Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh miep fantastisch!!!!

en een heel hoog HCG heb jij.

als het goed blijft gaan zal het dan denk ik een eenling zijn bij ons.

Ik zie op hcg op basis van ervaringen toppic dat de meesten dan nu rond de 1000 of meer zitten.

och het maakt ons niets uit als het maar komt over 8 mnd en gezond is

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hellen super, ik ben zo benieuwd wat er bij ons morgen uitkomt. Vind het nog steeds eng, vooral ook door de krampjes/buikpijn. Maar de test vanochtend was haast dikker dan de test die ik 5 dagen na de pregnyl heb gedaan dus dat moet toch haast wel goed zitten.... oh wat een vreselijke onzekerheid! Morgenmiddag hoop ik me hier definitief te mogen vestigen. En dan zal ik me ook eens goed inlezen, iedereen een beetje leren kennen enzo... Volgens mij is het al een drukke maand, mei!

Miepie gefeliciteerd met een tweeling! Dat heb ik dan al wel vast snel gelezen :-)

Henne

Geplaatst

Lieve meiden

wat een goede berichten hier!!!!

Miepie inderdaad een mooi hoge waarde, Hellen 500 is prima!!!! echt waar, in Brussel spreken ze bij een waade van 25 op dag 17 na de punctie van een zwangerschap,dus maak je echt niet druk!

zie hier een link, ook fijn voor Henne morgen denk ik....

http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

groetjes

Babeth

Geplaatst

Miepie80 wat een leuke handtekening, meer hersencellen dan Paris Hilton.

Boogie fijn dat jullie het hartje hebben gezien, bijzonder is dat.

Wordt helmaal vrolijk van het nieuws hier.

Geplaatst

he meiden,

vandaag uitslag hcg wdag 14= 470.

weten jullie ook je hcg, ben zo benieuwd of het er 1 of 2 zijn.

in iedergeval is hij/zij voor nu goed ingenesteld.

Helen,

mooie waarde hoor! Dat ziet er heel goed uit. Ik had op wd11 HCG 518, ik ben nu bijna weekje verder en ik ga miss deze week nog eens HCG laten bepalen of miss wacht ik gewoon tot 22/09 bij mijn eerste echo. En dan zien we wel of het er één of twee zijn. Spannend hé.

Geplaatst

@Miepie, geweldig!!! dat hoge HCG verklaart dan ook wel je misselijkheid! Maar super dat de arts ook zo positief was, dat geeft toch vertrouwen. En natuurlijk ook dat je nu al verder bent dan eerder. Dat geldt voor mij ook, ik ben gewoon zo blij dat er nu ook op de echo een zwangerschap is bevestigd! Vorige keer ben ik niet zover gekomen dus ik vind het al heel wat! En hoewel mijn emmies niet allebei zijn blijven plakken ben ik ook achteraf nu zoooo blij dat we er wel 2 hebben laten terugplaatsen...Als ze anders toch net voor die ene gekozen hadden die niet bleef zitten was ik mooi de klos geweest. Ja, een cryo misschien, maar daar heb ik tot nu toe geen geluk mee gehad! Nu dus gewoon eentje, maar wel op de goede plek en hopelijk ook tot mei 2011!

@Hellen, jij ook een mooie waarde zeg, gefeliciteerd! Ik heb geen idee van mijn HCG-waardes omdat mijn ziekenhuis niet aan bloed prikken doet. Ik moest dus afgaan op de testjes en vanaf nu dus de echo's. Maar klinkt heel goed. Staar je er trouwens ook niet helemaal op blind hoor. Die dame van MvM vertelde gisteren ook dat ze een keer maar een heeeeeel licht streepje had bij een vrouw die in verwachting bleek van een drieling!

@Henne: ik vind het echt super hoor, dat het nu dan eindelijk raak is voor jullie! En het is helemaal tof om morgen de Clear Blue nog te doen omdat je het dan ook nog eens letterlijk 'in print' bevestigd krijgt: ZWANGER!!! Hoeveel emmies heb jij eigenlijk terug laten plaatsen?

En geen stress krijgen van die krampen, hoor, ik beschouw die echt juist als positief. Ik hoor van bijna iedereen in mijn omgeving met kinderen dat ze allemaal de eerste 3 maanden dachten dat ze elk moment ongesteld konden worden... dus zie ze maar als bevestiging! Ik heb het ook nog steeds, soms steekjes naar mijn lies en eigenlijk vrij constant op de achtergrond aanwezig (en soms wat heviger).

Geplaatst

Hellen super, ik ben zo benieuwd wat er bij ons morgen uitkomt. Vind het nog steeds eng, vooral ook door de krampjes/buikpijn. Maar de test vanochtend was haast dikker dan de test die ik 5 dagen na de pregnyl heb gedaan dus dat moet toch haast wel goed zitten.... oh wat een vreselijke onzekerheid! Morgenmiddag hoop ik me hier definitief te mogen vestigen. En dan zal ik me ook eens goed inlezen, iedereen een beetje leren kennen enzo... Volgens mij is het al een drukke maand, mei!

Miepie gefeliciteerd met een tweeling! Dat heb ik dan al wel vast snel gelezen :-)

Henne

Henne, ik ga je alvast een proficiat wensen, een mooie dikke streep, das zeker een positieve test!

Geen zorgen maken in de krampjes, buikpijn die blijven hoor. Die heb ik ook nog dagelijks.

Geplaatst

even heel snel tussendoor vanaf mijn telefoon: Aafke, Boogie, gefeliciteerd! Super dat gft bij allebei helemaal goed was. Boogie, ik wist niet dat jij ook vandaag mocht?

Wij moeten wel een auto zoeken waar een tweeling met toebehoren achterin kan, haha. Twee vruchtzakjes met heel duidelijke dooiers erin, dus al een stap verder dan vorige keren, toen kwamen we niet verder dan vruchtzakjes. Arts werd er zelf helemaal enthousiast van, haha, ze dacht er bij 1 al iets van hartact. te zien. Over 13 dagen hopelijk duidelijke hartjes bij allebei!

Miepie,

zo leuk een tweeling! Hier ook nog eentje dat zo uitkijkt naar eerste echo om te weten of het er eentje of twee zullen zijn. Ik had op wd11 al een HCG van 518. Dus dat komt zowat overeen met jouw 1167 op wd 14. Nu uitkijken naar jouw volgende echo!

Geplaatst

So far so good!

Ik kom net terug uit het ziekenhuis en weet nu dat we in blijde verwachting zijn van 1 ukkie!

15_5_18.gif

De arts zag al wel wat hartactiviteit maar wij konden dat zelf nog niet zo goed zien. Ukkie is nu 5,2 mm en alles ziet er hardstikke goed uit. Over 2 weken een nieuwe echo en dan zal alles wel wat duidelijker zijn, dan kunnen we het hartje denk ik zelfs ook al wel horen!

Aafke, zo leuk dat de arts zelfs al hartactiviteit heeft gezien en een ukkie van 5.2 mm das super hé. Volgende echo wordt ook wel spannend voor jullie, dan gaan jullie zelf hartje horen.

@Boogie, jij bent ook bij de gelukkige die het beebje al hebben gezien. Geniet ervan.

Geplaatst

Ha ladies,

Ik had dat berichtje even gauw vanaf mijn werk gestuurd. Ik heb vanmorgen toch maar gebeld naar de gyn. Ik maakte me zorgen en ik werk in hetzelfde ziekenhuis en ze is zo lief dus ik dacht ik vraag het gewoon.

Nou geen probleem kom even langs maar het kan zijn dat we nog geen hartje zien. Dus ik ben tussen de scopien (ik werk op de endoscopie) even langs gegaan en we zagen een hartje!! Het was ongeveer 4 mm. Dus net als bij Jolieneke. Wat ben ik opgelucht zeg. Ik heb gewoon ontzettende darmkrampen. Dus dat kan nog wat worden.

Volgende week dinsdag weer want ze vond het ook leuk om aan Boogieman te laten zien. laugh.gif

@ Hellen,

Jij ook goed nieuws las ik. Dat is volgens mij een supergoede waarde.

@ Aafke,

Super hoor dat het bij jouw ook allemaal goed was.

@ Miepie,

Wat geweldig zeg een tweeling. Wat zullen jullie het druk krijgen! En een nieuwe auto. Dan toch ook maar een burgerlijke stationcar!!

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ik heb een vraag bij mij waren de test eerst negatief met cb 2keer en toen pas positief

heeft dat gevolgen, is mn hcg goed?

@helen, aafke, boogie,miepie succes en gefeli met jullie kleine

Geplaatst

Hoi Meiden!

Ik heb een vraag bij mij waren de test eerst negatief met cb 2keer en toen pas positief

heeft dat gevolgen, is mn hcg goed?

Hi Flowerme,

jouw eerste testen waren waarsch negatief omdat je nog te vroeg getest had. Maar je hebt daarna een positieve test gehad, dus ben je zwanger. Bij de ene vrouw tekent de test vroeger dan bij de andere. HCG waarde kan je enkel via bloedafname te weten komen. Weet je jouw HCG waarde al? En dan nog, die kan zo verschillend zijn, bij de ene is die hoog en bij andere eerder laag. De ene vrouw maakt wel veel HCG aan en de andere dan weer niet. Maar das niet van belang; wat wel belangrijk is, dat is dat die waarde iedere 48 uur ongeveer moet verdubbelen.

Geplaatst

Dat is lastig te zeggen. Maar ik denk dat je dat pas zeker weet als je een HCG kunt laten bepalen.

Het is niet zo dat bij iedereen een test meteen positief is. Sommige vrouwen zijn een paar dagen overtijd voordat een test positief is. Ik kan hier niet echt antwoord op geven.

Geplaatst

Even een snelle reactie na een lange, zware dag!

Fijn dat de echo's allemaal goed waren, echt super meiden. Miepie ook een twin, helemaal geweldig smile.gif Op naar de volgende echo.

Hier voel ik me vreselijk! Vanochtend en vannacht was een ramp, getver.... ben ook later naar mijn werk gegaan, aangezien ik vanavond ouderavond had. Maar man, man, kots en kotsmisselijk!

Sorry, heb het ervoor over hoor. Er zijn velen die hier een moord voor doen, maar hoop echt van harte... dat dit gauw over is.

Zo dat was even mijn klaagmuur.

Ga ff douchen en naar bed, maar zie alweer op tegen morgenvroeg, want voel me nu nog steeds ELLENDIG!

En het leuke van deze dag, ik heb vandaag al een positierokje gekocht. Wow, dat zit lekker zeg. Heb ik het alvast in de kast, want 's avonds moet mijn knoop echt los.

Welterusten, liefs

Geplaatst

Echo:

15 september: Aafke 1e (6w,2d)

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

22 september, object, 1° (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9 w)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Hoi Meiden,

Ik ga mezelf hier ook maar eens voorzichtig bij zetten. Wonderen bestaan echt: ik ben na de 2e mislukte ivf poging de maand erna spontaan zwanger geworden. Hoe is het mogelijk heh. Ik kan het zelf nog steeds amper geloven en moet natuurlijk nog heel lang wachten op een echo. Leuk om met jullie mee te schrijven komende tijd.

Liefs Liselot

Geplaatst

Wow Liselot, fantastisch! Je hoort het wel eens, maar het blijft een wonder!!

@ Sonja: ja, het is heftig he, die misselijkheid! Ik kon me er niks meer van voorstellen, maar nu al 2 dagen weet ik weer precies hoe het was. Gelukkig werd het na 13 weken beter. Er zijn ook vrouwen die de hele zwangerschap dit hebben, maar dat komt gelukkig weinig voor! Je bent ook nog eens zwanger van een tweeling, zal dat ook invloed hebben?

>> Ik hen de cornflakes naast mijn bed liggen!!! biggrin.gif

Ik ga zoveel mensen vergeten, maar iedereen met een goede echo: super!!!

Miepie, 2!!!! Wow!!!

@ Boogie, wat heerlijk dat je dinsdag weer mag komen! Fijn hoor als ze zo reageren! Wat een wonder he?

Ik blijf angstig > ga steeds meer bloed verliezen. Dat moest niet gebeuren. Gelukkig morgen naar Nijmegen! Hoop dat ze iets voor me kunnen doen, maar wat..... tja dat ga je zelf invullen he, hahahaah... ben al een halve gynaecoloog hoor wink.gif Pfff, je moet niks opzoeken, want daar kun je niks mee, maar dat kun je mij 100000 x vertellen, ik doe het toch!!! blink.gif

Jolieneke

Geplaatst

Hey Liselot,

Wat een geweldig nieuws! En natuurlijk welkom bij dit mei-topic:) !

@Boogie: wat fijn dat je direct terecht kon, het geeft toch net even dat stukje bevestiging dat je nodig hebt!

@Jolieneke: op naar ziekenhuis 2, ik ben benieuwd wat ze daar gaan zeggen. Het is wel slopend die voortdurende onzekerheid, zeker als die steeds opnieuw gevoed wordt. Veel sterkte en ik hoop dat ze je toch weer kunnen gerust stellen morgen!

@Sonja: ik heb met je te doen! Ik weet niet goed hoe je je moet voelen want ik heb er tot nu toe nog geen last van gehad. Misschien zijn die preggie-lollies wat voor je? Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!

Geplaatst

Liselot, gefeliciteerd met jullie wondertje!

Jolieneke, wat slopend zeg, hopelijk gaat het bloedverlies snel ophouden. Succes met de echo in Nijmegen vandaag!

Geplaatst

Goedemorgen meiden, wat een boel goede berichten hier. Jolieneke, vervelend dat je je zo voelt en je bloedverlies maakt je onzeker maar fijn dat je naar Nijmegen kan.

Liselot, welkom en gefeliciteerd hoor. Komt een spannende tijd voor jullie aan he!

Sonja, balen die misselijkheid behh.. ja natuurlijk heb je het er voor over. Maar je hebt gehoopt op een kindje te krijgen, maar niet gevraagd om al die kwaaltjes hihi... Komt goed meid!

Ik mag vanmiddag om 15.30 voor de echo. Vind het echt MEGA spannend, heb er heel veel zin in maar ben ook beetje zenuwachtig. Zou er een hartje te zien/horen zijn? Aan je lijf voel je dat je zwanger bent, maar soms komt er dan zo'n duiveltje op je schouder roet in het eten gooien.. angry.gif

We wachten maar af, ik laat het weten als we weer thuis zijn. Duimen jullie voor me?

Fijne dag allemaal, Mama Ree

Geplaatst

Mama Ree, zeker spannend! Ik zal voor je duimen hoor!

Liselot, gefeliciteerd! De wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkt maar weer! Ga lekker genieten!

Boogie wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!

Sonja, sterkte met je misselijkheid. Ik heb er (nog) geen last van maar dat zou ook wel erg vroeg zijn. Het zal zeker te maken hebben met de tweeling-zwangerschap, want je produceert dubbel zoveel hCG.

Geplaatst

Even inbreken hoor: Mama Ree, heel veel succes vanmiddag! Ik hoop dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt. Ik duim voor je, liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden