Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag allemaal,

Natasja, veel sterkte met al dit rotnieuws en natuurlijk met morgen! ik zal aan je denken en voor je duimen!

Aangaande de behandeling snap ik alleen niet zo goed waarom jij niet meer zou mogen. Je bent toch niet ouder dan ik? Ik ben 41 en ik mag nog een keer van het VU Ziekenhuis.

Gefeliciteerd met Merel en Daniel!

Het gaat hard he jongens. over 2 weekjes is ook Kees al weer 1 jaar. Ik ga denk ik Duplo vragen voor zijn verjaardag, volgens mij vind hij dat heel erg leuk.. al is het alleen al om mee te gooien..:-) eigenlijk vind hij alles wat rolt en wat hij kan gooien leuk. ook wasbollen zijn favoriet.

hebben jullie kindjes veel last van de tandjes? Kees is eigenlijk al een paar dagen van slag. 's ochtends ok en dan in de loop van de dag koorts en 's avonds ook weer. en hij zit de hele dag te knauwen. vanochtend voor het eerst het idee dat hij wat minder knauwerig was, dus hopelijk is het ergste weer even voorbij.

fijne dag vandaag. moet snel verder met werk. heb het erg druk de laatste tijd en dus ook minder tijd om actief mee te kletsen.

groet,

tessa

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hei!

natasja, succes vandaag! Mijn duimen draaien overuren want ook mijn moeder wordt geopereerd aan haar hart vandaag. Had haar gisteren aan de lijn en toen zei ze opmerkingen als ' als ik er nog ben morgen' etc. Terwijl het eigenlijk een standaard ingreep is, ja, har hart wordt stilgezet en dat vind ze heel erg eng. (ik ook). Maja, het zal wel goedkomen. Vanavond hoor ik meer.

Tessa, je hoeft je niet steeds te verontschuldigen over het aantal berichtjes hoor. Ik vind het altijd erg gezellig om iets van je te horen maar ik vind niet dat dit topic een meetinstrument hoeft te zijn van hoeveelheid reacties. Met de zomer en een kleine en werk snap ik dat het druk is. Zeker als kees ook nog van slag is. Ik heb het 'geluk' dat ik avonddiensten werk en dat merel om 6 uur wakker wordt, heb daardoor een lange dag. Ook doe ik veel minder nu ik zwanger ben. Merel is weg van haar duplo.

Gisteren weer goedkeurd, ze is nu 9,4 kilo en 77 cm lang. Ze heeft haar derde vaccinatie gehad, helaas meost die twee keer want ze stribbelde opeens zo tegen dat de naald eruit vloog, overal bloed. Stakkers jenta mi. Maar ze huilde maar kort en was al snel vrolijk aan het spelen.

Geplaatst

Hooiii allemaal,

Vandaag echo gehad en het is nog heel pril ongeveer 6 weken ze nden het nog niet goed meten omdat het nog vroeg is we hebben wel heeel klein het hartje zien kloppen! 20 juni terug voor nog een echo!

Morgen is zoe jarig en we hebben net de taart opgehaald en hij is mooooi zal morgen een foto plaatsen!

Natasja en ursela hoe is het met jullie moeders?.

Geplaatst

Kiet, wat fijn dat er al een hartje te zien was (dat was bij mij niet het geval en dan krijg je twee lastige weken...)! Proficiat! En natuurlijk een hele fijne dag voor morgen. Alvast gefeliciteerd (mocht ik morgen niet langskomen).

Ook ik ben benieuwd hoe het is gegaan met de moeders van Ursula en Natasja. Hopelijk goed nieuws of in ieder geval geen overmatig slecht nieuws.

Geplaatst

Natasja, hoe is het gisteren gegaan?

Met mijn moeder is het goed gegaan. Ik had haar om 17.00 alweer aan de lijn. terwijl ik eigenlijk pas 's-avonds mocht bellen van haar. PfFFFF opluchting. Nu nog een controle met de cardioloog en dan mag ze waarschijnlijk minder medicijnen gaan gebruiken. natasja, hoop dat jij ook goed nieuws hebt.

Merel stond gisteren voor het eerst zelfstandig! Ging een beetje per ongeluk, we deden hieperdepiephoera en dan beide handen in de lucht. Dit hadden we geprobeerd haar te leren voor haar verjaardag maar was niet gelukt. Maar nu deed ze het opeens en ze vergat helemaal dat ze eigenlijk probeerde bij de fruitschaal te komen en dus zonder hulp stond. Ze herhaalde het drie keer. Wij trots!!!!!!

[ATTACH=CONFIG]1529[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1530[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1531[/ATTACH]

Geplaatst

Hoera, Zoë jarig. Gefeliciteerd!!!

Wat leuk dat Merel staat. Gaat het hard hè.

Fijn dat het met je moeder goed is gegaan.

Wilde het ziekenhuis nog bellen voor een tweede, maarmet mijn moeder is het niet goed. Borstkanker en uitzaaiing in de lymfeklier. Borst moet er af, okseltoilet weg, bestralen, chemo...... Ben nu ff van slag.

Geplaatst

Natasja, heel veel sterkte! Laat het even bezinken, want het is niet niks!

Kiet, proficiat met de kleine en een fijne dag gewenst!

Geplaatst

Bah bah bah. Ik had zooo gehoopt op goed nieuws natasja. Maar helaas is de uitslag niet goed. Probeer nu iets opbeuerends te bedenken maar kan de goede woorden niet vinden. Heel veel sterkte in ieder geval! Het zal een zwaar traject worden, ook voor jou. Hoe is je moeder zelf onder dit nieuws? Trekt ze het een beetje? Probeer vast te houden aan kleine lichtpuntjes (en je grote lichtpunt desi) in de komende periode. Dikke omhelzing!

Geplaatst

Rustig hier met alle vakantiegangers. Heel goed, geen iphone-verslavingen.

Natasja, hoe gaat het met je, is er al iets meer duidelijk over het behandelplan?

Geplaatst

Ik ben er weinig omdat ze vandaag met de verbouwing begonnen zijn. Wat een kabaal!! Een groot gat in het dak, maar hopelijk vanavond een nette dakkapel. Tjonge, en ze blijven nog een week...

Geplaatst

Hoi,

Dank voor jullie lieve woorden. Mijn moeder wordt dinsdag as geopereerd. Super spannend. Schrijf morgen ff meer.

X

Gast Nienke79
Geplaatst

@Natasja, wat zullen jullie alletwee geschrokken zijn van de uitslag, bah. Heel veel sterkte gewenst en gelukkig ben jij er om je moeder te steunen, ondanks dat het ook voor jou verdrietig is. Ik hoop dat je moeder er nog veel vertrouwen in heeft en dat die vreselijke ziekte maar snal uit haar systeem is. Hoe moeilijk de behanding ook is, als ze er `schoon` uitkomt, is dat het allemaal waard.

@Ursela, wat fijn dat de operatie bij je moeder goed gegaan is.

@Esk, alsnog van harte met Thomas!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb inmiddels niet alleen een vast contract maar ook onverwacht opslag gekregen :-). Het gaat maar om 110 euro bruto, maar toch! Zijn toch weer wat pakken luiers :-P. Julian is zijn ondeugende zelf, is heel veel bezig met staan:

Foto-XAZMUJKI-D.jpg

Wij hebben hem onlangs alvast zijn verjaardagskadootje gegeven, gewoon omdat we daar zin in hadden, hihi. Daarnaast hebben wij plavuizen dus kon het net zo goed even als binnenpret :-D :

Foto-NRMBFLSI-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Natasja, spannende dagen volgende week. Fijn dat ze zo daadkrachtig zijn en dat ze snel geopereerd wordt. In deze rotsituatie het beste. Veel sterkte!

Esk, hoe gaat de verbouwing? Geen vertraging?

Bah bah bah, slaapt merel net, wordt ze wakker van de grasmaaimachine....wacht nog even af of ze hopelijk weer gaat slapen. Vanavond gaan we kamperen, ben benieuwd hoe ze het doet in de tent. We gaan niet ver weg, een meertje achter het huis. Mocht ze echt niet willen slapen (en wij ook niet) dan zijn we zo weer thuis.

Nienke, wat een ontzettend gave waterpretbak. Die was zeker erg populair? Leuk dat julian steeds vaker gaat staan. Merel doet nu af en toe een paar stapjes zonder dat we haar vasthouden. Maar dat is meer per ongeluk dan dat ze het kan. Bv omdat ze al stapt en naar mij toe wil. Gefeliciteerd met je loonsverhoging. Altijd leuk.

Kregen net de uitnodiging in de bus voor een kennismaking in de barnehage (kdv) volgende week. Ik ga proberen hem te verplaatsen naar vrijdag, manlief wil graag mee. Merel heeft plaats vanaf augustus. Maar misschien doe ik haar wel een maand later erop vanwege de komst van een broertje, eerst kijken hoe ze daarop reageert. Gelukkig is het niet zo duur als in nld. Voor 50% plaats betalen we zo'n 120 euro in de maand, inclusief maaltijden. een volledige plaats kost 200 euro. Omdat merel 50% thuis is krijg ik als moeder nog een bedrag van 150 euro. Kan ik mooi de barnehage van betalen. Hoevel zijn jullie kwijt? Gastouder?

Ik ga zo even het lijstje opzoeken en kijken wie de volgende jarige is.

Geplaatst

Desi (Natasja) – 12 mei

Jacelyn (Marchan) – 16 mei

Merel (urselA) 1 JUN

dANIEL (ARRiva) 1 juni

wessel (dorine) 4 juni

Zoe (kiet) 10 juni

Thomas (esk) 16 juni

Kees (Tessa) 26 juni

Lucas (Rome) 19 juni

Julian (nienke) 9 juli

Milou (Annelies) 23 juli

Ooooooh thomas is twee daagjes geleden 1 jaar geworden.

Een late :icon_flower:HIEPERDEPIEP HOERA VOOR THOMAS!!!! :toothy4:

Hoe was de verjaardag? Nog iets speciaals gedaan? Kadootjes?

Geplaatst

Hoera, Thomas jarig geweest. Leuke dag gehad?

Ben met gastouder bezig voor drie dagen. Weet nog niet precies hoeveel we kwijt zijn. Dacht iets van 250-300 euro.

Geplaatst

Thomas nog gefeliciteerd!!! Hoe was zijn verjaardag?

Natasja hoe gaat het met je moeder?

Ursela bij zijn voor 6 uurtjes in de week 200 euro kwijt en dan krijgen we nog geld vd belasting dus we betalen 54 euro zelf.

Wij zijn nu net terug van vakantie het was echt super leuk zoe vond het zwembad geweldig ze lag er het liefst de hele dag in ze is ook heel lief geweest slapen snachts ging ook goed ze was alleen wel heel vroeg wakker. Nu zijn we weer thuis en vanmiddag kroop ze als een malle door het huis was het ineens stil zat ze een kastje leeg te halen haha maar ze was erg blij dat ze weer lekker rond kon kruipen.

Morgen heb ik weer een echo ben benieuwd of we nu horen hoeveel weken ik precies ben.

Geplaatst

Aaarg..ik ben niet meer bij de tijd:

LUCAS GEFELICITEERD!!

HIPP HIPP HURRA

:happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance:

Geplaatst

Natasja, hoop dat het lukt, gastouder, heb je ook wat meer tijd voor jezelf en je moeder.

Kiet, veel succes vandaag!! Fijn dat de vakantie zo geslaagd was.

Wij hebben dit weekend gekampeerd. Merel deed het erg goed, Het duurde langer dan normaal totdat ze sliep, helemaal hieper in de tent. Haar moeder daarentegen kwam erachter dat 7,5 maand zwanger en op een matje in de tent proberen te slapen geen gelukkige combinatie is. Pfff, dat lag rot. En de zon natuurlijk, die gaat nu niet meer onder snachts. Maar desondanks genoten van de stilte, vogels, kabbelend water, merel in haar nopjes, kampvuurtje.

[ATTACH=CONFIG]1585[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1586[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Meiden,

Goh Natas, Ik ben geschrokken van je nieuws. Heel veel sterkte meissie en een dikke knuffel. Ik zou het jammer vinden als je niet meer zou schrijven. Je kan altijd je hart luchten hier.

Onze vakantie was lekker en Lucas vond het echt geweldig. Hij vermaakt zich overal. We vonden het alleen toch wel een heel eind rijden, voor Lucas was het eigenlijk te ver. Vooral de terugreis.

Het weer was niet zo best, we zijn maar 2 keer bij het zembad geweest en het water was ijskoud, brrr. Dus voor Lucas niet zo lekker.

Op de camping hadden ze heel veel speelgoed voor hem, dus heeft hij zich zo super vermaakt.

Hij kan een paar stapjes alleen lopen! En hij gaat steeds meer babbelen.

Allemaal nog gefeliciteerd met de jarigen! En bedankt voor de felicitaties voor mijn ventje. Hij heeft gisteren op bed cadeautjes uitgepakt en zat helemaal te glunderen. Toen we beneden kwamen vond hij de slingers en ballonnen ook helemaal geweldig. We hebben een hele leuke dag gehad.

Kiet, Ik ben benieuwd naar je echo? Fijn dat de vakantie leuk was.

Ursela en Nienke, Leuke foto's.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden