Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe is het met de mama's en kids? Hiero gaat het prima..

kleine word al weer zo groot...vandaag is die lekker lang in bad geweest

en had lekker veel badschuim in zijn bad gedaan en hij wilde elke keer badschuim in zijn mondje doen echt zo grappig hahah...

Hij brabbelt heel veel hij is echt zijn stem geluid aan het ondekken zo nu en dan geeft die wel eens een gil of een brul haha echt leuk...

hebben de kids al tandjes? hiero nog niet wel veel kwijlen maar nog geen slijm...

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kaylen is ook heel erg met zn stem bezig, soms ligt hij lekker in zn bedje 's ochtends en dan is hij al wakker maar ligt dan heerlijk te brabbelen. Dat kan gewoon een half uurtje doorgaan en dan valt hij weer in slaap of we gaan hem pakken. Vaak als hij in de auto zit valt hij niet meteen in slaap en dan hebben we een heel concert van hem. Echt zo grappig.

Verder alles goed, zijn druk bezig met de fruit en groetenhapjes. De ene keer vind hij de sperzibonen heerlijk en dan weer niet. Vanaf 5 mnd gaan we over op 4 flessen per dag, hopelijk vind hij de groenten en fruit dan wel lekker genoeg.

Hoeveel groenten en fruit geven jullie de kleintjes eigenlijk??? Kaylen krijgt nu gewoon potjes en daar doet hij 2dg mee, dus ongeveer 65 gram per dag.

Geplaatst

@ Tammy

Leuk heb ons kleine is ook vaak een tijd vrolijk aan het brabbelen s ochtens en dan laten we hem lekker liggen spelen en brabbelen hij heeft er echt lol in hahha...

Ik maak meestal voor 2 dagen fruit en groenten.

Dames wie geeft er naast melk en groenten en fruit ook andere bijvoeding zoals liga of danoontjes of wat dan ook???

Wij hebben hem eergister voor het eerst een liga geven wat een kliederboel hahah wel grappig...

Geplaatst

Ik maak zelf de fruit en groentehappen. Fruit maak ik elke dag vers dmv de blender. Meestal pureer ik 2 stuks fruit en die gaan dan helemaal op. Maar Eva en Finn dan samen hé. De groentehappen maak ik eens in de week en vries deze dan in. Ik heb kleine bakjes gekocht voor de happen. Eerst ben ik begonnen met alleen groente en nu pureer ik er ook een aardappel doorheen. Ze vinden het echt héérlijk.

Ook krijgen de kleintjes een paar slokken dixap en van de week heb ik ze voor het eerst een soepstengel gegeven. Ze hebben echt geen idee wat ze ermee moeten. Ze spelen er eigenlijk alleen mee. Danoontjes heb ik nog niet geprobeerd. Ik wil wel oppassen met suiker. Ik heb gister Yogolino van Nestlé gekocht maar nog niet gegeven.

De kleintjes zijn al bijna 6 maanden, het gaat echt zo snel. Ook heb ik de wagen omgebouwd, Eva en Finn vinden het helemaal geweldig.

Foto-YUZ83OHT-D.jpg

Afgelopen maandag is een vriendinnetje van mij overleden, ze leed aan leverkanker en is maar 36 jaar geworden. Ze laat een man en een zoontje van 2 achter. Echt zo triest allemaal. Ben er echt helemaal stuk van.

Liefs, Jane

Geplaatst

Jeetje Jane, wat een verschrikkelijk nieuws. Gecondoleerd. Was dat die vriendin waar je nog heen bent geweest in je zwangerschap?

Je moet er toch niet aan denken, dat je je kleintje(s) niet kan zien opgroeien enzo. Helaas is het leven vaak erg oneerlijk, maar dat hebben we hier al meerdere keren gezien.

Wat leuk dat je de wagen al hebt kunnen ombouwen. Denk dat het bij ons ook niet lang meer duurt. Had bij het cb gevraagd en hun adviseerden ons dat we de wagen konden ombouwen als Kaylen uitzich zelf kan zitten. Maar als dat te lang duurt past hij niet meer in de reiswieg haha.

Geplaatst

@Jane, gecondoleerd. Wat onzettend sneu voor haar familie en vrienden, helaas is dit de realitetit van het leven. Wordt je toch weer even door wakker geschud vind ik, jemig.

Geplaatst

Jullie zitten waarschijnlijk allemaal al aan de groente- en fuithapjes, hoe hebben jullie het in het begin aangepakt? Michiel heeft nu nog 5 flessen per dag (3x150 en 2x180), maar ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet gaan aanpakken.

Geplaatst

hoi hoi,

Julian is ook aan de groente en fruit happen. we doen het gewoon tegen een uur of 7 in de avond want dan is de tijd na zijn laatste fles het langst. hij vindt het erg lekker en doet zijn mondje wagenwijd open!!

Ook hij klets met de oren van me kop! echt, moet altijd zo lachen als hij praat/brabbelt en dan die mondje erbij...! vooral sochtends hij is niet stil te krijgen en hij praat ook al goed tegen zijn speeltjes.

worden jullie kindjes ook boos/gefrustreerd als iets niet lukt. Julian wel hoor dan hoor ik hem alweer even een gil geven en dan hang ik al weer boven de box. haha.. hij lacht dan wel meteen.

Met dit weer is het ook echt genieten. het zomerjasje is gekocht en de parasol ook..:D de wandelwagen inzet hebben we alwel opgezocht maar julian is nog steeds klein dus die past nog wel in zijn kinderwagenbak.

o ja hij krijgt al wel onder tandjes.. al heel duidelijk een dikke bobbel en doorzichtig tandvlees, en duidelijk 2 tandjes.. ze zijn er nog niet door, hij kwijt al flink en stopt constant zijn vuist in zijn mond!ben benieuwd wanneer ze echt zichtbaar zijn!

voor de rest gaat alles goed. hij slaapt ook goed, meestal tussen half 8/8 uur wakker. vorige week zaterdag om half 10!! en we moesten het oud papier buiten hebben, maar doordat meneer zo lang sliep helemaal vergeten(wij lagen ook nog lekker te slapen).. nu staat ons klein schuurtje vol gepropt haha!!

@ jane.. vreselijk nieuws.. heel erg veel sterkte!

Geplaatst

Jeetje Jane, gecondoleerd meissie.....

Hier gaat het ook prima, alleen zijn de nachten nog een drama en meneer komt nog steeds een keer of 4.

We snappen er helemaal niets van, maar ja, komt vanzelf wel weer goed (hopen we)

Inmiddels werk ik ook weer 3 daagjes in de week en vindt het heerlijk....mijn moeder ook, aangezien zij 3 dagen dan lekker met Dion aan de wandel kan en kan pronken met haar kleinzoon.

De fruit en groente hapjes gaan er hier ook goed in. Ik maak het alleen nog niet zelf, moet nog even creatief worden hierin....

Meestal krijgt hij zijn fruit in de ochtend en zijn groente rond een uurtje of 6.

Liga's zijn we nog niet mee begonnen, wel heeft hij vorige week een beetje brood op wat we hadden laten weken in een beetje melk. Dat ging er ook goed in.

Jullie hadden het hoofd van de CB dame gisteren moeten zien, dacht dat ze van haar stokje viel. Ze ging helemaal uit haar dak dat we dat nog niet mochten geven en dat zij dat pas aanraden vanaf 7 maanden.

Ik heb stilletjes haar uit zitten lachen en verteld dat het gewoon een 1 malige actie was en dat het echt niet elke dag gebeurd.

Net of we alles opvolgen wat zei vertellen en of we eerst toestemming moeten vragen of we wel of niet wat mogen geven, wie zijn nu de ouders???

Afijn, het weeguurtje of dus weer gehad, Dion weegt nu 9170. Maandag hebben we de normale afspraak staan, ben benieuwd wat ze dan weer gaan zeggen. Heb er nu al zin in hahahahaah

Ook hier zijn de 2 ondertanden door, is echt een grappig gezicht al hij lacht. Wat gaat de tijd toch snel he meiden met zo'n kleintje, had ik echt niet verwacht....

Hij kan zich ook al omrollen van rug naar buik, alleen weet hij niet hoe hij terug moet en is dan helemaal overstuur en wordt ie boos....

Hoe gaat het verder met jullie???

Michelle, hoe gaat het met Patrick?

Snoeske, hoe is het bij jou???

Dees, wat lekker dat hij zo lang slaapt, stuur ook wat slaaprust hier heen???

Dani, hoe is het met Justin??

Tammy, zal je altijd zien, paps en mams er niet en dan gaan ze wat ondernemen.....hebben jullie het inmiddels ook al gezien???

Nou, ga hier even snel aan de schoonmaak, meneer slaapt lekker, dus mama gaat even door het huis vliegen......

xxx

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank voor jullie lieve berichtjes. Ik besef eigenlijk nog niet goed de mijn vriendin er niet meer is. Het is en blijf een rotziekte! Ze heeft wel rust nu want de pijn werd ondraagelijk voor haar.

Tammy, als Kaylen niet meer in de wagen past, dan moet je deze gewoon ombouwen hóór. Ik zou gewoon op je eigen instinct afgaan, jij bent tenslotte Kaylen zn mama. Ik heb Eva en Finn nog behoorlijk plat liggen. En dat gaat echt prima. Het CB neem ik altijd met een korreltje zout. Ik pik de dingen eruit waar ik wat mee kan.

Daan, wat balen dat Dion nog steeds niet lekker doorslaapt. Het zou voor jullie wel lekker zijn om een een lekker nachtje door te slapen. En wat goed zeg, al 2 tandjes. Hier nog niet te bekennen. Eva en Finn kwijlen wel erg maar nog geen tandjes gesignaleert hier.

As maandag hebben we de afspraak met de orthopeet mbt de helmtherapie. Er wordt een scan gemaakt van de schedeltjes en aan de hand daarvan gaan we kijken hoe het verder moet. Ik twijfel een beetje over Eva want haar hoofdje ziet er echt stukken beter uit. Ik denk dat Finn wel aan de helm moet. We laten het afhangen van de scan.

Sinds een paar dagen ligt Eva achterstevoren in bed. Ze ligt dan met haar hoofdje op het voeteneind en is dan dus helemaal gedraaid. Ik stond echt heel raar te kijken toen ik haar voor de eerste keer zo aantrof.

Liefs, Jane

Geplaatst

even een kort berichtje vanaf hier, de operatie is succesvol te noemen, het ons uiteindelijk wel mee gevallen en na 2 nachten mochten we naar huis. Ons ventje is nog wel wat angstig maar dat is niet gek natuurlijk, qua pijn en nasleep doet hij het geweldig goed, ben wederom heel trots op hem en de kracht die hij heeft om dit weer te doorstaan, kan niet anders zeggen dan dat hij een kei is, ga me nu dan ook weer gauw met hem bezig houden, even lekker tutten.

liefs Dani

Geplaatst

@ Dani

Wat fijn om te horen dat het allemaal goed is gegaan.. Jullie kleine is echt een bikkel!!

Geef hem maar een dikke zoen van mij!

Geplaatst

Hey Dani,

Super dat de operatie goed is gegaan. Wat een bikkel dat ventje van jullie.

Hoewel het natuurlijk nodig is zo'n operatie is er niets aan om je kereltje zo te zien.

Hopen dat hij snel weer helemaal opknapt.

Bedankt voor jullie leuke reacties op mijn zwangerschap. Vind het nog steeds erg onwerkelijk. Morgen hebben we de2e echo in Zwolle. Ben weer erg benieuwd. Vind het wel erg moeilijk om de angst dat het weer mis gaat van me af te zetten. Ik denk dat ik het pas geloof als ik een gezonde baby in m'n armen hou.

Verder is het leuk om te lezen hoe goed jullie kindjes zich ontwikkelen, en wat een verschil ook onderling.

Snoeske

Geplaatst

Dani, hoe gaat het nu met Justin? Blij te horen dat de operatie goed is gegaan.

Snoeske, wat fijn dat het zo goed met je gaat. Ik kan me goed voorstellen dat je angstig bent. Probeer te genieten van je zwangerschap (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het).

Ik heb gisteravond van half 6 tot half 9 op de eerste hulp gezeten. Ik was, met Eva in mn armen, van de trap gevallen. Gelukkig was er niets aan de hand met mijn kleine meid, maar ik heb nu een zwaar gekneusde voet. Ik heb echt geen idee hoe het gebeurde. Ik was alleen thuis met de kleintjes, gelukkig kwam mn buurvrouw meteen aangesneld. Eva was zich helemaal rot geschrokken en brulde echt keihard. Ze hebben gister een foto gemaakt en mn voet was gelukkig niet gebroken. Ik moet nu rustig aan doen. Lekker handig met een tweeling van 6 maanden.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey Dames,

Hier gaat alles ook heel goed. Alleen werd ik afgelopen donderdag door de KDV gebeld. Finn was helemaal uit zijn doen. Wilde niet eten en niet slapen. Ik hoefde hem niet op te halen, maar dan wist ik het in iedergeval.

Hij was al een weekje verkouden, maar afgelopen weekend is het er echt helemaal uitgekomen. Hij nieste elke vijf minuten, en daarbij kwam het één en ander mee uit zijn neus. Hij heeft het ergste nu gehad, maar het is zo onwijs sneu.

Gisteren hebben we wel de kinderwagen omgeturnd naar een buggy. We zijn gisteren even gaan wandelen en hij vond het heel erg leuk, maar hij was zo onder de indruk, dat hij op een gegeven moment in slaap viel.

@ Dani, wat heerlijk dat hij weer goed is gegaan met jullie mooie man

@ Snoeske, ik kan je angst goed begrijpen. Het lijkt mij heel moeilijk om het van je af te zetten. Veel plezier met jullie echo morgen.

Hadden we eigenlijk al een datum geprikt??? En wat lijkt jullie het meest handig om af te spreken. Utrecht is het meest centraal, want Dees moet helemaal uit groningen komen, maar ik vind het geen probleem als het bij mij in Leiden is. Ik hoor het wel.

Liefs....

Geplaatst

Jeetje Jane, gelukkig is het allemaal meegevallen. Even rudstig aan doen haha, met een 2ling die alle aandacht vragen.

Dani: hoe gaat het nu met Justin? Zag op de foto's dat het gezicht al heel erg verandert is.

Snoeske: hoe was de echo? Kan me de angst goed voorstellen. Hopelijk heeft de echo je een beetje rust gegeven.

We hadden nog geen datum, mij maakt het echt niks uit, Leiden of Utrecht. Denk dat het voor Dees het verste blijft. Zullen we eerst eens beginnen met een datum. Handigste voor mij is in het weekend zaterdag of zondag.

Geplaatst

@ Jane, wat een schrik al je van de trap valt, en dan helemaal als je je kleintje vasthoudt. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen maar ik wens je veel beterschap met je voet, is indd niet erg handig met 2 kinderen. Maar ach, eigenlijk "mogen" moeders nooit ziek zijn of iets hebben toch, lekker onmisbaar.

@Chantal

Fijn dat het weer de goede kant opgaat met Finn. Lijkt met toch een rotgevoel hoor als het kdv belt dat je kindje niet lekker in z'n vel zit. Hopelijk is Finn snel weer helemaal opgeknapt.

We hebben afgelopen dinsdag een goede echo gehad. Toch lijkt het op een of andere manier niet tot me door te dringen dat ik echt weer zwanger ben. Maar zo'n goede echo zet je er wel weer even bij stil. Eerst die 12 weken-grens maar eens voorbij.

Als jullie het leuk vinden laat ik hier zo nu en dan wel even weten hoe het gaat. Het huidige "uiterekend in november" topic is zo vol en daar schrijven zoveel meiden.

In elk geval bedankt voor jullie meeleven.

Groeten Snoeske

Geplaatst

Jane wat zal je geschrokken zijn, bah wat naar! Gelukkig met een redelijke goede afloop, hoe gaat het nu met jouw voet?

Chantal is jouw manneke al weer opgeknapt?

Snoeske ik zou het juist heel erg leuk vinden als je regelmatig even laat weten hoe het met jou en de kleine pruts daarbinnen gaat, schrijf hier maar lekker mee hoor je hoort er immers nog altijd gewoon bij.

Met Justin gaat het heel erg goed, hij is gelukkig goed door dit ''avontuur'' heen gerold en ook zijn éénkennigheid is wel weer aardig over. Eten en drinken gaat heel erg goed, hij mag alleen nog steeds geen stukjes, liga, brood e.d. en dat frustreerd hem heel erg (wij eten nu om en om ons broodje stiekem in de keuken haha) dus wat dat betreft leven we nu echt naar de controle op 7 mei. Door deze operatie is zijn neusje ook al weer wat bijgetrokken dus ik heb er al het vertrouwen in dat het met de laatste operatie helemaal recht komt te staan (dan bouwen ze er een schotje onder) Heel misschien wordt de vierde operatie hem zelfs bespaart, als de ontwikkeling van zijn kaakje loopt zoals ze hopen. Het spleetje blijft namelijk minimaal en dan zou het tzt misschien gewoon met een beugeltje af kunnen, het blijft natuurlijk afwachten maar hoop doet leven. En nog even het laatste nieuwtje...

hij zegt MAMA!!!!!!!!!!!!

Dus deze mama is helemaal happy hihi

Liefs Dani

Geplaatst

Wow Dani, wat zul je trots zijn op je mannetje. Wat fijn dat het zo goed gaat zeg. En het zou wel cool zijn als een 4de operatie bespaart blijft.

Snoeske, ik vindt het juist heel leuk om te lezen hoe het jou vergaat. Ik en de andere meiden leven erg met je mee meis.

Hier gaat het weer wat beter met mn voet. Hij is echt pimpelpaars maar ik kan er weer redelijk op lopen. Was zó blij dat er niets met de kleine meid was.

Kindjes zijn vandaag op het Kdv en mama is vrij. Best wel even luxe, kan ik even mijn eigen dingen doen. Om de kleintjes vervolgens lekker vroeg weer op te halen natuurlijk.

Geniet van het mooie weer meiden, het wordt/is prachtig!

Liefs, Jane

Geplaatst

@ snoeske lijkt me leuk om zo nu en dan wat van je te horen! hou ons goed op de hoogte meid...

@ dani zoooo stoer dat die al mama zegt!!!!!

@ Jane doe rustig aan.. hoop dat je gauw geen last meer heb... ik geloof graag dat je geschrokken bent...

Ps ons kleine krijgt sinds een paar dagen brood, ik geef hem kleine stukjes en hij vind het superrrr haha... echt grappig om te zien hoe hij het doorslikt...

Geplaatst

Zo...dat is weer even geleden...

Goh Jane, balen van je voet. Kun je wel een beetje uit de 'voeten' (hihi...)? Nee, het lijkt me echt mega'shit'...ik vraag me echt af hoe je dat doet met die twee prullekes.

Snoeske...wow! Ik vind het helemaal super voor je!

Dani, gaaf dat ie mama zegt! Lijkt me helemaal leuk! Fijn dat het goed met hem gaat.

Hier gaat alles zijn gangetje!

De meiden doen het nog steeds erg goed. We zijn deze week naar het CB geweest en ze wegen nu 6,4kg en 6,2kg en zijn 63cm lang. Juultje is nu echt alle kanten op aan het draaien en Kaatje kan wel van buik naar rug, maar nog nèt niet van rug naar buik. Ik denk dat het niet lang meer zal duren.

Verder zijn ze lekker aan het genieten van alle fruit- en groentehapjes. Sinds deze week zitten ze ook aan de boterhammen...ze vinden het heerlijk!

Ze blijven 2 slaapkoppies! Heerlijk voor papa en mama! Ze liggen nu ook nog op één oor. Echt fijn!

Ga even de keuken in...hapjes maken voor de komende week!

Geniet vandaag van het lekkere weer! Lekker op pad...

Nog even een fotootje van onze muziekantjes!

Foto-UKQJ7HVU-D.jpg

Geplaatst

Krullie, wat heb jij toch een geweldige meiden. Hele leuke foto! Eva draait inmiddels ook alle kanten op en Finn dus ook bijna. Hij vindt het wel best allemaal. Ach, het komt vanzelf.

Vandaag ben ik weer met de kleintjes naar het CB geweest. De statestieken:

Eva: lengte 70.5 cm, gewicht 8070 gram, hoofdomtrek 42.7

Finn: lengte 69 cm, gewicht 7540 gram, hoofdomtrek 42.8

Allemaal weer volgens het boekje, ben weer helemaal blij. Ook zijn Eva en Finn echte slaapkopjes. Ze slapen 's ochtends 2 uur en 's middags zelfs 2,5 uur. Ze hebben het echt nodig en mama vindt het niet erg hoor. Ze krijgen nu om 19.00 uur de laatste fles. Tuseen 16.00 en 19.00 uur slapen ze niet meer, en dan wordt het om 18.30 wel moeilijk. Dus om 19.00 gaat de laatste fles erin en ik wek mn kleintjes de volgende ochtend om half 8.

Het gaat ook steeds beter met de groentehappen. Ik maak alles zelf. Af en toe geef ik een potje omdat dit wel handig is als we weg zijn. Maar ze hebben liever mama's gemaakte hap. Vanavond staat worteltjes met een aardappel en een beetje gehakt op het menu.

Wat zijn jullie plannen met konininnedag? Het is nu dus voor de eerste keer dat we dit samen met de kindjes doen. We gaan er lekker vroeg op uit, eens kijken of ik nog leuke boekjes en speelgoed kan scoren.

Liefs, Jane

Geplaatst

Krullie: das idd een tijdje geleden, maar wat een super leuke foto!!! Wat lijken de 2 meiden erg opelkaar zeg. Kunnen jullie ze wel uitelkaar houden hahaha.

Leuk om te horen dat het zo goed gaat met jullie.

Snoekse: tuurlijk vinden we het leuk om te horen hoe het met je gaat, houdt ons maar lekker op de hoogte.

Dani: wat leuk dat hij mama zegt. Wij zijn druk bezig met oefenen...maar het lukt nog niet echt. Alles en iedereen is nog iets van uhh of aahh en allerlei andere geluidjes. Soms lijkt het wel of hij hai/hallo/ hoi zegt of iets wat er op lijkt.

Hoe ver waren we al met de plannen om af te spreken??? Want bij ons zijn alle weekenden in mei al vol, echt zo verschrikkelijk druk steeds. Maar goed hoort erbij zullen we maar zeggen.

Verder gaat hier ook alles goed hoor. Komende weken maar 3dg werken ivm de feestdagen enzo. Heerlijk hoor, lekker veel vrij en geen vakantiedagen inleveren. Neem alleen lekker dag na Hemelvaart extra vrij, zodat we met zn 3tjes een lang weekend hebben. Nu nog hopen op mooi weer en kunnen we lekker op stap.

De groenten en fruit gaat allemaal super goed, hij vind echt alles lekker. Vorige week een hele berg voor in de vriezer gemaakt en alles gaat er tot nu toe heel snel in. Ook zijn we begonnen met pap, maar dat wordt wel een zooitje nog hoor. Maar hij vind het gelukkig mega lekker. Daar buiten zit hij nog op 4 flessen op een dag. Even het schema:

0730: fles 180/6

1100: fles 180/6

1200: groenten of fruit

1430: pap 160/6

1600: groenten of fruit

1800: fles 180/6

2130: fles 150/5 nachtvoeding

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden