Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

PS: vandaag 4 kuikentjes gezien. 3 bruine en 1 gele :D

Nou maar hopen dat ik de kippen snel achterna ga en ook voor nageslacht ga zorgen hihi

Ga je voor vier? :smokem2:Sorry grapje. Flink klussen nu het is vruchtbaar daar bij jullie wie weet ga je de kippen achterna, meis ik hoop het zo voor je.

Knuffel van Shanna

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wish

Heeee superrrrr dat jullie nog een eskimootje hebben :eskimo:

Dat is wel goed nieuws zeg! Laat dit nou een wonder gaan brengen bij jullie.

@lala

Ja mijn man klaagt ook niet hoor haha!

Ik was bang dat ik ook een kreng zou worden met die hormonen. Met de Clomid 8 jaar terug was ik gewoonweg een draak voor mijn omgeving.

@Babeth

Helemaal waar hoor dat je hier wel steun krijgt. Maar hier snappen ze je ook beter. Kan me wel voorstellen dat mensen die er niet mee bekend zijn het niet helemaal begrijpen, maar inlevingsvermogen is bij veel mensen ook vaak zoek. Dat merkte ik ook destijds na de miskramen. "Ach het was toch nog niks" of "Dan zal het wel niet goed geweest zijn. Je wilt toch ook geen ongezond kind? Wees blij dat de natuur het oplost", zeiden ze dan bijvoorbeeld.....:crafty:

Gisteren kreeg ik nog een asociale moddergooi mail van mijn schoonzus. Leek of mijn ouders het hadden geschreven, dus ze zal wel zijn omgepraat. Stonden heel rare dingen in en ik heb er toch op gereageerd. Alleen ik gooi niet met modder, maar strooi op een keurig nette manier im ABN met feiten.

En aangegeven dat het voor mij zo afgehandeld is en ik er geen woorden en aandacht aan wil verspillen. Er zijn belangrijkere dingen en mensen.

Hoop inderdaad dat 3 x scheepsrecht is en er een derde keer eens wat gaat gebeuren.

@Maris

meis ik hoop dat je gevoel je misleidt en je gewoon zwanger bent. Misschien was het toch nog te vroeg voor een test. Dat kan he! Ik zou ook niet kunnen wachten hoor. Heb ruim 90 testen liggen.... oeps... nee hoor ik verkoop ze vandaar. Maar de moed nog niet opgeven hoor!!!!!

Dubbel dat je oom en diens vrouw een kleine verwachte, maar misschien is dat juist een goed teken dat het voor jullie ook gaat komen. Ik heb ook moeite met nieuwe zwangerschappen hoor. En volgende week een kraamfeest. HAd al een cadeautje gebracht in het ziekenhuis ff snel en ik ben mondeling uitgenodigd voor het feest, want een kaartje hebben we niet gekregen. Vond ik niet zo leuk. Maar mijn man moet werken zaterdag en ik verzin een smoes want ik heb daar echt geen zin in. En tja familie.... je vrienden kun je tenminste kiezen.

Blijf :duimen draaien: voor je tot je volgende test over een paar dagen.

@Shanna

Wow!!!! Gefeliciteerd met je zwangerschapsbevestiging. :wav:

Bijzondere datum om uitgerekend te zijn trouwens. Wordt het een 2010 of toch 2011 kindje....

Geniet ervan en plasze voor het goede doel. Neus dicht want die flessen stinken raar.

Meiden fijn weekend!

Monique

Geplaatst

Dank je wel lieve dames.

Ik ga zeker dinsdag nog weer testen en hopen dat het dan positief is. Het nadeel is ook dat die bollen mijn ongi tegen houden dus daar kan ik het ook niet aan zien. Maar we wachten gewoon weer verder af tot dinsdag.

Geplaatst

Hier nog niet ongesteld, normaal altijd de 7e of 8e.. Ook nog helemaal niet het gevoel. Hebben meerdere dit gehad nu hun IVF behandeling?

Geplaatst

Kimmie,

Je menstruatie kan later komen doordat je een ivf/icsi behandeling hebt gehad.

Normaal heb ik een cyclus van 30 dagen en na een icsi is dit een keer 35 dagen geweest en 37.

Je lichaam is wat in de 'war' door de medicatie.

Succes!

Geplaatst

Ja dat heb ik wel gehad en me menstruatie was vorige maand wel prima, maar nu echt niet.. En net nu je erop zit te wachten!

Geplaatst
Ga je voor vier? :smokem2:Sorry grapje. Flink klussen nu het is vruchtbaar daar bij jullie wie weet ga je de kippen achterna, meis ik hoop het zo voor je.

Knuffel van Shanna

Hahahahaaa.........nee, 2 is zat!! Er zijn inmiddels 5 kuikens te zien. Laatste telling: gistermiddag. Denk dat t inmiddels meer zijn.

Flink klussen? Zal wel willen :hussy:, maar ik zit braaf te wachten tot mn volgende ongi. (ik ben al vanaf dag 22-23 aan t vloeien, maar veul minder dan mn ongi, dus even wachten om te zien wanneer ie nou écht doorbreekt :tard:.....raar ding toch....t menselijk lichaam)

Geplaatst

Maris: Morgen kan je weer testen. Hoop dat je t weekend goed bent doorgekomen, en dat morgen er een positieve test uit komt!

Kimmie: mijn menstruatie is ook wel eens weggebleven na een IVF poging. Geduld hebben of t ziekenhuis bellen als je te erg ongerust bent. Succes in ieder geval!!

Geplaatst

Dank je wel lieve Pippe mijn duimen draaien ook volop voor jullie.

Ik heb er niet veel vertrouwen meer in bij ons, maar wie weet gebeurt er een wonder.

Geplaatst

Hoi meiden

Hebben jullie dit weekend en vooral de moederdag goed doorstaan. Ik ben flink verwend door mijn grote zoon met een ontbijtje, mooie klimplant, kaart, tekening en op school gemaakte servethouder. Van mijn man kreeg ik een terrasverwarming, omdat hij me een goede moeder vindt. Heel lief allemaal.

Maar ik besef me ook heel goed dat het voor veel vrouwen een pijnlijke dag kan zijn. Kan me voorstellen dat die dag toch een beetje dubbel of moeilijk is als je zelf geen moeder bent of als je met veel familie bij elkaar bent en de zwangerschapsverhalen of baby's van anderen mag aan horen en zien.

Voor mij was het alleen maar vreemd dat ik niet meer naar mijn eigen moeder hoef.

@Maris

Ik hoop met heel mijn hart dat je morgen toch een positeve test hebt.

Blijf duimen draaien voor je.

Geplaatst

Dank je wel Monique.

Het was gister inderdaad een rot dag voor ons. Dit was alweer de 4de moederdag zonder dat er ook maar een vooruitzicht is dat ik zelf moeder ga worden en dat is heel hard aangekomen gisteren toen we eenmaal bij mijn ouders waren. Gelukkig wisten zij dat we zaterdag al negatief getest hadden en leven ze heel erg met ons mee.

Maar mijn schoonouders hebben niet altijd even veel begrip voor de situatie dus die hadden we maar niks verteld en heb ik maar een vrolijk masker op gezet (in hoeverre dat kon) Maar ik ben blij dat het weer voorbij is.

Gelukkig heb jij wel een mooie moederdag gehad met veel leuke cadeautjes. Hopen dat je volgend jaar met 2 kindjes moederdag kan vieren.

Geplaatst

Lala,

Ik ben het met je eens dat het menselijk lichaam een 'raar' ding is.

Wel balen dat je al zo lang aan het vloeien bent!

Shanna,

Super zeg dat je mee doet met mvm!

Succes met de plas in de kan gieten, dat vond ik enorm stinken. Ik heb dit vele jaren geleden geroken.(13 jr) Heb een vast oppas adres gehad en toen die vrouw zwanger was van de derde kon ze niet tegen die lucht dus als ik daar was goot ik de plas in de kan.

Maar, het is voor een super goed doel!!!

Kimmie,

En, is je menstruatie al gekomen?

Hoop van wel, op naar de cryo tp!

Pippe,

Hoe gaat het nu met jullie?

Toi, toi, toi!

Maris,

Kan me voorstellen dat je geen 'zin' hebt in morgen omdat je denkt dat de test negatief zal zijn.

Maar het kan ook echt de goede kant in gaan en dat de test hartstikke, knal positief uit zal slaan!!!!

Je hebt nu gewoon echt te vroeg getest.

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier gaat het redelijk. Gisteren op moederdag is mijn moeder ziek geworden en die ligt nu helaas in het ziekenhuis. Waarschijnlijk is het een longontsteking. Maak me wel zorgen, ben zo bang dat ze iets anders vinden...

Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik nu niet zo bezig ben of deze poging wel is gelukt. :sad:

Dames ik duim voor jullie, en als ik wat geruster ben ga ik wat uitgebreider op iedereen in.

Geplaatst

Lieve Pippe,

Wat een vervelend bericht.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen een hopelijk een spoedig herstel van je moeder!

Geplaatst

@Pippe

Heel veel sterkte. Kan me voorstellen dat je bezorgd bent en nu niet zo met de poging bezig bent. Laten we hopen dat het allemaal goed komt.

@Maris

Sterkte alvast voor morgen met testen. Ik zou erg zenuwachtig zijn denk ik. Hopelijk heb je een goede test.

Kan me voorstellen dat het gisteren moeilijk was. Nu helemaal zo dubbel he. De mensen die je goed kennen zullen je masker wel doorhebben. Niet iedereen is even tactisch maar ook weten veel mensen niet wat ze moeten doen of zeggen. Zeg dan alleen maar dat je het erg vindt voor diegene of een hand op je arm. Meer is niet nodig.

Tuurlijk zou het super zijn moederdag met 2 kindjes ooit te mogen vieren. Dan is mijn mans hartewens ook uitgekomen. Ikzelf ben al gelukkig en bevoorrecht met de zoon die ik al heb. Juist nu een tweede al 10 jaar op zich laat wachten zie ik hem meer en meer als een wonder. En dan te bedenken dat hij zijn geboorte bijna niet overleefd heeft en ze vorig jaar bang waren dat hij 'k' had. Geniet misschien meer van hem dan een andere moeder van haar kind, want hij is echt een wonder.

Hou je taai!

Geplaatst

Hoi dames,

Bedankt allemaal! Alles is weer wat bezonken. Longontsteking en over een paar daagjes is ze weer thuis.

Verder gaat alles zijn gangetje hier. Woensdag zou de menstruatie zich moeten aandienen. Aangezien ze op dag 21 nog geen eisprong had gehad ben ik bang dat de menstruatie ook nog even op zich laat wachten. Maar hopelijk komt 'ie helemaal niet,.. ;-)

Verder begreep ik van de vervangend arts, dat áls wij de cryo's terug laten plaatsen, dat we er ook 2 mogen. Wij hadden eerder begrepen dat dat pas mogelijk was na 2 of meer mislukte pogingen en na een bepaalde leeftijd. Vergeten te vragen. Maar misschien is het niet eens nodig hoor. Wij gaan eerst door met IUI en als dat lukt doneren we de Cryo's. Vroeg me af hoe dat bij jullie zit. Misschien mag het met cryo's wel en met verse niet. Of is het gewoon zelf te bepalen.

Jeetje Monique, dat is ook niet mis. Je hebt al een hoop tegenslagen gehad de afgelopen jaren. Ik hoop voor jullie dat de 3ex de 1e icsci dubbel en dwars goed uitpakt!

Wish, zijn jullie nu aan het wachten op de rode duivels voordat jullie verder kunnen voor cryo terugplaatsing? En zo ja, wanneer verwacht je die?

Maris, we draaien hier overuren voor jullie! Kop op, morgen die mooie positive test. Blijf er in geloven. Zoals vele zeggen, misschien komt de hcg bij jou ook wat later op gang! Een knuffel voor jullie.

Kimmie, Ik hoop dat jullie snel een mooie cryo terugplaatsing hebben. Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen?

Lala, hoe is het met jullie? Is het weer een beetje rustig?

Liefs, Pippe

Geplaatst

Pippe gelukkig dat je moeder over een paar daagjes weer naar huis mag.

Ik heb ook al eelt op mijn duimen voor jullie allemaal haha. Ik heb me eigenlijk nooit verdiept in doneren omdat dat bij ons eigenlijk niet aan de orde is. Ik zou dus niet weten of je cryo's mag doneren.

Geplaatst

Haha. ik voel het wel hoor! Al dat geduim. ;-)

Misschien was mijn vraag/verhaal een beetje warrig. Ik bedoelde eigenlijk dat ik er van stond te kijken dat de arts vroeg of wij niet 2 cryo's wilde laten terugplaatsen ipv IUI. Echter hebben wij besloten om eerst verder te gaan met IUI omdat bij ons eigenlijk alles goed is, en IUI voor ons ook goede kansen biedt. Wij hebben dus nog 2 cryo's in de vriezer, die we willen doneren als IUI bij ons aanslaat.

Wij dachten dat we altijd óf 1 verse óf 1 cryo tp krijgen (dus niet 2 cryo's), ivm leeftijd en meerlingzwangerschappen.

Geplaatst

Nee nog geen menstruatie hier!!! Grrrr

We laten er 1 terug plaatsen, voorals nog geen keuze daarin.. En vind het wel prima, kunnen altijd nog overstappen na 2.

Beterschap voor mams , Pippe!

Geplaatst

Hoi Pippe,

Fijn dat je moeder over een paar dagen naar huis mag!

Yep, aan het wachten op de rode duivels.....

Heb normaal gesproken een cyclus van 30 dagen dat zou dan 17 mei moeten zijn.

Maar nu na de icsi kun je dat niet zeker weten. (helaas kan Kimmie hier nu over mee praten)

Maar ik moet je bekennen dat het wel 'fijn' is om even rust te hebben, zowel lichamelijk dan geestelijk. Even blanco zeg maar.

Niet dat ik er niet mee bezig ben, maar toch anders dan dat je aan het spuiten bent ofzo.

Wij mogen zelf kiezen of dat we en 1 of 2 terug laten plaatsen.

Maakt niks uit of dat het 'vers' of cryo is.

Kimmie,

Super vervelend om te moeten wachten als je door wil gaan.

Kom op meid!!

Ik wacht met je mee, hou stevig je hand vast!!!

Geplaatst

Ja probeer het los te laten, en dat dan me lichaam stopt met me voor de gek te houden.. Maar werkt nog niet..

Ach we zullen even geduld moeten hebben!

Ach als ik nou nog even wacht gaan we wel gelijk op!

Geplaatst

Als je eraan denkt om het 'los te laten' denk je er stiekem nog steeds aan.......

Moeilijk he!

Ik leef met je mee. Moet zelf ook nog maar eens zien wanneer ik ongesteld ga worden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden