Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Nico:

We waren tegelijkertijd aan het typen: heb je vaak zo'n lange cyclus?

Ben je verder helemaal bijgekomen van de vasteloavend?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IVFSH gecondoleerd... Hoewel het zo beter is, blijft het toch verdrietig. Wat een vreemde dagen zullen dat zijn, de laatste loodjes in de wachtweken een begrafenis en wie weet dan wel goed nieuws. Ik hoop het zo voor jullie!

En over mijn zen en optimisme....ik heb zostraks *bloos bloos* zwangerschapskleding zitten kijken op marktplaats. Erg he... Eerst ontweek ik dat soort dingen altijd, maar bij de zwangerschap merkte ik dat ik totaal niet voorbereid was op zwanger zijn. Ik wist nergens van en alles was nieuw. Dat zorgde voor nogal wat stress, dus ik vind het eigenlijk wel oke om me nu een beetje 'voor te bereiden'. Ik zal niks kopen, maar kijken en dromen....hoeveel kwaad kan dat uiteindelijk?

Ook vanavond de BNN docu 'Baby te koop' gekeken die ik donderdag had opgenomen. Ben er nog niet over uit wat mijn mening is. Het ging zoals de titel al zegt erg over 'te koop' en weet niet of het de vooroordelen nu wegenomen heeft of bevestigd. Vond het wel erg BNN kort door de bocht op sommige momenten. Maar misschien (zeker) komt dat ook doordat we nu zelf zo bezig zijn met hoe we ons verhaal willen vertellen.

Geplaatst

Interessant Henne: ga ik eens opzoeken op uitzending gemist!

Wat betreft dat kijken naar zwangerschapskleding: lekker doen! Volgens mij zijn het allemaal processen waar we doorheen gaan. Blijkbaar hebbjij daar nu behoefte aan, maakt niet uit wat de reden is. Zo heb ik al vaak de zwitsal mama lijn zien staan: kan niet wachten om dat te kopen :-)

Even een leuk weetje over zwitsal: wisten jlie dat dat in Indonesië ook HET baby verzorginsmerk is? Wist ik niet, en had ik nooit verwacht. Totdat ik in China een baby vasthield met een Franse papa en een Indonesische mama en het kind naar zwitsal rook. Hoe grappig is dat.

Geplaatst

Ivfsh, gecondoleerd met je oma. 'fijn' dat je er vrede mee kunt hebben, soms is dit het beste scenario. Sterkte de komende dagen. Wat liggen begin en einde vh leven dan weer dicht bij elkaar.

Henne, doe ik ook wel eens hoor, net zoals bangmakers kijken en geboortekaartjes uitzoeken. Ik noem het gewoon positief denken!

Geplaatst

Ivfsh gecondoleerd met je oma, het blijft ontzettend verdrietig als dierbaren wegvallen, maakt niet uit hoe oud.

Jullie gaan een emo week tegemoet zeg, veel sterkte.

Wij hebben al een kinderkamer klaar staan, tien wij in 2007 een huis kochten maar meteen alles in orde gemaakt. Jeroen had al een auto voordat hij zijn rijbewijs had en een vliegtuig voordat hij zijn brevet had dus waarom ook geen kinderkamer en het werkt wel ondanks de verdrietige uitkomst.

Ik zeg doen, dat is positief.

Esther alles goed weer hard aan het werk.

Grappig van die Zwitsal zeg, nooit gedacht.

Geplaatst

Hoi dames

Ivfsh, gecondoleerd met het overlijden van je oma!!! Ookal zat het eraan te komen het is toch enorm verdrietig. Ik denk dat jer ergens wel dankbaar bent dat je nog veel bij haar bent geweest en nu ben je ook weer snel hier, dat is wel prettig in deze verdrietige omstandigheden!!! Wat zou het extra bijzonder zijn als er nu toch een nieuw wondertje aan het groeien is!!! Sterkte meid

Henne Ik heb ie uitzending expres nog niet bekeken, ik ben bang dat het me pijn doet de wijze hoe het gebracht wordt ....wat knap dat je al naar zw.kleding gekeken hebt!!

Caroline, eerst de verjaardag van je meisje en Dan later het gesprek, ook weer een stap, zou iig mooi zijn als je het voor de mei-vakantie gepland zou kunnen krijgen!!

Fren ik ben nog steeds Thuis vanwege de bloeding vanwege de ligging van de placenta en de geplaatste cerclage. Rust is de beste remedie. Ik moet zo min mogelijk mijn buikspieren en baarmoeder belasten dus niets van gewicht optillen, geen huishoudelije werkzaamheden etc.

Testr, ik "snoof" altijd direct na het opstaan en voor het naar bed gaan maar ALS ik verkouden was Dan direct na het douchen , Dan was mijn neus even open zeg maar. Ik hoop voor je dat de ovu-testen nog geen indicatie zijn! Succes met het congres!!

Geplaatst

Ja, gek hè van die zwitsal: ik neem toch aan dat ze in de tijd van de kolonisatie nog geen zwitsal hadden? Doet er ook niet toe, ik vond het gewoon zo'n gekke gewaarwording: prachtig 'gemixt' kindje, ver weg van Nederland en dan toch die heerlijke geur. Klopt niet voor je gevoel, haha.

Jullie pakken het zeker positief aan sylvie: denk dat zita west trots op je is!:-)

Geplaatst

Haha, grappig :-)

We moeten toch maar eens een lijstje maken met leukste spellingcontrol woorden.

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Dat was weer een goeie Fren!

IVFSH gecondoleerd, ook al is het beter, het is toch een familielid dat je kwijt bent. Mooie gedachte dat jij zwanger zal zijn op het moment dat zij overleed... Ik hoop het voor je!!

Zit wel ineens aan de vitamines voor vriendlief te denken: heeft toch altijd 3 maanden nodig om te helpen? Nu zouden we dan maar ruim een maand hebben, mmm... Er is altijd wel iets om je zorgen over te maken he, zucht.

Geplaatst

Ok. Ik zal deze week maar weer eens de multi met Omega 3 erin kopen, die is op. De laatste keer heeft ie dat met zink genomen en het zaad was veel beter dan de keer ervoor. Maar ja, geholpen heeft het niet... Als ik nog denk hoe blij ik was in december: 11 embryo's, 10 bevrucht, alle 10 doorgedeeld... 100 % score schreef ik nog heel blij. Maar weer niet zwanger, zucht. Maar goed, zonder extra vitamines kan het best nog slechter zijn dus we gaan er maar weer voor.

Welterusten! Morgen weer een enerverend dagje, dus ga zo slapen.

Geplaatst

Ivfsh gecondoleerd met je oma. En ook weer terug in NL dat zal wel weer wennen zijn. Zo aan de kust in Ireland en dan het hollandse land. Nou is Eindhoven ook niet erg hoor (ben er geboren :-)), maar de westkust van Ireland wint toch echt!

Morgen spannende dag, ons eskimootje wordt ontdooid. Dus heel hard duimen dat het goed gaat en we dinsdag een tp hebben, maar dat horen we dinsdagochtend pas.....

Meiden slaap lekker en dankjewel voor de tip van de belastingdienst. Want die drempelwaarde voor de reiskosten kunnen we wel halen. Enkele reis is voor ons 130 km en we hebben toch echt een hoop tripjes gehad afgelopen jaar!

Geplaatst

Dublin heel veel succes, wanneer weet je of het gelukt is?

Ik lig alweer wakker, niesbuien en bloedneuzen, bah ga ik nu toch nog begin lente verkouden worden.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

IVFSH gecondoleerd met je oma...nooit leuk natuurlijk om om deze reden weer terug te moeten komen. Laten we hopen dat het bij jullie een leven voor een leven is...zou wel heel mooi zijn!! sterkte in elk geval!

Dublin...spannend zeg...tuurlijk duimen we voor je hoe laat ongeveer hoor je of het gelukt is en de tp hebt?

Syl...dat klinkt niet zo best meid...bloedneuzen??? hoop dat je je snel beter voelt...

Fren...hihihi...grappig je spellingscontrole die er weer iets heel anders van maakt...hihihi...

IVFSH, jijvroeg me dat geloof ik...normaal ben ik altijd heel stipt...op dag 29 word ik normaliter ongesteld...maar zelfs vanochtend, dag 31 intussen, nog steeds niet...ook mijn temp gemeten en die is voor mijn doen hoog, 36.5...(misschien is dat voor jullie wel laag, ik weet het niet...heb dit altijd al gehad geloof ik)...nog geen ongi dus. Heb ook niet meer getest vanochtend...heb er nog 2 liggen...ik wacht wel af...zal wel een dezer dagen komen vrees ik...dadelijk naar de tandarts...geen zin in...bleeh...krijg ik weer te horen dat ik moet flossen...pfff...is echt niet aan mij besteedt dat flossen, dat gepriegel met dat touwtje in je mond en ik kom nooit helemaal door tot bij mijn achterste kiezen...zucht...ik laat het maar over me heen gaan...

Henne...positief blijven is altijd goed, en dromen mag ook...ik heb dat eigenlijk nooit gedaan, kijken naar zw. kleding. kinderkamers wel, want eigenlijk is de kamer die de kinderkamer moet worden al vanaf het moment dat we het huis kochten daarvoor bestemd, al is het nu de kattenkamer...hahahaha...dat zijn nu op dit moment onze kindjes...

ik kom later nog eens terug...

liefs,

Nico

Geplaatst

Spannend dublin!! Ik ga zeker heel hard duimen!!! Bellen ze je morgen?

Nico: wat gek... Je zou er idd bijna hoop van krijgen... Weet je wanneer je eislrong was?

Sylvie: niet goed!! Heb je vaker bloedneuzen? Hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.

Caroline: dan ben je nog net op tijd met de vjitamines als je zes weken nodig hebt, toch?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Even snel voordat ik naar mijn "werk" vertrek.

Ivfsh gecondoleerd en sterkte de komende dagen. Fijn dat je in ieder geval wat dichter bij huis was en je afscheid van haar hebt kunnen nemen!!

Kom ook vanmiddag wel weer terug.

Geplaatst

Nico succes met de tandarts. Ik flos bijna elke avond braaf dn heb maar 1 gaatje.

Miki nog steeds aan de superfucked, hihi.

Ivfsh beetje geslapen in Eindhoven, wat heb jij de laatste tijd veel gereisd zeg.

Die bloedneuzen is normaal voor mij, ook al 2 x de adertjes laten dichtbranden maar dat helpt niet. Ook door mijn hooikoort, wat nu alweer begint, heb ik constant bloedneuzen. Soms stroomt het eruit maar ik ben het gewend. Soms wel eens ongemakkelijk als je in de auto zit.

Geplaatst

Klinkt wel heel vervelend Sylvie! Hopelijk zet het niet door!

Nico succes! Ik ga mijn afspraak om twee vullingen te vervangen ook vervroegen, heb nog steeds last van mijn tandvlees en misschien komt het toch daardoor. Dus waarschijnlijk zit ik volgende week weer in die gevreesde stoel...

Kreeg net tranen in mijn ogen toen ik even snel de Weekend doorbladerde die ik gister van mijn moeder kreeg:

"Dochter Margarita is dolgelukkig met de komst van haar zusje!" Had zomaar een vette huilbui kunnen worden als ik niet naar beneden had gemoeten en ontbijten... Vandaag is ze jarig, wat had ik haar graag een zusje willen geven... O jee, komt er weer één aanrollen, nu gauw gaan douchen, anders kom ik met rode ogen aan bij school, ga zo met de traktaties die kant op.

Fijne dag dames!

Geplaatst

Goede morgen dames

Ow Caroline bij het lezen van je bericht kreeg ik het ook even te kwaad! Pijnlijk en confronterend hoor! Ik hoop dat je je Groot kon houden en de afleiding op school er een beetje was, hoe vonden ze de tractatie?

IVFsh, vandaag onderweg naar Maastricht , sterkte!!

Nico wat rot dat het nu zo op zich laat wachten zul je altijd zien! Flossen is bij mij ook ellendig bij mijn kiezen, ik gebruik raggertjes en dat werkt super! Nagenoeg geen last van tandsteen. Voor staan de tanden erg strak op elkaar en is de engine mogelijkheid flossen.

Caroline Groot gelijk dat je de behandeling naar voren haalt, het moet toch (helaas) gebeuren en wie weet is dat de opposing voor je tandvlees problemen. Mocht dat niet het geval zijn Dan zou ik vragen of ze je testen op bacterien, die zijn niet weg te poetsen of te flossen Vaak alleen bestrijdbaar met een antibiotica. Groetjes Babeth

Geplaatst

Caroline, gefeliciteerd met je dochtertje!!! een heel fijne dag vandaag...hoop dat de traktaties in de smaak vallen...en ook even nog een dikke knuffel voor jou!

ivfsh...ik had op dag 17 een positieve test...we hebben op dag 15 en 19 een intiem knuffelmoment gehad hihi...

ik wacht rustig af....maar dit is net zo spannend als wachtweken...iedere keer is het broekloeren als ik naar de wc ga...voel verder ook helemaal niets, geen gespannen borsten geen gevoeligere borsten...dat had ik de vorige keer ook toen ik zwanger was...af en toe eens een steekje links....verder niets...om gek van te worden....

Syl...als je ermee hebt leren leven, dan is het idd 'minder erg'...lijkt me idd erg onhandig als het gebeurt terwijl je in de auto zit...

bij de tandarts alles goed. omdat ik flossen zo verschrikkelijk vind, mag ik het nu ook gaan doen met die borsteltjes...ik ga me er toch maar aan geven...heb trouwens ook nog maar 1 gaatje/vulling...

liefs,

Nico

Geplaatst

Caroline gefelciteerd met je dochtertje en wat moeilijk lijkt me dat. Erg confronterend om dan zoiets te lezen en wat een timing van dat stomme mens.

Toch een leuke dag vandaag.

Nico dat is snel terug dat zit er weer op voor 6 maanden. Ik heb voortaan echt een hekel aan mijn tandarts, zit daar nog niet zo lang en nooit problemen of tandsteen maar dan moet ik wel de volgende keer mijn tandenbostel meenemen voor nog meer tips, duh ik ben niet zes.

Net maar de beslissing genomen om donderdag maar niet naar een concert te gaan van Kylie Minoque, ja dames ik vind de muziek van Kylie leuk.....

5 jaar geleden dat wij naar een concert zijn geweest en nu kan ik niet, een homovriendje zou meegaan dus hopelijk kan hij iemand blij maken met de kaarten.

Echt balen!

Geplaatst

@ Syl-vie, balen dat je nog steeds in de lappenmand zit. Maar een concert is toch echt te veel van het goede lijkt me nu, lees nog niet dat je weer zonder pijn door het leven gaat. Wat betreft Kylie, tja iedereen heeft zo zijn/haar eigen smaak, gelukkig maar anders waren er maar bar weinig artiesten.

Ik word morgen tussen 9.00 uur en 11.00 uur gebeld en heb bij een tp deze 's middags. Hoop dat ze vroeg bellen.

Geplaatst

Spannend Dublin, zal een kaarsje aansteken voor jullie morgenochtend, ben toch thuis.

Nee helaas niet pijn vrij en dat zal voorlopig ook nog niet, vandaag weer veel pijn in enkel en knie. Elke ochtend weer een verrassing wat ik nu weer ga voelen. Loop nogal ongemakkelijk.

Zit wel wat langer op en probeer wat papierwerk te doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden