Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oooh ik krijg al helemaal de plaatsvervangende kriebels voor iedereen hier die net een tp heeft gehad, wat ontzettend spannend!

Vanmorgen mijn eerste controle echo gehad, alles zag er geweldig uit zei de arts, en gelukkig ook geen cystes! Mag morgen beginnen met de Puregon, 300(is dat nou ml? is dat niet een beetje veel? ik weet even niet de eenheid hoor!) zei ze, vanwege mijn leeftijd. Even later was ze aan het uitleggen wat ik met de 100 die steeds in een ampul overbleef na 2 keer spuiten, kon doen. Op weg naar de auto bedacht ik me dat ze waarschijnlijk zo gewend is dat mensen 250 spuiten dat ze me dat zo heeft uitgelegd. Want in een ampul zit 600...... hahaha. Donderdag 3 maart mijn 2e echo. En als het allemaal goed blijft gaan mag ik misschien op mijn verjaardag (8maart) voor de punctie!

Afgelopen week tijdens mijn ongie (zo noemen jullie dat toch?) flinke migraine aanvallen gehad, heeft me 3 kostbare klusdagen gekost. Maar verder mag ik helemaal niet klagen over hoe ik me voel!

Hier zijn voor jullie allemaal de fingers crossed!

groetjes ilse

Geplaatst

Nou hier is de punctie achter de rug (gelukkig)

In het begin was het wel te doen, later toch erg pijnlijk omdat het er zoveel waren, nog wel extra pijnstilling gekregen maar een pretje was het zeker niet!

Maar alles goed en wel, dan heb je ook wat, ze hebben 19 eitjes gevonden :D

Nu wachten op het telefoontje donderdag!

En tot die tijd heb ik verplichte rust :S Had er al rekening mee gehouden maar het werd ook extra benadrukt, ik moet rust houden!

Achja, me lekker laten verwennen is ook wel eens heerlijk :D:D:D

Geplaatst

Welkom Ilse, spannend zeg en wat fijn dat alles er goed uit ziet. Die 300 noem je eenheden, is geen ml., is wel erg veel.

In een ampul zit 300,600 of 900 eh. Vaak zit er iets meer in, dus ik zou net zo lang doorgaan tot de pen 'stop' zegt. Nieuw naaldje erop en verder prikken, anders is het zonde. Het spul is zoooo duur ;) Veel succes!

Noekie, fijn dat de punctie achter de rug is.. en wat een opbrengst wow! Hopelijk komen er een paar hele mooie bevruchtingen uit ;)

Geplaatst

hoi hoi

@ ilse we lopen bijna gelijk... hier ook vandaag start-echo gehad

mag alleen vandaag al starten met de puregon en heb volgende week woensdag mijn 1ste fm

heel veel suc6 gewenst

@ sowiebo morgen mag je voor je 1ste fm toch... spannend!!!

@ de meiden die al een tp hebben gehad... spannend!!!

hier ook fingers crossed voor jullie... hoe voelen jullie je?

hier dus vanmorgen de uitangsecho gehad,dus vanaf vanavond ben ik officiel weer broedkipje :)

alles zag er goed uit... eitjes genoeg,geen cystes ofzo

moet 125 puregon gaan spuiten [vorige keer begonnen met 100 en na 1ste fm opgehoogt naar 125]

hoop zo verschrikkelijk dat er nu wat meer gaan groeien [vorige keer maar 3 a 4]

had eerlijk gezegt verwacht dat ik meer moest gaan spuiten maar ze zijn toch vrij voorzichtig omdat ik zo veel eitjes heb maar

ze zeiden de vorige keer al dat ze zeker mogelijkheden zagen dus daar houden we ons maar aan vast...

we kunnen toch niet meer doen dan braaf spuiten,positief zijn,goed voor jezelf zorgen,hopen,afwachten en ook hopen

op een flinke dosis geluk!!!

liefs simone

Geplaatst

Simone, joepie... kan het circus voor jou ook weer beginnen. Hoop voor je dat je iets meer follikels hebt. Je weet het hè...we gaan voor kwantiteit. Wel logisch dat ze geen risico willen nemen, succes meid!

Ik heb morgen idd mijn 1e fm, erg benieuwd... bah.... ben bang dat ik weer een low responder ben. Nog ff geduld, hoop toch echt wel op 7 follikels van evengrote grootte, zal mij benieuwen!

Heb nl. geen last van mijn buik, nou hoeft dat ook niet, weet ik wel. Maar de laatste keer had ik er 13 en toen voelde ik het wel een beetje.

Geplaatst

@sowiebo, ik voelde de eerste week ook niks, pas na ongeveer anderhalve week, na de tweede fm en bij mij is uiteindelijk de opbrengst 19 stuks, dus maak je nog maar niet druk!!

En neem van mij aan dat het geen pretje is als je ze zo erg gaat voelen als mij, haha, kon niet langer dan 15 minuten lopen en dan kon ik eerst weer 15 minuten gaan zitten zodat het afzakte. haha, dus be happy dat je nog niks voelt, :D:D:D:D

Wel of niet al iets voelen in de eerste week hoeft dus niks te zeggen, op naar morgen veel succes en hopen dat het er veel belovend uit ziet!

Geplaatst

Nee, dat wil ik ook zeker niet hoor Noekie. Maar mijn allereerst poging had ik er maar 3 en zou toch wel teleurgesteld zijn als het weer zo is.

De laatste keer had ik er 13 ( 3e poging) en pas toen voelde ik voor het eerst een beetje.... We zullen zien.!!

Laat jij je maar lekker vertroetelen door je mannetje en rustig aan ;) Take care!

Geplaatst

@Sowiebo ja dat snap je hoopt natuurlijk op meer, ik ben ook erg blij dat het er veel zijn, met een beetje geluk hoef ik voorlopig niet weer hhahahaha

De meer eitjes de meer mogelijkheden..

Maar helaas kun je op dit moment weer niks anders doen dan afwachten! :S

Geplaatst

sowiebo, veel geluk morgen! zal aan je denken.

Noekie, super opbrengst, op naar een heleboel mooie emmys :)

mone & mutske, super jullie mogen beginnen!

tot morgen & weltrusten!

Geplaatst

@mone: is dan 300 eh niet veel in vergelijking met wat jij moet gaan spuiten (125)? Zijn er meer mensen die ook zoveel moe(s)ten spuiten de eerste eer meteen al? Enne ik zie dat je in het oosten van het land woont; ga jij ook in Nijmegen voor de ivf? Zou lachen zijn als we elkaar tegenkomen als we zo mooi gelijk op gaan!

Geplaatst

Dames die de punctie hebben gehad, spannend! Hoop op mooie opbrengsten :D

Dames op het wachtbankje, heel veel succes nog!

Heb alles wel bijgelezen maar ben een beetje een zeef, vandaar dat ik even algemeen reageer.

Mutske, ik ga zelf ook 125 eenheden spuiten. Maar bij mij beginnen ze dus zo laag omdat ik al zoveel eiblaasjes van mezelf heb.

Heb Zondag in het ziekenhuis ook nog even aangekaart dat ik zo bang ben voor overstimulatie maar ze stelden me wel gerust dat ze extra echo's ed. gaan doen. Hoop dat dat voldoende is!

Geplaatst

Roestvlek en Zjoediezzz nog anderhalve week! Houden jullie het nog een beetje vol?

Wat is trouwens gebruiken bij jullie qua testen, 14 dagen na punctie of na tp? Volgens mij had ik gelezen dat ze bij ons in het zkh 14 dagen na punctie aanhouden..

Geplaatst

We kwamen een uur eerder aan en waren gelijk aan de beurt, erg fijn!

Links zitten er 4 en rechts was niet in beeld te krijgen, lag helemaal verstopt. Is dus weer eens zover haha... hij wou geen geweld gebruiken, dat is nog een verrassing. Maar ik heb links altijd meer dan rechts, dus ben benieuwd. Konden uiteindelijk 1 zien. Dus dat zouden er dan samen wel geteld 5 follikels zijn.

Ik weet je hebt maar 1 nodig, maar toch... we laten er sowieso weer 2 terug plaatsen ( als de bevruchtingen het toelaten), maar had zo gehoopt op extra kansen. Vorige poging had ik er toch 12 en daar was ik zoooo blij mee.

Ook omdat dit de laatste keer is, maar goed we moeten het ermee doen! Kwantiteit... daar gaan we voor.

Oh ja, vrijdag weer heen. En heb maandag of dinsdag de punctie.

Geplaatst

@ mutske jep wij zitten ook in nijmegen voor de icsi... misschien hebben we elkaar gisteren dan ook wel gezien??

die eenheden puregon is echt per persoon verschillend en ook echt op jou situatie/persoonlijk dus dat zal vast kloppen

@ sowiebo en hoest gegaan vandaag? ben benieuwd

@ nog ff een vraagje ik heb puregon 0,36ml en spuit dus 125 eenheden dan kan ik per ampul er 3 keer meedoen toch

liefs simone

Geplaatst

Hoi Sowiebo,

Wie weet wat rechts heeft gedaan. Het is echt niet altijd zo dat de een altijd meer heeft dan de ander he. Je kunt nog wel eens verbaasd staan. Ik had ook altijd aan een kant meer en bij de laatste poging had ik ineens aan de andere kant veel meer.

Enne..... 5 da's toch sowieso al mooi. Mijn buuf had er maar 3 en heeft nu een mooie meid van bijna 2 en mijn zoon komt ook uit een "nestje" van 5. Niets mis mee!

Blijf nog even sparen en wie weet zitten er links toch ook nog een paar mooie!

Tot vrijdag!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Heb je een ampul van 300IE....??? Dan kun je er misschien net 3x van spuiten. Anders zegt de pen wel 'stop' oftewel je kunt niet verder drukken/klikken. Nieuwe ampul erin, nieuwe naald erop en verder spuiten.

Zo heb ik het vanmorgen ook moeten doen.

We zijn elkaar denk net mis gelopen, had net een berichtje gepost ;) Zie boven :)

Geplaatst

sowiebo we zijn gelijk aan het typen :)

snap je helemaal hoor... maar wat je zelf ook zegt kwantiteit...

ga heel hard voor je duimen dat vrijdag rechts wel mooi in beeld is en er daar ook nog een mooi aantal follikels liggen!!!

Geplaatst

Weer tegelijk ;)

Is ook zo, je hebt gelijk! Maar wij hebben nooit zoveel bevruchtingen, zelfs al een keer geen bevruchting. Dus ja... vind het wel een aantal, maar houd meer mijn hart vast voor het aantal bevruchtingen. Dat wordt weer spannend!

We zullen zien!

Geplaatst

Sowiebo, ik zou er voor tekenen, voor 5 follikels hahaha.. Maja, onze situaties liggen nogal anders.. Hopelijk komt de linkerkant Vrijdag wel mooi in beeld en ligt daar nog wat moois op je te wachten!

Ik spuit ook 125 eenheden en heb een ampul van 900 eenheden. 7 dagen dus..

Moet je trouwens na iedere keer spuiten de ampul eruit halen en in de koelkast leggen, of mag de gehele pen in de koelkast?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden