Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
IVFSH; dat riep Laika ook en kijk hoe het met haar is! Volhouden meid, een test geeft pas zekerheid!!

Grappig, ik dacht net hetzelfde! Ik voelde werkelijk niks. Ja, een gevoelige borst (mijn rechter), maar dat had ik ook altijd als ik ongesteld moest worden. En ik dacht dat ik mijn lichaam zo goed kende. Echt, het is gewoon niet te voorspellen dus heb nog even geduld Ivfsh!

High tea was heel gezellig! De hapjes vielen een beetje tegen (en bovendien mocht ik de helft niet: broodjes gerookte zalm die voorverpakt bleek te zijn en rosbief) maar het was wel heel lekker om weer even bij te kletsen.

Wij eten vanavond tikka masala met kip, sperziebonen en naanbrood.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Simba, fijn te horen dat het bij jullie goed gaat, afgelopen tijd ben je behooorlijk geleefd natuurlijk!

hier vanavond aardappeltjes uit de oven met roergebakken kipfilet en geroerbakte groenten.

liefs

Babeth

Geplaatst

oh ja,.. hier vanavond lekker makkelijk macaronie...

maar ik hoorde alweer uit de keuken... waarom kan ik niet gewoon simpel alleen macaronie koken...

dus volgens mij wordt het een uitbegreide macaronie...

hmm.. ik hoor de oven... ben benieuwd ;-)

Geplaatst

Alleen even snel bijgelezen. Vanmiddag afspraak in A'dam. Het leek praktisch dat m'n collega me bij het werk van J. afzette, maar die zat uiteindelijk tot bij zessen in overleg. Was ondertussen gewoon thuis geweest. Wel gezellig om samen naar huis te rijden, maar vervolgens moest hij binnen een half uur alweer weg. Hap slik weg snel pasts gegeten en nu voel ik pas echt hoe kapot ik ben van zo'n lange dag. Douchen, bank en vroeg naar bed. Oh en filmen staat allemaal op losse schroeven. Hoor ik morgen meer over. Wel jammer, maar verder maakt het voor ons geen verschil.

Geplaatst

goedenavond meiden,

IVFSH gecondoleerd met het verlies van je oma en sterkte met de laatste loodjes van de wachtweken.

Caroline, van harte gefeliciteerd met je kleine meisje. En wat goed dat je man/vriend ook verder wil! en ook al hoeft het van hem niet persé, hij zegt tenminste geen nee.

Ik had op het werk weer iets: op mn afdeling zijn nu 2 zwangeren en 1 waarvan de vrouw op klappen staat en 1 is een tijdje terug bevallen. Dus ik stond met een paar collega's bij de koffiehoek te wachten tot ik koffie kon pakken toen een collega van een afdeling naast ons zei "jeetje wat een babbies" en toen lachend tegen mij "moet jij geen baby?!" Ik zei "nou graag, want ik ben al 5 jaar bezig en loop ziekenhuis in en uit daarvoor". Ik zag zn hele kop vertrekken want hij schrok zich wezenloos.

Geplaatst

Jeetje sen, de boodschap was duidelijk, knap dat je het zo durfde te zeggen, zou fijn zij als ie de volgende keer nadenkt met een dergelijke "leuk" bedoelde opmerking!!!

Vind het erg rot voor je!!

Geplaatst

Nou dat is duidelijk taal Sen. Zou stijlvol zijn van hem of haar als ze er nog op terug komen. Toch zal het niet rot bedoeld zijn maar helaas komt het bot over.

Jij komt toch ook 16 april, Ooh ben echt het hele lijstje kwijt.

Geplaatst

het was een hij, verder wel aardige gozer maar vond het gewoon dom van hem en dat vond hij zelf ook hij zei "shit en dan maak ik zo'n opmerking, wat erg!" Ik heb gezegd dat hij beter moet nadenken voordat hij iets roept. Boodschap is duidelijk. Ja soms heb ik van die momenten, de hele dag al dat gelul over zwangerschap, echo's babykamers, bevallingen en kinderopvang. En dat moet je maar aanhoren. No-offence to de zwangeren hier maar soms heb ik gewoon geen zin om daar de hele tijd mee geconfronteerd te worden. En dan nog eens die ondoordachte opmerkingen. Als ze geen rekening met je houden dan moet je het maar afdwingen..

ben ongesteld kunnen jullie het merken ;)

ja ik heb me ook aangemeld voor de 16e Syl

Geplaatst

Haha Sen dat zijn die ongi hormonen maar je hebt groot gelijk. Afdwingen!!!

Komt door die nicknamen, ontcijferen lukt me even niet.

Geplaatst

Dat soort dingen zeg ik ook rustig hoor Sen. Dan weten mensen ook waar ze aan toe zijn ;-) En wel goed dat ie zelf gelijk doorhad dat z'n opmerking tegen jou wel wat stom was. Toch ben ik er ook wel iets genuanceerder over gaan denken. Ja, mensen moeten beter nadenken voor ze zoiets zeggen. Maar als ze het niet weten en niemand kennen die moeite heeft met zwanger worden, dan wéten ze ook echt niet beter. Hij nu voortaan wel. Dat is dus alweer winst.

Syl het filmen bij ons, of sowieso de hele docu. Da's me nog niet helemaal duidelijk.

Poeh, lekker even bijgekomen. Nu naar bed en dan morgen weer hard aan de slag voor de 1e deadline. Nog drie dagen werken en dan heerlijk een week vrij. Kijk er echt naar uit. Oh enne.....zag net in de folder van Marskramer een witte schommelstoel...denk ik toch 'leuk voor in de babykamer'. 't Zou te erg zijn om 'm daadwerkelijk te kopen he? hihi.....

Geplaatst

dankjewel voor je lieve reaktie Babeth, ik hoop dat hij nu wel nadenkt voordat hij zoiets tegen iemand zegt

Geplaatst

Henne, dat had ik me ook bedacht. Wellicht had hij echt geen idee en is hij er totaal niet mee bekend maar dan toch, nu denkt hij wel 3x na voordat hij zoiets tegen iemand roept.

Schommelstoel gewoon kopen hoor, waarom niet?

Geplaatst

Henne kopen die stoel, positieve vibes.

Ben wel benieuwd naar dat filmen.

Esther hoe gaat het met jou, hard aan het werk.

Geplaatst

Hey...ben ik weer eens.

Druk weekend gehad, veel gewerkt, vroeg op bed. Vandaag de laatste vroege dienst (haat vroege diensten 5:45 uit bed!), morgen nog een late dienst en dan zes dagen vrij. Fijn, fijn, fijn!

Ondertussen is er veel gebeurd hier de afgelopen dagen. Ik moet eerlijk bekennen dat er veel langs me heen is gegaan, wel gelezen maar ik ben zo slecht in het onthouden! Sorry bij voorbaat.

Caroline wat een verdriet is er af te lezen uit je berichtjes vandaag! Heftig als het zo hoog zit allemaal hé! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad vandaag ondanks de tranen die er waren. Ik las trouwens dat je echt besloten hebt samen om een vijfde poging te gaan doen! Super! Al enig idee wanneer dit gaat worden?

Henne nog een paar dagen! Spannend hoor. Ik vind het trouwens zo mooi om te lezen hoe positief je erin staat...hoe je vooruit durft te denken en te plannen. Bijzonder!

Ik heb Christien net gesproken...lijkt erop dat alles idd niet doorgaat. Jammer maar dan was het schijnbaar toch niet te bedoeling. Als het goed is gaat ze jou zo bellen.

Sylvie alles stijf en stram? Wat een gedoe hé! Hoe red je het nu met medicijnen?

Ik begreep dat het allemaal rustig is bij de zwangeren onder ons! Geniet meiden!

En sandra nog even en dan op naar een hele grote dag...gaat alles goed met de voorbereidingen?

Ivfsh...je oma is dus toch overleden. Gecondoleerd! Hoe voel je je nu? Wat een heftige en emotionele periode voor jullie zeg! Wanneer wordt je oma begraven? En voor jou de slopende laatste loodjes in de wachtweken. Is het nog een beetje te doen al met al?

Geplaatst

Vrijdag de hele dag met haar in het ziekenhuis gezeten. Ze zit tegen het randje van opname aan. Ze blijft continu harde buiken houden die eigenlijk bijna niet meer weggaan. Er is haar op het hart gedrukt om veeeeeel meer rust te nemen (lastig met drie kleine ukkies om je heen) en meer mantelzorg te regelen. Woensdag moet ze weer voor controle.

Verder zijn er nog verschillende kweken gedaan.

W.s. is haar lichaam ook wel een klein beetje overbelast de laatste paar jaar. Ze heeft vijf zwangerschappen binnen negen jaar gehad (waarvan er 1 van 20 weken) en dat vergt veel van je lijf.

Lief dat je ernaar vraagt!

Geplaatst

breek ff in, Ha ha Sen....vindt je een stoer wijf!

shit dat je ongi bent geworden, ik zit op WD 5.

Henne gewoon kopen hoor als je em leuk vindt!

Meiske en de rest, wat zijn jullie al weer ver in de zwangerschap, top!

liefs joske

Geplaatst

Esther ook toevallig dat hè er nu bent .

Zou het toch wel erg vinden als het programma helemaal niet doorgaat, raar zeg.

Alles pijnlijk, blij dat ik 1 week verder ben. Slik nu nog 1 diclofenac per dag met parac maar kan er echt slecht tegen maar heb ze nog wel nodig. kan ik ze ook halveren?

Geplaatst

Het heeft te maken met een zendercoordinator (hoge pief) die vindt dat het programma teveel op babyboom zou lijken en vind dat de insteek echt anders moet zijn. W.s. zal het een 2 luik worden i.p.v. een zesdelige serie gericht op baarmoederschap. Het is wel een sof ja, vind het heel erg suf maar goed...ergens wisten we dat het nog steeds in de pilotfase zaten. Ook sneu voor de redactrice en haar team hoor!

We krijgen wel voor onszelf een video die ze mooi in elkaar gaan draaien. Dus dat is wel bijzonder, dan hebben we wel een mooi document als herinnering aan deze periode.

Diclofenac kun je halveren maar ze zijn errug hard! Hoeveel mg slik je? Je hebt ze in 50 en in 100 mg. Als je de 100 hebt zou je kunnen vragen of je 50 mg kan krijgen!

Geplaatst

Jammer zeg wel jeuk als jullie een herinnering krijgen. Vond het erg indrukwekkend.

Ik heb 50mg 3X daags. Misschien morgen maar een keer zonder kijken of dag werkt. Scheelt idd maag en darmklachten.

Geplaatst

Haha Esther, heb net idd Christien gesproken... jij had gezegd dat ik nog online was dus niet in bed lag, mooie sociale controlle :-D Maar wel flink balen zeg, vooral voor het productieteam. Ik vind zelf dat het helemaal niet op babyboom lijkt, het gaat veel dieper doordat ze minder stellen volgen. Je krijgt een meer compleet verhaal inplaats van korte flashes. Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat het écht onderscheidend moet zijn. Gek genoeg is een programma gericht op draagmoederschap net van de week op BNN geweest. Dus dat is dan toch ook gelijk? Ik hoop dat de zendercoordinator nog van mening veranderd, al is het alleen al om al het werk dat iedereen hier in gestoken heeft (wij zelf nog het minst). Heb nog gezegd dat iedereen hier heel positief was, misschien helpt dat ;-)

Dan ga ik nu toch echt maar naar bed. Es, nog één late dienst en dan lekker genieten! Sterkte ook voor je zusje!

Meiden, die stoel zal ik nog eens over nadenken.... maar niet vannacht ;-) Truste!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden