Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Flowerme,

Ik ben uitgegaan van 2weken voor mijn punctie mijn menstruatie. Dus dat is 4 augustus. Punctie 18 augustus. TP 21 augustus, uitgerekend 11 mei.

Dan zou het voor jouw 25 mei worden precies 2 weken na mij. Dan ben je nu bijna 4 weken zwanger. Klopt het een beetje

Geplaatst

@ Flowerme,

Ik ben uitgegaan van 2weken voor mijn punctie mijn menstruatie. Dus dat is 4 augustus. Punctie 18 augustus. TP 21 augustus, uitgerekend 11 mei.

Dan zou het voor jouw 25 mei worden precies 2 weken na mij. Dan ben je nu bijna 4 weken zwanger. Klopt het een beetje

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat is er veel geschreven vandaag!!!

Jolieneke, wat een super nieuws!!! Ben blij dat alles goed is. Ben wel benieuwd wat er uit de kweek komt dan.

En donderdag al weer een echo!!! Zit jij ook niet in Nijmegen? ( zo ja, hoe laat heb je echo?)

Aafke en Miepie, jullie morgen een spannende dag!! de eerste echo! Heel veel succes en vooral plezier.

Hebben jullie er 1 of 2 terug geplaatst?

Boogie, de buikpijn zal vast je darmen zijn. Niets ernstigs. Misschien ben je even druk geweest??

Alle nieuwe meiden, gefeliciteerd en welkom!!! Als jullie van voor af aan beginnen heb je nog wel wat te lezen inderdaad wink.gif

Maar wel zo handig...

Hier gaat alles zijn gangetje vandaag. Gelukkig voel ik me beter dan gister. Hopelijk morgen ook, ben dan de hele dag aan het werk op een andere werk locatie. Als ik dan een mindere dag heb is het wel balen. Maar ja, op tijd naar bed en dn heerlijk fit morgen smile.gif

Geplaatst

ja woensdag 4 weken idd , kan kloppen

bedankt! dat wordt een tweeling sterrebeeld

ik heb nu al

kramp in bekken en benen tijdens het liggen of slapen

gerommel tot buikpijn in mn buik uit mn darmen tot steken af en toe, korte vlagen lichte mentruatiegevoel

maagzuur bij teveel te snel eten

juist weinig honger meer trek in rommel

drink nu allleen melk thee en yogi, sap smaakt me niet meer

eet veel fruit en groente

en hoes is het met jullie

Geplaatst

Dames,

wat fijn te lezen dat het hier allemaal goed gaat!!!

Sonja, ik las dat je 2 kleintjes verwacht, van harte!

meiden die nog voor de echo moeten, heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@ Babeth,

Dank je wel hoor. Superlief van je. Ik hoop dat je je binnenkort bij ons kunt voegen...

@ Flowerme,

Ik moest keihard lachen toen ik het allemaal las en eigenlijk vooral omdat ik het allemaal wel herken. Behalve die benen maar het klinkt zwaar laugh.gif

Geplaatst

Jee, wat is er veel geschreven! Bedankt voor jullie felicitaties allemaal! Het blijft nog spannend, maar dit hebben we eerst maar weer! (elke keer bloed in je inlegkruisje is wel naar hoor...pff, maar nu wel zekerder dat er een mooi mensje groeit!!)

Boogie: schrikken hoor, zulke krampaanvallen! Maar ja, kan van alles zijn. Niet ongerust maken idd (lekker makkelijk gezegd) smile.gif

Lianne: ja ook in Nijmegen > 14.00 dr Lintsen (is dat nu een man of vrouw?) Moet jij er dan ook heen? Hoe laat ga jij?

Iedereen, ik ben te moe om uitgebreider te reageren, het zijn er nu ook al zoveel in de lijst, fantastisch > allemaal op naar prachtig mooie voorjaarsbaby's!

Ik moet nu weer 3 dagen werken en ben dus minder actief... iedereen die een echo heeft morgen, veel sterkte en succes, ben erg benieuwd!!

Jolieneke

(effe checken of alles zometeen rood is...)

Geplaatst

he meiden,

aafke en miep80 heel veel succes vandaag met jullie echo

Jolieneke: kun je het een beetje bevatten,hoe is het met je bloedingen?

Boogie: bah wat schrikken maar idd hoort erbij zeggen ze

babthe: hoe is het met jou?ik duim me suf

flowerme: ook ik heb dat van die krampen in mijn benen, hoever ben jij nu?nog van harte

sonja: wanneer heb jij positief getest? had je een voorgevoel of het er 1 of 2 zijn?

lianne:super jij ook nog van harte, fijn dat je je goed voelt.

tess en object: hoest met jullie

ook vandaag op de officiele testdatum een +.

gistermiddag dat CB digital gedaan die gaf aan zwanger: 2-3 weken wat neerkomt op 4-5 weken zwangerschap.

vanmiddag naar huisarts om HCG te prikken en mijn schildklier te controleren, heel erg belangrijk nu.

en straks bellen naar dusseldorf om eerste echo te plannen.

ik vind het echt mega spannend en weet ook niet goed wat ik met mijn emoties aanmoet.

aan de ene kant blij en aan de andere kant heel angstig...............

Geplaatst

Goeiemorgen!

Hellen, nu officieel gefeliciteerd dan! biggrin.gif Dat gevoel hebben we denk ik allemaal... en helaas lijkt de tijd alleen maar langzamer te gaan dan normaal, dus komende weken zullen lange weken worden.

Boogie, zijn je krampaanvallen weer over?

Jolieneke, lekker geslapen vannacht smile.gif ? Moet je nu trouwens ook stoppen met de utro doo hoe geïrriteerd je huid was, of niet?

Vanmorgen voor het eerst boven de wc gehangen... krijg ook echt niks weg op het moment unsure.gif .

Aafke, succes straks!

Geplaatst

Hee meiden!

Spannend hier! mooi dat er meer en meer meiden op het forum komen.

Ik moet zeggen dat ik bijster weinig klachten heb….. mmmmm..... moet ik natuurlijk blij mee zijn. Maar als ik lees dat anderen al boven de pot hangen, dan zou ik bijna jaloers zijn, haha. Ik merk wel een beetje dat ik af en toe wat weeig ben en dat ik eerder een ‘honger’ gevoel heb. Maar dat is het dan ook. Waar ik het het meest aan merk zijn alle adres die heel zichtbaar worden op mijn borsten, dus daar kijk ik dan maar af en toe even naar, heb ik weer even geruststelling, haha.

Nog twee nachtjes slapen voor de eerste echo: zo spannend! Zodra we de echoo hebben gehad gaan we lekker een lang weekend weg: we gaan naar zee! Heerlijk! Als de echo goed is gaan we flink vieren, als het niet goed zou zijn is het een mooie plek om uit te waaien en uit te huilen (maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit).

Veel groetjes!

IVFSH

Geplaatst

Echo:

15 september: Aafke 1e (6w,2d)

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

22 september, object, 1° (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9 w)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Geplaatst

So far so good!

Ik kom net terug uit het ziekenhuis en weet nu dat we in blijde verwachting zijn van 1 ukkie!

15_5_18.gif

De arts zag al wel wat hartactiviteit maar wij konden dat zelf nog niet zo goed zien. Ukkie is nu 5,2 mm en alles ziet er hardstikke goed uit. Over 2 weken een nieuwe echo en dan zal alles wel wat duidelijker zijn, dan kunnen we het hartje denk ik zelfs ook al wel horen!

Manlief is erg opgelucht dat het gezond is en stiekum ook wel een beetje dat het geen tweeling is. Haha, hij was al op zoek naar een auto geschikt voor tweeling, spullen en hond... Ik zou dat ook prima gevonden hebben hoor, maar dan wel iets meer zenuwen hebben gehouden denk ik. Ik ben vooral heel blij dat deze uk mooi op schema ligt!

Ook leuk: weer een echo-fotootje mee! De meeste mensen die normaal zwanger worden krijgen met 12 weken misschien een eerste echo, maar wij hebben nu al "baby-foto's" vanaf het allereerste begin: van de terugplaatsing en dan nu met 6 weken!

Geplaatst

Hee Aafke, wat goed nieuws!! Nou, reden voor een klein feestje toch? hihi... jammer dat je het zelf nog niet zo goed kon zien maar als de arts het wel zag, is dat ook een goed teken.

Manlief kan de autozoektocht dus staken ;-)). Ik ga morgen dus en ik kan haast niet wachten pff... geduld is nooit mijn sterkste kant geweest ha ha!! Geniet van dit fijne gevoel!

Mama-Ree

Geplaatst

Echo:

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

29 september Aafke 2e (8w,2d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Jolieneke: 6 mei 2011

Lijstje weer even aangepast!

Geplaatst

Hee aafke!

Goed nieuws zeg! Heel erg mooi om te lezen.

Mama ree: jij morgen:spannend, maar vooral leuk spannend natuurlijk.

Ik moet nog tot vrijdagmiddag wachten.... Hier ook iemand die niet zo goed tegen wachten kan :-)

Groetjes!

Geplaatst

Wow, Boogie en Aafke!!! Super!!!!! Van harte!!!

Aafke: jullie ukkie is al een stuk groter dan die van ons, haha (maar hoe precies is de meting vraag ik me af). Ons ukje was 0,41 en ik was volgende de gyn. gisteren 6 weken en 1 dag. Nou ja... dat kan ook niet bij iedereen hetzelfde zijn. Ben jij vandaag precies 6 weken?

Verder ook alles goed, Boogie?

Wat kwaaltjes betreft: ik ben 's ochtends hondsberoerd. Als ik opsta begint het. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap eten naast mijn bed gelegd > crackers, corn flakes. Ik ging dan liggend wat eten en daarna (kwartier ofzo) rustig opstaan. Nog steeds draaierig, maar beter dan zonder. Ik ben dolbij dat dit een goed teken is, maar vervelend is het wel (voor een klas met kids!!!).

Regelmatig iets eten helpt wel goed!

Morgen naar Nijmegen. Ik moet nog gewoon doorgaan met de medicatie, maar als het daardoor zo geirriteerd is, lijkt het me dat er wat moet gebeuren. Misschien ipv vaginale tabletten iets oraals? Tja, we zien het wel. Het is nog steeds onwerkelijk, omdat ik vloei, dat het allemaal goed gaat op dit moment. We blijven hopen dat de irritatie weggaat en ik niet meer ga vloeien! (ik moet nog tm 12 weken zwangerschap alle medicatie innemen!!!)

Jolieneke

Geplaatst

Het lijstje even aangepast:

Echo:

16 september: Jolieneke, 2e (6w 3d)

29 september Aafke 2e (8w,2d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Jolieneke: 9 mei 2011

Geplaatst

Hey Jolieneke,

Wat naar dat je je zo beroerd voelt zeg, al helpt het je er voorlopig natuurlijk wel aan herinneren dat je nog gewoon zwanger bent, ondanks je blodingen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik , net als jij Ivfsh, nauwelijks nog klachten heb. Ja, iets meer vermoeid en af en toe voel ik mijn rug (heb ik sowieso wel vaker). Verder heb ik de hele dag door een beetje een hongergevoel, maar met voldoende eten is dat goed te doen. Dat betekent of dat ik tot de gelukkigen hoor die gewoon niet misselijk worden of dat me binnenkort iets leuks staat te wachten omdat het dan ineens toeslaat, haha...!

@Boogie: had jij vndaag ook een echo dan? Ik dacht dat die van jou later gepland stond, maar wat super dat je een hartje hebt gezien!!!

@Mama-Ree: nog 1 dagje!!! Ook spannend voor jou dus ik hoop dat je kunt slapen vannacht!

Ik hoop dat Miepie straks ook met goede berichten komt!

Geplaatst

he meiden,

vandaag uitslag hcg wdag 14= 470.

weten jullie ook je hcg, ben zo benieuwd of het er 1 of 2 zijn.

in iedergeval is hij/zij voor nu goed ingenesteld.

Geplaatst

even heel snel tussendoor vanaf mijn telefoon: Aafke, Boogie, gefeliciteerd! Super dat gft bij allebei helemaal goed was. Boogie, ik wist niet dat jij ook vandaag mocht?

Wij moeten wel een auto zoeken waar een tweeling met toebehoren achterin kan, haha. Twee vruchtzakjes met heel duidelijke dooiers erin, dus al een stap verder dan vorige keren, toen kwamen we niet verder dan vruchtzakjes. Arts werd er zelf helemaal enthousiast van, haha, ze dacht er bij 1 al iets van hartact. te zien. Over 13 dagen hopelijk duidelijke hartjes bij allebei!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden