Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja ja morgen is het zover mn eerste werkdag haha. Heb er wel zin in, maar toch ook wel beetje nerveus waarom geen idee. Maar gelukkig donderdag weer lekker thuis met mn mannetje.

Jane: wat naar dat je moet nadenken over die helmtherapie, maar wat je zegt wat is nu 6mnd vooral voor die kleintjes. Het is wel beter voor hun, allen voor mama is het vervelender.

Wat gaat het toch allemaal goed met de kleintje en wat groeien ze toch goed. Ik ga donderdag even naar het weeguurtje, ben zo benieuwd. Hij heeft gisteren voor het eerst maat 62 aangekregen. Moet alleen wel nog alles omslaan. Dus het is nog wel wat te groot, maar het gaat wel snel hoor. Het lachen is ook zoooo lief. Verheug me nu al op morgen middag als ik dat lieve lachenbekje weer mag ophalen haha.

Dikke knuf

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag is het tijd voor een flash back momentje, vandaag neem ik jullie in gedachten even mee naar exact een half jaar geleden,

Het is op dat moment erg benauwd, de warmste dag die we tot dan hebben gehad, hoogzwanger loop ik door het huis te puffen, ontzettend last van de warmte zo erg dat ik er 's middags gewoon beroerd van wordt, gelukkig is het morgen minder warm denk ik nog.

Mijn vriendinnetje belt me, samen lachen we even om de ''domme dozen'' die vandaag als bevaldag uit kiezen, ja ook ik moet er niet aan denken om nu even te gaan liggen bevallen.

Mijn moeder later die dag ook nog langs, inmiddels slaat de klok drie uur. Ik voel me wat slechter maar wijdt dit nog steeds aan het weer, mijn moeder adviseert me om toch het ziekenhuis maar eens te bellen maar dit wuif ik weg, ik heb immers geen weeen, wel harde buiken maar ze doen geen pijn dus er is nog niets aan de hand, om vier uur zwaai ik moeders uit, ik begin wat me wat draaierig te voelen en om half vijf besluit ik toch maar eens te bellen, misschien hebben ze wat tips voor me. Vriend lief komt binnen op het moment dat de dienstdoende arts besluit dat ze me toch even wil zien, zuchtend vraag ik haar of dat echt nodig is, ik wil wel eerst even rustig eten, dat mag gelukkig en we spreken af dat we ons om zes uur melden.

Eénmaal daar zeg ik nog tegen de arts dat ik me eigenlijk een beetje dom voel omdat het nu niet bepaald spoedeisend is, zij hebben immers wel wat beters te doen, ze stelt me gerust en zegt nog dat ze mij liever te vaak dan te weinig ziet, ik ga door naar een kamertje, en om half 7 lig aan het ctg apperaat, ze registreert weeen (huh??? hoe kan dat nu??)

Om 7 uur doet ze het apperaat uit, de weeen zijn nog heel ligt dus ik mag nog gewoon lopen, voor de zekerheid wil ze nog even voelen of er ontsluiting is en dan mag ik me daarna wel aankleden, ze voelt en valt stil, toch al 5 cm. dus dat wordt bevallen (nee dat kan niet, ik heb nog niets gevoeld!!!)

Ik ga even plassen en verlies wat bloed, ineens een buikpijn (HELP WAT IS DIT NU??? ) ik loop naar het bed maar moet om de andere pas een wee opvangen, vriendlief drukt op de bel en de gyn. komt binnen, ze glimlacht en zeg ja dat aankleden gaat niets meer worden (goh daar was ik ook achter)

Wij berekenen nog een cm. per uur dus over een uur of zes heb een kind...wat onwerkelijk. De weeen gaan gestaag door en zijn nog goed te doen, ondertussen kletsen we over van alles en nog wat, het is nog heel gezellig. Om 10 voor 8 wil ze even kijken of ik al wat meer ontsluiting heb, ik voel behoorlijk druk aan de onderkant dus verwacht dat ze zegt dat ik wel rond de 6 cm. zit.... volledige ontsluiting... of ik even wil persen....euh nou goed dan.... en om 20.03 uur hoor ik een jaaaaaaaaaa gevolgd door gehuil....wat een onwerkelijk moment, een kind, een baby, mijn baby, het mooiste jongentje van de wereld...

Wat een geweldige dag om te bevallen :D

Natuurlijk heb ik buiten mijn ouders en schoonouders e.d. om ook even mijn vriendinnetje gebeld om te vertellen dat ik vanaf nu toch bij de ''dome dozen club'' hoorde...ze viel even stil en begon daarna spontaan te huilen van blijdschap! Ik ook hihi

Inmiddels zijn we nu dus exact een half jaar verder, de tijd is voorbij gevlogen, we leven zelfs al niet meer van fles naar fles, het loopt gewoon lekker en wat hij kan hij veel vergeleken met het begin, het was een half jaar waarin we hem echt hebben leren kennen maar waarin we ook veel nieuwe kanten van onszelf hebben ontdekt en met trots kan ik dan zeggen, we doen het goed samen!

Fijne dag meiden!

Groetjes Dani.

Geplaatst

Jeetje, wat gaat een half jaar dan toch snel... Bijzonder om er weer eens bij stil te staan. Bij mij komt het ook weer helemaal terug :)

Het werken is al voor de meeste oktober/november mama's begonnen of komt er binnenkort weer aan. Ik heb nu vakantie, maar vind het werken heerlijk. Ik vind het lekker om weer bezig te zijn, maar vind het ook weer heerlijk om die twee lachebekjes weer op te halen!

Deze week zijn ze allebei ziek geweest, ach gossie. Je kan dan zo weinig doen, hè. Zelf ben ik ook niet helemaal lekker en manlief ligt ook ziek op bed...heel handig dus :).

Jane, vervelend dat de therapie niet voldoende heeft gewerkt. Mijn neefje heeft ook een helmpje gekregen en ondervindt daar idd weinig last van. En 6 maanden vliegen voorbij, toch Dani.

Wij zijn bij de kinderarts op controle geweest en de meiden hoeven pas weer over een half jaar terug. Ze was erg tevreden. Ze wegen nu allebei net iets meer dan 5 kilo en zijn 60cm lang. Ze zijn nu aan het grijpen...echt zo schattig.

Deze week zijn we ook begonnen met een schepje rijstebloem bij de laatste fles, dat vinden ze echt smullen. Over een maandje gaan we ook beginnen met de fruithapjes. De KA zei dat we nu al mochten starten, maar volgens het CB pas met 6 maanden (handig dat het zo 'goed' op elkaar is afgestemd...).

Ik zal mijn kleine meisje weer eens op bed gaan leggen, haar zusje ligt alweer een uurtje te slapen.

Slapen jullie kleintjes ook nog zoveel? Na iedere voeding liggen ze minimaal 2 uurtjes te slapen. En ook de nachten slapen ze door.

Fijn weekend nog voor iedereen. Hopelijk eentje zonder sneeuw...

Geplaatst

Dani wat gaat de tijd toch snel he. Echt ongeloofelijk dat er alweer een half jaar voorbij is. Wel leuk om zo terug te blikken. Alle gevoelens komen weer boven.

Iedereen is denk ik wel weer aan het werk. Mijn eerste 2 dagen zitten er alweer op. Het viel best mee gelukkig. Was ik alleen donderdag vrij en hij had volgens mij een regeldag. Dus heeft hij 4 uur achter elkaar gehuild, dacht echt dat ik gek werd. Niks was goed, hoop echt dat hij donderdag as wat beter gehumeurd is. Werken is wel weer lekker hoor even wat anders aan je hoofd en geen flessen of poepluiers haha. Kaylen gaat nu ook steeds meer geluidjes maken en veel heel veel lachen. Zo geweldig.

Hoe gaat het verder met iedereen???

Dikke knuf

Geplaatst

@ Dani tijd vliegt he...... Yas is ook al weer 4 maanden en gaat al weer naar de 4,5 maand.... hij slaapt al door en eet al fruit.... voor we het weten kan die lopen...

@ Krullie fijn dat je meiden het zo goed doen.... Ons boefje slaapt s middags ook nog lekker veel... wel lekker want dan heb je ook tijd voor andere dingen...

@ Tammy leuk he die geluiden, doet die kleine van ons ook... echt te schattig...

Geplaatst

Hey Dames,

Hier zijn we weer.

Ik moet zeggen dat nu ik ook weer werk het aardig druk is. Lekker druk hoor, maar weinig tijd/zin om steeds achter de computer te kruipen.

Inmiddels heeft Finn al twee weken bij zijn laatste voedig ook rijstebloem en dat werkt echt perfect. We moeten hem 's ochtends gewoon wakker maken voor zijn eten.

Hij komt alleen nog af en toe voor zijn speen, maar dat nemen we voor lief.

Verder gaat het heel erg goed met Finn.

Het is (nog steeds) zo'n lief en tevreden mannetje. Hij vindt echt alles leuk en moet om alles lachen. Soms krijgt hij ook de slappe lach, nou dan moet ik af en toe gewoon huilen, want dat is zo mooi.

Af en toe zijn we iets te snel en dan moet schrikken en hard huilen, dus daar moeten we rekening mee houden.

Nog een maandje en hij kan ook eindelijk naar de KDV. Ben erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden.

Het gaat allemaal heel hard, maar geniet er echt met volle teugen van.

Inmiddels ook al een paar weken aan het werk. Het kl*te is dat mijn vervangster een zooitje van gemaakt heeft, dus ik ben nog steeds bezig met alles te controleren van 2009. Dat is iets minder leuk, maar ja ik kan er weinig aan doen.

Afgelopen weekend zijn we bij Daan en Dion op bezoek geweest. Dat was erg gezellig. Onze mannetjes schelen maar ruim 6 uur en dat is dan toch wel erg grappig om het verschil te zien tussen de mannetjes.

Iedereen een fijne woensdag. Finn en ik gaan op stap!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook hier gaat het goed. We zijn sinds een paar dagen begonnen met het fruithapje. Echt zo leuk! Finn eet echt keurig netjes en Eva heeft er toch wat meer moeite mee. Ze gaat steeds met haar handje naar haar mond en dat wordt dus een lekkere smeerboel dan. En als ik zeg dat Eva haar handje uit haar mond moet doen begint ze keihard te lachen. En mama dus ook!

Ik heb as maandag weer een afspraak met de fysio. De fysio was best verbaasd dat het CB helmtherapie adviseerde. Zij denkt dat het wel goed gaat komen met de kleintjes. Ik weet het nu ook niet meer. De één zegt dit en de ander zegt dat. Ik heb wel alle vertrouwen in mn fysio dus ik ga maar op haar oordeel af. Er is geen wachtlijst voor deze therapie en mocht het wel nodig zijn dan kunnen we zo terecht.

Ook heb ik een nieuwe indeling van de kledingkast gemaakt. Maat 62 heeft plaatsgemaakt voor maat 68. Wat gaat dat toch ook snel he. Eva en Finn maken al heerlijke geluidjes en kunnen al echt dingen vastpakken. En er wordt superveel gelachen. Finn is een echte lachebek en pakt iedereen in met zijn smile. Als ik Eva 's ochtends wakker maak dan wordt ik begroet met een hele grote glimlach, zo leuk! Ook zing ik elke dag leuke liedjes met de kleintjes. Op een grote paddestoel is echt favoriet bij Eva en Finn. Ik geniet echt met volle teugen van het moederschap en baal dan ook als ik moet werken. Wel ga ik per 1 maart in mijn eigen woonplaats werken. Dat wordt dus lekker op de fiets naar mn werk. En ik ben lekker dichtbij de twins mocht er iets zijn.

Dani, wat gaat het toch ook snel he! Jou mannetje alweer 6 maanden! Echt superleuke foto's van de kleine Justin.

Chantal, Eva en Finn gaan 1 dag in de week naar het KDV en ze vinden het echt superleuk. En iedereen op het KDV is dol op de twins want ze zijn de allerkleinste.

Krullie, ik hoop dat jullie weer een beetje zijn opgeknapt. J en ik hadden een paar weken geleden beide buikgriep en dat is echt bijzonder lastig. Gelukkig duurde het bij mij maar 2 dagen. Eva en Finn slapen ook nog best veel hóór. Hierbij hun schema:

08.00 uur fles van 180/6 en 1 schep rijstebloem

09.30 uur beetje pap van de lepel om te oefenen

10.00 uur slapen

12.00 uur fles van 180/6

13.30 paar hapjes fruithap

14.00 uur slapen

16.00 uur fles van 180/6

18.00 uur slapen

19.00 uur in bad

19.30 uur fles van 180/6

20.00 uur slapen

22.30 uur fles van 180/6 en 2 scheppen rijstebloem

Ik moet Eva en Finn om 08.00 uur s'ochtend wakkermaken. Ben echt benieuwd hoe laat ze wakker worden als ik ze laat slapen. We hebben ook al

4 flessen geprobeerd maar dat trekken ze nog niet. De laatste fles gaat helemaal leeg dus ze hebben het nog nodig.

Liefs, Jane

Geplaatst

hallo dames,

fijn dat het allemaal zo goed gaat, ivf/icsi baby zijn zo slecht nog niet hahaha!

met onze man gaat het ook heerlijk goed, eerst sliep hij overdag vrij weinig (lees niet) en nu een dikke slaapkop! nu ligt hij ook weer heerlijk te slapen en mama is alweer lekker een wasje aan het draaien en de stofzuiger en dweil zijn er ook doorgweest. heerlijk om even lekker weer een fris huisje te hebben!

Julian is van het weekend uit logeren geweest en ze vonden het geweldig. wij iets minder want ja, als hij es midden in de nacht wakker wordt dan kan ik er niet voor hem zijn. maar papa en mama hebben genoten van hun avond, nacht, ochtend samen een keer rustig wakker worden is ook wel even lekker maar het was erg stil.

Hij eet nu ook goed, 6x 120cc en de laatste fles is om 10uur en dan pas om 7 uur weer.. meestal is hij om 5en wakker voor zijn speen en dan slaapt hij zo nog door als we hem niet wakker maken om 7en. laatst was het voor ons schrikken, half 9 en nog niks van julian gehoord.. maar die lag nog gewoon lekker rustig en vredig te slapen!

hij huilt en stuk minder, alleen als hij honger heeft maar dan is hij ook niet meer te houden hoor, zijn vuistje gaat helemaal in zijn mondje, echt een pracht gezicht dus dan vliegt mams al weer naar de magnetron om zijn eten klaar te maken.

verders tja niet veel te melden, ga vanaf volgende week weer 2 ochtenden aan het werk dus dat zou even wennen zijn en ik ben weer begonnen met dames voetbal, eerst rustig trainen, maar ik vond dat ik nog net geen conditie had van een dood paard.. :D haha ik was nog wel de gene die het lenigste was, haha ook leuk om te zien.

nou dat was het eerst weer.. ik ga even een visje kopen, want de visboer is er!! jam jam

oja nog een foto van de kleine man;

884811072_5_0XRh.jpeg

liefs

Desiree

Geplaatst

Leuk he Jane fruithap geven... die van ons is er ook dol op.... we proberen van alles van mango tot kiwi echt leuk...

@ Dees blij te horen dat je kleine het goed doet! lekker is dat he...

Die van ons krijgt nu ook rond half 11 zijn laatste fles en slaapt tot 8 uur.... echt lekker!!

Geplaatst

Hallo ladies,

Hier gaat alles ook super goed. De kleine is echt een mega vrolijk mannetje. Hij is veel bezig met ontdekken van zn handjes en zn stembanden te ontwikkelen. Hij is bijna de hele dag door aan het lachen en geluidjes aan het maken. Echt zo super lief is dat. Overdag slaapt hij nog steeds erg weinig, tussen de flessen door soms maar half uurtje en verder licht hij lekker te spelen, dingen vast te pakken en geluidjes te maken.

Wij hebben nu het volgende schema:

0730 fles 180/6

1100 fles 180/6

1430 fles 180/6

1800 fles 150/5

2130 fles 150/5 nachtvoeding

Dit schema hebben we als we moeten werken, als we vrij zijn dan is alles een half uurtje later en dan gaat hij na de eerste fles ook weer lekker zn bedje in, dan slaapt hij meestal nog tot uurtje of 10. 's Avonds gaat hij vaak rond 1830-1900 zn bedje in en dan om 2130 maken we hem wakker voor de laatste fles. 's Morgens moeten we hem ook altijd wakker maken. Volgende week gaan we weer naar het cb voor prikjes en ga meteen vragen of hij ook over kan naar 4 flessen of dat hij nog echt 5 flessen nodig heeft.

Op het werk vind ik het echt super jammer dat ze deze site hebben geblokkeerd. Dus ik kan echt alleen 's avonds kijken, want mis het tussendoor tikken hier wel hoor. Werken opzich vind ik wel weer lekker, maar het gehaast in de ochtend is wat minder. Maar die grote glimlach in de ochtend is echt super, dan kan je dag meteen niet meer stuk haha.

Dees: leuke foto van Justin

en echt zo leuk om steeds te lezen hoe het met iedereen gaat.

Geplaatst

Wat een schattige kindjes hebben we toch allemaal...leuk om zo van elkaar te lezen en elkaars foto's te bewonderen!!

Fijn om jouw schema te lezen, Jane.

Ons schema komt best overeen...

08.00 uur fles van 180/6

09.30 uur slapen

11.30 uur de ene dag in bad-de andere dag lekker wassen

12.00 uur fles van 180/6

14.00 uur slapen

16.00 uur fles van 180/6

18.00 uur slapen

19.30 uur fles van 180/6

20.30 uur slapen

22.30 uur fles van 180/6 en 2 scheppen rijstebloem

Morgen ga ik beginnen met een groentenhapje...ben benieuwd hoe het zal gaan...

Ook ben ik vanaf gisteren weer aan het proberen om 4 voedingen te geven. De meiden wegen nu bijna 6 kilo (5600 en 5800). Ze vinden het allebei verschrikkelijk om om 22.30u wakker te worden en drinken dan maar een half flesje.

Gisteren heb ik in het schema het een en ander verschoven, zodat ze om 21.00u de laatste fles kregen...ze hebben heerlijk tot 8.00u geslapen.

Zijn jullie kindjes ook zo verkouden? Onze meiden snotteren nu al vanaf begin januari. Echt vervelend voor ze!

Geplaatst

Krullie, we hebben idd hetzelfde schema. Hoe is het met het groentehapje gegaan? Ook ik ga vandaag 4 flessen proberen. Ik ben vanochtend gestart met 210/7 en 2 schepjes rijstebloem. Het is de bedoeling dat de twins de laatste fles om 20.00 uur gaan krijgen, ook 210/6 en 2 schepjes rijstebloem. De andere 2 flessen is dan 210/7 of 180/6. Moet even zien hoe het loopt. Eva en Finn zijn ook heel erg verkouden. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ze naar het KDV gaan.

Morgen heb ik weer een afspraak met de fysio. Ben benieuwd hoe het gaat. Finn ligt steeds minder vaak op zijn voorkeurskant dus dat gaat de goede kant op.

Fijne zondag meiden!

Liefs, Jane

Geplaatst

Goedemorgen mama's,

Zo fijn om te lezen dat de beebjes het goed doen, het blijft toch wonderbaarlijk hoe gewoon het leven met een kleintje alweer lijkt, alsof het nooit anders is geweest.

Wij zijn met ons manneke bij de audioloog geweest maar we zijn er niets wijzer van geworden, drie testen gehad die eigenlijk niet echt werkten, de eerst moest hij reageren tussen twee boxen waar om en om geluid uit kwam maar ons ventje vond zijn slabber leuker... mmm oké op naar de volgende test om te kijken of er vocht in zijn oortjes zou zitten maar dat gepier aan de oren was ons manneke nog wel een keer zat en hij zorgede er dan ook voor dat het dopje zo snel mogelijk weer ''verdween'', oké dan op voor de laatste test, het beste zou zijn als ik hem even liet slapen, volle fles erin en slapen maar, ja tot de beste dame weer een dopje in zijn oor probeerde te peuteren, dat had ons mannetje liever niet en begon dus heerlijk tegen de beste dame aan te kletsen, vraagt de vriendelijk mevrouw of ik hem even wil vragen om stil te zijn, mmmm ik heb het hem gevraag maar hij kletste heerlijk tegen me terug haha, ik moest op dat moment zo mijn best doen om zelf niet heel hard te lachen... al met al was hun conclusie dat Justin nog niet testbaar was (goh wat vreemd) nu dus over drie maanden opnieuw een poging wagen.

Ook zijn we bij de chirurg geweest en de volgende operatie wordt in april of mei gepland, afhankelijk van de drukte op de OK dus een datum volgt nog.

Verder doet ons mannetje het heerlijk, alleen slapen overdag zit er niet echt meer in maar dat heeft op zijn humeurtje gelukkig geen gevolgen, hij eet en drinkt goed speelt graag, kletst graag en knuffelt graag al met al mogen wij dus echt niet klagen.

Liefs Dani.

Geplaatst

Dani, nu al een eigen willetje, dat mannetje van jou! Heerlijk hóór! Wel weer spannend voor jullie, de volgende operatie! Hoeveel operaties gaat Justin nog krijgen?

Gister hebben Eva en Finn weer 4 flessen gehad. De eerste en de laatste van 210/7 en de middelste 2 180/6. Finn trok het niet helemaal, werd om 6.30 uur wakker. Eva sliep nog als een roosje toen. Ik heb Eva om 7.00 uur toch maar wakkergemaakt voor haar fles. Anders ben ik de hele dag bezig met 2 schema's. Ik weet even niet wat ik nu moet, of beide kindjes naar 5 flessen of alleen Finn naar 5 flessen en Eva 4, hmmm, ik weet het niet. Ik kijk wel hoe de dag loopt vandaag.

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane is het geen idee om 's avonds bij het avondeten Finn ook wat groentehap te geven zodat hij het ook af kan met vier flessen? Of krijgt hij dat al?

Dan kun je ze in ieder geval op hetzelfde schema houden anders wordt je ook zo onwijs druk.

Justin krijgt nog minimaal drie operaties twee nog in dit jaar en de derde pas al hij tussen de 8 en 10 jaar is dus dat is gelukkig nog verre toekomstmuziek, het kan zijn dat hij misschien rond zijn derde ook nog een keer een operatie krijgt maar dat ligt eraan in hoeverre ze het gehemelte in deze twee operaties dicht krijgen dus daar gaan we voorlopig niet van uit want we hebben een topchirurg gelukkig.

Liefs Dani

Geplaatst

Wat leuk om steeds weer even bij te lezen haha.

Jane: hoe gaat het nu met de kleintjes, heb je al een beetje een tussen maat gevonden voor ze? Wat lijkt me idd niet handig om met 2 schema's te werken, dan ben je denk ik heel snel de klus kwijt. Mss wat Dani ook zegt, Finn een fruithap geven voordat hij gaat slapen. Ik heb er echt nog geen totaal idee van hoor.

Dani: Leuk hoor zo'n gehoortest met zo'n kleintje, alsof je een baby van 6mnd kan vertellen dat hij stil moet, moet gaan slapen en die dingetjes in zn oortjes moet laten zitten. Dat gaat toch echt niet, maar leuk dat hij dan lekker tegen je terug begint te kletsen. Kan me voorstellen dat je heel erg je best hebt moeten doen om je lach in te houden, weet niet of ik het had gekunt haha.

Gelukkig valt het hopelijk mee met de operaties, wordt wel spannend wanneer hij weer moet de komende maanden. Hopelijk hoeft hij dan voorlopig niet meer en pas als hij 8 is. Wat nog lekker verweg is.

Hier ook alles prima in orde, het gaat echt super goed met Kaylen. Hij heeft het heel erg naar zn zin bij oma op maandag en op dinsdag en woensdag bij mn schoonzus. Ze gaan hem steeds heel erg missen na de woensdag. Hij slaapt overdag nog steeds weinig, soms maar 15-30 min tussen de voedingen door. Verder is hij heel erg vrolijk, lacht de hele dag door en maar lekker veel geluidjes. Af en toe is hij wel een uur aan het praten!!! Zo lief is dat. We zijn nu sinds een paar dagen ook begonnen met voorlezen. Vooral om 's avonds even een momentje te nemen met de kleine. Hij vind het echt zo leuk, ook dan praat hij er weer lekker doorheen. Maar ligt echt te luisteren en met grote ogen je aan te kijken.

Groetejes en dikke knuf weer

Geplaatst

heej dani!

even een vraag, is justin niet te testen omdat hij een schisis heeft?

Julian moet namelijk ook nu naar de kno aangezien hij al 5 x een algro screening heeft gehad.

Hebben jullie ook het gevoel dan dat hij niks kan horen?

wij krijgen nooit een reactie van onze schat, alleen als hij ons ziet wordt hij rustig.

wel vreemd dat ze zeggen vocht achter het oor want dat moet binnen 3 maand verdwenen zijn!

Julian wordt tussen 8 maand en 1 jaar geopereerd aan zijn schisis. in juli moeten we voor het eerst heen. Ben heel erg benieuwd.. ook hoe het straks zou gaan met fruithapjes enzo.

verder gaat het hier allemaal goed!

maandag heeft hij prikjes gehad, en hij heeft wel koorts gehad(38.7), maar een zetpil hielp erg goed.

hij is nu 4440gr en 59 cm lang. nog steeds een klein maar fijn mannetje!

nou ga nu even voetbal kijken!

liefs

trotse mama Dees

Geplaatst

Sinds een paar dagen zitten Eva en Finn op 4 flessen en het gaat heel goed.

Dit is het nieuwe schema:

08.00 uur fles 210/7 en 2 scheppen rijstebloem

09.30 uur fruithap

10.00 uur slapen

12.00 uur fles 180/6

13.30 uur pap van de lepel om te oefenen

14.00 uur slapen

16.00 uur fles 180/6

17.30 uur restant fruithap

18.00 uur slapen

19.30 uur bad

20.00 uur fles 210/7 en 3 scheppen rijstebloem

De eerste keer werd Finn dus om 6.30 uur wakker. Blijkbaar was dat een incident want ik moet nu beide kleintjes wakkermaken om 08.00 uur.

Eva en Finn zijn echt geweldige lieve baby's. Ze maken al vele gezellige geluidjes. Ook heeft Finn zijn duim ontdekt. Ik heb nu dus 2 kindjes die duimen. De speen is niet meer interessant. Het CB is hier niet blij mee maar ik kan er weinig tegen doen. De speen wordt gewoon geweigerd.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn om de updates weer te lezen.

Dani, wat een suffe bedoening met de gehoortest. En heel gek dat jouw baby nog niet luisterd, stil kan zitten en pootjes kan geven. Straks ga je ook nog zeggen dat hij nog niet kan lezen en mailen!! ;-)

Ik lees net het bericht van meiske/babeth. Die is bij 22 weken bevallen van haar tweeling. Wat dramatisch. Ik krijg het er helemaal koud van. Wat zijn wij toch gezegend met onze schatjes!!

Knuf, Michelle

Geplaatst

Hoi lieve meiden..

Sorry sorry sorry dat ik al heel lang niets van me heb laten horen.

Ik heb wel meegelezen, maar niet zelf geschreven.

Met Dion gaat alles prima, alleen de laatste 2 weken slaapt meneer niet meer door en komt in de nacht 2 keer voor een speen vragen....

We zitten wel op de 5 flessen, dus dat gaat de goede kant op.

Afgelopen maandag weer bij het CB geweest voor zijn 3e prikjes en meneer woog 8200 gr en lengte was 64,5...

De arts vertelde ons dat hij op de 4 flessen mag zitten en we hebben haar dus even flink uitgelachen.

Ik heb gevraagd of ze Dion een dagje wil hebben en of zij hem dan wil laten/horen huilen als hij na 3 uur honger heeft...dat doen wij dus hier niet...

Als hij de 4 uur haalt is het prima en komt hij na 3 uur dan is het ook goed...honger is honger, als ik honger heb eet ik ook wat tussendoor...

Hier nog geen strak ritme met vaste eet/slaap tijden, dat vondt ze ook heel erg raar....

Misschien komt dat nog, maar nu passen wij ons nog even aan aan zijn ritme i.p.v. andersom....

Hoe gaat het met jullie met de fruithapjes e.d.???

Hier gaat het er goed in.. hij krijgt af en toe een paar hapjes fruit en wordt boos als het niet snel genoeg gaat hahahaha

Hier een foto van papa met een danoontje....

892830627_5_NWA-.jpeg

Verder ben ik heel erg druk aan het solliciteren, gisteren nog een gesprek gehad, dus ik ben benieuwd.

Merk wel dat het tijd wordt om zelf ook weer lekker aan de slag te gaan en weer het werk proces in te gaan.

2 weken geleden heb ik Chantal op visite gehad samen met Finn, en het lijkt me leuk om misschien wat met z'n allen een keer af te spreken....

Zijn er nog meer meiden die hier zin in hebben???

Tammy, wij hadden het er al over gehad............

Nou, ik heb vandaag een schoonmaak dag, dus ga hier maar snel aan de slag.....

Dikke xxx van ons.....

Geplaatst

Afspreken lijkt me leuk!! Ben wel benieuwd naar jullie en de kleintjes in het echt ;-))

Ik werk niet op maandagen en woensdagen en weekenddagen. Op deze dagen heb ik alleen ook Jasmijn. Ik zou natuurlijk ook een keer vrij kunnen nemen, dus ben redelijk flexibel ;-)

Groetjes, Michelle

Geplaatst

ps Daan, ook hier nog gewoon 5 flessen van 180 cc hoor. Ik merk wel dat Thijmen bij zijn laatste voeding over het algemeen minder drinkt, zo'n 120 cc (laatste fles om ca 23.00 uur en dan de eerste weer om 6.30/7.00 uur). En ook hier nog geen vast slaapritme, behalve 's nachts. Thijmen krijgt trouwens nog geen fruit/danoontjes oid. Ik dacht dat dat pas vanaf iets van 4.5 maanden mag ivm de ontwikkeling van de darmen?? (bij Jasmijn was dat overigens nog 6 maanden...)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden