Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jippie, we zijn weer online!

Mama Ree, Jolieneke, hoe was jullie echo?

Sonja, ouderavond overleefd? Ik heb vanmiddag mijn stagiair het laatste uur in zijn eentje laten doen... stond te tollen op mijn benen (hij loopt al een half jaar met me mee en geeft deze klas altijd les, dus valt dan niet eens op dat ik er niet ben ;)). Ga even een uurtje plat nu....

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Miepie,

Er is weer leven in de brouwerij :) Goed van je om jezelf even de rust te gunnen, vind het echt knap dat je dat kunt.

Hier gaat het wel, nog steeds last, maar die ene ochtend was echt hell, daarna ook niet meer zo erg gehad.

Heb de ouderavond overleefd, maar niet vragen hoe.... haha!!!

Was ik gewend aan het andere forum, hebben we nu weer 'huiswerk' om deze een beetje onder de knie te krijgen ;)

Hoe is het met de meiden gegaan die gisteren een echo hadden?

En natuurlijk ook met alle anderen?

Henne, sluit je nu definitief bij ons aan, hoop het echt voor je :D

Geplaatst

Echo:

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

22 september, object, 1° (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9 w)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Hey meiden,

Even het lijstje weer aangepast want mijn 2e echo was er afgevallen... Dit forum is helemaal wennen hoor, qua layout. Ik was net aan die nieuwe gewend! En mijn banner is verdwenen, zo even mijn profiel bijwerken!

Ik zie dat er nog geen nieuwe berichten zijn, ik hoopte dat er al nieuws was over de echo's van gisteren en de test + waardes van Henne.

Hier gaat alles nog steeds prima, alleen vanochtend weer eventjes beroerd (geen zurig fruit door je yoghurt doen!).

Aafke

Geplaatst

Echo:

22 september, object, 1° (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Haha, Aafke, ik krijg sinds 4 dagen (toen ik boven de pot hing 's ochtends) juist alleen maar fruit weg 's ochtends... en dan alleen in heel kleine hapjes terwijl ik rustig zit. Moet mijn wekker echt een half uur eerder zetten om eerst rustig wakker te worden en een toastje te eten voor ik opsta en vervolgens een half uur te doen over 1 peer ofzo. Nou ja, wel fijn dat ik in elk geval duidelijk zwanger ben ;).

Ga nu echt plat!!!

Geplaatst

Haha Mama Ree, wel heel frustrerend aaarrggghhh!

Als je getypt hebt, dan op de knop 'snel reageren' klikken :) Hopelijk lukt het nu in 1 keer :)

Want ben erg benieuwd hoe het gisteren gegaan is.

Geplaatst

hoi dames

ik breek even in, wat mogelijk kan helpen tegen het ochtendbraken: in de vroege ochtend, bijvoorbeeld rond 5.00 uur in bed een kopje thee met een cracker, dan wordt er zeg maar een soort bodem gelegd en valt je ontbijt ook beter. Ik ken er enkele bij wie het hielp. ´s avond een thermoskan mee naar boven en een crackertje.

Misschien helpt het jullie ook!?

ander tip is vanillevla

liefs

Babeth

Geplaatst

Hee Meiden,

Nou, volgens mij gaat het nu goed komen hihi.. Gisteren echt een ieniemienie hartje zien kloppen!!! Echt super bijzonder... traantje weg gepinkt samen hihi..! Het is pas 0,5 cm echt heel klein dus, maar het was duidelijk een knipperlichtje en baby-Ree zat helemaal verstopt in een hoekje. Arts moest even zoeken, toen dacht ik oh jee... Helaas is mijn eiwit gehalte nog te laag (bloed geprikt) en moet ik dus nog even flink door eten om dat weer op peil te krijgen.

Vanavond een etentje en daar hebben ze de aller- aller- allerlekkerste carpaccio in de omstreken maar helaas hihi.. maar om een hele goede reden laat ik het graag staan. Hoe zijn de andere echo's gegaan? Lianne toch ook?

Gister ook lekker misselijk geweest maar pas in de loop van de dag. Vandaag ook weer zo'n weeig gevoel, en erg moe maar verder mag ik niet klagen. Ik ga me gauw even opfrissen en omkleden, maar dit nieuws wilde ik natuurlijk wel even vertellen.

Fijn weekend allemaal en geniet lekker!

mama-Ree

Geplaatst

Oh yes Mama Ree, Baby Ree doet het helemaal goed !!!!

Word helemaal blij van je nieuws, nu kan het genieten echt beginnen meid. Veel plezier vanavond :)

Liefs

Geplaatst

Nou....daar ben ik dan officieel. En wat voelt dat gek! Onwennig, ook nog een beetje voorbarig.... een beetje alsof er zo iemand komt zeggen 'wat doe jij hier, ga eens snel terug naar het wachtbankje of de pauzemeisjes of wat dan ook' hihi. Maar ik ben gewoon echt zwanger. Mijn hcg was gisteren (wd13) 291. Dit schijnt keurig te zijn. Ik zie hier alleen zulke hoge waardes voorbij vliegen dat ik er een beetje onzeker van word. Denk nu zelf wel dat het er eentje wordt (wat ik helemaal niet erg vind overigens). Mijn man houdt nog even vast aan de tweeling-gedachte. Mag ook.

Gisteren ook gehoord dat we zelfs nog zes cryo's hebben. Onvoorstelbaar dat op één na dus alle embryo's goed genoeg waren. En dat na al die keren van net aan één matig embryo....hoe is het mogelijk he?

Maar goed zwanger dus... Ben een aantal dagen nogal misselijk geweest maar dat is nu de spanning weg is en de dosis utrogestan verlaagd en ik beter slaap gelukkig wat minder. Ik eet voor ik opsta een cracker, ontbijten gaat met lange tanden en daarna gaat het redelijk goed. Overigens mis ik als ik niet misselijk ben dan wel weer de bevestiging, lekker krom.... Merk ook dat ik slaperiger ben. Vandaag een vrije dag en prompt vanmiddag op de bank in slaap gevallen. Ga ook zonder problemen al om negen uur naar bed, heerlijk slapen. Borsten merk ik nog niet veel aan. Heb nog wel veel krampjes en een trekkerig gevoel in mijn buik. Buik is sowieso gevoelig. Dit maakt me aan de ene kant onzeker, maar het is misschien ook wel juist een goed teken. Er gebeurt duidelijk wel iets. Het broekloeren wordt heel langzaam iets minder. Hoewel ik gisteravond nog drie keer in een half uur op het toilet stond (rot utrogestan!)

Wat verder nog??? Oh ja! 30 september hebben we de 1e echo. Dat is lekker over twee weekjes al, ben ik erg blij mee. Tot die tijd proberen veel te slapen, me niet te veel zorgen te maken en te genieten. Als het fout gaat zijn we toch kapot, of ik me nu twee weken zorgen heb lopen maken of twee weken blij heb lopen zijn. Is dat laatste toch gezelliger, al is het soms best moeilijk. Heb wel gelijk geregeld dat ik mijn werkuren over 4 ipv 3 dagen kan spreiden. Ik kan nu dus sochtends wat kalmer aan doen en smiddags eerder naar huis (tukkie doen!!).

Als ik wat aan het nieuwe forum gewend ben ga ik dit topic uitgebreid teruglezen en iedereen leren kennen. Ben nu nog zo vol van ons eigen verhaal, sorry meiden, komt goed hoor!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Echo:

22 september, object, 1e (5w 4d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Henne: 24 mei 2011?

Geplaatst

Jaaaaah Henne, daar ben je eindelijk. Vanaf hier dan officieel GEFELICITEERD!!!! Zo geweldig, eindelijk!!!

Probeer inderdaad te genieten, want zover en zo duidelijk is het nog nooit geweest ;)

Op naar je 1e echo en dat schiet al lekker op.

Alhoewel, ik vond die dagen ( en nog steeds) voorbij kruipen, nog erger dan de wachtweken.

En wat de kwaaltjes betreft, dat is toch heel normaal om daarin je bevestiging te zoeken? Doen wij hier ook allemaal!

Nou meid, nogmaals geniet van je zwangerschap, want je bent gewoon hartstikke zwanger en je hebt ook een prachtige waarde.

En die hoge waardes hier.... tja... volgens mij zijn Miepie en ik de enigen met een héle hoge... wij verwachten ook een tweeling.

Maar voor wd 13 heb je een hele mooie waarde hoor. Deze verdubbelt iedere 48 uur ongeveer, bij de één wat sneller, bij de ander iets langzamer... dus reken maar uit ;)

Liefs

Geplaatst

Yesssss Henne, eindelijk!!! Van harte gefeliciteerd met je officiele zwangerschap. Onwerkelijk he? Ik kan het zelf ook nog steeds nauwelijks geloven.

En ook nog 6 cryo's, da's helemaal fantastisch. Het lijkt er dus op dat het zeker erg de moeite waard geweest is dat jullie dat extra onderzoek hebben laten doen om de aanpak dit keer zo perfect mogelijk op jullie specifieke situatie aan te passen. Heel erg fijn dat het zo'n mooi resultaat op heeft geleverd!

Op naar een mooie 1e echo en, hoewel onzeker, vol goede moed de resterende 8 maanden in!

Nogmaals van harte, Aafke

Geplaatst

Het grootste verschil is dit keer het zaad geweest, dat was van 'slecht' nu ineend 'goed'. En waar dat door komt kunnen we alleen maar gissen. Maar effect heeft het zeker gehad :-D

Geplaatst

Henne: TE GEK!!!!! je bent hartstikke zwanger en je hcg is heel erg mooi!!! en nu een beetje genieten. We lopen echt gelijk, tja 1 dagje verschil.

ik ben zoooooooooooooo blij voor je

vandaag weer hcg geprikt wd 14=470 wd16=1100 hele mooie verdubbeling en zelfs nog meer dus voor nu zit het goed.

wachten tot de 29e, onze eerste echo. Ik vind het zooooooo spannend.

Meiden, hoop dat het met jullie allen goed gaat. Ga zondag bijlezen en op iedereen reageren maar nu WEEKEND vieren met aanstaande papa :)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Pfff... komt er weer 1 zeuren dat die de weg slecht kan vinden, haha!! Moest echt even zoeken hoor.

Ben er weer!!

Gisteren naar Nijmegen geweest. Hetzelfde verhaal als in het andere zh! Een kloppend hartje!!! Ook weer met de eendenbek gekeken. Ze zag een klein beetje bloed rond de baarmoedermond. Ze gaf ons het volgende verhaal mee:

een kwart van de vrouwen die via ivf/icsi zwanger worden, gaat vloeien. De reden is vaak onbekend. Wel is het zo dat van die vrouwen die vloeien na de positieve test, de kans op een miskraam groter is. Toch stopt het bloeden vaak na een paar dagen / weken. Dat 'moet' ook.

Wel nog met enige terughoudendheid, zijn we superblij!

Helemaal omdat er vandaag geen druk bloed is gesignaleerd!! Whoehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

(maar goed, dat was eerder ook al eens 3 dagen zo). Nou ja... vol goede moed gaan we verder!!

Wow Henne en Mama Ree!! Beide goed nieuws!!

Hier het lijstje nog maar weer eens, ik heb er weer wat in aangepast!

Echo:

13 oktober: Jolieneke (10w, 3 d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Jolieneke

Geplaatst

Hei,

iemand iets van IVFSH gehoord? Die zou vandaag echo hebben.

Ivfsh, als je dit leest, laat je weten hoe het was.

Ik hoop namelijk op een heel mooie kloppend hartje voor jullie!

Geplaatst

Ook ik ben vandaag een gelukkig mens. Vandaag eindelijk een kloppend hartje gezien. We zijn zooooo ontzettend blij. We zijn er nog lang niet, maar het is een stap in de goede richting.

Liefs junior

Geplaatst

Hoi Junior,

Van harte!!! Wat bijzonder he? Voeg je je bij het rijtje?

Tess... het ging goed, haha!

Echo:

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Jolieneke

Geplaatst

Hey mama Ree en Junior,

Wat fijn dat jullie allebei een goede echo hadden en een hartje hebben zien kloppen. In deze fase wil je gewoon zo graag bevestiging en dan is het heerlijk als je die weer even krijgt!

Ik ben ook benieuwd naar de echo's van Ivfsh (vandaag) en Lianne (de 2e gisteren gehad, toch?). Ik kan niet wachten op de 2e omdat ik nog geen heel duidelijk hartje kon zien en dat lijkt me zo geweldig!

@Jolieneke: wat fijn dat ook jij weer even de extra bevestiging hebt gekregen die je nodig had! En hopelijk geen bloed meer!

Morgen even de stad in om een cadeautje te kopen voor kraambezoek bij een collegaatje volgende week, heerlijk om daar nu zelf zwanger naar toe te kunnen gaan! En hoewel ik voor mezelf nog niets durf te kopen (9 maanden dagboek uitgezonderd) vind ik het toch wel heel leuk om even met een excuus in de prenatal rond te kunnen hangen ;)

Geplaatst

Wat een fijn topic is dit! En wat ben ik oprecht blij voor jullie, vooral voor de "oude bekenden"! Die Henne, daar is ze dan eindelijk, haha!

Geniet er van meiden, hopelijk volgt een groot aantal van ons jullie eind van het jaar ook nog. (Of volgend jaar, ook goed natuurlijk).

Caroline

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier wederom slecht nieuws..... We hadden gisteren de echo en er was alleen een leeg zakje te zien, ik ben dus 'zwanger' van niets.... Ongelooflijk.... Moet over een week terug komen, maar heb er geen enkel vertrouwen in.

Weet niet meer wat te denken en of we dit überhaupt nog moeten blijven proberen.

Meiden, ben heel blij dat het met de rest wel goed is!

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

oh lieve ivfsh: wat een vreselijk bericht van jou. Bah, wie had dat gedacht!!! ik wens jou en je hubbie heel veel kracht, sterkte en moed toe.

Misschien wil jet het nu niet horen maar je hebt twee keer ivf gedaan en twee keer zwanger. Helaas gaat het dan beide keren fout maar wel erg bijzonder dat het twee keer wel pakt

Misschien is dusseldorf een optie voor je? daar kunnen zo ook onderzoek doen op het embryo: poollichamenonderzoek.

Neem de tijd, hele dikke knuffels

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden