Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joehoe Dorine!!! Gefeliciteerd, super zeg. Wanneer ben je uitgerekend?

Esk, Lekker dat het goed is gegaan met Thomas op zijn nieuwe kamertje.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Rome, ik ben uitgerekend op 15 maart .

Esk, wat fijn dat Thomas goed geslapen heeft op z'n nieuw kamer.

Ik moet echt wennen aan het idee dat Wessel de grote broer wordt..haha

Geplaatst

Dorine, gefeliciteerd.

Esk, leuk dat Thomas het goed heeft op zijn nieuwe kamertje.

Nienke, heb je al eens aan een osteopaat gedacht. Bij het zoontje van mijn zusje heeft dat heel erg geholpen.

Hier ook nog een flesje voor het slapen gaan. Mevrouw gaat dat met haar duimpje in haar mond zitten, krijgt een flesje, tanden poetsen, wassen en naar bed. We eten rond 17 - 17.30 en ze gaat om 19 naar bed. Wordt niet meer wakker tot 7 - 8.15. Als ik straks weer ga werken ben ik later en zullen we later eten, dus ga ik dan de fles afbouwen of gelijk laten vervallen. Wat krijgen ze 's ochtends van jullie?

Ben weer begonnen. Ook weer wat. Heb dinsdag uitgangsecho gehad. 2 oude follikels links. Begin maar met de Deca maar nog geen stimulatie en kom over een week terug zegt H. Nu belt ze me vandaag terug dat ik toch maar moet stoppen met de Deca en vandaag nog aan de pil moet... Ze beërft overleg gehad met de dr. Vorige keer had ik al mot met haar. Denk dan: je hebt geen overleg gehad, je bent op je vingers getikt. Enfin, als het goed is de punctie begin september en maar weer aan de pil om zwanger te worden haha. Moet toch niet gekker worden.

Geplaatst

Dorine, met mijn moeder gaat het goed. Ze heeft nu 4 bestralingen gehad, nog 14 te gaan.... Ze krijgt nu een beetje last van haar keel, want ze bestralen ook iets hoger. Ze is meer zenuwachtig voor als ze met de chemo moet beginnen. Maandag gesprek met de arts en dan ga ik weer mee.

Geplaatst

Toch wel spannend Natasja, weer beginnen. En wat een muts daar in het ziekenhuis zeg... dat ze éérst overlegd en dán wat doet in plaats van teruggefloten te worden...

Sterkte met je moeder, hoop dat de chemo mee gaat vallen.

Je vroeg nog wat onze kleintjes in de ochtend aten: die van ons krijgt iedere ochtend een bordje pap (Bambix 12 maanden) en hij vind het heerlijk. 200 cc melk met Bambix en zijn dag is goed begonnen ;-). Hij zou ook wel een boterham met melk mogen, maar boterhammen gaan gewoon minder makkelijk op dan dat bordje pap, dus dit is in verband met de tijd veel handiger.

Dorine, wat fijn dat er een kloppend hartje te zien was. 15 maart klinkt nu nog ver weg, maar je zal zien dat het zó is.

Ursula, al nieuws?? Kom dagelijks even checken...

HIer een moeie mama... gelukkig hoef ik nog maar 1 week te werken, want ik trek het bijna niet meer. Ik moet bekennen dat ik ook wel een klein beetje op zie tegen de komende maanden... het zal vanzelf wel goed komen, maar ben toch wel wat onrustig merk ik. Naja, eerst die laatste werkweek maar eens tackelen. Ik ga Thomas wegbrengen naar het kdv. Doei!

Geplaatst

Natasja, begrijpelijk dat je moeder op ziet tegen de chemo, dat schijnt inderdaad het zwaarste te zijn. Een lang traject nog voor de boeg. Misschien een idee, mijn tante maakte een kalender voor zichzelf, die had ze opgedeeld in kleine etappes, na iedere etappe stond er een verwenning te wachten, zoals een bos bloemen, een avondje keutelen met haar twee dochters, massage, een tas besteld, etc. Misschien een leuk kadootje voor je moeder. Ze vond het fijnste dat ze de kalender op verschillende blaadjes had gemaakt zodat ze niet tegen de hele lange rit aan hoefde te kijken.

Wat een tut in het ziekenhuis. Maar toch goed dat ze het heeft gecorrigeerd en niet haar fout heeft proberen toe te dekken naar anderen toe. Stom idee, aan de pil om zwanger te worden.

Vannacht had merel last van haar tandjes die doorkomen, gelukkig sliep ze na 23.00 goed. Het helpt enorm met de extra handen van schoonma hier. Ben niet zo uitgerust geweest als dat ik nu ben de afgelopen maanden.

Esk, waar zie je precies tegen op de komende maanden? Hoogzwanger zijn, moe, thuis, bevalling, hormonen? Ik merk dat ik, sinds een paar dagen pas, er geestelijk meer klaar er voor ben, de angst is aan het wegvallen. Hoop dat dit zo blijft. Fijn dat het kamertje af is en helemaal prettig dat hij het zo naar zijn zin had daar.

Dorine, gefeliciteerd met de goede echo!!! Joehoe!!!

Rome, had lucas nog veel last van de bulten?

Gisteren was mijn man met merel een topje beklimmen, op de terugweg kwamen ze langs een bosbessenveldje waar de bessen al helemaal rijp waren. Ze voelde zich een luilekkerlandprinces, ging er midden in zitten en wees met haar vingertje aan welke hij moest plukken voor haar* Die!' en Die en die en die en Die!

Geplaatst
Esk, waar zie je precies tegen op de komende maanden? Hoogzwanger zijn, moe, thuis, bevalling, hormonen?

Bevallen is nooit een feest, dus daar heb ik me wel bij neergelegd, maar ik zie op tegen de drukte van twee kinderen. Dingen als hoe het zal gaan als ze allebei tegelijk iets moeten/willen, hoeveel tijd het nou eigenlijk gaat kosten (blijft er nog tijd voor mij?), of ik niet één van de twee liever ga vinden etc. Dus een beetje praktisch er tegenop zien en een beetje het gevoel dat ik in een groot zwembad aan het springen ben zonder dat ik er zeker van ben dat ik kan zwemmen. Onrustig voor het onbekende... en verstandelijk weet ik heus wel dat het allemaal wel goed zal komen, maar ja, vertel dat maar eens tegen je gevoel. Thomas kan zelf ook nog heel weinig dus zal die ook overal mee moeten helpen en dan heb je er nog een veel hulpelozere baby bij. Nou ja, dat soort dingen dus.

Geplaatst

Esk, je omschrijft precies waar ik ook bang voor ben. Dat je een van de twee liever gaat vinden, vind ik ook mega-eng. En dat er geen familie in de buurt is om te helpen als ik er doorheen zit.

Maar ik probeer kracht te vinden in de herinnering aan hoe ik me voelde voor merel. Dat ik niet kon voorstellen dat ik alles in me had om voor zo'n kleintje te zorgen. Ondanks de grote wens en het jarenlange de tijd hebben voelde ik me toen ook erg onvoorbereid. Gelukkig is dat vanzelf goed gekomen. Daar vertrouw ik nu ook op. Verder probeer ik me niet gek te maken door alles in 1x te willen, ik bedoel, dat als sommige gevoelens komen en andere niet dat daar ruimte voor moet zijn en met name tijd.

Mijn buuv heeft twee kinderen met 1,5 jaar leeftijdsverschil. zij vertelde dat haar oudste dochter op bezoek kwam in het ziekenhuis terwijl ze daar lag met haar pasgeboren tweede dochter. Het enige wat door haar hoofd ging was: NEEEEE, ga weg! Het was haar te veel op dat moment, twee kinderen aandacht geven. Maar na een kleine week was dit gevoel helemaal verdwenen. Dergelijke verhalen, het hebben met anderen over mijn angsten, helpt goed, want het blijkt dat velen angsten en gemengde gevopelens hebben, ieder op zijn/haar manier. Maar dat het uiteindelijk op zijn plaats valt.

Ik heb inmiddels zo vaak de reactie gehad: hoe oud is merel nu? Oh, dan zal je het druk krijgen! Dat ik opstandig ben geworden. Zo van JAHA dat weet ik nou wel, en nu gaan we het hebben over de leuke kant. De rijkdom, het feit dat merel een broertje krijgt, een speelkameraadje, dat je niet twee keer naar hundrefossen hoeft (een soort efteling), etc.....Strijdlustig.

Waar ik vooral tegenop zie is de winter, dat je met zo'n baby niet de deur uit kan als het te koud is, thuis zitten. Gelukkig begin ik met de opleiding die me afleiding kan geven. (denk ik nu).

Esk, Het gaat vast helemaal goed komen!!!! Natuurlijk is het extra druk de eerste tijd, maar ook dubbel zoveel geluk. En wie weet, over een paar jaar kunnen ze lekker samen spelen en heb je juist meer tijd voor jezelf.

Geplaatst

Ursula, bedankt! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Ik herken jouw verhaal ook, je beschrijft het precies goed. Die ergernis over mensen die zeggen dat je het dan wel druk zult krijgen is hoogst vervelend en irritant. Mensen met een tweeling redden het toch ook? Is dat dan zoveel anders? En dat van binnenzitten is ook herkenbaar! Nou ja, misschien ook maar niet teveel over piekeren en het gewoon laten gebeuren... het gaat toch zoals het gaat. Ik zal wel blij zijn als de nachtvoedingen eraf zullen zijn denk ik... dat scheelt toch wel enorm.

Thomas zijn eerste kies laat zich zien en hij lijkt er weinig last van te hebben. Hopelijk blijft dat zo. Hij krijgt nu wel zijn eigen willetje hoor en laat het duidelijk merken als hij het er niet mee eens is. En hij si vliegensvlug op zijn kontje... ik kan hem geen seconde uit het oog verliezen, want dan is hij altijd iets aan het doen wat niet kan of mag :-) .

Geplaatst

ESK en Ursela, ik ben 'blij' te lezen dat jullie hier ook over nadenken. Ik heb dit exact hetzelfde (en ben ik pas zo pril zwanger).

Ik kan me helemaal niet voorstellen dat ik straks voor 2 kleintjes moet zorgen en ook nog tijd voor mijzelf heb. En kan ik van het tweede kindje net zoveel houden als van het eerste kindje???

Gek maar dus ook heel normaal dat we hiermee bezig zijn. Tsja, we zullen het idd allemaal erg druk krijgen maar dames, als ik weer moet geloven aan de bevalling zijn jullie de 2e alweer bijna vergeten :-)

Natasja, Wessel eet 's-ochtends ook een bord pap, exact hetzelfde als Thomas. Ook hij zou een boterham kunnen eten maar pap gaat vele malen sneller. Aangezien manlief houd van snelheid in de ochtend en zo lang mogelijk in z'n bed blijven liggen gaan we dus voor de pap.

Ze doen dit trouwens wel heel goed met z'n tweetjes. Manlief staat om 06.50 uur op, gaat eerst zelf douchen en aankleden, ontbijt klaarzetten, Wessel uit bed halen, wassen en aankleden, ontbijten en tussen 07.45 en 08.00 uur is hij al bij de oppasmoeder. Goed he?

Hij vraagt zich nu trouwens ook al af hoe dit straks moet gaan als er een tweede bij is die eerst een fles moet hebben... Hahaha...Zelfs onze mannen kunnen er dus al mee bezig zijn.

Geplaatst

Even snel vanaf het werk: we hebben een TAND!!

:happydance:

Geplaatst

Hey SJSL, wat leuk.

Wat een boefje toch he??? Eerst ff gewacht totdat ze 1 jaar oud was en nu komen ze. Let maar op, voor je het weet komen er nu een aantal achter elkaar!

Geplaatst

Dési wil dus geen pap meer uit een bord :-( gaf haar dan een fles pap, want melk zo uit een beker is niet favoriet of ie nou warm of koud is. Vanochtend een boterham met haar gegeten en een plakje ontbijtkoek. Melk in een bekertje, maar daar wil ze een paar slokjes van. Mijn Cie. DIN zei dat ik ook iets van jokidrink aan haar kan geven ipv melk. Krijgt ze evengoed het benodigde per dag binnen. Maar dat is toch hartstikke zoet?

Geplaatst

Ursela en esk ik denk dat ook weleens en de opmerking oh dan zal je het wel druk krijgen pfff die kan ik ook niet meer horen of oh wat snel zeg dan wil ik bijna schreeuwen je moest eens weten wat een wonder het is dat ik zwanger ben.

Maar ik weet zeker dat het vanzelf gaat lopen met 2 kids en het lijkt me juist ook gezellig ze kunnen lekker met elkaar spelen je bent in 1 keer uit de luiers.

Geplaatst
Ursela en esk ik denk dat ook weleens en de opmerking oh dan zal je het wel druk krijgen pfff die kan ik ook niet meer horen of oh wat snel zeg dan wil ik bijna schreeuwen je moest eens weten wat een wonder het is dat ik zwanger ben.

Maar ik weet zeker dat het vanzelf gaat lopen met 2 kids en het lijkt me juist ook gezellig ze kunnen lekker met elkaar spelen je bent in 1 keer uit de luiers.

Weet niemand dat dan Kiet?

Geplaatst

Yoki drink is inderdaad erg zoet. wat ik wel eens doe is bio cultura (een soort dure yokidrink) mengen met melk.

Kiet,natas ik krijg die opmerking ook al weet bijna iedereen in mijn omgeving wat een wonder het is.

Haha, mijn man krijgt het steeds spanennder, ik had heel veel aarbeien gekocht vandaag en weinig puf om er nog jam van te maken. Doe ik morgen, zei ik. Maar nee, wat nu als de bevalling vannacht begint?? Wie moet dan die jam maken? Wat moeten we met al die aardbeien? Haha, paniek. Ik heb dus net heel veel lekker vries-jam gemaakt.

Geplaatst

Een vriendin van mij kon zich niet voorstellen dat ze van haar tweede kindje ook zoveel zou houden en had dezelfde gevoelens. Maar toen hij geboren was, was haar gevoel en liefde exact hetzelfde als bij haar eerste kindje.

Lucas krijgt 's ochtends een fles pap, vooral omdat we het handig vinden. Hij drinkt hem zo leeg en vind het lekker. Hij krijgt ook Bambix 12 maanden.

Hij heeft geen last gehad van zijn muggenbulten. Ik heb er gisteren bij ons in de kamer een gevangen, dus ik hoop dat dat de boosdoener was.

Ik moet hem ook constant in de gaten houden. Hij doet alles wat niet mag. Ik lijk soms wel een politieagent :-)

Geplaatst
Even snel vanaf het werk: we hebben een TAND!!

:happydance:

Had ze vandaag een tand door de lip op het kinderdagverblijf!!

Nou ja zeg!! Heb je eindelijk een tand ....

Het zijn er trouwens 2 tegelijk, de onderste 2. Wel leuk hoor. Ik geef nu chamodent druppels tot ze goed door zijn, maar ze heeft er al met al niet zo veel last van gehad.

Dorine, wat fijn dat je echo goed was!

Milou eet 's ochtends 8 maanden pap van bambix. Pas de 12 maanden pap (dat is een soort muesli) geprobeerd, maar dat vond ze niks. 200ml flesmelk + de pappoeder, ze eet meestal zo'n 75% op. Het zou misschien beter zijn om brood te geven, daar is ze gek op en eet ze dan ook misschien beter. Maar ik vind brood zo'n gedoe. Ze eet het goed hoor, maar is er lang mee bezig. Prutsen met de stukjes enzo.

Nienke, Milou gaat tussen 19.00u en 19.30u naar bed. Ze krijgt dan ongeveer een kwartier voor naar bed gaan nog een fles van 180+6. Dat is soms ook best kort op het avondeten, maar ze drinkt hem altijd op. Misschien toch een idee om Julian voor het naar bed gaan een fles te geven, zodat zijn nachtrust niet verstoord wordt door honger? Ik heb echt met jullie te doen, want een goede nacht betekent dus alsnog er tig keer uit voor een speentje.

Op het CB gaf ik aan dat ik Milou voorlopig nog een avondfles wil geven. Gezellig en rustig moment en ze heeft er (denk ik) echt nog behoefte aan. Dat was prima. Ze was ook maar weinig aangekomen en absoluut niet te dik. Ze krijgt ook geen toetje na het avondeten (eten we zelf ook niet, zuivel vermindert de ijzeropname en aangezien ze geen vlees eet, moeten we daar extra opletten).

Ik mag nu wel gewone melk gaan geven, maar zoals met alles: daar ben ik nog even niet aan toe. Volgende maand misschien.

Geven jullie volle of halfvolle melk aan jullie kinderen?

Ik zou geen yoki gaan geven. Raar advies? Misschien wel een beetje mengen om haar aan de melk te krijgen. Maar dan zou je ook roosvicee een beetje door de melk kunnen doen.

Esk, lijkt me speciaal, 2 babykamertjes. Fijn dat het slapen goed ging!

Natascha, vaag verhaal van de start van jouw behandeling. Begin september is te overzien, gaat dan toch best weer snel. Succes!

Rome, leuk om te lezen dat Lucas lekker ondeugend is.

Groetjes allemaal!

Geplaatst

Hoi natasja de mensen die dicht bij mij staan en mijn collega's (omdat ik elke keer naar het ziekenhuis moest) weten het natuurlijk maar vage kennissen niet als ze erom zouden vragen zou ik het natuurlijk zeggen maar toen ik zwanger was van zoe zei ik niet ik ben zwanger en oja het is via IVF. maar de mensen die het wel weten die zeggen ook niet oh snel want die vinden het ook een wonder dat ik spontaan zwanger ben!

Wij geven ook bambix 12 maanden of pyamapapje ontbijt in een bordje.

Zoe kan nu ineens erg driftig worden van de week met avond eten rijst ze wilde het zelf doen maar er bleef niets op de lepel liggen dus ik wilde helpen nou boos dat ze werd alles op de grond! Pff ik hoop dat dit een fase is haha

Sjsl een tand jippie!!! Ah gelijk tand door dr lip wat zielig!

Geplaatst

Haha, annelies, die milou, meteen een tand door de lip. Heeft merel, met haar 4 tandjes, regelmatig gehad, gaat zo snel. gelukkig is het ook zo genezen.

Ik geef magere melk aan merel, qua vetpercentage komt die bijna overeen met de halfvolle nederlandse melk. Gisteren weer eens geprobeerd de moedermelkvervanging te vervangen door gewone melk in haar avondflesje, en deze keer heeft ze het helemaal op en sliep ook prima. Ik moet bekennen dat ik gestimuleerd werd door de discussie in dit topic, was het alweer een beetje vergeten dat we het opnieuw zouden proberen.

Morgen mijn uitgerekende datum. Hij is heel rustig de laatste dagen...stilte voor de storm?

Wat haalt lucas allemaal uit? Merel heeft een omgekeerde reactie op het woord nee ontwikkeld, dan krijgt ze een ondeugende glinstering in haar ogen en een brede lach op haar gezicht om vervolgens wat niet mag te gaan doen. Wat beter helpt is dat ik me op haar niveau zet, kinnetje vastpak, recht in de ogen kijk en rustig zeg dat iets niet mag en waarom niet. Net nog uit een keukenkastje geplukt waar ze heerlijk op oude plastic verpakkingen zat te sabbelen. Mjammie, lekker zo'n groen plastic aardbeiendoosje.

Geplaatst

Zielig hoor tandje door de lip... is hier nog niet gebeurd. kees heeft 2 tandjes onder en 2 boven. de rest laat nog op zich wachten. wel al 2 x flink hoge koorts gehad en pijn van doorkomende tandjes. duurt gelukkig altijd maar 1 dag en 1 nachtje. Dan moet hij zo hard huilen en wil hij alleen maar op schoot zitten. Gelukkig helpt een parcatemolletje hem ook een beetje.

'sochtends, tussen 07.00 - 08.00 eet kees een bord pap (bambix 12 maanden). vind hij heerlijk gelukkig. tussen de middag is het lastiger. hij houdt alleen van geroosterd brood met beetje kaas dat onder de grill is geweest. voor de rest krijg ik er geen brood in. maar we blijven proberen! en anders krijgt hij yoghurt met vers fruit en een paar lepels bambix erbij. roerei eet hij ook ongeveer 1 x per week. dat vind hij gelukkig ook lekker.

hebben mensen nog tips over wat ik nog verder kan proberen op brood? heb al volgende dingen geprobeerd: smeerworst (at hij eerst wel, nu niet meer), roomkaas, vruchtenmousse, jam. hij zet het direct op een brullen.... behalve bij de kaasboterammetjes.

dan eet hij 's middags nog een half banaantje en een half koekje en 's avonds eet hij wat wij eten of gegeten hebben. Hij eet nog wel vooruit, tussen 18.00 - 18.30 uur. dan half uurtje teletubbies. komt hij helemaal tot rust. dan nog even spelen en/of in bad en dan naar bed tussen 19.00 - 20.00 uur. geen avondfles meer, maar dat is al niet meer sinds voor de kerst.

Geplaatst

Avocado kan ook goed op brood Tessa. En pindakaas. Fruitstroop (maar is wel een hele specifieke smaak vind ik zelf)

Vervelend dat hij alleen een geroosterd boterhammetje kaas eet.

Ik heb ontdekt dat Milou eigenlijk nog het allebeste brood eet als ze in haar uppie aan tafel zit. Anders is ze steeds met mijn brood bezig (die ... die .... die enz enz). Ze eet nu tussen de middag zo 1,5 a 2 boterhammen. Dan maar even niet gezellig samen eten.

Spannend Ursela, je uitgerekende datum!!

Geplaatst

Dési vindt op het moment likkepot erg lekker, ook eet ze jam, stroop, boterhamworst, pindakaas, pasta, smeerpaté, ham etc. Vandaag 1,5 boterham en een plakje ontbijtkoek met een beetje boter. Ik eet altijd samen met haar zo tussen 11.30 en 12.00 uur.

Heb de melk met een beetje Roosvice geprobeerd. Dat gaat er beter in ;-)) thanks. Nooit aan gedacht.

Vorige week heeft ze patatjes, stukje Frikandel en stukje kroket gegeten. Iedere keer wijzen als ze haar patatje op had ;-) Ach, af en toe mag dat best. Ze eet de hele week al aardappels en groenten.

We proberen haar met ons mee te laten eten, zo rond 17.30 als mijn man vroeg thuis is. Ze lurkt evengoed om 18.45 noveen fles leeg voor het slapen gaan. Ze slaapt dan wel tot 7 - 7.30. Straks zal het wel anders worden als ik ga werken....

Wat lekker dat jouw man dan thuis is 's ochtends Dorine. Ik zal het straks alleen moeten doen. Denk dat ik de wekker maar om 6.15 zet, gauw douchen, aankleden, de hond uitlaten, Dési wassen en aankleden, eten, haren föhnen, opmaken, Dési om 7.45 bij de oppas afleveren en te werk. Poeh..... Zal ff wennen zijn haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden