Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, succes zo! Benieuwd. ;-)

Nico, ik weet ook wel raad met een zak chips. Nu na de kerst alleen maiswafels en manderijen in huis. Eet ik er alsnog 6 achter elkaar op, oei. Maar goed bezig jij nu toch? Stoer hoor, zag er leuk uit met kerst. Wij zo squashen en morgen weer Bikram Yoga, zalig.

Sylvie, niet brak na korte nacht nu? Hond niet te erg ziek i hope?

Sandra, 9 dagen... en als ik het goed lees in jullie uitgerekend topic zijn 2 ukkies nog niet geheel uitgesloten (nav de ervaring van Babeth). Oeh!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klaartje veel succes vandaag.

Nico af en toe moet eens kunnen maar idd beter niet in huis halen dan.

Ben helemaal niet zo van het snoep/chips/nootjes. Meestal als ik eens een zak chip koop kan ik hem daarna weggooien.

Had vannacht al last rondom mijn eierstokken, vorige week eisrpong gehad, maar net was de pijn nog heftiger. Heb 30 min. op de grond gelegen, broek open en nu is de heftigheid iets gezakt.

Ging bijna overgeven en dat heb ik nog nooit gehad van de pijn.

Geplaatst

He Sylvie, dat is schrikken. Heb je niet ook last van je darmen erbij? Bij mij veroorzaakt de combi vaak de heftigste pijn. Maar wel vreemd als je ei al geweest is. Sterkte.

Geplaatst

Ja ook darmen,vooral vannacht en nu valt wel mee, heb ook helemaal een opgezette buik en koud, brrr, ben helemaal geen koudkleum.

Gelukkig nu wat minder, zit alleen met een mannelijke medewerker met mijn broek open, oeps.....uitkijken met opstaan, proberen onder de tafel broek dicht te maken anders vervelende situatie.....

Geplaatst

Ohjee, ohjee. Niet fijn! Pijnstiller nemen en wat ik vaak doe is wel broek open maar alsnog riem er los omheen. Dan zakt hij niet af en lijkt hij toch een soort van dicht! Verder draag ik veel charmante sjaals die ik dan lang voor me draag. Expert in bedekken geworden. ;-)

Geplaatst

Sandra, jammer dat er nog geen hartje te zien is. Hopelijk volgende week een super echo!

Hoor hier een hoop zieken. Hoop dat jullie en jullie familieleden snel weer opknappen.

Nog 2 dagen en dan ga ik met menopur beginnen. Ben benieuwd, heb tot nu toe altijd gonal f gebruikt. Dosering is ook verdubbeld, dus we gaan het zien.

Hebben jullie bij het prikken van decapeptyl trouwens ook dat jullie daar een beetje depri van worden? Ik zit de laatste tijd echt super lekker in mijn vel en de afgelopen dagen was dat gevoel een beetje weg (komt langzaam wel weer terug). Denk dat het door de deca komt, evt. in combi met de tijd van het jaar. Er is toch weer een jaar voorbij...

Normaal ga ik lekker aantal keren per week paardrijden, doe ik bodybalance en ga naar voetreflex en acupunctuur. Deze week wil het allemaal niet echt meezitten. Sportschool heeft vakantiestop op groepslessen, weg/bos is te glad om veilig met mijn paard het bos in te kunnen, voetreflextherapeute is op vakantie en acupuncturist is ziek. Tja, daar ga je dan met je goede bedoelingen om lekker relaxt deze ronde in/door te komen...

Geplaatst

Hoi Sandra (en de rest natuurlijk),

Gelukkig is iedereen weer aardig opgeknapt, bedankt voor het vragen! Manlief hoest nog maar een klein beetje, dochter ook, ik heb zelf bijna geen keelpijn meer maar dat heeft wel lang geduurd zeg! Ik denk als ik naar de huisarts was gegaan, ik wel een kuurtje had gekregen...

Ja, cryo's in eigen cyclus... ik vond het eigenlijk een beetje raar dat ik zelf mocht kiezen, toen ik vroeg naar ovulatietesten. Ik zat vannacht te twijfelen... wat zou beter zijn? Is er een kans dat ik mijn eisprong mis? Jij hebt het toch in eigen cyclus gedaan Sandra?

Wel lekker zonder hormonen... Ben eigenlijk vergeten te vragen naar de bollen erna? Moet ik die gebruiken en daar dan geen recept voor krijgen? Vanmiddag nog maar eens bellen.

Sylvie wat raar die pijn? Klonk mij ook als darmprobleem in de oren, soms weet je het niet omdat ze overal zo'n beetje door je lijf lopen? Sterkte ermee.

Kaartje ik heb vaker mensen gehoord die depri gevoelens krigen van deca... volgens mij kan dat er bijhoren en bij jou komt het misschien ook omdat je uit je ritme bent, niet paardrijden etc. Klinkt logisch. Succes!

Geplaatst

ook hier nog even m'n gedichtje. Ik verwacht dat elk moment m'n account verwijderd zal worden... Kus, Martha.

adieu

lees met vreugde,

hier,

mijn laatste gedicht

ik ga vertrekken

op zoek naar

het evenwicht

soms moet men

vertrekken

schrijf nog daar

waar ik kan dromen

en opnieuw mijn woorden

kan stekken

Geplaatst

lieve Martha, heel mooi gedichtje! heb nog aan je gedacht met de Kerst.

Hoop dat jij en je man toch een beetje hebben kunnen genieten.

Hoe moeilijk het ook af en toe zal zijn, ik wens jullie alle geluk van de wereld, met heel veel liefde en ook toch veel plezier en vreugde. Ik ben ervan overtuigd dat jullie op de nieuwe ingeslagen weg jullie geluk zullen vinden.

Bedankt nogmaals voor al je lieve steunende woorden en het ga je goed meid!!1

liefs,

Nico

Geplaatst

Kaartje...het zou inderdaad van de deca kunnen komen. Ik voelde me altijd erg moe erdoor...en dan denk ik ook in combinatie dat je je rust en kalmte niet kunt vinden in het paardrijden, de bodybalance (heb ik les in gegeven), de voetreflextherapie en de acupunctuur. Wel balen dat dit allemaal tegelijkertijd niet gedaan kan worden. Hoop dat je toch dan ergens anders de rust kan vinden (mss een lange winterse wandeling?)

Sylvie...ouch...pijnlijk die steken en krampen...lijkt erop dat het je darmen zijn. Hoop niet dat het vandaag tot een pijnlijke situatie komt op het werk...hihi...sterkte en beterschap meid...paracetamol misschien nemen?

liefs,

Nico

Geplaatst

Lieve Martha ik zal je missen. Raar als je er dadelijk niet meer bent. Al het geluk en liefde van de wereld toegewenst. Hoop misschien via via nog iets van je te horen.

Dikke knuffel en X.

Geplaatst

Lieve Martha, bedankt voor al je steun en lieve woorden aan ieder van ons. Ondanks je eigen pijn wist je altijd wat je moest zeggen en kon je blij zijn voor een ander.

Ik wens je alle goeds en een heel gelukkig leven samen met je man en wie weet....

Liefs Sab

Geplaatst

Lieve Martha,

Wat zal ik je opbeurende woorden en mooi geschreven teksten missen. Zoals jij dat kan omschrijven.

Ik hoop dat jij en je man een mooi leven hebben, ook al is dit zonder een kleintje van jezelf.

Dikke kus en misschien zien we elkaar nog eens een keer.

Rubster

Geplaatst

Ik zit ook ineens te denken Sylvie: het kunnen geen galstenen zijn? Ik heb jarenlang krampen gehad en dacht dat ik een prikkelbare darm had... maar uiteindelijk is vorig jaar mijn galblaas verwijderd omdat ik galstenen had. Had ik nooit gedacht, ik dacht dat het iets voor oude mensen was maar nee dus... In de gaten houden maar en anders toch even naar de huisarts.

Geplaatst

Lieve Martha

wat heb je hier weer een mooi gedichtje achtergelaten, jeetje, ik weet zeer zeker dat ik je hier enorm ga missen.

Lieve schat, ik wens jou en je vriend heel veel nieuw, ander geluk, en weet dat ik erg blij ben je op deze manier heb mogen leren kennen!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

hallo dames

Ik heb even terug moeten lezen......

Sylvie, wat moet jij een pijn gehad hebben, ik moest ook net als Caroline denken aan galstenen, dan ga je over de grond van de pijn en bij enkele aanvallen ging ik overgeven. Houd het goed in de gaten hoor!!!! hoe is het met het hundje? weer wat beter, arm oud besje....

Kaartje, wat fijn dat je bijna met de menopur begint. Ik heb zelf even de pil geslikt (10 dagen) ivm. een cyste maar jeetje, wat voelde ik me enorm ellendig!!!! toen ik ermee gestopt was ging het weer beter. Ik denk dat jij je ook beter gaat voelen zodra je de menopur spuit. ALvast heel veel succes!!

Fren, wat een mooie toetoet hebben jullie aangeschaft, heerlijk ruim zo te lezen! wat komt de tese al dicthbij he, super! ziet je man er tegenop?

Nico, chips kan ik nu ook zo heel wat op, ik heb nu het liefst naturel, jeetje....ik moet me echt inhouden om het bij een bakje te houden.

Klaartje, vandaag de opnames he? ik ben benieuwd hoe het zal gaan, we lezen het nog wel....succes!!!

straks even met mijn man naar Ikea geweest, wat een drukte! toen we de auto aan het inladen waren kwamen we erachter dat hetgeen we voor gingen vergeten waren (tuurlijk...) ik ging alleen maar even snel terug.

Vanavond heerlijk zuurkoolschotel, ik kijk er nu al naar uit, mijn man is wat minder enthousiast maar ja, het blijft geen vakantie en kerst? toch?

liefs

Babeth

Geplaatst

pf mijn geheugen.....

Caroline nu vergat ik mijn berichtje aan jou!

wat de cryo-tp betreft, kun je niet voorstellen dat je voor echo´s gaat en dan doe je voor de zekerheid thuis met wat testen.Mij is dat altijd erg goed bevallen zeker omdat mijn cyclus op een gegeven moment lang was, ik had steeds een neg. ovulatie test maar toen bleek uit de echo dat er wel degelijk een follikel aan het groeien was, alleen erg langzaam.

heel veel succes!

Geplaatst

Zo weer terug van een vroege dienst en jeetje ben kapot. Heb even vluchtig gelezen en natuurlijk alles vergeten dus hoop later nog goed te kunnen reageren.

Caroline. Ik deed het idd alleen met ovu testen. Als deze posi was bellen met ziekenhuis. Meestal waren mijn emmy's 3 dagen oud bij invriezen dus kreeg ik de tp op dag 5. Ik vond het wel het relaxte op deze manier, maar 1x ziekenhuis en daarna 14 dagen wachten. Die bollen worden toch meestal gebruikt om je te ondersteunen na een hormoonstimulatie? Die heb ik gelukkig nooit na een cryo hoeven gebruiken.

Ben benieuwd wat je zh zegt. Je kan het net als Babeth ook in combi doen met echo natuurlijk als je nog meer zekerheid wil hebben.

Er is me ook nog bij gebleven het woordje chips bij nico geloof ik???? Normaal ben ik een echte chipseter, koekjes e.d. als ik na vroege dienst thuiskom. Vandaag maar een slaatje gegeten en een plakje kaas. Ga ik dan toch andere eetgewoontes ontwikkelen??

Klaartje hoe was het filmen vanmiddag?? Of heb je ze sjacho de deur uitgewezen hihi. Momenteel drink ik niet zo veel sap meer, je tip toch maar eens uitproberen.

Babeth lekker zuurkoolschotel hmmmm hoelaat eten we??????

Sylvie je hebt je dag wel geloof ik? Hoe is het met je hondje?????? Als die "aanvallen" vaker terugkomen toch maar even naar de dok hoor!! Luisteren naar de zuster hihi.

Nou tot later maar weer ga heel even bijtanken op onze geïmproviseerde bank tot de man thuis komt.

Geplaatst

Hey ladies! Hier een filmster in de dop ;-) Nee hoor, niks voor mij hihi. Wat een gedoe joh. Nooit geweten dat er zoveel aan vast zat. Maar wel leuk om mee te maken. Er is best veel gefilmd in het ziekenhuis en thuis ook. Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

En nog veel belangrijker: vandaag natuurlijk de controle na de curettage. Baarmoeder zag er netjes uit, was idd slijmvlies te zien, netjes op dikte (9mm) en regelmatig. Ze verwacht dat ik binnen een week wel ongesteld zal worden, hoera! Ook stelde ze voor om tóch onderzoek te doen ivm de miskraam omdat ik natuurlijk ook al een reeks mislukte innestelingen achter de rug heb. En het zou zonde zijn om de cryo's terug te plaaten en achteraf misschien spijt te hebben dat we niet eerder meer nagekeken hebben. We hebben nu dus bloed laten prikken voor chromosoom onderzoek en dan moet ik na mijn menstruatie nog een keer voor stolling en schildklier. 23 februari hebben we een belafspraak voor de uitslagen. Meestal wordt er niks gevonden, maar beter om het wel te weten voor we verder gaan. Ik ga dus waarschijnlijk februari nét niet redden met een tp, dat is wel jammer. Maar een maandje later, ach daar heb ik me alweer redelijk snel bij neergelegd. We hebben nu in ieder geval weer een soort van startpunt.

Geplaatst

Caroline ik vond de cryo in eigen cyclus ook ideaal! Moet erbij zeggen dat wij wel één echo kregen op dag 12 ofzo, afhankelijk van je cyclus. Vanaf dat moment ovu testen en bij een posi test het lab bellen. Heerlijk om niks te hoeven prikken, slikken of wat dan ook. De wachtweken vond ik daardoor ook makkelijker. We zijn er zo aan gewend om het over te nemen van ons lijf, dat we dit vreemd vinden. Maar zo natuurlijk mogelijk is eigenlijk toch gewoon het beste?! Succes in ieder geval!!

Geplaatst

Klaartje wat klink je weer lekker posi. Je bent echt jezelf weer HOERA!!!!

Fijn dat de controles goed waren en jullie nog verder onderzocht gaan worden. Wie weet wordt er idd wel iets gevonden waar ze iets aan kunnen doen. Spannend.

Ben ook benieuwd hoe jullie op tv komen, komt volgens mij idd veel bij kijken. Ach weer eens wat anders dan anders....

Geplaatst

Lieve Mart, hoop dat ik niet te laat ben, maar het ga je goed meid. Een nieuw jaar en een nieuwe start voor jullie hoop ik.

Bedankt voor alles,

Dikke knuffel, Francis

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie zorgende advies en galstenen nooit aan gedacht. Heb idd wel een prikkelbare darm door alle toestanden gekregen en heb daar ook medicijnen voor. Ik hou het in de gaten, gelukkig is de pijn nu bijna weg alleen nog wat zeurderig.

Met Kayla gaat het gelukkig beter, we hebben gezellig met zijn tweeën liggen slapen, zeg maar in coma.

Klaartje geen ster allures dus bij jou. Wel fijn dat ze ea gaan onderzoeken.

Dadelijk wokken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden