Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dough (29) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6x icsi in natuurlijke cyclus

Roossie (39) 01-08-2011 - 1ste kindje - 6 IUI 1 ivf 1 icsi

Ursela (37) 01-08-2011 - 2de kindje (na 11 jaar) spontaan!

Emm (31) 06-08-2011 - 1ste kindje - 6x iui 1xivf

Kaykay (32) 06-08-2011 - 1ste kindje - 2e ivf, 5e tp

Norwegian-sky (23) 08-08-2011 - 1ste kindje - 2x icsi

Loes1975 (35) 09-08-2011 -3e en 4e kindjes - 3 x icsi

Mutsy_4 (29) 09-08-2011 - 1e kindje -2x IUI 1x IVF

Balu01 (31) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IVF

Fiona (40) 11-08-2011 - 1ste kindje - 2x IUI

Meiske74 (35) 15-08-2011 - 3de kindje - 2x icsi 3e tp

MBM (31) 16-08-2011 - 1ste kindje - 1x ICSI, 3e TP

Bianca (26) 19-08-2011 - 1e kindje - 9xiui 2xivf

Witje (34) 20-08-2011 - 1e kindje - 4x icsi, 10e tp

Miekske (30) 20-08-2011 - 1e kindje - 1x Tese-ICSI-PGD

Kim (35) 21-08-2011 - 1e kindje -1x icsi 2e tp

Nano (39) 25-08-2011 - 1e kindje - 1x IVF, 2e tp (cryo) miskraam 10-01-2011

Moto (44) 26-08-2011 - 1e kindje - 3x IVF

Irma (42) 30-08-2011 - 2e kindje - 1 x ivf gelijk raak

Afspraken:

Meiske74: 22 juni controle gyn. (32w2dgn)

Witje: 23 juni controle gyn. (31w5d)

Roossie: 27 juni controle vk. (35 wk)

Meiske74: 11 juli controle gyn. (35w)

Meiske74: 26 juli controle gyn. (37w1d)

Meiske74: 3 aug. controle gyn. (38w2d)

Meiske74: 9 aug. controle gyn. (39w1d)

Ik denk dat het ........:

Emm:

Ursela
...
.
en het is een jongen!

Babeth....en het is een meisje!

norwegian-sky
---
NUB & echo zeggen meisje

Miekske
maar voor ons blijft het een verrassing!

Loes
75 gevoel was goed! Het word een jongen
en een meisje!!

Roossie....gevoel was goed het is een meisje

Balu01
maar de 20 weken echo zegt toch echt een MEISJE!!

Do
ugh
---
NUB zegt jongen!
En het is......
een JONGEN
!

Miss MBM --- NUB zegt een jongen

Witje
Gevoel bleek te kloppen!!!!

Moto

Mutsy_4---volgens echo bij 18,1 wk een meisje!!!

Bevallen

18-05-2011
Lise
en
Xam
met 28w1d :bcbbgirl2::bcbbboy2:

23-05-2011
Esmee Angelina
geboren met 27w6d :bcbbgirl2:

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe ons manneke ligt, ik vermoed nog steeds met zijn beentjes naar beneden. Ik zie nooit wat bewegen van buitenaf, omdat mijn placenta zo van voren ligt helaas. Maar goed het gaat om wat er in zit en niet wat ik er nu van zie bewegen nietwaar. Vind het wel jammer hoor als ik naar de buik van mijn vriendin kijk en een voetje zie bewegen of een handje zie duwen, maar ja, ik geniet wel na de geboorte van het kijken naar zijn bewegingen hihi.

De bv avond was leuk en leerzaam. Als je voor gemak en plannen wil gaan moet je er niet aan beginnen is mijn idee. Het is behoorlijk intensief en om de 2!! a 3 uur voeden is niet niks. Zeker de eerste weken/ maanden nog nachtvoedingen. Ik had gehoopt dat die van ons binnen 3 weken door zou slapen, maar dat is met bv niet het verstandigste. Ze adviseren niet meer dan 1xper 24 uur 5 uur tussen voedingen te laten zitten en voeden op verzoek. Als je kindje aangeeft te willen eten, dus voedings signalen gaat geven niet te lang wachten met voeden. Een huilende baby aan de borst krijgen is niet makkelijk, dus voorzijn is een must.

Maar wij zijn met zijn 2-tjes er van overtuigt dat we met zijn 3-tjes deze zware opstartperiode doorkomen en na een aantal weken in een bepaald ritme zitten waar we ons in kunnen vinden. We willen zo lang mogelijk compleet zelf voeden en hoewel het een hele uitdaging is als ik na 10 weken weer aan het werk moet zal moet het gewoon lukken. We gaan er helemaal voor en staan er samen achter.

Bij complete bv geef je het eerste half jaar geen andere voeding bij, reken maar uit hoeveel fruit en groentehapjes dat gaat schelen!! Oh wat erg, denk alleen maar aan het geld hihi. Nee wij gaan proberen zo lang mogelijk de beste voeding te geven en mocht het om de een of andere rede niet lukken stappen we over op de fles. Daar is ook niks mis mee, maar niet voordat we dan alles uit de kast hebben getrokken.

Hoe staan jullie tegenover bv of kv?? Hebben jullie al een keus gemaakt wat jullie gaan doen? Of is deze discussie al eens geweest en ben ik het weer vergeten?? hihi heel goed mogelijk natuurlijk....

Hoe is het met de pasgeborene??? Hoop dat ze steeds mooie stapjes vooruit doen en ze lekker mee naar huis kunnen als ze sterk genoeg zijn. Geniet van de bijzondere momenten!!!!

Geplaatst

Mooi kamertje babeth. Kreeg tranen in mijn ogen. Nick en lars zusje is zooooo welkom. Moest even gniffelen toen ik zag wat er op je vensterbank stond, Zodra merel een beetje kon staan was de vensterbank haar favoriete 'hijstuig' en alles wat erop stond, ook al kon ze nog niet zien wat dat was. Vervolgens laat ze dat achter de verwarming vallen. Ik heb er mini-barbapappapoppetjes op staan. Maar zo'n plantje wil natuurlijk moeilijk achter de verwarming verdwijnen. Mooie kleur vloer.

Haha, sandra, je hebt dit inderdaad al een keer gevraagd. Ik ga voor bv. de nachtvoedingen zijn overigens belangrijk voor de ontwikkeling van de hersens van je kindje, dus ook met flesvoeding zal je er snachts uit moeten. Merel ontwikkelde een ritme, alleen dit ritme wisselde om de paar weken. Dat vind ik nog steeds lastig, heb je eindelijk een fijn ritme te pakken, verandert dit opeens. Bv een slaapje minder of een maaltijd minder en eigenlijk moeten we nu weer gaan werken aan het afbouwen van het laatste flesje en de smokk in bed. Ik vond bv geven bijzonder, een heel speciaal ogenblik voor mij en merel. En makkelijk. Maar het moet wel leuk blijven en bij je passen.

Hier maken ze zich helemaal niet druk om hoe je kindje ligt, wordt niet naar gekeken. Ik vraag er zelf naar en dan wil de vk proberen te voelen hoe de kleine ligt. Verschil is dat je hier standaard in het ziekenhuis bevalt. Nooit thuis. Wel vaak in de ambulance of op (zelden) weg naar het ziekenhuis langs de kant van de weg.....

Het kamertje zal niet (ingericht) klaar staan. Het bedje komt immers eerst bij ons op de kamer en de kommode ook. Daarnaast gebruik ik meest de kommode in de badkamer. Maar eindelijk is de kast op zijn kamertje leeg en liggen de eerste kleertjes klaar.

Geplaatst

Dat is idd een must, de bv moet wel leuk en bijzonder blijven. Stress is niet goed, maar dat is nooit goed natuurlijk.

Tja die ligging, onze gyn maakt zich ook niet druk hoor. Volgens mij gaan ze zich pas een beetje druk om maken als het na 37 weken nog steeds niet goed ligt en dan houden ze het beter in de gaten. Je kan er toch niks aan veranderen voor die tijd.

Dus jullie zijn ook klaar voor de komst. Spannend he het komt steeds dichterbij. Is het nu anders omdat het jullie 2e kindje is??? Je weet natuurlijk al een hoop door Merel, maar kan me ook voorstellen dat het toch anders is.

Geplaatst

Het is inderdaad anders. Anders spannend. Maak me echt niet meer zorgen over wat ik wel of niet af of in huis heb. Een bedje, een flesje en voeding is het belangrijkste (voor het geval de bv niet of traag op gang komt). Bovendien gaat er veel tijd naar merel en sta ik minder stil bij het feit dat ik zwanger ben. Spannend omdat ik me soms afvraag hoe de eerste maanden zal gaan met een mini-mensje en een mini-merel. Spannend, wie is het dan??? Hoe is hij??? Wil hem heel graag leren kennen. Is hij gezond? Makkelijk, huilerig, groot, klein, hij zal zichzelf zijn en wie is dat dan?? Spannend, hoe zal de bevalling gaan? Wanneer begint die?

Zou nu aan het geboortekaartje gaan werken maar merel wil heel graag torens bouwen, ze legt steeds demonstratief een blokje op het bureau naast me. Ik vind het belangrijk dat ze leert alleen te spelen, vind dat soms moeilijk vol te houden want ze is zoooooooo lief! Dus nu aan het torentje en niet aan photoshop.

Geplaatst

Over de ligging, bij mijn vlos zei ze dat ze volgende keer gaan volen hoe hij ligt en als blijkt dat hij nog in stuit ligt dan wordt er een echo gemaakt om te kijken hoe hij precies ligt. Daarna zullen ze proberen om hem van buitenaf te draaien. Schijnt te kunnen. Dus ze kunnen er wel wat aan doen!

x

Geplaatst

Ik bedoelde ook dat er voor een bepaalde tijd niks aan te doen is, zou zonde zijn als ze het te vroeg draaien en het draaid weer terug. Moet je toch ook niet aan denken om het dan nog een keer te ondergaan.

Geplaatst

Ben een beetje aan het surfen geweest over stuitligging en wat ze kunnen doen.

De meningen zijn overal over verdeeld zoals met zoveel behandelingen natuurlijk. Ik begreep dat ze een manuele draaiing het liefst doen tussen de 36e en 37e week. Ik las ook dat er mensen zijn die kiezen voor accupunctuur of moxa therapie of een bola (zo'n belletje).

Een manuele draaiing is onprettig maar goed te doen las ik, ergens anders las ik weer dat het kindje er botbreuken van "kan" oplopen. Hoewel me dat heel sterk lijkt gezien de geringe kracht die er gebruikt wordt en omdat de botjes nog heel flexibel zijn dus niet zo snel breken. Er is wel medicatie bij nodig, weeënremmers begreep ik om de baarmoeder te ontspannen, niet om te voorkomen dat de bevalling begint.

Bij een voorliggende placenta schijnt het moeilijker te zijn om te draaien. (handig om te weten, mijn ventje ligt in stuit en ik heb een voorliggende placenta), ook bij weinig vruchtwater is het moeilijker om te doen. (dat heb ik ook niet veel).

Het kindje draaid in principe zelf, heeft alleen wat hulp dus degene die het uitvoerd draaid de kleine niet maar dat doet hij of zij zelf.

Ben benieuwd of iemand deze behandeling nodig heeft en hoe het ervaren wordt, maar na wat gesurf en veel tegengestelde stukjes te hebben gelezen denk ik zelf dat het wel meevalt zolang je maar goed geïnformeerd bent en weet wat er gaat gebeuren. Maar dat is eigenlijk met alles.

Hopelijk draaien die kindjes van ons allemaal gewoon uit zichzelf, probleem opgelost hihi.

Geplaatst

hier slechte dag, gisterochtend is schoonmoeders geweest en heeft gesopt. Ongemerkt doe ik dan toch te veel en mijn plannetje om de rest van de middag plat te gaan om te rusten had P vrij genomen om eens een prijsopgave te laten maken voor raamdecoratie en vloer voor de nieuwbouw. Heel leuk om gedaan te hebben maar heb er dus ook een prijs voor moeten betalen. Gisteravond nog een tupperware party gehad en weer gezeten. Pfff dus vandaag maar plat op bed, het is al wat beter dan gister, maar moet echt naar mijn lijf luisteren vandaag. Dus laptop op bed, boek binnen handbereik, muziek aan of tv en dan maar rusten.....

Wel goed nieuws, onze dakpanelen gaan volgende week woensdag en donderdag geplaatst worden!!!! Het hoogste punt is dan bereikt.

Voor de benedenverdieping hebben we gekozen voor een parketvloer van verouderd wit geölied eiken en voor de ramen witte houten horizontale jaloezieën. De prijs is er ook naar helaas hihi. Wij hebben een dure smaak, maar willen nu voor kwaliteit gaan. We gaan nog eens voor de vloer ergens anders kijken, wie weet goedkoper?? voor hetzelfde product?? De luxaflex gaan het in ieder geval worden. De volgende stap is behang uitzoeken, voor de slaapkamer zijn we er al uit, voor de woonkamer nog niet dus ons volgende project.

Geplaatst

@Sandra, leuk hé je nieuwe huis inrichten. Ik heb geen idee waar parket goedkoop is, wij hebben laminaat genomen we gingen voor makkelijk en ook omdat met een nieuwbouw huis het nog kan uitzetten ivm het vocht. Dat is ook wel te zien aan onze muren, zitten paar scheuren in, al vind ik het nog meevallen. De muren hebben wij met spachtel putz laten spuiten. Klinkt goed die luxaflex, wij hadden in de woonkamer gordijnen genomen, de keuken zit voor en daar ook gordijnen maar door het luchtrooster worden ze iedere keer zwart. Ik denk dat terzijner tijd het bij ons ook luxaflex gaat worden, die kun je nog schoonmaken met een doekje. In de babykamer komt nu ook luxaflex, ook vanwege het schoonmaken en je kunt dan ook een beetje spelen met het licht. En het is ook nog eens de helft goedkoper dan de verduisterde rolgordijnen. Manlief is gisterenavond begonnen met de luxaflex op maat te knippen, het is allemaal niet helemaal recht gegaan, ik denk dat ik het vanmiddag maar even netjes ga maken.

Vervelend dat je een slechte dag hebt, het is vaak moeilijk hé om rustig aan te doen. Vandaag een mooie dag om rustig aan te doen met al die regen.

Ik wilde de stad in gaan naar de Hema om wat babyspulletjes te kopen maar als het zo regent is dat geen pretje.

Na deze week nog 2 weken werken dan begint officieel mijn verlof, de tijd gaat zo snel! Nog maar 2 keer naar het bedrijf waar ik als freelancer werk, dan kom ik er pas in oktober weer.

Manlief heeft de kamer inrichting nog niet veranderd hahaha......hij belde dinsdag op dat hij naar huis kwam, ik zei niet schrikken ik heb de woonkamer veranderd. Hij ojeeeee hahaha, heb ik niets te zeggen?.......hij moet wel aan de nieuwe opstelling wennen eens zien of hij het nog gaat veranderen. Achja het is maar voor een paar maanden, dan zijn die kleintjes de box wel weer zat.

Liefs Roossie

Geplaatst

He sandra, wat vervelend toch die pijn. Daardoor kom je niet echt op een roze wolkje. Lekker bezig met nestelen zo te horen. Heb je misschien een klusser in je vriendenkring? Mijn man had een eigen bouwbedrijf in nld en bij de groothandels is het vaak voordeliger te krijgen, kan je misschien ook nog iets afspreken over de btw.

Hier is het zon, al de hele dag buiten gezeten en gespeeld met merel. Moet zo hard lachen als ze bv midden in een modderplas gaat zitten. We zijn nog naar een beekje gelopen en daar heeft ze zich lang vermaakt met steentjes in het water gooien. Jammer dat het zo regent, maar wat ik hoor van mijn ouders is dat de regen voor de natuur in nld erg welkom is na een lange droge periode.

Ik ben trots op mezelf, ik heb maar 1 extra wacht genomen, terwijl ze me 5 wachten aanboden.

Roossie, de box staat bij ons nog steeds in de woonkamer. Op een gegeven moment werkte hij omgekeerd bij ons, konden we er dingen in leggen waar we wilden dat merel niet bij kon komen.

Hoe gaat het met de al geboren kleintjes? Doen ze het nog steeds goed? Is er zicht op wanneer ze mee naar huis mogen?

Geplaatst

hoi dames

Ursela ik dacht ook bij mezewlf hoe lang zullen deze spullen op de vensterbank kunnen blijven staan....nou ik hoor het wel bij jou haha, ach we zien wel, in ieder geval tot het moment dat ze zich daaraan gaat optrekken....

wat de ligging betreft, de laatste 2 keren lag ze mooi met haar hoofdje naar beneden maar soms lijkt ze ook wel weer gedraaid te zijn.

Sandra, nicht van mijn man had ook een voorliggende placenta en een stuitligging (nu zijn er ook nog variaties in) zij hebben geprobeerd om te draaien met 37 weken maar dat was niet gelukt. Zij kozen ervoor om het toch op de natuurlijke manier te proberen maar op het moment dat hulp noodzakelijk zou zijn om dan toch voor een ks te gaan en zo is het ook gegaan.

Onze gyn gaf ook aan dat ze het vaak genoeg zien dat ze met 37 wken nog weten te draaien (spontaan) ik zie het wel.

De borstvoeding willen wij ook voor gaan en ach, ik ken ook zat kinderen die de fles krijgen en ook ´s nachts blijven komen. Dat het geld uitspaart is een "leuke" bijkomstigheid maar we zullen er niet rijk van worden hoor haha.

Het lijkt me gewoon enorm bijzonder maar moest nog wel even met mijn man overleggen, hij zal haar alleen kunnen voeden als ik zou kolven, hij vond dat niet erg.Ik bood al aan dat hij dan ter compensatie alle verschoningen zou mogen doen, was niet zo nodig was zijn antwoord ;-))

Ursela wat goed dat je je niet hebt latn verleiden tot al die diensten! goed gedaan! Als ik het zo hoor krijgt jullie mannetje de beschikking over 3 ruimtes, is dat niet luxe!?

Wij gaan echt proberen om haar ´s nachts bij ons te laten slapen (wiegje) en dan overdag in haar eigen kamertje, we zijn erg benieuwd.

Hier gaan nu echt de laatste dingen binnen komen, de babyfoon schijnt onderweg te zijn, de lamp verwacht ik dit weekend en ook een soort van letterbak in de vorm van een hart voor aan de muur. Ik vond hem zo schattig,

04.jpg

Geplaatst

@Ursela goed zeg dat je die wachten afgeslagen hebt! Lekker zeg dat je met Merel buiten geweest bent, hier regent nog steeds. Het is hier inderdaad erg droog geweest voor de grond wel welkom, maar wel irritant als je gepland hebt om de stad in te gaan hahaha....

@Babeth wat een super leuke letterbak! Leuk zeg dat alles zo langzamer hand op orde komt.

Ik ben hier even vol actie geweest, box en badstandaard schoongemaakt, badset uitgepakt en in elkaar gezet en jaloezieen op maat geknipt. Nu weer even bijkomen.

Zondag krijgen we bezoek van schoonzus, zwager, schoonvader en nichtje met vriend en dochtertje. Ze willen allemaal de babykamer zien, hopelijk komt het schilderij op tijd nog voor zondag kunnen ze die ook bewonderen.

Vanavond naar yoga, gelukkig is het dichtbij hoef ik niet lang door de regen. Volgende week moet manlief mee naar de yoga, ben benieuwd hihihi..........

Ohja nog iets leuks, onze groep is door de yogadocente gevraagd of we met onze mooie buik door een fotograaf gefotografeerd willen worden voor haar website.

Als je mee doet krijg je foto's en een leuke attentie. Heb gezegd dat ik dat wel wil heb ik gelijk een mooie professionele foto met mijn mooie buik! :-)

Zei al tegen manlief, wij boffen dan maar, met 20 weken echo gratis 3d foto's en nu die vraag van de yogadocente. Zal er vanavond wel meer over horen.

Liefs Roosie

Geplaatst

ohhhh Roossie flink aan het klussen en poetsen geweest, leuk als het helemaal klaar is als het bezoek komt.

Weten ze in jullie omgeving ook al het geslacht of is de kamer neutraal?

Hier weet iedereen het gelacht dus het kamertje laten zien is ook geen punt.

Wat een geluk met die foto´s bij de yoga, erg leuk! ik zou er ook zeer zeker aan mee doen hoor.

ik ben benieuwd hoe het met de eerste 3 "augustus" wondertjes gaat en ook met alle andere mama´s in spé!

Miekske, gisteren nog naar BB gekeken, wat geweldig meid!!! ik ben zo trots op jullie, wel leuk,om mij heen wordt ik regelmatig aangesproken door mensen die weten van ons traject, ze hebben het dan over BB, ze vinden het zo mooi om alles nu van dichtbij te hebben gezien en zijn ook zo blij voor de zwangerschappen.

Ik ben benieuwd, hoe zijn de reacties van mensen die niets van jullie traject wisten? moeten wel erg positief en vol bewondering zijn nietwaar?

Weet je wat ik ook zo´n mooi moment vond, waarop je man zei, dit is het einde van de ziekte in de familie, inderdaad, een nieuw leven en het einde aan die akelige ziekte, hoe bijzonder mooi!!!

Zal BB er bij jullie bij zijn met de bevalling zoals bij dat jonge stel Genevieve en... of willlen jullie dat juist niet?

Mw. Moret mag de volgende keer trouwens wel iets minder ernstig kijken he haha

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth wat een gave letterbak!!! De laatste spulletjes komen dus binnen. Lekker hoor.

Ik maak me niet zo druk om de ligging hoor. Vertrouw op de kundigheid van de gyn en zal zijn adviezen opvolgen die hij ons aanbied. Kim haar vlos begon er over dat ze bij de volgende keer nog steeds in stuit naar de gyn gestuurd zou worden vandaar dat ik er eens ingedoken ben. Altijd nieuwsgierig hihi. Je hebt volkomen en onvolkomen stuitligging, maar wat het precies is daar heb ik me dan weer niet in verdiept, zal dat eens opzoeken heb ik weer wat te doen.

Ursula lekker hoor dat je met Merel zo fijn buiten ben geweest!!! Geniet ervan en heel goed van je dat je maar 1 wacht op je hebt genomen. Ben trots op je hihi.

Roosie wat gaaf zeg die buikfoto en dat jullie daar voor gevraagt zijn. Na zo veel ellende mag het toch ook wel eens meezitten??? Gratis echo foto's en nu weer dit. Het is je gegunt hoor!!!!!! Zei ze een beetje jaloers hihi.

Je bent lekker druk bezig geweest zo te lezen. Leuk om te doen nietwaar. Ik ben blij dat wij alles al klaar hebben behalve mijn tas. Geeft me veel rust nu ik veel last heb.

Tja het is idd lastig dat ik zo veel pijn heb, maar het is niet anders. Van de bewegingen geniet ik wel echt enorm hoor. Vind het alleen jammer dat ik niet de pad op kan om te genieten van vrije tijd. Ach haal ik het straks gewoon lekker in met onze kleine knul!! Posi blijven......

Geplaatst

Babeth hahaha ja ze kan idd erg streng kijken! hihi zullen ook wel een beetje zenuwen geweest zijn....

We krijgen echt zoveel leuke en lieve reakties! Wist niet dat me dat zoveel zou doen, maar we vinden dat echt super! Bekenden, maar ook heel veel

mensen die we helemaal niet kennen die ons zo steunen, en ook hun eigen verhaal vertellen. Dan denk ik, daar doe ik het ook voor, mensen 'durven' opeens

te zeggen wat hun problemen waren en er komt een stuk herkenning.

Verder vinden we het heel mooi in elkaar gezet door BB, ze hebben echt laten zien hoe het was, en ook duidelijk uitgelegd wat de behandelingen allemaal inhouden.

En ik ben zo trots op mijn mannetje! Valt me nu pas op hoe lief en meelevend hij geweest is! Heel stom maar op de momenten in het ziekenhuis, en de echo's was

ik zo 'met mezelf' en de behandeling bezig dat me dat nog helemaal niet zo opviel!

Het ligt er trouwens een beetje aan of er nog een vervolg van babyboom komt of ze bevalling en daarna komen filmen. De opnames voor dit seizoen zijn namelijk al helemaal afgerond.

Ik denk dat ze nog wel gaan opvolgen, maar ik heb ze liever niet bij de bevalling....ben dan niet op mijn best denk ik! haha en ik vind dat echt een moment voor ons tweeën... Daarna zijn ze natuurlijk welkom!

Wat een supermooi en schattig kamertje heb je trouwens!

Roossie wat leuk die buikenfoto's!!! Altijd leuk om te hebben. Moet er ook nog eens over nadenken of ik ze ga laten maken!

Sandra rustig aan meid! Ik merk dat ik de laatste weken ook wat teveel hooi op mijn vork neem....moet het wat rustiger aan doen maar de agenda is echt overvol! Ik denk dat ik maar eens wat dingen moet gaan schrappen.....De enkels zijn ook weer onzichtbaar pfff

Geplaatst

Wat is het rustig in dit topic!!! Hopelijk betekend het dat we allemaal aan het genieten zijn van de laatste loodjes???

Gister is de box hier in elkaar gezet en gisteravond samen met mijn zwagere vriendin op de foto gegaan. Dan hebben we bewijs dat we samen zwanger zijn. Ongelooflijk hoe hoog zij draagt en hoe laag ik in verhouding. Zij loopt 6 daagjes voor op mij.

Tip: Heb het boek borstvoeding van Stefan Kleintjes in huis en het is een makkelijk te lezen, informatief boek en ik ben er heel erg blij mee. Ben al bijna op de helft, zo makkelijk leest het weg.

Heb net ook bij de Otto 3 voedingsbh's besteld. Maar goed ook, verwachte levertijd 3!!! weken. Niet duur 3 voor 20 euro en mijn vriendin is er erg tevreden over dus hopelijk ik ook. Vind bh's kopen en dan vooral ook nog 1 die lekker zit echt een crime. Zitten ze in de winkel lekker en "lijkt" de pasvorm goed. Bij dragen in de praktijk valt het dan vaak tegen bij mij. De omvang maten lopen ook niet echt mee met de cupmaten dus grote cup maar omvang gaat niet verder dan 90 meestal. Ja of je komt op de dure terecht. Ik vind 50 euro voor een bh echt te duur, niemand die het ziet....

Geplaatst

hoi meiden

hier is het idd. rustig.

Miekske, het zullen bij haar ook wel wat zenuwen geweest zijn ja haha, komt ook niet zo vaak voor he om gefilmd te worden....Fijn om te horen dat je zoveel lieve, leuke en open reacties uit je omgeving krijgt! is ook geheel terrecht.En ik ben het met je eens hoor dat BB het mooi in elkaar gezet heeft. Wie weet, in het volgende seizoen anders een terugblik naar jullie?

Dat je niet zo hebt stilgestaan bij je man vind ik niet vreemd, jij zat zo vol van de hormonen, doet zoveel met je, maar wat je zegt, je mag ook trots op hem zijn, maar andersom is dat ook, jullie kleine is straks zoooooooooooooooo trots op jullie!!! En andersom haha.

Sandra, ik heb wat ondergoed van Cariwel, super fijn, ook 2 voedingsbehas van, verschrikkelijk!!! ik moet er dus nog wat scoren maar valt niet mee.

Mocht de omvang te klein zijn dan heb je ook van die extenders he, van die tussenstukjes. Ik vind het sowieso lastig nu al een v-beha te kopen, weet niet hoeveel groter ze zullen worden.

Wat leuk dat je foto´s met je vriendin gemaakt heb. Ik loop 2 weken voor op mijn nichtje en zij draagt ook erg hoog, heeft echt een flinke buik maar haar kindje is toch maar klein, je kan er niets van zeggen, iedereen draagt anders, zal ook met de bouw te maken hebben

Geplaatst

@Babeth, ja de omgeving weet dat we een meisje krijgen, dus kamertje kunnen we gerust showen. Al kun je nu nog niet gelijk zien dat het voor een meisje is, pas met beddengoed en de schilderijen die nog opgehangen moeten worden wordt het meisjesachtiger. Of ze moeten in de kledingkast kijken hahaha....

@Hoe gaat het met de vroeg geboren kindjes, hopelijk alles goed en binnenkort naar huis of al thuis?

@Miekske, heb weer gekeken naar babyboom, ik vind het echt mooi neergezet. Heb jullie ook op de ARD1 gezien. Wat fijn zeg al die positieve reacties uit je omgeving! En is niet stom hoor dat je nu pas beseft hoe lief je man voor je geweest is. Je zit zelf in eerste instantie met een gevoel van ongeloof van ben ik echt zwanger? En dan de hormonen, er gaat dan zoveel in je om. Maar je man is echt een lieverd en samen zijn jullie zo'n leuk stel! Ik kan me voorstellen dat je geen camera's wil bij de bevalling.

Mijn enkels zijn ook nergens meer te bekennen. En heel goed dat je pas op de plaats neemt en je agenda wat rustiger probeert te maken.

@Sandra, wat leuk dat je samen met je vriendin op de foto gegaan bent. Grappig hé dat iedereen de kleine anders draagt.

Grappig ik heb ook bij de Otto voedingsbh's besteld, schrok ook zo van de prijzen en de betaalbare bij de Hema daar hebben ze mijn maat niet. Deze week zal ik ze wel ontvangen denk ik.

Hier gaat alles goed, heb wel lang geslapen vandaag was zo moe! Manlief heeft zelfs wakker gelegen van mijn gesnurk hahaha...... Ik ben pas om 10.40 uur opgestaan. We hebben een leuk maar druk weekend gehad. Zaterdag allemaal inkopen gedaan voor de kleine, bijna alles in huis alleen nog een baby's eerste album en een badstoeltje. We hadden die bij de prenatal gezien, hadden ze alleen zilverkleur. Manlief had geen zin om nog naar de babydump te gaan, dus dat komt nog. Verder alle het belangrijke in huis! We hebben ook lekker verse groente en fruit gehaald.

De luxaflex hangt en we hebben wat gereedschap uit de babykamer opgeruimd. Nu is het nog wachten op het schilderij wat we besteld hebben en dan de schilderijen ophangen en klaar. De klamboe hangt ook nog niet, ben bang dat die anders snel zwart wordt.

Mijn kantoor heb ik ook opgeruimd, badkamer en toilet zijn schoon heerlijk zo'n opgeruimd huis. Zondag was gezellig met de schoonfam. ze vonden de babykamer leuk. Mijn schoonzus was ook nieuwsgierig naar mijn kantoortje, was blij dat ik die opgeruimd had hahaha......achja anders pech.

Vanavond naar een nieuwe klant, de kapperszaak.

Ohja en we hebben foto's gemaakt van de buik en nu ook met mijn man erbij.

We hadden wel lol met de statief en zelfontspanner hahaha.......zo maar eens op de pc zetten.

En vrijdag gaan we een weekendje weg naar Valkenburg. Was nog mijn verjaardagscadeautje die ik van manlief heb gehad. Gisteren zei hij dat het hotel 15 meter van Thermae 2000 zit. Hij zei daar kunnen we dan ook naar toe gaan. Ik zei is goed moeten we eerst shoppen voor badkleding waar ik in pas hahaha......ohja zegt ie. Ik ga dan niet naar de sauna, lijkt me niet verstandig ga er normaal ook bijna nooit in en hoge temp moeten vermeden worden, maar zou wel lekker kunnen badderen. Weet ook niet of een bubbelbad wel verstandig is. Achja we zien wel, luxe probleem.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha ladies,

Wat een mooie buiken en de kamertjes zijn hier en daar ook al bijna klaar. Super hoor.

Vandaag hoog bezoek gehad van de intake-kraam-mevrouw en....dankzij de goede zorg van mamma was alles goedgekeurd.

Ik snapte niet 123 waar ze het over had maar ik was dus die mamma. Haha ik denk dat ik ook aan vakantie toe ben Roosie...

Wat betreft de bv mag ik gewoon alles op zijn beloop laten, ik hoef ook niks vantevoren aan te schaffen en we gaan eerst bekijken of er wel melk uitkomt. Nou heerlijk want ik ken mezelf, van de stress gaat het niet goed dan.

Ondertussen moet ik nog thermometers scoren want wij worden ook vaak gemeten na het baren en die kruik moet er ook komen, ondanks dat we in augustus bevallen. Soms denk je dat je klaar bent...niet dus.

Fijne dag

Geplaatst

Moto kan je die kruiken niet van iemand lenen?? Tegenwoordig heb je ze steeds korten nodig. Scheelt weer geld.

En ook groot gelijk hoor dat je de bv op beloop laat. Je weet immers nooit hoe het gaat lopen, maar je hoeft niet aan je lichaam te twijfelen hoor. 2 % van de vrouwen kan echt geen bv geven, de rest komt vaak door niet goed begeleidt worden in voornamelijk de eerste dagen en te snel naar hulpmiddeltjes grijpen zoals tepelhoedjes (waardoor de baby minder melk binnenkrijgt en je bv nog moeizamer op gang komt of terugloopt).

Gaat goed komen en anders is er ook een prima alternatief toch??? kv is ook goed!!! Doen waar jij/jullie je goed bij voelen.

Vrijdag komt de mevrouw van het kraamcentrum bij ons de boel inspecteren. Wij hebben zoveel kunnen lenen en gekregen van anderen, dat we na de geboorte niks aan hoeven schaffen, als het al gebruikt gaat worden. Maar het staat hier voor niks en beter mee verlegen dan om verlegen nietwaar???? Gegeven paard niet in de bek kijken zeg ik dan maar.

Geplaatst

@Moto, ja je kunt ook nog van alles kopen als de kleine er is ;-) Eerst maar rustig proberen de bv, ik heb toevallig een kolfapparaat tezamen met andere spullen van iemand over kunnen nemen, anders had ik ook nog geen kolfapparaat gehad.

Moet nog een nieuw setje erbij kopen maar daar wacht ik nog even mee is zo besteld.

Wij krijgen morgen het intakegesprek met de kraamverzorgster, weer een stapje verder ben benieuwd!

En waarschijnlijk komt morgen ook het schilderij die we van een photoshop plaatje hebben laten maken, kunnen we de schilderijen op gaan hangen in de babykamer dan is het kamertje klaar.

@Sandra, ja handig toch alle spullen die je van een ander kunt lenen of overnemen, scheelt een boel centjes. Bij ons is eigenlijk alleen de babykamer en de meeste kleertjes nieuw, al krijgen we 2 juli weer een hele vuilniszak vol met kleding van iemand. Zij had ook allerlei dure merkkleding gekocht, kan ik mooi van profiteren :-) Al zal ik zelf ook nog wel het een en ander kopen, tja blijft toch leuk die kleine kleertjes kopen zo schattig!

Even iets anders zijn jullie hier bekent mee? http://www.weleda.nl/mooie-producten/verzorging-moeder-en-baby/verzorging-moeder-en-baby/perineum-massageolie.html

Een massage olie om het perineum (gebied tussen de vagina en de anus) te masseren om inknippen en uitscheuren te voorkomen.

Geplaatst

@ Roossie; ik heb het toevallig van de week gekocht. Toen ik vorig jaar zwanger was en ik in het juli topic zat gebruikte die meiden het ook allemaal en er was er geen 1 van ingescheurd. Ik ga het in ieder geval proberen en kijk wel hoe het gaat.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Dankje! Wat geweldig dat er van het juli topic niet 1 is ingescheurd of geknipt!

Ik ga het ook proberen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie,

Goede tip, ga ik ook halen die massage olie, lijkt me wel wat om niet uit te scheuren.

Hier gaat alles verder wel oke. Kan ontzettend genieten van de bewegingen in mijn buik, is ook geweldig als je die helemaal heen en weer zit gaan.Soms schrik ik er gewoon van, zo van Hallo vriend!

Gister naar de Ikea geweest om te kijken voor een kast, maar niet gevonden wat wij willen, we zullen er toch 1 op maat moeten laten maken. Verder is de babykamer zo goed als klaar. En ik denk ook wel alles in huis te hebben. Maar mochten we wat vergeten zijn, het Kruidvat is bij mij om de hoek, da's makkelijk.

Gisteren nog lekker naar de Yoga geweest, vind ik altijd een fijn uurtje, lekker alleen maar met mede zwangeren en dan alleen maar over de bevalling keuvelen enzo, heerlijk! Zo kan je er toch langzaam op voor bereiden, voor zo ver als dat kan.

Gaat nu echt wel dicht bij komen he meiden!

Fijne dag en genieten van die dikke buik! Voor je het weet is die weg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden