Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kleine update, met merel naar de dokter geweest vanwege de uitslag/beten die steeds meer werden en haar hele lijfje bedekten. Bleek het netelroos te zijn. Volgens de arts waarschijnlijk nu veroorzaakt door de warmte. Kan ook door muggensteken maar vanwege de plekken waar het zat dacht hij aan een warmte reactie. Zalfje mee maar het jeukt niet en vooral veel luchten vandaag. Ze heeft er zelf geen last van. Weer iets geleerd. Nu is het bijna helemaal verdwenen.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo zie je maar weer... gelukkig heeft ze er weinig last van, da's altijd fijn en als het zalfje dan ook nog helpt...

Geplaatst

Gelukkig heeft ze er geen last van Ursela.

Goed zeg, Dat ze uit een gewone beker drinkt. Dat word met Lucas echt een kliederboel. Zijn fles houd hij ook steeds op zijn kop en kijkt hoe het drinken eruit druppelt en dan wrijft hij het uit.

Geplaatst

ursela, wat fijn dat Merel er niet zo veel last van heeft. Is het al minder geworden?

Kiet, alles oke met jou? heb je al heel lang niet voorbij zien komen...

Geplaatst

Hoi meiden!

Ja hier alles ok heb wel mee gelezen maar even geen puf om te reageren.

Hier gaat alles goed ben nu 11 weken 3 dagen en ik begin me beter te voelen minder misselijk en minder moe woensdag naar de vk en vrijdag hebben we de nekplooimeting

Hoe gaat het met jou dorine wanneer heb je de eerste echo en wat leuk dat je elke week een echo krijgt echt super leuk heb je toch elke week even de bevestiging dat alles goed gaat.

Natasja wat leuk dat jullie zo snel weer mogen beginnen en Tessa ook in augustus! Bijna iedereen is of zwanger of bezig voor een 2e kindje.

Ursela wat zielig dat merel netelroos heeft gaat het nu beter en met jou met de laatste loodjes.

Esk wat jammer dat ze het bij de echo een soorrt van verklapt heeft!!

En hoe maak je ook alweer een ticker?

Geplaatst

kiet, fijn om iets van je te horen. Mijn eerste echo is de 27e, volgende week woensdag. Dan ben ik 6w5d als het goed is. Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

Spannend, Dorine!

Hier weinig te melden. De zolderverbouwing is in principe af. Er moet nog geschilderd worden, maar dat doet de schilder dit najaar een keertje. Zaterdag gaan we spullen verhuizen en kan de nieuwe kamer van Thomas ingericht worden. Ben erg benieuwd hoe die gaat worden, want ik heb alleen nog maar losse meubeltjes gezien en nog geen geheel. Ben ook erg benieuwd hoe hij de "verhuizing" zal ondergaan... toch een nieuw bedje en kamertje. Naja, hij zal vanzelf wel wennen, toch?

Over 3 weekjes ook meer tijd voor mezelf aangezien ik dan met verlof ben. Ben er wel aan toe. Als ik geen verlof had gehad, dan had ik zeker wel vakantie opgenomen. Nu loopt dat een beetje samen. We hebben ook geen vakantieplannen meer, maar willen misschien nog wel een dagje naar de dierentuin of zo. Thomas heeft de dieren ontdekt en vind het geweldig om langs een veld met bijvoorbeeld koeien te komen. Als het maar dieren zijn. Dus leek ons een dierentuinbezoekje wel erg leuk (en anders is het voor ons leuk :-)).

Vandaag een beetje een lui dagje. Mijn man is squashen, ik zit op de bank, Thomas ligt nog op bed. Vanmiddag ook weinig gepland, wel een bezoekje aan mijn ouders, want vanwege vakanties hebben we zowel moederdag als vaderdag nog niet gevierd en dat kan natuurlijk niet. Verder nog even nadenken over wat ik nou wil doen voor mijn ouders en schoonouders omdat ze ons zoveel geholpen hebben met de verbouwing en zo... ik zit te denken aan een avondje gourmetten met z'n allen, maar wanneer ik dat dan weer ga plannen??

Ursula, hoe gaat het met de netelroos van Merel?

De rest, hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Spannend hoor Dorine! Voel je je goed?

Wat heerlijk dat de verbouwing bijna klaar is Esk. Je hebt er toch altijd een hoop bende van, maar als het dan eenmaal zo goed als klaar is, is het heerlijk genieten.

Ik ben benieuwd hoe de overgang gaat naar zijn nieuwe kamer. Al met 3 weken verlof, ik vind het zo snel gaan.

Geplaatst

Kiet ik weet niet hoe je een ticker maakt. Wel handig, want er zijn er zoveel zwanger, dat ik niet meer bij hou wanneer wie nou ook alweer uitgerekend is.

Ik vind het zo leuk voor jullie allemaal dat jullie weer een wondertje verwachten! En zo bijzonder.

Geplaatst

@Esk, fijn dat de verbouwing bijna tot een einde gekomen is. Heerlijk straks alles inruimen etc. En straks lekker verlof. Breng je de kleine dan evengoed weg of houd je die heerlijk thuis?

Geplaatst
kiet, fijn om iets van je te horen. Mijn eerste echo is de 27e, volgende week woensdag. Dan ben ik 6w5d als het goed is. Fijne zondag allemaal.

Ohw, wat spannend,

Geplaatst

Succes volgende week met de echo en nekplooimeting.

Hoi meiden!

Ja hier alles ok heb wel mee gelezen maar even geen puf om te reageren.

Hier gaat alles goed ben nu 11 weken 3 dagen en ik begin me beter te voelen minder misselijk en minder moe woensdag naar de vk en vrijdag hebben we de nekplooimeting

Hoe gaat het met jou dorine wanneer heb je de eerste echo en wat leuk dat je elke week een echo krijgt echt super leuk heb je toch elke week even de bevestiging dat alles goed gaat.

Natasja wat leuk dat jullie zo snel weer mogen beginnen en Tessa ook in augustus! Bijna iedereen is of zwanger of bezig voor een 2e kindje.

Ursela wat zielig dat merel netelroos heeft gaat het nu beter en met jou met de laatste loodjes.

Esk wat jammer dat ze het bij de echo een soorrt van verklapt heeft!!

En hoe maak je ook alweer een ticker?

Geplaatst
Kleine update, met merel naar de dokter geweest vanwege de uitslag/beten die steeds meer werden en haar hele lijfje bedekten. Bleek het netelroos te zijn. Volgens de arts waarschijnlijk nu veroorzaakt door de warmte. Kan ook door muggensteken maar vanwege de plekken waar het zat dacht hij aan een warmte reactie. Zalfje mee maar het jeukt niet en vooral veel luchten vandaag. Ze heeft er zelf geen last van. Weer iets geleerd. Nu is het bijna helemaal verdwenen.

Fijn dat ze er geen last van heeft Ursela, dat arme moppie. Sterkte met de laadste loodjes. Hoop dat je een goede bevalling hebt.

Geplaatst

Hier nog geen woorden die we kunnen verstaan, behalve die, mama, papa. Er wordt wel heel veel gewezen haha ook met 2 handjes.

Dési kan zich eindelijk omdraaien van buik naar rug! Ze zorgt er zelf voor dat ze niet op haar buik draait, maar ze heeft in die paar keren dat ze dat wel doet uitgevonden hoe ze terug moet draaien. Op haar kont draait ze wel rondjes en ze probeert vooruit te komen. Mevrouwtje wil graag wandelen aan je vingers en schuift de tafel rond.

natasja, hoop op goed nieuws voor jullie vandaag.

Tessa en Rome, ik herken alles zo goed wat jullie beschrijven. Wessel is momenteel ook druk bezig met dingen overal instoppen en ook hij doet alsof hij aan het bellen is. Dan zet hij iets (een afstandbediening / schoen) tegen z'n oor en zegt: 'halo, halo'.. Zo grappig om te zien.

Voetballen vind hij ook erg leuk om te doen en klimmen, waar hij maar kan. Hij zit ook regelmatig boven aan de trap en is dan helemaal blij dat hij er zelf opgeklommen is.

Nou, daar ben ik dan iets minder blij mee.

Verder heeft hij alles al zo goed in de gaten. Als ik zeg dat hij naar bed moet gaat hij zelf de trap op (dan mag het wel) en loopt hij de badkamer in. Hij wijst dan naar z'n tandenborstel en zegt 'die,die'.

Na het tandenpoetsen zet ik hem weer op de grond en dan gaat hij de tweede trap omhoog. Ook zegt hij nu 'sapen', (wat slapen moet zijn).

Tsjonge jonge, ik wist niet dat ze al zo wijs konden zijn als ze zo klein zijn.

Qua zwangerschap gaat het met mij prima, ik heb nog nergens last van, alleen moe.

Vandaag heb ik gehoord dat ik bij het EMC aan een studie mag deelnemen en één onderdeel daarvan is een wekelijkse 3D-echo t/m 12 weken zwangerschap. Ik krijg deze t/m 10 weken aangezien ik daarna op vakantie ben. Leuk hoor.

Wessel draagt ook mt 74 en 80 maar net zoals Kees slaapt hij in mt 68.

Ursela, hoe is het met jou, zijn de laatste loodjes zwaar?

groetjes

Geplaatst

Helemaal vergeten te melden. Met 14 maanden naar cb geweest. Ze was 78,5 cm en weegt iets meer dan 10 kilo. Lengte en gewicht boven het gemiddelde. Haar ontwikkeling is normaal. Het zal alleen gemiddeld iets langer duren voordat ze loopt aangezien ze van zitstand zich zal moeten optrekken. Wat op de bank, aan mij, mijn man etc. Al aardig lukt haha. Geen ast van de prikjes gehad.

Morgen voor de laatste keer zwemmen dit seizoen

Fijne avond.

Geplaatst

Dus ze is weer door de keuring heen. Zwem je nog steeds elke week?

Dat zal een grappig gezicht zijn dat ze op haar billen rondjes draait :-)

Lucas heeft een speciale super snelle manier van kruipen, hij zet zich met zijn platte voetje af, zodat zijn knietje omhoog staat en zijn andere beentje schuift hij onder zijn kont. En snel dat hij gaat..

Ik vond hem gisteren een beetje hangerig en warm. Even getemperatuurd en hij had 38.6. Nu is het weer normaal. Ik denk dat het met die rottige kiezen te maken heeft die doorkomen. Want oei, wat heeft hij een last, het zijn nogal niet wat voor een grote kiezen zeg.

Ariva, Als je nog weleens mee leest, ik ben benieuwd hoe het met je/ jullie gaat?

Geplaatst

natasja, fijn dat Desi weer goed door de keuring is.

Dames, hier gaat het niet zo goed momenteel. Na alle ellende van de afgelopen maanden dacht ik dat er eindelijk een betere tijd voor ons aan zou breken maar helaas, dit mag niet zo zijn.

Vandaag hebben wij na 2 onzekere weken te horen gekregen dat mijn pa een agressieve vorm van prostaatkanker heeft. Ze gaan nu uitzoeken of er wel of geen uitzaaiingen in zijn botten zitten. Indien dit niet het geval is kunnen ze nog behandelen. Zijn er wel uitzaaiingen in de botten dan kunnen ze niets meer doen.

We moeten nu wachten totdat hij door het ziekenhuis wordt opgeroepen voor dit onderzoek..ppff.. Weer spanning en onzekerheid en we weten niet wanneer we meer horen. Ik ben gebroken en intens verdrietig, weet dit even geen plekje te geven...

Geplaatst

Dorine, wat ongelooflijk dat dit jullie nu weer moet overkomen. Dit gun je natuurlijk helemaal niemand! Ik hoop dat er geen uitzaaiingen gevonden worden en dat het behandelbaar is. Heel veel sterkte en ik kan me helemaal voorstellen dat je er moeite mee hebt om dit een plekje te geven. *dikke knuffel*

Geplaatst

Dorine, wat is dit nou? Dat kan/mag helemaal niet!

Weet niet goed wat te zeggen. Vind dat het veels te veel is wat op jouw bordje wordt gelegd. Zeker na wat je met je moeder hebt meegemaakt.

Ik hoop met je mee dat er geen uitzaaiingen zijn. Wanneer kunnen ze daar uitsluitsel over geven?

Ben erg boos aan het zijn. Wat gemeen en oneerlijk!

Dorine, heel veel sterkte.

Geplaatst

Oh Dorine, je had al verteld dat jullie weer in de zenuwen leefden. Toch weer een f... Uitslag. Voor jullie ook onzekere tijden. Hoop zo dat er geen uitzaaiingen gevonden worden. Heel veel sterkte. Dikke kus van mij

O ja, als je je ei kwijt wilt dan kan je me mailen hoor (of bellen van mij part). Gedeelde smart is halve smart.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Dorine, wat ontzettend oneerlijk meid. Heel veel sterkte en ik hoop dat de uitslag meevalt.

Hier weer nachten pure frustratie. Overdag is Julian vrolijk, blij en energiek, maar zodra hij denacht in gaat is het en grote ellende. Schreeuwen, krijsen, janken etc. Ik word er soms echt helemaal gek van. Elke 3 uur een fles onderhand en midden in de nacht kijken naar babytv. Een andere optie is er niet. Het ging net 3 nachten goed en nu slapen we weer hooguit 5 uur per nacht. Wij allen.... hele hele diepe zucht.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, lijkt me (zacht uitgedrukt) geen pretje. Je bent natuurlijk zelf hard op zoek naar de oorzaak... Misschien dat iets homepathisch helpt? Drinkt hij thee? Mijn schoonzuster heeft een vierjarige kruidenopleiding gedaan en weet daar veel van af. Als je wilt kan ik informeren wat veilig en werkzaam is bij een kleintje van net 1 jaar?

Zelf heb ik geen wondermiddeltjes-kennis. Hoop dat hij snel goed slaapt. Merel sliep laatst heel slecht toen het hier heel warm benauwd was. Is het nu ook zo in nld?

Geplaatst

Nienke, wat ontzettend vervelend. Denk je dat er echt iets met hem is (bijvoorbeeld doorkomende kiezen?) of is het aanstelleritus van Julian's kant? Heb je een oorontsteking al uitgesloten? Als die kleintjes liggen, dan is de druk op het hoofd groter en dat kan net het verschil maken.

Als je alles hebt uitgesloten dan is het erg lastig denk ik. Wat hier nog wel eens wil helpen (maar ja, bij ons is het dan 1 x en dan nog tussen 23 en 24 uur heel soms), is wel uit bed halen, maar níet uit de kamer. Wachten tot hij rustig is (kan wel een half uur tot drie kwartier duren) en dan het bedritueeltje nog een keer en dan ongeacht of er gehuild wordt of niet toch weggaan. En alles na een kwartier weer herhalen. Met een nachtfles heb ik geen ervaring, maar zou het niet zo kunnen zijn dat het gewenning is, dat hij er meer troost uithaalt dan dat het echt honger is? Moeilijk hoor!

Wij willen ook nog wel 'ns ieder kwartier alleen gaan kijken, aai over de bol en weer weg (niets zeggen!). Is wel heel moeilijk, maar uiteindelijk hebben deze papa en mama altijd een langere adem dan Thomas.

Nou ja, het is bedoeld als tip, kan me voorstellen dat je er niet blij van wordt en dat het superfrustrerend is. Sterkte.

Natasja, hoe gaat het met jou en je moeder? Is ze al begonnen aan de chemo? En fijn dat Dési weer door de keuring heen is :-)

Dorine, ik moest ook aan je denken.

Rome, heeft Lukas al kiezen of zijn ze nog aan het doorkomen? Nog ziek geweest verder?

Kiet, hoe gaat het?

Geplaatst

Dorine wat vreselijk!! Heb je net alles van je moeder een plekje kunnen geven (voor zover dat kan) en dan nu je vader wat verschrikkelijk! Wanneer horen jullie meer???

Nienke kan het geen uitproberen zijn van Julian wij doen het zelfde als esk en ook niet uit haar kamer halen ze hebben heel snel door dat als ze gaan huilen dat ze er dan uit mogen! En beneden is het natuurlijk veel gezelliger.

Zoe had het een week of 3 geleden met naar bed gaan begon ze keihard te krijsen de eerste avond een uur de dag erna 20 min en daarna was het over,

Esk met mij gaat het goed moet vanmiddag naar de vk daar heb ik erg veel zin in! Hoe gaat het met jou?? Is Thomas als verhuist naar zijn nieuwe kamer?

Ursela hoe gaat het met jou ben je het al zat?

Natasja hoe gaat het met je moeder?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden