Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

Hey meiden, thanks voor de feedback. Julian heeft nog wel berg, maar ik de er momenteel even niets aan. Ik werk vooral aan zijn (jeukende) exceem. Nog maar 2 weken en dan is hij 1!

Mijn man is van 5 juli t/m 9 juli op schoolkamp dus dan ben ik alleen me Julian, ben benieuwd hoe dat bevalt! Zal wel druk zijn, Vanmiddag zijn pasport opgehaald, heel schattig.

Ik zou heel graag een geboortekaartje hebben Ursela!

xx

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden, had gister een heleboel getikt, maar alles weg... Had geen zin om overnieuw te beginnen.

Fijn dat de verbouwing klaar is Esk. En tijgeren, wat leuk. Hier nog geen getijger hoor. Wel eindelijk vasthouden. Aan tafel, aan je handen, op de bank proberen te staan, wat erg moeilijk is vanuit zitstand, en lopen natuurlijk. Dat is favoriet. Doodmoe wordje ervan haha. Wel een erg koddig gezicht. Vandaag probeerde ze om de tafel te schuifelen. Gaat haar eerdaags wel lukken. Nog iets stabieler op de beentjes dan.

Hier ook nog een beetje berg. Kam haar haartjes en dat vindt ze erg lekker.

Wil ook wel een kaartje Ursela! Lekker dat je uit een naam voor het ukkie bent.

Hier ook we meisje wat af en toe een gilletje geeft of een klein beetje huilt in de nacht. Hoef meestal niet heen en slaapt ze verder.

Ze heeft nu al 2 dagen een middagslaap van 3.15 uur gehad. In de ochtend niet geslapen maar gespeeld, om half 12 een boterham,een plakje ontbijtkoek en tussen de 60 en 100 ml soya melk. Om 12 uur in bed en dus na 3en eruit. Heb haar wel deze dagen in haar slaapzakje gedaan. Zou dat schelen?

Mijn mama is thuis. Donderdag as uitslagen onderzoeken... Ben doodop van de spanning, nu al....

Dank voor jullie steun. Het doet me goed. Ik moet er niet aan denken mijn mama straks ook nog te verliezen.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hei natasja,

Jullie zijn sterk, jullie band is sterk. Niet aan denken, het dreigende van deze ziekte zou deze liefde niet mogen/kunnen overschrijden, niet te veel aan proberen te denken (maja, hoe doe je dat?). Sterkte!

Gisteren is merel op bezoek geweest in de barnehage. Daar gaat ze vanaf half augustus een paar dagen in de week heen. Ze voelde zich als een vis in het water, maar nu waren pappa en mamma mee. Helaas zitten er weinig meisjes in haar groep, alleen nog maar Maja, maar die is al 2. In de andere groep zit nog 1 meisje Kirza en die is ook al bijna 2. Tja, en dan moeten er toch eerst meer meisjes geboren worden in het dorp. Gelukkig komen de jongetjes van mijn barselgruppe in dezelfde groep, die kent ze al. Aangezien we volgens mij de eneige vegetariers zijn in kilometers omtrek kregen we behoorlijk veel vragen over wat ze dan at. Ik vond het een hele mijlpaal, ze wordt zoooooooo grooooooot denk ik dan.

Gisteren tijdens mijn avonddienst heb ik de auto stil kunnen zetten om over te geven in de berm. Joehoe. De weg naar een klein bergdorpje is zo slecht geworden dat in combi met bijna 8 maanden zwangerschap dit feestend maagzuur opleverde. Verder moest ik hulp vragen van familie om een patient te keren, kreeg het niet voor elkaar met die dikke buik. Ik meld me zondag ziek, ik ga dit niet nog een keertje doen. En dan maandag bellen en overleggen of ik een andere route kan nemen of iets anders kan doen voor de laatste weekjes.

Nienke, weet je waar het exceem vandaan komt? Heeft hij dat van jullie? Sneu, vooral als het jeukt.

En...voordat ik het vergeet:

Tessa, gefeliciteerd met kees.

:happydance: Hieperdepiep Hoera!!!! Kees 1 !!!! :happydance:

Tessa, spannend om te beginnen na de vakantie. Succes.

Esk, fijn die extra ruimte. En het gaat ook erg voorspoedig, meestal duren verbouwingen eeuwig (in ieder geval bij ons), lijkt me niet prettig omnu al te lang in het stof te zitten.

Arriva, lees je nog wel eens mee? Ben benieuwd hoe het gaat met jou en dani en de zwangerschap.

Geplaatst

Tessa, gefeliciteerd met Kees!

Ursula, ik zal je straks even pb'en, was ik al bijna vergeten. Ja, de verbouwing ging heel voorspoedig, maar nu komen de dingen die we zelf moeten doen en ik vrees ervoor. Manlief moet met schoonvader (zijn vader dus, mijn schoonvader) gaan schilderen en ik hoorde manlief al zeggen dat bepaalde dingen 'van hem niet geschilderd hoefden te worden', terwijl ik nu denk "het is leeg, dus nu is het handig om alles in een keer mee te nemen, ook al is het ietsjes meer werk". Ik hoop dat het goedkomt. Vandaag voornamelijk nog poetswerk boven om alle stof en zo weg te krijgen van de stucadoor (wat hebben die lui een troep gemaakt! Ook al kunnen ze daar niet echt wat aan doen, want ze hebben het toch nog netjes opgeleverd, maar al dat stof, bah!). De stopcontacten en schakelaars moeten nog terug op hun plekje en na het schilderwerk komt dan de vloer en dan is het écht klaar. Kunnen we verder met de kamer van Thomas... zucht. Ik zal blij zijn als mijn huis weer mijn huis is en alles z'n plekje heeft. Merk dat ik toch minder kan hebben (en doen) nu.

Natasja, ik begrijp helemaal dat je je zorgen maakt. Maar probeer het positief te blijven zien. Ik ken diverse mensen die van verschillende soorten kanker genezen zijn, waaronder mijn vader (nierkanker, heeft nog 1 nier) en mijn tante (borstkanker) en die zijn helemaal hersteld. Het is wel een zwaar traject maar hopelijk met goede afloop. En het blijft inderdaad steeds spannend met onderzoeken.

Hier trouwens ook een beetje Berg. Doe er weinig aan, kam het eruit als het lukt en anders niets. Ik gok er op dat het vanzelf wel weg zal gaan. Thomas is nog niet helemaal in z'n hum, maar al wel weer beter. Da's al iets. Ik heb het idee dat hij voor een "sprongetje" of zoiets zit. Of tandjes natuurlijk... maar het lijkt er veel op dat hij snel gefrustreerd is omdat hij meer wil dan hij kan. Is niet altijd even gezellig en dat zijn we van ons mannetje niet gewend. Ook moeilijk met inslapen de laatste tijd. Wordt dan weer ontroostbaar wakker en je bent al gauw een half uur verder voordat meneer weer slaapt. Zal ook wel een fase zijn die we door moeten.

Geplaatst

Is het niet de 26e dan vandaag?? Oh... euh... tja, beter te vroeg dan te laat, zullen we dan maar zeggen :-)

Geplaatst

Mijn schuld, ik was bang dat ik het zou vergeten....dus toen maar een dag te vroeg de vlaggen en wimpels uitgehangen.

Esk, jij bent trouwens het pb'tje vergeten. Maar je hebt nog even (hoop ik). Fijn dat thomas aan de beterende hand is. Ik zou precies hetzelfde hebben mbt schilderwerk. Want wanneer komt het dan? Over een paar maanden wordt het nog drukker en gezelliger in huize esk. En dan duiken er behalve een nieuwe 'handenbinder' vast weer nieuwe klusjes op.

Manlief heeft eindelijk het bedje in elkaar gezet en een hekje onderaan de trap gemonteerd. Nu heb ik rust in mijn hoofd. En gisteren was een zomerdag hier op de markt waarvan ik mede-organisator was. Het was een supersucces. Er waren twee keer zoveel mensen als verwacht en ook veel speciaal genodigden (nieuwe dorpsbewoners) kwamen kijken. heb enorm veel koffiekannen versleept en lapper gebakken (een noorse eierkoek?). En dan om 21.00 al mijn bed ingedoken. Vandaag wordt de afwasmachine opgehaald. Het kaartje is naar de drukkerij. Zo. Nu mag hij komen. (ehm............) Op mijn werk zal ik vanavond al een andere route werken en bij 1 patient krijg ik hulp vanuit het verzorgingstehuis omdat die te zwaar is voor mij om in haar bedje te krijgen. Fijn dat ze dit nog in het weekend hebben kunnen regelen.

Natasja, gaat het een beetje, de spanning? Wat is er met desi?

Geplaatst

Dank voor de lieve felicitaties! kees heeft zich er kranig doorheen geslagen. Hij is niet zo van grote gezelschappen dus hadden we alleen familie en buren uitgenodigd. een van zijn oma's bakt voor de 1e verjaardag van haar kleinkinderen altijd een speciale cake met heel veel slagroom met het idee dat de kleine zich daar dan vol instort. Dus niet zozeer om te eten. Krijgt Kees de cake voor zijn neus en wat doet hij... hij gaat alleen maar keihard huilen... sorry, maar mijn man en ik moesten daar toch wel een beetje lachen. Eerlijk gezegd verbaasde het me niet heel erg... hij heeft zo zijn dingetjes en al die mensen die dan naar hem zitten te kijken en dan die hele grote cake voor zijn neus...

het andere scenario dat mogelijk was geweest is dat hij de schaal met cake en al van zijn tafeltje had geveegd. Als het hem niet zint, dan is behoort dat ook tot de mogelijkheden. Of huilen, of gewoon iets weg duwen...

Maar goed, het was een heerlijk dagje. Heerlijk weer zodat we lekker buiten konden zitten. De woonkamer hadden we helemaal versierd met slingers en 50 ballonnen. daar is hij nl gek op (hij is gek van alle soorten ballen, dat is eigenlijk het enige waar hij mee speelt) en er lagen er ook een hoop op de grond, zodat de woonkamer het een soort van ballonnenbak was (ipv ballenbak).

verder heeft hij lekker in zijn badje gespeeld en in zijn nieuwe duw trike gezeten die hij van oma had gekregen. ook dat vond hij prachtig. zo'n trapding met een lange stang erachter zodat we hem nu nog kunnen duwen. En die stang kan er later weer af.

goed, ben op kantoor en moet nu (helaas) toch echt effe aan het werk.

nogmaals veel dank voor alle lieve felicitaties!

groetjes, tessa.

Geplaatst

Natasja, heel veel sterkte meis. Ik weet (en jij helaas ook) hoe moeilijk deze periodes zijn die je nu door moet maken maar je bent een sterke vrouw. Je komt er wel.

Het zijn hele lange dagen maar donderdag weet je meer. Ik denk aan je.

Daarnaast natuurlijk ook heel veel sterkte met Desi, hoe gaat het nu met haar?

Ursela, ik kan me voorstellen dat het allemaal zwaar voor je wordt. Tjemig, nog maar 1 maand en dan heb je er waarschijnlijk weer een kleine hummel bij.. Jaloers.. hahah

ESK, kan me voorstellen dat je blij bent als je huis weer aan kant is maar nu beginnen de leuke dingen.

Gefeliciteerd KEES...Hahah, steeds als ik er een dag niet ben is er iemand jarig. Dan maar iets te laat maar wel gemeend.

Nienke, succes volgende week als je een weekje alleen bent. Het zal idd druk gaan worden maar dat ga je makkelijk redden.

Geplaatst

Dames, ik zit trouwens ook weer op het wachtbankje.

Ik heb een heel regelmatige cyclus en heb vorige week woensdagavond een LH-test gedaan. Meteen positief.

Gisteren zou ik tussen 09.00 en 10.00 gebeld worden. pff.. wat vonden we het weer spannend.

IN het EMC aangekomen bleek dat alle drie de cryo's goed genoeg waren voor een tp. We hebben er maar 1 terug laten plaatsen omdat we het risico op een tweeling niet willen nemen.

Wel zonde van al die cryo's, ik had ze liever zelf gehad indien dit nodig mocht zijn.

Als we ooit nog een keer zover komen vraag ik ook echt of ze ze met minder in 1 rietje doen zodat ik er meer tp van kan hebben.

Maar goed, die ene topper zit er nu in en nu maar weer afwachten.

Trouwens wel grappig. ze hebben helemaal niet gezegd wanneer ik mag testen en ik ben het vergeten te vragen. Maar goed, aangezien ik zo'n regelmatige cyclus heb test ik volgende week vrijdag. Spannend hoor.

Geplaatst

Dorine, spannend. Inderdaad zonde dat ze met z'n allen in een rietje zaten. Hoeveel cryo's hebben/hadden jullie? oooh, het zou zomaar kunnen he? Dan heeft wessel :happy8: over een tijdje een broertje/zusje! Ga duimen draaien.

Kan ook niet veel anders dan duimen draaien Ook de lichtere wacht ging voor geen meter. Morgen afspraak met dokter, hoop op ziekmelding. Waar ik vorige week nog in paniek was dat de bevalling misschien al zou beginnen zit ik nu te hopen dat het zo is. Nog een maand zo doorhobbelen heb ik niet veel trek in. Maar ja, het hoort erbij en de beloning is ZOOOOOO GROOT.

Wat grappig dat kees zo'n ballengekte heeft. Ieder kindje ontwikkeld zo zijn eigen ding, is al helemaal zichzelf. Bijzonder om mee te mogen maken.

Geplaatst

Hi Ursela,

We hadden in totaal 9 cryo's. Voor de eerste poging zijn er 3 ontdooid en 2 teruggeplaatst, hieruit is Wessel ontstaan.

Nu weer 3 ontdooid dus er liggen er nog 3 in de vriezer. Echter, ook dit is nog maar een poging. Maar goed, misschien is deze al wel raak.

Geplaatst

Thomas kreeg al een broertje of zusje hoor, volgens mij ging het nu om Wessel :-) . Haha.

Dorine, spannend zeg. Wat dom dat er 3 in een rietje gaan, zou ik ook erg zonde vinden. Zeker omdat je zoveel moeite moet doen om uberhaupt cryo's te krijgen... wij hebben nooit iets overgehouden aan onze IVF. Vind je het anders spannend als met Wessel?

Ursula, hoop dat de arts met je meevoelt en je ziek meldt. Hoeveel weken ben je nu?

Geplaatst

Volgens babybytes..net op gekeken, ben ik 35 weken. Maar mijn uitgerekende datum is over ongeveer een maand. rara?

Heb thomas in wessel veranderd. Hokus pokus.

Ik weiger om nog te gaan werken, ik kan nog zittend op een stoel medicijnen in dosetter stoppen maar meer ga ik niet doen. (ik spreek hier meer mezelf toe, ben heel slecht in niet gaan werken). Net ging mijn telefoon, vind dat al verschrikkelijk, opstaan, op tanden bijten. Waarschijnlijk gewoon een off-day. Morgen beter, ga nu niet meer klagen. Mag ik niet van mezelf :censored2:

Jeetje, dat waren veel cryo's. Als er zo veel goed genoeg waren om in te vriezen vind ik drie al helemaal veel om samen te doen. maja, dat is moeilijk te veranderen nu. Ga je een bloedtest nemen?

Geplaatst

ESK, ja, ik vind het anders spannend dan bij Wessel.

Gisteren was ik vooral zenuwachtig of ze goed zouden ontdooien. Sinds de TP denk ik er niet zo heel veel aan. Dit waarschijnljik ook omdat de cyo's in mijn eigen cyclus worden gezet en ik dus helemaal geen medicijnen hoef te gebruiken, ook geen pregnyl.

Wellicht dat ik volgende week zenuwachtiger ben maar ik zie deze poging en eventueel de volgende echt als een cadeautje van de poging van Wessel.

Ursela, wat vervelend dat het nu niet meer zo goed gaat, dan kan een maand toch nog wel lang duren. Ik ga duimen dat het snel weer beter gaat.

Ik krijg geen bloedtest, dat doen ze niet in het EMC. Je mag thuis testen en als het positief is heb je ergens rond de 7 weken je eerste echo.

Ik zal deze keer ook met de goedkope testen van het kruidvat testen, die waren de vorige keer ook al positief vanaf wd 9.

Geplaatst

Dorine wat spannend!! Ik zat net te denken ga is vragen wanneer je weer gaat beginnen zie ik het al staan nou ik duim voor jullie!!!

Geplaatst

Wat een benauwde dag vandaag zeg!

Gisteren mijn eerste dag weer gewerkt. Lucas is weer naar Opa en Oma geweest en zat heerlijk in het badje te spelen toen ik uit mijn werk kwam.

Hij slaapt de laatste 2 weken wat slechter overdag. Hij is vaak na 45 minuten alweer wakker. Dan heeft hij dikke tranen.

Spannend Dorine, nou afwachten...Ik ga voor je duimen.

Ik vind het ook niet zo slim dat er 3 in een rietje gaan. Toch zonde van de andere. Maja, mischien doen ze dat omdat ze niet altijd goed ontdooien en er misschien vanuit gaan dat ze niet allemaal goed zijn?

Ursela, Ik vind eigenlijk dat je je werk al ontzettend lang volhoud. Het is toch vrij zwaar werk en dan met je dikke buik. Ze mogen blij zijn dat je nog tot zo lang door werkt.

Fijn dat nu alles zo'n beetje klaar is, geeft toch een gerust gevoel.

Leuk dat Kees zo gek is op balonnen, en een ballonnenkamer is natuurlijk helemaal geweldig. Dan zijn jullie wel even bezig geweest met blazen/ pompen :-)

Geplaatst

*puf, steun, kreun* Ik kan er echt slecht tegen, ook al als ik niet zwanger ben. Poeh, het liefst zit ik vandaag in de airco (die er niet is)...

Die ballonnen zijn hier ook favoriet. Eigenlijk hebben die kindjes weinig speelgoed nodig: een ballon, een bellenblaas en een stuk papier zijn hier echt favoriete speeltjes. En alles met wielen... als hij er maar achteraan kan of als het maar geluid maakt.

Hoe leggen jullie je kleintjes in bed als het zo warm is? Met alleen een rompertje en dun slaapzakje of alleen in pyama of romper?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden