Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he Sandra, het blijft dus nog even spannend bij jullie...maar als het ziekenhuis zegt dat het groeischema goed is, en de experts hier zeggen het ook, probeer dan hieruit moed te halen. Snap helemaal dat je de bevestiging nodig hebt!!! een dikke knuffel van mij en op naar een mooie tweede echo...

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sandra..wat balen dat je nog steeds niet de bevestiging hebt die je hoopte te krijgen vandaag...zwaar shit voor jullie. Nog 10 spannende dagen voor de boeg. Sterkte met wachten en een hele dikke knuffel.

Liefs Debbie.

Geplaatst

San wat rot dat je nog niet de bevestiging hebt waar je zo op hoopt. Dat is de ellende van een redelijk vroege echo. Beetje net als met vroegtesten, maar dan nog frustrerender. Het zullen vast 10 lange dagen worden, maar hou hoop he meissie! Het ligt prima op schema, je was alleen vrij vroeg.

Hier oke. Blij dat kerst voorbij is. Nog steeds niet ongesteld en een humeur om op te schieten. Vandaag gewerkt, schoot ook al niet op dus ben echt niet gezellig op het moment. Wordt leuk morgen als ze komen filmen ;-)

Meiden allemaal een dikke knuffel, ik hou me een beetje rustig tot we weer echt in de race zijn denk ik.

Klaar

Geplaatst

Hallo allemaal,

bloedprikken zou alleen zin hebben als we het een paar dagen later nog eens doen, hebben we geen zin in en het biedt ook geen garantie.

In Gent doen ze altijd bij 6 weken en 3 dagen op zijn vroegst de echo geloof ik en de arts schrok er niet van, hij zei al dat het vruchtzakje moeilijk in beeld was te krijgen, is idd verstoppertje aan het spelen. De arts zei dat er binnen nu en 10 dagen een hartje zichtbaar moest zijn. Ik zou het niet aankunnen tussendoor nog eens te horen dat het nog wel eens te vroeg zou kunnen zijn. We wachten "gezellig" af. Daar zijn we tenslotte goed in geworden.

Wij houden het gewoon nog even spannend. Wij???? onze kleine bedoel ik. Hihi.

Ik denk door alles wat er de laatste jaren aan ellende en teleurstelling is geweest ik heel veel moeite heb om vertrouwen in mijn lichaam te hebben. Paul heeft er nu voor de verandering eens goed vertrouwen in en mijn vrienden ook en jullie. Wat kan ik me dan nog meer wensen.

Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen, de arts zei dat het een mooi ingeplante zwangerschap was wat hij zag alleen dat de kleine nog te klein was om het hartje te laten zien kloppen. Dat komt volgende week wel.......

Geplaatst

Sandra, gemengde gevoelens dus, maar probeer het positieve te zien: er is een goede innesteling, dus dat is alleen maar goed!! Nu weer afwachten, maar dat komt wel goed.

Wij hebben net een auto gekocht!! Woehoe!! Heel mooi, vooral erg groot ook. Genoeg ruimte voor... Maar hijngs sowieso erg mooi en rijdt super!!

Geplaatst

Sandra,

Net de bevestiging die jij nodig had niet gezien.

Maar nu ik je laatste berichtje heb gelezen zie ik het positief in.

De arts die er niet van schrok en dat het nog net te vroeg kon zijn. Het vruchtzakje is goed op maat en zit op de juiste plek, hoog hcg.

Succes met het lange wachten naar echo nummer 2!

Geplaatst

Sandra, jammer dat je het hartje niet kon zien kloppen, ik kan me zo goed voorstellen dat je die bevestiging nodig hebt, nu weer wachten, pfff... maar dat is dit hele traject natuurlijk, daar kun jij als geen ander over meepraten. Sterkte daarmee, oud en nieuw zit ertussen, dan 1 januari en voor je het weet...

Ik heb vandaag het Maasstad gebeld dat het weer niet gelukt is en hoe het nou werkt met de cryo's. Ze begon met: dan maak je een afspraak voor een echo op dag 12... En toen ik zei, moet ik geen ovulatie testen doen, toen zei ze, dat kan ook, wat jij wil! Dan is het in eigen cyclus, met een echo spreek je pregnyl af en met ovulatietesten hoeft dat dus niet. Ik stelde zelf voor te beginnen met testen op dag 10 en dat was een goed idee. Het kan dus de volgende cyclus dus dan zou de TP ergens de eerste week van februari zijn? Nog op tijd in ieder geval voor de verbouwingsstop, het EMC doet TP's tot half februari ergens geloof ik.

Nog anderhalve maand wachten en dan ga ik er weer voor! Nu alweer spannend als ik er aan denk, zit ik in hetzelfde schuitje als jij een tijdje geleden Sandra: steeds weer een dag verder en nog geen plusje... EN de spanning of het goed ontdooit... maar ik ben al blij dat ik die kans nog heb.

Fijne avond!

Geplaatst

ow San wat jammer dat er nog geen hartactiviteit was zeg! wat wordt jullie geduld weer op de proef gesteld. Maar je hoort het inderdaad vaker. Mijn nicht had precies hetzelfde, ook bij 6 weken geen hartactiviteit. Een week later rikketikketik en vorige maand is ze bevallen van haar zoontje. Maar natuurlijk begrijpen wij jou onzekerheid maar al te goed. Heel veel sterkte om deze 10 dagen door te komen en inderdaad, afleiding werkt het beste.

nou hier zit de botox erin. Voorhoofd en frons, in totaal 10 prikjes waar je bijna niets van voelt. Ik moet nu nog flink fronzen en mn wenkbrauwen optrekken om het goed in de spieren te laten trekken. Na een dag of 2 moet het werkzaam (en zichtbaar) zijn. Hoop zo dat het werkt!

Geplaatst

Sen, dat zou idd geweldig zijn als dit de oplossing was zeg! ik heb ernog nooit van gehoord datje het daarnmee kunt oplossen!? Goed hoor.

Caroline, fijn dat je alweer iets hebt om naar uit te kijken, je klinkt 'happy'.

Nico, niet aangekomen, poeh he wat goed. Ik heb een goed excuus, bij mij was de sportschool 2 dagen dicht hahahaha.

Babeth, klinkt heftig jouw kerst, met je schoonzusje...Wel lief dat je wat mee had genomen voor haar! Volgens mij zijn 'wij' daar attenter in dan 'gewone' zwangeren...

Fren, wat hebben jullie voor auto gekocht? Nee hoor, ben niet nieuwsgierig hoor hahaha.

Henne, toch veel plezier met filmen morgen hihi. Gaat het verder wel een beetje met je? Enne...je kunt niet per ongeluk zwanger zijn...ik bedoel de wonderen zijn de wereld nog niet uit...?!?!?

Ik ben natuurlijk een paar mensen vergeten, maar heb een beetje hectische avond achter de rug met 2 zieken hier. Dus ik kan ff niet zo helder denken nu, goed genoeg excuus? ;-)

Fijne avond allemaal en tot laterrr.

groetjes Sab

Geplaatst

Voor je hoofdpijn bedoel je toch Sen? :-)

Ik heb groot onderhoud gedaan aan mezelf, had ne een tijdje niet geschoren, oeps, net een aap, ben ook nogal lang bezig geweest met mijn benen. Over 2 wk denk ik de eerste echo en dan wil je toch netjes voor de dag komen.

Man heeft wat van mijn haren geknipt, voor mijn doen nu erg kort. Filmpje kijken baar bed en morgen een drukke dag.

Geplaatst

Hoi dames

wow Sylvie, heeft je man je haren wat geknipt??? wat een lef!!! haha, mijn man had laatst wat haren bij de hobd weggeknipt maar ik weet zeker dat hij niet met de schaar bij mijn haar mag komen.....

Fren, wat fijn, een nieuwe auto en dat met Kerst,haha jullie nieuwe kerstslee. Groot gelijk dat ie al mooi aan de maat is.....

Caroline, gelukkig kan de tp nog voor de verbouwing, dat is wel fijn om te horen hoor, weer iets om naar uit te kijken aan het begin van 2011.

Sab, het zou best eens kunnen dat "wij" wat attenter zijn, ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik dat gedaan heb, voelde goed en met name omdat ze oprecht verrast was!Ellendig dat e met 2 zieken zit....teveel gegeten???beterschap!

Geplaatst

Ik laat het altijd staan tijdens een poging, toch een beetje beschut daar beneden ofzo. Zoveel pottenkijkers dan. ;-)

Ik heb groot onderhoud gedaan aan mezelf, had ne een tijdje niet geschoren, oeps, net een aap, ben ook nogal lang bezig geweest met mijn benen. Over 2 wk denk ik de eerste echo en dan wil je toch netjes voor de dag komen.

Man heeft wat van mijn haren geknipt, voor mijn doen nu erg kort..

Geplaatst

Uhahaha miki wat ben je weer lekker droog :)

Ja idd tegen de (spier)spanningshoofdpijn. Botox verlamt de spieren.

Geplaatst

Hihi, ik ben geloof ik goed gemutst (ook al is het woord muts in deze wel heel dubbel ;-))

Werd net in de supermarkt heel hard geprobeerd om me te versieren, jeetje dames! Ik was aan het lachen en een -echt- heel knappe man kwam op me af: Waar ik zo mooi om lachte? En of ik mijn boodschappen alleen op ging eten? Hij bleef maar proberen, hoe ik heet en hoe oud etc. Dat hij 37 is en Robert heet, hier vlakbij woont enzo. Dat hij nooit meer een leuk iemand ontmoet, tot nu dan.

Haha, nou.... ehhh. Ik kan een datingsite aanraden, daar heb ik de mijne ook vandaan!

Geplaatst

Haha mik, lang leve de datingsites!! Daar hebben wij elkaar ook opgeduikeld! Maarre, altijd goed voor je zelfvertrouwen toch, dat geflirt??

Vin vraagt ook altijd waar we het over hebben, idd, hij moest eens weten :-). Maar vind het wel leuk dat we ook over 'bijzaken' hebben, haalt de spanning er ook een

beetje af.

Onze kerstslee is een fiat stilo station die we over 2 weken op kunnen halen. Precies op tijd om er mee naar Nijmegen te kunnen sjezen, kan vin op de terugweg lekker achterin liggen om bij te komen van de tese. Ben inmiddels wel aan het aftellen! Morgen over 2 weken is het sl zo ver. Las vandaag op het tese forum dat er iemand begin sep de intake kn Nijmegen gaf gehad maar pas begin maart aan de beurt is... Vin is vriendjes geworden met de urologe en zij heeft de boel allemaal een beetje vaart gegeven. Wel fijn hoor!

Klaar, kwamen ze nou morgen filmen? Weet je al wat je aandoet??

Caroline, klinkt goed allemaal!! Je gaat de cryos dus in je eigen cyclus terug laten plaatsen? Spannend weer hoor!

Verder weet ik t even niet, fijne svond allemaal verder!

Geplaatst

Ha leuk fren! Heel effectief toch wel zo'n site he. :-) En nou, heel vleiend en strelend zoiets.

Sen, botox... wat stoer! Werkt het goed?

Henne succes morgen. Lijkt me moeilijk als je je niet top voelt. Wel heel begrijpelijk en wellicht "goed" om een realistisch beeld te geven. Het is ook zwaar en dat mag men best weten!

Esther, ik las ook jouw dubbele gevoel. Zelfbescherming wordt groter naatmate je langer bezig bent. Maar je doet het niet voor niets meid! Jullie geven jezelf een nieuw kansje en daarmee ook weer hoop. Iets wat je wellicht niet hebt als je de poging niet zou doen. De kans omarmen is eng, maar wel blijven proveren hoor. Wij duimen op de mooie bezegeling.

Witje al beetje rust gevonden?

Geplaatst

Nee man is geen kapper maar jullie weten niet waar hij die haren geknipt heeft.......op mijn hoofd hoor. Recht stukje eraf, kan hij goed.

Hond is ziek dus ben al de hele tijd wakker, lekker de kou in af en toe maar arme beestje, buikje hoor ik hier rommelen. Om 7.00 de wekker, tijd gaat hard zo.

Geplaatst

Oh Syl een zieke hond dat is vervelend zeg. Sterkte ermee.

Sab bij jou ook een ziekenboeg? Hou je ook goed..

Caroline hoe is het bij jullie in huis????? Nog steeds aan het snotteren??? En de longontsteking van je man al weer onderdrukt?? Spannend weer dat je mag beginnen, vind van ovu testen dat je dan zeker je eisprong niet mist, tenzij je die die maand niet hebt en geen pregnyl dus helemaal "natuurlijk". Je hoeft ook niet voor echo's e.d. naar het ziekenhuis, alleen voor je tp. Alles heeft zijn voors en tegens.

Henne spannend hoor dat ze komen filmen vandaag. Kan niet wachten tot het uitgezonden wordt. Dan ga ik kijken en zeg "kijk die ken ik" hihi. Het wordt tijd dat je bongi doorbreekt, is ook beter voor je humeur.

Hier wisselend gestemd, ene moment begint het besef door te dringen dat ik nu echt zwanger ben en het andere moment zo bang dat we geen kloppend hartje zien over al 9!!! dagen..... Zucht de achtbaan van emoties. Vandaag na 7 vrije dagen weer aan de slag. Vind het moeilijk, maar kan ook niet zeggen dat ik niet kom omdat het hartje niet klopt. Ga het lekker rustig aan doen (proberen dan, dat kan ik nog niet echt) en we zien wel waar het schip strand. Vandaag al weer ontlastingsproblemen dus kan leuk worden vandaag....... Aambeien here we come!!!!!

Geplaatst

goeiemorgen dames,

Fren...wow...een nieuwe auto...gefeliciteerd...en mooi dat ie dan over twee weken al getest kan worden door Vin. Fijn he, connecties...heeft toch af en toe zo zijn voordelen! Succes in elk geval!!!

Klaartje, vandaag het interview, balen dat je niet lekker in je vel zit...en al helemaal balen dat je bongi nog steeds niet doorgekomen is...veel succes vandaag met het interview...

Wish...zie dat je 3 januari weer mag beginnen met de deca...2 dagen voor mij...spannend!!

Sandra...6 januari is over een dik weekje...1 dag nadat ik met de deca begonnen ben...gelukkig zit het weekend er tussen en oud-op-nieuw

Caroline...fijn dat je het in een natuurlijke cyclus kunt/mag doen en dat er geen hormonen bij komen kijken. Mss hebben we wel rond dezelfde tijd de tp...

Sen...dat had ik nog niet eerder gehoord. botox tegen hoofdpijn...hoop dat het helpt!!!

Sab...oei...balen...2 zieken thuis...enne...onze sportschool was zelfs 3 dagen dicht...hihi...maar ik had uitgeholpen bij mijn oude sportschool....hahaha...en gisteren een hele koker Pringles naar binnen gewerkt...oeps...hahahaha...maar wel lekker...hahaha...

en ook nog lekkere spaghetti met gehaktballensaus gemaakt...mmmm...

Sylvie...hihi...was het dan zo erg??? ik laat mijn vriend niet mijn haren knippen...hahaha...balen dat jullie hond ziek is...hoop dat ze zich snel beter voelt!!!

Testr...versierd worden in de supermarkt...hihi...dat moet je zelfvertrouwen toch wel effe een boost hebben gegeven...hihihi...

hier verder niets te melden...slik nog steeds trouw de pil. 5 januari is het eindelijk zover...dan is ivf 3 reeds begonnen rond deze tijd...

Ik ben er beslist een paar vergeten...sorry...

kom af en toe nog wel eens koekeloeren...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico een koker Pringels, foei.......af en toe jezelf kietelen moet kunnen.

Miki wat een cliche in de supermarkt, streelt wel je echo.

Sandra hopelijk vliegt de dag voorbij, voordat je het weet is het de 6de.

Wat een verschrikkelijke nacht zeg, ben nu op kantoor en ze ligt te slapen, wil ik ook wel. Vanaf 3 uur wakker, ben gesloopt.

Kom ook nog eens spieken.

Geplaatst

nou Sylvie...dat zal ik je zeggen...chips kan ik van blijven eten...geef me een zak chips en ik eet m in een keer leeg...vind ik echt zo lekker...mmmm...ook met borrelnootjes moet ik uitkijken...want die zak eet ik ook zo in een keer leeg...wij hebben dus ook bijna nooit wat in huis, want dat zou niet goed voor mij zijn...hahahaha...was het meteen al in een avond op...hahahaha...

Henne...hoe laat komen ze filmen? Hopelijk voel je je iets beter. Heb je dus vrij vandaag van het werk? Hoe gaat het daar? Ben je alweer een beetje terug aan het komen in het ritme na alles wat gebeurd is?

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden