Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, hopelijk gaat het zoals we hopen dat het gaat. (uhm, lastige zin...)haha!

Ff of-topic: Mooie tickers hebben ze op die site he!

Zat er van de week al op te kijken en dacht, bij goed nieuws verander ik m'n ticker en dan kijk ik op een andere site.

Jij hebt 'm ook gevonden zie ik.

Geplaatst

Voortraject:

Aimee:Start ivf eind maart

Elvira: Start pil in maart

Heids: Start eind maart met Progynova (cryo tp)

Sharon: 4 maart Start Deca 21 maart start puregon

Paula: 17 maart start Deca, 2 april start Gonal F

Lala: 20 maart start Menopur

Mariska: 22 maart Start Deca, 5 april start puregon.

MarMira: rond 24 maart start Gonald F / Cetrotide

Ddhh: 25 maart Start Deca

Sonja: 28 maart Start Deca

Echo:

Mariska: 1 april

FM:

Isolde : 20 maart 1e

Kimmie: 21 maart 3e

Wish: 26 maart 1e

Sharon: 30 maart 1e

Paula: 11 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Punctie:

Vonnie: 19 maart

Sandra:21 maart

Terugplaatsing:

Shanna: 10 maart

KayKay: Rond 11 maart 2 cryo's

Annema: 15 of 16 maart (1 of 2 embryo's)

Lonneke:17 maart

Eslief:19 maart

Vanessa: 19 maart 1 cryo's (twee hebben het ontdooien niet doorstaan)

Sannie: 20 maart

Testen:

Shanna: 24 maart

Eslief: 2 April

Jolan: 2 April

Vanessa: 4 April

Geplaatst

@wish wat fijn dat alles goed was en je eindelijk mag gaan beginnen!

jullie hebben inderdaad leuke tickers!!!ik ga morgen ook ff een kijkje nemen

Geplaatst
Zo net terug, maar wel met een kater. Dinsdag waren er al 4 goede te zien en flink wat kleinere. Nu zag ze er nog maar 3 ( met heel veel moeite) en de grootste was rond 17. Maar ik heb geen fijn gevoel eraan overgehouden, ze had zo een moeite ze te zien. Terwijl dinsag ze in 1 x te zien waren. Nu ook erg bang dat ik alles voor niets gedaan heb. Of zou ze ze gewoon niet goed kunnen vinden... Ze zei ook dat haar collega de dosis misschien wat had moeten verhogen, maar dat dat nu te laat is. Daar heb ik nu weinig aan! Nee ik moet dit even laten bezinken en hopen dat het zondag allemaal beter is.

Jeetje, dat is echt sneu! Ik ga voor je duimen dat het morgen beter te zien is en dat je goed nieuws krijgt!

Oh Kimmie getver....ik weet hoe je voelt!!! Dat is echt balen. Als er dan ook nog iemand heeft zitten slapen is het helemaal zuur, bah! Maar geef het nog niet op meid. Ik heb ook de hele week gebaald en de verpleegster had mij eigenlijk al een beetje opgegeven. Maar! Toch goed nieuws gekregen vandaag!! Verpleegster (steeds dezelfde gehad) was ook helemaal verrukt en verbaasd; er zijn zo rond de 6 goeie te zien nu! En zij dacht dat het bij 2 zou blijven.

Dus de punctie gaat door!!!! Ik word vanmiddag gebeld of het zondag of maandag wordt. Ben echt mega blij. Joehoe....later meer, en sterkte Kimmie. Veel water drinken, sex hebben, geen alcohol, fruit eten...........:-))xx Megan

Heel veel succes zondag of maandag (weet je al welke dag het wordt? Ik heb er misschien overheen gelezen).

meiden daar ben ik weer!! En ik ben zo ontzettend blij!! Ik heb een echte topper terug gekregen!! De deling was tussen telbaar en ontelbaar in.. zonder fragmentatie.. En het geweldigste nieuws van alles is dat we zelf 2 cryo's hebben!! Ze zijn het zo goed gaan doen dat ze ingevroren kunnen worden.. ik ben echt hellemaal happy.De gyn vond ook dat we heel veel gelluk hadden omdat het eigelijk nooit voorkomt bij maar 4 bevruchte eicellen.

Wat goed! En spannend!

Heel veel succes!

Ik heb tot op heden nog niet zelf gespoten, maar goed, dat geeft niet. Ik laat gewoon mn collega's en mn vriend het doen. Ben af en toe wel flink opvliegend en ben heel moe... Zou dat laatste door de deca kunnen komen?

Groetjes en geniet van het (helaas regenachtige) weekend!

Paula.

Geplaatst

Ik heb tot op heden nog niet zelf gespoten, maar goed, dat geeft niet. Ik laat gewoon mn collega's en mn vriend het doen. Ben af en toe wel flink opvliegend en ben heel moe... Zou dat laatste door de deca kunnen komen?

Groetjes en geniet van het (helaas regenachtige) weekend!

Paula.

daar had ik ook last van en heel chagie maar sinds ik ongesteld ben geworden heb ik nergens meer last van morgen begin ik met de puregon dus ben benieuwd

Geplaatst

ik ben dat het hele traject wel geweest.. sagerijnig moe snel geiriteerd en hoofdpijn:)

Hier de eerste wachtdag om.. het voelt nu nog of ik gewoonb midden in de behandeling zit en nog voor fm'etc moet..Ik heb hellemaal het gevoel nog niet dat er iets is terug geplaatst.. beetje raar.. mischien heeft dat even tijd nodig ofzo?

xxx

Geplaatst
ik ben dat het hele traject wel geweest.. sagerijnig moe snel geiriteerd en hoofdpijn:)

Hier de eerste wachtdag om.. het voelt nu nog of ik gewoonb midden in de behandeling zit en nog voor fm'etc moet..Ik heb hellemaal het gevoel nog niet dat er iets is terug geplaatst.. beetje raar.. mischien heeft dat even tijd nodig ofzo?

xxx

Voor mij voelt het nu zo anders dan de vorige tp's. Omdat ik nu een cryo heb gehad heb ik geen buikpijn van de punctie. Zo is het eigenlijk net alsof er niets gebeurd is, terwijl je hoofd wel overuren draait.

Ik kan nu bevoorbeeld gewoon op mijn buik slapen, dat hoefde ik bij Bo echt niet te doen! Ik zij gisteren nog tegen mijn man toen wij het ziekenhuis zagen, gek idee maar dat is het gebouw, de plek waar Bo verwekt is.

Predictor heeft een snelle test ontwikkeld? Mijn computer thuis is nog steeds kapot dus ik moet tussen het werk door even kijken op het net. Wat kijk je eigenlijk veel na op het net, ongelooflijk. Ik heb nog een test liggen (dezelfde verpakking als van Bo haar test). Is wel speciaal om die te gebruiken, en dan hopelijk met dezelfde uitslag! Ze vertelde nog wel even in het zh van de week dat we er rekening mee moeten houden dat een cryo terugplaatsing veel minder vaak een zwangerschap oplevert dan een "verse" tp.

Geplaatst

Vanessa voor jou snap ik het hellemaal.. Voor jouw is een cryo niet een "normale" behandeling.Ik vind het apart hoe de ziekenhuis verschillen van mening over cryo's..In mijn papieren staat namelijk dat als de cryo het ondooien heeft overleefd de kans op zwangerschap na terugplaatsing bijna net zo groot is als die van een verse..Dat het meestal niet lukt omdat ze het ontdooien niet overleven.. Nou dat vind ik wel een mooi uitgangspunt..En ik hoop dat je die test weer kan gebruiken:)

xx

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Suus77: 22 maart 1e

Punctie:

Terugplaatsing:

Lonneke:17 maart

Testen:

Gisteren de eerste spuit erin gezet ik ben benieuwd maandag.

Iedereen heel veel succes

Geplaatst

Suus,

Jij hebt snel een fm.

Heel veel succes maandag.

Hoe ging het zetten van weer het aller eerste spuitje?

Toch ook weer speciaal!

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Punctie:

Terugplaatsing:

Testen:

Lonneke: 1 April

Heb weer even het lijstje veranderd, want ik zag dat bij mij de punctie nog stond, is alweer even geleden nu.

Shanna: jij bent aan het aftellen nu he..

Vannessa: Ik kan me voorstellen dat het voor jou nu inderdaad anders verloopt, ben je nu relaxter in je lijf dan met punctie, of maakt het geen verschil??

Sannie: Ik zag dat je vandaag TP hebt, hopelijk kan ik je nog even snel succes wensen..

Geplaatst

Ik ga me hier maar ff op het lijstje toevoegen als dat mag want het topic behandelingen in maart is weggehaald.

Voortraject:

Echo:

FM:

Punctie:

Terugplaatsing:

Nath82: 22 maart

Testen:

Geplaatst

Nath,

Welkom!!

Je hebt maandag de tp. Hoeveel willen jullie er terug laten plaatsen, als je die keuze hebt?

Lees in je onderschrift dat er van de 13 eitjes 3 bevrucht zijn.

Het zijn er 3 daar ben je al lang blij mee, maar toch wel een beetje balen dat er niet meer zijn of niet?

Dat had ik namelijk wel de afgelopen keer.

Toen had ik 12 eitjes, 2 overrijp, 2 niet rijp, dus 8 eitjes over en daarvan zijn er 4 goede embyo's gekomen. 2 terug laten plaatsen en 2 niet goed voor invriezen.

Sannie,

En meid, hoe gaat het nu met je?

Geplaatst
daar had ik ook last van en heel chagie maar sinds ik ongesteld ben geworden heb ik nergens meer last van morgen begin ik met de puregon dus ben benieuwd

Succes Sharon!!!

Wij hebben een verjaardag vandaag en ja, aangezien ik zelf niet durf te spuiten zal het iedereen wel opvallen. We zien wel hoe het loopt.

Groetjes!

Ps: nee ik ga op zondag niet vrijwillig zo vroeg mn bed uit. Moeten 3 uur rijden voor we er zijn en we worden rond 11u verwacht. Whaaaaa...

Gast Sannie66
Geplaatst

Meisjes,

De lente is nu ook officieel voor mij begonnen! Net het verlossende telefoontje gekregen dat ik vanmiddag een tp heb....

Later meer....

Ben nu alleen maar blij, beduusd enz...

:yah:

Geplaatst

Goede Morgen Dames!!

Ook ik sluit me bij jullie aan!!

Weet niet meer bij welke topic ik me moet aan sluiten hihi.

Volgens mij is er ook al 1 verdwenen namelijk!!

Ik ga maandag beginnen met de decapeptyl en dan afwachten wanneer ik ongi word.Dan eindelijk starten met de puregon :angel5:!

Geplaatst
Nath,

Welkom!!

Je hebt maandag de tp. Hoeveel willen jullie er terug laten plaatsen, als je die keuze hebt?

Lees in je onderschrift dat er van de 13 eitjes 3 bevrucht zijn.

Het zijn er 3 daar ben je al lang blij mee, maar toch wel een beetje balen dat er niet meer zijn of niet?

Dat had ik namelijk wel de afgelopen keer.

Toen had ik 12 eitjes, 2 overrijp, 2 niet rijp, dus 8 eitjes over en daarvan zijn er 4 goede embyo's gekomen. 2 terug laten plaatsen en 2 niet goed voor invriezen.

Sannie,

En meid, hoe gaat het nu met je?

Hey Wish,

Ik heb geen keuze, als het toppertjes zijn krijg ik er één terug. En ja, bij 13 eicellen was het wel even balen dat er maar 3 bevrucht waren. Ik had 8 rijpe eitjes. Ik schrok er wel ff van maar ben inmiddels weer rustiger en vol hoop en positiviteit. We hebben er maar eentje nodig!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Sannie goed nieuws! !!gefeliciteerd

Ik lig te wachten op resultaat punctie, man is produceren en ik kan niet bij de tijdschriften, wel,bij mobiel. Spannend. ....ze heeft er tien geprikt, maar wel veel kleintjes. .....ben dus heel zenuwachtig

Xxx

Geplaatst

Ojee dames, kan iemand we wat positiviteit terugsturen? Vanochtend ging ik opeens huilen om een meningsverschil tussen mijn man en mij...iets heel onbenulligs. Dit gebeurt ook zo vaak een paar dagen voordat ik ongesteld word... Tot nu toe heb ik echt een goed gevoel over de 2 (afgelopen dinsdag) teruggeplaatste embryo's. Had gistermiddag ook echt zo'n zwaar onderbuik gevoel wat ik met mijn dochter ook had. En mn borsten, moeheid en soms wat misselijk dan? Dit kan ook weer een bijwerking zijn van die STOMME mutsenbolletjes!!! Wat verwarrend allemaal... Maar mijn toegenomen gevoeligheid voor geuren dan? Oja, was gisterochtend (en vanochtend ook nog wel) erg vochtig... O, wat is dit naar, want ik wil ook geen spanning in mn lijf. En tot nu toe was ik zo rustig & positief.

HELP!!!:sweat:

Geplaatst

Annema..rustig blijven ademhalen meid.

Hier idem dito de gevoelens. Zo herkenbaar. Het is allemaal ook wel echt vreemd he, je voelt van alles, maar hoe je het moet interpreteren..geen idee..

Dat huilerige kan dat ook niet gewoon spanning en een nastoot van de hormonen zijn.

Hey wat je trouwens zei over geur..ik heb dat ook...gek is dat..

Positief blijven he, de tijd tot testen gaat al best snel.

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

He Lonneke, bedankt mede-UMCUutertje (haha)! Mijn man & ik schrokken er allebei echt van. Maar je hebt gelijk, hormonen, spanning... het is ook allemaal niet niks. Ik weet wel dat een test na 3 dagen van TP echt een gat in de markt is!!!

Zo, even een grappig plaatje om weer te lachen: ... :bottom: ...

Geplaatst

Daar ben ik weer....

En een stuk BLIJER!!! Jee zeg wat was ik gespannen, huilend kwam ik binnen. Allemaal opgekropte spanningen. Me verhaal werd goed aangehoord en daarna gingen we rustig kijken. Vanaf tel 1 dat ze ging kijken zag ik het al! En er zijn nu 4 goede. 1 twijfel geval die denk ze dat afvalt. Ze waren 18, 18, 19 en 20. Word vanmiddag gebeld over de punctie die wordt hoogswaarschijnlijk dinsdag misschien woensdag!

Oh mijn dag kan even niet meer stuk zeg!

Geplaatst

Voortraject:

Echo:

FM:

Punctie:

Terugplaatsing:

Nath82: 22 maart

Sandra: w.s. 25 maart

Testen:

ben net terug van de punctie 14 follikels aangeprikt maar helaas maar 6 eicellen nu hopen op een goede bevruchting zodat ik donderdag een tp mag hebben

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden