Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

@Natasja, bijna gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat ze het goedkeuren en jij weer je baan terug hebt.

@Ursela, hoe is het daar? Hier is het al een gekkenhuis wat betreft het nieuws, dus dat zal daar helemaal het geval zijn...

@Kiet, helemaal top dat de nekplooimeting zo goed was. Geniet ervan!

@Annelies, ahhhhhh helemaal vergeten: Gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie zon gezellig feestje hadden. Had ze nog een speciale verjaardags outfit aan? Bijzonder he, die eerste verjaardag? Ik vond het ook een heel apart idee dat het al een jaar geleden is dat je je kindje er toch maar uitgekregen hebt, haha.

Lfs,

Nienke

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Annelies, gefeliciteerd. Leuk hè, zo'n eerste verjaardag. Wat je zegt klopt precies: vorig jaar dit, vorig jaar dat. Zo herkenbaar. Kan je lekker van genieten!

Geplaatst

Milou 1! Gefeliciteerd.

Zo mooi, annelies, hoe je het allemaal omschrijft.

Foto???

Hier gaat het prima. Ik begin het einde van de zwangerschap zwaar te vinden. Maar ik moet zeggen dat ik helemaal down was/ben van het vreselijke gebeuren op utøya.

Er wordt over niets anders gepraat, mensen zitten binnen, vlaggen halfstok. Iedreen kent wel iemand....de dochter van een collega zou daarheen gaan maar had haar trein gemist (beschermengel). Vijf klasgenootjes van het neefje van onze buren waren daar. Allen hebben het overleefd, de vier jongens door zich schuil te houden, meisje door te zwemmen. Sondre werd nog gebeld door zijn vriend toen die zich schuil hield, heeft toen de politie gebeld maar die wisten het natuurlijk toen al. Voor de rest is het hetzelfde voor mij als voor jullie, zit hier bijna 500 km van oslo, jullie 1500. Heb vandaag nog niet de kranten gelezen. Gisteren gehuild toen ik het schrikbarende aantal las.

Vooral sinds ik zelf moeder ben kan ik me niets ergers voorstellen dan je kind verliezen. En al helemaal niet op deze gruwelijke zinloze manier.

Vanavond komt mijn schoonmoeder (en stiefschoonvader) op bezoek. vanaf nu zullen ze of hier logeren of binnen halve dag rijafstand zijn. Zij zullen op merel passen mocht dat nodig zijn. Ik kijk er naar uit. Mijn sociale leven is aardig gereduceerd, neimand nog die ons savonds nog uitnodigd, maar ik zit er zelf ook niet op te wachten. lig veelal om 2100 in bed. Vriendinnen op vakantie. Manlief hard aan het klussen thuis. En boven alles is het een veilig gevoel, dat merel lekker thuis kan blijven als wij naar het ziekenhuis gaan. Ik wil niet overtijd.....wil niet. Maja, weinig over te zeggen helaas.

Geplaatst

Milou, Van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag! Ik vond het ook zo leuk en bijzonder zijn eerste feestje.

Natasja, Gefeliciteerd met je baan.

Kiet, Fijn dat de nekplooimeteing goed was, toch spannend.

Ursela, Ik check elke keer even of hij er al is. Fijn dat je schoonouders komen, dan kan je Merel met een gerust hart achter laten.

Wat verschrikkelijk wat er gebeurd is bij jullie, zo ontzettend zinloos. Ik heb ook sinds ik mama ben dat ik het nieuws om me heen erg aantrek. Soms kijk ik bewust geen nieuws, ik kan er echt tranen van in mijn ogen krijgen. Laatst van het meisje in Nederland van 2 jaar die is mishandeld en helaas is overleden door een klap, blijft een paar dagen in mijn hoofd rondspoken, ik leef me dan helemaal in in het meisje, verschrikkelijk en ongelofelijk dat mensen hiertoe in staat zijn. Helaas horen we dit soort dingen steeds vaker.

Geplaatst

Nienke, Wat heerlijk dat Julian en ook jullie lekker hebben geslapen! Hoe is het vanacht gegaan?

Marchan, Leuk te horen dat alles goed gaat. Ook al lekker aan de wandel.

Prettige vakantie!

Geplaatst

Bedankt voor de felicitaties meiden!

2 fotootjes. Milou die haar taart eet (alleen wat van de slagroom, ze was het al gauw zat ... geen kind van d'r moeder :D) en een foto om haar stoel te showen (niet onze normale kinderstoel, maar deze had een eetblad, dus even geleend) die papa versierd had.

Milou had verder geen speciale kleren. Wel hadden we het huis behoorlijk versierd en waren alle accesoires (tafelkleden, bekers, bordjes, vorken enz. ) roze :)

[ATTACH=CONFIG]1830[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1832[/ATTACH]

Geplaatst

SJSL, wat een super leuke foto's. het ziet er echt feestelijk uit!

@Natasja, (bijna) gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat leuk dat je weer aan de slag kunt!

@Ursela, hoe is het bij / met jou? Hoe is de impact van het Utoya-drama daar? Ik vind het zo vreselijk dat iemand zoiets kan doen, niet te begrijpen.

Hier gaat het redelijk. Afgelopen vrijdag wist mijn pa nog niet wanneer hij die MRI had. Hij gaf toen aan dat hij die onzekerheid zo moeilijk vond en dus ging hij akkoord als ik me hiermee ging bemoeien. Nou, dat liet ik me natuurlijk geen 2x zeggen.

Ben meteen gaan bellen en heb het voor elkaar gekregen dat hij as vrijdag die MRI heeft. Als het goed is krijgen we vandaag over 2 weken dan de uitslag en weten we waar we aan toen zijn, dat zou mooi zijn.

Nog 2 daagjes en dan heb ik m'n echo, ben wel heel benieuwd.. De ene dag mega misselijk en overgeven en vandaag (nog) niets.

Geplaatst

Sjsl wat een mooie stoel!! Een echte verjaardagsstoelWat fijn dat je er van je vader mee mocht bemoeien dorine! En super dat hij vrijdag al mag! Nou ik hoop zo op een goede uitslag voor jullie!En spannend woensdag je echo!!!! Ik ben benieuwd!!

Geplaatst

Wat een lieverdje die Milou!

Spannend Dorine, onzekerheid is zoiets vreselijks. Goed dat je je ermee gaat bemoeien, doe ik ook met mijn mam hoor. Bellen als je iets wilt weten. Nog 2 daagjes en je weet zelf ook gelukkig iets. Ben je nog aan het vloeien?

Vandaag weer naar het MCA geweest. Mijn mama was zo klaar. Haar derde bestraling. Nog 15 te gaan. Morgen, donder- en vrijdag gaat ze zelf met de auto (of mijn zusje moet meegaan). De tijden zijn zo ongunstig om Dési mee te nemen.

Zelf heb ik morgen de uitgangsecho, dus het gaat weer beginnen.

Geplaatst

Jeetje meiden, wat krijgen jullie toch veel voor je kiezen.

Kiet, super de nekplooimeting. En altijd leuk ukkie even te zien zwemmen.

Marchan, leuk om weer eens wat over Jace te lezen. Ze is lekker vlot he!

Dorine, goed dat je de MRI geregeld hebt. En dan ook nog zelf een echo ... spannend.

Jeetje Natasja, nog 15 keer te gaan? Heftig zeg.

Ik ken niemand van echt dichtbij die dit heeft moeten onderdaan. Het lijkt me echt verschrikkelijk. En je moet wel he?

En dan ook nog weer starten met IVF. Succes daarmee!

Sterkte allebei!

Geplaatst

Hei lieverds!

ben een beetje erg aan het navelstaren de laatste week. Lees mee maar vind het moeilijk om alles te onthouden.

Leuke verjaardagsfoto's van milou, princes voor 1 dag!

natasja, dat is vaak, nog vijtien keer. Krijgt ze die in 1x achter elkaar of in sessie's. Dus bv drie en dan een pauze? Had ik je al gefeliciteerd met je baan? Fijn om terug te kunnen en drie dagen lijkt mij ideaal. Ik hoop zelf ook weer meer te gaan werken als ons manneke 1 is en naar de barnehage kan. Maja, moet eerst nog maar eens geboren worden.

Succes vandaag met de echo!

Dorine, wat fijn dat je de vrije hand kreeg om aan het regelen te gaan. En je ziet, resultaat. hehe. Vind het altijd zo jammer dat dit moet, dat er niet een goed funcionerend systeem bestaat zodat ook pappa's zonder mondige dochters afspraken en duidelijkheid krijgen.

Hier verder alles goed. Nuja, merel krijgt in ieder geval een tandje erbij en sliep erg slecht vannacht. En ik wordt daar altijd wakker van. Manlief slaapt gewoon door en ik was zo zuur vannacht dat ik mijn dikke logge lijf iedere keer uit bed kon hijsen en op de grond liggend bij smokken (spenen) probeerde te komen die onder haar bedje waren gerold dat ik hem brommend en sjaggie wakker maakte....oef onaardig he? Gelukkig is het me alweer vergeven....geloof ik...

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ursela, ik vindhet wel meevallen hoor, tenminste, het hangt ervan af op welke manier je hem wakker gemaakt hebt, haha. Alleen maar brommend of kussens smijtend ;-) Nog even uitzitten meis, het duurt niet lang meer!

@Dorine, wat fijn dat je je er toch even mee hebt mogen bemoeien. Lekker dat jullie nu snel een afspraak hebben.

@Natasja, inderdaad veel kuren hoor. Ik ben ook wel benieuwd of dat in een keer doorgaat. Het lijkt me hoe dan ook erg zwaar.

@Annelies, wat een leuke fotos! Ze heeft het erg naar haar zin.

Het slapen gaat eigenlijk nog precies hetzelfde, oftewel er is geen touw aan vast te knopen. Ondanks dat hij nu nog maar 1 keer per dag slaapt (van 12 tot 14), die tabletjes, uien onder zijn bed, andersom in bed, nachtlampje, knuffels uit bed etc. Het enige wat altijd goed gaat is dat hij rond 19.00 uur naar bed gaat en gaat slapen. Alleen dan moet hij zijn avondfles nog en dat is meestal tussen 20 en 21. Als hij daarna direct weer gaat slapen, dan kunnen we er vanuit gaan dat hij de nacht alleen wakker wordt voor een speentje. Van 1 tot 6 keer per nacht. Als hij na zijn fles niet in slaap komt, dan breekt er weer een nacht ellende aan. Vaak wakker, krijsen, flesje midden willen midden in de nacht. Gelukkig zijn de nachten van het speentje vaker dan de nachten vol gekrijs, maar vanavond ging hij sowieso pas om 22.00 uur slapen, dus dat beloofd weer wat. Het is een erg groot contrast met Julian overdag, het is zo n lieverd en super vrolijk, maar ja, niet kunnen slapen is ook gewoon naar, ook voor volwassenen!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, Wij geven hem soms nog een fles melk voordat hij gaat slapen, ligt eraan hoelaat hij heeft gegeten. Ik maak hem niet meer wakker voor een fles in de avond. Zou het helpen als je een keer probeert geen avondfles te geven en hem geeft voordat hij gaat slapen?

Dorine, Goed dat je een afspraak hebt gemaakt. Succes vrijdag! Heb je nog een bloeding gehad?

Wat een super leuke foto's van Milou, ze vermaakt zich prima zo te zien! Leuk dat jullie een verjaardagsstoel versiert hebben voor haar verjaardag.

Natasja, Heeft je moeder last van de bestralingen? Sterkte.

Ik ben al een paar dagen op zoek naar een mug op zijn kamer maar ik kan hem nergens vinden, grrr..

Hij had van de week 3 joekels van bulten en nu had ik er gisteren een gevonden en doodgemaakt en vanochtend had hij weer 3 grote bulten grr.. Ik ga maar was citronella op een watje doen en op zijn kamertje in de vensterbank leggen.

Gast Nienke79
Geplaatst

@Rome, Julian gaat tussen 18.30 en 19.00 uur naar bed en wij eten tussen 17.00 en 17.30. Dat is dus vaak te kort op elkaar om dan de fles nog te geven. Hij wordt ook elke avond zelf wakker tussen 20.00 en 21.00, dus wij maken hem niet wakker.

Gelukkig hebben wij nog geen last van muggen. Wat vervelend voor je kleine man! Heeft hij er veel jeuk aan?

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Oh, ik dacht dat jullie hem wakker maakte voor zijn flesje.

Ik heb zalf op zijn muggenbulten gesmeerd, volgens mij werkt het wel. Hij krabt er iig niet aan.

Geplaatst

Nienke, wat jammer dat het slapen zo wisselend blijft. Ik was nogal verbaasd dat Julian nog een avondfles krijgt. Ik was in de veronderstelling dat onze kids van de flessen af waren. Wessel krijgt al maanden geen avondfles meer, trouwens, helemaal geen fles. Hij eet volledig met de pot mee maar wij eten pas rond 18.30. Daarna krijgt hij niets meer en hij gaat tussen 20 en 20.30 uur naar bed.

Hier best wel zenuwachtig voor de echo maar het duurt nog zo lang (17.30 pas). Gelukkig geen bloedingen meer gehad en ik ben toch weer zo ziek, niet leuk. Heel de dag misselijk en overgeven. Dit was ik ff vergeten van de vorige zwangerschap maar toen ben ik ook zo ziek geweest.

Natasja, hoe is het met je moeder en zijn jullie alweer begonnen?

Geplaatst

Dorine, Gelukkig geen bloeding meer gehad. Vervelend dat je zo misselijk bent, maar wel een goed teken dat het goed zit. Succes met de echo, wel even laten weten hoe het was hè?

Geplaatst

Hier altijd nog 1 flesje voor het slapen gaan. We willen dit gaan vervangen door gewone lauwe melk maar dat hebben we nu twee keer geprobeerd zonder succes. Werd drama snachts en daar heb ik geen zin in. Probeer ik het over een paar weken gewoon weer. We hebben de hoeveelheid naar beneden gebracht. Is nu nog een flesje van 140.

Geplaatst

Hoe was het dorine??

Wij geven ook nog een klein flesje van 150 en we zijn deze aan het afbouwen. Ik wil hiernaar toe 17.00 avond eten en een uurtje later een toetje en dan niets meer zoe eet nu namelijk geen toetjes dus dat moet dan die fles gaan vervangen.

Geplaatst

Hier al maanden geen fles meer voor het slapen gaan. We hebben 'm van het ene op het andere moment laten vervallen en Thomas heeft er nooit meer om gevraagd. We eten rond 17 uur en dan gaat hij rond 19 uur slapen. Melk drinkt hij nu gewoon koud, eerst moest dat nog warm, maar dat is ook al niet meer.

Hij heeft trouwens afgelopen nacht voor het eerst in zijn nieuwe kamertje geslapen en het ging hartstikke goed. Weer iets geregeld! Nu nog het babykamertje weer gezellig maken (alle knuffels waren natuurlijk van Thomas) en dan kan de nieuwe baby komen. Ik ben zo benieuwd hoe Thomas dat gaat vinden. In het kamertje van Thomas heb ik nu van die deco-dieren tegen de muur geplakt en nou wijst hij er iedere keer naar als hij uit bed komt, zo grappig. Moeten alleen nog een klokje en lampje ophangen en dan is het helemaal af.

Geplaatst

Hi dames.

De echo was goed, we hebben een mooi kloppend hartje gezien. Ik ben morgen 7 weken zwanger. Wel bizar hoor, zo'n 3d echo.

Volgende week weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden