Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een echo gehad.... en een hartje zien kloppen!! Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif Volgens de gyn. een intacte zwangerschap. rolleyes.gif

Jee, dat hadden we nooit verwacht! Superblij, maar nog steeds gereserveerd omdat die bloedingen toch ergens vandaan moeten komen. De gynaecoloog heeft meteen gekeken met de 'eendenbek' en gezien dat mijn baarmoedermond bloedt. Sowieso zag de vagina er vanbinnen rood uit. Het lijkt geirriteerd te zijn, wat misschien wel met de utrogestan te maken heeft. Ze heeft er een monster van genomen en dat wordt nu op kweek gezet. Verder is er bloed geprikt om te kijken of er verder nog bijzonderheden te vinden zijn. Als we niks horen, dan is het allemaal prima. We hopen dat het vloeien stopt. Als ik meer ga vloeien of pijn krijg mag ik direct terugkomen. Anders zien ze me pas over 4 weken.

Donderdag toch nog naar het andere ziekenhuis. Ben benieuwd wat zij zeggen.

Moet de banner maar even aanpassen. Volgens de gynaecoloog ben ik 6 weken en 1 dag, 3 dagen minder ver dan ik dacht. Ook goed!

Iedereen sterkte met de komende echo's!

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ff heel snel, ff stiekem tussendoor, was zo benieuwd naar je JOlieneke.

Maar wat super, helemaal top!!! Je bent gewoon zwanger en nog goed ook wink.gif

Fijn dat er naar je geluisterd is en dat er nu ook meteen onderzoek wordt gedaan. Wie had dat nu verwacht?

Meid, geniet ervan!!!! Een last van je schouder denk ik wink.gif

Liefs

Geplaatst

Jolieneke,

super goed nieuws zeg. Amai de spanning zat er bij ons allemaal waarschijnlijk heel erg in vandaag. Maar je hebt goed nieuws te melden, zelfs zeer goed nieuws. Eindelijk ben je verlost van die verdomde onzekerheid. Nu kan je donderdag alleen maar bevestiging krijgen van andere ziekenhuis.

Geniet ervan meid!

Geplaatst

Jolleneke!!!!!! Wat supernieuws. Ik ben echt heel blij voor je. Eindelijk een beetje zekerheid, en een hartje gezien. Wauw, nu kun je eindelijk een beetje gaan genieten.

Liefs junior

Geplaatst

Jolieneke, wat fijn!!! Ik keek hier al een paar keer rond om te zien of er al nieuws van je was, maar nu dan eindelijk het verlossende bericht:D ! Heel goed dat jullie de druk om een echo te krijgen hebben opgevoerd, nu weet je tenminste waar je aan toe bent en kan er meteen verder onderzoek naar die bloedingen plaats vinden.

En je hebt al een hartje zien kloppen, geweldig! Ik hoop zoooo dat er bij ons morgen ook al wat hartactiviteit te zien is, pfff, ik begin al echt zenuwachtig te worden!

Ik heb de echo om 10.40, hoe laat ben jij aan de beurt Miepie? En natuurlijk het antwoord op de vraag: 1 of 2???

Geplaatst

WOW, Jolieneke, wat een supergoed bericht! Fijn dat alles goed is, hopelijk zullen de bloedingen ook op gaan houden. Super dat je gevoel klopte, nu inderdaad gaan genieten...

Aafke, bij jou inderdaad spannend of er een hartje zal zijn, gaat ergens tussen de 6w en 6w3d (zichtbaar) kloppen, toch? Ik zal dus net iets te vroeg zijn, maar dikke kans dat het bij jou al wel klopt! Ik hoef pas om 14u morgenmiddag. Ga nu nog weer een uurtje slapen *gaap*.

Geplaatst

Hee jolieneke!

Gefeliciteerd!! Super meid!! Ben echt enorm blij voor je!

Geniet er lekker van!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

Yesssss, dame van Moeders voor moeders is net weg en gelukkig: hun test knalde me toch positief!!!

Hoewel je er nooit met zekerheid iets over kan zeggen, zei ze wel nog dat het haar niet zou verbazen als het er twee waren.... smile.gif waaah, afwachten tot morgen!

Ook leuk, vorige keer kreeg ik een boek, nu de DVD. Tip was om die vanavond te kijken zodat we morgen snappen wat we op het echoscherm zien...

Geplaatst

He meiden,

ben al een paar dagen aan het meelezen en hoop volgende week me bij jullie te kunnen voegen. Maar durf er nog niet echt op te hopen, vind het heel spannend. Moet dus echt nog een paar dagen wachten.

@Jolieneke: wat super zeg! Gefeliciteerd. Dat is wel weer een pak van je hart denk ik.

@Aafke en Miepie: succes morgen bij de echo. Ben benieuwd.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Wow, wat is hier alweer veel geschreven zeg!!!!

Maaike, welkom en gefeliciteerd. Inmiddels al een prachtige banner zie ik, geniet ervan biggrin.gif

Miepie en Aafke, morgen heeeel veel succes met jullie echo, geniet ervan!

Aafke, fijn dat mvm is geweest, nu wordt het inderdaad heel spannend. Misschien zijn het er wel 2 wink.gif Kom je me lekker vergezellen op de tweelingbank haha!

Hier vanmorgen hondsberoerd, nog niet zo erg gehad. Heb er de hele dag wel last van, m.n. 's avonds... maar vanmorgen.....

Elke hap die ik nam, begon ik te kokhalzen.

Maar goed, neem het allemaal voor lief, we hebben het ervoor over smile.gif

Pfff en die nachten, moet ook zeker wel 10x naar de w.c. haha... heb er inmiddels een abonnement op.

Nou ik ga naar mijn schoonouders een hapje eten, heerlijk. Spreek jullie weer!

Geplaatst

Jolieneke!! Wat goed nieuws meid, wow.. wat zul je blij zijn geweest toen je het zag! Nu dus even de kweek afwachten. Hopelijk ben je wat opgelucht en kun je je zorgen even opzij zetten.

Sonja, jij ook al? Ik liep vanmorgen in de supermarkt en een enorm misselijk gevoel overviel me, ik dacht nog oei straks ga ik tussen de komkommers over mn nek hihi.. Gelukkig was het zo over. Ook nog niet eerder gehad. Ik plas me ook een ongeluk, en steeds kijk je dan even zie ik iets roods.. nee.. oefff..

Aafke fijn even weer een bevestiging he? Succes morgen met de echo!

Ik hoop zo dat ze donderdag bij mij ook iets zien "kloppen", dan ben ik volgens mijn berek. 6 wk en 4 dg.. spannend.

Meiden die morgen echo hebben, heel veel succes en vertel het ons!!

Liefs,

Mama-Ree

Geplaatst

oh jolieneke, wat een fantastisch nieuws.

zijn hier meiden die ook rugpijn hebben? ik heb dat best wel momenteel aan de rechterkant, ook aan de voorkant voel ik die steekjes.

en soms zijn ze echt gemeen.

pfff....wat een onzekere tijd. morgen hoor ik wanneer de echo is en morgen naar de huisarts, die wilde me even zien en dan ga ik hcg prikken.

vandaag de cleurblue gedaan 's middags op wdag 13 en hij gaf aan; 'zwanger' 2-3 weken.

dus voor nu zit het wel goed, ben wel erg onzeker ook over die rugpijn want bij de miskraam had ik dat ook......

Geplaatst

Hey meiden,

@Pris: Wat erg zeg !!! Klote!! bah!! oneerlijk!!! heel heel veel sterkte meis! neem de tijd!!!

@ Sonja: SUPERRRRRRRRRRRRRRRRR!!! !ben helemaal blij voor je!! lijkt me heel speciaal om 2 hartjes te horen kloppen!! Gaaf meid!! geniet ervan!!

@ Jolieneke: Joehoe!!! Ook een hartje horen kloppen!! Fijn!!! allemaal toch weer goed nieuws!!

@ Tess en leeuw: Gefeliteerd met jullie zwangerschap!

@ Aafke: beterschap meid en good luck morgen met je echo!!

@ Miep: jij natuurlijk ook succes morgen!! met 5 weken is er al wel iets te zien (een zwart ehhh vlekje,. hahaha ,maar daarin zit jullie mooie kindje en tis toch iets, met 6 weken is t alleen al veel en veel meer)

@ Lianne: Tja die klacten kloppen echt he... moe moe moe!! ik herken t echt!! ook zo moe!!

@ allemaal! succes! en geniet van je zwangerschap!!

Hier alles goed!! gisteren de echo gehad en het vruchtje zit IN de baarmoeder! recht boven in! ik vind het een topplek! ben zo blij dat het erin zit en niet weer ergens anders!!

Super!! had nog wel eileiders die er niet al te best uitzagen na al die hormonen en prikken. Hebben jullie dat ook?

Ze zeiden dat mn eileiders geblesseerd zijn en er zitten grote kiestes. (schrijf je dat zo?? hmmm raar woord) maar goed. maakt me allemaal niet zoveel uit . kindje zit goed en daar gaat et om!!

Ik mag volgende week dinsdag alweer! 6 weken en 3 dagen dan, dan kunnen ze een hartje horen!! Gaaf!

Wel veel echo,s he!!

Liefs!

Geplaatst

AAAAAAAAh Jolieneke, wat een super goed nieuws! Echt heerlijk meid, een pak van je hart of niet. En nog een kloppend hartje gezien ook. Wat moet dit een heerlijk gevoel zijn voor jullie. Ik moest meteen kijken toen ik thuiskwam. Ik heb de hele middag aan je gedacht. Dit geeft de burger moed (mij in het bijzonder laugh.gif )

@ Hellen,

Ja, ik herken die klachten hoewel het steeds minder wordt. Ik heb een "moe" gevoel in m'n onderrug en ik voel m'n buik. Echt pijn kan ik het niet meer noemen maar het is soms wel vervelend. En af en toe wat steekjes.

Het kan alle kanten op maar ik hoop de goede tongue.gif

@ Sonja,

Ik merk dat ik eigenlijk de hele dag door wat in m'n maag moet hebben omdat ik anders ook misselijk wordt. Dus dan maar de hele dag eten wink.gif

Alle ladies die morgen een echo krijgen heel veel succes en ik hoop natuurlijk op alleen maar goede berichten!

Geplaatst

Jolieneke!! Wat goed nieuws meid, wow.. wat zul je blij zijn geweest toen je het zag! Nu dus even de kweek afwachten. Hopelijk ben je wat opgelucht en kun je je zorgen even opzij zetten.

Sonja, jij ook al? Ik liep vanmorgen in de supermarkt en een enorm misselijk gevoel overviel me, ik dacht nog oei straks ga ik tussen de komkommers over mn nek hihi.. Gelukkig was het zo over. Ook nog niet eerder gehad. Ik plas me ook een ongeluk, en steeds kijk je dan even zie ik iets roods.. nee.. oefff..

Aafke fijn even weer een bevestiging he? Succes morgen met de echo!

Ik hoop zo dat ze donderdag bij mij ook iets zien "kloppen", dan ben ik volgens mijn berek. 6 wk en 4 dg.. spannend.

Meiden die morgen echo hebben, heel veel succes en vertel het ons!!

Liefs,

Mama-Ree

Geplaatst

`Hoi Meiden

ik wordt ook een mei mama na 1 ste ivf

ben zooo happy`y

ik heb nu al last van zwangerschapskwalen

waar hebben jullie last van allemaal

Geplaatst

Hoi Flowerme,

Welkom en gefeliciteerd. Wat super dat het na de 1e poging meteen raak is. Op naar de 1e echo. Als je het topic goed doorspit, dan kom je er wel achter waar iedereen zo'n beetje last van heeft.

Heb je wel wat leeswerk voor je kiezen.

Wanneer ben je uitgerekend? Vul je het lijstje even aan?

Geniet van je zwangerschap smile.gif

Geplaatst

Echo:

15 september: Aafke 1e (6w,2d)

15 september: Miepie80, 1e ( 5w 5d)

16 september: Mama-Ree, 1e (6w)

16 september: Lianne, 2e (7w 1d)

17 september, IVFSH, 1e (7w)

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

21 september, Jolieneke, 1e (7w, 4d)

22 september, object, 1° (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9 w)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Geplaatst

Jaaaa, ik ben erachter hoe je de kleuren/dikte van het lijstje behoudt:

* Ga naar mijn instellingen ( rechtsboven).

* Vink het vakje van 'zet rich text editor aan' aan.

Moet goed komen toch? Succes!!!

Geplaatst

Dan heb ik net opgeschreven dat ik niet meer zo'n last heb en dan krijg ik me toch een buikpijn. Gewoon even 5 minuten maar wat moet ik hier nu weer mee?

Geplaatst

Wat betreft techniek nieuwe forum: het meeste kan ik wel vinden, dus ben aardig gewend, alleen vind ik die grijze tekst vermoeiender om te lezen. Ik kan mijn eigen tekst duidelijker krijgen door te selecteren en zwart te kleuren maar dat moet ik dus per bericht doen...pfff

Hoe doe jij dat Boogie? Heb jij toevallig een instelling gevonden waardoor de tekst van al je berichten roze blijft? Wat betreft je buikpijn: vervelend dat je daar zo'n last van blijft houden! Het is nu echt heel moeilijk om rustig te blijven en af te wachten maar er zit volgens mij niets anders op. Probeer moed te blijven halen uit de positieve berichten en pieker niet teveel.

@ Miepie: goede opmerking, inderdaad moet de meerderheid van ons het statistisch gezien allemaal netjes gewoon tot mei gaan halen. Mooie gedachte om aan vast te houden!

@Flowerme: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Er wordt hier veel geschreven dus het is waarschijnlijk handiger als je dit topic gewoon vanaf het begin leest, dan ben je van alles op de hoogte. Is inderdaad veel leeswerk maar voorkomt herhaling wink.gif !

Geplaatst

@ Aafke,

Ik krijg alle berichten gewoon in het zwart of de kleur die gekozen is. Ik ben die hard perfectionist en maak eigenhandig mijn berichten elke keer roze biggrin.gif

Die pijn is nu weer weg hoor net alsof het nooit is gebeurd. Geen bloed, houd moed. Ik blijf er denk ik toch maar bij dat het mijn darmen zijn. Ik herken het iig niet als menstruatiepijn.

@ Flowerme,

Welkom meid. SPannend allemaal he? Voor ons ook hoor (ik in het bijzonder voel van alles wink.gif ). Je hebt nog heel wat leeswerk te doen als je alles gaat lezen laugh.gif

Geplaatst

hoi

ja srry voor het rare typen, maar mn toetsenbord doet gek

ik zal me op de lijst zetten

wat is mn uitrekendatum...snap er niets van

mn punctie was op 1 september

help me meiden

Geplaatst

Hey Boogie,

Die buikpijn... tja.... dan denk je weer even oei.

Maar voor zover ik het weet, zijn het je darmen, maar het kan ook je baarmoeder zijn. Deze groeit nu behoorlijk en dat gaat natuurlijk ook niet zonder slag of stoot.

Aafke, wat je wel kunt doen... is wat ik hierboven gezet heb ( bij mijn instellingen). Dan kun je gewoon antwoorden en voordat je begint met typen, kies je 1x een kleur uit ... en dan komt alles automatisch in deze kleur.

Wel moet je het bij elk antwoord/bericht doen. Maar ach, met 1 druk op de knop per keer, is het wel te overzien tongue.gif

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden