Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

Lieve Pippe, dat het zo loopt is zwaar frusterend en om immens boos en verdritig van te worden maar pijnig jezelf niet met de vraag waar hebben we dit aan verdiend....nergens aan, dit verdient niemand!!! het is alleen van zoveel factoren afhankelijk en een dergelijk bericht verwacht je al helemaal niet uiteraard!!! sjonge jonge......inderdaad, waarom wordt het niet gecekt van te voren!???

maar zoals ik het nu begrijp is de poging wel doorgegaan alleen met mindere kwaliteit zaad? Nu is het wel zo, en ik wil de boel niet bagetaliseren maar daar is nog een grote vorm van nuance in de kwaliteit van het zaad....stel de telling is veel minder.... de grens voor IUI is toch 10 miljoen? en in hoeverre bekijken ze het zaad echt goed, ik bedoel, hier in NL hebben we tal van testen gehad en alle 8x (in een tijdsbestek van 5 maanden) was de enige conclusie; Tese....nou het tegendeel is bewezen, de 4 keren dat er in Brussel en DD zaad is ingeleverd was het iedere keer direct bruikbaar....

MIsschien helpt het je als je de kliniek terugbelt en vraagt wat die term nu inhoudt? misschien minder slecht als dat het nu voor je voelt? sterkte lieverd!

Lala wat klink je ontzettend sterk, knap dat je er op deze wijze in kunt staan, tuurlijk dat van die rust kan ik me erg goed voorstellen hoor maar toch, top van je!!

en inderdaad, geen bericht is goed bericht, veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

hihi Gek genoeg weinig spanningen. Laatste keer nu, na morgen is het hele proces over, klaar. De komende 14 dagen dan "er nog mee bezig zijn" vanwege de utrogestan, maar voor de rest niet.

En het klopt eigenlijk wel, dit voelt goed.

Gisteren mn laatste wijntje gedronken en geproost op een goede ontdooiing en TP en dat ze t gezellig mogen hebben in mn baarmoeder. En dan maar hopen dat t inderdaad mn laatste wijntje was voor minstens 9 maanden. hahaha

En zo niet: dan is t ook goed. Tuurlijk zullen er zware dagen zijn, en nog flink wat traantjes, maar het is goed. Ik/Wij hebben het idee dat we er alles aan gedaan hebben. Het is bijna voorbij. En dat is gek genoeg een goede gedachte.

Maar: vraag het me morgen nog maar eens! hahaha

Ik weet wel dat ik sinds ik gisteren terug kwam van Düsseldorf er een "berustend" gevoel aan over heb gehouden.

Heel maf!

Ik kan nu écht vanuit mijn hart zeggen dat het goed is. Morgen wordt hoofdstuk "zwanger worden in ziekenhuis" afgesloten. Ik hoop dat het hoofdstuk "naar t ziekenhuis voor zwangerschap te checken" dan opengeslagen kan worden, en zo niet dan kan het hoofdstuk "verder gaan zonder kinderen" opengeslagen worden. Maar dit hoofdstuk wordt nu afgesloten. Alle pagina's zijn gelezen, info zit in ons hoofd en hart, en heeft ons sterker gemaakt. We zijn ook klaar voor de volgende hoofdstukken, welke dat dan ook worden.

Het is dat Peter morgen mee moet voor een formuliertje te tekenen, maar hij had deze ronde helemaal geen inbreng. Alles was al gedaan zeg maar. Hij had zijn contributie al gedaan hiervoor. We zitten nu weer op t zelfde niveau. Staan aan dezelfde stoeprand, naast elkaar. En dat is ook goed.

Dus, al met al: met ons gaat t goed!

Geplaatst

Lala ik vind je echt zo ongelooflijk positief overkomen. Echt, ik vind dat zo fijn om te lezen. Hoelaat moeten jullie in DD zijn morgen?

Babeth, ik heb eerlijk gezegd helemaal geen idee. Het zal ook niet te slecht zijn, ik neem aan dat ze de poging dan níet door laten gaan. En ik weet ook alleen de % van (ik geloof) het bewegende zaad. In de eerste donatie, was het 50-80% variërend. En 76% in de poging dat het raak was. En de laatste 3 pogingen 'slechts' 28.. En nogmaals, Ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor.

Geplaatst

Pippe, wanneer stop je met verontschuldigen? Volgens mij nergens voor nodig!

En als je naar t topic kijkt, we kennen elkaar al MINSTENS 1 jaar nu. Volgens mij moet dit best gezegd kunnen worden en snappen we ook met welke bedoelingen dingen gezegd worden. Maar ik snap dat je, zeker voor IUI waar t belangrijk is, de kansen zo hoog mogelijk wilt hebben. Ja, ik kan begrijpen dat je kwaad bent en verdrietig. Ik had datzelfde gevoel bij poging 1, waar achteraf het misschien beter was geweest geen punctie te doen.

We moeten morgen om 9.45u in DD zijn. Dus iets voor 9 vertrekken, zal wel half 9 worden, ik weet niet hoe druk t gaat worden met de vakanties nu. Weet iemand of Duitsland al vrij is? (Niet dat t uitmaakt want wij rijden dan Duitsland in, en de duitsers Duitsland uit).

Hoe dan ook: we wonen dicht bij genoeg om niet zo heel lang te rijden. Scheelt ook weer stressen hoor!

PS: ik verbaas mezelf ook een beetje dat ik zo rustig en positief ben. Had ik zelf ook niet verwacht, maar....... hey...... je hoort me niet klagen!

Geplaatst

ohhh lieve PIppe, je stoon niemand voor het hoofd hoor, tenminste mij niet!!!

ik zou het alleen ontzettend jammer vinden als je door het summiere bericht van het ziekenhuis zoveel positiviteit kwijt bent, nee je hoeft je echt niet te verontschuldigen.

Weet je, oke, jullie hebben dan 2 baarmoeders zoals je het zelf al aangaf maar jullie lopen weer tegen andere problemen aan...het is bij iedereen hier wel iets en juist dat is ook zo fijn dat we dat hier kunnen delen met elkaar.

wat de telling betreft, inderdaad minder dan die keren daarvoor maar wat je zelf zegt, als het echt niet goed zou zijn zouden ze niet doorgaan dus hij zit sowieso boven de minimale grens.

ik duim voor jullie!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Nee, helaas! Hoewel...... hahaha

Nee, ik heb 2 weken gepland in september, manlief heeft heel weinig vrije dagen over, en nog heeel veel klussen te doen thuis. Dus hij gaat vrijaf nemen zodra hij weer wat achter elkaar kan doen. En het weer misschien wat mee gaat helpen. De klussen die er nu liggen zijn echt buitenklussen. Oprit beklinkeren, schutting plaatsen e.d.

Maar ik vind het ook niet erg. Voorlopig werk ik 4 dagen in de week, en dat is wel lekker. Ik heb buiten mijn vakantie om nog 2 weken aan verlofdagen over, ik denk dat ik die lekker bewaar voor als ik er zin in heb. Gewoon telkens een dagje of paar daagjes vrij. Vind ik wel lekker. We gaan ook niet weg. De 4 hondjes kan ik moeilijk in een pension doen. Niet dat het onmogelijk is, maar ik heb liever een andere oplossing. Wel had ik met manlief de afspraak dat we 1x in de 5 jaar samen een "grote" vakantie zouden doen, dus dat zou dit jaar zijn. Maar dat zit er gewoonweg niet in dit jaar. Misschien volgend jaar.We zien wel.

Geplaatst

Babeth, we moeten ook proberen positief te blijven, maar je weet hoe moeilijk dat ooit kan zijn. Gevoelsmatig krijgen we meer negatieve berichten en uitslagen dan positieve. Oke, die van gisteren was erg onverwacht en heel posititef, en dat ben ik dan alweer vergeten na het bericht van vandaag. :omg: Het zou nu moeten voelen als een kans die eigenlijk al verkeken was. En ik wéét dat wel, alleen mijn gevoel en verstand zitten niet op een lijn. En dat is soms heel frustrerend.

Hoe is het met jou Babeth? Het aftellen is nu echt begonnen he. Ben je er klaar voor? Voor zover je er klaar voor kan zijn?

Geplaatst

Begrijpelijk hoor Lala. Het is voor je gevoel misschien ook niet fijn om de honden naar een opvang te brengen. Vooral je nu net een nieuw hondje hebt. En een paar keer een aantal dagen is ook heerlijk toch! Wij moeten ook nog even wachten. Op de dag dat we 1 jaar getrouwd zijn gaan we naar Portugal. Ik ben al lang aan het aftellen!

Hoe staat het eigenlijk met je creatieve plannen? Of zijn ze even opzij geschoven?

Geplaatst

Ja, die plannen zijn even aan de kant geschoven. Eigenlijk moet ik daar weer aan beginnen, maar ik heb de rust (en creativiteit) nog even niet gevonden. Dat zal wel komen weer. Nu wordt eigenlijk elke vrije minuut besteed aan mannie helpen met klussen. Komt wel weer, ik heb zelf gemerkt dat ik tijdens de kortere en donkere dagen er veel meer aan doe. Waarschijnlijk omdat het dan te slecht weer is om wat anders te doen. hahaha

En die vrije dagen worden denk ik wel ingezet voor de crea-bea dingen. ;-) Komt wel goed daarmee!

Geplaatst

hai Pippe

we zijn er klaar voor hoor, dwz. alles is gereed en we kunnen zo vertrekken indien nodig maar vooralsnog is alles lekker rustig.

de positiviteit terugvinden is inderdaad niet altijd even makkelijk en op de een of andere manier hakt een negatief bericht er net weer wat harder in lijkt wel.....vreemd hoe we in elkaar zitten maar ja, de duur van het traject speelt ook mee natuurlijk..

:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Jeetje wat druk hier

Pippe en Lena het zit jullie ook niet mee dames maar hou hoop ze zouden het echt niet door laten gaan als ze er helemaal geen kansen in zagen. En misschien hebben jullie juist geluk bij minder zaad.

Ik duim in elk geval voor jullie en wil jullie een dikke knuffel geven.

Lala wat klink jij sterk moet jij trouwens morgen voor de tijd niet bellen of ze verder gedeeld zijn?

Dat moest ik namelijk wel bij de cryotp dus misschien een tip.

Heel erg veel succes in elk geval ik duim ook voor jullie

Babeth wat fijn dat alles klaar is maar ook wel erg fijn dat alles nog rustig is lijkt mij.

Jullie meisje zal nog wel heel erg op haar gemak zitten in jou buik.

Zoe tijdje niet gezien hier hoe is het met jullie?

Bianca ik las net een niet zo.n mooi iets op je hyves betekend dat dat het niet goed ging in het zh?

Echt je krijgt er toch een punthoofd van wanneer is het geluk nu eens aan de goede zijde?

Meid ik denk aan je en wil je even een dikke knuffel geven

Lieve Wish dank je wel dat je trots op me bent

Hoe voel jij je?

Gaat het goed met die kanjer van jullie?

Hoe staat het met het kamertje je zult wel al een eind op weg zijn neem ik aan of niet?

Kimmie hoe is het met jullie?

Hier gaat het verder goed heb mijn auto even naar de garage gebracht want de lagers waren kapot en er kwam me toch een kabaal uit echt het horen zien verging ons en aangezien we over 1,5 week naar Brabant moeten wil ik dat de auto in orde is. jeetje wat klinkt dat al dichtbij over 1,5 week al ik maar zo dat we er een goed gevoel bij hebben.

Fijne avond allemaal ik ga lekker op de bank met de beentjes hoog samen met mijn vriend want we zijn eindelijk een keer samen een avond thuis heerlijk lekker wijntje erbij haha.

Geplaatst

lieve Bianca

ik zag dat jouw naam met uitgerekende datum nog steeds in het lijstje stond van augustus, ik wilde je laten weten dat ik het ge-update heb, is al lastig genoeg!!!

nu lees ik net dat het gesprek in het zkh niet zo goed was??? oghhh meid

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vanmorgen een gesprek gehad.Ik had zoals gewoonlijk gehoopt dat ze al onze vragen konden beantwoorden maar helaas.

Het gesprek liep natuurlijk weer anders als ik had verwacht.

Dr jansen begon meteen over die poliep die gezien was met de hsg.Deze moet verwijderd worden.Dus weer een laproscopie.

Dan word gelijk de endometriose verwijderd en waarschijnlijk gekeken naar mijn linker eileider.De Poliep word op kweek gezet en hoop zo dat dit goed aardig is.Hij zei ook dat de kans klein was dat de poliep kwaard aardig is maar goed wij behoren in dit traject altijd tot de kleine groep mensen.

Schrok hier best wel van omdat ik de laproscopie in 2006 heel heftig vond.Aangezien ze toch verklevingen weg branden.Heb dus gevraagd om een opname dat deden ze in Gouda dus niet.Dit vond hij geen probleem.

Verder moet ik op cyclus dag 21 weer uitgebreid bloedonderzoek laten doen 2x in 1 ochtend bloed laten prikken.Geen idee waarvoor.

Het positieve is dat ik een goede eisprong heb en veel eicellen heb.

Toen kwam de zaaduitslag en wat bleek deze was dus ook niet al te best.Er waren zowel in de opzwem test als in de uitgebreide test teveel witte bloedlichaampjes te zien.

Oftwel veel ontstekingen in het zaad.Hij verwees Peet door naar een uroloog.Peet schrok hier best van omdat hij het onderzoek niet wilt doen.Werd toen in de auto wel even heel boos en ben heel hard gaan huilen.Het floepte er uit dat als hij het niet zou doen ik bij hem weg zou gaan(erg he)

Dr Jansen vertelde ook dat alle iui behandelingen en ivf/icsi pogingen eigenlijk gewoon nutteloos zijn geweest en je ze net zo goed zo door kon strepen.

Want in 2008 is peet door gestuurd naar de uroloog kreeg hij een antibioticum kuur van een week en daarmee klaar.Volgens dr jansen is dit veels te kort het moet minimaal 4 weken!

Hij gaf aan dat met dit zaad je 3 dingen kon verwachen ,geen innesteling,geen zwangerschap en als je al zwanger werd is de kans bizar groot op een miskraam.

Tja dat hebben wij gemerkt.Omdat er heel vaak chromosoon afwijkingen plaats vinden als er te veel wittebloed lichaampjes aanwezig zijn.

Kortom we zijn er erg van geschrokken en ben even onwijs down.Heel de dag al onwijs verdrietig.

We staan weer aan het begin van alle onderzoeken.Waar eindigt het??? Konden we het einde van de tunnel maar zien.

Zoals het er niet uit ziet zal ik pas wel in Januari weer van start kunnen gaan.Tuurlijk is het super goed van Voorburg dat ze alles willen doen wat kan om onze poging succes vol te laten slagen.

Maar aan de andere kant ben ik zo ontzettend boos op Gouda.Doordat hun niks onderzocht hebben en het zo hebben gelaten hebben wij al onze kansen laten verspillen.

Dus heb ik mijn zorgverzekeraar vandaag een email gestuurd met een klacht over het ziekenhuis.Vind dat er best naar gekeken mag worden.

Al krijg ik mijn pogingen er niet mee terug hopelijk is het een leer voor de volgende patienten die in de zelfde situatie als ik zitten.

Je praat over 3 kostbare behandelingen die een leven voorgoed kan veranderen.En wij vinden dat ze daar wel wat meer mee hadden kunnen doen.

Sorry lieve meiden voor mijn lange verhaal maar het moest me even van mijn hart.Wanneer houd het nu eens op??Zucht....

Lieve Pippe even een hele dikke knuffel voor jou!Die kun jij ook wel gebruiken.

En Lala heel erg veel succes morgen!!!Dit moet gewoon een blijvertje worden!!Ga duimen voor je!

Geplaatst

Jeetje lieve meid, wat een verhaal...

Gelukkig kijken ze in Voorburg veel verder, ik heb er al vele positieve verhalen over gehoord...maar goed, jullie staan weer aan het begin van een onduidelijke weg. Het zijn vele hobbels maar het lukt jullie wel hoor, eerst de poliep en endoverklevingen bestrijden....

Wellicht komt alles ook wat rauw op het dak van je vriend en moet het even bezinken, je uitval naar hem is toch niet vreemd??

Misschien een idee om eens te informeren bij een acupuncturist of die nog iets kan bijdragen aan de situatie bij je vriend, je weet maar nooit?

Veel sterkte lieverd met de vervolgerstappen !!

Geplaatst

Bianca,

Ow jeetje wat een verhaal. Kan me heel goed voorstellen dat het een flink zware pil is om te slikken. Kan me ook voorstellen dat je boos werd op vriendlief. Met alle respect, het enige dat de mannen moeten doen in dit stadium is zaad leveren. Je zou toch verwachten dat ze ook wat harder kunnen en mogen lopen dan ze af en toe doen. Maar goed, dat is mijn mening en ben je niet mee geholpen. Ik hoop dat je verzekering wat voor je wilt en kan doen. Ziekenhuis is zeker ook wat te verwijten. Probeer moed te houden! En goed idee van babeth, misschien kan acupuncturist wat betekenen voor jullie.

Maris, heb niks gehoord van Irma dat ik moet bellen of t ontdooien goed ging. Zal eens zoeken in t DD Topic.

Geplaatst

Lieve Bianca allereerst een hele dikke knuffel.

jeetje het word jullie toch ook niet makkelijk gemaakt ik snap dat je heel erg boos bent op Gouda dat zij niet verder hebben onderzocht (ik ken dat gevoel omdat wij er hetzelfde over denken met Enschede) het is toch niet te geloven. Ik vind het heel erg goed van je dta je een klacht hebt ingediend en ik hoop dta ze wat voor jullie kunnen doen.

Dat er eerst naar de poliep en endo gekeken moet worden snap ik hoe moeilijk dat ook moet zijn dat je weer moet wachten, maar het moet natuurlijk wel optimaal zijn om jullie wondertje in te laten groeien.

Dat je boos bent geworden op je vriend snap ik helemaal ik zou het ook niet leuk vinden als hij zo zou reageren en gelukkig heeft die van mij alle onderzoeken zonder commentaar door staan en hij zegt zelf ook dat wanneer dat alles is dat het niks voor stelt in vergelijking met wat wij vrouwen moeten doorstaan, maar goed ik hoop dat je daar samen uitkomt en dat hij wel naar de uroloog gaat.

Meid hou hoop en ik denk aan je (ookal heb je daar nu niks aan)

Lala ja ik weet het ook niet maar ik weet wel dat ik moest bellen over de deling en dat ik dat onderweg heb gedaan omdat we pas vanaf 8 uur konden bellen en toen waren we al onderweg. Ach en anders bel je gewoon kan nooit geen kwaad ja.

Ik heb net eens even op het topic over geertgen http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13280-Geertgen-te-Elsendorp/page13 gekeken en ik moet zeggen dat ik best schrok van wat ik daar allemaal las. Het schijnt dat ze niet meer met Genk doen maar met DD en nu is dat niet zo erg maar wij gaan juist daar heen omdat de kosten in DD zo hoog liggen. En daar komt nog bij dat ze het zaad van mijn vriend dan eerst gaan invriezen voordat ze gaan bevruchten echt dat staat ons wel zo tegen. Ik ga maandag direct met hen bellen om uitleg want als het zo is dat ze eerst gaan invriezen gaat het hele feest niet door en bel ik met Utrecht om daar een afspraak te maken.

Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot wie geen keus heeft met invriezen, ik ben ook heel blij dat het kan maar dit is niet wat wij willen en ook niet nodig vinden.

Bah nu zit ik alweer helemaal in de rats en ben ik bang dat het hier ook weer langer gaat duren bah begin er goed de balen van te krijgen maar ja ik moet geduldig tot maandag wachten, of zou ik morgen ook kunnen bellen want volgens mij zijn ze er wel 7 dagen per week of niet?

Geplaatst

Oe maris, dat weet ik niet of geertgen nu met DD in zee gaat. Je kunt bellen, als er niemand is, kan je alsnog maandag bellen toch?

Ik ga morgen ook even bellen, wel zo handig ;)

Geplaatst

Dank je kun je beter wel doen ook al ga ik ervan uit dat je net zulk nieuws krijgt als ik toen dat ze mooi verder gedeeld zijn en dat je morgen lekker mag gaan broeden.

Heel erg veel succes morgen ik duim b°voor jullie

Ja ik denk dat ik morgen ook eens ga bellen. Had toevallig vanmiddag de papieren in orde gemaakt voor geertgen om ze morgen naar de brievenbus te brengen maar daar wacht ik nog even mee tot na het telefoontje

Geplaatst

Maris ik snap Goed dat je dat liever niet hebt.

Destijds opperde ze bij ons om hier een tese te laten doen, het zaad wordt dan ook ingevroren en later de punctie...

Om die reden kozen wij voor Brussel, daar wordt de tese direct voor of na de punctie gedaan en dus vers zaad!

Dr. Cuypers, die nu bij GG werkt begreep Goed dat wij daarom voor Brussel kozen.....juist omdat het zaad problematisch was en dan nog invriezen en ontdooien.....

Ik ben benieuwd wat er uit het tel.gesprek komt, succes!

Geplaatst

Bianca, ik schrik enorm van je berichtje. Wat heftig zeg..

Ik weet niet zo goed wat ik nog kan aanvullen op wat babeth,lala en maris al hebben gezegd. Ik wil jullie echt een hele hele dikke knuffel geven. Echt, ik heb er gewoon kippevel van. Als je net te horen heb gekregen dat de vorige pogingen al kansloos waren.. Heftig. En wat zo ontzettend klote! Ik denk aan jullie!

Geplaatst

Lieve Bianca,

Dit is enorm schrikken!! Wat een heftig bericht hebben jullie te horen gekregen. Nu gaan proberen om hiermee om te gaan.

Dat je door alles en de reactie van je vriend 'uit bent geschoten' met je woordkeuze is naar mijn mening begrijpelijk.

Maar blijf aub met elkaar praten en geef elkaar steun! Zodat je dicht bij elkaar kan blijven staan!

Hoop dat dit jullie zal gaan lukken en dat het jullie samen sterk zal maken!

Goed van je om een mail te schrijven naar de zorgverzekeraar. Het lucht op en ze weten van de situatie.

Misschien dat je dan wel vergoeding krijgt voor voorgaande pogingen?

Heel veel sterkte!!

Pippe,

He bah, nu maken jullie dit weer mee.

Maar......Wederom ga ik super hard voor jullie duimen en aan jullie denken!!

Lala,

JOEHOE, morgen een tp van hopelijk 2 toppers!!

Meid, wat heb ik respect voor je!

Kreeg tranen in mijn ogen toen ik je bericht las. Dat jij/jullie er 'klaar voor zijn' om aan een volgend hoofdstuk te beginnen en het andere hoofdstuk af te sluiten.

Pffff, nu ik dit hier schrijf krijg ik weer traanogen en kippenvel.....

Eerst morgenvroeg op naar DD. En wat gun ik jullie dat jullie kunnen beginnen aan het hoofdstuk 'Eerste echo na positieve test'

Hier alles oké!

Al vind ik het wel 'lastig' om me hier te melden met zaken rondom mijn zwangerschap.

Maar Maris, om op jou vraag te reageren.

Het kamertje is klaar. Het wandrek nog boven de commode ophangen. (daarna zal ik eens foto's op hyves zetten)

En Lala, het werken gaat me nog goed af. Werk nog steeds full-time en hoop dit vol te blijven houden tot aan mijn verlof.

Heb ontzettend aardige collega's die me helpen bij bijv. het opruimen van een volle vuilniszak. Ik mag niet zwaar tillen en ik hoef geen hulp te vragen, het wordt me gewoonweg uit handen genomen.

Echt zo lief van ze!!!

Ik geef ook vaak aan naar mijn collega's dat ik ze enorm waardeer en bedank ze hiervoor!

Geplaatst

2 stuks terug! Kon bellen, maar pas vanaf 9 uur. We waren er al bijna ;) Irma heeft t toch even nagekeken, en we kregen er 2 terug. 1 3 cellig, andere 5 cellig. Ook van deze arts geen utrogestan nodig. Met manlief overlegd en gezien het geen kwaad kan hebben we besloten dat ik die 8 euro toch ga investeren. Hihihi de eerste 2 bollen zitten er weer in.

Wish, ga rustig door hoor met lekker te vertellen over je zwangerschap. Ik wordt er alleen maar vrolijk van, dus voor mij hoef je niet te stoppen.

Xxx

Dikke knuffel allemaal! Ga vandaag maar aan de was beginnen ;)

Geplaatst

Wauw Lala, een 100% procent score! Wauw! Doe lekker rustig aan de aankomende tijd (maar wel genoeg zodat je ook wat afleiding hebt ;-) ) en dan ga ik gigantisch voor je duimen. Dikke knuf!

Voor iedereen een dikke knuffel. Heb een beetje weinig tijd op het moment. We hebben ons droomhuisje gekocht! In gedachten heb ik het al ingericht maar zijn nu dus op zoek om die gedachten ergens te vinden haha.

Ik lees wel mee hoor, Pippe meis, doe je verhaal hier vooral. Daar zijn we voor.

Bianca, jee heftig verhaal zeg. Ik hoop het allerbeste voor jullie!

Maris, nog gebeld vanmorgen?

Wish, je gaat goed meid! Gezellig he zo'n buikje? ;-)

Babeth, voelt het al echt als de laatste loodjes of is het nog goed vol te houden? Nog eventjes!

Meiden, fijn weekend allemaal! knuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden