Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dublin...spannend...ik zal morgenvroeg een kaarsje voor je laten branden en voor 's middags ook nog.

Syl...jammer dat je niet kunt gaan, maar als het nog niet zo goed gaat met je gezondheid, denk ik dat het toch een hele wijze beslissing is...al had je het liever anders gezien...en toch alleen maar leuk dat je van de muziek van kylie kunt genieten...ieder het zijne/hare toch???

en ja...je bent idd geen kind van 6 meer...maar sommige tandartsen kunnen zo doen alsof je nog een klein kindje bent...pfff...die van mij heeft er ook een beetje een handje aan...maar goed...verder is ie wel oke...hihihi...

liefs,

Nico

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dublin succes! Hopelijk heb jij wel geluk! Positief blijven he!

Bedankt voor de felicitaties en knuffel.

De traktaties waren een succes, grappig hoe de kinderen allemaal per groepje een handje moesten geven, heel formeel, haha! Net het laatste cadeautje ingepakt en bij de rest op tafel gelegd. Vanmorgen had ze er alvast 1 gekregen maar 's ochtends vroeg is zo haasten dat we de rest zometeen doen. Manlief zal wel piepen dat het er teveel zijn, doet ie altijd, maar ik mag mijn kind graag verwennen op haar verjaardag...

Net terwijl we in de tuin waren trouwens gevraagd: dus we gaan voor nog een poging? Hij: "Dat wil je toch, had je toch al besloten? Ik vind het best, ik hoef er niks voor te doen. Als het komt dan komt het, zo niet, dan is het ook goed. Sorry dat ik niet emotioneel ben erover maar zo ben ik, dat weet je." Ja, dat weet ik, maar nu is het dan echt officieel! Moet alleen kijken wanneer, kon vannacht niet slapen, had eerst bedacht volgende maand maar misschien toch beter nog een maand later. Kan ik nog serieus verder met afvallen en hij aan de vitamines... Hij slikt trouwens die multi's al de hele tijd door, dat wist ik niet eens.

Kogel is door de kerk! Ik hoop alleen dat de rekeningen van het ziekenhuis nog niet komen voor die tijd, dan ga ik daar weer over stressen...

Geplaatst

Gaat ook vooral om de shows die zei geeft die zijn nogal qua licht spectaculair en aangezien wij altijd in zijn voor nieuwe ideeen.

Eerste singeltje ooit gekocht is van Kylie.

Volg trouwens ook al 20 jaar Neighbours, hersenloze tv, heerlijk.

Geplaatst

Even proberen niet te stressen en dag bij dag nemen en vooral vandaag genieten van jullie dochter die geniet van haar verjaardag.

Dat vond ik altijd zo bijzonder om jarig te zijn, vergeet ik nooit meer en zei ook niet.

En een maandje later opstarten is misschien nog niet eens zo'n slecht idee, even jezelf helemaal klaar maken voor die achtbaan.

Geplaatst

Caroline, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.

Miki, beterschap. Leuk vooruitzicht, ziek en ongi op een beurs, misschien kan je vrij krijgen?

Nico, frustrerend. Zo'n uitblijvende ongi maakt je helemaal gek. Natuurlijk ga je hopen ondanks de negatieve test. Ik hoop met je mee.

Ivfsh, gecondoleerd met je oma. Ondanks dat het 'goed' is, is het zwaar, het is toch een dierbare waar jullie afscheid van moeten nemen. Gelukkig kon je snel terug naar nld en daar bij je familie zijn. Hier trouwens geen zwitsal. Tenminste, ik ben het nog niet tegengekomen. Misschien dat je het op internet kan bestellen. De babytjes ruiken dus naar baby. (de mijne naar goudsbloem, weleda hebben ze wel). Ik ben blij dat sinds oudjaar de senseo op de markt is gekomen. Kan ik hier pads kopen, ik heb mijn machine met een melkreservoir uit de kelder gehaald. Haha.

Dublin, succes morgen. Hopelijk gaat het goed met het ontdooien.

Henne, fijn dat alles er goed uitzag op de echo. Is het eigenlijk zo dat er altijd 1 follikel wint? Kunnen ze niet beiden groeien?

Jeetje, wat een verschrikkelijk nieuws uit japan, en nu de kernreactors. Ben altijd al een groot tegenstander geweest van nucleaire energie en die wordt alleen maar versterkt. Stakkers mennesker. Hoop dat dit ze bespaard blijft.

Geplaatst

hallo dames,

ben ik weer.

met de slijmbeursontsteking gaat het op en neer. Vooral bij het liggen en draaien doet het zeer.

Syl-vie bloedneuzen zijn niet leuk. Heb ik wel eens spontaan, maar niet zo vaak gelukkig.

Ivfsh gecondoleerd met het overlijden van je oma. Goed dat je er vrede mee hebt. Maar het blijft een inmens moeilijk en verdrietige tijd.

Caroline, gefeliciteerd met je dochters verjaardag. Geniet ervan.

Dublin succes met de ontdooing van de cryo. Is weer erg spannend.

Nico, hoe was het bji de tandarts?

Wij zijn gisteren lekker naar de zwaluwhoeve geweest. Een dagje sauna.

Ook de voeten even laten beknabbelen door de visjes. Erg apart gevoel en gezicht.

GEwoon lekke rrelaxed gedaan.

Nu werken en eind van de week moet alles ingepakt zijn voor de verhuizing.

Succes allemaal.

Geplaatst

Ruby succes met de verhuizing en slijmbeurs ontsteking, klinkt pijnlijk. Maar je voeten zijn dus weer tip top in orde, lijkt me zo raar die vissen.

Miki ben je ziek en een beurs in het vooruitzicht, succes meid!

Geplaatst

hai dames

Ruby wat klinkt je dagje zwaluwhoeve heerlijk!!!! helemaal genieten geblazen! hoe gaat het met je schouder?

Syl, wat jammer van het concert maar inderdaad, nu geen doen zo he, erg jammer! he je verder geen last van je hoofd? je kan je wel goed concentreren en geen last van hoofdpijn?

Caroline, fijn om te lezen dat je vriend er gewoon in meegaat met een nieuwe poging en het is waar, hij hoeft er verder niets voor te doen maar toch, ook voor de man altijd een spannende tijd en de vrouw opvangen....In ieder geval fijn dat hij de vitaminen al die tijd doorgeslikt heeft, dat is weer een zorg minder. Is het iets omvanaf de meivakantie terug te tellen en dan te kijken waar je uitomt?25 april is overigens inderdaad 2de paasdag.

Leuk dat je dadelijk ook nog cadeautjes voor de jarige meid hebt, veel plezier!!!

Ja in Japan is het echt verschrikkelijk, wij hebben gelukkig wl al nieuws van mijn neef en zijn vrouw en zoonttje. Zijn vrouw was net in een supermarkt toen de aardbeving duidelijk voelbaar was, zo heftig had ze nog niet eerder meegemaakt, ze is direct naar buiten gerend en was ongedeerd. Wel was het een drama met het verkeer om thusi te komen maar goed, iedereen ongedeerd geukkig!

Geplaatst

Caroline, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! De traktaties klinken als een succes!

Weet je, hier schiet je waarschijnlijk niets mee op maar ik ga het je toch vertellen; ik ben zelf enig kind. Mijn ouders hebben er erg lang over gedaan om mij te krijgen en daarna is er nooit meer een kindje gekomen. Ik heb het echt nooit erg gevonden dat ik alleen was. Het was zelfs helemaal geen issue, het was gewoon normaal. Mijn ouders waren wel altijd erg gastvrij en ik mocht altijd vriendinnetjes mee naar huis nemen of mee op vakantie nemen. Ik heb dus ook nooit het idee gehad dat ik alleen was. Nu ik ouder ben vind ik het weleens jammer dat ik geen broer of zus heb, vooral omdat ik er later helemaal alleen voor sta als er wat is met mijn ouders. Maar ik zie aan mijn vriendinnen ook dat het hebben van een broer of zus helemaal geen garantie is dat je later ook een goede band met ze hebt. Mijn vriend is echt water en vuur met zijn broers en ookal zien we ze nog wel (en genieten we van zijn neefje en nichtjes), er is wel altijd gedoe. En we weten ook al zeker dat mijn vriend later de zorg van zijn ouders op zich zal nemen, dat doet ie nu eigenlijk al een beetje. En dan zijn zij dus met z'n drieen!

Kortom, als ik echt uit mezelf spreek is het voor een kind echt niet zo erg om de enige te zijn, zolang er maar ruimte is om altijd met andere kinderen te kunnen spelen! Moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat mijn eigen kindje misschien nog wel extra welkom is omdat ik geen broers en zussen hebben en dan ook geen kindje hebben wel een heel mager vind (daar heb ik hier ook weleens over geschreven) en ik wil mijn ouders graag een kleinkindje kunnen geven maar echt, als kind is het vaak echt niet zo erg. Omdat ik zelf zo goed weet hoe het is om de enige te zijn mag het van mij ook zelf wel bij een kindje blijven. Mijn baarmoeder is waarschijnlijk ook niet echt geschikt voor nog een zwangerschap maar het scheelt ook dat ik weet dat je een hele fijn jeugd kan hebben als enig kind.

Wat ik je precies hiermee wil vertellen weet ik niet, ik begrijp je wens voor een tweede heel goed en die wens kan soms wel erger zijn dan de wens voor een eerste, ben ook heel blij dat jullie er weer voor gaan! Het enige wat ik je wilde laten weten is dat het zijn van enig kind voor mij echt prima was, ik heb me nooit alleen gevoeld. Wie weet heb je wat aan mijn verhaal.

Sylvie, ja, volgens mij zijn die shows van Kylie echt geweldig Lijkt mij ook wel leuk om te zien hoor, heel jammer dat je nu niet kunt gaan.

Ivfsh, hoe gaat ie met jou?

Babeth, fijn dat het met je neef en zijn gezin goed gaat! Het lijkt me vreselijk om zoiets van zo dichtbij te moeten meemaken zeg.

Ik wilde vandaag gaan zwemmen maar ik merk dat ik na inspanning erg moe en wat misselijk word. Beetje rustig aan doen dan maar, ik ga zo wel even een wandelingetje maken. En vanmiddag high tea-en, gezellig!

Fijne dag meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

Laika dank je wel voor je verhaal! Ik vind het fijn om te lezen.

Weet je, ik denk dat mijn dochter er ook helemaal niet onder lijdt, ze heeft veel vriendinnen en heeft makkelijk aansluiting als we bv naar een speeltuin gaan, komt ze vaak terug met een ander meisje: ik heb een nieuwe vriendin! Dat is dan voor een paar uurtjes, maar leuk. Ik denk dat het vooral in mijn hoofd zit! En wat je zegt: ook voor later. Nou was mijn zus hier gisteren en daar heb ik soms ook een moeilijke relatie mee en mijn vriend heeft ook niet veel aan zijn twee broers, dus inderdaad geen garantie voor een goede band. Maar toch...

Wel fijn dat je het opgeschreven, waardeer ik zeer!! Jij ook een fijne dag!

Geplaatst

Graag gedaan! Wist niet zeker of je wel wat kon met mijn verhaal maar ik vind het fijn dat je het waardeert!

Geplaatst

Laika mooi geschreven! inderdaad een broer of zus is geen garantie voor een goede band, heel erg herkenbaar! er is bij ons geen ruzie maar ook totaal geen klik.

groot gelijk da tje het even rustig aan doet, en geniet van je high tea!

Geplaatst

Hee meiden,

Rarara: waar zit ik: Yep, wederom in de trein :-) nu naar Maastricht.

Heerlijk ruby, naar de zwaluwhoeve! Die visjes zijn grappig hè, heb ik ook wel eens gedaan. Ik vond het effect ook nog eens heel goed. Vroeg me toen alleen af of het niet zielig was voor die vissen.

Laika: mooi je verhaal over enig kind zijn. Goed omschreven. En het blijft mooi dat alles zo goed gaat met jouw zwangerschap!

Caroline: hieperdepiep hiera voor je dochter! Veel plezier vandaag! Fijne vent heb je: heerlijk dat mannen vaak geen ellenlange gesprekken nodig hebben en dat hij achter je staat. Komende week maar eens rustig gaan plannen wat voor jullie het beste moment is om verder te gaan.

Dublin: hou jij het wachten een beetje vol? Ik blijf doorduimen voor je! Hoe oud is je cryo?

Hier gaat het oké, denk alleen niet dat deze poging gelukt is, heb er geen goed gevoel over. Ik denk dat alles wat ik voel door die bolletjes komt... Ach, we zien het wel

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Caroline ik hoop dat ondanks de verdrietige start je toch een fijne dag hebt met jullie meisje en dat je intens kan genieten van de sterretjes in haar ogen die ze zal zien als ze straks nog meer kadootjes krijgt!!!

En ook weer groen licht van je man!! Je dag wordt alleen maar beter toch??? Nu even goed bedenken wanneer op te starten en dan gaan met die banaan hihi.

Ivfsh idd veel gereist de laatste tijd. Ik hoop dat je gevoel er helemaal naast zit en je toch zwanger bent!!!!!! Door al je emoties is toch alles anders in je lijf.

Laika lekker rustig aan doen en geniet van je high tea!!!!

Henne ga je de dead line redden van deze week???? Of wordt het stressen op en top??? Gelukkig is zita niet ver weg hihi.

De rest ben ik al weer vergeten natuurlijk maar het is hier in ieder geval lekker weer. Zo nog even een poosje mama - spruitje tijd en voor ons staat spagetie op het menu voor vanavond. Heb voor het eerst een verse meegenomen en niet die gedoogde stokjes. Kan dus alleen maar lekker smaken.....

Vanvond komt de ambtenaar van de burgelijke stand op gesprek. Oh het is al over 2 weekjes zover!!

Geplaatst

IVFsh, gecondoleerd met het overlijden van je oma.... Sterkte in de komende dagen, maar vergeet vooral jezelf niet.... en denk ook aan je frummeltje in je buik..

Ik ben ook alleen thuis. Mijn moeder heeft daar nog steeds heel erg veel evrdriet van.

Ikzelf weet niet beter. Maar voel me er soms wat wisselvallig onder.

Als ik soms zie hoe dat bij JW thuis gaat met zijn broers en zussen, kom ik tot de conclusie, dat het wel rustig is alleen. Maar op andere momenten, als ik aan later denk, als mijn ouders verzorging nodig krijgen of tegen het overlijden aanzitten. Dan heb je ook niemand om mee te kunnen overleggen.

En zodra je ouders er niet meer zijn, is er niemand die mij nog als baby, of jong kind kent. Geen broers en zussen waar je herinneringen van vroeger mee kunt ophalen.

Dus ik vind het soms wel prettig, soms ook niet...

Geplaatst

Simba ben dat recept van de mousse niet vergeten maar ik moet het even opzoeken.

Ivfsh wederom in de trein en geef de moed nog niet op.

Ik heb 1 broer en daar ben ik erg blij mee, hele hechte band en veel plezier maar ook genoeg ruzie hoor die wel altijd snel is bijgelegd. Hij woont gelukkig bij moeder in de buurt want ik woon 130 km verderop.

Geplaatst

Babeth las ik nou ergens dat jou neef in Japan woont maar daar was alles ik mee?

Simba kwam je net nog tegen op Hyves :-)

Geplaatst

Syl-vie inderdaad met mijn neef en zijn gezin is inderdaad alles okay, wel een opluchting!

Simba hoe gaat het met jou verder?

Mijn man is naar de winkel, ik ben benieuwd in ieder geval kip uit de oven en verder laat ik me verrassen, heb hem nog even aan de groenten herinnerd

Ivfsh ik las dat je niet het gevoel hebt dat het gelukt is met jullie cryootje ( spellingscontrole maakte er druifje van !!) ik hoop dat je lichaam je voor de gek houdt!

Geplaatst

Hier gaat het redelijk..... we zijn weer een week verder, en d'r fladdert nog wel regelmatig vanalles door mijn hoofd heen.

Vanavond naar mijn schoonvader ivm de bedankjes en de adreslijsten.

Mijn buikje groeit gestaag, maar zit nog niet in de weg. Voel me verder goed, alleen die onderrug, die blijft vervelend. Bukken en draaien is niet fijn...

Maar goed..... komt allemaal wel goed...... af en toe gluur ik even snel om de hoek van de babykamer..... arg... dat is een zootje, maar dat komt wel, we hebben nog genoeg tijd.... alle meuk eruit, behang van de muur, vloerbedekkig eruit... en dan dan ziet het er opeens al heel anders uit....

Eerst maar weer eens het idee krijgen dat we onze eigen tijd weer kunnen inplannen....

Hoe is het met jouw buikje?

Geplaatst

Dank je, 7 jaar alweer! Wat gaat de tijd snel, zucht... Als ik het allemaal geweten had, we dachten: tijd zat om aan een broertje of zusje te werken en dan lukt het niet en ben je zo een paar jaar verder. Ik dacht "vroeger" altijd, zo'n 3 jaar ertussen lijkt me mooi, nu denk ik ach, als het maar een keer lukt, een groot leeftijdsverschil heeft ook wel wat, kan ze mooi met alles helpen!

Geplaatst

Caroline alles heeft zijn voor en nadelen en als we alles van te voren weten.....

Hoe heeft je meisie gereageert op nog meer kadootjes????? Helemaal blij natuurlijk. Leuk dat de presentjes in de klas ook zo goed in de smaak gevallen is.

Geplaatst

IVFIER, gecondoleerd met je oma. Ik hoop dat je deze week na het verdriet van het overlijden van je oma met een prachtig nieuw lichtpuntje in je leven verrast wordt! Al mijn duimen draaien hard, ik wil meer " zwangere" zien. Ik hoop het zeer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden