Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

fren volgens mij is die 19ct per km. voor woon/werkverkeer. Vervoerskosten naar het ziekenhuis mag je toch in zn geheel opvoeren, dus de daadwerkelijk gemaakte kosten?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heb het toch nog even opgezocht: Voor kosten van vervoer (gebruik van eigen auto i.t.t. bezoekregelingkosten) naar een arts, ziekenhuis e.d. kunt u de werkelijke kosten per kilometer in aftrek brengen. Het beste kunt u een overzicht maken van het totaal aan autokosten die u in het jaar 2010 heeft gemaakt (brandstof, wegenbelasting etc.). Met dit gegeven kunt u vervolgens berekenen hoeveel %-deel hiervan u aan controle bezoeken heeft besteed (totaal aantal kilometers/kilometers voor controle bezoek).

Geplaatst

Hm toch nog ff checken dan!

Heb het even nagerekend: wij hebben 1050 km gereden van en naar het zh vorig jaar:

- auto rijdt gem 1 op 11, dus 95 liter. à 1,60 euro (gemiddels) = 152 euro

- 1050 x 0,19 ct per km = 199,50

De km-vergoeding van 19 cent komt bij ons dus hoger ujit. Maar maakte verder niet uit, want kwam sowieso niet boven de voet van 598 euro (geloof ik) uit, dus had geen aftrek

Geplaatst

Roestvlek ik heb geen ide, reiskosten heb ik nog nooit opgevoerd als aftrekpost. Heb altijd het idee dat dit maar een klein bedrag is. Maar het maakt toch niet uit waaronder het valt, het is toch allemaal ziektekosten? Uiteindelijk zullen ze daar toch niet moeilijk over doen als jij de kosten aan kunt tonen?

Vervelend altijd, meningsverschil over geld. Zeker als de één wel ziet dat het moeilijk wordt en de ander niet. Wij woonden hiervoor op een flat waar J. al tien jaar zat, dus daar betaalden we echt een schijntje aan huur en konden we alles doen wat we wilden. Nu hebben we een best duur huis, met alle hogere kosten die daaraan vast zitten.... Ja, dan moet je soms dus iets niet doen of wat meer nadenken bij wat je koopt. Ik ben dat gewend, J. niet. En dat kan ook flink botsen. Soms maak ik me ook wel zorgen of we een kind wel kunnen bekostigen. Maar uiteindelijk gaat dat natuurlijk altijd wel. Ben wel erg trots op onszelf dat we voor het tweede jaar achter elkaar geld van de Eneco terugkrijgen en dus ook een lager maandbedrag gaan betalen. Dat gaat natuurlijk met een kind wel weer omhoog: wassen!! haha....

Oke en het ziekenhuis dan.... Alles prima. De strijd om de dominante follikel is nog gaande (zo zei ze het ech :-)). Er zit er eentje van 13 en eentje van 12 mm. Afhankelijk van welke gaat winnen verwachten we donderdag of vrijdag m'n LH piek, dus vrijdag of zaterdag m'n ovulatie. De cryo's zijn ongevroren op dag 3, dus terugplaatsing is maandag 21e of dinsdag 22e. Ik mocht a.s. dinsdag nog komen voor een echo en wat meer zekerheid als ik wilde, maar volgens mij geeft het meer stress om dinsdag nog een echo in te plannen met al m'n deadlines, dan wanneer ik een dagje langer test. Als ik vrijdag nog geen posi test heb even bellen. En ook als ik het idee heb dat mn eisprong is geweest en ik 'm gemist heb. Verder nog gerustgesteld over de cryo's. Je weet het natuurlijk nooit, maar ze gaan uit van ongeveer 50% die goed ontdooit. Met zes cryo's zou ik dan zeker wel twee terugplaatsingen moeten hebben. Kwam dus wel weer opgelucht het ziekenhuis uit.

Geplaatst

hi henne, goed nieuws dus allemaal. Gaat snel al weer bij jou! volgende week de - hopelijk - een terugplaatsing. Hoe gaat dat eigenlijk; ontdooien ze eerst 1 rietje en als die niet goed ontdooien pakken ze de volgende? Of proberen ze nu 1 rietje en als die het niet overleven ga je naar een volgende maand?

Ik was wel blij toen ze in het ziekenhuis aangaven dat ze bij ons wachten met het ontdooien van de rietjes van Vin totdat ze een goede eicel bij mij gevonden hebben. Mocht er dus onverhoopt niks gevonden wordne bij mij (wat ik me niet kan voorstellen) dan ontdooien ze dus ook niks. En ze ontdooien net zo veel rietjes totdat alle eicellen bevrucht zijn. Vond ik wel een fijne gedachte.

Geplaatst

Caroline mijn moeder is 71 maar nog jong in denken en doen. Alhoewel je merkt dat ze ouder wordt.

Veel succes met je bezoek anders vervroeg je borreltijd dan gaat het misschien wat soepeler ;-)

Geplaatst

Goh Henne jullie zijn dus weer in de race. Hopelijk kunnen we 16 april op jou toosten, ik ga veel positieve vibes jullie kant in sturen.

Geplaatst
hi henne, goed nieuws dus allemaal. Gaat snel al weer bij jou! volgende week de - hopelijk - een terugplaatsing. Hoe gaat dat eigenlijk; ontdooien ze eerst 1 rietje en als die niet goed ontdooien pakken ze de volgende? Of proberen ze nu 1 rietje en als die het niet overleven ga je naar een volgende maand?

Ik was wel blij toen ze in het ziekenhuis aangaven dat ze bij ons wachten met het ontdooien van de rietjes van Vin totdat ze een goede eicel bij mij gevonden hebben. Mocht er dus onverhoopt niks gevonden wordne bij mij (wat ik me niet kan voorstellen) dan ontdooien ze dus ook niks. En ze ontdooien net zo veel rietjes totdat alle eicellen bevrucht zijn. Vond ik wel een fijne gedachte.

Dat weet ik eigenlijk niet precies. Ik denk dat ze blijven ontdooien tot er een goede is? We hebben in ieder geval drie rietjes: 3x2. Ik hoop zelf daar stiekem drie tp-en uit te halen. De vorige keer waren beide cryo's goed ontdooid en deze zijn van betere kwaliteit. Maar je weet het nooit. Idd wel fijn dat ze niet vooraf gaan ontdooien bij jullie. Geen verspilling. 't Heeft moeite genoeg gekost om het te krijgen!

Geplaatst
Goh Henne jullie zijn dus weer in de race. Hopelijk kunnen we 16 april op jou toosten, ik ga veel positieve vibes jullie kant in sturen.

Thanks! Ik hoop zelf de 15e een 6 weken echo te hebben ;-) Erg he, dat ik dat allemaal al uit zit te rekenen. De tp is waarschijnlijk op J. zijn verjaardage en als het raak is, dan zou ik rond Sint zijn uitgerekend. Dus ik zei al: da's mooi want je weet toch nooit wat je hebben wilt, dus nu heb ik twee mooie kadootjes. :-D Nou ja, hoop moet je houden nietwaar? Ben ook braaf elke avond naar de ontspannins cd aan het luisteren. Wil deze terugplaatsing gewoon heel positief ingaan en beleven. Als het mislukt is het vroeg genoeg om in de put te gaan zitten.

Oh en volgens mij zeggen best veel moeders dat, dat je een nette, hele ondebroek aan moet want stel dat je een ongeluk krijgt ;-) Nou kan ik jullie vertellen dat ik de dag voor de 1e curettage de hele boel netjes had bijgewerkt, maar vlak voor de 2e ronde kon het me echt geen bal meer schelen. Dus denk niet dat als je onder een auto komt je eerste gedachte naar je onderbroek of ongeschoren onderdelen gaat :-) Maar het is een wijze raad, dat wel.

Zo, nu ga ik echt strijken en dan lekker met een boek op de bank. Laat de belasting lekker nog een weekje liggen, dan hebben we toch vrij.

Geplaatst

Oh wat een bij-de-tijdmoeder heb je dan Sylvie! Die van mij is 73, dus dat scheelt bijna niks... Net een heftige discussie waar ik even tussenuit gepiept ben om wat broeken te strijken, mijn zus is inmiddels vertrokken en de discussie is nu: waar gaan we heen want we willen er even uit... Dus, ben benieuwd... Ik dacht net: oh wat ben ik blij dat die mensen allemaal niet weten waar we mee bezig zijn, ik moet er toch niet aan denken dat dat onderwerp van gesprek zou zijn, iedereen een mening, advies, brrr...

Tot later, kan het niet maken als gastvrouw om te lang boven te blijven...

Geplaatst

Dat uitrekenen Henne is echt een vrouwen ding. Jullie 15 april de eerste echo en wij een goede uitspraak bij rechter, dat zouden hele mooie kadootjes zijn.

Caroline wel lekker de strijkwas weggewerkt in de tussentijd. Kan me goed voorstellen als alles een discussie wordt dat je niet op goed bedoelde adviezen aan het wachten bent. Mams scheert zichzelf ook nog dus daardoor zal het wel komen.

En laatste waar ik aan dacht was niet mijn onderbroek.

Mijn cake is trouwens gelukt, toch fijn om bezig te zijn ook al is het een uitputtingsslag.

Geplaatst

Net ongesteld geworden, zucht... precies 14 dagen na de eisprong, dat heb ik nooit geweten en nooit op gelet tot ik het hier ergens las... En het klopt. heb zitten rekenen dat ik misschien volgende maand zou kunnen proberen te starten, moet eerst zeker weten wanneer de eerste TP's weer zijn bij het EMC maar wie weet?

Ga weer naar beneden, borreltijd en zo de soep opwarmen (door mijn moeder meegebracht...)

Geplaatst

hoi dames

Syl-vie, wat fijn te lezen dat je iets kan doen, al gaat het allemaal wat stroef en mogelijk minder snel als je gewend bent, ik vind het positief klinken! ik heb vandaag ook een cake gebakken...helaas mislukt, dwz. dat vinden mijn man en ik, de hond begint te zevren zodra die hem zag en at smakelijk een stukje op!

Wat beterft de spulletjes van Rituals, ik dacht dat deze ook met name geschikt zijn voor mensen met een gevoelige huid? Ben blij dat je er tegen kunt en ik ga ook snel eens shoppen.

Ow dames, nu ik min of meer aan huis gekluisterd ben ben ik zo blij met internet en online winkelen!!

Ik weet niet meer wie het vroeg hoe groot ons hymmeltje is, met de controles rond deze periode wordt het niet meer zo gemeten als de eerste 14 weken. Wel werd afgelopen woensdag naar het buikje en de blaas extra gekeken, zag er goed uit en de omtrek van het buikje was 11,5cm helemaal op schema.

Henne, toch weer prettig om te weten dat alles volgens schema groeit en wat heerlijk hoe "zita" je kinkt, echt positief, goed gedaan. We gaan uiteraard voor een mooie cryo tp en duimen voor goed nieuws zo half april, ook voor julie Syl, al is het dan op een ander gebied, voor nu ook erg belangrijk!

Roestvlek, wij voeren geen vervoerskosten op omdat we een zakelijke auto ook prive rijden en ze zullen er niet in trappen als we opgeven dat we gereden hebben met de andere auto maar voor zover ik weet kun je inderdaad 0,19 per km declareren, op zich als je alles invult dan rekent het programme gelijk alles door.

Caroline, bij jou is de menstruatie er al weer, was vast weer even slikken maar wat exact op tijd zeg! ga je morgen direct contact opnemen om te bekijken of je evt. uitkomt met een tp? mocht dat de bedoeling zijn dan hoop ik van harte dat je het zo geregeld krijgt!!!

Laika, jij hebt toch morgen een controle nietwaar? heel veel succes!!

dames, ik heb hier nog geen inspiraie voor het avondeten gezien.... ik zal jullie ook niet op ideeen kunnen brengen vandaag, heb een vreemd ritme.

Vanmiddag heb ik al verse tomatensoep op en straks neem ik wat brood met o.a. verse haring.

ik dacht als, wat was er nog meer een hot item behalve de belastingdienst, ik las het weer: scheren haha.

leuker kunnen we het niet maken...wel beschaafd(er)?

moet zeggen dat het wel steeds meer tijd in beslag neemt haha

Esther, hoe gaat het met jou? en met je zusje?

Testr, hoe gaat het met de Suprefact? heb je last van bijwerkingen? toen ik in Brussel liep moest ik het 6x per dag gebruiken en toen merkte ik wel (op het eind) dat mijn neus van binnen wat geirriteerd raakte maar het was ook zo over toen ik met de spray mocht stoppen. Met het sprayen 2x per dag had ik nergens last van.

liefs

Babeth

Geplaatst
Net ongesteld geworden, zucht... precies 14 dagen na de eisprong, dat heb ik nooit geweten en nooit op gelet tot ik het hier ergens las... En het klopt. heb zitten rekenen dat ik misschien volgende maand zou kunnen proberen te starten, moet eerst zeker weten wanneer de eerste TP's weer zijn bij het EMC maar wie weet?

Caro is dat dan 15 dagen na een positieve ovu test? Ik wordt zelf 16 dagen na de smiley ongesteld, dus of mijn eisprong komt pas lang(er) na mijn LH piek, of mijn menstruatie zet net niet op tijd door. Zit daar nu met een cryo tp een beetje over te miepen, maar toen bedacht ik dat met een drie dagen oud embryo het niet zo heel veel uitmaakt, een halve dag eerder of later. Een cryo loopt na het ontdooien ook nog wel eens wat achter dus....niet druk maken. Ja, Babeth ik klink erg 'Zita' haha, kan die ontspannings sessie ook al bijna woordelijk opdreunen...'you may be aware of thoughts entering your mind. Just let them in..... and let them gooooo... :-D Eigenlijk is het hilarisch, maar het werkt wel. Ik val er niet van in slaap, maar slaap wel veel rustiger.

Ik heb trouwens geen idee hoe lang het lab in het EMC dicht is? Wel vreselijk frustrerend dat je daardoor dan niet verder kunt zeg. Hoe was de borrel? Ik vind het altijd wel gezellig met familie enzo, maar heb het qua schoonfamilie ook wel heel erg makkelijk. Trouwens, wat eigen familie betreft ook.

Syl, de was in ieder geval klaar. Doe wel kalm he! En ik duim ook dat we 15 april beiden heel goed nieuws hebben!

Laika, veel succes morgen!

IVFSH hoe is het bij jou, je zit nu toch wel dik in de tweede wachtweek. En Miki, ook toch een soort van in de race (remind me: find list)

Geplaatst

Hoop dat dit de laatste is! Ruby hoe staat het er bij jullie voor? Al rode duivels in zicht?

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: 26 maart start 6e icsi

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Caroline: neig naar vijfde poging, maar ja, leeftijd, geld...

Behandeling

IVFSH: 4 maart tp van 2 cryo´s

Dublin: cryo poging, tp 15 maart.

Henne: cryo poging, tp rond 21 maart

Zwanger

Ursula:

Babeth:24-3 controle gyn + 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

Geplaatst

Ik breek even in hoor in jullie topic. Ik lees hier toevallig dat Fren bijna gaat starten met icsi 2 en dat henne bezig is met een cryo-tp. Ik ken jullie allebei uit eerder topics (Fren, we zijn samen gestart met icsi 1) en wil jullie allebei heeeeeeel veel succes wensen!!!

Fren, wat fijn dat de TESE gelukt is en dat er eindelijk na al dat wachten weer goede kansen voor jullie aankomen!

En Henne, toy toy toy: ik duim voor je dat de cryo's goed ontdooien en dat er 1 blijft zitten natuurlijk!

liefs Leeuw

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: 26 maart start 6e icsi

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Caroline: neig naar vijfde poging, maar ja, leeftijd, geld...

Behandeling

IVFSH: 4 maart tp van 2 cryo´s

Dublin: cryo poging, tp 15 maart.

Henne: cryo poging, tp rond 21 maart

Zwanger

Ursula:

Babeth:24-3 controle gyn + 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Simba: 30-3: Pretecho

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

Geplaatst

Leeuw wat lief dat je even komt checken! Ja, er gaan eindelijk weer beginnen na 1,5 jaar vol wachtlijsten en onzekerheid! Spannend dus weer. Hoe is het met jou?

Henne, fantastisch toch dat je zo zen bent! Kan alleen maar helpen!

Babeth, ik heb even gemist waarom je thuis zit. Ervaar je het toch allemaal als te belastend en te zwaar?

Ivfsh en mik? Hoe gast het met jullie? Wanneer gaan/ mogen jullie testen?

Syl, fijn dat je weer wat mobieler bent. Nu niet overdrijven hè! Redt Jeroen het allemaal een beetje op de zaak?

Hier net Chinees gehaald. O zo fout, maar wel errug lekker! Oja, hoorde ook van schoonmams dat zij en m'n moeder dikke vriendinnen zijn nu. Ok... Nou ja, ze zijn allebij alleen, dus is wel leuk voor ze!

Geplaatst

Zie dat iemand mij op een tijdelijke stop heeft gezet, bedankt!

Ja idd wat mobieler maar helaas pluk ik daar u de vruchten van, stomme trut met mijn cake bakken en gezellig ergens een drankje doen.

Kan niet meer op of neer, Jeroen moet me de trap opduwen en we wonen in een huis met veel trappen.

Lekker chinees Fran dat moet af en toe kunnen.

Geplaatst

Henne weer beginnen, lekker vooruitdromen hoor!

Fren, lekker zo'n maaltijd verdiend na harde werken vandaag.

Laika, succes dinsdag. Spannend meid!

Babeth, hard aan het online shoppen. Luxe he? Goed dat je weer even gecheckt bent en alles okay is.

Ik ben nog braaf aan het snuiven en extra druk op werk, helaas in combi met een zware verkoudheid. Doe daarom mega rustig aan verder. Hoop dat ik genoeg van het spul binnenkrijg. Kreeg stiekem hoop doordat de ovutesten elke dag weer serieus donkerder worden (hoe bedoel je neurotisch testen). Maar de kv 2 voor 5 vanmiddag (dag 10 na ei) was maagdelijk wit. Ik zal dus wel weer ongi worden. Lekker ziek, druk en ongi op een congres staan, joepie... Nu al zin in. :)

Esther hoe is ie met jou?

Syl, mak aan hoor. Bikkel die je er bent. Mijn moeder zei dat ook altijd van die onderbroek, niet van dat scheren. Maar idd, als nood aan de man is boeit het nix hoe je erbij ligt!

Sen, je klinkt weer vrolijker. Fijn! En ik dacht dat je niet kon kokkerellen. Nou zo klinkt het toch wel hoor!

Geplaatst

Hehe, ze zijn weg... Pfff zware dag hoor, schoonouders naar het station gebracht en mijn ouders stappen net in de auto, dochter in bed, zo naar beneden genieten van de rust.

Babeth ik bedoel over een maand misschien beginnen, als ik nu bel dan moet ik toch eerst een gesprek en opnieuw bloedprikken.

Henne, meisje van het EMC lab vertelde dat ze tweede Paasdag (25 april ofzo?) de eerste punctie weer doen. Dus als ik zeg maar 10 april ongesteld zou worden en ik spuit altijd een dag of 17 gemiddeld, dan zou ik het moeten redden voor de meivakantie... Maar goed, eerst maar eens echt uitspreken naar elkaar: we gaan door, morgen dochter jarig dus dan komt het er niet van, dinsdag maar eens bespreken. Dan zh bellen en ik neem aan dat ze dan een evaluatiegesprek willen, nieuw schema en bloed prikken, de hele rataplan weer, als ik daar aan denk, poeh.

Nu naar beneden bijkomen, kom voor het slapengaan nog wel even kijken...

Geplaatst

Caroline, spannend. Misschien ook gauw weer in de race. Succes met kletsen samen, fijne verjaardag morgen!

Trusten, xxx

Geplaatst

he girls,

ben er ook weer...

was al vroeg op deze ochtend....ledendag van herba life gehad...was wel interessant...ga ook dadelijk naar bed, want ben kapot...

zit nu trouwens op cd 30 en nog geen bongi...uiteraard vanochtend een test gedaan...negatief...word er een beetje tureluurs van...dat ik dan maar gewoon ongi word, want hier word ik echt onzeker van...of positief of ongesteld, maar niet negatief en niet ongi...grrr...

henne...fijn dat alles goed was...benieuwd welke nu dominant gaat worden...en dan volgende week de tp...hoop op een goeie ontdooiing...

syl....wel nog rustig aan doen meissie!!! fijn dat de cake overigens nu wel gelukt was!!!

caro....alweer bongi....en mooi op tijd....hopelijk kun je dan ook weer snel beginnen!!! fijne verjaardag alvast morgen!!

IVFSH...hoe gaat het in ireland??? had je nog nieuws van je oma (behalve dat ze nu aan de morfine is?) hoe gaat het wachten??? sterkte!!!

uhm...belastingdienst en scheren...leuke onderwerpen...hihihi...hier ga ik morgen eens voor zitten...maar wat ik gelezen heb (mn belastingdienst) klonk wel interessant!!

fijne avond allemaal en alvast welterusten!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hee meiden!

Ik ben alweer in Nederland, dus zit voor de afwisseling weer in de trein van Schiphol naar het zuiden. mijn oma is gister overleden, is beter zo. Besloten om nu vast naar nl te komen, dan kan ik me nuttig maken en tot steun zijn.

Verder een fijn weekend gehad, was aan het mutsen toen ik vrijdag mijn emo berichtje plaatste. Ben natuurlijk eigenlijk heel blij met onze verhuizing naar Ierland, denk dat het is wat ursula schreef: ik mis even een eigen vertrouwde plek. Vandaag naar de kust van zuid Ierland geweest: zon scheen, natuur prachtig, dus eerlijk uitewaaid: doet een mens goed!

Jullie hebben veel geschreven, dus ik vergeet vast weer heel veel...

Henne: fijn dat je echo goed was! Gaat vast goedkomen met ontdooien!!! Ik duim ervoor!

Sylvie: meis, doe rustig aan!! Laat je nog maar goed erwennen door Jeroen. Over verwennen gesproken: koop voor hem maar eens rituals hamman geven: echt super lekker!!! Dan vind ik mijn lief ook altijd een stuk lekkerder als ik dat ruik, haha.

Caroline: fijn dat jij je bezoek gewoon af en toe kunt ontvluchten, haha. Goed geregeld. Menstruatie gekomen: ben benieuwd hoe dat samenvalt met de sluiting van het lab.

Babeth: niet teveel online winkelen hoor: wordt te duur :-) fijn dat die kleine het zo goed doet!!!

Hier inderdaad nu op wd 9.... Geen idee of het raak is, ik ga braaf wachten met testen tot vrijdag. Ar komt woensdagavond pas naar nl, donderdag is begrafenis, dus dan testen we vrijdag wel. Spannend...

Nog een uurtje treinen: ga maar tot Eindhoven, ga lekker bij mijn broer en zijn vriendin slapen en dan morgen door naar Maastricht.

Slaap lekker allemaal straks!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden