Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther helemaal begrijpelijk dat je dan boos en opstandig en verdrietig wordt. We weten allemaal wat je bedoeld helaas. Soms is het ook allemaal zo oneerlijk. Dat alles alleen maar om de behandelingen draaid.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

van mijn nichtje bedoel je? Mijn zusje heeft het zo kunnen regelen dat mijn vader de kinderen rijd...ze gaan naar ballorig in Hattem (indoor speeltuin) en haar schoonzusje (studente van 19) komt vanuit zwolle met de bus die kant op en zal haar helpen! Dus probleem opgelost!

Vraag me weleens af hoe jij dat doet sylvie...jij staat al zolang stil! Is dat niet heel erg moeilijk?

Geplaatst

Esther miss. Vreemd maar het voelt goed te weten dat je niet alleen bent. Het bepaald hoe dan ook ons leven, en dat acccepteren we maarrrr dat wil niet zeggen dan we dan zonder ups en downs of zonder emoties kunnen.

Geplaatst

Ja nichtje, sorry wist het niet meer. Maar dat is gelukkig opgelost.

Stilstaan dit valt nog mee, hiervoor 1 jaar niets gedaan ook op advies van de gyn. Laatste iui poging dus in januari gedaan. Wil ook best door maar kan het er nu niet bijdoen, dan zou ik instorten. Ik hoop toch dat wij in mei weer door kunnen. Het ging vooral om de zakelijke perikelen dat wij dus weer pauze hebben. Helaas wil Jeroen voorlopig einde jaar weer opstarten.

Geplaatst
Hey...

Vanmiddag errug verbrand in de zon...au...maar wel lekker hoor, de eerste keer dit jaar een middagje in de zon gezeten! Kom maar op met die zomer!

Ik ga even in etappes reageren...

Wat betreft de groei van mijn follikels...ik vind het minimaal hoor! Ik had er nu drie van 17 en de rest was 16 of 15. Ik baal gewoon dat ze ze niet een dag langer door laten groeien. Ik heb het vanmorgen heel expliciet aangegeven en volgens de arts hing het af van de planning maar zouden ze proberen er rekening mee te houden. Blijkbaar kon het plantechnisch dus niet. Maar nu ben ik me wel een beetje druk aan het maken of ze nu wel rond de 20 zijn woensdag...ze zijn deze behandeling elke keer maar 1 mm gegroeid in twee dagen...straks zijn mijn eieren niet gaar!!!

Vanmiddag echt zitten sacherijnen in mijn uppie...ik weet het wel, waar gaaaat dit over...maar ik baal gewoon de laatste paar dagen. Voor mijn gevoel gaat het gewoon niet lekker deze behandeling (of ik ben gewoon verwend met t.n.t. behandelingen die volgens met boekje gingen uitgezonder het feit dat ik niet zwanger raak) en ik heb het idee dat ik momenteel alles opzij moet zetten hiervoor. Natuurlijk wil ik dat ook wel maar soms is het gewoon frustreren! Een ander gaat een avondje banga'en (om in nico's termen te spreken) en ik kan, naast het feit dat je je zelf volspuit met hormonen, punctie, tp, zhbezoekjes, autoritjes etc, mijn hele agenda continu opzij gooien! En ik ben gewoon moe...

Nou...dat was mijn klaagzang voor vandaag!

En ja...ALS ik zwanger raak dan ben hoor je mij hier noooooiiiiitttttt meer over...beloofd! Maar dat moet eerst nog gaan gebeuren!

Wat betreft die ziektedagen sandra...ik had me vandaag en morgen alvast i.o. ziekgemeld voor de punctie en die is dus niet geweest. Het feit dat ik een halve dag kwijt ben aan een follikelmeting telt voor haar minder zwaar...dus geen ziekteverlof! Vandaag en morgen moet ik dus gewoon terugwerken! Ik ga me er maar niet meer druk over maken...het zij zo.

Wat betreft auto's...wij rijden volvo...burgelijke auto maar rijd o zo heerlijk...

Rubster meid wat een rotdag voor jou! Huil, schreeuw, tier, doe waar je je goed bij voelt! Je hebt er gewoon recht op vandaag! Sterkte meis!

He Esther, ik snap wat je bedoelt hoor...dat had ik de 3e ivf ook...het gevoel dat het toch niet lekker zat...heel raar eigenlijk want het ging deze keer sneller dan de vorige twee keren...maar bij de dag van de punctie was ik op van de zenuwen...en ik kreeg de spuit ook nog eens later dan gepland...de punctie zelf ging ook niet helemaal vlekkeloos (flink moeten duwen want ze kon een follikel niet goed aanprikken, ook vanwege de vorm en het feit dat ie zich verstopte, de stouterd!) en toen ik weer terug op de uitslaapkamer was, voelde het helemaal niet goed...en al helemaal niet toen ze me kwam vertellen dat er 3 eitjes gevonden waren...

de hele planning ook nu in de war bij jou...ik kan me heel goed voorstellen dat dit frustrerend is...ben zelf ook een planner...en als het bij mij ook niet volgens de planning gaat, grrr...not amused...en dan komt er ook nog zo'n muts voorbij gerend hier op het forum die het maar over de banga heeft...daar zit je ook niet op te wachten...dat is het sjipse aan deze hele behandeling...je kunt niet vooruit plannen...want het kan altijd anders gaan dan wij in gedachten hadden...dat blijkt nu ook maar weer eens...

meissie...ik wilde dat ik het voor je kon overnemen, dat ik je follikels de laatste groeistuipjes kon meegeven, zodat alles toch nog goed komt en dat je embryo's ook blijven zitten waar ze na de tp terug worden geplaatst!!! het is je gegund...en als je zwanger bent, dan mag je hier rustig komen spuien, maar dan over je zwangerschapskwaaltjes...hihi...

leef met je mee meid!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Goedemorgen zo te zien heeft niemand op het forum gespookt vanacht.

Hopelijk betekend dat, dat iedereen lekker heeft geslapen vanacht.

Esther de Pregnyl zit er dus in, lekker een prikvrij dagje en woensdag heb je "gewoon" een mooi aantal goede gare eicellen waarvan er 2 mooi bevruchten en je mee terug naar huis krijgt. Lijkt je dat niet wat??? Was het maar zo makkelijk te voorspellen... Hopelijk heb je vandaag een betere dag dan de afgelopen dagen, deze emoties maken je ook heel moe en je hoort uitgerust je emmy's weer terug te ontvangen!!! Was je nog vrij of hebben ze je toch in kunnen plannen op de werkvloer zodat je nog maar 1 dag hoeft in te halen?

Syl wat jullie vanacht te verwerken hebben gehad pff heftig hoor. Hopelijk kunnen jullie bij elkaar troost vinden. Balen zeg dat het opstarten van nieuwe poging in jou hoofd en dat van J zo ver uit elkaar ligt. Hopelijk vrijdag goed nieuws en dan bedenkt hij zich misschien?????

Sinds ik zw ben droom ik de raarste dingen, van alle mogelijke nare dingen die kunnen gebeuren. Terwijl ik helemaal niet het idee heb dat ik ergens bang voor ben of tegenopzie. Misschien onbewust wel. Kom 's morgens van heel ver als ik wakker wordt. Gelukkig heb ik de tijd om bij te komen.

Vandaag maar eens de was wegwerken, de eerste zit er al weer in en nog 2 of 3 te gaan. Gelukkig kan het vouwen en strijken zittend gebeuren. Vind het altijd heerlijk als mijn wasmanden weer leeg zijn......

Vanavond staat bij ons op het menu: puree, rode kool, gebakken appel en stuk worst.

Geplaatst

Hallo dames,

Sylvie, houdt het bij jullie nooit op??? Wat erg voor jeroen z'n vader zeg. AFwachten dus weer.

Het leven bestaat volgens mij alleen maar uit afwachten.

Hou je haaks en als het niet gaat zaterdag gewoon zeggen.

Wij gaan gewoon door en hebben ebsloten dat we een badkamerproject gaan doen. Gisteren al wezen kijken, maar wat is dat spul duur zeg.

Heel veel sterkte allemaal. Ben kapot en moe en ga de hele dag werken.

Geplaatst

Syl....hoop dat je hebt kunnen slapen...wat een vreselijk bericht van je schoonvader...jeetje...als een donderslag bij heldere hemel...heel veel sterkte voor jou en Jeroen...als ik iets voor je kan betekenen, laat maar iets weten...probeer je toch een beetje op jezelf te letten??? ook al presteer je vaak het beste onder stress, teveel en te vaak stress is ook niet goed...

en dan zaterdag ook nog een begrafenis...heftig...en gecondoleerd...een extra flesje wijn zal niet verkeerd zijn...

Zara...pijnlijk...je elleboog...en dan alleen nu met paracetamol de pijn bestrijden...ai...hoop dat het met rust goed komt!!

Esther...lieve schat...ik sluit me aan bij de anderen over het wel of niet komen..zou natuurlijk heel erg leuk en fijn zijn voor de meiden als je er wel bij bent, maar als het te veel stress gaat opleveren, moet je je gevoel volgen...maarruh..als ik lees dat Gerard toch meekomt, dan heb je dus eigenlijk al besloten om toch te komen...dan zeg ik alleen maar: geniet ervan en ook van het lekkere wijntje!!!

En ook wat Syl al zei: normaal is het goed gegaan met de fm en helaas dan geen zw....nu is het dan andersom...voor jouw gevoel niet goed met de fm's en dan wel een zwangerschap!!! we gaan ervoor!!!

Ruby...fijn dat je even eruit bent geweest...mmm...lekker ijsje...

en een nieuwe badkamer op zicht...fijn...jammer dat de loodgieter niet meer gekomen is...en dinsdag de afspraak bij de VU..spannend...

Spaatje...wat 'leuk' zeg...alweer een zwangere erbij...vervelend dat ze maar bleef terugkomen met allerlei vragen...daar zit je niet echt op te wachten...

wij zijn uitgeknuffeld...hebben het helemaal gehad...niet dat we het niet lekker vinden, maar genoeg is genoeg...meer kunnen we niet doen...en wil ik zelf ook niet meer...

Een meeting in september vind ik ook wel een goed plan...heb de maand september vrij van mijn werk...zelf wil ik nog heel graag een keertje nog met zijn tweetjes op vakantie gaan, zo voordat we zwanger zijn, de laatste keer met zijn tweetjes (ja...je moet toch positief blijven en erin blijven geloven...zucht..., zegt ze ondanks de twijfel)...dus misschien dat we dan 8 of 11 dagen gaan...en dan waarschijnlijk rond 13 september vertrekken...dus het zou dan voor de 13e of na 23e kunnen...hahaha...maar ja...voor hetzelfde geld gaan we niet met vakantie...dat weten we nu nog niet...eerst eens kijken hoe we het financieel getrokken krijgen en of we idd nog met ivf verder moeten gaan...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ruby hoe is het bij jullie. Boos, verdrietig, opstandig??? Moet er al weer gewerkt worden of hebben jullie nog een dagje om bij te komen samen??

Ja badkamer en keuken zijn altijd de duurtste projecten met een verbouwing. Als je het zelf kan bespaar je een hoop, maar je moet er dan wel tegen kunnen om een paar weken bij vrienden te douchen....... Succes met het uitzoeken van alle spulletjes voor jullie project. Is ook wel lekker om je zinnen even op wat anders te zetten met je verdriet op de achtergrond...

Geplaatst

Nico al aan het vooruitplannen...ik doe mee in september.

Sandra zw vrouwen kunnen idd heel raar dromen, niet zw trouwens ook.....

Helaas vannacht niet veel geslapen, had geen puf om een bezoekje te brengen aan het forum.

Vanmorgen heel raar gedroomd over onze lunch, restaurant zat uiteindelijk bom vol, schoonmoeder had zichzelf en ook de rest van de familie uitgenodigd waaronder haar kleinkind. Zat ze daar met een baby bij ons en de lunch, ik was zo boos. Ze eiste alle aandacht op en begon ook nog te speechen. Ik was vergeten de naamkaartjes te maken dus ik wist niet wie wie was en iedereen kon elkaar behalve ik.

Ooh Esther jij en G. waren erbij!

Geplaatst

Syl ik heb met je te doen. Wilde dat ik iets kon doen, hoe klein ook.......

ben dus niet de enige die raar gedroomd heeft

Geplaatst

Esther door de Pregnyl krijgen je eieren nog een goede boost!

Zara een pijnlijke arm, even gemist, hopelijk vandaag weer wat beter.

Jeroen is om gedachte te verzetten vandaag naar Engeland vliegen, niet alleen dat wilde ik niet. Ik bewaak de zaak :-)

Als mensen gaan zeuren trek ik ze gewoon door de telefoon heen......

Geplaatst
Syl ik heb met je te doen. Wilde dat ik iets kon doen, hoe klein ook.......

ben dus niet de enige die raar gedroomd heeft

Ze zeggen dat het te maken heeft met je angsten bla bla en dat je dat verwerkt maar ik ben echt niet bang dat schoonmamma zaterdag de show steelt dusse...

Wij hebben trouwens besloten om een bloempje te doen zaterdag op de begrafenis en ik steek vooraf een kaarsje aan. Jeroen wil in de ochtend ook alles klaarzetten voor het vliegen.

Heb echt heel veel zin in zaterdag en Jeroen ook.

Geplaatst

Beetje afleiding en iets leuks waar jullie ook al tijden naar toe leven. Kan me voorstellen dat jullie de ontspanning heel goed kunnen gebruiken.

Staan jullie zo vroeg op om alles klaar te zetten of gaan jullie niet naar de begrafenis??

Tja verwerken van angsten bla bla volgens mij is het gewoon verwerken van rare hersenspinsels klinkt positiever hihi

Geplaatst

Ik hoef niets te doen zoals het er nu uitziet. Weer is niet denderend dus we eten in het restaurant die regelen alles.

Jeroen zet het vliegtuig al bij de vliegclub neer want anders moet iedereen door security en dat is niet nodig en die gaat alvast tanken ed.

Geplaatst

Hei!

Even snel, ik heb het enorm druk gehad. Werken en werken en helaas is merel ziek geworden. We zouden morgen naar nld reizen maar mijn man wil de reis annuleren. Ik zit nog te twijfelen.

Merel heeft waarschijnlijk de vijfde ziekte. Ze had drie dagen koorts, eerste dag 40,5 en daarna rond de 39. Ze deed alleen kreunen en huilen en wilde niet slapen. Vandaag is de koorts weg maar ze wil niet eten of drinken. Tja, en wat doen we nu? Is ze beter dan kunnen we reizen maar als ze niets wil eten is er blijkbaar nog iets. Ik heb om 1400 een afspraak bij de dokter en daarna gaat de beslissing vallen. Verder ben ik compleet uitgeput. Ik heb me gisteren ziek gemeld en ik denk het vanavond weer te doen want dit typen kost me al moeite. Kan van het te veel hebben gedaan in combi met zwanger zijn en een zieke krijsende merel maar kan ook zijn dat ik ook de vijfde ziekte heb en dat hoop ik niet want dat is erg gevaarlijk voor de zwangerschap. Dus daar vanmiddag ook op laten testen.

Ben te moe om op jullie te reageren. Sorry.

Ik hoop in ieder geval dat het goed gaat met iedereen. Lees binnenkort bij!

Geplaatst

Ursula wat naar allemaal.

Beterschap voor de kleine Merel en denk aan jezelf. Zou jammer zijn als jullie de geplande reis naar Nld niet kunnen maken, maar de gezondheid van jullie kleine meid en jij en de kindje gaan toch echt voor.

Hopelijk goed nieuws vanmiddag en wie weet gaat het allemaal toch nog door!!!!!

Geplaatst

He bah Ursela, niet te hopen dat ze de Vijfde ziekte heeft! Niets zo vervelend als een ziek kind, zo zielig, maar ook frustrerend... Sterkte!

Nico lekker naar Lesbos in september? Ik wil ook heel graag weer naar Griekenland deze zomer, maakt me niet uit waar naartoe, als het maar Grieks en warm is, maar met 2 ICSI's die we zelf moeten betalen... Afgelopen zomer zijn we niet geweest want toen moest ik een nieuwe auto maar twee jaar geleden heeft mijn moeder gesponsord... hoop dat ze dat dit jaar weer aanbied...

Ik heb ook al gedroomd over de luch! Wat grappig, dat we daar over dromen... Ik moest het organiseren, het was bij mij thuis maar er ging van alles mis: ik was vergeten eten en drinken in te slaan en iedereen was chagrijnig, het was helemaal niet gezellig! Nou, ik kan me niet voorstellen dat dat uit gaat komen... Waarschijnlijk moet mijn dochters groepje als een van de laatste optreden dus mijn vriendin (de dansjuf) gaat vragen of ik om half 4 nog binnen mag, dan heb ik een half uurtje langer zaterdag...

Ga vandaag ook maar eens was en strijk wegwerken, stofzuigen en dweilen, bleh, geen zin in maar het is geen mooi weer dus dat scheelt.

Tot later!

Geplaatst

Nee het is zeker geen mooi weer vandaag. Staat hier op het punt om te regenen en die rare kat van mij loop alleen maar te mekkeren en rennen door het huis, want hij wil naar buiten.... Om Sjacho van te worden

2e wasje is bijna klaar dus kan ook richting droger, wat een luxe zeg dat ding. Dan nog maar 2 draaien!! Zijn we daar weer vanaf...

Geplaatst

Ursela beterschap met Merel en jezelf. Wat een toestanden zeg. Ik hoop dat jullie alsnog naar NL kunnen reizen.

Doe het rustig aan.

Caroline moet lachen om jou droom zeg. Maar mochten we ooit aan tafel schuiven bij jou nemen we zelf drinken en eten mee ;-)

Zou leuk zijn als je nog 30 min langer kan blijven!

Gisteravond hier ontzettend geregend en gewaaid, klote weer, leek wel herfst!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden