Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve meiden!!

Wat lief dat jullie mij niet zijn vergeten!!

Oktober komt zeker in zicht!

@ Raba, wat fijn dat je nu ook weer zicht hebt op de behandeling. En wie weet lopen we gelijk! Zou mooi zijn!!

@ Doortje, jeetje meid, wat gaat het snel, bijna mama alweer! Whaaauuuww, super meid, alvast heel veel succes gewenst met de bevalling, je weet maar nooit hoe snel het kan gaan!

@ Appel, december/januari wordt het gewoon voor jullie! Ik duim me suf dat dit de keer voor jullie is!

@ Margot, gefeliciteerd met je verloren kilo's! Knap gedaan meid! Wanneer denken jullie je weer aan te gaan melden? Ik begrijp dat je het nogmaals in Nijmegen wilt doen. Je schrijft haar naam goed hoor en idd, supermens dr Woldringh!

@ Jessie, wat gaat het bij jullie ook al snel! Super! Geniet maar meid!

Up-date van onze kant:

Ik ben echt een heel tijd niet op het forum geweest. Heb echt even afstand genomen.

3 heerlijke weken vakantie gehad en toen dacht ik weer terug te komen in het "gewone" leven en op het forum maar helaas toen werd ik ziek. Heb hevige longontsteking gehad en zelfs in het ziekenhuis gelegen (1 week geleden ontslagen). Nu ben ik nog steeds in de ziektewet. Ik hoest mijn longen eruit.

Afgelopen week is mijn partner weer voor controle geweest voor het onrustige weefsel in zijn scrotum en dat is gelukkig helemaal goed. Daar hoeft niets aan gedaan te worden. Ppppfff, wat een opluchting.......We hebben nu echt vrijspel om weer verder te gaan met de behandeling. Alleen hoop ik dat ik geen roet in het eten heb gegooid met al die antibiotica en andere medicatie. Dat moet ik nog navragen. Begin oktober willen we ons weer gaan aanmelden. Dus ik duim me suf dat ik dan weer volledig ben herstelt en dat de medicatie niet voor problemen gaat zorgen.

Meiden, ik heb jullie heel erg gemist en wil zeker weer vaker op het forum komen! Dus kom maar op met die verhalen.

Fijne week allemaal en tot schrijfs,

Liefs,

Goofy

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Goofy

Goed weer wat van je te horen, maar wat naar van die longonsteking zeg!! Ik hoop dat dat niet in de weg staat voor een nieuwe poging voor jullie!

Dat je afstand genomen hebt begrijp ik helemaal. Ik had dat ook een tijdje nodig tussen mijn 1e en 2e behandeling. Even de rust in je lijf weer terug krijgen en positieve energie opbouwen voor een nieuwe poging, want dat kun je altijd hard gebruiken. Ik geloof er namelijk heilig in de een positieve instelling bijdraagt aan het slagen van een behandeling. Natuurlijk lukt dat niet altijd, maar hoop en geloof maken het traject toch een stuk dragelijker.

Wanneer hoor je of je kunt starten? Of mag je je gewoon aanmelden bij de volgende menstruatie in oktober? Ik ga in elk geval heel hard voor je duimen en zal je zeker hier blijven volgen. Go for it girl!!!

Geplaatst

Dag dames,

Daar ben ik ook weer eens. Ik merk dat nu wij in een rustperiode zitten ik ook minder bezig ben met het forum, maar dat staat los van het feit dat ik wel met jullie mee leef.

Raba: Ik lees dat er een keuze is gemaakt. Spannend. Brussel is het dus geworden. Is er al bekend, wanneer jullie gaan beginnen?

Doortje; Lekker verlof. Ik vond dat ook zo gek. Heel lang bezig om zwanger te worden en dan is het eindelijk zo ver en dan voelt het bijzonder, vreemd. Ik heb daar ook wel last van gehad na de bevalling. Eindelijk een eigen kindje. Ik was toen erg emotioneel. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar vriendinnen van mij die ongeveer te gelijk een kindje hadden gekregen (via de normale weg) stonden er gewoon anders in. Kon er met hun ook moeilijk over praten, want ik wou natuurlijk niet als een overbezorgde moeder overkomen. Ik schreef toen nog niet op het forum. DOm want hier had waarschijnlijk iedereen het wel gesnapt. Hoe dan ook het is bijzonder wat je voelt. Geniet daar van.(maar dat doe je natuurlijk ook)

Goofy: wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Het is niet niets geweest zeg, zelfs naar het ziekenhuis. Hopelijk ben je gauw weer de beter en gooit het geen roet in het eten. Fijn te lezen, dat je man goed nieuws heeft gehad. Wanneer verwacht je dat je je mag gaan aanmelden in oktober? Alsvast heel veel succes. Dit gaat hem worden dat voel ik.

Meiden tot gauw.

Geplaatst

Hallo daar weer!

Ben vandaag weer bij de huisarts geweest en heb nu steroide en codeine gekregen. Long is nog totaal niet schoon. Mag met deze middelen niet zwanger worden werd erbij gezegd door de apotheker. Gaat ook niet gebeuren zeg ik en dan kijken ze je wazig aan bij de apotheek omdat daar vermeldt staat dat je een kinderwens hebt. Uitleggen doe ik niet meer hoor. Ben het zat. Ieder recept hetzelfde verhaal. Kunnen ze het niet beter opschrijven ofzo.

Maar goed , genoeg klaagzang, als de middelen maar helpen.

Even antwoorden op jullie vraag. Ik stop 28.09.11 met de pil en hoop ons dan aan te melden op maandag 03.10.11 (uit mijn hoofd gezegd). Dan moet ik 1 pilstrip slikken en op dag 21 zou ik dan met de spuiten moeten beginnen. Dus uit mijn hoofd gezegd begin nov spuiten 4 weken en dan weer het hele verhaal. Hoop zo dat we door mogen zonder uitstel!!! Ik hoop dat je gevoel waar is Appel !!! Wij zijn er zo klaar voor..... Net als iedereen hier natuurlijk.

Ik had dat ook hoor dat ik geen zin had om telkens op het forum te kijken tijdens de rustperiode. Je moet zo lang wachten en alles en iedereen gaat maar door. Het is van mijn kant goed geweest en zoals jij al schrijft Appel, iedereen is toch wel in je gedachte!!

Doortje, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik probeer ook positief in deze behandeling te stappen. De vorige hing met stressmomenten aan elkaar. Deze hebben we echt opgelost in de rustperiode. De onderzoeken bij mijn partner zijn klaar. Dus vrij spel voor wat komen gaat!

We tellen af!!!

Nou meiden, tis weer bedtijd.

Tot gauw.

Weltruste en liefs.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Goofy,

Lees net je onderschrift.. toch nog weer even uitstellen dus.. Ik was benieuwd hoe het nu met je gaat en of je je al aangemeld had.

Hoe is het met de andere meiden? Het is zo stil hier...

Hier nog steeds alles rustig, al is het aftellen nu wel echt begonnen hoor.. hopelijk hoeven wij niet meer zo lang te wachten

Geplaatst

Doortje, wat spannend bij jou!!!! Succes hoor meid!!! Je kan het!!! Ben benieuwd naar de naam etc, etc, etc.....

Ben heel weinig op het forum geweest. Geen laptop of iets in het ziekenhuis. Nu weer een beetje aan het aansterken hier thuis. (heb nml weer in het ziekenhuis gelegen afgelopen week)

Ik heb mijn handtekening weer aangepast. Er zijn veranderingen na telefonisch overleg en ik hoop dat we nu dit schema mogen gaan volgens. Maar het allemooiste is dat jij dan allang Mama bent!!! Geweldig!!! Ben zo benieuwd.

Succes meid en ik ben ook wel benieuwd naar hoe het met de andere is???

Weltruste, nu ga ik echt mijn mandje in, ik ging alleen de computer even uitzetten en zit er inmiddels alweer een uur op.......

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Geplaatst

Hoi Hoi allemaal,

Ik ben Sanaatje en sinds 1 week aangemeld op dit forum ongeveer.

Nadat er bij mijn man zaadbalkanker is geconstateerd en omdat hij in April van dit jaar nog chemo heeft gehad, is het niet verantwoord om via de normale weg aan de kinderwens te klussen...

Dus vandaar dat we nu gaan starten met IUI, mits ik de laatste 3.5 kilo nog kwijt raak, maar dat gaat me lukken!

@ Goofy; Als ik het goed lees, dan zijn jullie ook onder behandeling in het Radboud? Wat is jouw ervaring, als ik vragen mag?

Zijn er nog meer mensen in het Radboud onder behandeling en wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Sanaatje

Geplaatst

Hallo Sanaatje,

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier je ei kwijt kan en natuurlijk kan je alles vragen wat je wilt weten. Ik heb zelf ook heel veel steun gehad aan dit forum.

Wij zijn zelf ruim 1,5 jaar geleden begonnen in de medische molen in het Radboud. Eerst 5 x IUI, daarna 1 x IVF en tot slot nog 1 x ICSI waar ik nu hoog zwanger van ben. Ik vind het persoonlijk een heel fijn ziekenhuis waar echt naar je geluisterd wordt en waar je geen nummertje bent. Ze leven erg met je mee en doen erg hun best voor je om je wens te realiseren (al kunnen ze niet toveren natuurlijk).

Ik wens jou heel veel succes in het komende traject en hopelijk gaat het allemaal snel lukken voor jullie! Deel vooral hier je ervaringen en klaag als het nodig is. Het helpt echt om er door heen te komen, want het is emotioneel vaak behoorlijk zwaar.

Groetjes, Doortje

@ Goofy: balen dat je weer in het ziekenhuis lag. Weer die longonsteking? Hopelijk kun je na de winterstop weer verder en gaat het zonnetje dan voor jullie schijnen!

Geplaatst

@ Sanaatje: Welkom! Wij zijn idd ook onder behandeling in het Radboud. Wij vinden dit ziekenhuis een fijn ziekenhuis. Ze staan voor je klaar en helpen je waar nodig. Lief personeel.

Jullie maken een hoop mee zeg, zaadbalkanker. Phoehee, dat slaat in als een bom. Is jullie niet geadviseerd om even te wachten met de kinderwens? Het is nml best snel na zo'n schok en chemo e.d. om ook al in deze achtbaan te stappen. Ik snap dat de kinderwens er is hoor, ik bedoel het goed. Ik hoop echt dat alles goed verloopt en dat de iui alles is wat jullie nodig hebben! Heel veel succes en kom lekker meeschrijven hier. Al raakt het hier erg uitgedund (positief gezien) qua schrijvers. Zijn er een paar bevallen en nog spannender is dat Doortje op allerdag loopt!!!

In mijn handtekening zie je trouwens wat wij doen en hebben gedaan. Tot schrijfs.....

@ Doortje, ik heb 2 weken na ontslag van het ziekenhuis een ernstige benauwdheid ontwikkeld met koorts. Ze dachten aan een longembolie. Gelukkig was dit het niet maar wel zaten mijn longen helemaal vol met slijm. Nu prednison en verneveling gekregen. Weer 4 dagen in het ziekenhuis. Phoehee. Ben blij dat ik nu weer thuis ben. Mijn energieniveau is tot het nulpunt gezakt dus ben nu langzaamaan weer aan het opkrabbelen.

We hebben zelf de knoop maar doorgehakt voor de ivf behandeling. De artsen gaven aan dat het wel kon met de medicijnen die ik heb gehad maar ik/wij willen zeker geen risico lopen. Dus de knoop doorgehakt en het ziekenhuis gebeld niet te starten. Ze wilde gelijk meewerken aan de plaatsing op de reservelijst. Daar zijn we zo blij mee. Phoehee, zit je een half jaar te wachten kan je weer niet verder. Maar goed, we hebben wat om naar toe te leven (voor de zoveelste keer, hahaha)

Nog steeds alles rustig bij jou? Of rommelt het al??

Ben zo benieuwd. Het eerste wat ik doe als ik uit bed kom is even gluren, spannend hé....

Nou meiden, ik ga weer verder met niets doen.

Tot schrijfs!!

Geplaatst

Hoi Hoi,

Had gisteren al een antwoord terug getikt maar toen ik die uiteindelijk wilde versturen was ik niet meer ingelogd....Balen! Maarja.

@Doortje; Gefeliciteerd met jullie zwangerschap en heel veel succes met de laatste loodjes!!

Wij zijn met de vooronderzoeken al heel fijn behandeld, heel erg behulpzaam, luisterend oor, je hebt het gevoel dat je er écht toe doet, en dat is bijzonder fijn.

Dat was bij de afdeling medische oncologie ook echt super!!!!

@Goofy; Het bericht dat "we" zaadbalkanker hadden sloeg inderdaad in als een bom, het eerste wat je denkt is 'wat nu als het niet meer goed komt!' De artsen zijn altijd heel erg positief geweest en wij zelf ook...Altijd hoop houden!! Hoop doet leven...en dat is ook zeker waar!!

Er is ons nooit geadviseerd om te wachten met onze kinderwens, voor het zaad wel want het moet weer de tijd hebben om te herstellen, want het mocht pas weer 'n jaar na de laatste chemo.

Ik denk dat artsen aan de hand van de situatie en op de manier hoe je ermee omgaat een realistisch beeld van je kunnen schetsen of je er klaar voor bent of niet.....

De laatste scan was goed en de bloeduitslagen zijn goed, dus wij zijn er klaar voor.

Ik ben me er heel goed van bewust en doordrongen dat het geestelijk en lichamelijk heel zwaar gaat worden, maar dit is de volgende stap......

Ik vind het fijn dat ik een plek heb gevonden waar ik mijn verhaal kwijt kan....!!

Groetjes Sanaatje

Geplaatst

@ Doortje, je houdt de spanning erin....:laugh:

@ Sanaatje, als je een heel bericht hebt getypt en je verstuurd deze ben je idd vaak weer uitgelogd. Je kan dan gewoon inloggen en dan verschijnt je bericht vanzelf. Als dit niet gebeurd dan kan je bij het schrijven in de balk bij snel reageren onderin het opgeslagen bericht terughalen. Hij bewaard je tekst nml iedere 30 sec. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik hoop dat het snel raak is bij jullie met de iui. Wij hebben dit traject nooit bewandeld. Zijn gelijk in de icsi terecht gekomen.

Mijn vraag over het advies stelde ik je omdat ik in een ziekenhuis werk waar de artsen de patienten over het algemeen aanraden even te wachten. Maar dat zal zeker met iedere diagnose en stel anders zijn. Ik ben blij voor jullie dat het er allemaal heel gunstig uit ziet! Dat de scan schoon is en het lab goed! Heel fijn!

Ik vind het fijn dat je hier komt kletsen. Er zijn er nml al een paar "weg" van dit forum. Zij zijn bevallen. Verder waren er nog wel een paar meiden actief hier. Misschien komen ze wel weer terug als ze zien dat er weer geschreven wordt op dit forum.

Ik ben er nml zelf ook even ertussenuit geweest. Het kan wel heel verslavend werken hoor!

Ik ga nog even ergens anders neuzen.

Weltruste en tot schrijfs!!!

Geplaatst

Goofy, het zit je ook niet mee he meid. 2012 moet toch wel jullie jaar worden.

Doortje, oh wat wordt het nu spannend bij jou. Je bent nu zo dichtbij. Hou je het allemaal nog goed vol?

Ik heb een hele tijd niks van me laten horen. Het was ook zo rustig hier.

Met mij gaat het prima. Alweer 30 weken zwanger vandaag en alles gaat goed. Behalve dat ik dan rhesus negatief ben en de kleine bloedgroep positief is. Daar moet ik deze week een prik voor halen en ik krijg er nog een na de bevalling zodat ik geen antistoffen ga aanmaken voor ons ukkie en niet voor een evt. tweede zwangerschap, die er denk ik toch niet zal komen, maar voor het geval.

Verder sta ik onder controle voor een vleesboompje. Maar verder mag ik niet klagen. Kleintje groeit goed. En ik ook behoorlijk. Ik ben helaas vele kilo's bijgekomen. Maar ik voel me zo gezegend dat ik dit mee mag maken na 4 jaar van ellende. Ik had het echt helemaal opgegeven dus besef echt goed wat een wonder het is. Ik hoop dat de andere dames hier dit ook mee mogen gaan maken.

Geplaatst

@ Jessie, fijn wat van je te lezen. 30 weken alweer :toppie: ! Wat vliegt de tijd!!! En die kilo's meid, maak je daar niet druk om! Dat komt vanzelf wel weer goed!!! Hoop dat je af en toe wat laat weten hoe het met je gaat! Spannend hoor!! Succes met de laatste 70 dagen.....

Weltruste!

Geplaatst

Dag dames,

Ben ik ook weer een keertje.

@jessie: Leul weer wat van je te lezen. Fijn dat het goed gaat en dat je er zo van geniet. Die kilo's nu even niet druk over maken. Ik weet uit ervaring dat het niet fijn is, maar je kunt er nu toch niets aan doen. Dat ga je straks "gewoon"doen. Heerlijk lange stukken wandelen achter de kinderwagen. Ben het even kwijt, maar weten jullie wat het wordt? Nog even en dan mag je met verlof. Succes.

@ Doortje; Alles nog rustig? Succes, meid.

@ Goofy: Weer uitgesteld, lees ik. Jammer het zit jullie echt niet mee. Hopelijk gaat het wel steeds beter met je. Ik weet helemaal niet af van het bestaan van een reservelijst bij het Radboud is dit alleen voor uitzonderlijke gevallen (sorry dat ik jullie nu even als uitzonderlijk bestempel:))? Ik heb het namelijk ook een keer gevraagd of ik mij al kon opgeven voor een latere maand en dat kon niet. 2012 gaat het jaar worden meiske. Ik hoop het zo.

@ Sanaatje: welkom hier. Jullie hebben al heel wat voor de kiezen gehad lees ik. Mijn broer heeft deze nare ziekte ook gehad. In 2006 de diagnose gehad en begonnen met behandelen. In 2007 heeft hij goed nieuws gehad en in 2008 is hij papa geworden van een heel leuk mannetje. Hierbij is ook gebruik gemaakt van ingevroren zaad, wat nog even snel opgeslagen is voor de operaties en chemo begon. Ik wens jullie ook dit geluk toe.

Wij zelf zijn naar het Radboud verwezen i.v.m. tese, operatief weghalen van onrijpe zaadcellen. Het is niet echt in de buurt, maar het was Nijmegen of Amsterdam. Wij vinden het een erg prettig ziekenhuis en vriendelijk personeel. In 2007 ben ik zwanger geraakt van de eerste icsi poging. Nu zijn we 2 echte pogingen en 1 vroegtijdig gestopte poging verder voor een brusje. We gaan nog één poging doen en als dat ook niet lukt, dan blijven wij gelukkig met `alleen`ons meisje.

Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Wil alleen eigenlijk nog wat kilo'tjes kwijt en dat lukt me maar niet. Daar baal ik echt enorm van. Maar op één of andere manier krijg ik de knop niet om.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Het is hier nog steeds rustig, geen voorteken te bekennen. We wachten dus rustig af. Mijn eigen gevoel zegt dat ik over tijd ga en dat de kleine pas rond de 25e komt, onze trouwdag. We zien wel. Morgen weer controle en dan maar eens horen wat de VK zegt

Geplaatst

Hoi Hoi Dames,

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier alles goed!

Moet nu nog 1 kilo en 1 ons voor volgende week vrijdag....hopelijk kunnen we dan van start!

Begin nu toch echt wel zenuwachtiger te worden....:happydance:

Groetjes Sanaatje

Geplaatst

Sanaatje, dat gaat je lukken meid!!! Ga er voor en dan start. Gaat goed komen!

Hier nog steeds rustig. Het is vanacht volle maan.. dus wie weet komt het op gang..

Geplaatst

Appel, we weten wat het wordt maar houden het onder ons tweeen. Nou ok, ik zal het wel aan jullie vertellen.

We krijgen een MEISJE. Ik weet dat er iemand weleens hier meeleest die mijn zusje ook kent. Als je dit lees, niet aan haar vertellen hoor. Niemand mag het verder weten.

Doortje, ik ga hier nu geregeld kijken hoor want ik vind het wel spannend worden bij jullie

Geplaatst

@Jessie: Uit ervaring weet ik dat een meisje heel erg leuk is (verwacht dat een jongentje ook heel erg leuk, maar daar heb ik geen ervaring in). Hou je tuttelen of ben je meer een stoere mama?

@Sanaatje: succes met de laatste kilo. Ik weet hoe moeilijk het is dus toi, toi, toi.

@Doortje en heeft de volle maan geholpen? Anders het hart van een ananas eten, tonic drinken en sex (haha, als je daar nu nog zin in hebt).

Ik hou de site nu weer even goed in de gaten i.v.m babynieuws.

Appel

Geplaatst

Hee dames,

Hier nog steeds geen nieuws, behalve dat ik de slijmprop verloren ben. Helaas zegt dat nog niks over wanneer de bevalling begint. Dat kan nog maar zo twee weken duren. We wachten dus gewoon rustig af.

@ Jessie: wat leuk dat jullie een dochter krijgen! Hoe voel je je verder? Voor jou schiet het ook al aardig op he! Wanneer ga je met verlof?

Geplaatst

Ik ga op 7 nov. met verlof. Ik begin het ook wel zwaar te krijgen op het werk ja merk ik ook al werk ik maar 12 uur.

Hoe gaat het met het wachten tot het zover is? Dat wachten lijkt me zo erg. Kun je nog wel redelijk vooruit in huis of verveel je je?

Geplaatst

Tot deze week ging het eigenlijk heel goed en heb ik me nog weinig verveeld. had genoeg om handen. Echter, deze week had ik niks meer gepland staan omdat de kans toch groter is dat het gaat beginnen. Dus de dagen duren nu best lang.

(en nu ik slijmprop kwijt ben helemaal....)

Geplaatst

Hey meiden, daar ben ik ook weer!

Ik heb even een stapje terug gedaan. Merkte dat ik toch even te veel hooi op mijn vork had genomen. Maar nu ben ik er weer! Vanmiddag ga ik weer mee boodschappen halen. Kijken hoe dat gaat. Ik heb een hoop energie ingeleverd na de longontsteking. Maar dat gaat helemaal goed komen!!!

@ Appel, leuk weer wat van je te lezen!! Uitzonderlijk geval zijn wij, hahahhahahha. Giller!! De reservelijst is er voor paren die niet aangemeldt kunnen worden omdat de lijst vol is. Aangezien wij al een half jaar aan het wachten zijn en volgende maand de winterstopmaand is hebben ze ons op de reservelijst geplaatst. Daar ben ik heel blij mee. Ze zijn niet echt happig hoor om mensen op die lijst te plaatsen. Vorige keer was het bij ons ook niet gelukt nml!

@ Doortje, spannend bij jullie!!!! 25.10.11 is een mooie datum toch! Maar of je die gaat halen......... Succes meid en sterkte met het opvullen van de uurtjes naar de bevalling toe!!!

@ Sanaatje: die kilo lukt je vast!! Succes!!!!! Spannende tijden ook voor jullie. Het is zo vrijdag!!!! Nogmaals succes!!

@ Jessie: 07.11.11 al verlof. Het gaat bij jou echt heel snel voor mijn gevoel! Hoe gaat het verder met je?

En met de kids van je zuster?

@ Raba, meiske gaat het goed met jou?? Las op hyves dat je pijn had in je buik en dat je vandaag niet naar de verwendag kon. Denk goed aan jezelf hoor meisje! Hoe is het trouwens met je broer, is hij al ingesteld op de goede medicatie zodat die aanvallen wegblijven? En met je vader en moeder? Hoop dat het om je heen een beetje rustig is zodat het nu echt even helemaal alleen om jou draait!

Zo die was weer even mijn aandeel!

Ik ga zo naar de Jumbo!

Groetjes en liefs,

Goofy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden