Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Minder Pippe. Matt is sinds moederdag wat lastig. Heeft de hele dag zowat bij de grootmoeders op de arm gezeten. Maandag was t ergst, dacht dat ie telkens op de arm mocht na een keertje huilen. Wordt gelukkig al iets minder. Daarnaast begint bij mij nu het verwerkingsproces. Gaat geen dag voorbij zonder dat ik wel even het niet meer zie zitten(gelukkig maar even). Mannetje begint ook sterker te worden en ook ongeduldiger. Dus borstvoeden is af en toeécht een gevecht. Dat maakt t er niet beter op als je al met twijfels zit of je het wel goed doet. Heb vandaag een kv/kolf dag ingevoerd om even bij te komen. Bv geven kost de laatste tijd gewoonweg even veel energie. Peter slaapt door de wekkers heen dus vannacht om 4 uur moeten katheteriseren ipv middernacht. Ook dat maakt het er niet beter op.

maar mannetje is een lief ventje, toch nog, alles bij elkaar opgeteld en begint steeds meer te glimlachen dat maakt t allemaal een stuk draaglijker. Was meneer een huilbaby geweest, dan was ik nu serieus al overspannen geweest.

Het is ontzettend fijn om te horen dat men respect voor mij/ons heeft dat wet t toch maar mooi doen. Kstheteriseren én bv erbij. Maar dat neemt niet weg dat ik/wij t nog moeten doen. Ik weet dat ik waarschijnlijk de lat te hoog voor mezelf leg en dat ik misschien teveel of te snel wil, maar net als jouw onzekerheid en angst, kan ik daar weinig aan doen. Het komt vast goed, p heeft lang weekend dus kan vanaf morgen ook even meehelpen. Kan ik even bijtanken.

Ben eel enorm blij met mn fietskarretje. :-) en mn kuikens hihihi

en mn mannetje natuurlijk. Zou m niet willen missen hoor. Ondanks alles. Het knuffelen (reactie terugkrijgen) gaat steeds beter en wordt steeds leuker.

Xx

Geplaatst

Och lala toch,

Ik had niet verwacht dat je het zo moeilijk had nu..Jeetje ik schrik een beetje van je verhaal.

Je mag écht écht écht trots zijn op jullie als gezinnetje, hoe je het doet met bv en katheteriseren.

Je hebt de afgelopen weken (maanden) waarschijnlijk in een roes geleefd en nu komt het besef, het verwerkingsproces. Gooi het eruit, daar zijn we voor. We begrijpen het maar al te goed. Het is ook niet iets waar je je voor moet schamen he?! Praten en als je wil even heel hard huilen, misschien dat dat oplucht. Maar ga niet aan jezelf twijfelen hoor. Jullie doen het hartstikke goed, en dat zie je aan de glimlachjes die Matt jullie schenkt.

Hele dikke knuffel!!

:positive energie:

Geplaatst

Schaam me er ook niet voor, maar ik zou zo graag meer energie hebben.

Komt wel goed hoor! Ben t ongeduldige type, zoonlief heeft t niet van een vreemde hoor ;-)

:hugs2:

Geplaatst

Lala,

Het is de eerste weken aanpoten als je een kindje hebt gekregen.

Laat staan als je kindje 'extra zorg' nodig heeft, dan is het allemaal nog pittiger!

Je bent jezelf nog niet, lichamelijk en mentaal gezien. Al die hormonen die door je lijf heen gieren en dan ook de zorg voor je kleintje.

Dit doe je wel met veel liefde en je zou je kleine knul voor geen goud meer kunnen missen, maar dat wil niet zeggen dat het zwaar kan zijn.

En naarmate je meer en meer reactie terug krijgt van je kindje en er echt interactie plaats kan vinden wordt het steeds leuker en leuker.

Ik wil niet zeggen dat het de eerste weken niet leuk is, integendeel. (je snapt me wel)

Pippe,

Wat duurt de dag lang....... Zal voor jullie helemaal zo voelen.

Duimen draaien nog steeds!

Het is droog en het zonnetje schijnt tussen de wolken door.

Ga er even op uit met de kinderwagen, naar de bakker. Grote boodschappen hebben Mijke en ik vanmorgen al gedaan.

Geplaatst

Stan heeft keel ontsteking net nu we voor een paar dagen naar de camping gaan

jasses hij had 39.6 zojuist

van de dokter een kuurtje gekregen en paracetamol maar wat is hij nu zielig

zou willen dat ik t zelf had ipv hij

Geplaatst
Och gerrum pleun,Gaan jullie nu op vakantie? Hopelijk knapt ie snel op!Zitten nu in de wachtkamer... Brrr
Pippe, succes!!!! Duimen draaien !
Geplaatst

Ooh nee toch, wat zielig voor je kleine kereltje!

Lieve Stan, hoop dat je snel beter zal worden.

Dikke knuf, ook van Mijke.

Pippe,

Mijn duimen draaien nog steeds.

Ooooh zit echt in spanning te wachten op bericht van je.

Geplaatst

Pippe mijn duimen draaien, draaien en draaien maar rond hier voor jullie

Pleun beterschap met het mannetje hopelijk knapt hij snel op.

En hopelijk wor dhet iets warmer voor jullie op de camping brrr ik vind het wel zo koud bah vreselijk.

Nou hier vandaag een beetje een mindere dag heb vanmorgen ook weer overgegeven maar goed ben verder niet heel erg misselijk geweest de hele dag gelukkig alleen heel loom en heb hoofdpijn.

En dan moeten we zo ook nog op kraambezoek ze belden net al of we ook een half uurtje later konden komen want ze moesten nog eten en de baby (zoals hij zelf noemde) moest nog gevoed worden maar goed ik ga straks mijn vrolijke gezicht maar op zetten hihi ben wel benieuwd of hij een jurkje aan heeft hihi

Geplaatst

Gadsie, net nu het zo goed ging heb je over moeten geven. Meteen na het opstaan of later in de ochtend?

Misschien toch wat te veel gedaan?

Ook ik ben vandaag erg loom en heb ook hoofdpijn.

We snakken volgens mij allemaal ook naar een lekker zonnetje!

Nou ja, 'de baby' heeft ook een naam hoor.

Wij hebben op een gegeven moment niet meer zo vroeg in de avond bezoek afgesproken.

En op ons kaartje hadden wij 21.00u gezet, zodat we nog een rustige avond hadden.

En dan nog heb je mensen die langer blijven zitten.

Zelf ga ik altijd een klein uurtje op kraamvisite, lang genoeg om te kletsen, het wondertje te zien en dan naar huis zodat de kersverse ouders ook rust hebben.

Hahaha, misschien een blauw jurkje?

Geplaatst

Ja was ook te mooi om waar te zijn dat het zo goed bleef gaan maar goed ik denk inderdaad dat ik iets te druk was want het was later op de ochtend moest ook werken vandaag dus een combi van denk ik

Ja ik vond het ook heel raar dat hij zelf zei 'de baby' ik dacht je hebt het over je zoon hoor ook al is hij nog maar net geboren maar goed zij zijn altijd al apart geweest.

Wij blijven ook zeker nooit langer als een uurtje hoor moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om daar langer te zitten hihi misschien gaan we daarna nog even naar mijn schoonouders ik was namelijk de echo's van vorige week de vorige keer vergeten en die wou ze nog even zien die met het geslacht staan gelukkig op ubs dus die krijgen ze niet te zien hihi.

Geplaatst

Lieve Pippe en Lena nogmaals wat een super goed nieuws jullie kanjer doet het super met rond mijn verjaardag krijgen jullie ook eindelijk het langverwachte wondertje. Wij gaan dit jaar mooi eindigen.

Hier vanavond ons neefje bewonderd en ja het is een heel mooi kereltje om te zien en nee hij had geen jurkje aan hihi

Ze hebben vanavond ook al meer gezegd tegen mij dan dat ze gedaan hebben sinds ik zwanger ben wel typisch maar goed ze moeten maar doen.

Mijn schoonouders reageerden wel precies zoals we allemaal al bang voor waren en dat is dat eindelijk de stamhouder van de familie geboren is en dat hij ook nog eens vernoemd is naar mijn schoonvader oh hij was zo trots zei mijn schoonmoeder en dat snap ik helemaal maar het probleem is nu dat ze nog 3 kleinkinderen meer hebben en nog 1 onderweg en die zijn niks meer want die 3 hebben niet de familie naam en die van ons word een meisje (weten ze nog niet) en zij hebben meer met jongens aangezien ze naar mijn nichtjes ook niet omkijken.

Maar goed ik maak me er niet zo druk meer om ik weet namelijk dat ons meisje bij ons meer dan welkom is en dat mijn familie super trots zijn dat ze een kleindochter/nichtje krijgen.

Maar goed genoeg geklaag ik ga maar eens naar bed en hoop dat ik morgen weer iets beter te pas ben

Welterusten allemaal

Geplaatst

Oh wat fijn Pippe :-)

Hier alles goed gisteren dagje Efteling gedaan en daar mag ik nu voor boeten maar goed de dag was geweldig :-)

Geplaatst

Pippe en Lena,

Ook hier wil ik jullie laten weten dat ik een gat in de lucht ben gesprongen toen ik het berichtje las dat alles in orde is met jullie grote wonder!!

There's a smile the world has never seen

just waiting to be shared

There's a song the world had never been heard

just waiting to be sung

There's a heart the world has never known

just waiting to be loved

There's a miricle just waiting to be born

just waiting to be yours!

Maris,

Dat voelt wel wrang denk ik, als je weet dat ze 'meer' met jongens hebben.

Maar ach, misschien veranderd dit wel als jullie kleine meisje geboren is, wie weet.....

Dikke knuf!

Wow, je bent vandaag al over de 17 weken heen!

Kimmie,

Leuk dat jullie naar de Efteling zijn geweest.

Dat zal Levi wel helemaal te gek vinden!

Jullie hebben mooi weer gehad.

Jammer dat je hier nu last van hebt, sterkte!

Geplaatst

Kimmie wat leuk de efteling daar ben ik al lang niet meer geweest zal ook nog wle even duren voor ik er weer kom. Is zover rijden voor ons

Maar wel jammer dat je de dag erna zo'n last hebt hopelijk zakt het snel weer af

Wish ja is raar maar ach ik ben nu na 10 jaar die mensen wel gewend en ze moeten maar doen en vinden wat ze willen

Mijn schoonmoeder was hier vandaag nog even en heeft mij direct even de keukenkasten schoon gemaakt wou ze per se aangezien ik weer aan het overgeven was vanmorgen. En mijn schoonvader heeft samen met mijn vriend de tuin gedaan, de dakgoten schoongemaakt en de ramen boven gelapt dus ik ben helemaal blij

Ja ben alweer 17 weken geweest het gaat wel hard nu hoor gelukkig kan niet wachten tot de 20w echo lekker weer kijken naar ons meisje

Was trouwens nog wel bijzonder vanmorgen bij de fysio ik kan daar namelijk nog net op de buik liggen haha en toen ik daar lag met een warme pakking in de nek (onderin de rug was niet goed) begon ons meisje ineens echt heel duidelijk te schoppen zo duidelijk had ik het nog niet eerder gevoeld dus ik dacht misschien voel ik het ook nu wel aan de buitenkant en ja hoor ik heb het gevoeld haha en dat bij de fysio.

Hoe is het met de andere dames?

Ik ga lekker met de beentjes hoog op de bank morgen gaan we de babykamer leeg halen en misschien een begin maken met schilderen we hebben gisteren verf gehaald dus we kunnen lekker los gaan haha

Fijne avond dames

Geplaatst

Heerlijk is dat om je kleine meisje te voelen bewegen.

Daar genoot ik elke dag van!

Ik had toen ik Mijke begon te voelen pas echt door dat er een wondertje aan het groeien was.

Die bevestiging is heerlijk!

Pippe,

Fijn dat het goed met jullie gaat.

Al wat dingetjes durven kopen voor jullie wondertje?

Of een kleinigheidje voor elkaar?

Wanneer hebben jullie een afspraak bij de verloskundige? Of gaan jullie nog een keer naar Geertgen?

Ik heb afgelopen 4 dagen gewerkt. Was wel pittig.

Vooral omdat we mbt het personeel onderbezet stonden. Inval kwam niet opdagen, een keer inval die niks kon doen dan eten en drinken geven aan de zorgvragers omdat ze gevallen was en nu een scheurtje in haar spaakbeen heeft en 2 scheurtjes in de ribben.

Ben natuurlijk blij met alle hulp die we dan krijgen, maar hier heb je dan niet veel aan.

Ach, het zit er weer op en nu ben ik 4 dagen vrij. Genoeg te doen daar niet van.

Geplaatst

Geduld, dát moest ik hebben. Het is gelukt!

Hier alles goed Wish. Nog niets durven te kopen. We hebben volgende week woensdag eerste afspraak VK. Dezelfde als de vorige keer. Ze waren ons nog niet vergeten, ook al hadden we eigenlijk alleen de intake maar gehad. Ze hadden veel aan ons gedacht en waren blij te horen dat het weer gelukt was. En ze snapte onze onzekerheid. Gisteren nog een echo gehad omdat er toch weer wat verlies was. Maar hij/zij was nog goed aan het groeien!

Heb je nog plannen Wish, voor de 4 vrije dagen? Buiten de huishoudelijke klusjes? :happy:

Ik herken de onderbezetting verhalen van Lena ook. Heel vervelend is dat. (soms) Nu lekker genieten! Het wordt zomers weer.

Geplaatst

Pippe ik zie de ticker wel hoor leuk leuk eindelijk heb je hem er ook staan voor jullie wonder

Wish ja heel bijzonder daar geniet ik echt heel erg van ondanks dat ik me op het moment echt weer minder voel ik geef weer regelmatig over maar ben bang dat dat van het warmere weer komt en heb heel veel hoofdpijn en rugpijn maar goed vrijdag moet ik naar de arbo kijken wat die ervan zegt.

Het liefst blijf ik zo werken en niet meer als deze 2 dagen want dat is me nog te veel.

Maar jeetje 4 dagen werken en dan ook nog met weinig personeel nu lekker uitrusten de komende dagen en genieten van je mooie meisje.

Oh ja ik heb gister mijn neefje ook voor het eerst vast mogen houden wat klein is dat he oh dan kan ik niet wachten tot ons meisje er is.

Mijn schoonzus en zwager praten nu trouwens wel tegen ons meer dan dat ze gedaan hebben sinds ik zwanger ben dus misschien draaien ze eindelijk bij.

Ik maak me er in elk geval niet druk om

We hebben zaterdag ook een andere auto gekocht een renault scenic dus lekker veel ruimte en iets hoger voor de rug heerlijk

Hoe is het met de rest?

Fijne dag allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden