Ga naar inhoud

Wie start er in februari 2011??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sowiebo, spuit je inmiddels ook meer IE dan omdat je vaak niet zoveel follikels hebt???

Maar aan de andere kant, ik had dan nu 19 eitjes maar het is nog ff afwachten hoeveel er daarvan rijp waren ....

De meer je hebt de minder ruimte ze hebben en de minder hormonen ze krijgen aangezien ze het moeten delen...

Hoelang na de punctie hebben jullie nog buikpijn? ik merk het nu vooral na het eten... en heb ook wat moeite met ontlasting, sorry niet het lekkerste onderwerp maarja ook dat moet doorgaan :S

• Reacties 588
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liminouw, ik bewaar de pen in z'n geheel in de koelkast.

Anouk, je blijft nog wel even last houden, is normaal... blijf vooral drinken en je rust houden. Ik heb na de tijd ook altijd last...ook logisch. Je lijf heeft zo op z'n donder gehad en blijft ook nog wel even beurs.

Jij moet alleen wel je gewicht in de gaten houden, maar dat doe je vast al wel ;)

Geplaatst

@sowiebo

Het verbaast me opzich ook niet alleen vroeg het me toch even af tot in hoevere het 'normaal' is...

Ik ben heel schandalig vanochtend vergeten op de weegschaal te gaan staan maar morgen staat het weer op de planning, ik doe niks anders dan bankhangen, hahah, als ik me goed voel is het erg moeilijk maar als ik even overeind ben dan merk ik het al snel weer, mijn lichaam houd me wel op de bank hahaha.

Dat veel drinken heb ik inderdaad ook als advies gekregen maar dat is toch nog best moeilijk, ik drink van mezelf al te weinig dus moet mezelf steeds verplichten om te gaan drinken alleen jah veel drinken word veel plassen en dat is ook nog niet echt een groot succes :S ik merk het wel zeg maar, niet dat ik verga van de pijn hoor.

Geplaatst

Sowiebo, zover 5 follikels, ik vind het een mooi aantal & zoals je zelf al zei, we gaan voor de kwantiteit :-) En met de volgende meten zijn het gewoon meer :)

Noekie, blijf veel drinken en doe het rustig aan en als je het helemaal niet vertrouwt, dan even contact met het zkh nemen. Veel geluk morgen!

Mone, ik bewaarde ook toen mijn Gonal-F de hele tijd in de koelkast.

Geplaatst

@mone, nou ik ben nu nog in Ede voor de controles, mag pas bij de punctie naar nijmegen, maar zou wel lachen zijn als we daar net dezelfde dag moeten zijn!

Ik heb Puregon 600 eh, dus ik spuit precies 2 x met 1 ampul, lekker makkelijk. Heb de pen met ampul erin, in de koelkast gelegd voor morgen....Vond het trouwens wel een beetje tegenvallen vanavond die eerste spuit Puregon, leek of hij meer zeer deed na inspuiten dan de deca? Meer mensen die dat ervaren?

Lees hier ook dat iedereen na de punctie veel moet drinken? Nou is dat altijd wel gezond, maar wat is de reden om dat speciaal na de punctie te doen? En jullie hebben vast wel meer tips voor mij als beginner!!!!!

Geplaatst

Mutske, meiden die erg veel follikels hebben zitten, lopen een kans overstimulatie te krijgen.

Na een punctie vullen alle follikels zich weer met vocht... vrouwen met overstimulatie krijgen dus dan teveel vocht in de buikholte enz. Als je water drinkt, loop je de kans een groot gedeelte af te voeren ( of zoiets).

Er zijn vast meiden die het helaas gehad hebben en je er nog meer over kunnen vertellen.

En wat betreft de Puregon, misschien had je net een gevoelig plekje. Wat ik altijd doe is eerst ontsmetten met alcohol. En je kunt... ook eerst even een ijsblokje erop leggen, wil ook nog wel eens helpen. Succes!!!

Geplaatst

Sonja, toch wel een mooie score!! Wie weet wat er rechts allemaal nog te vinden is!! Hoop dat je vrijdag nog een mooie fm hebt en dan

begin volgende week de punctie!! hoop dat je positief bent.....

x Lianne

Geplaatst

Meiden moet ff mopperen hoor..

Net de botste deca-naald ooit getroffen!!! (zouden ze daar nou niks aan kunnen doen)

Maar goed ze zitten er weer in... :)

Weltrusten

Geplaatst

Jemig, wat is er gister veel geschreven! Ik moest echt even flink bijlezen... Gisteren een volle werkdag gehad & was gesloopt! Ben lekker op de bank gaan liggen & daarna vroeg naar bed gegaan. Die punctie is toch idd een aanslag op je lichaam. Gelukkig heeft mijn man gekookt!

Sowiebo, wat word jij in spanning gehouden zeg! Ik hoop voor je dat er vrijdag meer zichtbaar is...

@ Liminous: Ik heb het er eigenlijk helemaal niet meer met mijn arts over gehad wanneer ik mag testen... haha, da's stom! Ik ging eigenlijk gewoon van 7 maart uit, 15 dagen na de terugplaatsing.

Mijn collega heeft 2 ivf meisjes en die zegt: 3 dagen na de laatste pregnyl kun je pas echt wat gaan voelen (hield ze altijd voor zichzelf aan) Dus die 1e 1,5 week proberen het helemaal los te laten...

Mijn laatste pregyl is a.s. zondag, dus vanaf volgende week woensdag ga ik pas in spanning zitten heb ik mij voorgenomen!

Het enige waar ik nu wel elke keer aan moet denken is of ik misschien toch niet stiekum (hihi) een innesteling kan voelen (ben echt verschrikkelijk eigenwijs) omdat mijn arts maandag tegen mij zei dat dat ongeveer woensdag of donderdag zou moeten gebeuren...

OMG, wat is het toch allemaal spannend.....

@ Roestvlek: wat is jou gezegd over wanneer je zou mogen testen?

Geplaatst

@ Mone: idd.... die decaspuiten zijn echt verschrikkelijk!!! Blij dat ik die nu niet meer heb, ik kreeg elke keer steeds meer aversie tegen dat ding in mijn buik steken.... Maar wat die naaldjes nou zo vervelend maakt? geen idee...

Ik probeerde wel altijd de schuine kant van de naald naar boven te houden, dus de lange punt aan de kant van mijn buik... misschien scheelt het?

succes!

Geplaatst

Ben net gebeld door Zwolle, van de 19 eitjes waren er 15 rijp, die zijn bevrucht en er zijn 10 zich gaan delen! Dus zaterdag de tp :D:D

Gister voelde ik me wel weer aardig, vanacht slecht geslapen, 2 keer wakker door buikpijn... Zou het net vragen maar dat ben ik vergeten en kan ze pas na 1 uur weer bellen :S

Het voelt wat branderig en wat hoger in de buik dan net na de punctie..

Geplaatst

Super resultaat, Mone! Fantastisch nieuws en veel geluk zaterdag!

Judith, tegen mij zeiden ze je mag op 6-3 testen maar liever had zij zelf dat ik pas op 7-3 ging testen. Dus als jij 7-3 of 8-3 aanhoud, is dat prima. Gebruik jij geen deca maar cetrotide? Wel menopur of iets anders? Kan je jezelf goed afleiden? Het valt mij soms wat tegen, de ene dag wat beter dan de andere. Uiteindelijk valt er toch niet veel aan te doen dan afwachten, nog 1 harde week te gaan :-)

Sowiebo, suc6 morgen! Duimen draaien op een mooi aantal! Durf het bijna niet te zeggen maar we liever voor prachtig mooie emmys, okay!

Geplaatst

Woow Noekie, wat een prachtig resultaat! Hopelijk wordt het resultaat alleen maar beter ;)

Alvast heel veel succes Zaterdag! Fijn jullie kindje ophalen :)

Geplaatst

@ roestvlek je haalt namen door elkaar..

Noekie heeft zaterdag een tp..

Ik moet nog even geduld hebben..

(geeft niet hoor :) )

@ noekie super zeg!!! Op naar zaterdag

@ sowiebo morgen voor je 2e fm

Duim voor je meid

Liefs simone

Geplaatst

Wow, Anoek, wat een mooi aantal.... joepie!!! Hopelijk gaan er ook nog een paar de vriezer in. Maar we duimen dat je die niet nodig hebt ;)

Mone, die deca. praat me er niet van... ze zitten er tussen, doordauwen, maar niet heel prettig. Ik spoot ze ook zoals Judith zegt.

Dat ik zeg maar het gaatje aan de bovenkant had, die kon ik zien zitten. Tja, de ene dag tref je het, een andere dag niet.

Deze poging geen deca. voor mij gelukkig!!!

Geplaatst

heej ladies! Ik kreeg van mijn schoonzus die diabete is de tip als je gaat spuiten dat je er voor zorgt dat de naald droog is. Ik heb ook soms zo'n rotspuit deca gehad, nu droog ik de naald even met een schone tissue en ik heb het gevoel dat dat veel beter gaat. Het schijnt de naald nòg stroever te maken als hij nat is..... had gisteren meer pijn van de eerste puregon eerlijk gezegd.

Dat met het gaatje aan de bovenkant heeft ze mij ook getipt en zij maakt een draaiende beweging met de naald terwijl ze hem erin duwt. Ach ja je probeert van alles om die rotspuiten zo pijnloos mogelijk te laten zijn....

Hey Anouk dat is een mooi aantal dat geoogst is bij je, pff wat spannend allemaal hier! Gedeelde spanning is.... eigenlijk net zo spannend hahaha!

Geplaatst

Heeys

Wellicht geheel ten overvloede, maar je moet die spuiten er echt "ingooien" zoals een pijltje bij het darten he? Hoe langzamer, hoe rotter het gaat. Maar nogmaals, dat wisten jullie vast zelf ook wel. (ik wist het vroeger niet, deed ik het zelf altijd te langzaam en toen had ik steeds blauwe plekken).

Groetjes en succes morgen dames!

Noor

Geplaatst

hey meiden

thanks voor de tips...

wist geen eens dat er een schuine kant aan die deca-naald zat *bloos bloos*

ik jas m' er altijd zo in... zal m' straks toch eens wat aandachtiger bekijken ha..ha..ha..

liefs simone

Geplaatst

Hier gaat t niet zo goed,buikpijn werd erger, voor de zekerheid naar zwolle,uitwendige echo was redelijk goed,bloed zat op t randje.morgen weer heen en weer bloedprikken... In t ergste senario moet ik daar blijven en krijgen we deze maand geen tp :(

Geplaatst

Oh jee Noekie.... dat is even schrikken zeg!!! Hoop zo voor je dat je morgen wel een tp hebt. Maar je gezondheid gaat voor alles natuurlijk. Ik duim voor je dat het morgen beter is.

Geplaatst

Ik vind het ook erg dubbel, wil natuurlijk super graag tp maar zoals ik me nu voel kan t me gestolen worden deze maand.... Zo dubbel... Maarja morgen maar weer afwachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden