Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hij ligt nu te slapen in een slaapzak, met alleen een luier aan. Hij heeft net lekker buiten gespeeld in een zwembadje.

Vanacht heb ik hem een rompertje zonder mouwen en een zomerslaapzakje aangedaan.

Normaal gesproken heeft een een pyama met lange mouwen en lange broek, rompertje zonder mouwen en een zomerslaapzakje aan.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zoe slaapt als het zo warm is in een romper zonder mouwen en dun slaapzakje.

Pff het was zeker heet gisteren een beetje TE heet.

Geplaatst

Tja, hier geen extreme temperaturen. Met bewolking zo'n 18 graden en als die weggaat (wisselt) lekker warm maar niet te heet. Nog geen ervaring met tropenhitte om te delen.

Nu is mijn lange verlof begonnen. In ieder geval tot maart. Moet zeggen dat het een hele opluchting was toen ik thuis kwam en realiseerde dat ik nu de luxe heb me alleen te consentreren om merel, huisje, ons tweede kindje. Dat was zo'n overweldigend fijn gevoel dat ik vol schoot. Mijn vervanger stond te popelen om te beginnen dus dat zat goed. Iedereen vond dat ik het lang had uitgehoduen (had ik nodig om te horen). Nog wat vocht-opvang-overtrekken meekregen uit het magazijn. Wie weet heb ik die nodig mochten vliezen breken. En nu lekker vakantie vieren in de tuin. Merel vind niets leuker dan schapen jagen. Als ze belletjes hoort (in noorwegen sturen ze de koeien en schapen in de zomer de bergen in, die lopen dus rond het huis, de hekjes rond de tuinen zijn om de dieren buiten te houden en de mensen binnen, omgekeerd aan nld dus, alleen lastig als ze op de weg liggen, vooral 'savonds, die weg blijft lekker warm en is een favoriet plekje om te gaan liggen, handig..). Dan lopen we erop af en merel gaat heel hard gillen, dan rennen de schapen weg en ligt ze helemaal dubbel. Zo leuk om te zien wat een pret die kleintjes kunnen hebben. Vaak om 'niets'. Ben zo gelukkig dat merel in ons leven is gekomen!

Hoe gaat het met de zieknboeg? Thomas helemaal beter? Desi ook?

Natasja, als ik het goed heb onthouden is morgen weer een zware dag voor jullie helaas. Sterkte! Laat je weten hoe het ging?

Praten jullie kindjes al? Merel niet echt, ze zegt mamma en dinkuh (drinken) en kiek (kiekeboe), etuh (eten) en ja. Maar ze zegt ook mamma tegen anderen en gebruikt de woorden ook niet altijd. DA als ze iets wil is favoriet. Nu hoorde ik op de barnehage dat kinderen die twee talen horen veel later gaan praten dan anderen. Ben benieuwd of dat zo is. We proberen erop te letten dat het niet te verwarrend wordt voor haar, thuis altijd nederlands en op andere plekken noors. Maar als we bezoek hebben of het buurjongetje is hier aan het spelen schakel je toch over op het noors. Ook zijn sommige woorden nu eenmaal makkelijker in het noors en sommig speelgoed 'speelt' noorse tekst en liedjes af. Dat is nog een krim, allemaal kinderliedjes die ik niet ken, mijn repetoire staat nu op 3 noorse kinderliedjes, waaronder de wielen van de bus (het enige liedje wat ik uit het nederlands herken).

Esk, hoe gaat het met je bekken? Minder pijn? Minder trappen gelopen? Wanneer ga je met verlof?

Nienke, julian lekker aan het spelen de laatste dagen met zijn waterbak in de tuin?

Hoe gaat het met milou? Kruipt ze al? Hoe gaat het met eten?

Geplaatst

Oh, Wat heerlijk Ursela, geniet ervan. Lucas zegt Mama, die, dit, dat, eten. Papa zegt hij niet, soms komt er iets uit wat er op lijkt. Hij kan erg goed duidelijk maken wat hij wil.

Natasja, Veel sterkte vandaag.

Slapen jullie kindjes ook nog 2 keer per dag?

Geplaatst

Ursela, geniet van je verlof.

Natasja, heel veel sterkte morgen, ik denk aan je!

Rome, bij Wessel wisselt het of hij 1 of 2 x per dag slaapt.

Hij gaat meestal rond 11.30 / 12.00 uur naar bed. Hij slaapt dan tot 14/14.30 uur.

Soms gaat hij dan om 17.00 uur nog even slapen (30 min. tot een uurtje) zodat ik eten kan koken. Echter, het komt steeds vaker voor dat hij niet meer naar bed wil en het bij die ene lange slaap houdt.

Groetjes

Geplaatst

Hier twee slaapjes. Eentje rond tien uur en duurt een uurtje (soms al eerder, maar hij duurt altijd even lang) en dan 's middags van 13 tot 15 of zoiets. 1 slaapje haalt hij nog niet. Hier trouwens ook nog geen woordjes. soms wel mama, maar volgens mij nog niet echt bewust. Thomas neemt er de tijd voor :-)

Geplaatst

We hadden altijd 2 slaapjes maar sinds zondag wil ze nog maar 1 en helemaal niet lang vandaag een half uur en ik was zoooo moe wilde net e en op de bank liggen maar toen was mevrouw alweer wakker. En ze gaat meestal tussen 6 en half 7 naar bedZoe zegt die daa( daar) boom(bloem) en mama en papa en dag en zwaait dan heel lief.

Geplaatst

Hier nog weinig verstaanbaars. 'Da' en dehele dag door 'oh oh', zoals ook de teletubbies dat zeggen. En het komt niet door teletubbies, want hij zegt het al voordat hij ooit een teletubby had gezien. Overigens is teletubbies wel favoriet. na het eten zetten we hem daar even voor. komt hij lekker tot rust voor het slapen gaan. Anders is hij na het eten niet te houden zo druk en komt er vaak ook weer eten terug.

slapen is nog 2 tot 3 keer per dag. Altijd ' sochtends nog tussen ongv. 09.00 - 11.00 uur. dan nog na de lunch en dan soms ook nog einde middag rond 16.30 uur tot 17.30 uur. Kees is een echte slaapkop.

met die warme nachten heeft kees alleen in een rompertje geslapen zonder verder iets. hij heeft het al snel erg warm namelijk. Daarom verbaast het me ook dat hij zo goed heeft geslapen de afgelopen 2 nachten. dat had ik dus niet verwacht...

Geplaatst

Hier ook nog geen verstaanbara woorden behalve papa en mama. Verder exact hetzelfde als Kees. Constant 'oh oh' en bij ons kan het helemaal niet door de teletubbies komen want die heeft hij nog nooit gezien. Wessel heeft overigens nog nooit televisie gekeken, dat kent hij nog niet.

Hij slaapt in een romper en een heel dun slaapzakje en hij gaat nog steeds vrij 'laat' naar bed, pas tussen 20 en 20.30 uur en dan slaapt hij tot 07.30 / 08.00 uur (als we niet vroeg op moeten staan om te gaan werken.

Geplaatst

Babbelen doet Thomas ook volop. Hele verhalen tegen zijn speeltjes, tegen de box, tegen z'n ledikantje, tegen eigenlijk alles "praat" hij. Is wel heel gezellig, maar je verstaat er helemaal niets van :-) . En schaterlachen als iets lukt, is ook erg grappig. En hij heeft sinds een paar dagen uitgevogeld dat je dingen ergens in kan doen en dat doet hij dus ook (blokken in een bak, poppetjes in de schoorsteen van een speelhuisje etc.). Erg grappig om te zien hoe geconcentreerd dat moet gebeuren. En langzamerhand gaat hij zich optrekken aan vanalles en nog wat. Niet dat z'n benen hem al kunnen dragen, maar hij doet het wel. Tv kijken doen we hier soms wel, bijvoorbeeld sesamstraat. Dat vind hij wel erg leuk.

Geplaatst

Merel slaapt al een ruime tijd nog maar 1x per dag. Vanaf ongeveer 10-11 uur. Dan slaapt ze tussen 1 a 2 uur. Weinig helaas dus overdag. Maja, ze slaapt al zo lang heel de nacht lekker door dat ik me toch verwend vind.

Fijn om te horen hoe jullie kindjes babbelen, volgens oei ik groei moest ze nml al verschillende woordjes kennen..... Merel kan heel goed heel hard praten en gillen, zodra mijn man thuis komt heeft ze hem ook echt veel te vertellen, houdt het eerste kwartier niet op. haha, van wie zou ze dat nu hebben???

Merel had vandaag een loop dagje, vond het voor het eerst leuk om zelf tussen tafel en mamma of stoel en pappa een paar stapjes te doen.

Geplaatst

Van die boekjes trek ik me inmiddels niet teveel meer aan (van wanneer ze wat zouden moeten kunnen), want Thomas doet het toch allemaal in een heel ander tempo. In het begin liep ik me daar reuze bezorgd over te maken, maar inmiddels zie ik dat hij er ook steeds komt, wat later, maar toch... ontwikkeling kan je blijkbaar niet afdwingen, dus heb ik me erbij neergelegd en dat geniet een stuk prettiger. Ach, ze zijn ook zo kort klein, wat maakt een maandje (of twee of drie of...) later iets kunnen dan uit?

Geplaatst

En natasja? Weet je al iets of moet alles eerst doorgesproken worden met een arts?

Ik geniet inderdaad van mijn verlofdagen. Vooral de rust in mijn hoofd die het geeft. Alleen nog maar concentreren om merel, thuis, mezelf en niet te vergeten de zwangerschap en de komst van ons tweede kindje. Had niet door dat ik hier zo'n enorme grote behoefte aan had. Vandaag gaan we naar het zwembad want het is grauw regenweer plots. Ik pas nog net in een oud versleten badpak.

Esk, ik volg de boekjes ook niet meer, stuur de nederlandse nu op naar iemand van het forum. Maar ik ben iets meer bezig met merels taalontwikkeling vanwege dat we haar beide talen goed willen leren.

Haha, merel heeft de plakband-dispenser te pakken gekregen, of misschien moet ik zeggen, de plakband-dispenser heeft merel te paken gekregen, ga haar even redden....

Geplaatst

Yeaahhh Ursela, jouw maand is aangebroken. DE maand waarin jij een nieuwe wondertje mag ontvangen (als hij tenminste niet te laat komt)

Vind het zo speciaal dat je alweer bijna gaat bevallen.

Ik kan me ook goed voorstellen dat je aan verlof toe was. Je had nu toch sowieso wel moeten stoppen of mag je bij jullie nog langer dan 36 weken doorwerken?

HIer verder alles goed. Onze kleine draak ligt lekker te slapen dus ik heb ff wat tijd voor mijzelf. Pff.. ik moet hem nu zo goed in de gaten houden. Gisteren wilde hij iets hebben dat boven op een kastje lag (zo'n 1 m hoog) maar hij kon er niet bij. Maar... meneer zette zijn speelauto ervoor, klom hier op, ging er boven op staan en kwam zo boven op het kastje.

Tsja... leuk hoor als ze goed lopen, dan is dit dus de volgende fase... Hahaha.

Wessel zit nu ook constant onder de blauwe plekken en schaafwonden. Dit klimmen gaat namelijk niet altijd goed en als hij valt, dan valt hij har

Geplaatst

Zoo wat knap dat Wessel dat al kan haha.Nou hier is het stappen ontdekt! Niet los maar met dr wagen of aan mijn handen gaat ze het hele huis door!

Geplaatst

Wat knap Dorine van Wessel.

Hier hetzelfde hoor Esk. Dési zit nog steeds alleen maar en loopt als een kievit aan je handen en probeert om de tafel de schuifelen, trekt zich op aan de kussens van de bank om daarop te gaan staan, maar kruipen ho maar. Van de week was ze voor het eerst een stukje op haar kont naar voren over de plavuizen geschoven. Alles in haar eigen tempo. O ja, in het zwembad met bandjes om loopt ze zelf het hele zwembad door in het ondiepe. Toch de camera maar eens meenemen en een filmpje maken.

Als ik iets wil doen en Dési wakker houd in de ochtend, dan krijgt ze een boterham en een plakje ontbijtkoek en slaapt ze in haar slaapzakje zo'n drie uur achter elkaar. Als ik haar niet in haar slapzakje doe iets korter?! Anders slaapt ze 's ochtend 1,5 uur en 's Middags 1,5 uur. Verder slaapt ze 's nachts zo'n 12 à 13 uur, zonder wakker te worden. Heerlijk. Gister zijn we uit eten geweest met zijn drietjes. Ze heeft toen 's Middags van 1 tot 4 geslapen en ging 's avonds om kwart voor 8 naar bed. Vanochtend om 8 uur werd ze wakker.

Hier ook verlaat verschillende geluiden en babbelen. Ze roept me nu door Nana te zeggen. Doordat ze met het lopen bezig is, stoppen ze schijnbaar met praten. Ook wijst ze van alles aan. Volgens mij heeft ze ook voor Aswan (onze hond) een woordje.

Zandkasteel is bij Dési favoriet. Af en toe op de televisie 's ochtends of op de iPad na het eten. Zit ze in de kinderstoel en kan ik het aanrecht even opruimen ;-))

Grappig dat ze toch allemaal een beetje hetzelfde doen en toch weer niet hè.

Hebben jullie ook dat ze 's avonds minder eten? Dési eet sinds een week haar avondeten bijna niet meer. Een paar hapjes en dan is het klaar. Probeer haar niet te veel tussendoor te geven.

De uitslagen van mijn moeders operatie zijn goed. De tumor was 2,5 cm en haar hele linkerborst is verwijderd. Ook alle lymfeklieren onder haar oksel zijn verwijderd. Er zijn alleen kanker ellen in haar poortwachtklier gevonden, alle andere waren schoon. De Laans op uitzaaiingen is hierdoor minimaal. Volgende week maandag naar het ziekenhuis dan hebben we een afspraak met de radiotherapeut (of er bestraald moet worden) en de dag erop met de internist (of er chemo of hormonen toegediend gaan worden). Blijft spannend, maar het valt alles mee. Kan iig weer slapen 's nachts.

Geplaatst

Natasja, wat ben ik blij om te horen dat het meevalt tot nu toe! Fijn dat de kans op uitzaaiingen klein is, ben erg blij voor jullie.

Veel sterkte met de komende spannende periode.

Wat goed dat Desi ook zo loopt en schuifeld. Avondeten heeft Wessel geen last van, hij vreet echt.

Geplaatst

Hooi Natasja wat fijn dat het mee valt het blijft natuurlijk zwaar maar dit is al fijn dat de kans op uitzaaiing klein is!

Geplaatst

Hebben jullie kindjes ook weleens dat ze heel boos worden en zich helemaal stijf maken als zoe bijv aan het lopen is aan mijn hand en ik moet even wat pakken ofzo als ik haar dan optil doet ze dat echt een kleine driftkikker haha.

Geplaatst

Natas, Fijn om van je te horen dat het goed is gegaan. Gelukkig aardig goed nieuws, ik denk aan je.

Ik krijg zo visite, dus ga er weer vandoor, kwam alleen even lezen..

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Natasja, fijn om te horen dat het er goed uitziet mbt je moeder. Super dat er geen uitzaaiingen zijn. Hopelijk is er geen reden om te bestralen. Heel veel sterkte voor jou en voor je moeder met haar herstelperiode. Ondanks dat er nog een traject volgt kan ik me goed indenken dat er een pak van je hart is gevallen.

Merel eet graag haar avondeten, soms iets minder dan anders maar altijd genoeg.

Sinds een paar dagen loopt ook merel rond. Niet alleen uit de hand of vanuit onze armen maar nu kan het zijn dat ik de kamer inloop en ze op me af komt stappen. Buiten Gaat ze al zo'n 100 meter voordat ze voorover op haar knietjes en handen valt. dat begint ze minder erg te vinden. de afgelopen dagen veel regen hier. Merel speelt veel in plassen, gaat er het liefste midden in zitten en om haar heen spetteren en slaan met haar handjes, steentjes erin gooien.

Dorine, heb je afgelopen vrijdag nog getest?

Geplaatst

Kiet, wel reactie als ze iets niet mag. Dan zeg ik: Dési, dat mag niet omdat... Schudt zij met haar hoofd en doet het niet of balt ze haar handjes van kwaaiigheid of begint te huilen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden