Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden even kort, vroege dienst gehad en daarna verjaardag dus best moe. Hier gaat het nog steeds goed hoor. Helder bloedverlies nog steeds zo af en toe. Lijkt in kleine golfjes aanwezig te zijn. Woensdag komt steeds dichter bij maar voel me net als Babeth gewoon nog zwanger en heb best veel groeipijntjes in de buik.

Morgen weer vroege dienst dus ga zo mijn mandje in.

fijn weekend verder allemaal en heel veel liefs.

P.s. dat filmen in April vind ik niet vervelend hoor.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden...

Vandaag een beetje een forumloos dagje gehad. Ouders op bezoek geweest, beetje in huis geklungeld, uitgeslapen, boodschappen gedaan. En nu samen met manlief op de bank (hij is even tanken voor morgen).

Ga later even uitgebreid reageren op iedereen.

Met mij gaat het enorm goed, eigenlijk geen last ergens van, geen pcm meer gehad na de punctie. Nog nooit zo weinig last gehad na een punctie. Heerlijk een keer hoor!

Ik ben erg gespannen merk ik aan mezelf voor maandag. Nog 1 dagje en dan weten we meer. Morgen ook een volle dag met naar de kerk en naar mijn zusje en naar mijn ouders. gaat de tijd lekker snel.

Ik heb de afgelopen week dagelijks contact gehad met de redactrice over alle ontwikkelingen bij ons enzo...hoorde idd gisteren dat het allemaal doorging. Erg leuk hoor! Gisteren konden ze niet mee naar de punctie omdat ze gisteren die presentatie hadden voor de kro. Gerard zou wat filmen maar dat was lastig voor hem. Hij vond het erg vervelend om mij te moeten filmen tijdens de punctie dus daar is niet veel van gekomen. Nou ja, geeft niet. Maandag gaan ze mee als we een tp hebben.

Het lijkt mij leuk als ze komen filmen als we een meeting hebben. Het is toch bijzonder allemaal! Dat je mensen ontmoet op deze manier die zo'n belangrijke rol spelen in deze nog belangrijkere tijd in ons leven. Het is iets wat ik in elk geval nooit zal vergeten, hoe ons leven ook zal gaan. Ik zou het bijzonder vinden als dat vast komt te liggen en als we dat kunnen laten zien met elkaar. En ursela...lachen als dat zou lukken...jij op skype aanwezig! Maar nog leuker vind ik het om jullie allemaal real life te gaan zien en spreken. Lijkt me super om er een leuke dag van te maken!

Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat nu, fijn weekend en jullie horen maandag direct van me of we een tp hebben. Gerard kan ik niet bellen...zit tot 12.00 in tentamens...arme hij. Ben benieuwd of er wat komt van die tentamens met deze spanning.

Geplaatst

Esther fijn te horen dat het weer beter gaat, je klink iig een stuk vrolijker.

Sandra positief blijven, vindt het knap dat je er probeert rustig onder te blijven. Teveel stress is ook niet goed.

Kon je maar een paar dagen vooruitspoelen.

Vandaag werken, administratie en overleg hoe nu verder, vanavond schoonouders op bezoek, komen fondue eten.

ook maar meteen zondigen en witte en bruine chocolademousse maken.

Geplaatst

Klaartje, ik kan me voorstellen dat je het fijn zou vinden om de tp "klein" te houden, de kansen zijn wel kleiner maar ze zijn er wel, en gelukkig ook positeive verhalen hier (sandra).

Wie weet zijn de resultaten eerder binnen, zou echt mooi zijn!

Esther, fijn om te lezen dat je weer beter in je vel zit, je klinkt weer positief! vandaag zal voorbij vliegen voor jullie en voor je het weet is de tp achter de rug. Wat een timing he, dat tentamen van je man, knap als hij zich er goed doorheen weet te worstelen!!! wens hem maar ook succes!!!!

Sylvie, vandaag dus geen off-werk dag......dat de bespringen maar goed mogen verlopen en dat het vanavond dubbel genieten is van de mousse.hmmmmmm

Sandra, veel succes morgen!!! ik hoop dat ze het verlies kunnen verklaren en je echt gerust kunnen stellen!!!Neem je tijd hoor als je bij de gyn zit en evt. vragen opschrijven. Ik weet zelf dat je door het zien van de echo-beelden ineens veel "brandende" vragen kunt vergeten.....

liefs

Babeth

Geplaatst

Sandra, ben even in de war door het berichtje van babeth, je hebt toch woensdag een echo ? Of is je het gelukt naar voren te laten schuiven?

Babeth, gewoon aan toegeven dat je moe bent en je lekker laten verwennen door ramenwassende moeders en hondenuitlatende vaders.

Sylvie, succes met het overleg, hopelijk komt er een goed plan van aanpak uit.

Esther, moeilijk dat filmen bij een punctie en tp. Goed van jullie dat jullie dit doen.

Geplaatst
Sandra, ben even in de war door het berichtje van babeth, je hebt toch woensdag een echo ? Of is je het gelukt naar voren te laten schuiven?

Mijn fout Ursela,

Sandra heeft ´m inderdaad op woensdag de 19de!!!

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor de felicitaties. Mijn verjaardag was erg gezellig. Had gisteren bewust iedereen alleen uitgenodigd voor de avond. Was erg druk en dan spreek je iedereen helaas maar kort. Maar goed, het was wel erg gezellig. Had met mezelf afgesproken dat ik niet voor niks de hele week vrij had gehouden en rustig had gedaan. Daarom lekker alleen 's avonds bezoek ipv de hele dag. Prima bevallen. Net nog wat laatste troep opgeruimd.

Wachten gaat hier nog prima. Ben tot nu toe erg rustig. Ben nog steeds verbaasd over het feit dat ik totaal geen last heb gehad van de punctie deze keer. Nou had ik vorige keren toch ook echt wel een vlekkeloze punctie en relatief weinig last erna, maar helemaal geen last is nieuw voor mij. Esther, aangezien jij ook helemaal geen last hebt vraag ik me af of we niet toevallig allebei dezelfde arts hadden die gewoon heel pijnloos kan prikken ;-). Officieel zegt UMC thuis testen 18 dagen na punctie, dus dat is voor mij vrijdag 28/1. De vorige keren wist ik echter 2 dagen ervoor dat het niet gelukt was. Ga er nog even over nadenken wanneer ik dan ga testen. Vind zelf dat ik gewoon maar eens moet wachten op de officiele dag, maar ben altijd veel te nieuwsgierig.

Komende week weer aan het werk. Volgende week zaterdag lekker een week wintersporten. Wel fijn om afleiding te hebben de komende weken.

Babeth, Sandra en Ursela, zo te horen zijn jullie vooral moe. Merk dat ik door de pregnylprikken al moe ben en steeds moet plassen. Dat wordt nog wat als het resultaat positief is... hihi.

Het lijkt me erg leuk om iedereen in april te zien. Denk dat ik er ook bij kan zijn (volgens mij geen dienst). Weet alleen nog niet of ik wel met mijn hoofd op tv wil. Al eens gefilmd ivm mijn werk voor een regionale zender. Is toch niet helemaal mijn ding. Hangt er misschien ook wel vanaf hoe we er op dat moment voor staan. Lijkt me alleen wel een lastig gebeuren als sommige mensen wel en anderen niet in beeld willen. Denk dat het toch een minder rustige bijeenkomst zal worden als je weet dat alles wat je zegt mogelijk uitgezonden wordt. Ik ga er nog even over nadenken. Als namelijk iedereen wel in beeld zou willen en ik alleen niet is dat misschien niet zo handig?

Sylvie, heel veel succes met je werk. Hoop dat alles op z'n pootjes terecht komt.

Geplaatst

Kaartje dat klinkt goed, lekker ontspannen (nog ;-))

Esther ook eer beter in je vel, fijn om te lezen. Wens Gerard morgen maar dubbel succes, zou niet in zijn schoenen willen staan. Jay is ook wel eens niet bereikbaar geweest op cruciale momenten, maar hij hoefde dan geen tentamen te doen. Ik zal aan 'm denken!

Kaartje wbt het filmen. Ik stel me ook niet voor dat ze overal de hele tijd met een camrea bovenop staan, lijkt me zelf ook niet erg leuk en ontspannen (ook al viel me dat laatst erg mee). En als er meiden niet in beeld willen, dan kunnen ze daar vast wel wat mee. Zal het van de week eens vragen. We (Esther en ik) kunnen ook nog altijd zelf onze cameraatjes meenemen en daar iets leuks van maken. Het gaat er vooral om dat we elkaar ontmoeten en het gezellig hebben!

Hier sinds m'n ovulatie weer rugpijn en trekkende benen. Erg vervelend. Is sinds de ma/curettages, nooit eerder gehad. Vraag me daardoor een beetje af of mn lijf al klaar is voor een tp en evt. zwangerschap. Moeilijk weer.

De beloofde zon schijnt hier nog niet, ga toch maar proberen even wat in de tuin te doen. Wat uitgebloeide rommel opruimen waar ik in het najaar te moe voor was en komend voorjaar hopelijk ook weer ;-D Fijne middag allemaal!

Geplaatst

Henne, ik denk er gewoon nog even over na hoor. Op zich weten mijn familie en vrienden allemaal van ons traject. Ik weet alleen niet of ik het nodig vind dat de rest van NL dat ook weet ;-).

Het lijkt me wel erg leuk om jullie allemaal een keer live te zien. Dan hoef ik hier ook geen foto te plaatsen en vertel ik jullie live mijn echte naam wel ;-). Of misschien doe ik dat voor die tijd nog wel, maar op een of andere manier voelt die anonimiteit ook wel prettig. En dan bedoel niet tov jullie, maar tov mensen die misschien toevallig via google hier uit komen en er niks mee te maken hebben (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Ik zat trouwens vrijdag te balen. Was lekker aan het internetten (forum, mail, wat dingen opzoeken). Kreeg ik opeens allerlei rare meldingen van een programma dat ik niet kende. Bij nader onderzoek was het programma ook pas vrijdag net een paar minuten ervoor geinstalleerd. Gelukkig heb ik een vriend die heel handig is met computers. Via telefoon bleek het dus ook nog een naar virus te zijn. Handig was dat hij gisteravond ook op mijn verjaardag was en tussendoor mijn virus even heeft gekilled. Kreeg van hem wel een tip die ik even met jullie wil delen. Het schijnt dat heel veel virussen via msn binnenkomen. Dan heb je een goede virusscanner, maar dan schijn je via msn je achterdeur open te zetten (zo noemde hij het). Hier dus msn van de compu afgegooid. Morgen op het werk ook even alle computers aanpakken. Zit niet op zo'n grapje te wachten op mijn server.

Geplaatst

Esther, kan me voorstellen dat je nerveus bent voor maandag, als ik een top drie mag maken van spannende momenten tijdens de procedure, dan staat deze op 2 (nr 1 is natuurlijk de test, en nr 3 is de eicel-opbrengst bij mij). Ik hoop dat je prachtigde embryo's hebt!

Klaartje, wat hakt zo'n zwangerschap/miskraam curretage erin he? Ik was daar ook verbaasd over. Vind mezelf altijd vrij sterk maar er was echt weinig van me over na die hele toestand. Hou jezelf goed in de gaten, ook met je werk!

Sab, wat rot dat je op je knie bent gevallen, en dan ook nog de knie waaraan je al zo vaak geopereerd bent. Helaas niet sporten dus, maar ja, je knie moet natuurlijk wel herstellen. Sterkte!

Nico, jij hebt morgen dus je eerste FM, spannend, succes!

Kaartje, nog gefeliciteerd! Goed dat je alleen 's avonds visite had, ook al had je het overdag misschien best aangekund, een beetje rust in deze tijd is helemaal niet verkeerd.

Fran, ach ja, die decapeptyl spuiten voelt wel een beetje gemeen, maar het gaat wel goed hoor. Gisteren was ik helemaal vergeten te spuiten, ik had vriendinnen op visite en pas toen we de deur uitgingen om uit eten te gaan dacht ik er aan. Gelukkig was ik maar een uurtje later dan normaal. Ik heb de puregon snel thuis gespoten en de decapeptyl meegenomen naar het restaurant (hij was nl nog heel koud en ik wilde hem eerst even op kamertemperatuur hebben). Toen in het toilet de spuit gezet, ik voel me altijd net een junk als ik dat moet doen ;-. Maar goed, ik jas hem er gewoon in, en let niet meer op de gemene prik, en dan gaat het prima.

Wat ik wel ongelofelijk vind is dat mijn lichaam na drie dagen spuiten alweer begint te reageren. Ik heb 8 maanden in de kunstmatige overgang gezeten maar ik begin nu alweer afscheiding te krijgen (en dat heb ik dus 8 maanden niet gehad). Ik heb mezelf maar even een baarmoederklopje gegeven, haha.

Meiden, ik ga straks lekker een lange wandeling maken, even de buitenlucht in, fijne zondag allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst
Kaartje van harte! Hoop dat je een fijne dag hebt, beetje afleiding zo in het begin van de wachtweken.

Esther hoe is het met jou zo na de punctie? Nog steeds weinig last? Maandag hoor je of er een tp is toch? Het blijft altijd spannend die dagen.

Nico en Sylvie ook alweer volop bezig, Laika aan het spuiten. Ik spoot deca in mijn been, had er verder geen last van. Cetrotide vond ik gemeen, daar kreeg ik altijd een grote rode, jeukende plek van. Ik spoot trouwens ook niet meer zelf, mischien scheelt dat ook, net een andere hoek ofzo... Sen hoe is het inmiddels met jou bms en follikels? En Caroline waar sta jij nou? Toch ook alweer bijna een tp?

Sandra lekker op de bank? En Babeth ook uitgeteld? Ik zei vanochtend nog tegen Jay dat ik toch wel erg moe geweest ben die zwangere weken. Merk nu pas hoe weinig ik toen kon en deed. Maar wil dat graag snel terug hoor, mij hoor je niet (meer) klagen ;-)) Sandra komende week een echo toch? Hoop dat die weer wat geruststelling brengt. Ursela wanneer heb jij nou de eerste echo?

Dilemma Fran, wel of niet gaan spuiten als je naar NY gaat. Misschien idd maar niet doen. Even in alle rust genieten van je trip. Je moet ook nog eens gaan rekenen met tijdsverschil enzo, lijk mij persoonlijk erg stressen. Maar snap ook dat je juist wilt starten. Hoop voor je dat die infobijeenkomst niet hoeft, maar vrees met je mee dat je er niet onderuit komt. Protocol he... ;)

Miki, lekker op vakantie, hoop dat je geniet!

Hier lijkt de buikgroep gelukkig minder. Gisterochtend nog flink misselijk en rommelende buik maar smiddags ging het opeens beter. Ben wel erg moe. Hoewel ik officieel in november ben gestart, werk ik hier eigenlijk pas twee weken en ik draai wel volop mee. Vermoeiend. Twijfel ook een beetje of ik die 24 uur aankan, maar het is nog te vroeg om dat te zeggen. Zeker met miskraam, curettages, antibiotica, verkoudheid en buikgriep op een rijtje vanaf november!

Gister trouwens een écht positieve ovulatietest, had nog twee digitale liggen en kreeg een mooie smiley. Wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Gister nog geprobeerd er spontaan gebruik van te maken maar dat was niet erg succesvol zo beide met een griepje haha. Nou ja, de kans is toch heel klein dus ook maar beter zo dan dat ik mezelf weer gek zit te maken. Zat al wel gelijk te tellen wanneer ik dan een tp kon hebben. Kwam een week voor de 23e uit...grrr...... Denk dat ik gewoon de stoute schoenen aantrek en vraag of ik me aan mag melden onder voorbehoud. Stel dát de uitslagen er iets eerder zijn. Ze zeiden 6 tot 8 weken, dus het zou twee weken eerder al kunnen.

...werd even onderbroken door de telefoon. Was redactrice van programma dat de KRO ons erg leuk en herkenbaar vond (bloos bloos) en dat het dus doorgaat. Komend jaar worden we gevolgd, krijgen zelf ook een cameraatje etc. Heb ik gelijk een vraag.... als we in april onze meeting hebben, zouden jullie het dan erg vinden als we iets filmen? Hetzij echt met een camerateam, hetzij wij gewoon met ons eigen cameraatje. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen in beeld wil, als je familie enzo van niks weet (dat kan dan natuurlijk altijd afgestemd worden) Aan de andere kant zou het voor het programma ook mooi zijn om te laten zien hoeveel steun we aan elkaar hebben, hoeveel lol we hebben ondanks ons verdriet, hoevéél doodnormale stellen hiermee te maken hebben.... Esther heb jij Christien nog gesproken? Zou super zijn als jij nu zwanger raakt en ze dát kunnen gaan volgen!

Zo, hehe, ben er helemaal uit... hoop dat ik niemand vergeten ben (vast wel, we zijn met zo veel hier!). Dikke knuffel!

Klaar

Henne,

Ik heb ook de stollingsonderzoek in Voorburg gehad en tegen ons hadden ze ook 6 weken gezegd maar het is toch wel alleen 4 weken geworden. Misschien dat je dan toch nog wel in februari een tp kan hebben? Zelf hoop ik eindelijk begin februari te mogen starten. Lang genoeg gewacht en ben ook al erg benieuwd hoe het in Voorburg gaat verlopen.

Heel veel succes & zal voor je duimen dat de uitslagen snel binnen zijn!

Groetjes,

roestvlek

Geplaatst

HAllo dames,

Ik heb geen moeite met filmen hoor. Bij ons weten heel veel mensen waar we mee bezig zijn.

Verder zijn we best lekker bezig. Krijg donderdag de uitslag van het bloed voor de extra onderzoeken die de co-assistent wilde doen voor de internist.

Iets met koper en lood. ALs er niets uit deze extra onderzoeken komt dan gaan ze er vanuit dat de verhoging van alle medicijnen komt. Maar we gaan de 25e wel voor de ICSI intake.

Sylvie balen dat men niet wil meewerken. Geeft toch wel spanning.

Fren, gaat het goed met Vin?

Jullie gaan allemaal zo snel met dit forum dat ik het even niet allemaal kan bij benen. Ik wil iedereen heel veel succes wensen.

Mijn man is nu bezig met zijn lego treinbaan. Dat is zijn hobby.LEkker laten gaan. WE willen een grote plaat maken en daar treinrails op maken. de achterkant een leuk behangetje geven en als hij uit gespeeld is, dan kan de plaat achter de bank staan. Ons huis is niet zo groot. We moeten dus schipperen met de ruimte die we hebben.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Sab, heel veel succes met je knie! Hoop dat de pijn gauw minder wordt.

Ik vind de decapeptyl ook altijd gemeen. Het lijkt alsof die naaldjes niet zo scherp zijn. De naarste prikken vind ik echter de pregnyl. Dat spul is zo taai. Ik voel 2 dagen later nog waar ik dat geprikt heb. Eigenlijk de enige pijn die ik heb gehad na de punctie is de beursheid van mijn buikvelletje door de pregnyl ;-). Gelukkig afgelopen vrijdag de laatste prik gezet. Zit nog te twijfelen of ik volgende week zal testen of de pregnyl verdwenen is. Dan weet ik tenminste zeker of ik een betrouwbare uitslag krijg als ik niet kan wachten met testen.

Wat doen jullie allemaal? Wel of niet testen of pregnyl weg is? Eigenlijk weet ik wel dat 7-8 dagen na de laatste pregnyl ik negatief test van de vorige keren. Toch kriebelt het...

Geplaatst

Kaartje...van harte gefeliciteerd! Leuk dat je een fijne dag hebt gehad! Jarig zijn opzich doet me nooit wat maar het feit dat ik dan de mensen om me heen heb waar ik zoveel van houd vind ik zo fijn.

W.b. filmen...ik stel me zo voor dat ze er een poosje zijn maar allicht niet de hele tijd. Ik denk dat we daar wel afspraken over kunnen maken met ze! en net wat klaartje zegt...doel is elkaar zien en een paar leuke uurtjes hebben en niet het filmen! En ik snap ondertussen hoe die cameraatjes werken (ben zo a technisch met apparatuur) dus dat zou ook helemaal goed moeten komen!

Klaartje rot dat je lijf toch nog niet helemaal zo doet zoals je zelf nu zou willen. Misschien goed om je klachten eens te bespreken in februari?

Sandra...hoe is het met jou vandaag? Las ergens anders dat je nog wel wat verloren bent gisteren?

De rest...allemaal een fijne zondag! Hier schijnt de zon wel trouwens! Heerlijk!

Ik ga zo nadat we uit de kerk komen naar mijn zusje, we gaan gourmetten met de kinderen!

Geplaatst

Kaartje ik heb de laatste keer wel getest of de pregnyl weg was, maar ik ging naadloos over in eigen hcg dus dat was achteraf eigenlijk nogal verwarrend. Dacht dat ik negatief zou moeten testen en er bleef maar een streepje komen. Aan de ene kant geeft dat hoop, maar ik raakte er toch ook wel van in de stress. Aan de andere kant, als je waarschijnlijk toch eerder gaat testen, dan wil je ook wel weten hoe het met de pregnyl zit. Mijn ervaring is wel dat als je eenmaal begint met over zo'n staafje piesen, je er niet meer mee ophoudt tot je zekerheid hebt. Heb hier alweer een megapak van 9 testen in de la liggen, haha, was aanbieding dus gelijk maar gedaan. Zegt alweer genoeg over mijn testgedrag ;-)

Roestvlek, volgens mij is het vooral ook het chromosoomonderzoek dat zo lang duurt. Maar ik ga gewoon bellen en het vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?!

Geplaatst

Esther, je klinkt weer wat positiever vandaag. Hopelijk morgen goed nieuws en terugplaatsing. Jij wil er ook twee laten terugplaatsen toch?

Henne, ik bestel ook altijd testen via internet. Heb er denk ik nog 11 op voorraad :-). Het lastige is dat ik met familie en vrienden op vakantie ben de 2e wachtweek. Iedereen wacht dus met ons in spanning op de uitslag. Daarom zou het wel fijn zijn als ik het al eerder weet dan wanneer zij denken dat we gaan testen. We hebben een groot huis en als het goed is een eigen badkamer. Ik kan dus naar hartelust testen zonder dat iedereen het meekrijgt...

Geplaatst

Hoi ff snel voor ik naar een verjaardag vertrek. Ja nog steeds af en toe wat gekleurd slijm en/of helder bloedverlies. Het went een beetje. Woensdag de echo en heb alles wat ik meegemaakt heb in het traject op papier gezet. Heb nog niet echt vragen, die komen meestal daarna. Gelukkig is mijn bloeddruk al een week heel netjes, ondanks de spanning!!!!! dus hopelijk lekker naar de vlos vanaf woensdag!!!!!!

Tja ik blijf er wel redelijk rustig onder, misschien omdat het allemaal nog wel zwanger aanvoelt, weet dat het niks zegt allemaal maar ja paniek zaaien heeft ook geen zin en zie zo op tegen weer inwendige echo, hopelijk de laatste woensdag en dan normaal!!!!!! Wil natuurlijk wel ff kijken hoe goed het groeid natuurlijk.

Fijne dag verder allemaal ik ga ook lekker zondigen en taart en toastjes eten zo dadelijk.

Geplaatst

hey meiden, ik moest even een paar pagina's terug om bij te lezen. Ben een weekend weggeweest met collega's (werkuitje).

Es, fijn dat de punctie is meegevallen en ik begrijp dat je wat teleurgesteld bent met 3 eicellen uit 7 follikels. Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt.

Kaartje: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

kan even niet op iedereen reageren, ben hartstikke moe. Nog een fijne zondagavond allemaal

liefs

Sen

Geplaatst

He dames,

heb niet veel fut om op iedereen te reageren...heb wel alles gelezen...zal morgen uitgebreider reageren.

Esther...fijn dat de punctie is meegevallen...kan me voorstellen dat je baalt van de lage opbrengst..maar wie weet heb je genoeg aan dit aantal!

Een aantal van jullie vroeg zich af waarom het nog steeds niet gelukt was ondanks goeie kwaliteit embryo's. Wij hebben ook bij de vorige 2 ivf's te horen gekregen dat we goeie kwaliteit embryo's teruggeplaatst hadden gekregen...uiteindelijk bij de evaluatie bleken het dus een van gemiddelde en een van matige kwaliteit te zijn...mss toch maar even navragen?

Heb vandaag de hele dag hoofdpijn gehad...kan dus ook niet lang achter de pc zitten, want hij sluimert nog een beetje rond/achter mijn ogen. Moest vanochtend ook nog een zumba en club yoga les geven...zumba een halve les en de club yoga heb ik uiteindelijk mijn collegaatje helemaal laten geven. heb wel op het podium bij haar gestaan, maar mijn hoofd was af en toe vreselijk aan het bonken...niet leuk...heb daarna ook de bank geclaimd en heb geslapen...ga dadelijk weer verder...

morgen om 14.50 uur de startecho...helaas nog niet de 1e fm...hihihi...dat zal waarschijnlijk pas de 26e zijn, want ik denk dat ik woensdag met de puregon begin..

laika...ja die decaspuitjes zijn gemeen...wil je het prikken niet voelen, dan zou je met een ijsklontje de plek waar je gaat spuiten misschien kunnen verdoven...en idd de spuit al op kamertemperatuur laten komen...

sorry dat ik niet op iedereen reageer!

welterusten alvast!

liefs,

nico

Geplaatst

Nico, even vraagje aan jou. Ik ga normaal 2x/week naar bodybalance. Afgelopen week uiteraard niet geweest ivm punctie en terugplaatsing. Ik voel me nu prima, dus denk dat ik gewoon dinsdag weer naar bodybalance kan. Of zijn er wat jou betreft redenen om niet te gaan nu? Ik doe met de buik- en rugoefeningen al niet zo fanatiek mee (want dat vinden mijn rug en nek niet fijn). Ik ga eigenlijk alleen voor mijn ontspanning.

Geplaatst (aangepast)

hoi Kaartje,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!! leuk dat je ook body balance doet (of wist ik dat al???...hihihi)...heb ik ook les in gegeven, voordat ik dus definitief overstapte naar een ander fitnesscentrum...daar doe ik nu de club yoga..maar is eigenlijk hetzelfde...

ik heb bij mijn vorige 2 ivf's wel gewoon lesgegeven (spinning, club yoga en body balance, club power, zumba en de steples gewoon zelf meegedaan), maar deze 3e ivf ga ik dus helemaal niet sporten/lesgeven (3 weken lang, vanaf de punctie tot en met de testdatum). Ik weet niet of het de vorige keren daardoor is gekomen dat de innesteling niet heeft plaatsgevonden, maar bij deze 3e keer wil ik toch eigenlijk alles uitsluiten waardoor het (in mijn ogen) mis zou kunnen gaan...als je lesgeeft, moet je toch altijd net iets meer geven dan de deelnemers, want anders volgen ze je niet. En ze zeggen ook niet voor niets tegen zwangeren: niet bukken, zwaar tillen, boven je hoofd strekken...en bij een club yoga/body balance doe je eigenlijk niets anders...

maar...ik zou zeggen, luister naar je gevoel en je eigen lichaam...als jij je goed voelt, dan zou ik gewoon gaan. Als je toch twijfels hebt, dan moet je voor je zelf even na gaan of je het risico wel wilt nemen. Niet dat ik wil zeggen dat er een risico is, maar bij mij is het nu twee keer niet gelukt, ondanks ook alle goeie omstandigheden en ik wil nu gewoon alles uitsluiten waardoor het mis zou kunnen gaan...

maar voor de ontspanning zou ik zeker gaan...ik weet niet welke nummers en houdingen er deze keer bij de body balance zitten, maar je zou bijvoorbeeld de heup openers en de twists ook achterwege kunnen laten en bij de zonnegroet niet helemaal omhoog reiken met een inademing...of de zwangerschapsopties doen...ik weet niet of je instructeur van je situatie op de hoogte is, maar hij/zij zou je wel de zwangerschapsopties kunnen geven/laten doen...bij een zonnegroet sta je dan sowieso met de voeten op heupbreedte ipv voeten naast elkaar...ipv down dog sta je een soort van in een tafeltje...dus handen op je scheenbeen en je nek en rug verlengen/lang maken/recht maken. bij een twist bijvoorbeeld, naar de kant van de gebogen knie draaien ipv de andere kant (want dan komt je buik niet in het gedrang, zeker als je met een dikke zwangere buik meedoet)...uhm...wat nog meer...bij een hoge/lage plank (de crocodil en de cobra) zou je de kattenrug kunnen maken, dus dan blijf je op handen en knieën en maak je een bolle rug...vraag het maar eens aan de instructeur...maar nogmaals...als jij je er goed bij voelt, moet je het doen...heb je twijfels, dan zou ik het even achterwege laten...

liefs,

nico

aangepast door Tool
toevoeging
Geplaatst

Es...succes vandaag!!! krijg je vandaag de uitslag of er bevruchting is geweest en te horen wanneer de tp is? ik denk aan je!

Was het gourmetten gisteren met de kids gezellig??? ik vind het fijn om te lezen dat je weer wat positiever klinkt!! houden zo!!!

sjips....alweer alles kwijt...nou ja...effe spiekbriefje maken...hihihi

tot zometeen...

liefs,

Nico

Geplaatst

nou...ik geloof dat ik zo ongeveer iedereen heb genoteerd...hier komt mijn uitgewerkt spiekbriefje...hihihi...

Sen...werkuitje gehad...ik hoop dat het gezellig was. Vermoeiend was het blijkbaar wel, als je bijna geen fut meer had om te schrijven hier...hihihi...hoop dat je lekker hebt kunnen slapen en weer fris en fruitig bent vandaag!

San...woensdag de echo...vervelend dat je af en aan dat bloedverlies hebt...blijf positief meid en gewoon rustig aan blijven doen...mijn moeder had bij alle 6 haar zwangerschappen bloedverlies en het is alle keren goed gegaan!!! dus bij jou ook!!!

Sylvie...morgen de 2e fm...spannen...en dan donderdag of vrijdag de tp...succes meid!!! hoop dat er voldoende follikels klaar staan zodat de iui doorgaat!!!

was de fondue gisteren lekker en gezellig??? en chocolademousse...mjam mjam...ga m binnenkort ook maar weer eens maken...hihihi..

Klaartje...wat fijn dat je een positieve ovu-test had...wie weet heeft de griep uiteindelijk geen invloed...wondertje??? wel balen dat je lichaam niet meewerkt zoals jij dat wilt...ik denk dat je lichaam er wel weer klaar voor is...herstelt zich vaak sneller dan gedacht...blijf positief meid...

En top dat jullie doorgefilmd blijven worden...wanneer was ook alweer onze meeting??? ik had geloof ik ook aangegeven dat ik niet zou komen, maar ik ga eens kijken of ik iets kan regelen...was het niet 16 april??? ik vind het niet erg in elk geval om gefilmd te worden...

Hopelijk krijg je de uitslag eerder binnen!!!

Sab...oei...pijnlijk...vallen op de knie waaraan je al 4 keer geopereerd bent...hoop dat de pijn snel weg trekt...even een weekje rustig aan doen, hoe moeilijk het ook is...knie moet toch even rust krijgen om te herstellen...

Fren...wat fijn dat Vin's ballenformaat weer normaler aan het worden is...hihi...en als de secy ballenknijpers goed aanvoelen voor Vin, why not!! heb je nog een speciale print gekocht???hihi...tijgerprintje??? grapje!!!!

Moeilijk de keuze wanneer nu wel of niet beginnen met spuiten, rekening houdend met het reisje naar New York...succes met de beslissing...de 25e hebben jullie toch de intake voor icsi? succes!!!

Laika...wat fijn dat het spuiten zo goed gaat!!!

Ursula...morgen de echo...kan me voorstellen dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft en dat je nu een beetje zenuwachtig aan het worden bent...hoop dat je dezelfde dag nog in staat bent om ons even iets te laten weten, en anders de dag erna...we denken aan je!!

Esther...fijn dat bij jullie het filmen ook gewoon doorgaat!!

Wens Gerard succes met zijn tentamen!! en jij succes vandaag met het nieuws dat je vandaag te horen krijgt!!!

Babeth...hoop dat je je weer een beetje fitter voelt...gelukkig dat je er vertrouwen in hebt, ondanks af en toe die bruine afscheiding...

Rubster...donderdag de uitslag van de onderzoeken...succes meid!!! hoop dat het allemaal goed uit zal vallen!!! of hadden jullie nu de 25e de intake voor icsi???

dat was m geloof ik...als ik iemand vergeten ben...sorry...dan ben ik gewoon niet ver genoeg teruggegaan met lezen..hihi...

vanmiddag dus de uitgangsecho...denk dat ik woensdag dan kan beginnen met de puregon..en dan (uitgaande van 3 fm's, zoals de vorige 2 keer) hopelijk woe 2 februari de punctie en vrijdag 4 februari de tp...en dan beginnen de twee helse wachtweken weer...vervelend dat er twee volle weken tussen zitten..maar ja...heb dan toch genoeg te doen...carnavalspakje maken voor de optocht...hihihi...

nu ga ik weer werken!Fijne dag allemaal!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo,

Nico, wij hebben de 25e intake ICSI. Verder heb ik net gehoord dat ik begin maart een weekend naar london ga. Zou in principe niets in de weg staan. Tenzij de arts zegt dat ik nog een maandje lucrin moet gaan gebruiken. Daar gaan we niet vanuit.

Esther, succes straks.

Verder ontzettend moe en weinig energie.

Iedereen sterkte en een dikke kus.

Ruby

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden