Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is het rustig hierzo :happy3:. We zijn toch niet aan het bevallen mag ik hopen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds vrijdag een beetje aan het rommelen ben. Veel last onderin de rug en druk tussen vagina en anus (sorry voor de details). Toch vrijdagavond ff de VK gebeld en het schijnt te zijn dat de kleine dan volledig is ingedaald. Dus mochten mijn vliezen breken dan moet ik gelijk plat gaan liggen. Dus ik hoop ergens dat de kleine meid tot donderdag wacht dan ben ik 37 weken dan mag ze komen van me. Ik ben er helemaal klaar voor hoor moet ik zeggen. Maar we wachten gestaag af.

Liefs,

Nathalie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Nog steeds niks hoor hierzo. Ze zetten helaas niet door dus blijven het voorweeen. Maar goed we doen het ermee. Zoek lekker veel afleiding dan hoef ik er niet bij na te denken hahaha. Nou ik ga weer ff lekker douchen en dan kruip ik weer onder mijn dekentje op de bank. Manlief heeft alle seizoenen van Gooische Vrouwen gedownload en ik heb zelf mijn DVD box van Sex in the City maar tevoorschijn getoverd dus genoeg afleiding dacht ik zo hahaha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Dus oefeningen Balu. Die horen er ook bij. Nog 3 dagen en dan mag je officieel hihi.

Lekker hoor dat je afleiding hebt. Wachten duurt altijd al lang maar nu............ helemaal. Ik heb hier ook de complete box van Gooise Vrouwen liggen. Al een keer of 3 gezien maar het blijft grappig. Ik noem het altijd hersenloos tv kijken hihi. Lekkere tijdverdrijf.

Hier ook regelmatig oefeningen in de buik en een rondspartelend manneke, maar draaien ho maar. Zo eigenwijs en dwars net als wij hihi. Vandaag wel misselijk opgestaan en heb nog niet kunnen eten, zo toch maar even proberen anders wordt het alleen maar erger.

Ben nu alles aan het sterilisteren. Ga er vanuit het voorlopig nog niet nodig te hebben, maar dan weet ik hoe alles werkt en in elkaar zit. Ben ik ook weer bezig.

Heerlijk tempje zo alleen jammer dat het zonnetje nog niet doorbreekt en het zeker te weten droog blijft. Nou ja daar kunnen we toch niks aan doen.

Fijne dag allemaal, geniet van het gefrummel en gebox en getrappel in jullie buiken, dat ga ik ook zeker doen.......

Geplaatst

@miekske, wat heerlijk dat je verlof hebt! En nu ben je lekker een weekje op vakantie! Grappig dat de kleine aan het koprollen is, hopelijk blijft meneer/mevrouw stil liggen met hoofdje naar beneden.

@Sandra balen dat de kleine nog niet gedraaid is, hopelijk gaat hij dat nog doen. Ik heb van de verloskundige ook te horen gekregen dat ik erop moet letten dat ik de kleine regelmatig voel, in ieder geval niet minder dan anders, maar er zit hier genoeg beweging in.

@Babeth, ja zoals anderen zeggen zal voor jou erg emotioneel worden je bevalling, maar ook heel mooi erg dubbel denk ik. Ik zit ook in mijn hoofd vaak te bedenken dat het best emotioneel zal zijn als de bevalling eenmaal gedaan is en ik de kleine voor het eerst in mijn armen heb, omdat we er zo lang op gewacht hebben, die hele malle molen doorstaan, mijn ouders er niet bij zijn en ook mijn schoonmoeder niet. Maar dat is dan toch weer anders als je al eerder bevallen bent van een tweeling waarvan je weer afstand hebt moeten doen.

@Sky, wat spannend zeg die voorweeen heb je er nog last van?

@Nathalie bij jou ook spannend, waarschijnlijk dus ook voorweeen, misschien maar goed dat die kleine nog even blijft zitten.

Hier zitten we alweer in de 38e week, zo onwerkelijk nog maar 2 weekjes en ik ben uitgerekend! Kan me ondanks mijn dikke buik ook nog niet voorstellen dat ik straks een kindje op de wereld zet, een kindje van manlief en mij samen. Manlief vindt het ook zo spannend! Ik voel me nog steeds goed, al heb ik de laatste dagen wel aan de rechterkant last van mijn banden. Ik kon van de week nauwelijks traplopen en mijn been optillen als ik in bed ging. Nu trekt het nog wel een beetje als ik loop of trap loop. Verkoudheid is gelukkig over! :-) Vanochtend was ik vroeg opgestaan, heb ik het lunchpakketje en ontbijt voor mijn man gemaakt. Ik hield het gewoon niet meer uit in bed, had last van mijn heupen, paar uurtjes later ben ik weer teruggegaan naar bed en nog 1,5 uur geslapen. En ik geniet nog steeds van het gerommel in mijn buik, sommigen vragen of ik het al zat ben maar dat ben ik niet. Ik heb er zo naar uitgekeken om zwanger te zijn, vindt het nog steeds een wonder dat ik dit mag meemaken en van iedere fase moet je gewoon genieten. Sommigen gaan echt zitten wachten of klagen steen en been, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

Mijn broertje was over uit Engeland, was erg gezellig. Hij heeft vrijdag voor me gekookt en hebben gezellig zitten kletsen. Manlief was alleen naar de bbq, hij kwam pas om 3 uur thuis. Hij was zelfs van de fiets gevallen, had iets teveel op. Beschadiging in zijn gezicht en broek beetje beschadigd en stijve spieren. Moest wel lachen hahaha.......ik zei straks zegt je dochter dat je met zijwieltjes moet gaan fietsen hahahaha....... Manlief heeft de keuze gemaakt om bij zijn huidige werkgever te blijven, dus dat is ook weer van de baan. Savonds nog naar de verjaardag geweest, was ook gezellig maar super druk! Daarna getankt, want die moet vol blijven natuurlijk voor als we ineens naar het ziekenhuis moeten en nog een gezellige avond met mijn broertje gehad. Gisteren vroeg is hij weer weggegaan, hij heeft nu zijn kinderen voor het eerst over in Engeland erg leuk voor ze.

Vandaag toch een paar km gefietst om mijn rijbewijs nog te verlengen. Maandag is het klaar, in ieder geval moet ik het binnen 3 maanden opgehaald hebben, dus dat is wel te overzien. Het zou fijn zijn als ik het binnen heb voor de bevalling, geeft toch ook weer een rust.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi dames,

Mbm wat fijn om weer een update van jullie te lezen, jullie leventje staat vast op zijn kop nu, het zal zoveel can je vergen maar meid, wat doet Esmee het Goed zeg!?, ik weet niet of je momenteel thuis bent aar heb je straks ook nog een soort van verlof?

Roossie veel dingen die schrijft zijn erg herkenbaar, zoals die bandenpijn, maar ook het genieten van de bijzonder gewenste zwangerschap. Komt je broer ook nog over als je bevallen bent?

Zo te lezen hebben er ook al dames ook al last van oefenweeen, hoeft natuurlijk nog helemaal niets te zeggen maar ik benwel benieuwd wie de eerstvolgende zal zijn!

Roossie, ursela en Sandra, ja het s inderdaad erg dubbel en zie wat emoties betreft (angst wat herbeleving) wel wat op tegen de bevalling, maar ik weet ook wat het inhoudt en heb daarnaast ook vertrouwen in mijn lichaam ende steun van mijn man, de gyn, verpeegkundige en ook van mijn jongens.....

Liefs Babeth

Geplaatst

Mijn gyn zei dat het goed was dat er oefenweeën zijn. Niet iedereen heeft ze en dat maakt ook niet echt uit. Dat betekend dat het lichaam zich aan het voorbereiden is op wat komen gaat. Maar wil idd niks zeggen over wanneer de kleine komt.

Babeth kan me voorstellen dat je een beetje opziet tegen de bevalling maar dat je je ook heel erg gesteund voelt door je man, je zoontjes en het medische team. Vergeet idd niet ook vertrouwen in jezelf te hebben hoor, maar dat heb je geloof ik nu wel weer als ik het zo lees.

Hier vandaag alle spulletjes gesteriliseert alvast, hoewel het waarschijnlijk straks nog een keer gedaan wordt voor gebruik. Verder alles klaargelegt zoals telefoonnummer van de 24 uurs dienst van de gyn/vlos bij de foon en een papier uitgedraaid met wat er na de bevalling allemaal moet gebeuren en waar het ligt. Beetje regelnicht maar geeft me rust dat alles klaarligt en P niet hoeft te zoeken of te vragen want het is voor hem ook een hele spannende en enerverende tijd natuurlijk. De mannen worden vaak vergeten vind ik, maar voor hen is het ook een hele happening.

Geplaatst

San, haha hier nog zo'n regelnicht, heb ook een lijstje klaar, geeft ook wat rust meteen!

Miekske fijn dat jou verlof nu ook echt begonnen is , en Spannend of jullie ipukkie nog zal draaien!

Geplaatst

Dag Meiden!

Wat leuk dat er verschillende mensen al wat oefenween hebben. Het lijkt voor ons alweer zo lang geleden! Ik ben lichamelijk alweer helemaal up to date, behalve moeheid en jullie moeten nog beginnen! Dat is dan weer mijn voordeel!! Met ons tweelingetje gaat het goed. Ze hebben dit weekend hun inentingen gehad, pneu,hib, DKTP. Dit moet met monitorbewaking omdat sommige kinjes er heftig op kunnen reageren en adempauzes hebben. Waren ze er net een week af en nu moesten ze er weer aan. Wat dan wel opvalt is dat je gelijk eerst naar de monitor kijkt en dan pas naar het kind, terwijl ze zonder moniytor hetzelfde doen en dan denk je niet, o,jee wat een lage saturatie of hartslag tijdens uitrekken en persen. Bij beiden is hun sonde eruit dus ze moeten nu echt hun flesjes opdrinken. Xam heeft nu 7 x 55 cc en Lise 7 x 50 cc. Lise heeft een maximale intake van 300 cc. Omdat ze nog iets meer moeite heeft om alles op te drinken. Als ze in 24 uur aan minimaal 300 cc komt dan mag ze mee naar huis! Xam zou ook al mogen maar die wacht even lekker op zijn zusje.Aan de ene kant zijn we super blij en kunnen we ze dan toch na 10 weken ziekenhuis lekker echt thuis hebben maar aan de andere kant ben ik erg bang over het komende. Het vertrouwen is er gewoon nog niet helemaal. Ik ben zo bang om ze toch weer terug te moeten brengen omdat het nog niet gaat met bijv drinken. Ze zijn nog zo klein, althans wij vinden ze al groot maar de rest vind ze nog klein want die weten niet hoe wij ze hebben gezien,haha! Welhebben we het kamertje zover af, en ik kijk even of ik wat fotookes kan neerzetten.

Morgenochtend na de visite horen we of wij ze al mogen meenemen!!! Spannend!! Ik ben zeer benieuwd wie er nu van de augustusploeg als eerste gaat bevallen!!

Ik kijk nog regelmatig mee hoor!

Straks wegen onze kinderen net zo veel als jullie nieuwe kindjes en die van ons zijn al 10 weken! Xam 2355 en Lise 2285 vanmorgen.

[ATTACH=CONFIG]1781[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1782[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1783[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1784[/ATTACH]

Helemaal blij benik met het kamertje!!Op dit moment is de loodgieter bezig om de verwarming en de waterkraan aan tye sluiten en dan is het helemaal af en kunnen ze komen!!

Geplaatst

Loes wat fijn wat van jullie te horen. Wat doen ze het goed zeg!!!

Wat gaaf dat ze deze week waarschijnlijk mee naar huis mogen, lekker het hele gezin bij elkaar!!!!! Zoals het hoort.

Hopelijk krijgen jullie met de artsenvisite morgen te horen dat ze mee mogen, om lekker in hun eigen bedje te slapen voortaan.

Mooie foto's trouwens, zowel van jullie mooie kindjes als van het kamertje!!

Geplaatst

Loes wat fijn om ook weer iets van jullie te horen! En dan morgen misschien mee naar huis, wat spannend! Ik neem aan dat jule toch wel wat extra begeleiding zullen krijgen? Ohhh wat een bijzonder moment, ondanks je onzekerheden, het komt vast Goed en als de artsen twijfelden dan stelden ze het toch wel uit...wat een mijlpaal zeg.

En wat hebben ze een schattig kamertje gekregen! Ik moet zeggen dat de kleintjes er erg mooi uitzien! Goed, wat petit maar zij hebben al heel wat werk verzet hè

Liefs Babeth

Geplaatst

Loes, wat fijn om wat van je te horen! Ze zien er super uit, en al ontzettend gegroeid! Hopelijk vandaag mee naar huis. Ik hoop het zo voor jullie.............

Prachtig kamertje trouwens hoor!

Geplaatst

@Loes, wat zien je 2 engeltjes er goed uit, wat zijn ze gegroeid zeg! En wat heb je er een leuk kamertje van gemaakt! Ik hoop dat ze vandaag thuis mogen komen!

Gisterenavond ben ik naar de verloskundige geweest. Mijn bloeddruk is nu toch teveel gestegen, het was gisterenavond 150/90. Ik moet het rustiger aan gaan doen en meer letten op zout eten. Donderdag moet ik terugkomen voor extra controle en ochtendurine inleveren. Ze zei dat ze dit wel had verwacht omdat het nu steeds zwaarder wordt voor mijn lichaam. De kleine is ook verder ingedaald, mijn buik hangt al meer naar beneden. Ik heb nog nagevraagd over die bandenpijn die ik heb, ze zei dat het met het indalen te maken heeft. Mijn huis is ook open rechts waar de onderbroek zo lekker snijd, heeft ook met het indalen te maken zei ze. Mijn baarmoeder heeft ze opgemeten, die is 35cm. Ze vindt het er allemaal goed uit zien, hartje klopte goed en mijn buik voelde ook goed en soepel aan. Ze wees me een plek op mijn buik waar ze zo een voetje kon pakken, terwijl ik dacht dat ze andersom lag hahaha......De verloskundige zei dat ik nu zover ben dat ik zou mogen bevallen, de kleine mag gaan komen wat haar betreft. Toen ze dat had gezegd dacht ik wowwww vind het nu echt spannend worden! Heb er met manlief nog over gehad in bed, dat ik het zo spannend vind! Ik zei jij bent mijn emotional en mental coach, oh zei hij hihihi......ik zei dadelijk zitten we allebei te janken als de kleine geboren is, hij zei daar ben ik wel bang voor hihihi....ik zei geeft niet hoort erbij laten we de tranen straks samen stromen.

Vannacht kreeg ik last van mijn maag, beetje maagzuur heb wat te zwaar gegeten. Ik had eigen pizza gemaakt maar was toch te zwaar. Heb toen de rug van mijn bed wat omhoog gezet en zo heb ik toch goed geslapen en ontdekte dat het zo ook minder belastend is voor mijn heupen. Vanochtend met manlief ontbeten, toen hij weg ging zei hij doe maar zo min mogelijk, ga maar lezen of op mijn nintendo spelen. Hij wilde wel mijn contactlenzen bij de winkel gaan halen. Was gisteren misschien toch niet zo'n goed idee om te gaan fietsen en boodschappen te gaan doen. Donderdag moet ik smorgens naar de verloskundige, misschien is mijn bloeddruk dan ook lager, manlief gaat dan weer met me mee.

Morgen naar de film Harry Potter, is een verjaardagscadeau van mijn schoonzus voor mijn man. Mijn zwager en nog een vriend gaan ook mee. We gaan met de auto en nemen de vluchttas en maxi cosi voor de zekerheid maar mee hihihi......

Vanochtend rustig aan gedaan, heb een film zitten kijken en beetje wasopgeruimd en hang ik aan mijn laptop. Het is gelukkig weer mooi weer! icon_e_smile.gif

Liefs Roossie

Geplaatst

@ loes wat een mooie wondertjes! en kamertje is heel leuk geworden! hoop dat ze vandaag mee naar huis mogen!

@rossie... jeetje alweer 38 weken. nog even en jullie kleintje is er! veel plezier bij de film! hij is erg leuk wij zijn vorige week geweest

@ witje hier nog niet gesteriliseerd zat er wel aan te denken. maar eigenlijk heeft het nog niet zoveel zin hihi want voor het zelfde geld blijft ze nog 5 weken zitten.

en nu zitten de flessen nog mooi steriel ingepakt.

@ hier. gister me slijmprop verloren. zegt nog niet zoveel maar merk wel dat het wat rommeld. maar vandaag mag ze niet geboren worden:happy: want me schoonmoeder is vandaag jarig en wil wel dat ze een eigen verjaardag heeft aangezien me schoonmoeder het altijd viert. dus hoop dat ze nog even blijft zitten. donderdag zijn we alweer 7 jaar samen en 3 jaar getrouwd wou eigenlijk uiteten gaan maar wacht de dag zelf even af hoe ik me voel.

Fijne dag allemaal meiden!!

liefs Sky

Geplaatst

ohhhhhh sky

wat spannend!!! wil nog niets zeggen maar ja, als het ook rommelt!

Ik heb al weken dat ik af en toe wat op het toiletpapier in de ochtend, volgens de gyn. is het afscheiding wat je weer meer kunt hebben vanwege de cerclage.

De slijmprop kan ik niet zomaar verliezen, bij de bevalling van de jongens verloor ik deze bij de 2de perswee.

kan me voorstellen datje hoopt dat ze niet vandaag zich aan zal dienen, een "eigen" verjaardag is wel zo leuk! wie weet, donderdag, zou in ieder geval heel erg bijzonder zijn!!!

Sandra en Sky jullie hebben het over steriliseren...wat moet er nog steriel gemaakt worden? ik heb daar nog niets over gelezen of heeft het te maken met de kolfapparatuur ?

Geplaatst

Roosie en Sky spannend gaat het worden zeg hihi.

Over het steriliseren, alle flesjes, en idd borstkolfdingen. Bij mij zaten deze niet steriel in gepakt, gebruiksaanwijzing in de flesjes kan nooit steriel zijn hihi. Kan het maar gedaan zijn. Hoop deze voorlopig niet nodig te hebben en gewoon zelf te kunnen voeden, maar het kan maar gedaan zijn. Weet ik ook gelijk hoe alles in elkaar zit en hoe het werkt. Dus tegen die tijd weet ik hoe het moet zeg maar. Echt heel handig zo'n sterilisator voor in de magnetron. Wordt dat ding ook nog eens gebruikt.

Hier uitslag van moeders gehad, ze heeft geen lymfklierkanker gelukkig!!! Wel 11 augustus paar dagen opname om de kwaadaardige plekjes weg te laseren uit mond en slokdarm dus ik hoop maar dat de kleine er dan al is. Dan kan ze die toch nog eerst even zien voordat ze opgenomen wordt. Ze moet wel nog verder voor haar opgezette lymfklieren bij de longen naar Leiden, maar daar hebben ze nog geen datum voor. Ze vermoeden dat deze ontstoken zijn. Tot zo ver goed nieuws dus....

Geplaatst

@sky, wow spannend hoor al dat gerommel bij je en de slijmprop al kwijt. Ik kan me voorstellen dat je niet wil dat ze geboren wordt op de verjaardag van je schoonmoeder, hou haar nog maar even binnen!

En ja wie weet op jullie trouwdag! Ik hoop dat de film leuk is, de vorige vond ik tegenvallen, maarja een laatste film moet wel spectaculair worden.

@Babeth ik ben ook niet aan het sterialiseren, heb wel op aanraden van de kraamverzorgster die hier de intake deed 6 hydrofiele luiers gewassen en heet gestreken en in een pedaalemmerzak gedaan. Ze zei dan heeft de kraamverzorgster in ieder geval 6 steriele luiers voor de kleine.

@Sandra bedoel je de zuigflessen, of spullen voor kolfapparaat?

Ik wacht wel totdat de kraamverzorgster ons alles uitlegt, moet waarschijnlijk toch allemaal overnieuw.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Sandra wow wat een goed nieuws over je moeder!!! Wat een opluchting voor jullie!!!!! Oh je hebt al zo'n sterilisator gekocht voor de flesjes, die hebben wij nog niet aangeschaft.

Ja je hebt gelijk als de gebruiksaanwijzing in het flesje zit dan is die niet echt steriel te noemen hahaha.........we sterialiseren wel als we de flesjes echt nodig hebben.

Ohja hebben jullie al vitamine K en D aangeschaft? Schijnt dat je die extra moet slikken als je borstvoeding wil geven.

Ja ik vind het super spannend dat de bevalling aan het naderen is, manlief vindt het ook erg spannend. Wat zo lief is, als hij naar zijn werk gaat of gewoon wanneer hij zin heeft zegt hij tijd voor een groepshug, dan omhelst hij me samen met mijn dikke buik.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie die Vit D en K worden aan de kleine gegeven vanaf een dag of 8 geloof ik, je krijgt daar een recept voor is mij verteld. Die heb ik dus nog niet. Mocht het om de een of andere rede niet lukken de bv dan heb je geen vit K nodig.

Die sterilisator heb ik te leen (zoals zoveel hihi) anders hadden wij er ook mee gewacht tot het echt nodig is. die zijn zo gekocht nietwaar. Pannetje kokend water op het fornuis doet hetzelfe.

Wat lief dat je man dat doet. P doet dat ook wel eens, zomaar ineens over mijn buik wrijven en praten tegen zijn "zoon" zo vertederend nietwaar??

Geplaatst

Hier even paniek geweest. Vond de kleine te weinig voelen en na een half uur rustig en geconcentreerd ermee bezig te zijn geweest niks noppes nada. Dus het zh gebeld en kon gelijk komen voor een CTG. Alles helemaal goed gelukkig...... Wat een opluchting. Hartslag van de kleine deed het mooi en na een minuut of 10 werd ie wakker en begon flink te bewegen die druif. Geen weeën activiteit waargenomen en super opgevangen daar op de afdeling, terwijl het echt heel erg druk is met bevallen op het moment. Je merkt er helemaal niks van en dat is toch ook wel prettig, dat ze me serieus namen. Toen ik de telefoon neerlegde ging ik pas denken ships hoe kom ik daar. Mijn vriendin gebeld en die had vanmiddag zelf controle dus die hebben me opgehaald en gereden.

Pff nu nog maar even slaapje doen want vanavond dus die info avond in het zh, ben kapot, maar ook gelukkig....

Geplaatst

* Breek even in*

he San..effe schrikken dus...maar gelukkig alles weer goed....de kleine lag te slapen...heb je m nu wakker gemaakt...hihihi...

liefs,

Nico

*breek weer uit*

Geplaatst

Jee San, ff schrikken meid, maar ja de kleine heeft natuurlijk ook z'n slaap nodig he!:happy7:en succes met je moeder meid.

Sky, je slijmprop al verloren! Toch hoop ik voor je dat de kleine nog even blijft zitten hoor. Het is mijn inziens nog even iets te vroeg om te bevallen.

Hier afspraak bij de vlos gehad en daar is geconstateerd dat de kleine nog in stuit ligt. Vrijdag krijg ik een liggingsecho en dan zien we het zeker. Aan de hand daarvan zullen we wel verder kijken, ik weet nog niet zo goed wat we willen. Een uitwendige versie zie ik niet echt zitten............nou ja, we wachten vrijdag eerst maar even af.

Zometeen lekker naar de yoga, vind ik altijd erg fijn, wat rek en strek oefeningetjes en lekker een beetje keuvelen met mijn medezwangeren...:happy4:

Geplaatst

Loes, wat doet je tweeling het goed, zeker als je bedenkt wat ze al hebben meegemaakt. En..mogen ze naar huis? Spannend. Daar staat in ieder geval alles helemaal klaar. Vrolijke kamertjes, een gedeelde kamer maar toch allebei echt een eigen gedeelte. Daar heb je veel aandacht en liefde ana gegeven en dat is goed te zien.

Sandra, goed nieuws van je moeder. Hehe, fijn! Maar niet leuk om zo in de spanning te hebben gezeten. Vind het erg moeilijk voor jou om zelf te moeten bepalen of hij het naar zijn zin heeft daarbinnen, als ik bedenk dat ik mijn mannetje de ene dag veel voel en de andere dag ik op mijn buik ga drukken om een reactie te krijgen (die ik niet altijd krijg, soms slaapt hij gewoon erdoorheen).

Nor-sky, oooh wat spannend, je lichaam is zich al echt op de bevalling aan het voorbereiden. Ik kan me geen slijmprop herinneren bij merel.

Roossie, ik had controle afgelopen maandag en nu is voor het eerst ook mijn bloeddruk omhoog aan het gaan. De huisarts zei dat dit normaal was op het einde van de zwangerschap. Hoop dat je daar weinig last van hebt. Fijn dat je een prettigere slaaphouding hebt gevonden.

Kim, een dwarsliggertje. Je laat het nog even afhangen van de echo begrijp ik? Hopelijk is de kleine dan gedraaid. Succes.

Morgen naar de stad, groeiecho en beoordeling wel/niet natuurlijk bevallen. Ik zou er erg van staan te kijken als ze me niet het zelf laten proberen. Het gaat lichamelijk weer wat makkelijker de afgelopen dagen.

Ben deze keer helaas bang voor de bevalling. Dat was ik met merel niet. Probeer mezelf op te peppen. (hij moet er toch uit, helpt niet om daarover te veel te denken, daarna hou je weer zo'n lief hummeltje in je armen, je mag het/kan het, hebt deze keer nog meer reden om er met al je energie voor te gaan (merel), het duurt nooit langer dan een dag, etc).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden