Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje noekie wat heftig!!!

Hoop ook voor je dat je tp gewoon door kan gaan.. Sterkte gewenst!!!

Sowiebo.. Gaatje/ schuine kant ontdekt en jep ging nu inderdaad stuk soepeler :)

Nogmaals succes gewenst morgen!!!

Geplaatst

@ Noekie: Wat een supermooi aantal! Ik hoop voor je dat je je wat beter voelt en dat de tp door kan gaan...

@ Roestvlek: Ik gebruikte decapeptyl en menopur maar dat sinds vorige week woensdag al niet meer thank god....! Nu alleen nog pregnyl 1500 ,gisteren 1x en a.s. zondag de laatste. Heb jij een ander stimulatieschema dan?

Mijn collega had ook die pregnyl op het einde nog en die hield gewoon aan: tot 3 dagen na de laatste pregnyl 1500 spuit kon ze niets natuurlijks voelen en kon ze het laten voor wat het was. Pas na die 3e dag zou ze wat natuurlijks kunnen gaan voelen.

Dat zou voor mij betekenen dat ik vanaf volgende week woensdag wat zou kunnen gaan merken wat van mijn eigen lichaam is en niet kunstmatig... Ben nu wel redelijk relaxed dus, ik denk er wel heel erg vaak aan, maar ik ben minder gestresst dan vorige keer.

De vorige keer ging het bij mij mis op de testdag (15 dagen na de terugplaatsing) Ik was gister bij een vriendin die een boek heeft: zwangerschap van dag tot dag en de foto die bij die termijn/dag hoorde was exact wat er bij mij uit kwam die dag... er was dus wel een innesteling geweest! (dat geeft de burger moed zeg ik maar!)

@ Mone: Je huid strak houden helpt ook (dus proberen een 'rol' vast te pakken... ) hihi... sorry!

@ Sowiebo: EN? EN? EN? (ben echt totaaaaal niet nieuwsgierig hoor...)

Geplaatst

Ok... ff serieus..... Ik zat even uit te tellen wat de uitgerekende datum zou zijn als deze behandeling gaat lukken bij mij...

11-11-11

wahahahahahahahahaha..... zou wel cool zijn toch???

Geplaatst

Zou fantastisch zijn he, Judith! Ik heb 150IE menopur & deca gespoten en ook hier de pregnyl naar de tp. Zaterdag de laatste en dus zal ik vanaf dinsdag iets moeten voelen? Goooh, ik voel nu al van alles, total emo & wat dikke branderige borsten...maar hopen dat het zo blijft :) Had jij ook 150IE menopur of meer?

Sowiebo, weet je al wat?

Noekie, wil je niet misschien even met je zh overleggen? Want hoe jij je voelt is wel extreem... als je goede emmy's hebt dan kunnen ze deze ook invriezen en met je volgende cyclus wanneer je lichaam zich weer iets heeft hersteld, vind de terugplaatsing plaats. Maar dat zal je met je arts moeten overleggen, die kan je ook de pro's en contra's uitleggen. STerkte meid!

Geplaatst

Ik had 2x 150 I.E. menopur per dag, maar dat is wel uit ons lichaam toch nu?

Ik voel nu ook al van alles hoor, maar zij bedoelde er mee dat we daar niet al te veel aan op moeten hangen omdat we nu eigenlijk chemisch/kunstmatig zwanger zijn.... en tegen de tijd dat het 3 dagen na de laatste pregnyl is gaat je eigen lichaam het overnemen als het gelukt is.

Ik voel ook allerlei steekjes en een zwaar gevoel in mijn baarmoeder en pijnlijke borsten enzo... en ik ruik overal rare luchtjes! en ik heb elke keer trek in zoetigheid, wat ik normaal niet zo heel erg heb!

hihihi... anyways... goed om de tijd samen een beetje te doden toch?? Zometeen maar even een koppie thee gaan drinken bij schoonmams

Lfs...

Geplaatst

Judith, 300IE Menopur per dag, waow, dat is erg veel. Weet je waarom zoveel per dag moest spuiten? Dat zeiden ze precies ook tegen mij dat alle symptomen nu van de pregnyl zijn. Duimen dat deze blijven voor ons allemaal :-) Ja, samen op het wachtbankje is erg gezellig :) Leuk dat je meeschrijft. Fijn weekend! P.S. Veel plezier bij schoonmams :-)

Geplaatst

Meiden hier nog steeds hetzelfde. Maandag 12 uur is het showtime! Zitten nu in een huisje en kan totaal niet overweg met de bb van mijn man. Dus ik zal deze week niet zo actief zijn. Lees wel alles, maar reageren gaat gewoon k*t. Di hoor ik het aantal bevruchtingen en dan woe de tp. Meiden ik denk aan jullie. Zet hem op! Dikke knuff

Geplaatst

@ zjoediezz 11-11-11 zeker een mooie datum zou eerst onze trouwdatum zijn...

hebben we nu even op de lange baan geschoven,nu eerst al onze energie op de icsi

@ noekie hoe gaat het nu met je?

kan/mag het morgen nog doorgaan...

@ noor je krijgt maandag toch al een bloedtest voor de uitslag...

of haal ik nu dingen door elkaar?!?

@ sowiebo het blijft dus nog even spannend qua aantal follikels...

op naar een geslaagde punctie en mooie bevruchtingen!!!

blijf duimen draaien voor je :)

morgen nog een dag werken [word een stress-dag... drukste dag van de week... veel collega's ziek en geen vervanging] maar goed dan weekend!!!

fijn weekend meiden

liefs simone

Geplaatst

@ Roestvlek: ja, dat is ook best veel... ik had de 1e keer s'morgens 150 IE en s'avonds 75 IE en doordat ik deze keer minder follikels had hebben ze de dosis opgehoogd naar 2x 150 IE per dag. Nou, ik moet zeggen dat t te voelen was! Ik voel me door de menopur altijd een soort van net helemaal aanwezig! Alsof je op de automatische piloot staat... en ik deed/las ook veel dingen achterste voren! hihi (ik bedoel een soort tijdelijke dyslexie)

@ Sowiebo: Spannunnnnnd maandag! Ben benieuwd hoor... Mijn duimen draaien hier!!

@ Mone: Ik weet nou niet wat prettiger is werken of vrij zijn... Werken geeft afleiding, maar smiddags gesloooooppt en vrij zijn geeft veel tijd om te piekeren! Werkse iig...

Geplaatst

Judith, snap helemaal wat je bedoeld, had ik ook :) Verder is de positiviteit helaas ver te zoeken... Nog 1 week te gaan... baaah!

Noekie, hoe is het gegaan?

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Nou met mij is het geweldig........not.....

Gisteren op wachtdag 6 al begin van ongesteld geworden en vandaag helemaal doorgekomen. Nou ja zeg..... het voelt gek, alsof het maar half af is. Maar aan de andere kant beter nu gelijk dan eerst nog hoop hebben. Zo zie je maar he, baarmoederslijmvlies van 130 millimeter, 32cellig embryo en er gebeurt niets. Stom!!!

Vanochtend maar gelijk een fax gestuurd, en vanmiddag zullen ze wel bellen na 15.00 uur. Hopelijk kan ik meteen door voor een icsi.

Bleh!!!!!!!!!!!!

Maar ja het was ook allemaal te mooi om waar te zijn! Ik word nu eenmaal moelijk zwanger. Maar zoals we in Rotterdam zeggen: als je je bek lang genoeg openhoudt, vliegt er vanzelf wat in! Hopen maar......

Groetjes en ik blijf jullie nog even volgen hoor. Een paar succesverhalen ga ik hier zeker nog lezen! Zet 'm op!

Noor

Geplaatst

Oh Noor, Ik begrijp je teleurstelling... en wat voor een teleurstelling! Dat is best wel snel toch? Ik ga zelf ook altijd aan het relativeren om moed te houden en vooruit te kunnen kijken! Het is hartstikke verdrietig en daar mag je best bij stilstaan al heb ik ook altijd zo iets van: Hoe kan het ook anders?? story of my life om toch iedere keer weer ongesteld te worden...

Maar het kan echt en het gaat ons nog overkomen en dan kunnen we bijna niet geloven DAT het is gebeurd!!

Hou moed...

Lfs, Judith

Geplaatst

Noor, wat snel en omzettend K*T... Ik was bij mijn eerste cryo tp ook al naar 8 dagen ongesteld. Ik denk een reactie van je lichaam, het zo snel mogelijk kwijt te willen... sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.... we weten allemaal heel goed wat je meemaakt.

Ik hoop dat je snel weer aan de slag mag. Ga je dan verder in maart of april? In welk zh loop jij? Heb je al je behandelschema gekregen? Sterkte meid & tot gauw!

Geplaatst

Noor wat ontzettend klote dat je ongesteld bent geworden! En wat snel al :S Weet je inmiddels al wat meer?

Hier vandaag de laatste pil gehad. Nu wachten op mn ongi en dan starten met de Puregon!

Geplaatst

Heeys

Bedankt voor jullie steun lieve meiden!

Ja heb vanmiddag contact gehad. Ik moet morgenochtend tussen 7.30 uur en 9.00 uur in Brussel bloedprikken. Slik da's best vroeg weg! Als de waardes goed zijn mag ik meteen weer decapeptyl gaan spuiten. Ik denk 2 weken deca en dan gaan stimuleren met menopur. Maar het exacte schema zal ik wel na de uitslag te horen krijgen.

De punctie zal dan nog wel net in maart zijn. In Brussel krijg je volgens mij meestal lang protocol. Toen ik dat hoorde vond ik dat verschrikkelijk lang maar ik was wel gelijk de 1e keer zwanger terwijl ik na 9 terugplaatsingen toch best wel desperate was. Of het daaraan ligt........ waarschijnlijk niet. Maar nu vind ik het in elk geval geen enkel probleem meer.

Nou ik ga zo maar naar bed....... morgen vroeg op!

Liminous.......... he he, nu gaat het bijna beginnen!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Weer terug van weg geweest :S

Ik ben donderdag met spoed naar zwolle geweest, bloedprikken (waardes op het randje) en echo (leek aardig goed)

Vrijdag weer vanwege de bloedwaardes, weer alles opnieuw uitslagen hetzelfde. (als het slechter was hadden ze me opgenomen)

Zaterdag eerst bloedprikken en afhankelijk daarvan wel of niet tp. Bloedwaardes weer het zelfde dus tp ging door (Jippie!!!)

Heb 2 emmys terug gekregen, een 8 cellige en een 7 cellige, dit waren de besten dus helaas van de andere 8 kan niks ingevroren worden,

dat was wel even balen!! Gezien de 'ellende' die ik er nu van heb zit ik er niet bepaald om te springen om weer te moeten...

maar in ieder geval, we hebben nog 2 emmys, nu hopen dat die lekker blijven plakken! Sinds gister avond is mijn misselijkheid minder,

net als mijn buikpijn, nu mijn darmen nog weer op de regel (dat is nog geen succes)

Maandag moet ik weer bloedprikken, dit keer kan het in heerenveen en dan smiddags bellen..

Ik zal straks ook jullie verhalen even bijlezen :D

Geplaatst

Ohh Noekie, wat een spanning zo voor je tp! Gelukkig waren alle waardes goed en heb je je tp gekregen! En 7 en 8 cellig is goed toch?

Wel super jammer dat je geen cryo's hebt, maar die heb je denk ik niet eens nodig.. Deze gaan gewoon hartstikke blijven plakken!

Ik hoop morgen ongesteld te worden maar ik denk dat het pas Dinsdag wordt..

Geplaatst

Als het goed is heb ik geen cryo's nodig nee, haha, dat hopen we natuurlijk!!!

De 8 cellige loopt 1 dag achter, de 7cellige ietsje meer.

Ben erg blij dat de tp wel door gegaan is anders was alles echt voor niets geweest :s Maar door deze overstimulatie is de kans

op zangerschap volgens mij wel groter (heb t ergens gelezen dacht ik)

Wachten op ongesteldheid, ja die ken ik, met als effect dat ik dan langer mag wachten... Heb jij daar ook last van??

Het voordeel is wel dat het nu niet zo erg is als het langer duurt, de rest gaat wel door..

Geplaatst

Hihi de laatste keer dat ik met smart zat te wachten op mn ongi (voor de uitgangsecho om te kijken of ik mocht starten met de pil) kwam die vroeger dan verwacht.. Dus hopelijk is dat deze keer ook zo!

Is dat zo? Meer kans op een zwangerschap bij een (dreigende) overstimulatie?

Ik ga gewoon voor je duimen dat het deze keer allemaal goed komt!

Geplaatst

@ noekie nou mooi dat het allemaal toch door kon gaan!!!

Dat ze maar mooi blijven plakken :)

@ sowiebo morgen je punctie...

Heel veel sterkte/suc6 gewenst!!!

Denk aan je meis

Liefs moon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden