heb er (nog) nooit last van gehad,zegt natuurlijk niks over een volgende keer.

Inderdaad Sanne; Die HCG. één keer noooooit weer.

Ik zie heel erg tegen de punctie op als ik eerlijk ben.

Je weet natuurlijk ook niet wat je moet verwachten,maar als ik eraan denk..Brrr.

Geplaatst

Ja, ik ken Pammie al een tijdje. Zoals Pammie al zegt, wij hebben het er samen veel over en nu heel toevallig komen we elkaar hier ook tegen. Pammie is eigenlijk de enige in onze woonplaats die mij heel erg goed begrijpt. Altijd fijn om dan met elkaar te praten. Mensen die dit niet meemaken of hebben meegemaakt kunnen dit niet goed begrijpen. Maar gelukkig heb ik wel veel familie/vrienden waar ik mijn ei ook wel kwijt kan hoor. Ik heb ook een tweelingzus waar ik lief en leed mee deel.

En natuurlijk mijn lieve vriend waar ik alles bij kwijt kan.

:hugg:

Geplaatst

Maar we zouden anders toch pas in febr. beginnen dus konden we in januari nog mooi een x iui doen!!!!

Ben heel benieuwd en hoop dat ivf niet nodig zou zijn

In het radboud mag je inderdaad zelf kiezen hoeveel je er terug geplaatst wilt hebben ze geven je wel een advies maar de keus is geheel aan jullie!

Ze raden ons aan om bij A kwaliteit 1 terug te plaatsen en bij mindere kwaliteit 2,en daar houden we ons ook waarschijnlijk aan,hoewel een tweeling me super lijkt maar die risico`s he........

x

Dit vond ik wel even de moeite waard om te 'uppen'.,want ik zie dat je nu inderdaad zwanger bent van een tweeling!

Hoe is het met je,gaat alles goed?

Geplaatst
Dit vond ik wel even de moeite waard om te 'uppen'.,want ik zie dat je nu inderdaad zwanger bent van een tweeling!

Hoe is het met je,gaat alles goed?

hey pammie volgens mij komt men hier niet meer die zit volgens mij nu op het forum uitgerekend in oktober

Geplaatst

Het is inderdaad rustig hier.

Ik moet zeggen dat ik ook weinig nieuws heb.

Pammie, ik krijg ook een zenuwgevoel als ik aan de punctie denk. En ik maak me soms ook al druk als ik nadenk over "wat als het niet lukt!".

Brrrrr, ik hoop dat de eerste keer raak is..

Ik wil graag vrij nemen van mijn werk als ik de punctie heb en een week daarna.

Ik heb alleen geen idee hoe laang het duurt vanaf de eerste dag van je ongesteldheid tot aan de punctie. Ik kan het dus nog niet aanvragen.

Ik denk zelf dat vanaf de eerste dag van het gebruik van decapeptyl het nog een maandje duurt tot de punctie..

Wie weet dit wel? Het verschilt natuurlijk ook per vrouw en ligt aan de follikelgroei.

Liefs

Geplaatst

Het verschilt idd per vrouw. Het ligt er maar net aan hoe makkelijk je te stimuleren bent. Hier ging het heel vlot en dan zit je op ongeveer een maandje. Ben op maandag begonnen met puregon en had de donderdag erop de punctie (dinsdag echo). Maar weet ook dat er zijn die wel 6 keer terug komen voor een follikelmeting.

En voor je met de puregon mag beginnen moet je tussendoor wel ongesteld zijn geweest.

Geplaatst

ik zit met een vraag.

Toen de intake klaar was werd ons verteld dat we nu 2 weken moeten wachten op de uitslag.10 maart worden we hiervoor gebeld. En dat moeten we nog 3 weken wachten op de prikinstructies. En wat ik begreep dat je dan je menstruatie moet af wachten. En dat je eerst een pil krijgt en daarna jezelf moet injecteren. En dan naar 3 weken krijg je de punctie. Weten jullie hoelang je die pil moet slikken? En hoelang je dan moet spuiten? Misschien moet ik maar weer even bellen. We kregen zoveel informatie.

Ik hoor namelijk nu ook van mijn schoonzus die heeft ivf gedaan en nu een dochtertje van 2 jaar dat zij in de 2de week de punctie al had. En een vriendin van mij had in de 4de week. Zo verwarrend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden