Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

de bank lag heerlijk. Net maar even hun kuurtje gegeven en nog even laten liggen. Misschien vallen ze nog even in slaap daar knappen ze sneller van op nietwaar?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Slaap lekker ;).

Thuis heb ik nog geen bank die komt 3 weken eerder dus al op 13 jan!!!! Dan kan ik daar ook lekker gaan liggen hihi.

Geplaatst

Er is al een topic over afvallen: Fit de poging in... Wel gek eigenlijk dat er zoveel pauze meisjes -inclusief ikzelf!!- te zwaar zijn. Hoeveel moet er af bij jou Rubster? Ik ben de afgelopen weken weer 2 kilo aangekomen, snik, toch teveel kerstbrood, chocola en toastjes gegeten... Op 2 januari er weer tegenaan en ook weer gaan zwemmen!

Net nog een keer het ziekenhuis gebeld, ze nam uitgebreid de tijd voor me, ze zijn altijd heel aardig in het Maasstad. Ze zei dat het niks uitmaakt of ik zelf ovulatietesten ga doen of echo met pregnyl. Geen bollen erna in ieder geval, dat scheelt weer. Ik vind het wel een beetje eng zo helemaal met niks! Heb ik nog nooit gehad natuurlijk. Maar ik heb afgesproken dat als ik het nou echt eng vind, ik altijd kan bellen voor een echo op dag 12... Ik heb nog zo'n 3 weken om daar over na te denken...

Geplaatst

Dag dames, wat een afvalperikelen weer. Behalve het afvallen lopen er hier ook nogal wat prikkelbare / spastishce darmen rond geloof ik? Zouden dat soort dingen dan toch invloed hebben? Niet dat er geen te zware vrouwen zwanger worden, of vrouwen met darmproblemen, maar het lijkt toch wel dat wij allemaal wel íets hebben. Daar ga ik dan toch weer over nadenken.... niet doen, niet doen...

Werken vandaag viel mee. Kom er nu toch wel een beetje in, dat scheelt. Alleen nog wel snel moe. Veel slaap. Maarrrrrrr, de eerste gekleurde afscheiding is gesignaleerd ;-) Waar je al niet blij mee kunt zijn haha.

Caroline fijn dat ze zo meedenken. En idd met een echo op dag 12 heb je toch een beetje houvast en iets minder onzekerheid. Sandra lekker genoten van de bank. En Syl van het wokken (was het wokken?, weet niet meer). Babeth en Sandra ik was ook zo vreselijk moe de eerste weken. Werkte toen 20 uur en heb gelijk gevraagd of het in 4x5 mocht, anders was het niet vol te houden. Er zijn volgens mij wel regelingen, als je het echt niet trekt even de arbo bellen of overleggen. Niemand wil jullie nu te moe hebben lijkt me, niet goed voor jullie en niet goed voor jullie ukkies.

Miki laat je niet gekmaken he meis, die rottige krampjes enzo die je telkens weer hoop geven, bah. Nico, je bent super bezig met afvallen. Er is idd een topic over, Rubster voor jou ook een tip misschien. Wel heftig allemaal, maar wie weet hoe het je kansen vergroot.

Meiden, ik ben vast iemand vergeten (Sen, hoe is 't?!), maar dat nemen we elkaar niet kwalijk he ;-)

Ik ga lekker snel op de bank, nog even rusten voor het koken en eten.

Knuffel,

Klaar (die de hormonen overwonnen heeft, yeah!!!)

Geplaatst

Klaartje mooi dat het werken je vandaag meegevallen is. Hoera voor je overwining op je hormonen!!!!!! Laat maar komen hihi.

Caroline fijn dat ze zoveel tijd voor je nemen in Maasstad. Moet je toch ook wel grust stellen dat ze zo open staan voor je.

Geplaatst

Hi lieve meiden,

eindelijk weer even de tijd om te reageren vanaf de computer ipv de telefoon! Er is weer een hoop gebeurd las ik!

Even uit mn hoofd:

Klaar, fijn dat het eraan zit te komen! Lekker gewerkt vandaag?

Nico, je gaat hartstikke goed met afvallen! Ik vind dat je deze dagen jezelf best wat extra's mag gunnen, de boog kan immers niet altijd gespannen staan!

Caroline, wat fijn dat je een goed gevoel hebt over het maasstad. Alles maar even laten bezinken.

Sandra, beetje bijgekomen van je onrustige nacht? Straks maar lekker vroeg je mandje in! Je moet immers niet alleen aan jezelf denken!

Miki, voel je je al weer wat beter?

Babeth, lekker uit eten met vriendinnen, gezellig hoor!!

Sylvie, hoe is het nu met de hond? Vioelt ze zich al weer wat beter? Misschien toch even een bezoekje aan de dierenarts? En hoe voel jij je inmidels?

Rubster, veel succes morgen. Misschien een idee om een verwijzing naar een dietiste te vragen? Heb ik ook gedaan en voor mij werkt het erg goed, ben zelfs niet aangekomen tijdens de feestdagen! En het is een soort stok achter de deur, en dat werkt voor mij altij wel goed.

Sen, Sab, Ursula, alles goed met jullie?

Hier net een high-tea gedaamn met mn beste vriendinnetje. Zij is degene die zwanger is waar ik het zo moeilijk mee heb. We hadden elkaar niet meer gezien sinds half sep omdat ik het zo moeilijk met de situatie had, en na verloop van tijd wordt de drempel dan ook zo hoog. Maar goed, gezellig bijgekletst, allebei een beetje om het onderwerp heen gedraaid natuurlijk... Maar uiteindelijk toch alles besproken, allebei in tranen natuurlijk. Zij voelt zich heel schuldig, geniet zelfs niet eens van haar zwangerschap als ze bij mij is, maar heb haar gezegd dat dat onzin is, omndat onze situaties niets met elkaar te maken hebben. Ze is sowieso wel een typje dat zich altijd het lot van anderen heel erg aantrekt, maar hoop dat ze het nu ook een beetje los kan laten. Was wel heel verbaasd om te horen dat ze vertelde af en toe gewoon vergeet dat ze zwanger is, ze hebben ook nog niks geregeld, terwijl ze toch al ruim 5 maanden zwanger is. Gek eigenlijk. Nou ja, iedereen doet het op zijn eigen manier natuurlijk.

Nu wacht ik op Vin - die was gevlucht naar zn moeder omdat hij de aanblik van zwangere buiken momenteel niet kan verdragen. Hij ontloopt het echt. Lasagna in de oven en hij heeft een cadeautje voor me gekocht, ben benieuwd...

Ik merk wel dat we allebei langzaam steeds meer gespannen worden voor de 11e. Heel soms dringt de gedachte tot me door dat er ook niks gevonden kan worden... en wat dan?? Pf, als ik er aan denk schiet ik al vol!

Nou ja, positief blijven denken, hoor vin aankomen, dus ga mn cadeau uitpakken!

Tot later!

Geplaatst

Fran wat vervelend dat die gedachte dat er misschien wel niks gevonden wordt de kop soms opsteekt. Heb je daar een rede voor??? Meestal wordt er niet veel gevonden bij mannen die extreem kleine teelballen hebben. Hopelijk is Vin goed geschapen hihi. Heeft de arts gezegt dat er een reële kans is van niet slagen?? Zo vervelend dat je dat gevoel hebt. Wou dat ik het weg kon nemen.

De uroloog zei tegen Paul dat ie goed geschapen was wat betreft zijn teelballen, was enorm goed voor zijn ego hihi. 1x tese en 10 rietjes in de vriezer was ons resultaat.

Geplaatst

Fran wat goed van je dat je hebt afgesproken en ook eerlijk kunt zijn met je vriendin. Zou zonde zijn als hierop jullie vriendschap kapot gaat. Toch blijft het moeilijk hoe goed het contact ook is. Ik zie morgenavond mijn schoonzusje weer voor het eerst. Zij is nu 36 wk. Tot op heden heb ik er zin in maar dat zal wel veranderen morgen.

Zijn de kansen dan zo klein voor jullie? Je hoort ook genoeg succes verhalen wat betreft de opbrengst. Kan me voorstellen dat jullie nerveus zijn.

Heb je een leuk kado gekregen?

Geplaatst

Sandra, wist niet dat jullie ook tese gedaan hebben. Weet niet hoeveel kans ze ons geven, er is wel al eens zaad gevonden, dus dat zou positief moeten zijn maar het blijft lastig om positief te blijven.

Sylvie, het was fijn om haar weer te zien. We komen er wel door, maar dan moet ze wel haar schuldgevoel loslaten. Heb ook gezegd dat ik oprecht blij voor haar ben en ook wil weren hoe het met haar gaat. Zij vindt het lastig om tegen mij over haar zwangerschap te praten. Jij ook succes morgen!

Geplaatst

he meiden, even een snelle reaktie van mij want mn kop barst bijna uit elkaar van de hoofdpijn. Menstruatie moet nu denk ik echt doorbreken, alleen dan is het zo erg. Dan kunnen we ook gelijk bellen voor een echo op cd12. Ik ga nu bankhangen, kan het niet uithouden achter de pc met dat hoofd.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Sen hoe is het met je hoofdpijn nu??? Is je bongi doorgebroken???

Henne jou bongi ook al verder doorgebroken of verkleur je alleen nog maar?

Sylvie je bent heel slecht maar wel lekker hoor. Heb gisteren ook liggend op de bedbank nanny Mcphee gekeken.

Fren zolang jij maar onthoud dat je man nu ook eens pijn moet lijden..... Ik zie Paul nog wijdbeens lopen in mijn gedachten hihi, zo vlak voor de kerst in 2007. Tuurlijk vinden ze wat, anders hadden ze echt wel gezegt dat de kansen minimaal zijn. Beetje vertrouwen hebben in de ballen van je vriend hoor!! Makkelijk gezegt he, wij hebben het al achter de rug. Denk maar aan ons hoge aantal rietjes, probeer dat maar te ovetreffen. Even lief tegen het kruis praten hihi.

Hier doodmoe opgestaan en dan nog een reeks van 3 vroege dienstjes ook. Ach heb werk dus mag niet klagen. Het is bijna 15 uur en dan mag ik naar huis...............

Fijne dag allemaal en tot vanaaf...

Geplaatst

Rubster...succes vandaag met de echo!!! ook jij aan de afvalrace...onder begeleiding gaat het vaak beter, tenminste, ik vind het nu best goed gaan. een stok achter de deur...hihi...succes de 24e met het intakegesprek...alles opschrijven wat je eet...dat is wel belangrijk...heb ik ook moeten doen...echt alles, dus ook als je een dropje of koekje eet moet je noteren...zucht...dat vond ik wel lastig...

Fran...goed van je dat je afgesproken hebt met je vriendin en dat jullie het uitgesproken hebben. Vervelend dat je zo'n gedachten hebt. Maar probeer vertrouwen te hebben in de ballen van je man....was het een leuk kado???

Henne...whoehoe...eindelijk een teken van de naderende bongi...gelukkig maar meid!! en fijn dat het werken meeviel!

Sen...balen van je megahoofdpijn...ook een naderende bongi dus...ik ben wel blij dat ik daar geen last van heb...heb meestal alleen een dof, stekend gevoel in mijn linkerkant van mijn onderrug...sterkte!!!

Sylvie...hihihi...jij stouterd...heb gisteren naar Mary Poppins gekeken op de BBC1...ben ik van de zomer naar de musical in Scheveningen geweest toen de finale van het WK was...leuk om het weer even te zien...alleen bracht het ook herinneringen terug dat het toen niet zo goed met mijn moeder ging...maar....ze is eergisteren bij de longarts geweest en beide longen zijn weer schoon...ze heeft geen longembolie meer...whoehoe...alleen moest ze toch nog door naar een internist, want op de scan was een verdikte nier te zien, maar dat kon ook niets te betekenen hebben. het kon ook zijn dat ze net verkeerd lag...en er was nog iets wat er dikker uitzag, maar dat kon ook zijn omdat ze misschien op dat moment aan het inademen was...maar om alles uit te sluiten moest ze een afspraak maken met de internist. Ze hoeft nu dus ook geen bloedverdunners meer te nemen. Dokter was tevreden en heel blij dat de longen weer schoon waren!

Maarruh...hoe is het nu met Kayla? Heb je vannacht een beetje kunnen slapen??? Misschien toch maar even langs de dierenarts? Hoe is het gesprek met die medewerker eigenlijk nog gegaan???

Esther, druk druk druk...hoe is het verder met spuiten???

Babeth en San en Ursula...hoe gaat ie met jullie? Moe? Misselijk?

Miki, hoe is het met jou???

Wie ben ik nu vergeten???

nou girls...vandaag om 6.30 uur begonnen...laatste twee uur verlof, dus kan lekker om 13.00 uur naar huis....jippie...

fijne dag vandaag en tot laterzzzzzzz...

liefs,

Nico

Geplaatst

Heerlijk geslapen, werd om 6.30 pas voor de eerste keer wakker, dat had ik even nodig.

Met Kayla gaat het beter alsof er nooit iets aan de hand is geweest, ze springt weer rond dus ik kijk het nog even aan.

Gesprek is prima verlopen, geen billenkoek gegeven.

Nico goed nieuws van je moeder, nu hopen dat de verdikte nier oook niets is. Heftig als je dat allemaal meemaakt, verschrikkelijk.

Moeders we kunnen ze niet missen. Merk wel dat mijn moeder ouder aan het worden is.

Ze is nu 71, zo ziet ze er niet uit. Ze vergeet wel eens dingen maar dat is natuurlijk volgens haar niet waar. Wereld is ook heel klein geworden sinds ze gestopt is met werken in mei 2009. Kun je nagaan.

Mijn vader is nu 28 jaar dood en ze is altijd alleen gebleven, ik woon ver weg dus mijn broer doet een hoop voor haar maar dat gaat niet altijd vlekkeloos. Met oud en nieuw is ze alleen en daar heb ik dan toch moeite mee maar ze wilde niet komen, teveel gedoe vond ze. Moeilijk.

Sandra wat een positieve gedacht om 06.30 schrijven het is bijna 15.00 en dan mag ik naar huis. Leuke film Nanny Mcphee.

Babeth lekker genoten van een avondje uit?

Aan de rest een dikke knuffel.

Geplaatst

Hi meiden, thanks voor de opbeurende woorden. Ik weet dat ik optimistisch moet zijn, maar soms lukt dat even niet... 10 rietjes, Pff waar kan ik tekenen?

Cadeau was super, heel mooie staafmixer met alles er op en eraan. Mijn vorige begon kuren te krijgen en gebruik m heel veel tegenwoordig om soepjes te maken (was een vd tips vd Dietiste). Heel lief dus!

Ga m nu maar eens proberen wakker te krijgen, heb beloofd bij m'n schoonmoeder te gaan behangen, maar als ik ergens geen zin in heb...

Succes vandaag allemaal op dit eennalaatste dagje vh jaar!

Geplaatst

Haha veel plezier met behangen Fren en ook sterkte en succes met je schoonmoeder.

It's a dirty job but it has to be done.......

Leuk een staafmixer, niet te missen in de keuken.

Geplaatst

goedemorgen meiden, nou ik had gelijk.. de menstruatie is "gelukkig" doorgebroken. Netjes op tijd dus. Het ergste van de hoofdpijn is gezakt maar nu heb ik dus pijn/zware druk in mn onderrug. Altijd hetzelfde liedje bleah. Werd vanacht wakker doordat mn lieftallige buurman (en tevens broer) keihard zn voordeur dichtsmeet om 1.15 uur, zat rechtop in mn nest en daarna kon ik dus niet meer in slaap komen. Heb het nog 4 uur zien worden... en bedankt broer. Nu net gedouched en dan gaan we zo naar het Alexandrium, kijken of we een geschikte nieuwe kast kunnen vinden, iets koloniaals.

San, moest lachen om jou droogheid over de ballen van je man en "het is bijna 15.00 uur" om 6.30 uur hihihi

Sylvie, hoe gaat het nu met Kayla?

allemaal een fijne dag, kom vanavond weer even bijlezen

Geplaatst

Sylvie...goed om te lezen dat het met Kayla weer beter gaat!!! jammer dat je moeder niet wil komen met oud-op-nieuw...denk aan je!!! je kunt idd niet zonder moeders...

Fran....leuk kado...ik heb er ook een, maar ik gebruik hem zelden...toch maar eens gaan doen in 2011...hihihi...

Nog 5 daagjes en op dag 6 gaat de 1e spuit erin...waaaaahhhh....:happydance:...al ben ik meer bezig met de startecho en de start met de puregon...

het gaat opeens rappie rappie zeg...niet normaal...

qua gevoel lijkt het net gisteren dat we de 2e mislukte IVF achter de rug hadden en ik het totaal niet zag zitten om een 3e IVF te gaan doen...en als ik dan bedenk hoever ik nu qua instelling en gedachtengang gekomen ben...voelt echt goed aan...ben dus echt ook helemaal ervan overtuigd dat ik in 2011 met een dikke zwangere buik rondloop...en dat hoop ik ook voor jullie allemaal...ik probeer zoveel mogelijk positieve energie rond te sturen...het is jullie allemaal gegund, lieve schatten!!!

Kreeg laatst deze dagelijkse gedachte binnen: alles wat aandacht krijgt, groeit...

en in de horoscoop die bij ons in de Weekendgezet stond (een regionaal krantje), stond zowel bij mijn vriend als bij mij dat 2011 een jaar zou worden waarin onze droom uit zou komen...alle stappen die we in 2010 haden ondernomen zouden hun vruchten werpen...vond hem heel mooi en toepasselijk...Dit is hem voor Stier (voor mij dus):

Jij bent een nieuweling op het verlossingspad en daarom denk je wel eens dat je de weg kwijt bent. Geen nood, al ben je een lentekind en dwaal je wel eens af, dit jaar klinkt de vrijheid en zul je de echo daarvan tot in het diepst van je ziel horen.

Aanvaard blijmoedig wat je niet begrijpt, want 2011 staat in het teken van grootse zegeningen. Was 2010 nog een hachelijk jaar, nu is er ruimte voor zachtheid, weldaad en vreugde. Al ben je nog zo aards, dit is de tijd voor geloof. Je beschikt over een sterk scheppingsvermogen. Wat jij wilt, zal gebeuren. De zomer staat in het teken van piekervaringen. Relaties en de liefde spelen een grote rol. Er vindt een radicale omslag plaats. In november ligt het eindpunt stevig en onveranderlijk vast. Geloof ligt besloten in het aanvaarden van dat wat voor jou is weggelegd. Als jij vrede ervaart, dan komt dat omdat je in vrede bent. In december leef je, dankzij de maansknoop, in overeenstemming met je levensdoel. Het licht zal dit jaar in jouw leven schijnen en in dit licht ziet alles er anders uit. Jouw motto is: Je kunt niet falen.

lieve lieve schatjes van me...ben even emotioneel, er zit een brok in mijn keel, die er niet echt wil uitkomen...het volgende wil ik toch nog even met jullie delen:

een heel bewogen jaar hebben we achter de rug...we staan nog steeds overeind, sommigen van ons misschien een beetje meer gebogen dan anderen, maar we staan er nog...we krabbelen uit onze dalen en klimmen verder omhoog naar onze top die in 2011 behaald zal worden!

ik wil jullie bedanken voor jullie lieve woorden, jullie steunende woorden, jullie medeleven...

ik hoop dat ik dit ook voor jullie heb kunnen doen...2011 gaat een heel mooi jaar worden, ik weet het zeker...

Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en een jaar, waarin alle dromen en wensen uitkomen!!!

:aaaflowersmiley::positive energie::blowkisses:

heel veel liefs,

Nico

Geplaatst

Bleh Nico mijn hele mascara uitgelopen met je mooie woorden, die zat er net op.....

Ik sluit me helemaal bij je aan.

Dat we allemaal zwanger mogen worden in 2011 en dat de zwangere ook zwanger mogen blijven en dat onrust wordt weggenomen en plaats maakt voor genieten.

Meiden we hebben het verdiend.

Nu mascara bijwerken.

Geplaatst

oh...sorry Sylvie...was niet mijn bedoeling...daarom heb ik zelden mascara op...hihi...digiknuffel voor jou!!

Geplaatst

Mooie tekst nico.

Ik ben al een poosje terug van de echo. Het is wat ze dachten een vervette lever.

Dus de gewichtsconsulent weet het en die kan haar werk gaan doen.

Dus vanaf 24 januari intake en dan aan de slag. Ik hoor officieel pas 10 januari bij de internist de uitslag. Weet ook niet of ze het reduceren van het gewicht of de BMI willen. We wachten wel af. Zal wel weer veel bloed moeten prikken.

Overigens kregen we wel een brief van het ivf centrum voor 25 januari op het verpleegkundige spreekuur. ben benieuwd.

Groetjes

Rubster (mijn eigen naar is Ruby, maar dat was wel een beetje te bedenken toch??)

Geplaatst

He Ruby...nog even wachten op de uitslag dus. Kan de gewichtsconsulente wel al aan de slag en kun je dan ook eigenlijk eerder beginnen met afvallen? of moet je tot de 24e wachten?

meestal wordt je bmi lager als je gewicht lager wordt. Er zal denk ik ook aan vetpercentage gewerkt worden.

het einde van januari wordt dus eigenlijk nog drukjes als je de 25e ook nog op het verpleegkundig spreekuur terecht kunt!! spannend!

liefs,

Nico

Geplaatst

We hadden de afspraak van het IVF centrum nog helemaal niet verwacht. Denk dat we dan toch gewoon door mogen. Ik weet het niet. Ik zit nu een broodje gezond te eten. ben mijn broodtrommel vergeten vanmorgen.

We letten de laatste tijd al op wat we drinken e.d. Veel light producten e.d. Ook al smaken ze niet altijd even lekker.

De coca cola Zero vind ik wel erg lekker. Verder zal ik moeten leren heel veel groente te eten. lust echt niet alles.

En opnieuw leren koken op de goede manier. De gewichtsconsulent is een vriendin van me die ook ivf heeft gehad. Dus weet waar we in zitten. Dat vind ik ook wel lekker.

En anders nog een maandje lucrin. Moet zeggen dat ik behalve de opvliegers en de moeheid weinig last ervan heb. Zou het zo wel altijd willen hebben. Geen menstruatie en minder tot niet last van de endometriose.

Wie zei nou van de staafmixer en de dietiste? Wat heeft die gezegd over soepjes e.d.?

Fijn dat het weer goed gaat met de hond Sylvie.

Succes iedereen.

Groetjes

Ruby

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden