Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren logisch dat je emotionel bent. Sowieso met hormonen in je lijf en je niet lekker voelen en dan ook nog twee kraamvisites én twee zwangere dames voor je kiezen. Ik heb hier zo vaak zitten janken als één van de andere zwanger was. Niet uit afgunst en ik ben/was dan ook echt wel blij, maar je wilt gewoon ZELF. En dat is heel normaal en logisch. Kun je vanmiddag niet lekker in bed kruipen, desnoods op de bank?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivfsh meid van harte gefeliciteerd! Wat geweldig fijn voor jullie!

En jouw test is ook superduidelijk Henne, geniet ervan.

Meiden ik ga me een beetje terugtrekken van het forum. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, ik denk dat ik me een klein beetje aan kan sluiten bij miki, maar ik vind het momenteel te moeilijk om in diverse topics mensen zwanger te zien raken (en jullie weten het hé ik gun het jullie enorm, daar ligt het niet aan) en zelf nog zo met lege handen te staan. Ik weet ook werkelijk waar niet of wij nog wel verder willen en ik merk dat ik, door het echt actief blijven lezen en volgen de dingen niet op een rijtje krijg. Het geeft me teveel onrust, pijn en verdriet momenteel. Jullie kennen allemaal de emoties waar ik op doel en ik heb niet het idee dat het me momenteel helpt om deze hier te uiten, het is allemaal al zovaak gezegd en iedereen moet er voor zichzelf doorheen. Een knuffel van jullie is natuurlijk onbetaalbaar (virtueel) maar uiteindelijk moeten we het alleen doen.

En dit gaat lukken hoor, dat weet ik zeker maar nu op dit moment niet hier. Ik heb ook erg weinig te melden eigenlijk.

Ik lees zo af en toe echt wel mee en blijf jullie zeker volgen. Kan best zijn dat ik over een paar weken weer denk...hé laat ik weer eens meekletsen...maar nu niet.

Wat betreft die meeting...ik ben erbij hoor! Daar geen misverstanden over.

Fren, Fran en Caro zet hem op de komende weken! Ik hoop dat jullie deze mooie trend door kunnen zetten!

En de zwangeren onder ons...geniet! Ik snap best dat dit op momenten heel erg moeilijk is hoor maar ik gun jullie gewoon echt het genieten!

sylvie sterkte met alle perikelen rondom de zaak, ik hoop dat voor jullie in heel veel opzichten snel de zon gaat schijnen.

Miki...sterke vrouw! Succes met je onderneming!

doei doei lieve schatten!

Geplaatst

Esther, ik lees met tranen ik m'n ogen jouw berichtje. Ik snap het zo goed en wou dat ik je kon helpen, iets voor je kon doen. ben blij dat je in ieder geval naar de meeting gaat komen en kijk verder gewoon wat goed voelt lieverd. Je hoeft je hier in ieder geval nooit te verantwoorden.

Dikke knuffel, we houden sowieso contact,

Henne/K.

Geplaatst

he meiden,

Henne, das gewoon een dikke vette plus gefeliciteerd!!!

IVFSH, jij ook positief getest.. van harte meid!

ik begrijp heel goed wat Esther bedoelt. Ik ben de laatste tijd ook minder actief op het forum. Ik weet soms gewoon niet meer wat te zeggen en het goede nieuws, hoe erg het jullie ook is gegund, hakt er toch keihard in als je zelf nog steeds met lege handen staat.

maar ik lees zo nu en dan wel mee hoor, al is het soms niet meer bij te houden

Geplaatst

Lieve Esther

Ik heb enorm veel respect en begrip voor je, ik begrijp heel goed wat je bedoelt, je moet zelf, en samen met Gerard met jullie eigen verdriet omgaan. je bericht heeft me weer diep geraakt, ik kan alleen maar zeggen volg je gevoel, wat je ook doet, wel of niet reageren, jezelf terugtrekken, af en toe meelezen het is altijd goed meid.

Veel sterkte!!! Liefs Babeth

Geplaatst

Hoi Meiden..sta op het punt om weg te gaan maar man is weer aan het treuzelen..dus ff bijlezen, en viel gelijjk met mijn neus in de boter..twee plussende meiden....HENNE EN IVFSH wat een goed nieuws zeg!

ga nog ever verder lezen en dan naar een verjaardag

Dames tot snel!

lees net nog het bericht van Esther..snap je zo goed meid neem met regelmaat een stapje terug, maar de dames niet missen lijkt het wel. Lieve esther wil je veelkracht toewensen dikke knuffel en diep respect voor jou en je man.

PS Dossier soort van compleet..met aantekeningen kan er wat niet ontcijferen maar de laatse poging was er een 2 en een drie teruggplaats (1 is goed 4 is slecht staat er achter)

Geplaatst

Esther bij mij ook begrip en herkenning bij alles wat hè schrijft. Wel blij te lezen dat bij een volgende meeting jij erbij wilt zijn. En als dat tegen die tijd veranderd snappen wij dat. Het hakt erin ook bij mij. Je bent gelukkige voor andere maar je wilt hetzelf ook

Toch een hele dikke virtuele knuffel van mij.

X

Geplaatst

Hey sylvie lees net dat je ziek bent of was? gaat het weer een beetje? foto met je hond was toch het toestel van Simba?

Geplaatst

Fran knap dat je toch bent gegaan. Jij blijft lopen met verkoudheid, keelpijn ed. Zit er misschien wat hooikoorts bij?

Vanmiddag lekker ontspannen!

Ik heb vlees gemarineerd voor onze bbq. Vergeten onze Weber mee te nemen dus zo'n wegwerpding gekocht. Lekker handig.

Sandra de 24 wk voorbij officieel. Blijft het fascinerend vinden een zw buik. Jammer dat ik dit niet mee heb kunnen maken met schoonzusje en beste "vriendin".

Ook zo raar als ik vraag of ik bij jullie mag voelen, haha!!!

Geplaatst
Hey sylvie lees net dat je ziek bent of was? gaat het weer een beetje? foto met je hond was toch het toestel van Simba?

Niets ernstig maar vetrvelend.

Was dat Simba, bedankt en veel plezier met de verjaardag.

Gast Guusje
Geplaatst

Esther, heel begrijpelijk dat je even afstand wilt houden. Ik wens jou en je man iig heel veel kracht en sterkte toe.

Liefs Guusje

Gast Guusje
Geplaatst

CD1 is hier een feit! Morgen zkh bellen voor de echo, en hopen dat de cyste weg is.

Een nieuw recept voor de bongi,

1. de bongi dans van Nico :happydance:

2. 4 bier van Guusje :happy:

Gast Guusje
Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 20 mei (als cyclus op orde is)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: goed gesprek bij Geertgen gehad, nu naar DD 20-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: verplichte rustmaand, nieuw bloedonderzoek midden april

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther:

Rubster: rust

Eef: 21 april gesprek ziekenhuis ivm. poging 3

Behandeling

IVFSH: dinsdag 19 april tp

Fren: 27 april start deca // 10 mei start puregon

Guusje: 1 mei start Synarel, 2 of 3 mei echo

Zwanger

Henne: echo?

Zara: 26-4 tweede echo, 7 w 3 d

Dublin: 28-4 echo (9 w)

Witje: 2-5 controle gyn, 10-5 pretecho

Simba: 4-5 controle VK

Laika: 4-5 controle gyn met 16 weken

Ursula: 9-5 controle vk

Babeth: 11-5 controle met 26w2d

Geplaatst

Een nieuw recept voor de bongi,

1. de bongi dans van Nico :happydance:

2. 4 bier van Guusje :happy:

Guusje ik vind hem super!

Geplaatst

Bij mij zet het ook niet door vandaag zeg! Bier is geen goed plan met hoofdpijn, wel leuk bedacht!

Esther, de tweede keer dat je een soort van afscheid neemt, ik lees je bericht met een brok in mijn keel en kan het me goed voorstellen... Ik kan het volhouden omdat ik iets in het vooruitzicht heb volgende maand maar als je het allemaal niet meer weet, kan ik me voorstellen dat je afstand neemt. Veel sterkte en liefs!!

Geplaatst

Esther, ik vind het zo knap hoe jij alles kunt verwoorden en toch trouw kunt blijven aan je eigen gevoel en dat van G. Tuur ijk moet je afstand nemen als dat is wat jullie nodig hebben. Jullie hebben ook zoveel voor je kiezen gehad. Hou je taai en weet dat je pauzevriendinnetjes hier altijd zijn met een lief woord en een virtuele arm om je heen. Heel veel liefs.

Syl, ja, er zit zeker hooikoorts bij, maar da was het Es' otter van de afgelopen weken. Dat is nu zo goed als weg. Die keelpijn is gewoon heel irritant. Ne 3,5 liggen slapen. V moes njog naa z'n werk om wat dingen af te maken dus ben lekker in bed gekropen. Wel zonde van de mooie zondag, maar met een drukke week voor de boeg wel slim denk ik.

Geplaatst

Nou dat was ontspannen dan zo lang liggen slapen Fren.

Jeroen heeft ook liggen pitten, ik voel mij gelukkig weer wat beter maar nu Jeroen niet meer.

Wisseling wacht.

Geplaatst

Dag dames,

Nog steeds kan ik het niet laten om af en toe te kijken hoe het met bepaalde meiden uit mijn tijd gaat, nu is het toch echt tijd om:

1. Een vreugde dansje met Henne te maken!! Van harte gefeliciteerd

2. Babeth te feliciteren met het passeren van de kritische periode (wat leuk een meisje!)

3. Fren en Caroline veel succes te wensen

4. Miki, Sylvie en Spaatje een hart onder de riem te steken

5. Esther te laten weten dat ik het zo cru vind

6. En alle anderen ook veel succes te wensen!

Heel veel liefs Pien

Geplaatst

Dank je Pien, leuk dat je even langskomt! Gaat het goed met de kids? Van de zomer alweer een jaar, jeetje wat gaat dat snel!

Hier ook de hele zondag niks gedaan: zieke dochter, zelf hoofdpijn en spierpijn ook geslapen vanmiddag... Hoop dat het morgen beter gaat want dan komt een oude vriendin op bezoek die ik al ruim een jaar niet heb gezien en overmorgen willen we vertrekken! Schiet weer niet op allemaal...

Geplaatst

Fren en caro beiden liggen slapen, blijkbaar hadden jullie het nodig meiden. Beterschap! En alvast een fijne trip Caroline! Syl hoe is het jou met je buk vergaan vandaag?

Pien dank je wel, kan me jouw vroegtesten nog zo goed herinneren haha!

Wij waren vanmiddag naar de verjaardag van mijn neefje. Ik moe en beetje misselijk, maar we hebben ons mond kunnen houden.

Geplaatst

Thanks pien, leuk weer wat van je te horen. Hoe gaat het met de twins?

Heb lang liggen slapen, maar ben no steeds bekaf. Kan me niet herinneren dat ik de vorige keer ook zo'n last had van deca. Misschien toch iets meer onder de leden.

Henne, grappig om te lezen da je ook al kwaaltjes hebt. Lijkt me zo bijzonder, zo'n geheimpje samen. Fijne verjaardag alvast morgen, maar dat zal wel lukken nu...

Morgen met de auto naar de garage, heb nu al de zenuwen... Is iets mis met de achterwiel oha ging volgens mij en hij moet gekeurd worden. Vingers crossed, ti's een oud beessie...

Geplaatst

Zo, even getemperatuurd, ik ben zo warm: 37.8 en dochterlief 38.9... Pfff moet mijn vriendin maar afzeggen morgen ben ik bang...

Geplaatst

Hoi meiden

Caro , een fijne korte vakantie!!

Fren, hoop dat je morgen weer fitter bent en spannend met de auto...helpt een paracetamol nu ook niet tegen de hoofdpijn?

Henne wat knap dat jullie het stil konden houden, en morgen de verjaardagsfelicitaties owwww ze moesten eens weten....

Ivfsh hoe gaat het met jou?

Pieneke leuk om iets van je te horen , gaat het bij jullie ook Goed? En met de kinderen?

Wij zijn vanmiddag even op verjaardagsvisite geweest, net na het eten echt als een blok in slaap gevallen, lig echt lam op de bank

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden