Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ruby toch valt het me op, Klaartje zei het ook al, dat we allemaal wel "iets" hebben. Persoonlijk vindt ik dat er veel mensen zitten met een te hoog BMI/overgewicht als ik het zo hoor. Nu heb ik hier pas last van gekregen nadat we de MM in zijn gegaan.

Ook na een behandeling ben ik weer bijgekomen.

Mag ik vragen wat je dan weegt en wat je BMI is want een vervette lever klinkt nogal heftig. Als je het niet wilt zeggen ook geen probleem.

Ik ben 1.72 cm, weeg rond de 93 kilo en heb een bmi van 31/32. Ik ben in 3 jaar tijd 30 kilo bijgekomen???

Moeilijk om het dan weer er vanaf te krijgen, loop vanaf maart bij de dietist maar val niets af omdat ik te weinig eet!

Fren had het over soep en staafmixers.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Ik weeg 96 kilo ben 1.70 lang en mijn bmi is 32.

Te weinig eten is ook niet goed. Dat heb ik begrepen van mijn gewichtsconsulent. Ook dan kan je dik worden.

Weet wel dat ik het gevoel heb dat het dik worden van de hormonen, want daar hebben we allemaal last van. Er moelijker af te krijgen is dan dik worden van eten.

Onze eetstijl is ook niet helemaal goed hoor. We hebben een druk leven. Waterpolo, muziek, werk en dan nog de overige hobby's en hou wel van een snoepje. Enkelt gaat bij mij dan de hele zak leeg ipv 1 snoepje. onze levensstijl zal echt veranderd moeten worden. Dus wordt nog best wel heftig hoor!!!

Maar voor een goed doel.

Verder is bewegen natuurlijk ook een punt. Ik zit de hele dag op kantoor, maar vanaf maart ga ik op de fiets naar mijn werk. We gaan dan verhuizen van Bussum naar Hilversum met het werk. Dus kan ook nog gaan lopen.

Maar het te zwaar zijn is bij mij niet de enige reden dat het niet lukt, de endometriose doet ook een hoop.

Ik ga nu lekker naar huis. De boodschappen doen voor morgen en dan hoef ik niet meer naar mijn werk in 2010.

Fijne dag nog allemaal en sterkte. Denk aan jullie en een dikke knuffel vanaf hier.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik lees al een tijdje met jullie mee, het is een gezellig en fijn topic, waarin lekker veel geschreven wordt!

Binnenkort hoor ik ook bij de pauze-af meisjes, ik heb vandaag te horen gekregen dat we op 10 januari de intake hebben voor ivf-poging twee. Bijna twee jaar na de eerste poging kunnen we eindelijk weer verder, een overstimulatie, een miskraam, een bbz en drie operaties later. Het is allemaal weer heel spannend. Ik zie erg op tegen de punctie want die was bij mij ontzettend pijnlijk (tot flauwvallen aan toe) maar ik kijk ook uit naar 2011, en naar onze nieuwe kansen. Ach, jullie begrijpen waarschijnlijk wel wat ik bedoel.

Mag ik af en toe komen meeschrijven?

Liefs, Laika

Geplaatst

Ik moest meer groente eten, zo'n 300-400 Gr. Per dag. Dat knaag ik niet zo weg, vandaar dat ik bijvoorbeeld van 1 courgette met bouillon courgettesoep maak. Heb ik genoeg vezels binnen en ik eet minder. Ik eet t als voirgerecht zeg maar.

Geplaatst

Welkom Laika, tuurlijk mag je meeschrijven. Het is een beetje een mengeling hier, ook meiden die nu zw zijn schrijven gezellig nog mee.

Jullie hebben wel een heftig jaar achter de rug zeg. Hopelijk wordt 2011 ons jaar.

Geplaatst

Ruby klopt te weinig eten is ook niet goed want dan gaat je stofwisseling stil liggen. Maar hoe zijn ze erachter gekomen met je lever? Had je bepaalde klachten dan.

Fren dan krijg je vocht en groente binnen. Ik naak vaak groentesoep met wat brood als maaltijd. Lekker beetje pittig maken.

Geplaatst

Laika welkom en natuurlijk mag je meeschrijven, join the girls!!!!! Wat een heftige dingen h eb je allemaal achter de rug zeg, heel veel succes met de start van je volgende kans!!!! Dat deze maar wel goed mag lukken en jullie droom uit mag komen.

Nico wat een mooie woorden, het is idd dat ik geen mascara op heb net als Sylcie hihi. Dan moet het toch zeker wel uitkomen??????

Sylvie gelukkig is het met Kayla allemaal weer goed, fijn dat je goed geslapen hebt vanacht. Dat zel zeker deugt hebben gedaan.

Oh ik ben er weer een paar vergeten... eh heb veel last van vergeten vandaag. Sta in de kasten op mijn werk te kijken en gewoon niet weten wat ik nou ook al weer ging pakken. En dat gebeurde niet 1 maar meerdere keren vandaag.

Heb wel last van moeheid en een gevoel in mijn buik. Niet misselijk en gelukkig vandaag geen buikpijn gehad en maar 1x wat troep verloren. Het gaat dus vooruit. Begin nu toch heel langzaam te genieten!!!!

Voor degene die ik vergeten ben..... Sorry bij deze. Vergeef me mijn lompheid. Ben al in de weer sinds 6 uur vanmorgen. Om 15 uur werd de tweeling gedropt op het werk en heb ik ze nu onder mijn hoede, liggen nog even heerlijk te slapen pffffff even rust. En heel stuk gewandeld met de kids en de hond eerst dus mijn beweging weer gehad. De stoepen zijn nog niet overal goed beloopbaar dus eigenlijk ben ik best naar de klote om het maar even plat te zeggen.

Nou wie weet heb ik morgen weer zo'n droge opmerking voor ik aan het werk ga om 7 uur!!

Geplaatst

Ongesteld én snotverkouden. Voel me dus niet zo heel fit. En dan toch vanmiddag opeens alle kerstzooi opgeruimd :-S Niet dat er veel stond, maar was het zomaar zat. Wil dat het voorjaar wordt. Over ongeduld gesproken.....

B.t.w. Nico ik ben ook een Stier. Wat me vooral raakte was november.... al sinds de curettage in november roep ik dat ik over een jaar aan het bevallen ben... als het toch eens waar mocht zijn...

Geplaatst

Klaartje eindelijk doorgebroken, balen van je verkoudheid zeg. Nou ja heb je dat ook maar weer gehad. Kerstspullen allemaal opgeruimd?? Zo zo jij bent er lekker snel bij. Vanaf volgende week donderdag ben ik 5 daagjes vrij en dan gaat hier de boel weer voor een krap jaar de zolder op.

Nico schiet me ineens te binnen dat het gelukkig goed gaat met je moeder, hopelijk geen bijzonderheden verder straks bij de internist.

Kreeg net telefoon van mijn vader dat mijn moeder in het ziekenhuis ligt. Ze heeft een TIA gehad en was halfzijdig verlamd. Gelukkig al weer snel bijgetrokken. Ze heeft een scan gehad en daar konden ze op zien dat het al eens eerder gebeurt was aan de hand van littekenweefsel. Morgen weer een scan en dan weten ze meer zei mijn vader. Toen hij belde zei hij niet schrikken hoor wel 4x. Tuurlijk schrok ik, mijn moeder en ik hebben een apparte relatie maar wil haar ook nog niet missen. Ze zeggen dat als het op 1 vlak goed gaat het wat minder is op een ander vlak. Pffff geef mijn portie maar aan Fikkie (sorry Fikkie), maar ja zo werkt het in het leven niet. Zul je net zien dat ik een hele reeks dagen moet werken grrrr..... frustrerend. Maar ja het is niet anders.

Soms is het leven zo oneerlijk. Ze zeggen dat je krijgt wat je kan dragen, maar ik vraag me af hoe buigzaam een mens is voor hij barst.....

Geplaatst

jeetje San...schrikken van je moeder zeg!!! sterkte!!!

Laika...tuurlijk mag je meeschrijven!!! klets maar gezellig met ons mee en welkom en succes met jullie 2e ivf!!!

Klaartje...gelukkig...eindelijk bongi!!! helaas dan ook meteen een verkoudheid erbij....heb je dat wel tenminste al gehad...

leuk dat je ook een stier bent...dat was ook de zin die mij het meeste trof...het eindpunt is in november...hihi...als het namelijk nu lukt, dan ben ik eind oktober/begin november uitgeteld...het kan ook niet anders dan dat deze ivf gewoon gaat lukken...heb het van de vrouw van mijn reikibehandelaar al gehoord en ook van een fitnesscollegaatje die ook reiki geeft...

morgen gaan wel ipv steengrillen gewoon lekker koken...vriend kookt...en ik maak het toetje en het vooregerecht...denk dat het de lekkere chocolademousse wordt voor het toetje...hihi...

girls...fijne avond nog!! ik ga me nu even douchen en wat leren voor de club yoga en de club power waarvan we volgende week de release voor hebben (club cycle heb ik al geleerd onder het werk vandaag hihihihi)...

liefs,

Nico

Geplaatst

Heb een roerige nacht achter de rug. Dus helaas geen droge opmerkingen.

Wel dat ik weer helemaal naar de kl*te ben. Fijn zo de laatste dag van het jaar met vanavond visite in huis. Ach het wordt toch wel gezellig.... Morgen vast helemaal naar de ...... meestal 1 jan hihi.

Tot later en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.

Geplaatst

he jammer Sandra...ik had me er zo op verheugd...een droge opmerking van jou...hihihi...

balen dat je een roerige nacht achter de rug hebt en dat met je laatste dienst van 2010...hopelijk trek je het vandaag een beetje...probeer anders nog wat te rusten voordat de visite komt? ik zou al willen zeggen, drink een blikje red bull, maar dat is nu geen goed idee...hihi...

gisteren laatste zumbales van 2010 gegeven...maar 3 deelnemers...zo weinig heb ik zelfs in de zomerperiode nog niet gehad...snik snik...het was wel weer gezellig en dat is het belangrijkste...blij dat ik effe niet meer hoef les te geven...hihihi...tot 3 januari...hahahaha...

tot 1 uur werken vandaag, dan vriend op halen, laatste boodschapjes doen, de chocolademouse klaarmaken en dan nog effe naar de verjaardag van mijn buurbuurmeisje (1 jaar wordt ze vandaag) en dan hup terug naar huis en beginnen met koken...tv kijken, vuurwerkjes kijken...en dan is dat ook alweer voorbij...zitten we alweer in het nieuwe jaar...

girls...tot later!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico ga je "mijn" chocolademousse maken? Vorige week hadden we wat meer slagroom erbij gedaan en dat was errug lekker.

Als je ondersteuing nodig hebt hoor ik het ....:-)

Sandra het kan niet ongelukkiger uitkomen dan slecht slapen op deze dag die zo lang duurt. Misschien vindt je troost in het feit dat ik vanaf 03.00 op ben omdat ik ook niet meer kon slapen.

Voor mij voelt het als een weekend en ik denk dat 2011 niet goed gaat beginnen, heb nog nooit zo'n klote dagen meegemaakt.

Zakelijk zitten we op het randje en ik denk niet dat het goed gaat. Raken we dadelijk alles kwijt waar we zo hard voor gewerkt hebben.

Denk ook niet dat ik ga opstarten met iui, kan ik er even niet bij hebben maar ik hoor de klok tikken.........

Schoonzusje gisteren weer niet gezien omdat ze met een vriendin had afgesproken???? Vorig week mailcontact gehad en nog afgesloten dan zien we elkaar weer eens volgende week.

Volgens mij zijn de laatste loodjes nogal zwaar voor haar maar dan kan ze dat beter zeggen, schoonmoeder was diep teleurgesteld en verontwaardigd dat ze er niet was.

Zo de stemming zit er hier in zeg, niet, :thmbdn: ga proberen wat vrolijker te worden en kom straks wel terug.

Geplaatst

He Sylvie, ja ik wil 'jouw' chocolademousse maken...had sowieso nog een vraagje...de hoeveelheden die vermeld staan, voor hoeveel personen is dat? geloof dat ik mijn staafmixer kan gaan gebruiken...hihihi...

Vervelend dat je geen goed gevoel hebt meis...balen dat je je schoonzus weer niet gezien had, ondanks het goeie gesprek vorige week...ik zou toch in gedachten houden dat je na dat gesprekje een goed gevoel erover had. Probeer die andere gedachten eruit te houden (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het)...

ik hoop toch dat het goed komt met jullie bedrijfje...lijkt me vreselijk als datgeen wat je helemaal zelf opgebouwd hebt eigenlijk door de fout van een ander kapot gaat...ik steek een megakaars voor jullie aan!!

en dan hoop ik dat jullie toch met de iui kunnen beginnen volgend jaar...vind het echt rot dat je je zo voelt...alles komt tesamen lijkt het wel...probeer toch een gouden randje te vinden aan de horizon...blijf vooruit kijken. Ik heb hier op kantoor een inspiratiekaart liggen:

Piekeren leidt nooit tot resultaten...

op zich heel waar, maar o zo moeilijk om niet te doen...vooral wij vrouwen hebben daar een handje aan...

meissie...ik wilde dat ik iets van je zorgen kon wegnemen zodat je toch een fijne jaarwisseling hebt en 2011 toch met een goed gevoel kunt ingaan!!!

dikke knuffel:hugs2::positive energie:

liefs,

Nico

Geplaatst

Bedankt Nico, gaat mijn mascara weer, haha, ben een grote snotterbel momenteel.

De mousse is op zich machtig, wij eten deze met 4 mensen op maar je kan hem ook bewaren.

De witte wordt trouwens nooit zo stijf als de bruine mousse waarom weet ik niet.

Ben heel benieuwd hoe die bevalt.

Als ik je niet meer spreek jij ook een hele fijne jaarwisseling met lekkere mousse!

Knuffel

Geplaatst

nou Sylvie, ik maak wel iets bij je los...hihihi...ik ga ofwel de puur maken ofwel de melk chocolade...vriend heeft liever bruine chocolade al vindt ie witte ook wel lekker...ik ga m eens proberen...hoop dat ie lukt...zal voor de zekerheid ook maar een voorbereid toetje uit de winkel meenemen...hihihi...

ga eens op zoek naar een lekker (gezond???) voorgerechtje...

x

Nico

Geplaatst

Oooh je moet ze beide maken, het is net als familie, niet scheiden, echt geloof me super lekker om af te wisselen.

Hapje bruine mousse, hapje witte mousse, hapje bruine, hapje witte, echt je krijgt geen spijt!!!!!

Geplaatst

Hai ladies.....hier niet alleen ongesteld....het is gewoon een bloedbad :-( Vanacht drie keer moeten verschonen, dat heb ik echt haast nooit. Zal er wel bijhoren, gelukkig heb ik vrij. Als het zo blijft maar even het ziekenhuis bellen. Niet dat die dan iets kunnen doen, lijkt me.... En verder fijn snotverkouden: hoofdpijn, keelpijn, snuiten... telkens als ik hard snuit voel ik het ook van onderen lopen, joehoe, wat een pret!

En dan wel 'gewoon' door met Oudjaar terwijl ik het liefst in bed zou kruipen. Mijn schoonzusje en ik gaan koreaans koken, ach het zal best gezellig worden hoor. En druk, dus ik ga nu gewoon vast iedereen een prettige dag wensen en een goede jaarwisseling. Denk erom dat je je wensen goed formuleerd: dus niet ik wil/ga/hoop zwanger (te) worden in 2011, maar 'ik wil/ga/hoop in 2011 (te) bevallen van minimaal één/een kindje. Zorg dat het maar op één manier te interpreteren is ;-)

Hou je taai vanavond en tot morgen!

Liefs,

Klaar

Geplaatst

Sylvie, k zou willen dat ik je kon helpen, je klinkt behoorlijk down. Is er een oorzaak dat jullie bedrijf niet loopt? Recessie? En dan ook nog de iui erbij en niet slapen, dat is te veel! Heb je hier almeteen iemand over gesproken? Huisarts wellicht zodat hij je wat kan geven dag je jn ieder geval weer slaapt? Want slaapgebrek maakt de wereld een stuk somberder dan hij is. Sterkte meis!

Klaar, dat bloedbad klinkt niet fijn... Is het overdag beter? Misschien moet je lichaam zich resetten?

Hier ook een rare dag. Exact een jaar geleden stonden we met 2 positieve testen in onze handen en hoorden we later vh ziekenhuis dat we niet zwanger waren. Wat een achtbaan was dat. Nu zijn we een jaar verder zonder dat er ook maar een poging gedaan is. Voor m'n geviel zijn we verder weg dan ooit. Zal je tip in gedachte houden klaar, en duidelijk formuleren vanavond...

Geplaatst

Meiden ik wil jullie ook nog even een fijne avond toewensen. Ik hoop en wens jullie een beter jaar toe dan het afgelopen jaar, in elk geval een jaar waarin onze grootste wens in vervulling zal gaan. Voor iedereen die vanavond dubbele en verdrietige gevoelens heeft bij het afsluiten van dit jaar; heel veel sterkte!

Nico...klinkt goed die chocolademousse. Ik heb hem nog niet gemaakt maar ben het zeker van plan. Ik heb voor vanavond tiramishu gemaakt voor collega's.

Sylvie...wilde dat het anders was voor jullie, minder zorgen en minder gepieker. Sterkte meid!

Klaartje...bah, heftig zo'n bloedbad. Als je het niet vertrouwd gewoon ziekenhuis bellen hé.

De rest van de meiden...succes met alles waar jullie mee bezig zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het momenteel moeilijk bij kan benen. Komt door drukte hier. Die tijd komt weer en dan ga ik wat meer reageren op jullie!

Ik ga zo naar de kapper en daarna weer werken, mijn vierde dienst. Hierna nog twee te gaan. Gerard komt me ophalen vanavond, de nachtdienst komt iets eerder zodat wij nog voor twaalf uur thuis zijn. Ik denk dat wij linea recta het bed in duiken. Gerard is niet helemaal fit, keelpijn en verkouden. Ben als de piep dat hij ziek wordt nu we bezig zijn met een poging. Ik stop hem vol met paracetamol! Ik heb geen zin om op twaalf uur te wachten. Ik ben moe en moet nog twee dagen hierna. Ik heb gewoon geen zin in oud en nieuw.

Morgen 2011 en daar gaan we een fijn jaar van maken. Ondanks alles wat er (nog) niet is...genieten samen van alles wat er WEL is. Dat is mijn wens voor volgend jaar.

Geplaatst

Hallo dames,

Silvie, voor de ivf/icsi poging wordt alles gechecked. Ik heb geen klachten. Maar de waarde was wel te hoog. Niet alarmerend maar toch gaan ze niet door.

Maar heb wel een afspraak voor het verpleegkundige spreekuur in het ivf centrum.

Verder zou ik gisteravond boodschappen doen. Maar mijn man was nog geen uur thuis en werd gebeld of hij naar enschede wilde met 2 40m3. |Daar was brand geweest. En moest leeg. Dus mee richting enschede met 3 combi wagens. Wij waren weer om half 2 thuis. Degene die voor ons was terug gereden die moest nog een keer. De 3e die was denk ik rond half vier thuis. Dus ben wel een beetje gesloopt. Vanmiddag werken en dan rond een uur of half 6 thuis. Even slapen en wakker wordenvoor 12 uur. Geen visite. Even rust in de tent. Ben benieuwd hoe onze jongste kat reageerd op vuurwerk.

Wij wensen jullie allemaal een zwangerschap die volledig wordt uitgedragen en een lief kindje in je armen voor 2011.

Goede jaarwisseling.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Even kort... Sandra wat schrikken dat nieuws van je moeder! Veel sterkte hiermee. Ik herken wat je schrijft, als er iets goed gaat gebeurt dit vaak in combi met iets minder goeds. Maar uiteraard hopen we dit wel goed afloopt voor jullie. Beide ontwikkelingen graag!

Geplaatst

Miki gaat alles goed? Heb je de laatste dagen weinig gezien. Trouwens goed om soms afstand te nemen.

Esther wat balen dat Gerard verkouden is vooral tijdens een poging, lekker je bed in, we hebben nog een heel jaar met 2011 voor de boeg.

Ruby snap je verhaal niet helemaal, gok erop doen jullie iets met branden bestrijden? Haha, sorry weinig geslapen, volg het echt niet vooral met die 240m3.....

Fren onze grootste klant is faiilliet gegaan, moeilijk verhaal maar er speelt heel veel, zo zijn hebben wij een garantie gekregen van een wethouder dat de gemeente zijn steun niet zou intrekken maar toch hebben gedaan.

Er is onderzoek naar gedaan en daarin komt ui dat wij wel degelijk in ons recht staan, nu nog een kwestie van ons geld zien te krijgen maar in de tussentijd moeten we wel proberen overeind te blijven.

Onze zaak loopt verder heel goed maar dit gaat om echt heel veel geld wat we nu kwijt zijn bijna geen last van recessie maar wel van een liegende wethouder.

Klaartje dat jij zo'n heftig bleoderverlies hebt zeg, ik had ook meer na de mk maar niet zo heel erg.

Koreaans lijkt me erg lekker, ben al helmaal verzot op aziatisch eten, volgens mij had ik beter met iemand uit Azie kunnen trouwen ipv een hollandse kaaskop.

Voor iedereen een hele fijne jaarwisseling met veel gezondheid en liefde en dat eindelijk onze wensen en dromen eens mogen uitkomen.

Knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Lief dat je het checkt Sylvie. Ik had een paar mindere dagen, heel moe.. moet ongi worden. Maar twijfel of mijn ei echt goed gesprongen is en of hij dus nu doorzet. Ik hoop het wel, want dan kunnen we de cryo ronde proberen. Maar vanavond een feest, eindelijk weer eens ja gezegd samen. Ook al vind ik het wel heftig om jubelend het nieuwe jaar in te gaan, dat gevoel lang niet gehad en weet niet of ik het -tussen zoveel anderen- echt kan opbrengen. Zeker als de ongi dan precies vannacht doorbreekt, wat wel de planning moet zijn. Dus heel dubbel allemaal. In ieder geval is het ook verkleed, jaren 20/30 gangster, dus de pistolen liggen hier al klaar. ;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden