Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

ik ben ook niet meer online geweest, na het beziek aan het ziekenhuis ben ik thuis in slaap gevallen, werd pas rond 18,00 uur wakker en moesten nog naar de winkel.... ben nu helemaal uit mijn vreemde ritme!!

Sen, wij hadden na aftrek van het drempelbedrag nog een werkelijke post van €3511 over, hiervan krijgen we € 1475 terug. tsja en waar de rest blijft....ik zou het niet weten, in ieder geval niet bij ons. Maar als je gaat kijken, we hadden in totaal € 6741 aan kosten, echt peanuts wat je er van terugkrijgt!een kleine 22%.....

Henne, ik weet niet of je dit nog leest maar ik wil je veel succes wensen voor morgen! Leuk dat je neefje vroeg of hij mocht komen logeren, en jeetje 7 pannekoeken, wat een goede eter zeg!

Mijn man heeft vandaag eindelijk de hond in de wasstraat in bad gedaan, thuis is het echt geen doen! Ze ruikt weer lekker fris maar was het er natuurlijk niet mee eens, bij thuiskomst bleek de hoes van haar kussen ook weer naar wasmiddel te ruiken, was mevrouw ook weer niet blij mee haha. Wel grappig hoe zo´n beest dan blijft vervelen en echt mopperen: naast het kussen liggen en heel de tijd geluiden maken, echt mopperend.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth, was alles goed in het zh?

Henne, ik heb even gemist waarvoor je naar het zh moet morgen. Succes in ieder geval. Leuk ook, je neefje. Wijs ventje als ik het zo hoor!

Mijn neefje zegt sinds vandaag m'n naam, hihi. Ik besta dus! Weliswaar als fennie maar het is een begin!

Wbt die ziektekosten: dat was voor mij ook een desillusie. Leuker kunnen ze het inderdaad niet maken...

Nu lekker slapen, wordt al om half 9 opgepikt ivm hockey. Is toch geen tijd op zondag?!?

Geplaatst

Fren, Henne gaat voor een echo ivm. de cry-tp

Jeetje je moet al vroeg je bed uit zeg!!! en je had het toch al zo druk dit weekend?

wat de belastingdienst betreft, ja.....leuker kunnen ze het niet maken, wel alsmaar minder!

in het zkh. was het goed, ik had gebeld omdat ik vond dat de lichte afscheiding die ik nog heb wat vond ruiken en het laatste waar we op zitten te wachten is een infectie, ze vroegen me ook om te komen. Het was erg druk maar dat maakte niet uit, toevallig was ook de gyn opgeroepen die de cerclage had geplaatst, was er erg blij om dat hij me ging onderzoeken. Maar alles was goed, ook nog een echo van de kleine gemaakt en een inwendige, de baarmoederhals was nog steeds erg lang en de cerclage zat ook nog zoals het hoorde. De afscheiding vond hij minimaal en de geur was niets bijzonder, maar goed, hij zei al zwangere vrouwen ruiken toch al alles zo sterkt dus hij vond mijn bezorgdheid niet vreemd.

succes morgen met de wedstrijd morgen (heel erg) vroeg!!

Geplaatst

Hadden jullie echt gedacht dat je je gemaakte kosten volledig terug zou krijgen?????? De belastingdienst is niet gek!!!!!! Van je inkomstenbelasting krijg je toch ook niet alles terug. Maar zeker een domper zeg als je daar op gerekend had. Wij rekenen nooit ergens op dus is het altijd een verrassing!!

Henne het zal echt allemaal nog wel goedzitten toch?? waarom zou het niet??? Heb vertrouwen.

Ben even kwijt bij wie maar hoe is het met de slijmbeursonteking in de elleboog????

Fran wat leuk dat je naam uitgesproken wordt, is toch een hele eer hihi. Over een half uurtje wordt je opgehaald. Ach denk maar zo dan heb je nog een hele dag. Hopelijk blijft het in ieder geval droog. Hier heeft het gister avond al geregend.

Geplaatst

Pfff, koffie!!

Was echt even gedesoriënteerd toen de wekker ging. Ziet er grijs uit, hopen dat het droog blijft.

Babeth, wat een fijn zh heb je toch dat ze je Bin ongerustheid gewoon laten komen en niks wegwimpelen.

Henne, succes.

Meiden, ik ga de "wei". in. Tot later!

Geplaatst

Wat zijn jullie al actief zeg oh nee zijn ook berichten van gisteravond.

Sandra Chinees was lekker meteen voor een weeshuis gekregen dus dat gaat naar schoonpappa, die eet alles.

Fennie succes met hockey vandaag!

Babeth leuk hè die honden, wat wij lekker vinden ruilen vinden hun stinken. Kayla is makkelijk om in bad te doen en onze andere hond kroop gezellig erbij in douche of bad.

Henne heeft je neefje lekker doorgeslapen na het pannekoekfestijn.

Lig nog in bed om op gang te komen, raar gedroomd vannacht over vanalles ook dat ik in een rolstoel zat maar ook net bevallen was????

Niet echt uitgerust, vandaag wel wat werken vanuit de bank, nadeel van een eigen bedrijf alles loopt door.

Geplaatst

Henne, su6 vandaag! Hopelijk heb je straks goed nieuws voor ons, ik duim.

Babeth, fijn om te horen dat alle goed is. Ook het super dat je bij het zh meteen goed geholpen wordt. Dat is wel een geruststelling. Hoe groot is je beebje nu? Willen jullie weten wat het wordt?

En jij, Sandra, willen jullie weten wat het wordt? HEt schiet nu zeker op over 2 weekjes stap je het huwelijksbootje in - wat een prachtig 2011 voor je! Geniet ervan!

Sylvie, heb jij nog veel pijn? Of gaat het al stukken beter?

Geplaatst

Sandra alles terugkrigen nee daar hadden wij nu ook niet op gerekend uiteraard alleen ALS je uiteindelijk uiteindelijk kijk naarhet totale percentage daar sta ik van te kijken.

Fren, een goede wedstrijd!!

Henne hoe laat heeft je neefje zich gemeld ? Of ligt ie nog lekker te lezen...

Syl-vie inderdaad, een hond stinkt het Liefst zo hard mogelijk haha, wat grappig dat Layka mee onder de douche gaat. Kun je vanuit huis wat voor de zaak doen? Op zich wel prettig voor je eigen gemoedsrust wellicht. Pas wel op hè

Esther hoe gaat het met je zus? Het zal erg spannend zijn nietwaar? En voor jou weer erg confronterend ....

Geplaatst

Stomme honden hebben wij toch!

Jeroen heeft net een stapel gebracht en ik zie wel hoe ver ik kom, oooh wat ben ik hier slecht in, timing kon echt niet slechter dat dit gebeurt is.

Nog steeds veel pijn en stijfheid maar ondanks dat voel ik me vandaag voor het eerst wel wat beter. Blijft moeilijk met zitten, lopen of liggen.

Wil wat om handen hebben dus misschien ga ik wel weer een cake bakken aangezien deze vorige week mislukt was.

Zit nog in mijn pyjama en ik ruik nog helemaal naar Cherry Blossem van het pakket, lekker.....

Was eerlijk gezegd bang dat ik er misschien allergisch voor zou zijn omdat ik dat snel heb maar dat is gelukkig niet zo.

Geplaatst

Fijn dat het iets beter gaat Syl-vie... Elke dag een stukje.

Ik ook erg allergisch, dus was ook even benieuwd of jij er wel tegen kon. Maar gelukkug wel!

Geplaatst

Henne, succes vandaag.

Fren, gewonnen? Ook nog kunnen scooren?

Sylvie, gelukkig gaat het stap voor stap vooruit ......

Geplaatst

Hier ook wakker worden met wat koffie...

Grijs wolkendek, dikker dan gisterochtend.

Een van de katten was vanochtend al weer ontsnapt, dus daar mocht ik in ochtendjas achteraan, heel charmant. Gelukkig was het achter in de steegjes..

Ik ben benieuwd hoe laat neefje lief naast jullie bed stond Henne..

Doe je wel rustig an Sylvie, niet meteen teveel hooi op je vork nemen,,,

Geplaatst

Hi meiden! Ja mijn neefje kan heel veel eten....als hij het lekker vindt. Als dat niet zo is kan ie met gemak een hele dag zonder eten geloof ik ;-) Ik zat om acht uur aan het ontbijt, nette tijd toch? M'n schoonzusje heeft hem net omgehaald en wij gaan zo richting Voorburg. Er zal idd wel niks bijzonders zijn, maar toch is er elke keer wel weer een soort spanning.

Wat betreft de belastig, je krijgt een percentage terug van de aftrekposten, niet alles. Meestal ongeveer een derde, maar het hangt ook van je inkomen af, in welk tarief je valt. Bij ons is het altijd heel lullig omdat J. veel meer verdiende dan ik en we dus niet over de drempel kwamen als we samen aangifte deden en wel als we apart deden. Maar apart heeft ook weer nadelen. Ach, nu we getrouwd zijn is dat geen issue meer. Ook nog een keer een vreselijke blunder gemaakt door alle aftrekposten bij de verkeerde persoon te zetten. Dan kregen we namelijk meer terug (lagere drempel, lager inkomen), dus dat leek gunstig. Maar daardoor was mijn verzamelinkomen opeens veel hoger en dát heeft gevolgen voor het terugbetalen van mijn studieschuld. 't is dus echt opletten wat je doet. Vanmiddag maar eens voor gaan zitten.

Time to go.....nu gaan we voor mijn gevoel écht weer beginnen. Tot later!

Geplaatst

Henne, succes vandaag. Hopelijk een goede echo.

Fren, ben je nog een beetje bekomen van alle financiele tegenslag? Wij hadden ook regelmatig woorden over financiele dingen. Zijn dan ook tegenpolen, ik erg spaarderig en hij heeft het spreekwoordelijke gat in zijn hand. Maar daar hadden we geen trek meer in. Hebben nu een goede afspraak over verdeling van alle vaste lasten, sparen en de rest van zijn of mijn inkomen kan ieder voor zich besteden. Financieel gezien was het neit zo handig om nu zwanger te zijn, ik heb een barnehageplass (kdv) aangevraagd voor merel vanaf augustus en dan zou ik weer meer gaan werken en dus ook weer meer verdienen. Maar ik kan dit gelukkig makkelijk relativeren, dan maar een paar jaren minder geld, die oude bank zit prima, wordt de komende jaren toch alleen maar op gespuugd en gekwijld.

En sen ook al een financiele tegenvaller. Jammer zeg, hoop dat het niet te grote impact heeft op jullie portemonnee.

Sylvie, wel oppassen he? Niet te veel gaan doen!

Geplaatst

Pfff, dat wS lekker. 7-1 gewonnen ;-).

Ursula, bij ons precies hetzelfde: ik let op, hij geeft uit. Ben wel een beetje bekomen, maar er was nog een addertje waardoor we uiteindelijk toch op totaal 2000 euro uitkomen. Zucht. Heb kunnen regelen dat we dat met het vakantiegeld kunnen betalen, dus de druk is even vd ketel.

Geplaatst

Net een interresant gesprek gehad met mams, die vroeg of ik me wel geschoren had???

Haar moeder zei altijd zorg wel dat je altijd een schone onderbroek aan hebt en geen gaten in je sokken want je weet nooit wat er gebeurt.

De variant van mijn moeder is: je had toch geen flossen onder je onderbroek uithangen, eehh nee hoor moeder, netjes geschoren, geen gaten of vieze luchtjes bij mij.

Maar we hebben allemaal slons dagen dat we er niet uitzien maar ik was een plaatje, zelfs goed bed haar dat na ontslag zkh nog beeldig zat ;-)

Geplaatst

Pfff, dat wS lekker. 7-1 gewonnen ;-).

Ursula, bij ons precies hetzelfde: ik let op, hij geeft uit. Ben wel een beetje bekomen, maar er was nog een addertje waardoor we uiteindelijk toch op totaal 2000 euro uitkomen. Zucht. Heb kunnen regelen dat we dat met het vakantiegeld kunnen betalen, dus de druk is even vd ketel.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb nu toch nog een vraag over het invullen van het belastingformulier? We mogen toch de reiskosten naar het zh aftrekken? Incl. parkeerkosten? Wordt niet wijzer en toch onzeker, het is vind ik niet duidelijk aangegeven door de belastingdienst. Valt het bedrag dan onder de reiskosten of vervoer naar het zh? Misschien dat iemand van jullie meer hierover weet?

Alvast bedankt voor de informatie!

Geplaatst

hoi hoi,

Roestvlek: ja parkeerkosten kan je ook opvoeren en vervoerskosten ook onder vervoerskosten naar het ziekenhuis.

Sandra: ik had natuurlijk niet verwacht alles terug te krijgen maar had wel gerekend op meer dan ik nu terugkrijg :( stomme belasting, stelletje dieven zijn het

Fren: gefeliciteerd met de overwinning

verder ben ik het weer effies kwijt

oja Syl, die opmerking van je moeder hahahah lig dubbel :)

ik ga zo naar de tattoo convention in Ahoy :)

Geplaatst

Sylvie het idee dat mijn moeder zoiets zou zeggen, haha! Ik geloof dat ze zelf nog nooit iets geschoren heeft, zeker niet daar! Ze is wel iets ouder dan die van jou denk ik.

Sterker nog: ze zit beneden samen met de rest van de fam. en schoonfam. pfff... effe ontsnapt! Hopelijk zo even naar buiten want ik word altijd gek van met z'n allen op een kluitje... Ze zijn ook totaal verschillend, hebben niet veel met elkaar dus soms gaat het echt stroef...

Geplaatst

Nee, zit fris gewassen op de bank naar het schaatsen te kijken. Snap niet dat m'n bericht er 2 x staat.

Wbt de reiskosten: die mag je voor 19 ct per km aftrekken, maar er is een voet van 500 euro geloof ik. Wij kwamen er niet aan in ieder geval.

Geplaatst

Caro, dat ken ik. Vreselijk die kringgesprekken. Mijn moeder en schoonmams banjeren nu samen met de hond over het strand. Snap ook niet goed waar dat ineens vandaan komt...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden