Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, ik moest na de punctie een kuurtje van 5 dagen doen, omdat ze 'iets' gevonden hadden na de puctie. Dat was die keer dat ik een cyste had, ze dacht dat ze 'm niet had aangeprikt maar voor de zekerheid. Het kon in ieder geval geen kwaad voor de TP.

Wat dat project betreft: is niet van mezelf maar van iemand anders, maar ik ben wel benieuwd naar dat van jou! Kan me er wel iets bij voorstellen trouwens, maar goed, ik luister wel stiekem af als je er met Fren over praat zaterdag. Wat grappig dat dat gewoon live kan dan! Zat me ook al voor te stellen dat sommigen van jullie vast heel anders zijn dan ik denk, ook al heb ik een foto gezien...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je endometriose hebt moet je (tenminste moest ik) tijdens de punctie een kuur AB hebben.

Was een kuur van 3x2 pillen. dus de avond voor de punctie, de ochtend van de punctie en diezelfde avond.

Maar ja, dat is waarschijnlijk al uit je lichaam ten tijde van de TP.

Geplaatst

Antibiotica kan bij zwangerschap, maar ik zat vooral te denken ivm dat immuunverhaal, boek van Allan beer. Maar verder is het natuurlijk rotspul, plus dat ik prima zwanger ben geworden zonder. Dus ik hou er maar over op :-) planning gaan we wel zien. Als ik morgen posi test kan ik proberen de afspraak van dinsdagmiddag naar de ochtend te zetten. En anders mie er een colllega heen. Dat is wel even minde omdat ik er dit keer verder niks over heb gezegd. Trouwens ook niet aan familie enzo dus svp geen berichtjes op Hyves in de wachtweken!

Geplaatst
Ruby er komen 16 meiden en een aantal mannen (weet niet precies uit mijn hoofd). Heb er ook zin in!

Ik kom op 14 dames, dadelijk nog even tellen en doorgeven restaurant.

Geplaatst

Bedankt voor jullie woorden weer, doet me wel goed.

Onze planning is helemaal in de soep gelopen, afspraak bank ging niet door omdat iemand die wij hebben ingehuurd vergeten was het rapport door te sturen wat wij deze week hebben zitten maken. Wel telefonisch contact geweest en eerst dinsdag (Sylvie jarig) maar verzet naar maandag nu het gesprek, puf puf puf. Kwam goed uit want er moesten vandaag spullen in Eindhoven opgehaald worden maar ivm files enzo besloten door te rijden naar moeders waar ik nu zit en die gaat vanavond koken voor mij en daarna terug Rotterdam :-)

Morgen ga ik niet mee, jeroen gaat alleen, op zich hebben we een goede kans dat wij binnen 2 wk kunnen betalen als dat geld er snel doorkomt.

Laten we het zo zeggen ik kan er momenteel niets aan veranderen, ik probeer het voor nu naast mij neer te leggen en toch proberen iets te relaxen.

Even mams aandacht geven..

Henne jou planning is ook briljant weer, wat is dat toch met ons?????

Geplaatst

Simba, ik kreeg geen antibiotica voor en tijdens en na de punctie. Terwijl ik toch best heftige endometriose heb. Wat raar toch allemaal. Ieder ziekenhuis zijn eigen protocollen en ook al is het hetzelfde ziekenhuis dan ook nog een verschil.

Heb ontzettende hoofdpijn en mag over 50 minuten lekker naar huis. Ben het zo zat.

Syl-vie lekker even bij je moeder. Geniet ervan zolang het kan.

Kom vanavond nog wel even buurten.

Geplaatst

Even voor zaterdag ik kom op 14 dames waarvan 4 zw

6 mannen die allemaal willen eten en daarna gaan vliegen.

Esther jij belt iemand van ons of je niet of HOPELIJK wel komt.

Ruby is jou vraag nu ook beantwoordt???

Verder zullen jullie het niet geloven het vliegtuig staat nog in onderhoud dat is allemaal uitgelopen, er wordt een ander toestel geregeld maar voor onze volgende meeting krijg ik wel een adres van iemand door en verder gezien deze rampzalige planning verder doe ik HELEMAAL NIETS ;-)

Maar ik heb er SUPER VEEL ZIN IN, de wijn staat koel.....

Geplaatst

Henne wat een planning zeg! Vervelend dat het allemaal zo slecht uit komt. Herken geloof ik wel een klein beetje wat je bedoelt :)

Wat betreft die antibiotica...is het niet het overwegen waard om dit te gaan bespreken?

Sylvie wat balen dat die afspraak van vandaag niet doorging!

Wat dat vliegtuig betreft...gaan ze wel of niet vliegen?

Heftig zeg je schoonvader in quarantaine...w.s. omdat vanwege zijn behandelingen zijn afweer 0,0 gaat worden? Hoe pikt hij dit zelf op?

Geplaatst

Hee meiden,

Een snel, kom net bij mijn schoonzusje vandaan en zij moest haar groentela leegmaken. Ze had twee G die bijna over de datum zijn. Stuur me een een pb als je ze wil hebben.

Ivfsh

Geplaatst

Babeth, nogmaals bedankt dat je er altijd bent voor anderen terwijl het voor jou ook allemaal niet altijd even makkelijk is. En dan druk ik me nog zacht uit... Als ik zie hoe angstig ik was, kan ik me heel goed voorstellen dat de gedachte bij jou om nog een kindje te verliezen je helemaal verlamd.

Ben je iets wijzer geworden van je gesprek? Hoop dat ze je hebben kunnen gerust stellen! Dikke knuffel!

Sen, weet je al iets meer over je kat? Heel veel sterkte hoop dat je hem heel snel gezond weer mag vinden.

Ivfsh, je woorden dat de kans het allergrootste is dat het goed zit, doen me erg goed. Dank je wel daar voor!

Jij succes bij je ouders en heel veel plezier met je lief!

Sandra, jij ook heel erg bedankt voor je lieve woorden! Mijn grootste angst is dat er idd weer geen kloppend hartje te vinden is maar je moet er ergens wel rekening mee houden omdat het nog aan de vroege kant is.

Is je huis ondertussen al weer schoon en heeft schoonmams zich een beetje koest gehouden?

Syl, meid, zou willen dat ik wat van je strijd kon overnemen. Al vanaf december aan het vechten. Als dat je enige zorg was, zou het al zwaar zijn maar je hebt nog wel meer aan je hoofd. Duim heel hard dat dit voor jullie de laatste loodjes op financieel gebied mogen zijn en dat jullie dan je energie op je schoonvader en jullie behandeling kan gaan richten.

Dikke knuffel!

Henne, hoe voel jij je vandaag? Hoop dat je je snel beter voelt en dat je echt de tijd neemt!

Jeetje, lees nu net opeens dat je wel heel hard gaat. Onvoorstelbaar!

Wat betreft je vraag over de antibiotica. Vlak voor deze tp heb ik antibiotica gehad die je ook gewoon mocht nemen als je zwanger was. De naam weet ik even niet maar als je hem wilt weten, kan ik hem zo opzoeken. Mij heeft deze antibiotica niet tegengehouden om zwanger te worden. Normaal gesproken krijg ik ook vrij snel last van mijn darmen van de antibiotica maar deze keer dus geen centje pijn gehad.(Haha, dat was eigenlijk ook de bedoeling....) Verder weet ik dat een vriendin van mij die zwanger is diverse malen antibiotica heeft gehad ivm blaasontstekingen. Ik zou het dus dan goed overleg met je huisarts en behandelend arts zeker durven proberen.

O ja, en na iedere punctie krijg ik uit voorzorg een infuus met antibiotica dit in verband met de endometriose.

Nico, wat moet ik me bij je pannas voorstellen? Een soort van stoofvlees ofzo?

Dubbel bericht weer van je collega. Wens jou ook een kloppend hartje toe hoor! Eigenlijk 2. Eén van jezelf en één van je kindje.

Esther, sta nog steeds versteld van je energie zo vlak na de punctie! Heb je al een bevruchtingsresultaat gehoord? Wil je heel veel succes wensen voor morgen!

Duim voor prachtige emmy's!

Rubster, sterkte met je hoofdpijn!

Dublin, ben zo benieuwd hoe je echo is geweest. Duim heel hard voor je en hoop dat je straks met goed nieuws komt. Weet hoe spannend dit allemaal voor je is.

Heel veel liefs.

Poe meiden, afgelopen dagen zijn wel heftig geweest bij veel van ons. Eigenlijk zijn we wel toe aan wat positief nieuws. Ik in ieder geval wel.

Dus, wie heeft er nog iets positiefs of grappigs te melden?

Geplaatst

zara ik hoor zaterdagmorgen tussen tien en elf pas of we een embryo hebben! Dus dat wordt nog even een dagje zenuwen!

Ik heb wel wat leuks...maar dat vind ik leuk en zegt jullie weinig. Als het goed is leest er niemand van mijn familie/vrienden mee dus hier kan ik het wel verklappen!

Ik weet als enige dat mijn zusje een meisje krijgt! Gisteren vertelde ze me dit...

Geplaatst

Hier weer een zwarte dag. Mijn man is zijn baan kwijt. Dit als gevolg nog van de krediet crisis. Hoeveel elende kan een mens hebben. Godsamme, wanneer is het nou eens klaar met al die kl*te zooi. Sorry voor mijn woord gebruik, maar ben even de weg kwijt. Zijn werkgever gaat de ontslag prosedure inzetten.

Ik wil jullie natuurlijk niet in mijn elende mee nemen, maar moest het even kwijt.

Hoop dat ik morgen in een betere stemming ben, en hier op ieder weer kan reageren.

Guusje

Geplaatst

Esther wat leuk een geheimpje, goed nieuws.

Henne ja hoor vliegen gaat wel door.

Guusje wat klote zeg, hier zit je niet op te wachten.

Kunnen ze hem niet helpen voor een vervangende baan, dat doen wg wel eens ooit.

Zara alweer wat beter geslapen?

Geplaatst

Oh guusje wat erg! Hebben jullie dit aan zien komen of kwam het uit de lucht vallen?

Wat ellendig...en dat is nogal zacht uitgedrukt realiseer ik me.

In wat voor branche werkt je man? Eén waarin er voldoende banen zijn?

Sterkte meis!

Geplaatst

Het is een klein bedrijf, dus een andere functie is niet aan de orde. Het ging al bijna 2 jaar slecht, deel tijd WW gehad, maar het mocht niet baten. Mijn man werk voor een uitgeverij, maar doet de salaris adm. en de financie. Dus niet branch gebonden. Dus we zagen het wel aan komen, maar niet op deze manier.

Geplaatst

Hoi dames, jeetje wat is er weer veel geschreven!!!

Guusje wat ellendig van je man zijn baan, kan niet anders zeggen...ik hoop echt dat ie weer snel iets vind!!

Henne wat lasting allemaal , kan me voorstellen dat je de link left met het boek van Alan beer. SPannend nu met testen.

Syl-vie wat slordig zeg dat het om deze redden verzet moest worden , ik zal extra voor jullie duimen morgen,

Wat het aantal mensen betreft hou mij nog even een slag om de arm.

Ik heb tel. De arts gesProken en het komt er op neer dat we echt moeten afwachten, ik moet erg allert zijn op signalen maar nu kunnen we niets anders doen ALS wachten, 2a3 belsngrijke weken.

Mijn man heeft nu liever niet dat ik weg ga, volgens de arts kan het geen kwaad: op een stool zitten maar goed zijn gevoel en ongerustheid mag ik ( en kan ik) niet zomaar langs me neerleggen. Persoonlijk geloof ik niet dat het kwaad kan.. Jeetje dit is echt killing. De arts had Al spijt dat ze het genoemd had.ze wist meteen waarom ik haar wilde spreken.

We proberen echt naar de positieve zaken te kijken: een eenling , een cerclage, geen rommelende buik of signalen, een mooie dichte baarmoedermond..

Pfff ik zou echt nu de tijd 2 weken minimaal vooruit

Willen kijken.

Geplaatst

Syl-vie, mijn vraag is beantwoord. Ga er nog even mee aan de slag. Voor jullie afwachten wat het wordt, maar denk dat jullie het wel leuk vinden.

Geplaatst

Guusje getverdemme zeg. Je mag daar best heel hard over vloeken en je hart luchten. Hopelijk vind hij snel een andere werkgever........ Sterkte

Esther wat leuk dat je zus je dit heeft verteld!!!! Idd een heel lief geheimpje...

P vanavond overwerken, hij belde net. Dus heb mezelf getrakteerd op een broodje kipkebap met knoflooksaus en wat frietjes....

Ik kijk echt uit naar het weekend, morgenmiddag vertrekken we naar het hotel en even wat tijd voor onszelf. Het loop hier in huis zo gesmeerd allemaal dat we er gewoon van vergeten te genieten, erg he?

Zara mijn schoonmoeder heeft zich koest gehouden hoor hihi. En lekker weer schoon!!

Geplaatst

He bah Babeth, dit had je toch niet verwacht allemaal. Moeilijk hoor allemaal en heel begrijpelijk dat jullie angstig zijn. Luister naar je hart en je gevoel...... dat gaat voor alles!!!!

Geplaatst

Moeilijk, ook om te zien wat het met mijn man doet, hij zit zo in angst, is blij dat hij vandaag en morgen vrij is maar heeft er ook moeite mee om voor zijn werk van huis te gaan.Begrijpelijk.

Bijna weer een dag voorbij......verdorie die ellendige verdomde angst!!! Het stomme is dat ik juist in de dagen dat ik me rot volde ging shoppen voor de kleine, zo van we laten ons er niet onder krijgen....ik wilde een wiegje bestellen, mijn man juist niet, die wil nog even wachten, niet omdat hij er geen vertrouwen in heeft maar wil het lot ook niet tarten zeg maar, apart hoe we dan weer verschillen en ook anders omgaan met angst...maar goed, we moeten het respecteren van elkaar end at doen we gelukkig ook zeer zeker.

Jeetje jeschoonvader wordt voor die lange periode compleet afgezonderd, heftig, voor hem maar ook voor jullie!!! Een vriendin van mij heeft dat ooit voor 2 weken gehad ivm. een nucleaire behandeling, zij vond het ook een echte beproeving en was zo ontzettend blij met een telefoon!!!

Nico, wat fijn dat de echo bij je oudcollegaatje goed was, ik kan me voorstellen dat he voor jou dubbel is maar ik weet zeker dat je blij voor haar bent!

Dublin, hoe ging het bij jou?

Zara, nog eventje geduld en ik sluit me volledig aan bij de woorden van IVFSH

Esther, wat bijzonder dat jij het geslacht nu al weet, mooi hoor!!!

dames, ik ben het verder even kwijt in zo uit mijn hoofd...

liefs

Babeth

Geplaatst
Hè Babeth volgens mij heb ik iets gemist, jij kan misschien niet komen? Komt dit door de laatste meting?

Syl na tel. overleg met de arts hebben we voorlopig besloten om nog geen versnelde meting te doen en proberen we het vol te houden tot de volgende afspraak 26-4 dan ben ik 24w1d.

het komt er op neer dat er zelfs met een verdere verkorting gewoon niets gedaan kan worden. Indien ik volgende week alsnog een meting wil hebben dan kan dat hoor.

Maar we moeten echt proberen om vertrouwen te hebben in de arts.

Ik moet mijn rust houden, wat ik al enorm deed uiteraard maar mijn man heeft er op dit moment geen goed gevoel bij als ik wegga, dus niet kan liggen zeg maar. Hij wil geen enkel risico nemen en dat snap ik, ik wil dat ook niet maar de moelijkheid is dat de lunch waarbij ik op een stoel zit geen kwaad kan.

Hij heeft nu dat gevoel nog niet maar zei ook laat het even zakken bij mij....misschien denk ik er straks anders over. sorry, lastig te verwoorden en uit te leggen maar wellicht helder genoeg.

Als ik maar iets weet dan laat ik het je direct weten!!!!

Zelf baal ik extra, ik keek/klijk er juist naar uit

liefs

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden