Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Argh, net een heel berichtje getypt, internet weg.

Nu geen puf meer!

Gefeliciteerd met Merel!! En Dani natuurlijk. Super, alweer 1 jaar :)

Groetjes en fijn hemelvaartsweekend iedereen.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt voor alle felicitaties.

Arriva, mocht je dit lezen, gefelciiteerd met daniel! Hieperdepiep Hoera!

Leuke dag gisteren. Lekker in de tuin gezeten. De wind was helaas te koud voor merels mooie verjaardagsjurkje. Maja aangezien ze een zandbak kreeg was dit niet zo handig geweest. Helaas hadden twee kindjes koorts en kwamen niet meer. Maar eigenlijk was het met twee kindjes druk genoeg. Haha, dat wordt nog wat in de toekomst! Merel is verwend. Ze heeft van alles gekregen, het leukste vond ze DUPLO (van Lego). Die probeert ze op elkaar te zetten maar dat lukt nog niet zo. Maar uit elkaar halen lukt wel en ze vindt het schitterend als oma een grote toren maakt en ze die blokjes van elkaar kan trekken. De afgelopen dagen wil ze opeens niet meer lopen achter haar wagentjes, ze kruipt nu het liefste zonder haar armen/handen te gebruiken, alleen op knietjes rond.

Ik werd heerlijk ontlast door oma die heen en weer liep met stoelen en drinken. Merel stond ook in de krant met een foto, dat was erg grappig want zowel ik als mijn man werden daardoor op onverwachte plekken opeens gefeliciteerd. Wordt toch veel gelezen, zo'n plaatselijk krantje.

Ik heb helaas geen foto van merel met een groot stuk taart, ze was meer geinteresseerd in aardbeien en meloen en toen vergat ik het kaarsjes uitblaas-ritueel helemaal aangezien wij allemaal al taart op hadden.

Ik vond het een emotionele en bijzondere dag, het is toch een echte mijlpaal.

Natasja, gaat het goed met je? Heb je nog zin/tijd om uit te leggen?

(een beetje een ego-stukje, hoop dat jullie dit niet vervelend vinden)

Nog een paar fotootjes,

De jarige met duplo, de foto die in de krant stond en de zandbak

[ATTACH=CONFIG]1501[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1502[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1503[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een leuke foto's! fijn dat het zo'n leuke dag was en wat leuk dat jullie gefeliciteerd werden door onbekende!

Zoe vind duplo ook zo leuk dat hebben wij ook voor haar verjaardag gevraagd.

Natasja ik ben ook benieuwd!

Geplaatst

Ben ik nog ff. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de jarigen. Het gaat echt hard.

Ik stop ermee te schrijven om een aantal redenen.

1. Het doet mij meerpijn dan ik wil toegeven dat het boek dicht is vwb het krijgen van een brusje voor Dési. Ze behandelen mij niet meer, te oud!

2. Dan lees ik hier al die blijde berichten over nieuwe zwangerschappen.

3. Ben emo deze maand, veel verjaardagen waar mijn vader bij had moeten zijn.

4. Zaterdag 4 juni is zijn sterfdag 10 jaar geleden

5. Een vriendin van me heeft weer een uitzaaiing, nu in haar nek

En on top of the Bill vertelde mijn moeder gister dat ze een grote bobbel in haar borst heeft.

Ik trek het ff niet om "leuk" te doen, daarom stop ik er maar even mee. Zal wel af en toe blijven lezen en misschien af en toe even updaten, maar voor nu ff maar niet.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Ach natasja, wat een verdriet.

Is inderedaad een hele lijst.

Je hoeft hier niet leuk te doen hoor, wil er graag ook proberen te zijn voor je als je rotnieuws hebt, niet lekker in je vel zit.

Maar ik begrijp dat het moeilijk is om steeds geconfronteerd te worden met zwangeren als je zelf uitbehandeld bent. (rotwoord). Is een prive-kliniek geen optie voor jullie? Dusseldorf? Ach, terwijl ik dit schrijf weet ik dat jij goed op de hoogte bent van alle opties en dat dit dan ook niet jullie weg zal zijn. Pfff moeilijk hoor, zou willen dat ik je ermee kon helpen.

Jeetje, en twee van je naasten, vriendin en moeder, in onzekerheid over de toekomst. Mensen voor wie je graag sterk wil zijn maar wat heel moeilijk is deze periode omdat je zelf ook met een hoop verdriet rondloopt.

Zou willen dat ik iets zinnigs kon schrijven maar helaas, die woorden heb ik niet. Dikke omhelzing meis. Hoop dat het jullie binnekort wel meezit en dat de bobbel onschuldig van aard is en je vriendin goed behandeld kan worden. Maar ik besef ook dat dit een zware periode wordt die niet makkelijk is.

:love2:

Geplaatst

Hoi natas,

Wat erg!

Ja ik snap dat je dan niet zit te wachten op alle blije berichten over zwangerschap.. Maar net wat ursela zegt ik heb ook gehoord dat sommige klinieken nog wel behandelen als je wat ouder bent..

En je kan hier natuurlijk ook de niet leuke verhalen kwijt misschien lucht het zelfs welkom om het van je af te schrijven

Heel veel sterkte!!

Geplaatst

natasja, ook van mijn kant heel veel sterkte met alles.

Dames, wij vertrekken nu op vakantie. Ik spreek jullie over 2,5 week.

Voor diegene die ook gaan, fijne vakantie

Geplaatst

Natasja, ik vind het jammer dat je niet meer meeschrijft en ik zal je verhalen missen, maar ik kan het wel begrijpen. Als er zoveel dingen gebeuren in je leven dan staat je hoofd er gewoon niet naar. En ik begrijp ook goed dat de berichten over zwangerschappen erg pijnlijk zijn als er geen mogelijkheden voor behandeling meer zijn. Je bent hier altijd welkom, ook voor een luisterend oor mocht je er behoefte aan hebben.

Ursula, klinkt als een hele leuke verjaardag en wat een leuke foto's. Die van Merel (de tweede) vind ik prachtig!

Geplaatst

Ach Natasja, heel begrijpelijk allemaal. Ik wens je veel sterkte en succes met alles!

Klint als een leuke dag Ursela! Kan me zo voorstellen dat het best emo is.

Geplaatst

Gefeliciteerd met Wessel, wel te laat, maar ben gister niet hier geweest. Is het een geslaagde dag geweest? Je had er prachtig weer op.

Geplaatst

Verjaardagen:

Desi (Natasja) – 12 mei

Jacelyn (Marchan) – 16 mei

Merel (urselA) 1 JUN

dANIEL (ARRiva) 1 juni

wessel (dorine) 4 juni

Zoe (kiet) 10 juni

Thomas (esk) 16 juni

Kees (Tessa) 26 juni

Lucas (Rome) 19 juni

Julian (nienke) 9 juli

Milou (Annelies) 23 juli

Ik heb het lijstje weer naar boven gebracht want in mijn hoofd werkt het even niet zo met data. Was ervan overtuigd dat wessel maandag jarig is, maar dat is mijn buurjongetje....

Gefelciiteerd wessel en dorine! Je hebt je feestje al gehad maar het blijft een bijzondere dag.

Natasja, voor mij is het belangrijker dat jij je zorgen en knopen hier kwijt kan dan dat ik over mijn zwangerschap schrijf. Gef maar aan als je liever hebt dat er niets meer over geschreven wordt. Dikke knuffel.

Geplaatst

Ons manneke begint zich op te trekken! Vandaag gaat dus de box naar beneden en ook z'n bedje. Stom he, maar ik vind het een mega-mijlpaal... Ik blijf me verbazen over de vreugde die ons kleine manneke ons blijft geven. Nu zit hij me heel schattig aan te kijken met een babybouwblok in z'n mondje (past natuurlijk niet) en een heel guitige uitdrukking op z'n gezichtje. Ik kan er uuuuuuuuren naar kijken als het moet. En dan die schattige blik erbij... ik moest het even kwijt...

Geplaatst

Hoi esk wat goed!!! Zoe deed het vanochtend ook aan de tafel ik gelijk met mijn fototoestel er boven op haha ik heb ook nog steeds dat ik naar haar kijk en denk wat ben je toch een lekkere meid dan ga ik met ghaar kroelen voor 1 minuut van dan wil mevrouw weer verder spelen haha. Ze zegt nu ook de hele dag door DIE en dan wijst ze met haar vingertje zo leuk!

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey meiden,

Gefeliciteerd Dorine met de eerste verjaardag van Wessel, beetje laat, maar niet minder gemeend!

@Esk, weet precies wat je bedoelt van die mijlpaal. Julian is binnen een week ineens gaan kruipen en hij staat en ik ben helemaal trots. Het is nu ook een stuk makkelijker. Als ik bijvoorbeeld even in de keuken sta dan komt hij daar vanzelf ook heen, echt gezellig.

Voor alle mama s die al verjaardagen hebben gevierd: hoeveel mensen hebben jullie uitgenodigd voor de eerste verjaardag? Wij vieren Julian en mijn man zijn verjaardag op 1 dag: 9 juli. Overdag voor de kleine en s-avonds voor Patrick. Wij hebben het idee dan maar niet te veel overdag? Wij hebben wel zijn kadootje al binnen. Een piratenschip-watertafel. Julian is helemaal dol op water. Dus zwemmen, de fontijn van opa en oma, douchekop, kraan etc. Dus dat wordt een groot succes :-).

lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt oor de lieve berichtjes en pm 's. Tuurlijk mogen jullie over jullie tweede wondertjes babbelen! Gewoon doen hoor!

Mijn moeder heeft afgelopen maandag een mammografie en punctie en echo gehad. Er zit ook een klein knobbeltje onder haar oksel. Ik ben doodsbenauwd door dit laatste. Ik kan en wil haar nog niet missen gaat het alleen maar door mijn hoofd. Enfin, donderdagmiddag de uitslag. Ik ga met haar mee. Lucht het hier maar even......

Wat leuk dat ze gaan optrekken! Onze schat probeert het ook. En ze stapt! Hele einden als je haar onder haar okseltjes houdt. De hele kamer door. Als ze is waar ze Ijn wil, dan gaat ze zitten.

Zie je wel, kan het toch niet laten en het lucht ff op.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Natasja, heel veel succes donderdag. Wat fijn voor je moeder dat je met haar mee gaat, dat zal ze nodig hebben want het is toch ook heel spannend voor haar. Ik duim voor je dat de uitslag positief voor jullie uitvalt en zal donderdag aan jullie denken.

Julian stapt inderdaad ook, dan houden wij zijn handjes vast en dan stapt hij apetrots door de kamer.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Natasja, Je hart luchten is heel belangrijk. En zo'n uitslag al helemaal. Veel sterkte donderdag!

@Nienke, wij vieren Thomas' verjaardag met de opa's en oma's en zijn ooms en tantes (+ kinderaanhang). Dat vonden wij al wel ruim genoeg. Misschien nog een vriendin van mij, maar dan heb je het wel gehad.

Geplaatst

Natasja fijn dat je met je moeder mee gaat zal ze wel heel fijn ik duim voor je voor een goede uitslag

Zou het leuk vinden als je blijftf schrijven het is juist fijn als je ook de minder leuke dingen van je af kan schrijven!

@nienke wat goed van Julian! Je zal wel apetrots zijn!

Geplaatst

Natasja, jeetje, wat een spannende dag morgen. Bijzonder dat je meegaat. Lijkt me moeilijk voor jou want je zit met je eigen spanning maar wil dat ook niet te veel op haar laten neerslaan. Sterkte! Ik hoop dat het goed nieuws is. Mocht het negatief zijn, hoeft dit niet te betekenen dat je haar meteen moet missen!!!! Maar het zal wel betekenen dat ze een hele zware behandelperiode tegemoet gaat. In mijn familie drie met borstkanker, allen hebben hun borst(en) kwijt geraakt maar alledrie zijn ze er doorheen gekomen en kunnen nu weer van het leven genieten, zij het met een andere invalshoek. Maar nu loop ik enorm op de zaken vooruit. Sorry, we gaan voor GOED nieuws!!!! Zal voor jullie duimen donderdag.

Wat een leuke verhalen over de sprongen van zoe, desi en julian. Ik denk dat zo'n watertafel echt een heel leuk kado is. Gisteren meost ik zo lachen om merel, die kwam op haar tocht met de wagen (ze gebruikt liever haar eigen kinderwagen ipv het loopkarretje) een grote (modder)plas tegen. Dat was interessant, ze ging er midden in zitten en toen met haar armpjes spetteren. Steentjes pakken om erin te laten vallen. Hmmm dat zag er heerlijk uit! Zo onbekommerd spelen. En een goede test voor het regenpakje en schoentjes. Die het erg goed deden, niksniet nat. (reima dress, aapie schoentjes).

Vanmiddag 1 jaarscontrole en inentingen. GEEN zin in, normaal is mijn man erbij want ik kan er niet tegen als ze haar inentingen geven (stom he, voor een sykepleier als beroep). Maar ze waren veregeten ons te informeren dat het morgen was. (ehm vandaag is). Ben nog niet helemaal wakker en zal dat ook niet worden vrees ik. Vannacht maar 3 uur geslapen. Vergo, laat naar bed, merel huilen tot 2 en om 5 uur was ze weer wakker. Tja, en wat het was...?? Misschien nieuw bedje en matras of honger of uitproberen of tandjes of..? Maar madammeke zelf is een zonnestraaltje, ze zit lekker met de duplo te spelen en komt mij af en toe een kroel geven.

Oja, beoordeling in het ziekenhuis gehad, mag gaan proberen natuurlijk te bevallen maar krijg 20 juli nog een groeiecho, mocht hij dan groter zijn dan gemiddeld mag het niet meer.

Nienke, ik had de buren op bezoek, twee moeders, twee kindjes en 1 oma. En dat was ruim genoeg. Merel had meer oog voor haar zandbak dan voor het bezoek, het bezoek was er meer voor mij, zo klein als ze is.

haha, daar gaat de tafel, inclusief kleedje en fruitmand, merel wordt zooo sterk als pippi langkous!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden