Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

Allereerst gefeliciteerd met alle jarigen.

@Natasja, hoe gaat het met je moeder? Ook ik ben geschrokken van het nieuws. Ik wens je heel veel sterkte... ik denk aan je!

@Kiet, hoe was je echo en leuk dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.

@Ursela, leuk dat kamperen maar ik kan me voorstellen dat het niet lekker is als je 7,5 maand zwanger bent. Mijn god, wat gaat dat trouwens snel (voor mijn gevoel dan)

@Rome, fijn dat jullie ook van de vakantie genoten hebben, ondanks het mindere weer.

Wij zijn ook weer terug in het land en wat hebben wij genoten van de vakantie. Eindelijk eens 2,5 week met z'n drietjes, wat was dat fijn.

Van Sardinië zelf hebben we niet veel gezien. We hebben onze dagen aan het zwembad, strand en in de speeltuin doorgebracht. Het weer was top, tussen de 28 en 30 graden.

Wessel is de afgelopen twee weken zo'n grote jongen geworden, het baby-zijn is er bij hem echt helemaal vanaf. Hij loopt heel stevig en rent nu naar ons toe als we 'wie komt er in mijn huisje' spelen. Hij heeft het klimmen helemaal ontdekt, eet nu zelfstandig brood en fruit met een vork en drinkt uit een normale beker. Kortom, echt een volgende fase.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Dorine, Ook een leuke vakantie gehad dus. Jullie hadden beter weer gelukkig. Hoe ging het autorijden met Wessel? Vond hij het stuurtje leuk?

Wat worden ze dan groot he? Knap dat hij met een vorkje eet.

Kiet, Superrrrr....dat lijkt me zo bijzonder om nog eens mee te maken. Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt. Veel misselijk?

Geplaatst

Gelukkig voel je je aardig goed! Lekker genieten van jullie wondertje.

Lucas heeft gisteren weer steeds alleen gelopen en dan is hij helemaal trots.

Geplaatst

Gefeliciteerd Lucas. En wat leuk dat ie loopt en meerderen al. Grappig. Hier is lopen ook favoriet, maar dan aan de handen.

Gastouder is voor de tijd dat ik op mijn oude werk wegens zwangerschap van collega ga invallen. Eerst zou mijn mama 2 dagen gaan oppassen, maar dat is nu in eerste instantie van de baan, en 1 dag kdv. Wij kennen het meisje dat gastouder wordt, dus dat scheelt.

Leuke foto's weer. En heerlijk dat de vakanties zo goed zijn bevallen. Ook fijn te horen dat alle zwangeren zich zo goed voelen en wat gaat dat snel zeg.

Operatie is geslaagd vanochtend. Ga zo naar haar toe.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Natasja, wat goed dat de operatie geslaagd is! Heel veel sterkte met het steunen van je moeder.

@Ursela, wat een leuke fotootjes. Mereltje aan het kamperen, haha. Erg leuk. Voor jou wat minder begrijp ik, maar toch vast een hele leuke tijd gehad. Zijn jullie al uit over de naam van jullie aanstaande mannetje?

Die waterpretbak van ons voor Julian is echt een schot in de roos, hij is er helemaal blij mee. Maar ook mijn schoonouders hebben alvast een heel leuk kadootje gegeven, een activitybox. Hij ziet er zo uit: 6975157_5073647_300x300.jpg

Julian is erg bezig met de diertjes door de gaatjes duwen (weliswaar niet door de goede gaatjes, maar ze gaan erdoor!) en natuurlijk met de kraaltjes aan de bovenkant.

Hij is vandaag voor het eerst naar de echte kapper geweest! Mijn schoonmoeder is erheen geweest en hij vond het zowaar nog leuk ook. Hij heeft nu wel een erg kort koppie, maar hij kan het goed hebben en in de zomer is een kort koppie natuurlijk wel lekker. Hebben jullie kindjes ook nog steeds wat berg? En zijn ze al eensnaar de kapper geweest?

Gisteren is Julian weer door de babykeuring geweest. Nu met 11 1/2 maand is hij 78 cm en 11,1 kg. Het gaat hartstikke goed. De laatste nachten wordt hij echter wel vaak bijna ontroostbaar huilend wakker, herkenbaar? Ik haal hem dan toch maar uit bed en na 5 minuutjes kan hij dan weer terug en lekker slapen.

@Dorine, wat fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie.

@Kiet, leuk dat je nu weet hoe ver je bent in je zwangerschap en dat alles goed is!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat een leuk cadeau!

Ja zoe heeft ook nog een beetje last van berg nee we zijn nog niet naar de kapper geweest.

Geplaatst

Natasja, wat fijn dat de operatie goed is gegaan. Dat is een begin. Hopelijk went ze aan haar nieuwe lichaam.

Vond het zooo triest om de reden te lezen dat jullie nu naar een gastouder zoeken ipv dat desi bij haar oma kan zijn. Wat kan het leven toch oneerlijk zijn! Sterkte!

Beginnen ze nu gelijk met de chemo of moet ze eerst herstellen van de operatie?

Rome, een goede vakantie zo te lezen. Jammer van het zwembad maar een ruim voorziene speelgoed-camping deed veel goed. Wat vind lucas het leukste om mee te spelen? Bij merel wisselt dat enorm, favoriet is nog steeds alles pakken en ergens anders wegleggen. En buiten zijn. Ze wil niets liever. Oooh lucas ana de wandel! Wat doet hij het goed.

Wessel gaat helemaal snel als ik het zo lees. Merel staat steeds stabieler maar zelfstandig lopen staan wil ze liever niet. Hoe gaat dat spelletje 'wie komt er in mijn huisje'? En lekker opgeladen in de vakantie, was je aan toe volgens mij. Ik zit te denken om deze winter die kant uit te gaan, maar eerst maar eens zien hoe het gaat met twee kiddies. Ik lees overal schrikverhalen, wordt daar een beetje opstandig van. Wil me liever op het positieve concentreren.

Ja, nu is het aftellen al een beetje begonnen. Nog 2 weken werken, nog 6 weken tot de datum, nog 4 weken tot de bevallings beoordeling. Ik moet bekennen dat ik me niet altijd een supermamma voel. Gisteren zat ik gierend op de bank te huilen. Ik wilde gaan koken maar mijn stuitje deed zo'n zeer, zat al uren met maagzuur in mijn keel en was zoooo moe. Gelukkig heeft manlief toen gekookt (nuja, frietjes uit de oven met dopperwtjes en een spiegelei) maar dat had ik echt nodig. Ik had gisteren te veel gedaan en mijn middagslaapje overgeslagen. Zal ik niet meer doen. Hoe gaat dit bij jou esk? Wel eens twijfels over hoe jij twee kleintjes zal behapstukken? Ik wel. Maar ik weet dat ik ook regelmatig onzeker was over of ik voor merel kon zorgen en hoe dat zou gaan. Ga ervan uit dat ik ook nu weer een igen ritme en manier zal vinden. Maar het blijft Spannend met een hoofdletter S.

Kiet, zo bijzonder dat jullie weer zwanger zijn.

Nienke, ja, we zijn uit de naam. Ik was bezig met het geboortekaartje, op mijn ontwerp stond al een andere naam en toen hoorden we een naam die helemaal goed viel. Op noorse wensites stond dat hij van noorse oorsprong was en op nederlandse dat hij van engelse oorsprong was. Helemaal prima. Merel heeft ook zo'n ding waar ze vormen in moet stoppen, er verdwijnen vooral denneappels en steentjes in en dan trekt ze aan het hendeltje en komt alles in een bakje. Ook goed. Ik ben nog niet naar de kapper geweest. Merel heeft dik en lang haar, ze ziet er daardoor ook iets ouder uit dan leeftijdgenootjes. Meisje is anders dan jongetje, wil het graag zo lang laten groeien dat ik staartjes in kan doen. En het ziet er nu zo gezond uit dat we nog niet hoeven te 'punten'. ze heeft helemaal geen last van berg. Dat heeft ze gehad, kammen hielp, eerst kwam het steeds terug maar na een tijdje is het vanzelf verdwenen. Gebruik babyshampoo van weleda.

Merel heeft dat soms, huilend wakker worden, ik denk dat het dromen zijn, dan is het genoeg om even te knuffelen. Soms moeten we haar even meenemen naar onze slaapkamer voordat ze getroost is. Maar merk dat ze eigenlijk wil slapen.

Geplaatst

Milou heeft nog steeds maar heel weinig haar. Het groeit bovenop wel, maar is nog niet zo lang. Ze heeft nog nooit berg gehad.

Wat leuk, die activitybox!

Wat fijn dat de operatie geslaagd is Natasha.

Hier alles ok. Milou wil alleen maar lopen lopen lopen. Wel aan je vingers, want ze kan nog helemaal niet lopen (totaal geen evenwicht te bekennen). Haha. Ze tijgert nu ook af en toe wat naar voren, maar echt kruipen doet ze niet. Verder gaan we al snel op vakantie, voor de tijd nog hartstikke druk. Pfff.

Groetjes allemaal!

Nog gefeliciteerd alle kindjes die 1 zijn geworden!

Geplaatst

Natasja, fijn dat de operatie in ieder geval goed is gegaan. Hopelijk verloopt het vervolg ook zo succesvol!

Jeetje Ursula, wat gaat dat hard! gewoon alweer bijna zover! Vanochtend startgesprek gehad voor volgende ICSI behandeling. ik moet bellen op eerste dag menstruatie en dan eerst weer 3 weken de pil en dan opwekhormonen. We gaan starten na de vakantie in augustus.

over het 's nachts wakker worden, daar heeft Kees ook af en toe last van. Ineens heel hard huilen, uit het niets. Dan halen we hem even uit zijn bedje en wordt hij meteen rustig en leggen we hem na 5 minuutjes weer terug. hij slaapt eigenlijk ook gewoon half. Ik heb ook begrepen dat dit dromen is. Ze hebben nu ook zoveel te verwerken!

en nog gefeliciteerd met alle kindjes die 1 zijn geworden. Kees wordt a.s. zondag 1 jaar. Zijn oma bakt een taart waar hij zich vol in mag storten, dus dat wordt een mooie smeerboel...:-)

groetjes,

tessa

Geplaatst

Natasja, fijn dat de operatie goed is gegaan. Sterkte! Dat lijkt me wel een lekker gevoel dat je de gastouder al kent.

SJSL, Fijn dat het zo goed gaat.

Tessa, Spannend, heel veel succes.

Lucas word tot nog toe nooit in de nacht wakker, wel de afgelopen week in de avond een paar keer weer, was al een tijd geleden toen hij dit voor het laatst heeft gehad.. Ik hou hem dan tegen me aan en probeer hem te troosten. Na ongeveer 10 minuten leg ik hem weer in zijn bedje en slaapt hij weer verder. Als ik hem huilend laat liggen, is hij ontroostbaar.

Wat een leuk cadeau heb je gehad, daar zal hij vast blij mee zijn. Mijn schoonzusje is kapster en die heeft hem nu 1 keer geknipt. Zijn ponnie wat korter en verder de puntjes. Ik vind het leuk als zijn haar wat langer word, want hij heeft van die mooie krullen.

Ursela, Jaahhh, Ik wil het kaartje graag zien!!!! Fijn dat jullie uit de naam zijn gekomen. Meisjesnamen hadden wij genoeg, alleen een jongensnaam was tot op het laatste moment nog niet helemaal bekend bij ons. Dat vonden we zoooo lastig. Wat gaat het snel met je zwangerschap, voor je het weet is het al zo ver, spannend!!!

Lucas vind het met name leuk om de keukenkastjes leeg te halen en de dvd's uit de kast te trekken, eigenlijk alles wat niet mag vind hij eruuugg leuk.

Hij speelt graag buiten en vind het leuk om naar andere kindjes te kijken. Blokken vind hij op het moment erg leuk, vooral om te gooien en aan me te geven.

Ik hoor juist positieve verhalen over een tweede kindje. Ik hoor ook veel dat van 0 naar 1 veel zwaarder (meer wennen) is dan van 1 naar 2. Maja, ik heb die ervaring natuurlijk niet.

Geplaatst

Ik wil ook graag een kaartje!!! Ik denk ook weleens ojee straks 2 kids hoe zal het gaan maar denk dat iedereen dat weleens denkt en het gaat vast helemaal goed komen!

Geplaatst

Ik heb ook wel eens twijfels over hoe dat straks allemaal moet, maar dat had ik met Thomas ook en dat is allemaal goed gekomen, dus zal dat bij nummer twee ook wel zo zijn. Ik moet ook op tijd mijn rust nemen. Tijdens het middagslaapje van Thomas lig ik ook vaak op de bank te slapen of te niksen. Ik vind het nu echt zwaar worden. Moet nog 7 weken werken en dan nog 6 weken tot de bevaldatum (ben nu 28 weken).

Ach arme Thomas. Het manneke is ziekjes. Hoge koorts en kreunen. Heb 'm opgehaald van het kdv en hij ligt nu boven in z'n bedje met een zetpilletje, maar het gaat nog niet echt beter. Het lijkt of hij ergens pijn heeft, maar ik weet niet waar. Ik kijk het nog eventjes aan en anders dan maar naar de huisarts. Zielig hoor! Hij komt helemaal tegen je aan liggen, warm en wil helemaal niks anders dan slapen en/of hangen. Hopelijk is dit een griepje dat snel voorbij is.

Thomas kan trouwens sinds een weekje tijgeren (ik weet dat de meesten hier al lopen, maar ja, die van mij dus nog niet en tijgeren is al een enorme vooruitgang!) en hij doet het vol overgave. Niets in huis is meer veilig voor zijn onderzoekende handjes. Leuk hoor! Verder nog steeds doorkomende tandjes. Nu de hoektandjes onderin. Misschien dat daar de koorts wel van komt, hij kwijlt ook weer veel.

De verbouwing is bijna af. De stucadoor is bezig en is morgen klaar, dan nog schilderen en de vloer er in en dan is het helemaal af. Het is nu al erg mooi geworden, de kamers zijn echt ruimer dan ik zelf gedacht had. Ineens hebben we dus 5 slaapkamers! Wat een luxe! Vorige week mezelf wel overdaan door steeds de trap op te gaan naar zolder. Dat heb ik dit weekend geweten: harde buiken en bekkenpijn. Nu dus rustigjes aan en nu gaat het goed.

Gisteravond het nieuwe kamertje van Thomas opgehaald. Als alles boven klaar is, kan zijn kamertje ingericht worden en dan kan hij over om te wennen. Als het goed is zo half juli/begin augustus. Het wordt echt wel erg leuk. We hebben toch maar een commode erbij gedaan (dus bedje en commode), want ik verschoon hem er nog heel vaak op en kan dus eigenlijk niet zonder. En ach, straks is het een leuk kastje voor speelgoed of zo. Ben benieuwd hoe hij deze verandering gaat vinden. Ik verwacht niet heel veel problemen eigenlijk.

Geplaatst

@Ursela, ik wil ook graag een kaartje!

@ESK, wat goed van Thomas dat hij tijgert, weer een mijlpaal. Leuk he, als ze opeens zelf door de kamer heengaan.

Wat sneu dat hij zo ziek is. Hopelijk zijn het zijn tandjes en is het daarna weer snel beter. Idd altijd zo zielig voor die kleintjes.

Tjemig zeg, 5 slaapkamers, wat een luxe. Heerlijk al die ruimte.

In wat voor bedje gaat Thomas zometeen slapen? Al in een 'groot' bed of toch nog een babybedje?

Geplaatst

We hebben gekozen voor toch maar een ledikantje. Zeker omdat hij 's nachts alle kanten ronddraait in bed en er dus anders uitkiepert. Ik heb gewoon via marktplaats een ledikantje + commode gekocht omdat het toch maar voor een korte tijd is (ik gok hooguit 2 jaar).

Geplaatst

Esk, Wat lekker dat het zo goed gaat met de verbouwing. Laat je een foto van Thomas en Uks kamertje zien?

Wat geweldig dat Thomas kan teigeren, leuk gezicht he? Berg je spullen maar vast op :clap2:

Wat sneu zeg, dat hij ziek is. Beterschap, hopenlijk voelt hij zich snel beter.

Let goed op jezelf! Geld voor alle zwangere dames, want volgens mij zijn jullie allemaal veel te druk ;-)

Geplaatst

Desi (Natasja) – 12 mei

Jacelyn (Marchan) – 16 mei

Merel (urselA) 1 JUN

dANIEL (ARRiva) 1 juni

wessel (dorine) 4 juni

Zoe (kiet) 10 juni

Thomas (esk) 16 juni

Kees (Tessa) 26 juni

Lucas (Rome) 19 juni

Julian (nienke) 9 juli

Milou (Annelies) 23 juli

Geplaatst

Al die zwangerschappen gaan wel raar snel zeg! :laugh: Niet te geloven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden