Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Redelijk vroeg dat is wel fijn anders loop je er zo tegenaan te hikken.

Gezellig vanmiddag met de kids en daarna nog even braaien. Probeer ook nog wat zon mee te pikken ik ben zo wit, hihi.

Je zult vast nog even langskomen maar alvast heel veel succes voor morgen, dat ze maar goed mogen oogsten!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net schoonmoeder aan de telefoon gehad en die spreekt over acute leukemie. Op zich wel vroeg erbij omdat hij nog in het stadium van ontstekingen zit en geen bloedingen.

Ze willen hem nog voor het weekend opnemen en meteen beginnen met behandelen.

Snap er helemaal niets meer van???

Geplaatst

Hoi meiden

Syl wat een bericht, een snelle opname maar wellicht positief!? Direct behandelen en niet uitstellen. Hij is gelukkig in goede handen en de arts is positief.

En jullie dan Ook nog vrijdag, wat een spanningen en emoties..... Sterkte !!!!

Ursela getverderrie wat een bericht , erg ellendig met zo'n ziek meisje en dan de angst erbij dat je het zelf ook hebt. Ik weet hoe je uitkeek naar het bezoek aan Nederland , ik hoop in ieder geval dat Merel snel opknaPt en dat jij niet besmet bent.

Esther ik wil je alvast erg veel succes wensen met de punctie morgen!!!

Ik heb vanochtend weer controle gehad, mijn bloeddruk was goed maar de bovendruk was wat hoger na inspanning. Verder was er weer een goede uitslag van de glucose intollerantietest, ons meisje lag exact op schema , placenta ligt nog steeds ongunstig , dus hetzelfde , verder was de lengte van de baarmoederhals wel ietsje korter geworden maar niets om ons zorgen over te maken, gewoon rust blijven houden....

De kleine ligt inderdaad steeds dwars, maar goed we hebben nog tijd genoeg....

Voor de statistieken: pasta met garnalen, salade en brocolli

Geplaatst

Sylvie over het algemeen is het zo dat ze bij acute leukemie altijd direct beginnen met behandelen. En het feit idd dat ze er vroeg bij zijn is een positief teken. Hoe eerder starten met behandelingen nu hoe beter. Geen paniek meis...vat deze berichten niet negatief op!

Vroeg is idd wel lekker maar over het algemeen zie ik niet heel erg tegen de puncties op hoor. Tuurlijk is het geen pretje maar bij mij is het wel te doen. Ik begrijp ook wel dat er meiden zijn bij wie de punctie echt een drama is, dat is bij mij niet zo. Ik ben vandaag al begonnen met paracetamol...even spiegel opbouwen en morgen diclofenac 100 mg direct als ik wakker wordt en drie kwartier van te voren (mijn eigen recept...)

Maar het is toch niet warm genoeg om in de zon te zitten? Op wat voor planeet zit jij?

Babeth goeie berichten bij jou! Bloeddruk prima (bovendruk is over het algemeen altijd wat hoger na inspanning) en fijn dat de glucosetest goed is. Meis je komt steeds verder! Super hoor!

Geplaatst

Jeetje Syl, maar wel positief bericht over je schoonvader. Zeker als je artsen de prognose goed zien. Snelle opname en behandeling is schrikken, maar beter dan uitstellen.

Sterkte hoor.

Esther jij hebt het weer lekker druk vandaag, maar ook gezellig. Dat je dat allemaal kan zeg de dag voor de punctie. Ik kon na een paar dagen stimuleren met moeite mijn eigen schoenveters fatsoenlijk strikken en jij doet nog even de kinders in bad. Petje af hoor!!

Babeth fijn dat alles weer geodgekeurd is!!!!!!

Geplaatst

Wat dat betreft vlieg ik eigenlijk altijd wel door de stimulatiefase heen hoor! Ik heb eigenlijk nergens last van, hoogstens een beetje een opgeblazen gevoel maar dat mag geen naam hebben. En tuurlijk voel ik wel dat er wat gebeurd binnenin maar daar heb ik geen last van...

Geplaatst

Oké ik probeer dus positief te blijven. Heb hier echt geen verstand van.

Babeth fijn dat alles weer oké is behalve bij inspanning dus rustig aan blijven doen. Schommelt dat niet een beetje de lengte van de baarmoedermond! Maar niet zorgelijk dus.

Geen flauw idee wat wij eten.

Geplaatst

Hier ook zon maar koude wind!

Vanavond gehaktballen, tuinerwten en piepers...

Esther, heel veel succes morgen ik ben net als jij: weinig last van tevoren en punctie goed te doen. Scheelt wel he, hoef je je daar niet druk om te maken. Enige spannende is erna: hoeveel eitjes en bij mij sinds de derde ICSI: is het zaad in 1 x goed genoeg...

Geplaatst

aantal eitjes is eigenlijk ook niet zo'n isseu...aan 2 hebben we voldoende. Voor ons is het echt het spannendst of die twee eitjes bevrucht zijn geraakt...ik denk dat dat bij ons nog net wat meer is dan bij anderen (als je meer eitjes hebt dan is de kans op bevruchting natuurlijk ook groter)

Geplaatst

Hoi hoi

Esther fijn dat je er niet tegenop ziet en dat je een "eigen" recept hcbt kunnen vinden.

Wat de bloeddruk betreft ze gaf aan dat de onderdruk het belangrijkste was en deze was 70.... Ik weet niet hoe anderen het ervaren maar ik vind het erg fijn dat jij op medisch gebied je steentje hier kan bijdragen !!

Syl ik hoop dat de reactie van Esther jou iets kan geruststellen, het is ook zo veel ineens zeg...

Wat decldngte van de cervix die kan inderdaad wat schommelen, ook qua nauwkeurigheid bij het meten.... Ik houd gewoon mijn gemak.

Geplaatst

Hi meiden....hier beetje ingestort. Vorige week al de hele week hoofdpijn, deadline werk, vrijdag/zaterdag drie kids te logeren, zondag theater (wat wel errug goed was). Gisteren nog gewoon gewerkt, maar vanochtend ging het helemaal mis. Mijn baas zei dat ie me er slecht uit vond zien en ik kon nauwelijks m'n tranen inhouden. Zo moe. En die hoofdpijn. En de druk van werk. En die stomme verotte kl*te icsi die niet gelukt is. Ik heb bewust weer een baan in een commercieel bedrijf aangenomen omdat ik knetter werd van die semi overheidsinstelling, maar ik begin toch te twijfelen of het goed voor m'n gezondheid is. Gisteravond al een balletje naar J. opgegooid of ik toch weer minder uren zal gaan werken... Maar ja, 24 uur vonden ze hier al errug weinig, dus 20/21 zal wel lastig worden. Maar ik merk dat ik vier dagen op kantoor (werk 4x6, dagen van 8 uur red ik niet) echt niet trek. Zeker niet in icsi-tijden. En mijn baas is ook zo'n rare daarin. Het ene moment heel meelevend, het volgende moment gaan deadlines voor alles. Collega's zitten soms tot elf uur (avond!!!) op kantoor als ze een deadline hebben. Ik heb me vrijdag daarom ook uit de naad zitten werken en nu opeens gaat 'dat ik me goed voel' voor alles. Misschien ook wel doordat het rapport dat ik geschrven had echt onder de maat was, doordat ik gewoon te moe was en te veel hoofdpijn had om scherp te denken. Ja, daar heeft ie dan natuurlijk ook niks aan.

Nou ja, ben dus uiteindelijk naar huis gegaan en ben in bed gekropen, niet echt geslapen, vooral liggen suffen. Nog steeds hoofdpijn ook. Twijfel of ik de huisarts zal bellen, heb namelijk bijna nooit hoofdpijn en nu al ruim een week elke dag. Ben er soms ook misselijk bij...hmm... Oververmoeid. Te veel spanning. Te veel stress. Ook erg jankering dus ben eigenlijk bang dat ik een tikkeltje overwerkt/overspannen/overstressed ben door de mislukte icsi en het te harde werken. Wil eigenlijk gewoon even 'niks' meer, maar zo zit het leven helaas niet in elkaar. Ben op het moment gewoon reuze gefrustreerd dat al m'n dromen, wensen en ambities door of die vermoeidheid of de icsi om zeep worden geholpen. Bah bah bah.

Dus eh ja,.... zo gaat het met mijn Caroline.... Moet ik eigenlijk alweer om mezelf lachen, maar weet dondersgoed dat ik nu heel goed op moet passen omdat het anders écht misgaat. En ondanks m'n twijfels wil ik die baan toch nog wel even houden, dus dat kunnen we niet gebruiken. Ben er al zes weken uitgeweest door die stomme miskraam, niet nu ook nog even oververmoeid raken. Misschien toch morgen maar even de huisarts bellen, misschien heeft die een slim idee. Denk het niet want meestal moet alles 'vanzelf overgaan'.

Meiden, ik lees op de achtergrond mee, maar ben dus domweg te moe om te reageren en kan ook niks onthouden met die hoofdpijn. Maar weet dat ik aan jullie denk, Ruby, Esther, Sylvie, Ursela, Babeth, San en alle anderen.....

Geplaatst

Jeetje Henne, Wat kl*te zeg, dat je je zo rot voelt. Ik zou morgen toch maar even de huisarts even bellen als ik jou was. Misschien kan hij je met iets simpels op weg helpen.

Let goed op je lijf he? En doe zeker geen dingen waar je niet achter staat. Volg je gevoel, en heb vertrouwen.

Makkelijk gezegt allemaal van mij, maar ik hoop zo dat je je snel weer lekkerder voelt.

Liefs Guusje

Geplaatst

Valt niet mee om hier terug te lezen, dus maar even vluchtig gedaan.

Esther, vandaag een prik vrije dag, en morgen de punctie. Spannend allemaal weer. Ik wens je alvast heeeeel veel succes.

Geplaatst

Lieve Henne ik vind het moeilijk om te lezen dat je er zo enorm doorheen zit, vind het erg pijnlijk en zo ontzettend klote voor je!!! Misschien wel verstandig om met de h.a. contact op te nemen. Ik weet niet of het een optie is maar kun je eventueel even vrij nemen voor een korte break?

Moeilijk hoor, voel je niet bezwaard dat je minder reageert , je eigen gezOndheid staat voorop!! Sterkte meid!

Liefs Babeth

Geplaatst

Henne: dikke knuffel voor jou! Het valt echt niet mee allemaal, het is gewoon heel erg veel! Wat betreft werken: dat is belangrijk, maar niet zaligmakend. Denk aan jezelf, zorg dat je dat smalle lijntje niet over gaat. Als het atraks nodig is, kun je altijd beslissingen nemen over je werk. Wat niet gaat, dat gaat niet.

Vind et heel rot dat je je zo voelt! Ondanks dat ieders situatie zo anders is, klinkt het zo herkenbaar...

Veel liefs!

Geplaatst

Esther: succes morgen met de punctie: dat er maar twee heeeele mooie eitjes tussen zitten! Hoop dat het je weer meevalt, net als voorgaande keren!

Geplaatst

Henne wat balen dat je je zo slecht voelt... Inderdaad naar de huisarts voor die hoofdpijn denk ik, hoofdpijn maakt mij altijd heel moe en lastig te functioneren. Sterkte meid!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Snel meegelezen op het forum, er wordt veel gepost, en helaas niet altijd goede berichten..iedereen die aan het worstelen is STERKTE!! Het moet me echt van het hart dat ik met jullie meeleef en hier veel herkenning uit de berichten haal. Het is helaas niet alleen de teleurstelling en de spanning rond de behandelingen, maar ook alles er om heen wat in een ander daglicht komt te staan. Vind het moeilijk om zo iedereen persoonlijk aan te halen, maar iedereen, good luck toegewenst, het leeft hier echt op dit forum en er is veel herkenning te halen en dat doet, ondanks alle tegenslag, iedereen goed. Henne, ik vind jouw verhaal ook zo uit het hart en leven gegrepen...het is precies zoals het werkt en zoals het gaat. De wens de hoop de teleurstelling, en dan de dagelijkse omstandigheden zoals HET WERK, waar iedereen stiekem toch ook wat van wil maken, maar dan toch niet loopt zoals je zelf helemaal wilt. Het liefst zou je jezelf een grote opruiming willen geven, en er weer gewoon fris en fruitig gaan staan OF ER HELEMAAL NIKS AAN DE HAND IS!!!!

Helaas is dit niet zo, en de impact die de stille wens geeft en alles wat er mee te maken heeft is op dit forum wel heel duidelijk herkenbaar. Of het nu iemand die een dip zit helpt weet ik niet, maarre, toch ontzettend lief dat jullie hier je verhaal delen, want op de ene of ander manier helpt het toch met al die herkenning: er zijn er meer, en het is niet gek, en het hoort er bij...

Lieve Henne, heel veel sterkte, ik hoop zo dat je je weg vind en een wat relaxtere modus vindt...Sylvie, alle beslommeringen met familie en eigen bedrijf en rechtszaak , dikke knuffel, jij bent toch wel 1 van de diehards van dit forum, altijd een lief woord voor de ander en altijd optimistisch, nu geen gekke dromen meer. Net als Nico trouwens, over het algemeen altijd super optimistisch, en iedereen een duw omhoog gevend, maar als het tegenzit, weet je het zo herkenbaar en mooi op te schrijven, ook een knuffel voor jou!

Voor iedereen die ik natuurlijk vergeet te noemen, ook dikke knuffels, fijn om hier lotgenoten te treffen die elkaar weten op te vrolijken of voor herkenning zorgen.

Hier nog de laatste week voor de21 (onze datum waarop we horen en zelf moeten beslissen of we voor laatste poging gaan). Veel ups en downs. De ene dag zie ik alles in perspectief en denk ik bijna: laat het maar, we gaan een fijn leven tegemoet, en die stress hoeft niet meer, het andere moment ben ik weer wanhopig, en overtuigd: die laatste poging, die gaat het em worden, dan gaat het lukken, nog even doorbijten! Ik zou niet zonder kunnen, o alsjeblieft! laat het lukken en doorgang vinden, het is zo veel leuker als het lukt....

nou ja, en zo kan ik nog wel even doorgaan...man en ik praten regelmatig en goed erover, het komt er op neer dat we op zich als het ziekenhuis het ziet zitten, nog een laatste poging willen wagen, maar dat manlief stiekem de grootste kans ziet dat het niet gaat lukken, en mij opnieuw verdriet en teleurstelling wil besparen, en liever wil bouwen aan een andere toekomst. Vervolgens kan ik daar weer zo verdrietig van worden...we wachten eerst eens rustig alle uitslagen af, en beslissen er na. Van het weekend lekker genoten van het mooie voorjaarsweer, en samen een hotelletje gepakt. Op zich superplan, en goed ontspannend, maar stiekem denk ik dan toch weer, O je, maar de behandeling gaat straks zoveel geld kosten..hoe moet dat straks....ondertussen weer deze week vijf dagen werken om maar extra te sparen, maar stiekem zou ook ik het ook wel gewoon wat rustiger aan willen doen en m'n weg vinden, en het wat rustiger aan doen. Nou ja, probeer de andere kant te zien haha, ze zien me veel op het werk, druk baasje, en wie weet brengt het weer wat leuke dingen. Dus niet toegeven aan de stiekeme behoefte gewoon lekker af en toe een dag in bed te liggen en niets te doen...

Lieve mensen, even genoeg voor nu, dikke kus voor iedereen. Ben trouwens ontzettend blij met dat forum medicatie/groentela etc. dat geeft toch wel rust met die dure behandeling straks ; - ) xxx Eef

Geplaatst

Esther, succes met de punctie morgen, hopelijk zitten er een paar hele mooie eitjes tussen.

Henne, wat rot dat je je zo voelt. Weet je, werken is sowieso gewoon heel zwaar als je net een mislukte poging achter de rug hebt. En waarschijnlijk heb je dan ook nog je verantwoordelijkheidsgevoel en wil je eigenlijk gewoon lekker kunnen werken maar lukt dat nu niet. En dat maakt het er dus al helemaal niet makkelijker op... Ik denk dat het inderdaad wel verstandig is om even langs de huisarts te gaan met die hoofdpijn. Hou je taai, meis.

Babeth, fijn dat de controle oke was. Vervelend dat de placenta nog steeds ongunstig ligt, hopelijk verschuift ie nog een beetje de komende tijd. Hebben ze gezegd wat de kansen zijn dat dit vanzelf gebeurd?

Ik heb vandaag een beetje een rotdag gehad. Het is zo ontzettend druk op mijn werk dat ik het idee heb dat dat nooit goed voor me kan zijn. Maar ik heb niemand aan wie ik werk kan overdragen. En van dat idee krijg ik dan weer stress en stress is weer niet goed voor de baby en...oh, bah. Op de terugweg naar huis stootte ik ook nog heel hard mijn hoofd aan het klaphekje van de tram (ik wilde uitstappen, liet mijn chippas vallen en degene voor mij liet het hekje keihard tegen mijn hoofd aan komen). Nou, toen was het gedaan. Ik ben huilend naar huis gelopen en heb heel hard staan bleren in de huiskamer in de armen van mijn vriend....Gevolg is wel dat hij nu Italiaans schepijs voor mij aan het halen is, dat dan weer wel....

Liefs, Laika

Geplaatst

Henne :positive energie: specialy for you!!!!

Laika wat een rotdag, jij ook een dikke knuffel.

Esther ik hoop dat je morgen een mooie oogst hebt!!!! vanaf nu alleen maar positieve dingen volgens planning :happy:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden