Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursela, wat leuk dat Merel ook loopt. Dat vallen wordt steeds minder en voor je het weet loopt ze mee ergens naartoe.

Nee, ik heb nog niet getest, de tp was pas vorige week zondag. Ik zit nu op WD8, beetje vroeg nog.

Merk wel dat ik zenuwachtiger begin te worden. het ene moment gespannen borsten en een heel opgeblazen gevoel en het andere moment krampen een ook al wat licht bruine afscheiding... Kortom, het kan echt alle kanten op.

Geplaatst

Dorine, kan me herinneren dat ik de tweede wachtweek het moeilijkste/spannendste vond. je zit dan de hele tijd naar je lichaam te 'luisteren' maar zelfs als het siganelen af geeft kunne beide scenario's (we/niet zwanger) nog steeds. Pfff. Je kreeg geen bloedtest toch? Ik hoop het zo, de cryo is in ieder geval van een 'succesvolle lichting!'

Haha, ja, inderdaad, koppige kindjes. Merel kan ook boos worden, maar ze laat zich niet stijf worden. Ze kijkt dan heel boos. Soms gaat ze schreeuwen. Als ik nu bah zeg stopt ze het juist in haar mond. Dus ik probeer zelf bah af te leren en alternatieven te laten zien, zoals modderige steentjes zijn veel leuker om hard weg te gooien dan in je mond te stoppen. Als ze iets niet mag pakken oid dan zet ik haar omgekeerd met de rug ernaar toe. Dan is het vaak zo dat ze boos iets anders pakt, zoals bv speelgoed en daar hard mee gaat gooien.

Vandaag controle vk gehad. Alle sprima, hij ligt met zijn hoofdje naar beneden, nog niet ingedaald. Ze wist mij te vertellen dat als je 1x overtijd bent geweest je dat hoogstwaarschijnlijk de tweede keer weer bent. NEEEEEEE, geen zin in, overtijd niet erg maar weer ingeleid gaan worden lijkt me vreselijk. Aangezien dat niet werkte en ik alleen weeen had zonder opening, 14 uur lang. Lijkt me zo vervelend, dan weet ik al dat ik vanwege de keizersnede minder kans heb dat het goed gaat, dan ook nog die rotinleiding die bij mij niet goed ging. Lekker motiverend weeen wegpuffen.

Maar ik ga me er maar niet al te druk over maken, hij komt waneer het zover is, moet er toch een keertje uit. En daarna ben ik een hele gelukkige mamma van een lief klein meisje en een nog kleiner, lief jongetje. (probeert ze zichzelf moed in te praten)

Geplaatst

Ursela, fijn om te horen dat het goed was bij de VK. Ik hoop dat die kleine man het bijna gezien heeft bij je en daardoor lekker op tijd gaat komen.

Kan me voorstellen dat je er niet echt naar uit kijkt om over tijd te zijn maar helaas kun je daar weinig aan doen.

Ik weet nog dat ik de vorige keer tijdens de cryo-poging er niet zoveel mee bezig was en nu eigenlijk ook pas sinds vandaag. Maar goed, ik heb vandaag al een k*t dag. Vandaag is mijn mama precies een half jaar geleden overleden en daar moet ik heel de dag aan denken. Daardoor zit ik al niet lekker in m'n vel en wellicht dat ik daardoor ook letterlijk buikpijn heb...

Kiet, Wessel kan ook zo boos en koppig zijn. Hij gaat ook met dingen gooien oid als hem iets niet aanstaat.

Oh ja, hij heeft ook een nieuw iets wat ik echt probeer af te leren. Sinds een tijdje steekt hij steeds z'n vingers in z'n keel. Tot kokhalzen toe.

Steeds als ik zeg dat het niet mag doet hij het expres nog een keer want hij krijgt tenslotte aandacht.

Afgelopen vrijdag dacht ik dat negeren wellicht zou helpen. Nou, dat heb ik geweten.

Ik ging z'n streken negeren en hij ging gewoon door. Zelfs zo erg dat hij heel de tafel, zichzelf en de kinderstoel onderkotst. Toen was ik echt boos...

Geplaatst

Dorine heel veel sterkte op deze rotdag... Volgens mij is het op zulke momenten extra moeilijk.

Ik ben zo benieuwd of het gelukt is wanneer ga je testen?

Voor mij is het alleen een leuke dag want ik ben jarig!

en woensdag weer naar het zh voor een echo spannend!

Geplaatst

Gefeliciteerd kiet! Hoop dat je verwend bent met kadootjes en taart.

Dorine, lastig he, wat je dan moet doen. Ik had het een periode ook, toen merel steeds keihard met haar hoofd ergens tegenaan ging stoten voor aandacht. Uiteindleijk stug blijven negeren heeft geholpen. Duurde een paar weken....Maar het is moeilijk wessel te negeren als je hem moet gaan verschonen/wassen.

Pfff, en weer zo'n mijlpaal gepasseerd, een half jaar alweer, het lijkt nog zo kort geleden dat je erover schreef. Ik denk echter dat buikpijn heel goed veroorzaakt kan worden door stress, heb ik als ik te veel stress/druk maak. Hoop op een betere dag morgen!!!

Geplaatst

Kiet, gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe oud ben je geworden en wat heb je van Zoe gehad?

Thx meiden voor jullie lieve woorden. Morgen hopelijk een betere dag.

Kiet, als ik het red ga ik ddonderdag of vrijdag testen

Geplaatst

Dankjewel ik ben 24 geworden.

Ik heb een bedelarmband met allemaal bedeltjes die symbolisch staan voor iets uit mijn leven bijv. Toen ik zwanger was van zoe een kleine kinderwagen en een doosje met een ring erin van toen mijn man mij ten huwelijk had gevraagd en nu heeft zoe mij een bedeltje met een speentje gegeven wat weer symbolisch is voor de baby in mijn buik.

En van mijn man heb ik een nieuwe zonnebril gekregen.

Geplaatst

24 jaar jong pas, mooie leeftijd.

Wat een mooi cadeau heb je gekregen. Ik heb ook zo'n armband en krijg ook vaak iets dat symbool staat voor een bepaalde betekenis, dan blijft het altijd speciaal voor mijn gevoel.

Bedenk me nu dat ik het trouwens al een hele tijd niet om heb gehad. Ik heb van mijn moeder een armband gekregen dat zij had gekocht vlak voordat zij de hersenbloeding kreeg, mijn vader heeft het mij uiteindelijk met kerst gegeven.

Dit armband is zo speciaal voor mij dat ik dit eigenlijk dagelijk om heb sinds ze overleden is. OP de één of andere manier moet ik dat echt omhebben...

Hoe voel je je verder, gaat het goed?

En met de andere dames???

Nienke, tijdje niets gehoord. Hoe bevalt de week alleen met Julian?

Geplaatst

Ja dan zou ik die ook altijd om doen is toch een herinnering aan je moeder.

Hoe gaat het vandaag? Beter dan gisteren?

Met mij gaat het goed wel moe, af en toe misselijk en duizelig heb weer lage bloeddruk.

Geplaatst

Dames, vandaag WD 10, de dag waarbij ik bij Wessel positief getest had.

Vanochtend ook een test gedaan en hartstikke positief..... Ik ben weer zwanger!!!!!

Ik kan het niet geloven. Vind het zo bijzonder dat ik van een cryo die over was van de 1e poging meteen weer zwanger ben. Wat een geluk hebben we.

Nu eerst maar ff wachten tot zondag (dan mag ik van het ziekenhuis pas testen en dan is mijn NOD voorbij) en dan bellen voor een echo.

Waahhhaaa... ben zo blij!

Geplaatst

Gefeliciteerd Dorine. Nog een zwangere dame erbij.

Kiet, Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een orgineel cadeau, bijzonder.

Lucas kan ook vrij driftig worden en dan gilt hij er soms hard bij of hij gaat huilen.Als hij iets niet mag kan hij erg verdrietig zijn. Soms gooit hij dan hard met zijn speelgoed. Hij laat duidelijk merken wat hij wil en dan wil hij het graag ook direct.

Nu wil hij graag zelf eten, maar vervolgens gooit hij zijn bord op de grond. Dit doet hij gelukkig niet altijd, het zelf eten gaat ook super goed. Het word alleen een zooitje :-) Maar in de keuken hebben we gelukkig een stenen vloer.

Geplaatst

Dorine wat goed!!!!!!! Zijn we weer vlak na elkaar uuitgerekend een week of 6 err tussen ik ben morgen 10 weken.

Leuk dat zoveel meiden alweer zwanger zijn hè! Pff ik ben moe zeg zou zo kunnen slapen

Geplaatst

Ja echo was goed was alleen niet zon leuke vrouw dus het duurde echt maar een minuutje dat was wel jammer.

Maar over 2 weken weer naar de vk dus hoop dat ik dan wat langer mag kijken haha

Spannend hè weer een wonder in je buik ik vind het weer zo speciaal alleen merk ik wel dat de tijd veel sneller gaat bij zoe zat ik echt af te tellen tot er weer een week voorbij was en nu denk ik elke keer oh weer een week voorbij! Is je man ook helemaal blij dat het in 1x gelukt is?!

Gast Nienke79
Geplaatst

Sorry, sorry, sorry meiden dat ik weer een week of twee niet aanwezig was. Ik heb geprobeerd alles bij te lezen.@Natasja, wat zal je moeder het zwaar hebben gehad met haar operatie, maar wat ongelofelijk fijn dat het er zo goed uitziet.@Dorine, wat lief dat je naar me vroeg en echt fantastisch dat je zwanger bent, gefeliciteerd!!@Ursela, echt leuk dat jouw kleine Merel zo snel gaat en heerlijk dat je nu met verlof bent. Ik hoop van harte dat je kleintje niet lang meer op zich laat wachten. Excuses voor alle dames waar ik niet iets persoonlijks aan te melden heb zo snel, maar wel super dat jullie hebben gereageerd op de `berg vraag. Julian heeft nog best wel veel en `pulken` vindt hij echt verschrikkelijk. Kammen daarentegen niet, dus dat doe ik elke dag.Ik ben officieel op mijn gewicht van voor de zwangerschap!! Dat is nog redelijk zwaar, dus ik ga vrolijk verder, maar dit is al een hele mijlpaal. Ik herkende veel in het verhaal van Esk (ik dacht dat zij dat zei) wat betreft Julian, hij wil veel dingen ergens instoppen. Ik heb vandaag de slingers gekregen voor zijn verjaardag, als verrassing heb ik ook slingers met leeftijd voor Patrick besteld. Julian krijgt een waanzinnige taart. De buurman van mijn schoonouders maakt die. Julian is namelijk dol op Uki (RTL) en wij hebben een Ukitaart besteld. Ik heb Patrick van maandag op dinsdagnacht om 04.10 uur weggebracht en ik kan hem vrijdagavond weer ophalen. Dan gaat Julian ook mee. Het is erg wennen moet ik zeggen, eigenlijk ben ik alleen maar met Julian bezig en met een soort van grote schoonmaak. Ook ben ik deze week begonnen met thuiswerken. Ik werk nu 2 van de 4 dagen gewoon thuis, heel apart, maar ook fijn! Julian slaapt de laatste weken heel slecht, soms gaat hij pas om 22.30 uur slapen en dat is ook de reden dat ik weinig op het forum ben (weinig tijd voor mezelf). Ook wil hij nu ineens weer een flesje in de nacht. Oh ja, exceem komt toch echt van allergie waarschijnlijk. Patrick en ik hebben allebei allergien namelijk.Lfs,Nienke

Geplaatst

Dorine, gefelciteerd! Heb je een beetje kunnen slapen?

Kiet, herkenbaar, het verloop van tijd. Dat is ook logisch, dat gevoel, het is immers je tweede zwangerschap en niet meer alles is nieuw. Ik zit nu echter de dagen weer af te tellen, meer vanwege dat mijn verlof is ingegaan en ik er zelf (psychisch) klaar voor ben. Kom maar op. Maar heb de laatste dagen weer zo veel energie dat het helemaal niet voelt alsof ik al 37 weken ben.

Nienke, bijna verjaarsfeest. Fijn om thuis te werken. Gaat dat een beetje? Julian is dan denk ik niet thuis? Vervelend dat hij niet goed slaapt.

Super om weer op je oude gewicht te zitten. Wil ook heel graag daar aan gaan werken. Het is vast een goede sport om straks een tweelingwagen de berg op te duwen.

Oooh, een eekhoorn in de boom bij het raam. Die hebben van die grappige pluimen hier. Merel zei: die die, en wilde hem hebben. Haha. Zal een fotootje plaatsne van een ekkhoorn uit onze tuin, wel in de winter genomen, komen op het vogelvoederplankje af.

[ATTACH=CONFIG]1684[/ATTACH]

Geplaatst

Thx voor jullie felicitaties.

Nienke, kan me voorstellen dat het druk is zo in je eentje. Maar nog maar 1 dagje en dan mag je Patrick morgenavond alweer ophalen.

Jammer dat Julian zo slecht slaapt, hopelijk is dit een fase.

Ursela, leuke foto

Geplaatst

dorine, gefeliciteerd!

Natasja, dat klinkt naar omstandigheden niet verkeerd. hopelijk zet dit positieve beeld zich verder voort!

Kees kan ook een enorme driftkikker zijn. gewoon rustig zitten is lastig voor hem als ik hem neerzet. dan rolt hij zich meteen om om weg te kruipen. Ook hij gooit overal alles in. ik kom overal zijn balletjes en legoblokjes tegen.

Kees staat steeds langer en stabieler, maar nog geen stapjes zonder houvast. maar we hebben het idee dat dit snel komt. En minder eten komt hier nauwelijks voor. Hij is een echte schrokop. Maar ik heb begrepen dat het gewoon kan komen omdat ze even een periode minder hard groeien en dus minder hard nodig hebben.

fijne dag allemaal...

Geplaatst

Fijn dat de echo weer goed was Kiet. Wat jammer dat je maar heel even kon genieten van de beelden.

Nienke, Vanavond je man weer lekker ophalen. Wat lastig dat Julian zo slecht slaapt, hopen dat het een fase is.

Leuke foto ursela

Geplaatst

Hoi,

Dorine gefeliciteerd met je zwangerschap. Ohwww, wat zou dat fijn zijn nog een paar cryo's te hebben liggen.

We zijn hier in iets rustiger vaarwater gekomen. Met mijn moedertje gaat het goed, ze redt het in haar eentje wel. Alhoewel ik haar wel moet afremmen met bepaalde dingen. Vanavond gaat ze oppassen als wij naar een festival gaan, maar aangezien ze niet mag tillen nemen we de telefoon mee, zodat als Dési wel wakker zou worden wij een taxi kunnen pakken en naar huis kunnen gaan (is hier 6 km vandaan). Beetje schipperen dus.

Volgende week maandag en dinsdag weer naar het ziekenhuis om te horen of er nog bestraald en/of chemo gegeven moet worden.....

Heb nogmaals de stoute schoenen aangedaan (toen de uitslag van mijn moeder bekend was) en het ziekenhuis gemaild. Nu schijnen ze in het VU tot en met je 42e levensjaar te behandelen?! Hoorn werkt samen met het VU Amsterdam, dus hebben we voor donderdag as een afspraak met de fertiliteitsarts in Hoorn!! De kansen zijn klein, vertelde ze al, maar we zullen horen wat ze nog meer te zeggen heeft...... Ik ben eigenlijk onverwacht een beetje blij verrast.

Hier wordt door de kleine meid 's avonds bar weinig gegeten. Na vier hapjes houdt het op. Zeker weer een sprongetje. Maak er geen drama van, dan maar niet. Leg wat van mijn bord op haar tafeltje en soms peuzelt ze dat op, soms niet. Alle beetjes helpen. O ja, ook weer een tandje erbij, rechtsonder, ze heeft er nu 5.

Heb alles gelezen hoor meiden, het is alleen zo moeilijk teruglezen als je aan het tikken bent.

Ursela, de laadste loodjes alweer. Spannend!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden