Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dorine, Wat vreselijk!! Wat krijgen jullie het voor je kiezen. Heel veel sterkte. Wat een rotziekte is het toch.

Nienke, Wat balen zeg dat hij zoveel wakker is in de nacht. Ik heb geen ervaringen met het wakker worden in de nacht. Hij werd/ word weleens in de avond wakker, hij is dan super verdrietig en bijna niet te troosten. Ik haal hem dan even uit zijn bedje en probeer hem op zijn kamertje of het kamertje ernaast in de schommelstoel te troosten. Daarna leg ik hem weer in zijn bedje, huilt hij soms nog even en slaapt dan verder. Eigenlijk net als Esk.

Heeft het cb bureau misschien tips of de huisarts? Waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd.

Esk, Lief dat je ernaar vraagt. Links zijn er twee kiezen helemaal door en aan de andere kant komen ze nu door, ook twee. Ik denk dat de verhoging te maken heeft gehad met zijn kiezen. De volgende dag was zijn verhoging weer weg gelukkig. Hij heeft ontzettend veel last van zijn doorkomende kiezen.

Kiet, Het heeft ongeveer een maand geduurd van stapjes aan de hand tot zelfstandig stappen. Hij gaat nu als een speer, soms rennend de kamer door.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thomas is nog niet verhuisd. Dat komt volgende week. Zaterdag gaan we de kamer leegmaken en kunnen zijn meubeltjes er in. Dan nog wat decoreren en zo en dan kan hij over. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden. Zal voor ons ook wel even wennen zijn, naar een andere kamer lopen :-) .

Kiet, veel plezier vanmiddag bij de vk, hoewel ik het altijd saaie bezoekjes vind, sta met 5 minuten vaak alweer buiten... ik mag nu om de 2 weken geloof ik.

Doen jullie kindjes dat ook: een speeltje pakken, dat ergens in of op leggen en vervolgens het er weer uit of van af halen? En het nakijken van een speeltje als het naar een plekje rolt waar hij of zij er niet bij kan. Dat is zo'n guitig gezicht. Echt van "huh, waarom kan ik er nou niet bij"?

Geplaatst

Ach Dorine, wat erg. Zo krijgen jullie wel heel wat op je bordje. Het is echt een gemene ziekte. Ik wens jullie allemaal veel kracht.

Nienke, dat slaapgedrag herken ik niet, maar het klinkt wel ellendig. Hierboven al wat goede tips gelezen, misschien kan je er nog wat mee. Julian heeft wel tijden wel goed geslapen toch? Vroeger werd hij altijd wakker, maar dat is toch wel een tijd voorbij geweest??

Ik was vanochtend met Milou op het CB. Ze was erg weinig aangekomen. In 3 maanden tijd nog geen 200 gram. Wel 4 cm gegroeid. Ze is nu (12 maanden) 76,5 cm en 8800 gram. Op zich prima, door het vele lopen (aan je vingers hoor), verbruikt ze waarschijnlijk heel wat energie. Haar pap 's ochtends eet ze vaak slecht, dus kreeg als tip mee om ook nog een (halve) boterham erbij te gaan geven, ze is namelijk gek op brood.

Hopelijk krijgt ze niet te veel last van de prikjes, want ze is zaterdag jarig. We hebben al allerlei roze feestartikelen in huis.

Oh, en nog steeds geen tanden, maar haar tandvlees was wel dik en hard volgens de wijkverpleegkundige. Ze lijkt er de laatste 2 weken ook last van te hebben, dus misschien komen ze nu wel snel. Van het weekend was ze koortsig en huilerig.

Met 14 maanden weer terug voor de voorlopig laatste prikjes.

Ik vind jullie zwangerschappen allemaal zo snel gaan! Wij zijn momenteel helemaal niet bezig met een tweede. Zit even niet in ons systeem. We genieten van Miloutje en vinden dat voorlopig druk zat.

Meiden, ik lees verder nog mee hoor. Vind het gezellig om jullie baby (nou ja, dreumes) verhalen te lezen. Jullie lopen net iets voor en het is leuk om te lezen wat ons te wachten staat.

Geplaatst

Ladies,

Nienke, wat vervelend van het slapen van Julian. Ik heb er ook geen ervaring mee dus kan je helaas geen tips geven. Als Wessel een keer huilt doen we eigenlijk hetzelfde als ESK.

Esk, leuk om Thomas volgende week te verhuizen, ben benieuwd hoe hij het vind.

Ursela, hoe is het met Merel, is ze weer opgeknapt?

SJSL, zaterdag Milou's verjaardag, heerlijk om naar uit te kijken.

Rome, wat leuk dat hij ook zo door de kamer rent.

Natasja, hoe is het met jouw moeder en jullie startplannen voor de volgende IVF?

Bedankt voor jullie lieve woorden. Helaas weten we nog steeds niet wanneet de MRI-scan gaat plaatsvinden en dus ook nog niet wanneer we een uitslag krijgen... Ik vind dat onzekere zo killing.. kan er heel slecht mee omgaan.

Tot overmaat van ramp kreeg ik gisterenavond ook nog bloedingen en dacht dat het over zou zijn met de zwangerschap. Heel de nacht geen oog dichtgedaan, alleen maar liggen huilen om alles wat we de laatste tijd mee moeten maken.

Ik merk dat ik op ben. Ik probeer 'vrolijk' met m'n leventje door te gaan maar iedereen heeft een grens en ik geloof dat die bij mij aardig dichtbij aan het komen is.

Gelukkig kon ik vanochtend meteen naar het ziekenhuis en voor zover ze nu konden zien zag het er goed uit maar het kan wel alle kanten op. Het is natuurlijk geen goed teken dat ik bloedingen heb maar gelukkig zag het vruchtje er voor nu goed uit. We dachten zelfs een hartje te zien maar het is nog maar zo klein (nog net geen 6w).

Zo jammer dat ik hier nu niet eens blij om kan zijn. Het gevoel dat nu alles overheerst is 'onwerkelijk'.

Alles waar ik nu mee bezig ben lijkt onwerkelijk. Mijn pa, mijn zwangerschap, ik ben gewoon bang om blij te zijn voor iets omdat ik het gevoel heb dat kort daarna weer slecht nieuws over iets zal komen waardoor alle dromen weer instorten.

Sorry voor al deze negatieve woorden, normaliter ben ik niet zo maar zoals al eerder gezegd ben ik mijzelf ook niet.

Geplaatst

Je hoeft geen sorry te zeggen, soms is het leven vet oneerlijk en is het bijna onmogelijk om positief te zijn. Er komt veel op jullie af en dat het nu net allemaal even teveel is, kan ik me goed voorstellen. *knuffel*

Geplaatst

Dorine, Nergens voor nodig om sorry te zeggen. Ik kan me je gedachten heel goed voorstellen en je kan hiet altijd je verhaal kwijt. Ik moest echt even slikken toen ik je berichtje las, vind het zo erg voor je allemaal. Het is allemaal niet nogal wat zeg wat je allemaal overkomt. Het leven kan soms zo ontzettend oneerlijk zijn.

Fijn dat je mocht komen voor een echo, ik ga voor je duimen. Hele dikke knuffel!

Esk, Ja, dat herken ik goed. Van de week had hij mijn armband in een doosje uit mijn nachtkastje gehaald en heeft het netjes in zijn commode gelegd. Vervolgens pakt hij het weer uit de commode en legt hij het weer terug op zijn plaats. Goed opgevoed he :-)

Ik vind echt van alles overal weer terug. Vanmiddag kwam hij met een schoen en een sok aan en die mocht ik aandoen. Vervolgens liep hij op 1 schoen de kamer door.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Dorine, daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen hoor. Wat zulje ook ontzettend geschrokken zijn van de bloedingen. Ik leef met je mee.

Meiden, bedankt voor alle tips. Natuurlijk weet ik zelf ook dat kindjes van Julian zijn leeftijd kunnen huilen voor de aandacht, maar dat is het hem net. Julian huilt niet, hij krijst, echt. Bedenk je de allerluidste jankkrijs en dat doet hij. Kei- en keihard. Laat ik wel stellen, wij proberen hem eerst te kalmeren, precies volgens `het boekje` en verlaten dan weer de kamer, maar na 10 minuten krijsen hebben we helaas geen andere optie hem toch op te pakken en te troosten. Niet beneden, zoals ik las, maar gewoon op zijn kamer en soms op de onze. Wij hebben geen andere optie omdat wij een buurvrouw hebben die net doet alsof ze er begrip voor heeft (ze had blijkbaar zelf een huilbaby ooit) maar Julian vervolgens verwijt dat haar dochter niet meer bij haar wilt slapen, logees hele nachten rechtop in bed zitten, zij zelf hele nachten niet slaapt (ze heeft insomnia en loopt bij een arts) en ook haar zoons door Julian nu uit huis zijn. Heel fijn dus. Laten liggen is dus voor ons geen optie en alsof we er zelf al niet genoeg zorgen over hebben...... Gelukkig is haar partner een stuk redelijker.

Wij gaan nu proberen hem nog maar 1 keer overdag te laten slapen (even doorbijten) en geven hem tabletten van VSM. Duidelijk is wel dat ook hij een of andere allergie heeft. Hij heeft naast zijn exceem ook vaak jeuk in oren en aan zijn neusje. Nu is hij ook weer verkouden, dus er ligt een hlave ui onder zijn bed, haha.

Laat ik nog wel afsluiten dat wij het vooral voor Julian zelf heel erg vinden. Nachten weinig slaap is voor ons uiteindelijk gewoon overbrugbaar, weliswaar voor mij makkelijker dan voor Patrick (meer slaap nodig). Het is gewoon frustrerend omdat we graag willen dat hij een goede nachtrust heeft en gelukkig is. Ook is hij overdag zo fantastisch gezellig, lief, vrolijk en slim. Elke ochtend vergeet ik weer stel op sprong hoe zwaar de nacht was.

@Ursela, hou je het nog en beetje vol?

@Natasja, hoe voel jij je met alle tegenstrijdige gevoelens, hoop en vrees?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Misschien nog overbodig, maar heb je het hoofdeind al iets hoger gezet van z'n bedje? Bij last van oren of hoofd is dat ook iets wat erg helpt. Hier hebben twee enorm dikke boeken al heel veel maanden onder het bedje van Thomas gelegen... heb zelf wel de indruk dat het verlicht bij pijntjes. Sterkte ermee! O ja, en wat een vervelende buurvrouw hebben jullie! Als ze er teveel last van heeft dan koopt ze maar oordopjes...

Geplaatst

Jeetje Dorine, dat is schrikken. Kan me heel goed voorstellen hoe je je moet voelen.

Morgen begint mijn moeder met haar bestralingen. Ik heb gezegd dat ik wel ga rijden, dus dat wordt de kiezen op elkaar de komende 4,5 weken. We moeten van een plaatsje vlak bij Medemblik bijna iedere dag op en neer naar Alkmaar. Tijden weten we nog niet, maar ik hoop dat die een beetje gunstig zijn in verband met Dési. Kan haar moeilijk alleen thuislaten hè. Pffff, slaap de laatste 2 dagen ook zo slecht en de kleine meid slaapt net deze dagen maar 1,5 uurtjes over de dag.... Eigenlijk zou ik nu juist fit moeten zijn.

Wat een vreselijke buurvrouw heb jij Nienke. Dési probeert ons vanavond ook uit. Ze is nu nog aan het mekkeren. Ben wel bij haar wezen kijken, want vanochtend was ze om 7 uur aan het huilen en vond ik haar als Pipi Langkous in bed met haar lakentje over haar hoofd.

Madam heeft door hoe ze zelf rond de tafel kan stappen. Ze weet dat ze niet aan onze spullen mag komen die erop liggen en schudt dan heftig nee met haar hoofdje en laat ze keurig liggen. Ze is aan het proberen de vormpjes in de betreffende gaatjes van haar koektrommel te stoppen. Ze probeert poes (pppp) te zeggen en woef (wwwww) tegen de hond. Ze zegt bah, die, papa, mama en kletst hem aan. Ze zwaait naar de mensen, klapt enthousiast in haar handjes. Eten wat ze niet meer hoeft geeft ze aan de hond, ze kijkt dan eerst vanuit de kinderstoel waar hij ligt en ze stopt ook eten in mijn mond. Zoooo schattig.

Ga nog ff bankhangen.

Geplaatst

Dorine, bovenop de spanning met je vader ook nog eens bloedingen gekregen. Niet gek dat je er even helemaal doorheen zit. Lijkt me echt stress die heel moeilijk is om te plaatsen als je al vol verdriet zit.

Toen ik een heel dierbaar persoon plots was verloren kon ik het jaar daarna heel weinig stress hebben, anders had ik het gevoel dat ik vastloopte. Het liefst moest alles kabbelen. Dat vond ik heel moeilijk. Vroeg me dan af, waar is die sterke vrouw gebleven, die vrouw die heel de wereld aan kon en daar ook nog eens bij danste van plezier? Dan was ik bang dat die nooit meer terug zou komen. Eerlijk gezegd is dat ook zo. Die totaal onbezorgde ik is nooit meer teruggekomen. Maar gelukkig is daarvoor in de plaats een sterk iemand gekomen die door haar eigen verdriet meer inlevingsvermogen heeft gekregen en dingen minder zwart/wit ziet.

Lijkt me vreselijk om niet te weten wanneer ze mri gaan doen en je meer te weten komt. Lijkt mij dat ze daar niet te veel tijd over kunnen laten gaan. Hoe is je vader zelf onder dit nieuws? Trekt hij het een beetje?

Hoop dat je volgende week een mooie echo hebt. Is het iets om je vader daarmee naar toe te nemen (of is dat te veel voor jou?).

Natasja, jij zit waarschijnlijk al in de auto? Ondanks je moeders ziekte moet ik zeggen dat je sterker klinkt dan eerst, meer vertrouwen? Fijn dat je haar kan rijden. Ook al is dat veel werk, het lijkt me zo fijn om in ieder geval iets te kunnen doen. Gaat desi al naar haar dagmamma? Moest lachen om desi en de hond. Paar weekeinden geleden hadden we een vriendin op bezoek met een grote zwarte labrador (of zoiets), iets wat woefff zei. Merel ontdekte al snel dat die alles opat wat ze liet vallen. Dat werd een favoriete bezigheid. Ik moest oppassen dat ze in haar ijver niet zelf als hondenvoer op de keukenvloer belandde, zo ver hing ze uit haar tripptrapp om de hond te kunnen volgen. Maar wat niet werkte, iedere dag gaan we de honden van de buren begroeten en ze geeft dan steentjes aan de honden. Die zijn daar matig in geinteresseerd. Ik dacht, laat ik hondensnoepjes kopen, kan merel die geven. Dat werd een drama, want mevrouw wilde die zelf opeten. Ze snapte er niets van waarom de honden wel iets kregen uit dat leuke zakje en zij niet. Dramaqueen.

Kiet, hoe was het bij de vk?

Rome, lees graag je verhalen over doorkomende kiezen. Merel moet ze nog krijgen en is fijn om te weten wat ons te wachten staat. Gelukkig dat ze er nu doorheen zijn en dat hij geen koorts meer heeft.

Annelies, a.s. zaterdag een feestje. Goed zeg. Ik zou me niet al te druk maken over de geringe gewichtstoename, als ze verder actief is en gezond. Oja, merel vond het erg fijn om koude watermeloen te knabbelen toen haar tandjes doorkwamen, dat verzachtte en was zoet tegelijk.

Nienke, wat een randgeval, jullie buur. Ik zou me daar niets van aantrekken, zo'n navelstaarder. Een zoontje van ene goede vriend had oorontsteking en vertoonde hetzelfde krijsgedrag. Heb je daar naar laten kijken? Gelukkig is julian overdag een vrolijk kereltje.

Gisteren echo gehad en gesprek in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit, als hij gisteren was geboren hadden ze hem op 3260 geschat (maar dat deed hij gelukkig niet, was erg moe na een dagje rijden en stadten en spanning). Dat betekend dat hij helemaal gemiddeld is en dat er geen ks gepland gaat worden. Mocht ik overtijd gaan dan krijg ik niet hetzelfde medicijn als de vorige keer. (cryotec) Dit vanwege de vorige ks. Maar dan eerst een ballon en daarna een gel. Dat was standaard als je ks had gehad. Dit vond ik fijn om te horen want heb weinig vertrouwen in cryotec na de vorige bevalling. Ze bood nog aan om me te strippen als ik dit zelf wilde. De arts vond het echter niet nodig aangezien ik nu 39 weken ben. Was daar niet op ingesteld en heb er voor gekozen om dit nog niet te doen. Mocht ik overtijd gaan dan ga ik hier op mijn overtijdsvurdering wel om vragen.

Nog heeeeel dorps geweest. We kregen eeen hoge parkeerboete. We hadden inderdaad niet betaald voor het parkeren (en het ziekenhuis ligt midden cetrum trondheim). Was het zo ontwend om te betalen voor parkeren dat ik daar geen moment aan gedacht heb. Gelukkig konden we er allebei om lachen, ojee, nu zijn we echt goed geintegreerd in noorse platteland.

Geplaatst

Jeetje wat is er weer veel gebeurd.

Dorine, wat verschrikkelijk. Heel, heel, heel veel sterkte meid. heb er verder geen woorden voor...

Natasja, wat goed van je dat je je moeder gaat rijden. Dat zal wel pittig zijn. Ook jij/jullie sterkte.

Nienke, wat een k-wijf zeg... alsof jullie op een schreeuwend kind zitten te wachten zeg. Ze moeten maar gewoon oordoppen indoen... vervelend is het wel...En tja, wat moet je er tegen doen? Wij hebben er helemaal geen ervaring mee. Kees slaapt altijd goed. soms is hij nog wel lang wakker (gisteravond tot 21.00 uur en dan ligt hij al ruim 1,5 uur in bed), maar dan is hij gewoon gezellig aan het spelen.

En over het in en uitgooien van spullen. Ja dat herken ik goed. Ik vind van alles overal terug! Verder zijn vanochtend aan mijn handen de eerste voorzichtige stapjes gezet! wauw!

groet,

tessa

Geplaatst

Ursela, jij beschrijft echt exact hoe ik me nu voel. Ik wil steeds 'gewoon' doorgaan maar mis die sterke vrouw die ik was, alsof ik er zoekende naar ben en haar maar niet kan vinden.

Daarnaast wordt het me ook wel heel moeilijk gemaakt door mijn vader en broer. Zij zijn heel anders dan ik (ik lijk echt op m'n moeder). Bijv. het ziekenhuis heeft nog niet gebeld om door te geven wanneer die MRI plaats gaat vinden. Ik vind dat het lang genoeg geduurd heeft en wilde zelf gaan bellen om iets te weten te komen. Reactie van mijn pa en broer.."dat ik het maar uit m'n hoofd moest laten". Tsja, dan ben je nergens meer.

Verder gaat mijn pa naar hetzelfde ziekenhuis als waar mijn moeder overleden is. Tijdens het hele traject van mijn moeder hebben we ons vaak geuit dat we niet tevreden waren over dit ziekenhuis (sterker nog, ik heb alles klaar liggen om een klacht in te dienen tegen een arts, ware het niet dat mijn pa en broer dit toch ook niet willen). Maar goed. Persoonlijk zou ik door deze ervaring niet meer naar dit ziekenhuis willen. Dit zeg ik en dat DOE ik ook. Mijn pa en broer dus niet. Die zeggen het wel maar doen het NIEt. Waarrrchchch.. voor mij super frustrerend. In mijn ogen moeten ze dan OF ophouden met zeiken OF niet meer naar dat ziekenhuis gaan.

Maar goed, zo verschillen we dus van elkaar en dat zorgt in dit soort situaties voor extra frustraties (en dan vooral bij mij).

Hhhmm.. nu ik dit opschrijf voel ik de 'oude ik' toch wel naar boven komen..hahah

Ursela, mijn vader meenemen naar de echo is geen optie. Ik zal het nog sterker vertellen. Jullie zijn de enige die weten dat ik zwanger ben. Mijn pa zit er momenteel zo doorheen dat hij van de week zei: "Wessel weet niet wie zijn oma was maar als het nu echt fout gaat weet hij straks ook niet meer wie ik was". Nou, toen leek het me niet zo'n goed idee om te vertellen dat ik weer zwanger ben.

Zeker nu gezien ik ook bloedingen heb wil ik hier nog ff mee wachten. Ik krijg vanaf nu elke week een echo en als ik dan zie dat het 'goed' gaat dan vertel ik het wel. Ik wil eerst de echo van komende week afwachten en daarna zie ik wel weer verder.

Gelukkig kan ik naast al dit gedoe ook wel ontzettend genieten van Wessel. Het is zo'n deugniet. Hij klimt echt overal op en verstopt ook allerlei dingen. Zodra ik iets kwijt ben ga ik eerst onder de zitting van zijn speelgoedauto kijken want dat is een favoriete plek om iets te verstoppen.

Wessel liep steeds met iets aan z'n oor alsof het een telefoon was en riep dan constant 'hallo, hallo'. Gisteren heeft hij van mijn zwager een eigen telefoon gehad (van V-tech). zo'n leuk ding. Nu loopt hij heel de dag daarmee rond. Komt ook naar mij toe en geeft hem dan aan mij alsof hij wil zeggen 'het is voor jou'. Ik mag dan ff kletsen maar moet hem daarna weer teruggeven.

@Nienke, wat een vreselijk wijf woont er naast jullie. Alsof jij blij bent dat Julian zo krijst 's-nachts. Waar haalt ze het lef vandaan om te zeggen dat ze vanwege jullie geen logees meer kan ontvangen of dat haar kinderen het huis uit zijn, ik vind het nogal brutaal. Pfff... dat zou iets voor mij zijn..

@Natasja, wat goed dat je je moeder kunt rijden. hopelijk vallen de tijden mee of kan Dési anders in de auto slapen. Heel goed dat je dit wilt en kan doen. Sterkte ook voor jou meis.

En wat goed dat Dési heeft ontdekt hoe ze door de kamer kan lopen. Dat verhaal met jullie hond, moest er ook erg om lachen.

@Ursela, al 39 weken, ik schrok er gewoon van (in positieve zin). Ik check het forum al dagelijks maar moet dit nu ook gaan doen om te kijken of jij je tweede wondertje al hebt. Die balon waar je het over hebt, die hebben ze bij mij ook gebruikt en die heeft heel goed geholpen. Na verloop van tijd viel deze er vanzelf uit en dat betekende dat ik 4 cm ontsluiting had en dat ze mijn vliezen konden breken. Ik heb dan ook niets gemerkt van die 4cm. Hopelijk gaat het bij jou ook zo helpen.

@Tessa, wat goed de eerste stapjes, weer een nieuwe fase

@ESK, ben blij dat jij nu ook een ticker hebt, kan ik tenminste ook bijhouden hoe ver jij bent. Spannende tijden weer allemaal.

@Kiet, hoe was het bij de vk. Volgens mij ben jij de 12 weken ook al bijna voorbij.

Nu ga ik maar weer eens verder werken. Fijne dag allemaal.

Gast Nienke79
Geplaatst

Bedankt voor al het medeleven met onze rare buurvrouw! Ik blijf haar maar gewoon gedag zeggen, maar verder kan ze het dak op.

Gisteren hebben we heel veel verandert. We hebben Julian andersom gelegd, al zijn knuffels uit bed gehaald en alleen zijn knuffeldoekje gegeven, we zijn gestart met die tabletten van VSM, hij heeft maar 1 keer overdag geslapen, er lag een halve ui onder zijn bed (verkouden) en ik heb een nachtlampje in het stopcontact gedaan.

(Nu las ik nog jouw tip Esk, hoofeinde omhoog en dat heeft al eens eerder een positief effect gehad, had ik er ook nog bij kunnen gooien, haha). Geen idee wat nu uiteindelijk heeft geholpen, maar Julian heeft van 21.30 uur tot 07.15 uur heerlijk geslapen!!!! Jippie, jippie (vreugdendansje moeten jullie er even bij bedenken). Dus we blijven al die veranderingen gewoon aanhouden en hopen dat het geen eenmalige rustige nacht was :-D

@Natasja, wow wat gaat jouw Desi snel zeg! Woordjes en zwaaien, wat leuk!

@Dorine, wat moeilijk dat je zo verschilt van je vader. Hij wordt natuurlijk gesterkt in zijn mening en ideeën door je broer die hetzelfde is als hij. Ik hoop dat jullie alsnog snel te horen krijgen wanneer die MRI afspraak is.

@Tessa, wat goed dat Kees voor het eerst gestapt heeft!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Hoi nienke

wat voor tabletjes gebruik je van vsm?

Jace heeft ook een tijd vreselijk geslapen maar kon niks vinden wat zij al mocht hebben.

Wij zijn toen bij de ha geweest en kregen cetrezine voorgeschreven.

Verder kon hij ook niks vinden wat ze mocht hebben.

Maar na het dokters bezoek sliep mevrouw ineens super.

Dorine heel veel sterkte tijdens deze zware tijden!

Jace loopt al een tijdje als een trein ze kan ook al voorzichtig rennen. Klimmen en haar grenzen opzoeken zijn favoriet en ligt daardoor regelmatig op haar gezichtje.

Ze eet nog steeds bv vooral in de ochtend en verder met de pot mee.

Ze geeft ook hand kusjes zo lief!

Praten doet ze nog niet veel. Ohoh zegt ze veel en dat zonder teletubbies te kijken haha.

Ze kijkt eigenlijk helemaal geen tv ze houdt heel erg van muziek en staat ook steeds te dansen bij elk muziekje.Verder zegt ze waf,da,aai,mmmm,een varkentje doet ze na en iets wat op mama lijkt. Ursula alweer 39 weken jeetje joh!

We gaan dinsdag op vakantie met de auto naar hongarije ben benieuwd hoe dat gaat. Als ik terug ben lees ik snel weer bij want dan heb jij je baby boy al in je armen urs! Groetjes

Geplaatst

Marchan, wat leuk om iets van je te horen. Zo te lezen doet Jace het ook prima.

Nienke, wat fijn dat hij geslapen heeft. Wat het dan ook mag zijn, maakt niet uit. Ik zou alles laten staan / liggen / etc en dan maar hopen dat hij dit nu nachten gaat volhouden.

Geplaatst

Gisteren hij de vk was alles goed de baby lag heel ergte bewegen dat was heel leuk om te zien! Alleen het was dus een termijnecho dus zouden ze natuurlijk ook gaan meten maar ik had volgens mij een beginneling en ze zei nou je kindje ligt er niet goed voor hoor dus heeft geen zin om te meten???? Ik vond het maar raar.

Maar ik heb morgen de nekplooimeting dus daar word wel uitgebreid gemeten en gelukkig weet ik al hoe ver ik ben vandaag 12 weken!!

Nienke wat een rotwijf zeg nou ik zou haar lekker laten lullen jullie willen ook liever dat Julian lekker slaapt.

Marchan wat knap dat jace zo goed loopt!!! En veel plezier op vakantie!

Tessa wat goed de eerste stapjes!!

Zoe kletst de hele dag door van echte woordjes tot brabbeltaal is heel gezellig ze is dol op dieren en als ik zeg wat doet de hond tuit ze haar lippen en zegt woef woef!

Ze loopt langs de tafel en van tafel naar bank of iets wat binnen handbereik staat. En ze loopt aan onze handen dat vind ze ook heel leuk om te doen

Gast Nienke79
Geplaatst

@marchan, tabletten van vsm heten Kindival. Een heel fijne vakantie gewenst, het is daar erg mooi weer geloof ik!

@ursela, wat fijn dat je alles er goed uit zie voor de bevalling. Mag je daar helemaal niet overtijd zijn?

Leuk te lezen dat zoveel kindjes al woordjes zeggen, ik kan niet wachten tot Julian dat doet, hihi

Lfs, Nienke

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag nekplooimeting gehad was helemaal goed kans 1:19870 en die mevrouw nam ook echt de tijd dus was echt een hele leuke echo en ze heeft ook maar gelijk mijn termijn bepaald 12w 3dagen

Geplaatst

Marchan..handkusjes, wat lief. Oooh. Fijne vakantie. Hoop dat het goed gaat met de autorit.

Kiet, de 12 weken gepasseerd. Mooi zo! Fijn dat er nu wel de tijd werd genomen.

Nienke, hoe gaat het nu met slapen?

Dorine, vervelend dat je zo verschilt van je vader en broer. Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt, als je kritiek hebt is er beter naar te handelen. (mbt ziekenhuiskeuze).

Vandaag veel harde buiken en een regenwandeling gemaakt. Dat had ik bij merel ook, dat je leest dat die harde buiken komen en weer weggaan. Nu bij mij kunnen ze makkelijk urenlang mega-hard blijven.

Al het nieuws in het teken van de aanslag in oslo. En nu is er weer een of andere gek aan het schieten op jongeren op een auf - bijeenkomst (jongerenpartij van de arbeiderspartij). Vind het zo sneu voor de noren, die verliezen nu hard hun veiligheid en gemoedelijkheid ben ik bang. Dat was in nederland ook zo goed te merken na de aanslagen op van gogh en fortuijn. tenminste, het voelde voor mij als een abrupt afscheid van het gemoedelijke open kikkerlandje.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ursela, ik vind het redelijk onwerkelijk, de aanslag in Oslo en dan ook nog de schietpartij op dat eiland. Ik denk, waarom Noorwegen? wat hebben zij nou weer gedaan, hier hoor je nooit iets "vervelends" over Noorwegen.

Over het slapen is nog niets echt te zeggen, van wo/do ging het dus uitstekend, do/vr ging hij pas om 21:30 na veel protest slapen, maar is hij maar 1 keer wakker geworden (en was dat met zijn speentje opgelost) en afgelopen nacht is bij alleen in de late avond een paar keer wakker geworden, maar heeft hij wel de nacht doorgeslapen. Het lijkt dus beter en rustiger, alleen hou ik er nog rekening mee dat dat zo weer kan omslaan.

Lfs,Nienke

Geplaatst
Hoi meiden,

Vandaag nekplooimeting gehad was helemaal goed kans 1:19870 en die mevrouw nam ook echt de tijd dus was echt een hele leuke echo en ze heeft ook maar gelijk mijn termijn bepaald 12w 3dagen

Dat is een goede score. Bij Dési was het 1:300

Geplaatst
@Ursela, ik vind het redelijk onwerkelijk, de aanslag in Oslo en dan ook nog de schietpartij op dat eiland. Ik denk, waarom Noorwegen? wat hebben zij nou weer gedaan, hier hoor je nooit iets "vervelends" over Noorwegen. Over het slapen is nog niets echt te zeggen, van wo/do ging het dus uitstekend, do/vr ging hij pas om 21:30 na veel protest slapen, maar is hij maar 1 keer wakker geworden (en was dat met zijn speentje opgelost) en afgelopen nacht is bij alleen in de late avond een paar keer wakker geworden, maar heeft hij wel de nacht doorgeslapen. Het lijkt dus beter en rustiger, alleen hou ik er nog rekening mee dat dat zo weer kan omslaan.Lfs,Nienke

Lekker Nienke, denk eraan: het glas is halfvol!!! (werd mij altijd verteld ;-).

Geplaatst
Hoi nienke

wat voor tabletjes gebruik je van vsm?

Jace heeft ook een tijd vreselijk geslapen maar kon niks vinden wat zij al mocht hebben.

Wij zijn toen bij de ha geweest en kregen cetrezine voorgeschreven.

Verder kon hij ook niks vinden wat ze mocht hebben.

Maar na het dokters bezoek sliep mevrouw ineens super.

Dorine heel veel sterkte tijdens deze zware tijden!

Jace loopt al een tijdje als een trein ze kan ook al voorzichtig rennen. Klimmen en haar grenzen opzoeken zijn favoriet en ligt daardoor regelmatig op haar gezichtje.

Ze eet nog steeds bv vooral in de ochtend en verder met de pot mee.

Ze geeft ook hand kusjes zo lief!

Praten doet ze nog niet veel. Ohoh zegt ze veel en dat zonder teletubbies te kijken haha.

Ze kijkt eigenlijk helemaal geen tv ze houdt heel erg van muziek en staat ook steeds te dansen bij elk muziekje.Verder zegt ze waf,da,aai,mmmm,een varkentje doet ze na en iets wat op mama lijkt. Ursula alweer 39 weken jeetje joh!

We gaan dinsdag op vakantie met de auto naar hongarije ben benieuwd hoe dat gaat. Als ik terug ben lees ik snel weer bij want dan heb jij je baby boy al in je armen urs! Groetjes

Wat fijn te lezen dat alles lekker met jullie gaat Marchan. Een hele prettige vakantie!

Geplaatst

Hoi,

Ik heb waarschijnlijk mijn oude baan weer terug!!! Joehoeoeoeoeoe.

Zou al de maanden oktober tot maart daar werken voor 3 dagen in de week. Nu belde gister mijn oude werkgever op of ik ook September wil komen werken en een aantal dagen in Augustus. Ze hebben afscheid genomen van een medewerkster en zitten nu met de handen in het haar. Dat meisje heeft toen mijn faillissementspraktijk overgenomen (werkte 2 dagen op het secretariaat en drie dagen op de faillissementen). Nu komen ze handen tekort. Heb meegedeeld dat ik wel weer aan de slag wil en dat gaat waarschijnlijk door. Moet alleen nog even door alle partners goedgekeurd worden en dan hoor ik wel of het twee of drie dagen worden. Ik hoop van twee, maar op het moment is drie ook wel goed.

Aangezien mijn moeder niet meer kan oppassen en drie dagen kinderdagverblijf voor ons veel te veel is, gaat Dési naar een gastouder in de buurt. Zij heeft niet zo heel veel kindertjes. Zij heeft ook plek voor later, dus dat komt mooi uit!

Ben helemaal blij!!!!!! Was al op zoek naar een baantje, maar voor 2 of 3 dagen is er niets te vinden. En ik verdom het om in een supermarkt te gaan werken (aangezien we het inkomen niet nodig hebben).

Nogmaals, ben helemaal blij!!!

Fijn weekend.

Geplaatst

Mijn meisje is 1 jaar!! Jeetje, ik vind het zo gek.

We hebben een superleuk feestje gehad vanmiddag. Milou vond het geweldig, zooo veel mensen om rondjes mee te lopen (ze wil alleen maar lopen), tussendoor taart eten (beetje slagroom, verder wou ze niet, wel haar kinderkoekje 12 maanden :D) en af en toe een kadootje uitpakken. Ze is lekker verwend met kleertjes, boekjes en speelgoed.

Ik werd helemaal blij van ons superblije kind. Ze zat op een gegeven moment met 3 andere kinderen (5,5 / 4 / 2,5) in een kringetje, allemaal een zakje chips (Milou natuurlijk 12 maanden biologische wortelchips) en zo lief te spelen. En ze zat maar te lachen. Wat een grote meid!

We hadden gisteren en vanochtend echt zo'n nostalgisch gevoel. Oh, vorig jaar nu braken de vliezen. Oh, vorig jaar nu was ze net geboren enz. Ik weet het allemaal nog heel goed.

Gefeliciteerd Natasja met je baan. Dat is fijn nieuws.

Groetjes allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden