Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zijn we weer tussen het soppen door.... meneer lag ik de box te slapen, maar naar bed gedaan en hij was gelijk klaarwakker en brullen! Niet normaal meer! Maar even 10 minuten laten huilen, maar ook dat heeft geen effect gehad. Hij zit nu in de schommelstoel naast me.. mag hij lekker naar een schoonmaakmama kijken....

Michelle, we zijn hier begonnen met bijvoeding toen hij 3,5 maand was, gewoon om te proberen.

De eerste keer rijstebloem in de fles was geen succes, meneer poepte gelijk 3 dagen niet (lang leve een stukje zeep), maar nu krijgt hij het af en toe en dat gaat goed.

Ook een danoontje geprobeerd, maar omdat hij al zo groot is hebben we dat niet meer gedaan vanwege de suikers die erin zitten.

Potjes gaan goed, maar vers fruit is nog lekkerder hahaha

We kregen van het CB een folder mee over bijvoeden, we mochten daarmee beginnen en hij mag een potje per dag, maar we geven hem maar een paar hapjes, vindt een heel potje nog een beetje veel voor hem...

Wat leuk dat je wel wat ziet in het afspreken...lijkt me ook onwijs leuk om alle kleintjes bij elkaar te hebben...

xxx

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een leuk plan om eens wat af te spreken, al enig idee over het hoe wat waar wanneer?

Ben ook wel heel erg benieuwd naar alle gezichten die achter alle leuke, lieve, gevoelige en meelevende berichtjes zitten.

In April ga ik ook Chantal33 voor het eerst ''echt'' ontmoeten, lijkt me ook erg leuk.

Geplaatst

Lijkt me idd ook erg leuk om elkaar te ontmoeten, eens de gezichten van iedereen en natuurlijk de kleintjes.

Voor mij is het de komende tijd heel erg druk,eerst dag dat ik vrij ben op zaterdag is pas 24 april. Kan natuurlijk ook ergens in mei ofzo. Ik denk dat door de weeks heel moeilijk wordt, aangezien ik alleen op donderdag vrij ben.

Ben benieuwd met zn hoevelen we kunnen afspreken.

Dikke knuf

Geplaatst

Hi,

Hier ben ik dan ook weer. Finn zit ook nog op vijf flessen per dag. De laatste fles gaat heel erg vlot. Hij vindt denk ik rijstebloem erg lekker.

Gisteren hebben we hem voor het eerst een paar hapjes groente gegeven.

Hij trok een vies gezicht, maar volgens mij vond hij het wel lekker.

Met z'n allen afspreken is natuurlijk ook heel erg leuk.

Ik ben op maandag en woensdag vrij en de weekenden, maar moet zeggen dat bij ons april al helemaal vol zit.

We moeten maar even kijken waar we afspreken, even kijken wat centraal ligt.

Michellen, dan neem je Jasmijn toch gezellig mee. Vindt ze denk ik alleen maar leuk al die kleintjes om haar heen!!

Geplaatst

Dames,

lees nog regelmatig mee maar even geen tijd gehad om te posten,

zo te lezen gaat het met de mama´s en de baby´s..

met ons prinsje gaat het prima al weer bijna 5 maanden pfff gaat zo hard.. hij krijgt elke dag vers fruit en hij is er dollll op echt super leuk!

verder geniet hij ook van zijn papfles sochtens en savonds.. we willen vanaf 5 maanden ook beginnen met groenten.. hij groeit echt als een kool, hij kan zijn hoofdtje ook erg goed rechthouden zo leuk is dat... omrollen doet doe wel als we hem helpen maar nog niet van zelf.. nog tips hoe we hem kunnen stimuleren... we hebben de 17e weer een afspraak bij het CB zal het dan ook wel navragen, hij moet dan weer prikken pfff hatelijk.. vind het zo zielig voor ons guppie hij is altijd zoo hard aan het huilen.. helemaal een rooie koppie aaahhh.. hij is er dan gelukkig weer 6 maanden vanaf... ben benieuwd of die langer is geworden en hoeveel die nou weegt...

Meiden mij lijkt het ook leuk om een keer af te spreken!

x

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij zijn vorige week donderdag nog naar het cb geweest voor de 2de prikronde. Ging best goed hoor, rest van de dag wij hij erg slaperig en heeft dus best veel geslapen. De dagen erna heeft hij wel last van de prikjes gehad, was erg onrustig en veel huilen. Maar daar was het ook bij gebleven, hij heeft geen koorts gehad ofzo.

Afgelopen zaterdag was hij ook voor het eerst uit logeren, want pa en ma hadden een feestje waar we op de fiets heen gegaan zijn. We wilden eigenlijk 's avonds toch nog de kleine gaan ophalen, maar uiteindelijk toch niet gedaan....lees te veel alcohol haha. Dus moesten we echt wachten tot de volgende ochtend. En natuurlijk ondanks dat we pas om 0230 in bed lagen waren we allebei om 0745 klaar wakker. Toch nog een kleine beetje geslapen en rond 1200 zijn we toch maar de kleine gaan halen.

Hij had prima geslapen, alleen was mn moeder bij hem gaan kijken en kwam ze erachter dat hij de verkeerde luier om had. Voor de nacht maat 3, anders is hij helemaal nat. Dus hij was helemaal nat, heeft ze zijn slaappakje en slaapzakje gewassen en in de droger gedaan haha. Hij had nergens last van maar ze vond het zielig. Dus mn moeder lag pas rond 4 uur op bed en Kaylen lag lekker in een schoonpakje haha. Verder vond ze het helemaal geweldig om zo op te passen en hem te vertroetelen.

Hebben jullie nog voorkeur van een datum om af te spreken??? Denk wel dat het ergens in mei het makkelijkste is, mss 22 mei een idee?

Btw Kaylen was ook weer enorm gegroeit, hij weegt nu 5935gram en is al 61cm groot!!! Het gaat echt zó snel. Volgende maand mogen we beginnen met fruit/ groenten hapjes, ben benieuwd hoe hij het gaat vinden.

Dikke knuf

Geplaatst

Tammy fijn dat de eerste logeerpartij goed is bevallen voor pa en ma, heerlijk om weer eens even uit te zijn.

Hier gaat alles ook goed, ons mannetje is vandaag alleen wel poepvervelend een echte huildag bah! En dan moet ik vanmiddag ook nog werken.

Geplaatst

Meiden alles goed hiero..

Tammy pfff ons prinsje moet vandaag voor prikronde nr 3... eerste keer had hij nergens last van, 2e keer wat die wel heel hangerig en chagie en aan het huilen, ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat... we zien er heel erg tegen op... maar goed het is alleen maar goed voor de kleintjes.. en hij is er daarna een half jaar even vanaf..

Daan haha soms heb je van die dagen...

Ons jongen is gister al weer 5 maanden geworden.. echt leuk.. hij heeft gister voor het eerst groenten gehad, hij keek eerst een beetje vreemd maar vervolgens vond hij het echt lekker.. ik heb wortels en een paar sperziebonen en een klein aardappeltje gekookt voor hem.. hij is ook al helemaal gek van zijn fruit haha..

Hoe is het met jullie baby's en de mama's natuurlijk... iemand anders ook al groenten geven??

Geplaatst

hoi hoi!

ik ben ook voor om een keer af te spreken. maar ja waar he.. hahaha..

lijkt me leuk om te zien hoe de kleintjes van ons er in het echt uitzien en de mama's ook.

hier gaat het heel erg goed! julian groeit super goed en slaapt ook heerlijk door hoor. soms half 8 en dan ligt hij gewoon in bed te praten ..

maar ga me kleine naar bed brengen.

tot snel voor een langere update!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hier alles goed hoor, mn man is een weekje in Luxemburg voor zn werk. Het is dus wel even wat anders om het ineens alleen te doen en dan ook nog te werken. Maar morgen nog maar 1 dagje werken en heb ik extra lang weekend genomen.

Dees: wat lees ik nu in je handtekening??? Ronde 2 gaat al dit jaar van start, wat leuk. Ik heb er ook wel aan zitten denken, maar vind de stap om het te doen nog even te groot. Wel zou ik graag een 2de willen, maar we zien het in de toekomst nog wel.

Zitten er al meer van jullie aan een 2de te denken of is het allemaal zo wel goed???

Had iemand nog een voorstel van een datum om af te spreken? Want denk dat we gewoon een datum moeten prikken anders komt het er niet van en straks met de vakantie periode wordt het helemaal moeilijk denk.

Groetjes en dikke knuf.

Geplaatst

Ik kan me wel voorstellen dat er bij de meesten toch de kriebels weer beginnen, ik kan me ook voorstellen dat je dan zo snel mogelijk weer aan de slag wil ze komen ons tenslotte niet ''zo maar aanwaaien'', bij deze wil ik de meiden die wel de mmm weer instappen heel veel succes en hele mooie brusjes wensen. Wel heel erg leuk om dan weer helemaal mee te leven ;-)

Wij hebben er voor gekozen om de mmm niet meer in te gaan, we zijn vreselijk gelukkig met de komst van ons mannetje en met ons leven zoals het nu is. Uiteraard is dit kort door de bocht beschreven en spelen er meer afwegingen mee (tijd en ruimte willen hebben om er helemaal voor Jus te zijn tijdens de operatie en herstelperiodes, maar ook het feit dat ik blijf klungelen met een slechte PAP) voor ons gevoel is goed nu, wij gaan verder met ons drietjes.

Geplaatst

Ondanks dat we nog 2 cryo's over hebben, hebben we samen besloten het hierbij te laten. We willen niet weer het hele traject in en zijn dolgelukkig met Dion. Het speelt ook mee dat mijn man al wat ouder is (40) en al 2 kinderen heeft (14 & bijna 18)....

Verder gaat het hier wel redelijk. Dion slaapt nog steeds niet door en ik ben ondertussen gebroken, maar ja, we hebben het er graag voor over. Hij komt rond de 5x per nacht om een tut vragen, mijn man neemt het waar tot hij rond half 1 naar bed gaat zodat ik de eerste rit kan slapen, en daarna ben ik aan de beurt. In het begin hebben we dit ook gehad en toen hebben we hem in de nacht laten huilen, meestal 5 minuutjes en dan viel hij weer in slaap. Na 2 nachten dit gedaan te hebben heeft hij 3 weken achter elkaar doorgeslapen. Vannacht maar weer eens kijken of het eventjes laten huilen gaat werken. Vindt het vreselijk als hij huilt, maar we gaan het gewoon proberen. Ik lig dan op wacht als hij huilt hahahaha

Gezellig om af te spreken, ik vind het niet erg om ergens naar toe te rijden, Dion slaapt wel hahahaha

xxxx

Geplaatst

Leuk om iedereen zn gedachten over de mmm en een 2de kindje te horen. Wij hebben het er nog niet overgehad. Maar ik sluit het niet uit, ik ben vooral bang voor de terleurstellingen. Omdat het bij ons best makkelojk gegaan is. Maar goed voorlopig is het goed zo en genieten we lekker van ons mannetje.

Daan: balen zeg dat Dion nog niet door slaapt, mss andere voeding voor de nacht proberen ofzo. Of heeft het daar niks mee te maken, maar eerder met zn zuigbehoefte.

Ik vind het ook niet erg om een stukje te rijden hoor, zit zo vaak en veel in de auto en Kaylen slaapt dan lekker. Morgen voor het eerst naar mn oma in Leeuwarden, benieuwd hoe dat zal gaan.

Geplaatst

Wij willen in de toekomst zeker voor een brusje gaan, ondanks dat we dit keer echt geluk hadden meteen naar de eerste TP zwanger van ons prinsje, weten we dat het de volgende keer heel anders kan lopen.. maar we willen toch graag nog een 2e en wie weet nog een 3e haha... maar voorlopig hebben we ons handen vol... moet er niet aan denken om nu al weer zwanger te zijn...

Ons kleintje weegt al weer 7600 haha gaat zo hard... echt leuk!!

@ maatje ja het breektje je ons kleintje had met 3,5 maand in eens zo iets ik ga maar doorslapen, het CB heeft zei dat je het geleidelijk zijn flesje moet afbouwen, dan die je zijn laatste fles minder melk en meer water tot dat die hem niet meer wil....

Vandaag een rot nacht gehad ons prinsje had een beetje krampjes, we zijn er een paar keer uit geweest pfffff..... hij heeft al zo lang geen krampjes meer gehad, hij krijgt sinds een paar dagen groenten zal daar wel aan liggen, hij vind het overigens heerlijk!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier weer even een berichtje van mij. Het gaat heel goed met Eva en Finn. Ze doen het echt fantastich. Sinds ze 4 flessen krijgen zijn ze veel tevredener heb ik het idee. Om 20.00 uur gaat de laatste fles erin en ik moet ze wekken om 08.00 uur.

Ook genieten ze enorm van de fruithap die ik zelf maak. Ik koop zelf vers fruit en gooi het in de blender. Sinds een paar dagen krijgen ze ook een paar happen groente. Ik kook zelf wortelen en sperziebonen en pureer deze dan. Ze genieten er erg van. Ik heb eerst 3 dagen achter elkaar wortelen gegeven en gister voor het eerst sperziebonen. Ik zet Eva en Finn in de wipper en ga er zelf bij zitten in een stoel. Ik "voer" ze dan om en om. Echt heel leuk om te zien.

As dinsdag naar het CB voor de 3e ronde prikken, bah. Zie er toch wel een beetje tegenop. Maar ja, het is voor een goed doel. Ook ben ik benieuwd hoeveel de kleintjes wegen. Eén ding is zeker, ze zijn enorm gegroeid. Ik merk het aan de kleertjes, nu maat 68. Ook zijn ze uit de winterjasjes gegroeid. Ze hebben dan nu jasjes aan die te groot zijn, heb ze gekregen. Maar we kunnen al bijna in de zomerjas volgens mij. Ook passen ze nog maar net in de reiswiegjes van de wagen. Het wordt al lekker krap. Wanneer gaan jullie de wagen ombouwen tot wandelwagen? Ik kan niet lang meer wachten ben ik bang.

Hoe gaat het verder met de mama's en hun kleintjes?

Liefs, Jane

Geplaatst

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Eva en Finn. Hoe gaat het met de therapie? Is er al duidelijkheid over wel of geen helmpje (of heb ik die info gemist??).

Hier gaat het ook allemaal prima! De meiden doen het ook super! Ze vinden 4 voedingen ook heel fijn! Hier gaat de laatste er tussen 20.00u en 21.00u in en ze slapen ook tot ongeveer 8.00u. Gelukkig worden ze 's nachts nooit wakker! Ideaal voor papa en mama ;).

Kaatje heeft haar duim ontdekt...superschattig om te zien.

Allebei smullen ze van de groente- en fruithapjes! Tot nu toe lusten ze alles...hopelijk blijft dat zo! Nu geef ik ze nog potjes, maar zodra ik naar de 6-maandenpotjes overga, ga ik het ook zelf maken! Hopelijk zijn ze ook tevreden over mama's kookkunsten!

Afgelopen dinsdag waren ze alweer een half jaar. Niet te geloven toch, hoe snel het gaat! Sinds 2 weken zijn ze aan het draaien van de buik naar de rug. Ze tonen niet altijd hun kunstje, maar kunnen het allebei. Juultje op donderdag (bij het CB. De arts vroeg of Juul al kon draaien. Nee, dat kan ze nog niet...Oh nee, dacht Juul...dat zal ik eens laten zien en hoepla...daar ging ze...wij helemaal verbaasd, hihi!!) en Kaatje de dinsdag erna...hoezo een ééneiige tweeling :D.

Ga ze eens inpakken...lopen we er lekker een eindje uit. Nu ff in de maxi-cosi op de kinderwagen. Hun reiswiegje wordt ook echt te smal/klein (ze dragen nog wel maat 62, maar die bakjes van een duowagen zijn toch echt wat smaller dan van een eenlingwagen, heb ik het idee). Ga binnenkort voetenzakken kopen en dan de kinderwagen ombouwen. Kunnen ze ook lekker rondkijken. Ik denk dat ze dat ook wel heel leuk zullen vinden!

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Krullie, 2 weken geleden heeft de fysio de schedeltjes van de kleintjes gemeten en we gaan dat over 2 weken weer doen. Nav daarvan gaan we beslissen of helomtherapie nodig blijkt te zijn. Het gaat heel goed met de hoofdjes van de kelintjes. Finn is zn voorkeurshouding helemaal kwijt en ligt nu vaker op zn nietvoorkeurskant. Er is nu al veel verbetering te zien bij de kleintjes. We wachten af hoe het over 2 weken zal gaan. Dan gaan we een knoop doorhakken.

Wat fijn dat je meiden het ook zo goed doen en dat ze zo genieten van de hapjes. Hoeveel voeding geeft je je meiden? Hier krijgen ze 2 flessen van 201/7 (de eerste en de laatste) en 2 vn 180/6. We zullen dinsdag zien hoeveel gegroeid zijn.

Liefs, Jane

Geplaatst

Fijn dat het goed gaat met de hoofdjes! Ben benieuwd wat de fysio over 2 weken zal zeggen!!

De meiden krijgen 3x 180cc en 's avonds 210cc met 2 schepjes rijstebloem.

Van de groente- en fruithapjes delen ze nu een klein potje (4 maanden) en dat smikkelen ze lekker naar binnen. Waarschijnlijk zouden ze ook ieder een klein potje opkunnen, maar daar wacht ik nog even mee...langzaam opbouwen...hihi.

Geplaatst

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met de Twins.

Kaylen gaat het ook uitstekend, het is zo´n tevreden en vrolijk mannetje. Hij is echt de hele dag door aan het lachen. Huilen doet hij eigenlijk bijna niet, alleen ´s avonds een beetje, maar dan is hij ook heel moe. Hij slaapt nog steeds niet overdag en dat maakt ons ook echt niks uit. Hij lacht veel en groeit goed. Hij draagt nu volledig maatje 62.

Volgende week donderdag moeten we weer naar het cb, voor de 3de prik ronden en dan gaan we het ook hebben over de fruithapjes. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden. Als hij op schoot zit en je zit te eten of te drinken zit hij met grote ogen erna te kijken. De intresse voor ander eten heeft hij wel, dus hopelijk een goed teken.

Ook bij ons is de reiswieg van de kinderwagen bijna te klein, denk dat hij nog maar een paar cm over heeft. Daarbij hij ziet natuurlijk niks en dat vind hij echt niet leuk meer. Soms gaat hij echt liggen huilen in de wagen, normaal valt hij na een 30 min lopen wel in slaap. Dan zetten we de kap naar beneden, zodat hij wel iets ziet. Ik ga het volgende week ook maar eens vragen of we de wagen al kunnen ombouwen.

Qua eten zit Kaylen nog lekker op 5 flessen, 4x 180/6 en de laatste om 2130-2200 met nachtvoeding is nog 150/5. Dan wordt soms zelf wakker om 0730-0800 en anders moeten we hem wakker maken. Als hij vroeg wakker is ligt hij heerlijk te kletsen en om zich heen te kijken. Wij luisteren met de babyfoon dan natuurlijk mee en liggen soms echt helemaal in een deuk.

Geplaatst

Zojuist terug van het CB. De kleintjes zijn erg gegroeid. De statestieken:

Eva: lengte 67 cm, gewicht 7210 gram, hoofdomtrek 41.6

Finn: lengte 66.5 cm, gewicht 6630 gram, hoofdomtrek 41.6

Ze doen het helemaal goed volgens de groeicurves, er zit nog steeds 600 gram tussen Eva en Finn. Dat was al bij de geboorte zo en nu dus nog steeds.

Ook hebben ze vandaag de derde ronde prikken gehad. Ze waren echt heel stoer, hebben maar even gehuild. Wel had ik een lekker flesje mee, kon ik ze lekker mee troosten. Nu liggen ze heerlijk in hun bedjes te slapen. Na het middagslaapje ga ik nog ff wandelen met de kleintjes. Het is echt prachtig wandelweer.

Tammy, de overgang van 5 naar 4 flessen zal vast niet meer lang op zich laten wachten bij jou. Toen we begonnen met de fruithap zijn we naar 4 flessen gegaan. Eigenlijk ging het vanzelf. Ik merk aan Eva en Finn dat ze nu veel tevredener zijn, dit komt ook omdat ze nu niet meer wakker worden gemaakt voor de fles van 23.00 uur. Ze slapen nu echt het klokje rond, van 20.00 tot 08.00 uur.

Liefs, Jane

Geplaatst

zo hier ben ik ook weer even;

gehoortest vrijdag: POSITIEF!!! gelijk taart gekocht om het te vieren. ow wat hebben wij in spanning gezeten zeg de hele (bijna 4 maand) of zijn gehoor wel goed was. hij heeft vocht in zijn oren dus daarom wilden de andere testen niet lukken.

Julian zit nog op 150/5 x6 voedingen per dag. we doen nu af en toe in de ochtend wel een fles 180cc en dat krijgt hij met gemak op.

Ook wij moeten volgende week voor zijn prikjes en voorlopig ook de laatste als ik het goed heb. We doen bij Julian soms wel een lepeltje in zijn mond en als we ermee stoppen zet ie het op het brullen. ben benieuwd of hij straks ook fruithapjes mag!

tammy, grappig dat Julian en kaylen bijna het zelfde hebben, hij draagt nu ook maatje 62 alleen de broekjes zijn nogwat groot aangezien hij niet heel erg veel vet op zijn buikje heeft.

zondag willen we voor het eerst met hem gaan zwemmen, zwembroek is al gekocht en we zijn erg benieuwd hoe hij het gaat vinden.

verder gaat alles prima, thuiszorg was vandaag voor het laatst en naar de kinderarts hoeven we ook niet meer.

voor ons is het GENIETEN nu eindelijk maar toch begonnen! joepieeee

onze lieve schat...

906505206_5_lcdy.jpeg

liefs

Desiree

Geplaatst

Dees wat een opluchting moet dat voor jullie geweest zijn pffff.. zo lang leven in onzekerheid... gelukkig is zijn gehoor goed!!

Jane fijn dat de 3e prik ronde goed is gegaan, pff zijn we even van die prikken af... volgende prikken zijn pas over 5 a 6 maanden...

Geplaatst

Dees wat een goed bericht! Wij hebben in mei weer een afspraak staan bij de audioloog, hopelijk wordt het dan eindelijk bij ons ook eens duidelijk. 12 april wordt het zachte gehemelte gesloten van ons ventje... ook weer erg spannend.

Geplaatst

@ Dani spannende tijden voor jullie... Ik wens jullie heel veel suc6! geef de kleine een dikke knuf van mij!!

2 april hebben wij in het ziekenhuis een afspraak.. dit ivb met dat ons prinsje 6 weken te vroeg geboren is.. dan willen ze naar 5 a 6 maanden even checken hoe het gaat en of die achterstand heeft...

Ons jongen doet het echt goed, hij groeit onwijs hard en eet en drinkt en slaapt super! ga er dus vanuit dat alles goed is... toch blijft het wel spannend....

Kunnen jullie kids al rollen??

Ons ventje kan onwijs goed ( al een tijd) goed opschoot ziten zonder dat ik zijn hoofd vasthou en als ik hem op zijn buik leg naar boven kijken en van niks naar rechts echt schattig....

Geplaatst

Hey Dames,

Hier ook weer eens een berichtje vanuit het mooie Leiden.

Hier gaat alles heel erg goed. Sinds een week of twee eet Finn ook lekker een groente- of fruithapje. We geven hem nu ook vier flessen en dat gaat helemaal prima.

Afgelopen dinsdag heeft hij zich voor het eerst omgerold. Ik was er zelf niet bij, maar mijn schoonmoeder heeft gelijk een foto gemaakt van ons lieve wondertje.

Afgelopen week ben ik vijf dagen op wintersport geweest met mijn werk. Ik had verwacht dat ik Finn verschrikkelijk zou missen, maar dat is op zich wel meegevallen. Je bent natuurlijk de hele dag bezig, maar zondag was het slecht weer waardoor we niet konden skieen en toen wilde ik wel graag naar huis.

Finn is gisteren wezen wennen op de KDV. Hij vond het helemaal leuk. Vanaf volgende week gaat hij dan de hele dag, ben benieuwd hoe hij dat zal gaan vinden.

Wij denken ook over een tweede na. Vroeger zeiden we altijd dat we er eentje wilde hebben, maar nu Finn er is willen we toch wel een broertje of zusje voor hem gaan "krijgen". We willen in september gaan beginnen. We willen niet heel lang meer wachten, want mijn man word er ook niet jonger op.

Gaan jullie eigenlijk aankomende zomer met jullie kleintje(s) op vakantie??

Wij gaan naar Italie toe. Eerst hebben we twee weken een prive huis gehuurd met zwembad in Toscane en de laatste week gaan we naar een Mobilehome aan de adriatische kust. Helemaal leuk met ons kleine mannetje.

AS maandag gaan wij weer voor de derde ronde met prikjes. Ik ben erg benieuwd hoe zwaar Finn nu is. Ik schat rond de 8 kilo.....

@ Dees, ooooowwww wat heerlijk voor jullie dat alles met Julian goed is. Wat een heerlijk gevoel.............dat is zeker taart waard.

Liefs,

Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden